Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont elewacji budynku wielorodzinnego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ul. Lipnicka 26 43-300 Bielsko-Biała powiat: Bielsko-Biała 33 / 499 06 00, 33 / 499 06 11, 33 / 499 06 39; 606 346 242, 33 / 499 06 33 przetargi@zgm.eu |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Bielsko-Biała |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 33 / 499 06 00, 33 / |
Termin składania ofert: | 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH Przedmiot postępowania. Udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych związanych z częściowym remontem elewacji budynku wielorodzinnego przy Ul. Listopadowej 120 w Bielsku-Białej. V. Przedmiot zamówienia. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z częściowym remontem elewacji budynku wielorodzinnego przy Ul. Listopadowej 120 w Bielsku-Białej zwane dalej ,,przedmiotem zamówienia". Budynek o łącznej powierzchni 560,21 m?, usytułowane na dz. Nr 138/5, obręb Stare Bielsko. Obiekt posiada 3 kondygnacje. Budynek wybudowany w roku 1933r., w technologii tradycyjnej (ściany murowane z cegły). W obiekcie zlokalizowane jest 9 lokali mieszkalnych oraz 2 lokale użytkowe. 2. Zakres robót obejmuje między innymi: 1) częściowe odbicie tynków zewnętrznych wraz z wywozem gruzu 2) naprawa uszkodzonych miejsc w murze, 3) postawienie rusztowań rurowych zewnętrznych w wysokości do 10 m, 4) gruntowanie preparatem CT 17 metodą lekko mokrą, 5) wykonanie tynków zewnętrznych, 6) roboty porządkowe, wywiezienie i utylizacja odpadów. zwane dalej łącznie ,,przedmiotem zamówienia", zgodnie z przedmiarem robót, stanowiącym załącznik do Ogłoszenia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do Ogłoszenia. 3. Do zakresu robót objętych zamówieniem wchodzą również czynności i roboty towarzyszące, których wykonanie jest niezbędne do realizacji przedmiotu umowy oraz prace, które powinny być wykonane w celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i właściwej organizacji robót budowlanych z wykorzystaniem materiałów oraz urządzeń ochronnych i zabezpieczających w zakresie BHP oraz Ppoż. Dokument nr: DZ/24/008/DN Składanie ofert: VIII. Forma oferty. Miejsce i termin złożenia oferty. Okres związania ofertą. 1. Forma oferty: 1) oferta może być złożona: a. w postaci elektronicznej - cyfrowe odwzorowanie (skan) podpisanych odręcznie dokumentów składających się na ofertę lub dokumenty w postaci elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, popisem zaufanym lub podpisem osobistym; b. w postaci papierowej. 2) niezależnie od formy złożenia, oferta powinna być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy lub pełnomocnika. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. 2. Miejsce złożenia oferty: 1) oferta w formie pisemnej: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ul. Lipnicka 26, 43-300 Bielsko-Biała pokój nr 3b - Zamówienia Publiczne (parter) 2) oferta w postaci elektronicznej: adres poczty elektronicznej: przetargi@zgm.eu, 3. Termin złożenia oferty: 28.03.2024r. do godz. 10:00 Miejsce i termin realizacji: 4. Termin realizacji przedmiotu zamówienia - do 30 dni od dnia zawarcia umowy. Wymagania: IV. Tryb postępowania. Postępowanie o wartości szacunkowej nie przekraczającej progu określonego w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), prowadzone jest w trybie przetargu na podstawie art. 70? i ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks Cywilny (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 1610). 5. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli rękojmi i gwarancji na okres 60 miesięcy licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót, na warunkach określonych w Karcie gwarancji robót budowlanych, wg wzoru stanowiącego załącznik do ogłoszenia. 6. Wykonawca zastosuje niezbędne środki techniczne i organizacyjne w celu utrzymania dróg dojazdowych i wyjazdowych z terenu inwestycji w czystości oraz ograniczające emisję pyłu w trakcie transportu materiałów budowlanych i prowadzenia robót. Transport budowlany zostanie dostosowany do ograniczeń tonażowych obowiązujących na ulicy Listopadowej i ulicach przyległych, zgodnie z lokalną organizacją ruchu. 7. Wykonawca zabezpieczy miejsce prowadzonych robót, oznakuje i ustawi tablice ostrzegawcze. 8. Roboty objęte przedmiotem zamówienia będą prowadzone na czynnym obiekcie, co należy uwzględnić w organizacji pracy. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót musi bezwzględnie zapewnić dojścia do wszystkich lokali mieszkalnych znajdujących się w obrębie prowadzonych robót, jak również zapewnić dojście do nich mieszkańcom. Zabezpieczenia wykonane przez Wykonawcę nie mogą utrudniać funkcjonowania lokali znajdujących się w budynku. 9. W przypadku nie spełnienia przez Wykonawcę warunków opisanych powyżej, wszelkie ewentualne roszczenia osób trzecich z tym związane pokryje Wykonawca robót. 10. Wszystkie wymienione w przedmiarze robót z nazw artykuły, materiały, urządzenia, technologie itp. należy rozumieć jako wskazanie wymaganych parametrów technicznych i jakościowych. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów, urządzeń i technologii niż podane w tych dokumentach, pod warunkiem posiadania przez te materiały, urządzenia i technologie parametrów nie gorszych niż określone w tych dokumentach, łącznie wymaga się: 1) złożenia w ofercie stosownych dokumentów, uwiarygodniających proponowane przez Wykonawcę materiały, urządzenia i technologie inne niż wskazane w przedmiarze robót, 2) złożenia w ofercie pisemnego uzgodnienia, z inspektorem nadzoru wskazanym w pkt XI ust. 3 pkt 1, bezwarunkowo potwierdzającego równoważność materiałów lub urządzeń do materiałów lub urządzeń wskazanych w przedmiarze. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji lub nie przyjęciu zaproponowanych zamienników 11. Wykonawca zobowiązany jest odpady powstałe w wyniku wykonywania przedmiotu zamówienia zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 779 z późn. zm. 12. Wykonawca dokona niezbędnych uzgodnień, odbiorów i opłat wynikających z zakresu zamówienia. 13. Wszelkie wymagane protokoły odbiorów Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu po zakończeniu prac, celem dokonania końcowego odbioru wykonanych robót objętych zamówieniem. VI. Warunki udziału w postępowaniu. 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy mający wiedzę, doświadczenie oraz winni dysponować potencjałem technicznym i osobowym niezbędnym do realizacji zamówienia, w tym co najmniej: 1) jedną osobą przewidzianą do kierowania robotami (kierownik robót) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót po uzyskaniu w/w uprawnień, będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającą wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej lub równoważne, 2) 2 pracownikami (w rozumieniu przepisów prawa pracy) do realizacji robót określonych w pkt V ust. 2 Ogłoszenia, 2. O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 po. 835).. 3. Sposób weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia: 1) Weryfikacja spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w ust. 1 nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik do Ogłoszenia - składanych wraz z ofertą, 2) weryfikacja braku podstaw wykluczenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 2 nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, którego wzór stanowi załącznik do Ogłoszenia. 4. Wykonawcy składający ofertę zobowiązani są do przeprowadzenia wizji budynku objętego zamówieniem, w sposób umożliwiający rzeczywiste zapoznanie się ze stanem obiektu oraz uwarunkowaniami wynikającymi z zakresu zamówienia. a także zdobycia na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy. Termin przeprowadzenia wizji powinien być uzgodniony z Administracją Domów Mieszkalnych z/s w Bielsku-Białej przy ul. Krasińskiego 5 (telefony: 33/499 0680), w godz. 8:00 - 15:00 w dni robocze. Tylko wizja potwierdzona przez Administrację Domów Mieszkalnych, będzie uznana przez Zamawiającego za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu. 5. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadził wizji budynku i lokali na zasadach określonych wyżej, zostanie odrzucona przez Zamawiającego. VII. Oferta. 1. Dokumentacja oferty powinna zawierać: 1) ofertę, sporządzoną na formularzu stanowiącym załącznik do ogłoszenia, 2) potwierdzenie dokonania wizji budynku objętego zamówieniem, sporządzone na formularzu oświadczenia stanowiącego załącznik do ogłoszenia, 3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia sporządzonego na formularzu stanowiącego do ogłoszenia, 4) oryginał pełnomocnictwa osoby, która podpisała ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. 5) aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę nie mniejszą niż 100% złożonej oferty, w przypadku, gdy dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie związania z ofertą, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy. W przypadku zmniejszenia sumy ubezpieczenia o wysokość wypłaconego odszkodowania Wykonawca zobowiązany będzie do jej uzupełnienia, tak aby w całym okresie ubezpieczenia wynosiła nie mniej niż 100% ceny oferty i przedłożenia niezwłocznie stosownego dokumentu potwierdzającego ten fakt Zamawiającemu w terminie 14 dni. 6) W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna), każdy z członków konsorcjum / wspólników spółki cywilnej, indywidualnie składa dokument wymienione w ust.1 pkt 3 pozostałe dokumenty składane są wspólnie. 2. Cena oferty: 1) cena oferty jest ceną ryczałtową, obliczoną na podstawie przedmiaru robót oraz ustaleń poczynionych przez Wykonawcę w trakcie wizji budynku, 2) cena powinna być obliczona w oparciu o katalogi wskazane w przedmiarach robót i uwzględnione w Polskich Standardach Kosztorysowania robót budowlanych opracowanych przez SKB Zrzeszenie Biur Kosztorysowania Budowlanego oraz na podstawie zalecanej przez Zamawiającego wizji lokalnej z uwzględnieniem innych uzgodnionych operatywnie przez strony, 3) cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z przeprowadzonej wizji lokalnej, przedmiarów robót z zastrzeżeniem, że przedmiary robót stanowią jedynie poglądowy obraz całości zamówienia a przeprowadzona wizja stanowić będzie podstawę do uzgodnienia robót nie ujętych w przedmiarach a także wszelkie inne koszty niezbędne do realizacji zamówienia, 4) cena oferty nie podlega żadnym negocjacjom, 5) cena oferty powinna być podana w złotych polskich, cyfrowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie, 6) Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa. Z uwagi na ryczałtowy charakter tego wynagrodzenia, Wykonawca nie będzie mógł żądać jego podwyższenia, z zastrzeżeniem postanowień pkt 8, 7) do wartości oferty netto Wykonawca winien doliczyć należny podatek od towarów i usług VAT. Wartość ta stanowić będzie cenę oferty brutto. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą pomyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego podatku VAT. Pomyłka taka będzie traktowana jako błąd, którego nie da się poprawić na podstawie postanowień pkt IX pkt 1 ogłoszenia. 8) Zamawiający, przewiduje możliwość wprowadzenia odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. Ofertę w postaci elektronicznej uważa się za złożoną w terminie, jeżeli przed jego upływem wpłynęła na serwer pocztowy Zamawiającego. Oferta złożona po terminie nie będzie rozpatrywana. 4. Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert IX. Poprawki oferty. Odrzucenie oferty. Wybór oferty najkorzystniejszej. Zawarcie umowy. 1. Oferty, w których zostaną stwierdzone omyłki bądź błędy, będą poprawione przez Zamawiającego na zasadach określonych w art. 223 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 wrześnie 2019r... 2. Odrzucenie oferty: 1) Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który: a) nie przeprowadził wizji budynku objętego zamówieniem, b) podlega wykluczeniu z postępowania, c) zastosował niewłaściwą stawkę podatku od towarów i usług, d) w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego nie zgodził się na poprawkę omyłki, dokonanej przez Zamawiającego na podstawie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy - prawo zamówień publicznych, e) nie uzupełnił oferty na wezwanie, o którym mowa w ppkt. 2., f) złożył ofertę z cenami wariantowymi, g) treść złożonej oferty jest niezgodna z treścią ogłoszenia. h) zaoferował rażąco niską cenę, i) nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia oferty Wykonawcy zawierającej najniższą cenę, a nie spełniającej wymagań określonych w pkt VII pkt 1 ppkt 3 i 5, po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do uzupełnienia oferty. 3. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. 4. Spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną. 5. Z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, zostanie podpisana umowa o treści określonej we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do głoszenia, z uwzględnieniem zmian wynikających z treści wybranej oferty. 6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. X. Zamknięcie postępowania bez wyboru oferty. Unieważnienie postępowania. 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty. 2. Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku, gdy: 1) w postępowaniu nie złożono żadnej oferty, 2) wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu, 3) postępowanie zostało zamknięte bez wyboru oferty. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania przed terminem składania ofert bez podania przyczyny. XI. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami. 1. Komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami, którzy złożyli oferty, będzie prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej, na adres poczty elektronicznej Wykonawcy wskazany w ofercie. 2. Komunikacja Wykonawców z Zamawiającym będzie prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej, na adres poczty elektronicznej wskazany w pkt 3 ppkt 2. XII. Postanowienia końcowe. 1. Wszelkie koszty przygotowania i złożenia oferty ponosi Wykonawca. 2. Od decyzji podejmowanych w postępowaniu przez Zamawiającego, Wykonawcom nie przysługują żadne środki odwoławcze. 3. Informacja o wynikach postępowania zawierająca nazwę i adres wybranego Wykonawcy oraz cenę brutto oferty, zostanie opublikowana na stronie www.zgm.eu. Uwagi: Obowiązki informacyjne związane z ochroną danych osobowych. W związku obowiązującymi przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej: rozporządzeniem RODO, Zamawiający oraz Wykonawcy, którzy złożą oferty w postępowaniu, zobowiązani są do wypełnienia określonych w tym rozporządzeniu obowiązków informacyjnych. W niniejszym postępowaniu obowiązki te wykonywane są w następujący sposób: 1) Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którzy złożą oferty, informację stanowiącą załącznik do ogłoszenia. Informację uważa się za przekazaną w momencie ogłoszenia zamówienia na stronie internetowej Zamawiającego - www.zgm.eu. w zakładce postępowania 2) Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o spełnieniu lub niespełnieniu obowiązków informacyjnych. Kontakt: 3. Pracownicy Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami w postępowaniu: 1) pod względem przedmiotu zamówienia: Artur Mielniczuk, tel. 33 / 499 06 39; 606 346 242; e-mail: amielniczuk@zgm.eu 2) pod względem proceduralnym: Dominika Niewdana, tel: 33 / 499 06 33, e'mail: przetargi@zgm.eu, w godz. 800 - 1400 od poniedziałku do piątku. |