Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont drewnianego mostu |
Data zamieszczenia: | 2024-03-13 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Nadleśnictwo Łopuchówko Łopuchówko 1 62-095 Murowana Goślina powiat: poznański tel.: +48 61 8122-161 w. 142, fax: +48 61 8122-161 karolina.lewandowska@poznan.lasy.gov.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Murowana Goślina |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: +48 61 8122-16 |
Termin składania ofert: | 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa zamówienia: ,,Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o nr inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn w km 0+651,34 tej drogi" Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest remont mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obrębie działek nr: 10008, 10009, 10012 (województwo wielkopolskie, powiat obornicki, gmina Oborniki, obręb ewidencyjny: 301601_5.0006 Gołaszyn). Obiekt mostowy zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 jest w złym stanie technicznym i wymaga remontu. Wszystkie elementy drewniane na obiekcie są mocno uszkodzone, zbutwiałe (korozja biologiczna) i wymagają wymiany. Żelbetowe podpory mostu posiadają niewielkie ubytki betonu oraz są zanieczyszczone, ale ich ogólny stan jest dobry. Za skrzydełkami występują ubytki ziemi, które należy uzupełnić. W związku z wykonywaniem prac remontowych stan zagospodarowania terenu nie ulegnie zmianie. Projektowany obiekt budowlany to drogowy jednoprzęsłowy obiekt mostowy, którego przęsło wykonane jest z elementów drewnianych, a podpory z betonu zbrojonego, zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Projektowana szerokość obiektu wyniesie 5,25 m. Projektowana długość całkowita obiektu łącznie z płytami najazdowymi wyniesie 9,35 m. Projektowane światło pionowe obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło 1,46 m ÷ 1,51 m. Projektowane światło poziome obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło około 1,70 m. Podpory żelbetowe zostaną wyremontowane poprzez oczyszczenie powierzchni ręcznie szczotkami skrobakami, młotkami i mechanicznie szlifierkami z wszelkich luźnych fragmentów, następnie umycie wodą pod wysokim ciśnieniem (hydromonitoring) oraz poprzez uzupełnienie ubytków zaprawami PCC. Dolne części ścian podpór i skrzydeł zostaną odkopane na głębokość min. 0,50 m i następnie po oczyszczeniu na odkopanych powierzchniach betonowych zostanie wykonana powłokowa izolacja bitumiczna, układana w 3 warstwach (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo- lateksowa emulsja anionowa). Izolację należy wyprowadzić min. 15 cm ponad powierzchnię projektowanego terenu. Żelbetowe płyty najazdowe zostaną oczyszczone z zanieczyszczań oraz z wszelkich luźnych fragmentów i następnie lokalne ubytki zostaną uzupełnione zaprawami PCC II. Nowy ustrój nośny przęsła wykonany zostanie z belek drewnianych BSH o wymiarach 240x320 mm w klasie GL28h. Belki drewniane zostaną stężone ze sobą ceownikami stalowymi C120 ze stali S235 (otwory ?18mm w ceownikach w rozstawach co 348mm) poprzez śruby M16x350mm ze stali 8.8, nakrętki i podkładki powiększone (elementy złączne - powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Na ceownikach wykonane zostaną antykorozyjne powłoki malarskie o grubości min. 280 ?m (system malarski epoksydowo-poliuretanowy typ W2a - 3 warstwy - warstwa podkładowa, warstwa pośrednia, warstwa wierzchnia, przygotowanie powierzchni do stopnia Sa 2?). Dźwigary zostaną oparte na podporach poprzez przekładki z papy termozgrzewalnej. Górna powierzchnia oraz końcówki dźwigarów zostaną dodatkowo zabezpieczone powłoką bitumiczną wykonaną na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa). Na dźwigarach wykonane zostaną przekładki izolacyjne z papy termozgrzewalnej. Belki BSH zostaną zabezpieczone impregnatami do zabezpieczenia drewna przed działaniem owadów, grzybów, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Na dźwigarach drewnianych zostanie zamontowana konstrukcja nawierzchni (dylina) w postaci bal drewnianych o wymiarach 80x240 mm z drewna liściastego twardego klasy minimum D30. Dylina zostanie zamocowana do dźwigarów za pomocą gwoździ (gwoździe stalowe 6,0x175mm lub 6,3x180mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy dyliny zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Na krawędziach obiektu na przęśle oraz na dojazdach zostaną zamontowane nowe balustrady drewniane z drewna iglastego klasy minimum C30 (odtworzenie istniejącego rozwiązania). Elementy balustrad zostaną zespolone ze sobą dodatkowo za pomocą wkrętów do drewna (wkręty stalowe 6mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy balustrad drewnianych zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Słupki środkowe zostaną przytwierdzone do konstrukcji przęsła, a słupki skrajne zostaną zamontowane w stopach fundamentowych wykonanych z betonu C20/25 zbrojonego stalą B500SP. Przed zabetonowaniem dolne części słupków skrajnych zostaną dodatkowo pokryte powłokami bitumicznymi na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa). Szczeliny na styku ścianek zaplecznych z dyliną drewnianą i płytami najazdowymi zostaną uszczelnione elastyczną masą trwale plastyczną (polietylenowy sznur dylatacyjny + primer + elastyczna masa trwale plastyczna). Dno cieku Dopływ spod Maniewa zostanie wyrównane oraz oczyszczone ze śmieci i roślinności. Skarpy za przyczółkami i przy skrzydłach zostaną poddane regulacji poprzez uzupełnienie ubytków ziemi, reprofilację powierzchni (humusowanie gr. min 10 cm) i obsianie trawą. Remont dojazdów do obiektu będzie polegał na oczyszczeniu płyt betonowych z wszelkich luźnych fragmentów, uzupełnienie ubytków w płytach najazdowych zaprawami PCC II oraz uzupełnieniu kruszywa nawierzchni jezdni w bezpośredniej bliskości obiektu za płytami najazdowymi. Pobocza zostaną oczyszczone, nadmiar ziemi usunięty, a powierzchnie poboczy wyprofilowane w celu lepszego odprowadzania wód opadowych i roztopowych z dojazdów do mostu. Pozostały szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: - Projekt budowlany składający się z: projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno - budowlany, załączniki projektu budowlanego, informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - Przedmiar robót, - Zaświadczenie Starosty Obornickiego z dnia 17 stycznia 2024 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zamiaru wykonania zgłoszonych robót budowlanych. Zasady postępowania z Wykonawcami/Podwykonawcami, pracownikami Wykonawców / Podwykonawców niebędącymi obywatelami narodowości polskiej: Wykonawca lub podwykonawca, który będzie realizował przedmiot zamówienia na terenie poligonu wojskowego Biedrusko, a do realizacji tego zadania będzie korzystał z pracowników, którzy nie są obywatelami narodowości polskiej (cudzoziemców), lub sam Wykonawca lub podwykonawca nie będzie obywatelem narodowości polskiej (cudzoziemiec), jest zobowiązany spełniać wymagania zawarte w szczególności w: decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowanie przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON. 2017. 18), (Rozdział 6. Zasady wstępu cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego). Wejście (wjazd) cudzoziemców na teren obiektów wojskowych może odbywać się wyłącznie na podstawie jednorazowych pozwoleń wydanych na zasadach określonych w ww. decyzji. Brak zgody w formie pozwolenia na wejście (wjazd) na teren zamknięty, skutkowało będzie nie wpuszczeniem na teren obiektów wojskowych, przy czym nie może to być traktowane, jako utrudnianie realizacji zamówienia przez Zamawiającego. Dokument nr: SA.270.13.2024 Składanie ofert: 7.Ofertę należy przekazać w terminie do dnia: 29.03.2024 r. do godz.: 14:00. 8.Ofertę można:* a) przesłać pocztą (w tym kurierem) na adres: Nadleśnictwo Łopuchówko Łopuchówko 1 62-095 Murowana Goślina, z dopiskiem: ,,Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o nr inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn w km 0+651,34 tej drogi" (wskazać: nazwę zamówienia, osobę uprawnioną do kontaktu w sprawie ze strony Nadleśnictwa Łopuchówko) b) przesłać na adres email: karolina.lewandowska@poznan.lasy.gov.pl lub lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl c) przesłać faxem na nr : nie dotyczy, d) dostarczyć osobiście do siedziby Nadleśnictwa na adres: Nadleśnictwo Łopuchówko Łopuchówko 1 62-095 Murowana Goślina Miejsce i termin realizacji: 4.Termin realizacji zamówienia: do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wymagania: 3. Opis sposobu przygotowania oferty (dokumenty wymagane od Wykonawców): - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, - wypełniony formularz ofertowy wraz z klauzulą RODO, - wypełniony kosztorys ofertowy Wykonawcy - kosztorys ofertowy Wykonawcy powinien być tożsamy z kosztorysem nakładczym udostępnionym przez Zamawiającego, bez możliwości jego zmiany, - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części umowy) - wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną (przez jedną robotę budowlaną rozumie się wykonywanie prac na podstawie 1 umowy) polegające na budowie, przebudowie, remoncie obiektu mostowego na kwotę nie mniejszą niż: 60 000,00 zł brutto, - do wykazu wykonanych robót budowlanych Wykonawca załącza dowody, określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. W przypadku przesłania oferty na adres email wskazany w pkt. 8 zapytania ofertowego, formularz ofertowy wraz z klauzulą RODO, kosztorysem ofertowym i wykazem wykonanych robót budowlanych można podpisać podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku przesłania oferty pocztą, kurierem lub w przypadku osobistego dostarczenia oferty do siedziby Zamawiającego formularz ofertowy wraz z klauzulą RODO, kosztorysem ofertowym i wykazem robót budowlanych wykonanych należy podpisać własnoręcznie zgodnie z art. 78 §1 ustawy Kodeks cywilny. 5.Kryteria oceny ofert: a) najniższa cena = 100% Kryterium ,,Cena" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający, ofercie o najniższej cenie przyzna 100,00 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: najniższa oferowana cena brutto Cena = ----------------------------------------------------------- x 100 % x 100 pkt. cena badanej oferty brutto Maksymalna liczba punktów w kryterium ,,cena" wynosi: 100,00 pkt. b) inne (jakie) - nie dotyczy. 6.Warunki gwarancji:** Okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji jakości i wynosi: 3 lata na Roboty Budowlane licząc od dnia spisania przez obie Strony protokołu odbioru końcowego robót. 7.Termin płatności: do 21 dni od daty doręczenia faktury VAT wraz z protokołem odbioru częściowego lub końcowego przedmiotu Umowy. 9. Wykonawca związany jest ofertą przez 14 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do dnia 11.04.2024 r. 10. Opis sposobu obliczania ceny: 1. Na formularzu ofertowym należy przedstawić cenę ofertową brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. 2. Cenę należy podać w złotych polskich cyfrą - z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. 11. Dodatkowe informacje: 11.1. W toku badania i oceny oferty kierownik Zamawiającego może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i wezwać Wykonawcę do złożenia stosownych wyjaśnień z jednoczesnym wyznaczaniem odpowiedniego terminu. Wyjaśnienia treści oferty nie mogą prowadzić do jej zmiany. 11.2. Zamawiający poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. O dokonanej poprawie w ofercie Zamawiający niezwłocznie informuje Wykonawcę w postaci pisemnej. 11.3. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) zawiera braki uniemożliwiające dokonanie oceny jej treści - dotyczy to w szczególności ceny lub innych warunków określonych w zapytaniu ofertowym, jako kryterium oceny ofert, 2) jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia, w szczególności ze względu na jej niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, 3) Wykonawca w terminie wskazanym w wezwaniu, o którym mowa w pkt. 11 ust. 1 nie złożył stosowanych wyjaśnień, 4) wpłynęła po wyznaczonym terminie składania ofert. 11.4. Na zapytania Wykonawców w zakresie zapytania ofertowego Zamawiający udziela wyjaśnień niezwłocznie, chyba że zapytanie wpłynie do Zamawiającego na 2 dni przed wyznaczonym terminem składania ofert. 12. Informacje o formalnościach: 1. Niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania. 2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą. 3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny. 4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy z dnia 11.09.2019 r. ustaw Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). 5. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy ustawy Pzp. 6. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności: 1)Jeżeli wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnioną do tego osobę; 2)Dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpis pod umową do występowania w imieniu Wykonawcy i składania w jego imieniu oświadczenia woli (pełnomocnictwo, wypis z właściwego rejestru, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), jeżeli takie umocowanie nie wynika z dokumentu załączonego do oferty lub uległo zmianie; Jeżeli wybrana zostanie oferta Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej lub spółka cywilna wchodzić będzie w skład konsorcjum, Zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnioną do tego osobę, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu listę osób, które będą brać czynny udział w realizacji zamówienia z podaniem numeru dowodu osobistego i miejsca zamieszkania, numery rejestracyjne pojazdów i ich marki, które będą poruszać się na terenie poligonu wojskowego Biedrusko. Przedmiotowy wykaz będzie niezbędny do wydania przez CSWL w Poznaniu przepustek upoważniających przedstawicieli Wykonawcy do poruszania się na terenie w/w poligonu w celu dojazdu do placu budowy. 3) 4) 13. Załączniki do zapytania ofertowego: a) wzór oferty Wykonawcy wraz z wypełnioną klauzulą ,,RODO", b) wzór umowy, c) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - dokumentacja projektowa, d) kosztorys ofertowy, e) wykaz wykonanych robót budowlanych. Zamawiający dokona wyboru oferty Wykonawcy, w oparciu o bilans wszystkich kryteriów oceny ofert. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Nadleśnictwa Łopuchówko do zawarcia umowy. Kontakt: 6.Osoba z Nadleśnictwa Łopuchówko uprawniona do kontaktu w sprawie: Karolina Lewandowska - Starszy specjalista SL ds. administracyjnych, zamówień publicznych, funduszy zewnętrznych, melioracji i dróg, tel.: 61 8122-161 w. 142, karolina.lewandowska@poznan.lasy.gov.pl |