Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Naprawa fundamentów muru ogrodzeniowego, Naprawa tynków i pokrycia muru wokół Kościoła i dzwonnicy |
Data zamieszczenia: | 2024-03-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia rzymskokatolicka p.w. Matki Bożej Królowej Aniołów w Brzeźnicy Bychawskiej Brzeźnica Bychawska 8 21-104 Niedźwiada powiat: lubartowski tel. 600-851-585 parafia.brzeznica.bychawska@interia.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Niedźwiada |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 600-851-585 |
Termin składania ofert: | 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
TYTUŁ ZAMÓWIENIA Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn. "Renowacja zabytkowych kompleksów kościelnych w gminie Niedźwiada" dofinasowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków NR RPOZ/2022/9726/PolskiLad. IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest naprawa fundamentów muru ogrodzeniowego zarówno od zewnątrz jaki i od wewnątrz. Naprawa tynków i pokrycia muru wokół Kościoła i dzwonnicy. Roboty remontowo konserwatorskie nieprzewidziane - Etap I. 2. Lokalizacja inwestycji: Kościół parafialny p.w. Matki Bożej Królowej Aniołów w Brzeźnicy Bychawskiej Brzeźnica Bychawska 8, 21-104 Niedźwiada. 3. Szczegółowy zakres: Wykonawca zobowiązany jest przyjąć w kalkulacji oferty zakres zawarty w przedmiarze robót pozycja 3 Mur ogrodzeniowy - naprawa tynków, pokrycie pozycje od 3.1 do 3.14. załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego (dokumentacja techniczna) oraz postanowienia zawarte we wzorze umowy, załącznik nr 3. 4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zapytaniem ofertowym, złożoną ofertą, opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami oraz przepisami prawa w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. 5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie zgodnie z posiadaną wiedzą, doświadczeniem oraz potencjałem wykonawczym, zapewniającym wykonanie przedmiotu zamówienia z należytą starannością i jakością. 6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie całości zamówienia. 7. Materiały użyte przez wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 8. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta. 9. Przedmiot zamówienia należy wykonywać z udziałem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych. 11. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. CPV: 45453000-7 Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: XI. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu 08.04.2024 r. o godz. 12:00. 4. Dopuszcza się złożenie oferty: 1) w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Parafia rzymskokatolicka p.w. Matki Bożej Królowej Aniołów w Brzeźnicy Bychawskiej adres: Brzeźnica Bychawska 8, 21-104 Niedźwiada lub 2) w formie elektronicznej - scan podpisanych dokumentów przesłanych na adres e-mail: parafia.brzeznica.bychawska@interia.pl Uwaga: Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia. Miejsce i termin realizacji: VI. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia do 30 listopada 2024 r. rozumiany jako termin odbioru końcowego. Wymagania: V. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Warunek uznaje się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży, jako załącznik do oferty Wykaz osób potwierdzający spełnienie powyższego warunku, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7. VIII. ZAKRES WYKLUCZENIA 1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie - Załącznik nr 6 w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 2. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129). Wymagane złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5. 3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą. Ocena warunków będzie odbywać się metodą spełnia/nie spełnia. IX. ODRZUCENIE OFERTY 1. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli: 1) Wykonawca podlega wykluczeniu; 2) Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu; 3) treść oferty nie odpowiada wymaganiom określonym w zapytaniu ofertowym w szczególności oferta lub załączniki są niepodpisane w sposób określony w rozdziale XI pkt 7 , zawiera błędy w obliczeniu ceny lub braki określone w rozdziale XI pkt 6 zapytania ofertowego; 4) oferta została złożona po terminie określonym w zapytaniu; 5) złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 6) zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania; a) Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny; b) Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy a także przedstawione dowody. 2. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić czytelnie, w języku polskim. 5. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert. 6. Oferta winna zostać przygotowana na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania oraz powinna zawierać niżej wymienione załączniki: 1) pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane; 2) oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych stanowiące załącznik nr 6 do zapytania ofertowego; 3) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego. 4) wykaz osób zgodnie z załącznikiem nr 7 do zapytania ofertowego. Oferta nie zawierająca ww. zakresu dokumentów nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta, zostanie odrzucona. 7. Oferta oraz załączniki do oferty muszą zawierać podpis osób uprawnionych do występowania w imieniu wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, udzielone przez uprawioną/e osobę/osoby, w oryginale lub w kopii poświadczonej notarialnie. W przypadku spółki cywilnej lub konsorcjum - członkowie spółki lub konsorcjum zobowiązani są do wskazania pełnomocnika, który będzie ich reprezentował w procedurze. 8. Wszelkie korekty w treści oferty muszą być parafowane przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy. 9. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca. 10. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca nie może wycofać oferty ani wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert. 11. Termin związania ofertą złożoną w przedmiotowym postępowaniu wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. XII. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. O wyborze oferty decydować będzie najniższa cena brutto - waga 100 pkt. C= Najniższa cena oferty brutto -------------------------------------- x 100 = ilość pkt. Cena badanej oferty brutto 2. Cena ryczałtowa musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 3. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą oraz słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu oraz spełniająca warunki udziału), która otrzyma największą liczbę punktów we wskazanym kryterium oceny ofert. 5. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. 6. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez 7. Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 8. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet inwestycji zaplanowany na realizację roboty budowlanej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym. XIII. OKREŚLENIE WARUNKÓW ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów: 1) jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna); 2) jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia; 3) zmiany stawki podatku VAT. 4) Wykonawca może wnioskować o przedłużenie termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia prac przez Zamawiającego; b) wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uznaje się zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku najwyższej staranności stron lub wynikają z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji; c) zmian zakresu prac, na wniosek Zamawiającego; d) wystąpienia nieprzewidzianych warunków: geologicznych, archeologicznych lub terenowych oraz istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych elementów sieci uzbrojenia technicznego; e) niemożności wykonania prac, gdy zmiana przepisów prawa nie dopuszcza do wykonania prac lub nakazuje wstrzymanie z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; f) przedłużających się procedur, opóźnień lub odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; g) dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności. XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zapytania na każdym etapie prowadzenia. 2. Zamawiający może unieważnić postępowanie, bez podania przyczyny, a także zastrzega sobie prawo do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia dodatkowych negocjacji w przypadku, złożenia dwóch lub więcej ofert o takiej samej (najniższej) cenie. 4. Do przeprowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania regulacje wynikające z ustawy Prawo Zamówień publicznych, a zapytanie nie stanowi zobowiązania parafii do zawarcia umowy. 6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez wykonawców dokumentów, wykazów, danych i informacji. 8. Z tytułu zamknięcia postępowania o zamówienie Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania. Kontakt: III. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA Ks. Grzegorz Warchuł - Proboszcz Parafii tel. 600-851-585 X. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCĄ 1. Komunikacja z Zamawiającym w sprawie zamówienia odbywa się elektronicznie. 2. Adres e-mail: parafia.brzeznica.bychawska@interia.pl 3. Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami: - Ks. Grzegorz Warchuł - Proboszcz Parafii tel. 600-851-585, e-mail: g.warchul@diecezja.lublin.pl 4. Wykonawca może się zwrócić do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego w sposób wskazany w ust. 2 niniejszego rozdziału, jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania ofert. |