Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Sporządzenie uproszczonego planu urządzenia lasu |
Data zamieszczenia: | 2024-04-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miasta Tarnowa z siedzibą w Tarnowie ul. Mickiewicza 2 33-100 Tarnów powiat: Tarnów tel. (14) 68 82 865 |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Tarnów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (14) 68 82 865 |
Termin składania ofert: | 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do złożenia oferty cenowej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest ,,Sporządzenie uproszczonego planu urządzania lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa z terenu miasta Tarnowa (powiat grodzki) I. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) sporządzenia uproszczonego planu urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i Gminy Miasta Tarnowa, położonych w Tarnowie, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków oznaczeniem ,,Ls", o powierzchni około 150 ha, zwanego dalej UPUL, 2) opracowania dokumentów wymaganych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej skutków realizacji UPUL, 3) opracowania, w formie elektronicznej, bazy danych zebranych podczas prac nad UPUL w celu włączenia do Zintegrowanego Systemu Informacji Przestrzennej funkcjonującego w Gminie Miasta Tarnowa (ZSIP). 2. Wykonawca obowiązany jest zrealizować zamówienie w zgodzie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym w szczególności z: 1) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. 2024 r. poz. 530), 2) ustawą dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.), 3) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.), 4) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 r., poz. 54), 5) ustawą z 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. 2020 r., poz. 2187), 6) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2023 r. poz. 2739) 7) ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.), 8) ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. 2024 r., poz. 82), 9) ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. 2023 r. poz. 1478 z późn. zm.), 10) ustawą z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. 2023 r. poz. 1082), 11) ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. 2024 r., poz. 275),12) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. 2012 r. poz. 1302), 13) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonywania prac urządzeniowych (Dz. U. 2012, poz. 949), 14) rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz.1839 z późn. zm.), 15) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz. U. 2022 r. poz. 2380), 16) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin (Dz. U. 2014 r. poz. 1409), 17) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 w sprawie ochrony gatunkowej grzybów (Dz. U. 2014 r. poz. 1408), 18) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz. U. 2014 r. poz. 1713). 3. Przy opracowaniu projektu UPUL Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić ustalenia zamieszczone w protokole z narady techniczno-gospodarczej, o której mowa w ust. 6 pkt 7. 4. Materiały niezbędne do realizacji zadania, tj. mapy ewidencyjne oraz wypisy (lub informacje) z rejestru gruntów Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy (w formacie GML lub innym uzgodnionym z Wykonawcą), nie wcześniej niż po zawarciu umowy o powierzeniu danych osobowych. 5. Koszty związane z uzyskaniem uzgodnień, przejazdami, pracami terenowymi i wykonaniem dokumentacji obciążają Wykonawcę. 6. W celu wykonania zobowiązania do sporządzenia projektu UPUL Wykonawca: 1) powiadomi właściwy organ o zamiarze prowadzenia prac będących przedmiotem umowy; 2) opracuje projekt UPUL w trzech egzemplarzach przy użyciu drukarki komputerowej, zapewniającej trwałość wydruku, uniemożliwiającej m.in. rozpływanie druku po zamoknięciu; jeden z tych egzemplarzy zostanie oprawiony w twardą oprawę introligatorską; ponadto przekaże Zamawiającemu kompletny projekt UPUL na dysku DVD lub pendrive; 3) mapy tematyczne stanowiące część UPUL wykona odrębnie w formie atlasu, zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) atlas zostanie wykonany w trzech egzemplarzach, z których jeden zostanie obustronnie zafoliowany, b) na stronie tytułowej podane będą: logo Miasta Tarnowa, powierzchnia gruntów objętych planem w ha z dokładnością do m2, skala map, wykonawca projektu, c) kolejna strona zawierać będzie legendę, czyli wykaz znaków i symboli używanych na mapie przez wykonawcę projektu, d) kolejna strona zawierać będzie mapę poglądową gruntów objętych projektem z zaznaczonymi numerami stron atlasu, e) kolejne strony przygotowane będą w skali 1 : 2000 na podkładzie map ewidencyjnych (rastrowe lub wektorowe w zależności od danych udostępnionych przez Wydział Geodezji i Nieruchomości Urzędu Miasta Tarnowa) i przedstawiaćgrunty objęte projektem w odpowiedniej skali zapewniającej czytelność mapy (minimum 1 : 2000); na mapach podany będzie nr działki i obręb, adres leśny wraz ze skróconym opisem taksacyjnym i powierzchnią wydzielenia, granice wydzieleń i oddziałów oraz granice lasów innej własności, f) każda strona atlasu zawierać będzie margines (2 cm z każdej ze stron) oraz informację, na której stronie są grunty przylegające do przedstawionych, g) ostatnia strona zawierać będzie mapę przeglądową gruntów objętych projektem w skali 1 : 25 000 na podkładzie mapy topograficznej z informacjami: numery obrębów ewidencyjnych, legenda mapy przeglądowej i nazwa wykonawcy projektu, 4) sporządzi dla każdego właściciela i współwłaściciela po jednym wyciągu z UPUL, zawierającym dane opisowe, także część kartograficzną - odpowiedni fragment mapy zawierający ujęte w dokumentacji urządzania lasu działki ewidencyjne należące do danego właściciela oraz wydzielenia drzewostanowe zinwentaryzowane na wskazanych działkach; wyciągi należy przygotować w taki sposób, aby były one już właściwie zaadresowane do konkretnego właściciela lasu (gotowe do wysłania pocztą); 5) udokumentuje wykonanie prac terenowych poprzez rejestrację miejsca i czasu pracy pracowników terenowych za pomocą odbiorników GPS (ścieżki przejścia taksatorów do wglądu Zamawiającego) oraz poprzez wykonanie dokumentacji fotograficznej; co najmniej jedną fotografię należy wykonać w każdym wydzieleniu drzewostanowym, dodatkowo sfotografować należy także inne istotne elementy zauważone w trakcie prac terenowych (dzikie wysypiska śmieci, ciekawe formy przyrody, itp.). 6) sporządzi listę właścicieli gruntów leśnych objętych projektem UPUL; 7) przeprowadzi naradę techniczno-gospodarczą, w lokalu zapewnionym przez Zamawiającego i w terminie uzgodnionym przez strony, z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, oraz innych osób zaproszonych przez Zamawiającego, w szczególności przedstawicieli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Nadleśnictwa Gromnik celem zebrania informacji i uzgodnienia wytycznych do opracowania projektu UPUL; 8) opracuje następujące projekty i wzory pism: referat na naradę techniczno-gospodarczą oraz wzór protokołu z narady, wzór zawiadomienia właścicieli o wyłożeniu projektu UPUL do publicznego wglądu. Referat zostanie wygłoszony przez Wykonawcę; 9) przygotuje zawiadomienia dla wszystkich właścicieli lasów o wyłożeniu projektu UPUL do publicznego wglądu w taki sposób, aby były one już właściwie zaadresowane do konkretnego właściciela lasu (gotowe do wysłania pocztą), przed wyłożeniem projektu UPUL; 10) przeprowadzi z niezbędnym udziałem Zamawiającego procedury: wyłożenia uproszczonego planu urządzenia lasu do publicznego wglądu w trybie art. 21 ust. 4 ustawy 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2024 r. poz. 530) i uzyskania opinii właściwego nadleśniczego Lasów Państwowych; 11) w trakcie wyłożenia projektu UPUL do publicznego wglądu, w uzgodnionym z Zamawiającym terminie, weźmie udział - poprzez swojego przedstawiciela - w trzydniowym dyżurze w siedzibie Zamawiającego, w trakcie którego będzie udzielał zainteresowanym osobom informacji dotyczących wyłożonego projektu; 12) w przypadku złożonych przez właścicieli lasów wniosków i zastrzeżeń do projektu UPUL - zajmie stanowisko w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 13) po zakończeniu okresu wyłożenia - naniesie ewentualne poprawki wynikłe z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli lasów uznanych decyzją Prezydenta Miasta Tarnowa.7. W celu wykonania zobowiązania do opracowania dokumentów wymaganych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej skutków realizacji UPUL Wykonawca: 1) opracuje w trzech egzemplarzach prognozę oddziaływania na środowisko, w rozumieniu art. 51 i 52 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) - związanej z projektem UPUL, zwanej dalej Prognozą, z uwzględnieniem uzgodnień właściwych w tej sprawie organów; 2) ewentualnie uzupełni Prognozę w oparciu o opinie właściwych w sprawie organów; 3) przygotuje pisemne podsumowanie i informację, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; 8. W celu wykonania zobowiązania do opracowania, w formie elektronicznej, bazy danych zebranych podczas prac nad UPUL w celu włączenia do Zintegrowanego Systemu Informacji Przestrzennej funkcjonującego w Gminie Miasta Tarnowa (ZSIP), Wykonawca opracuje dane numeryczne obejmujące: 1) warstwę wydzieleń drzewostanowych w formacie (shapefile) dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzenia lasu; warstwa wydzieleń musi być spójna z przekazanymi mapami papierowymi (wydrukami), z bazą opisową i musi być w całości poprawna typologicznie; 2) wektorowe mapy użytków gruntowych dla całego obszaru objętego planem urządzenia lasu; mapy rastrowe zapisane winny zostać w taki sposób, aby górna krawędź rastra była na północy (zorientowane do północy); 3) warstwy wektorowe i rastrowe obejmujące dane dotyczące ochrony przeciwpożarowej urządzanych lasów i dane dotyczące zagospodarowania przestrzennego obszarów objętych planowaniem urządzeniowym; 4) dokumentację fotograficzną sporządzoną w trakcie wykonywania prac terenowych; fotografie wydzieleń drzewostanowych mają być zintegrowane z warstwą wydzieleń drzewostanowych. 5) wszystkie warstwy wektorowe i rastrowe opisane w powyższych punktach (od 1 do 3), należy zapisać w układzie 2000 (strefa 7) oraz dodatkowo w układzie WGS84 (dane przygotowane do współpracy z GPS-em); format zapisu danych do urządzeń GPS zostanie wskazany przez Zamawiającego w trakcie realizacji prac; 6) dla wszystkich wydzieleń objętych UPUL winien być przekazany plik bazy danych opisowych w formacie shapefile; baza danych powinna zawierać wszystkie informacje przyrodnicze i gospodarcze składające się na uproszczony plan urządzenia lasu, tj. w szczególności: a) dane ogólne o wydzieleniu: adres leśny i administracyjny, rodzaj powierzchni, powierzchnia, siedliskowy typ lasu (STL), pokrywa, b) informacje o drzewostanie: wyróżnik warstwy, gatunek, udział i wiek, a dla gatunku głównego dodatkowo pierśnicę, wysokość, bonitacje, c) dla warstwy głównej: zadrzewienie, zwarcie, zasobność i zapas, d) informacje o zabiegach gospodarczych (z rozmiarem powierzchniowym i miąższościowym), e) informacje o przywiązaniu działek ewidencyjnych do wydzieleń (z informacjami o udziale powierzchniowym działki w wydzieleniu) oraz o właścicielach (numer rejestrowy, imięI. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) sporządzenia uproszczonego planu urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i Gminy Miasta Tarnowa, położonych w Tarnowie, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków oznaczeniem ,,Ls", o powierzchni około 150 ha, zwanego dalej UPUL, 2) opracowania dokumentów wymaganych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej skutków realizacji UPUL, 3) opracowania, w formie elektronicznej, bazy danych zebranych podczas prac nad UPUL w celu włączenia do Zintegrowanego Systemu Informacji Przestrzennej funkcjonującego w Gminie Miasta Tarnowa (ZSIP). 2. Wykonawca obowiązany jest zrealizować zamówienie w zgodzie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym w szczególności z: 1) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. 2024 r. poz. 530), 2) ustawą dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.), 3) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.), 4) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 r., poz. 54), 5) ustawą z 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. 2020 r., poz. 2187), 6) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2023 r. poz. 2739) 7) ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.), 8) ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. 2024 r., poz. 82), 9) ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. 2023 r. poz. 1478 z późn. zm.), 10) ustawą z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. 2023 r. poz. 1082), 11) ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. 2024 r., poz. 275),12) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. 2012 r. poz. 1302), 13) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonywania prac urządzeniowych (Dz. U. 2012, poz. 949), 14) rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz.1839 z późn. zm.), 15) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz. U. 2022 r. poz. 2380), 16) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin (Dz. U. 2014 r. poz. 1409), 17) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 w sprawie ochrony gatunkowej grzybów (Dz. U. 2014 r. poz. 1408), 18) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz. U. 2014 r. poz. 1713). 3. Przy opracowaniu projektu UPUL Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić ustalenia zamieszczone w protokole z narady techniczno-gospodarczej, o której mowa w ust. 6 pkt 7. 4. Materiały niezbędne do realizacji zadania, tj. mapy ewidencyjne oraz wypisy (lub informacje) z rejestru gruntów Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy (w formacie GML lub innym uzgodnionym z Wykonawcą), nie wcześniej niż po zawarciu umowy o powierzeniu danych osobowych. 5. Koszty związane z uzyskaniem uzgodnień, przejazdami, pracami terenowymi i wykonaniem dokumentacji obciążają Wykonawcę. 6. W celu wykonania zobowiązania do sporządzenia projektu UPUL Wykonawca: 1) powiadomi właściwy organ o zamiarze prowadzenia prac będących przedmiotem umowy; 2) opracuje projekt UPUL w trzech egzemplarzach przy użyciu drukarki komputerowej, zapewniającej trwałość wydruku, uniemożliwiającej m.in. rozpływanie druku po zamoknięciu; jeden z tych egzemplarzy zostanie oprawiony w twardą oprawę introligatorską; ponadto przekaże Zamawiającemu kompletny projekt UPUL na dysku DVD lub pendrive; 3) mapy tematyczne stanowiące część UPUL wykona odrębnie w formie atlasu, zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) atlas zostanie wykonany w trzech egzemplarzach, z których jeden zostanie obustronnie zafoliowany, b) na stronie tytułowej podane będą: logo Miasta Tarnowa, powierzchnia gruntów objętych planem w ha z dokładnością do m2, skala map, wykonawca projektu, c) kolejna strona zawierać będzie legendę, czyli wykaz znaków i symboli używanych na mapie przez wykonawcę projektu, d) kolejna strona zawierać będzie mapę poglądową gruntów objętych projektem z zaznaczonymi numerami stron atlasu, e) kolejne strony przygotowane będą w skali 1 : 2000 na podkładzie map ewidencyjnych (rastrowe lub wektorowe w zależności od danych udostępnionych przez Wydział Geodezji i Nieruchomości Urzędu Miasta Tarnowa) i przedstawiaćgrunty objęte projektem w odpowiedniej skali zapewniającej czytelność mapy (minimum 1 : 2000); na mapach podany będzie nr działki i obręb, adres leśny wraz ze skróconym opisem taksacyjnym i powierzchnią wydzielenia, granice wydzieleń i oddziałów oraz granice lasów innej własności, f) każda strona atlasu zawierać będzie margines (2 cm z każdej ze stron) oraz informację, na której stronie są grunty przylegające do przedstawionych, g) ostatnia strona zawierać będzie mapę przeglądową gruntów objętych projektem w skali 1 : 25 000 na podkładzie mapy topograficznej z informacjami: numery obrębów ewidencyjnych, legenda mapy przeglądowej i nazwa wykonawcy projektu, 4) sporządzi dla każdego właściciela i współwłaściciela po jednym wyciągu z UPUL, zawierającym dane opisowe, także część kartograficzną - odpowiedni fragment mapy zawierający ujęte w dokumentacji urządzania lasu działki ewidencyjne należące do danego właściciela oraz wydzielenia drzewostanowe zinwentaryzowane na wskazanych działkach; wyciągi należy przygotować w taki sposób, aby były one już właściwie zaadresowane do konkretnego właściciela lasu (gotowe do wysłania pocztą); 5) udokumentuje wykonanie prac terenowych poprzez rejestrację miejsca i czasu pracy pracowników terenowych za pomocą odbiorników GPS (ścieżki przejścia taksatorów do wglądu Zamawiającego) oraz poprzez wykonanie dokumentacji fotograficznej; co najmniej jedną fotografię należy wykonać w każdym wydzieleniu drzewostanowym, dodatkowo sfotografować należy także inne istotne elementy zauważone w trakcie prac terenowych (dzikie wysypiska śmieci, ciekawe formy przyrody, itp.). 6) sporządzi listę właścicieli gruntów leśnych objętych projektem UPUL; 7) przeprowadzi naradę techniczno-gospodarczą, w lokalu zapewnionym przez Zamawiającego i w terminie uzgodnionym przez strony, z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, oraz innych osób zaproszonych przez Zamawiającego, w szczególności przedstawicieli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Nadleśnictwa Gromnik celem zebrania informacji i uzgodnienia wytycznych do opracowania projektu UPUL; 8) opracuje następujące projekty i wzory pism: referat na naradę techniczno-gospodarczą oraz wzór protokołu z narady, wzór zawiadomienia właścicieli o wyłożeniu projektu UPUL do publicznego wglądu. Referat zostanie wygłoszony przez Wykonawcę; 9) przygotuje zawiadomienia dla wszystkich właścicieli lasów o wyłożeniu projektu UPUL do publicznego wglądu w taki sposób, aby były one już właściwie zaadresowane do konkretnego właściciela lasu (gotowe do wysłania pocztą), przed wyłożeniem projektu UPUL; 10) przeprowadzi z niezbędnym udziałem Zamawiającego procedury: wyłożenia uproszczonego planu urządzenia lasu do publicznego wglądu w trybie art. 21 ust. 4 ustawy 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2024 r. poz. 530) i uzyskania opinii właściwego nadleśniczego Lasów Państwowych; 11) w trakcie wyłożenia projektu UPUL do publicznego wglądu, w uzgodnionym z Zamawiającym terminie, weźmie udział - poprzez swojego przedstawiciela - w trzydniowym dyżurze w siedzibie Zamawiającego, w trakcie którego będzie udzielał zainteresowanym osobom informacji dotyczących wyłożonego projektu; 12) w przypadku złożonych przez właścicieli lasów wniosków i zastrzeżeń do projektu UPUL - zajmie stanowisko w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 13) po zakończeniu okresu wyłożenia - naniesie ewentualne poprawki wynikłe z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli lasów uznanych decyzją Prezydenta Miasta Tarnowa.7. W celu wykonania zobowiązania do opracowania dokumentów wymaganych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej skutków realizacji UPUL Wykonawca: 1) opracuje w trzech egzemplarzach prognozę oddziaływania na środowisko, w rozumieniu art. 51 i 52 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) - związanej z projektem UPUL, zwanej dalej Prognozą, z uwzględnieniem uzgodnień właściwych w tej sprawie organów; 2) ewentualnie uzupełni Prognozę w oparciu o opinie właściwych w sprawie organów; 3) przygotuje pisemne podsumowanie i informację, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; 8. W celu wykonania zobowiązania do opracowania, w formie elektronicznej, bazy danych zebranych podczas prac nad UPUL w celu włączenia do Zintegrowanego Systemu Informacji Przestrzennej funkcjonującego w Gminie Miasta Tarnowa (ZSIP), Wykonawca opracuje dane numeryczne obejmujące: 1) warstwę wydzieleń drzewostanowych w formacie (shapefile) dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzenia lasu; warstwa wydzieleń musi być spójna z przekazanymi mapami papierowymi (wydrukami), z bazą opisową i musi być w całości poprawna typologicznie; 2) wektorowe mapy użytków gruntowych dla całego obszaru objętego planem urządzenia lasu; mapy rastrowe zapisane winny zostać w taki sposób, aby górna krawędź rastra była na północy (zorientowane do północy); 3) warstwy wektorowe i rastrowe obejmujące dane dotyczące ochrony przeciwpożarowej urządzanych lasów i dane dotyczące zagospodarowania przestrzennego obszarów objętych planowaniem urządzeniowym; 4) dokumentację fotograficzną sporządzoną w trakcie wykonywania prac terenowych; fotografie wydzieleń drzewostanowych mają być zintegrowane z warstwą wydzieleń drzewostanowych. 5) wszystkie warstwy wektorowe i rastrowe opisane w powyższych punktach (od 1 do 3), należy zapisać w układzie 2000 (strefa 7) oraz dodatkowo w układzie WGS84 (dane przygotowane do współpracy z GPS-em); format zapisu danych do urządzeń GPS zostanie wskazany przez Zamawiającego w trakcie realizacji prac; 6) dla wszystkich wydzieleń objętych UPUL winien być przekazany plik bazy danych opisowych w formacie shapefile; baza danych powinna zawierać wszystkie informacje przyrodnicze i gospodarcze składające się na uproszczony plan urządzenia lasu, tj. w szczególności: a) dane ogólne o wydzieleniu: adres leśny i administracyjny, rodzaj powierzchni, powierzchnia, siedliskowy typ lasu (STL), pokrywa, b) informacje o drzewostanie: wyróżnik warstwy, gatunek, udział i wiek, a dla gatunku głównego dodatkowo pierśnicę, wysokość, bonitacje, c) dla warstwy głównej: zadrzewienie, zwarcie, zasobność i zapas, d) informacje o zabiegach gospodarczych (z rozmiarem powierzchniowym i miąższościowym), e) informacje o przywiązaniu działek ewidencyjnych do wydzieleń (z informacjami o udziale powierzchniowym działki w wydzieleniu) oraz o właścicielach (numer rejestrowy, imię, nazwisko, adres) i działkach (numer rejestrowy, powierzchnia).9. Bazy danych (mapa i baza opisowa) Wykonawca zapisze i przekaże Zamawiającemu w formie cyfrowej na dysku DVD lub pendrive. 10. Wykonawca użyje do wykonania pracy, będącej przedmiotem umowy, materiałów własnych. 11. Integracja mapy cyfrowej ze Zintegrowanym Systemem Informacji Przestrzennej Tarnowa (ZSIP). W Urzędzie Miasta Tarnowa wykorzystuje się Zintegrowany System Informacji Przestrzennej (ZSIP) - dane przestrzenne oparte na wybranych materiałach pochodzących z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego oraz innych baz Urzędu Miasta Tarnowa. W skład ZSIP oprócz mapy zasadniczej wchodzą m. in. następujące mapy/warstwy tematyczne: ortofotomapa, mapa ulic oraz numerów adresowych nieruchomości, model budynków 3D, warstwa lokalizacji terenów zielonych (w tym lasów i parków), warstwy związane z planem zagospodarowania przestrzennego, mapa sieci dróg publicznych, mapa topograficzna i sozologiczna., nazwisko, adres) i działkach (numer rejestrowy, powierzchnia).9. Bazy danych (mapa i baza opisowa) Wykonawca zapisze i przekaże Zamawiającemu w formie cyfrowej na dysku DVD lub pendrive. 10. Wykonawca użyje do wykonania pracy, będącej przedmiotem umowy, materiałów własnych. 11. Integracja mapy cyfrowej ze Zintegrowanym Systemem Informacji Przestrzennej Tarnowa (ZSIP). W Urzędzie Miasta Tarnowa wykorzystuje się Zintegrowany System Informacji Przestrzennej (ZSIP) - dane przestrzenne oparte na wybranych materiałach pochodzących z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego oraz innych baz Urzędu Miasta Tarnowa. W skład ZSIP oprócz mapy zasadniczej wchodzą m. in. następujące mapy/warstwy tematyczne: ortofotomapa, mapa ulic oraz numerów adresowych nieruchomości, model budynków 3D, warstwa lokalizacji terenów zielonych (w tym lasów i parków), warstwy związane z planem zagospodarowania przestrzennego, mapa sieci dróg publicznych, mapa topograficzna i sozologiczna. CPV: 77231000-8 Otwarcie ofert: V. Informacje dotyczące wyników postępowania: 1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.04.2024 r., o godz. 10.15 w Urzędzie Miasta Tarnowa, ul. Nowa 4, pok. 321. Składanie ofert: 1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z napisem: ,,Sporządzenie uproszczonego planu urządzania lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa z terenu miasta Tarnowa (powiat grodzki)", w Kancelarii Głównej w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta Tarnowa, 33-100 Tarnów, Ul. Nowa 4 pokój nr 20 do dnia 19.04.2024 r. do godz. 10.00. 2. Za moment złożenia oferty uważa się datę i godzinę jej dotarcia do miejsca składania ofert, a nie datę jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po upływie ww. terminu składania ofert nie będą rozpatrywane. Miejsce i termin realizacji: II. Termin wykonania zamówienia: Wymagany termin wykonania zamówienia - do 30 listopada 2024r. Wymagania: III. Miejsce publikacji zapytania ofertowego - Strona BIP Urzędu Miasta Tarnowa III. Wymagania formalne dotyczące przygotowania oferty: 1. Ofertę należy sporządzić w jednym egzemplarzu w formie pisemnej w języku polskim. 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą przedmiot zamówienia, która powinna zawierać: 1) nazwę i dokładny adres siedziby Wykonawcy, 2) datę oferty, 3) określenie przedmiotu zamówienia, na który składana jest oferta - przedmiot zawarty w ofercie musi odpowiadać zapisom z pkt I od 1 - 11 niniejszego zapytania; 4) deklarowany termin wykonania - do 30 listopada 2024 r. 5) cenę brutto za wykonanie całości zamówienia (w cenie należy uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia). 3. Wymaga się od Wykonawcy, aby: a) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert co najmniej 1: plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub uproszczony plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz b) dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadającą kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, tj. min. 1 osobą, która w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert sporządziła co najmniej 1: plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub uproszczony plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. 4. Oferta powinna być podpisana przez osobę (y) upoważnioną (e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy Wykonawcą reprezentuje pełnomocnik - oferta musi zawierać pełnomocnictwo zawierające w swej treści co najmniej upoważnienie do złożenia tej oferty. Pełnomocnictwo powinno być podpisane przez osobę (y) uprawnioną (e) doreprezentowania Wykonawcy. 5. Wykonawca jest związany ofertą w terminie 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert. 6. Oferta powinna zawierać: 1) formularz ofertowy - wg załącznika nr 1 do ogłoszenia, 2) aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej oferenta, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty, 3) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert usług dotyczących opracowania co najmniej 1: planu urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub uproszczonego planu urządzania lasu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko - wg załącznika nr 2a do ogłoszenia, 4) oryginały lub kopie dokumentów zwierających referencje (kopia dokumentu winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę), z których wynika, że Wykonawca wykonał z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 1: plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub uproszczony plan urządzania lasu o powierzchni min. 100 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, 5) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z kopią dokumentu/ów (np. referencje) potwierdzającego/ymi należyte wykonanie usługi wg załącznika nr 2b do ogłoszenia. 7. Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana wg formuły "spełnia - nie spełnia". W razie niespełnienia przez Wykonawcę wskazanych warunków Zamawiający nie będzie rozpatrywał oferty. 8. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi składający ofertę, niezależnie od wyniku postępowania. IV. Określenie sposobu, miejsca i terminu składania ofert oraz informacje o osobach uprawionych do porozumiewania się z Wykonawcami: 2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zostanie o tym fakcie poinformowany pocztą elektroniczną lub pisemnie, drogą pocztową.VI. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty: 1. Zamawiający dokona wyboru oferty na podstawie kryterium cena (kwota brutto) w zł. 2. Łączną cenę oferty należy podać w PLN z wyszczególnieniem stawki % podatku VAT. 3. Podana w ofercie cena musi obejmować wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia. 4. W przypadku dwóch lub więcej ofert z tą samą ceną Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty. VII. Informacje ogólne. 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza zlecenia części zamówienia podwykonawcom. Wszelkie wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, dopuszcza się formę elektroniczną (e-mail: m.zoladz@umt.tarnow.pl). W przypadku korespondencji elektronicznej każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków zapytania ofertowego oraz prawo jego odwołania. VIII. Formalności związane z podpisaniem umowy: 1. W przypadku dokonania wyboru oferty w umowie przewiduje się dokonanie między innymi następujących zapisów: 1) zakres zamówienia zgodnie z pkt. I, 2) termin wykonania zamówienia zgodnie z pkt. II, 3) wynagrodzenie - rozliczenie za wykonaną pracę odbędzie się na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę po protokolarnym odbiorze wykonanych prac, 4) termin płatności faktury - do 14 dni od daty doręczenia faktury Zamawiającemu, 5) wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty Zamawiającemu kar umownych: a) za niedotrzymanie któregokolwiek z terminów wymienionych w § 2 ust. 1 - w wysokości 0,2% wynagrodzenia Wykonawcy, za każdy dzień zwłoki; b) za zwłokę w usunięciu wady przedmiotu umowy określonej w protokole odbioru lub wady zgłoszonej Wykonawcy w okresie rękojmi - w wysokości 0,2 % wynagrodzenia Wykonawcy; c) w razie niewzięcia udziału przedstawiciela Wykonawcy w dyżurze w siedzibie Zamawiającego w trakcie wyłożenia projektu UPUL - 10 % wynagrodzenia Wykonawcy; d) w razie odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 20% wynagrodzenia Wykonawcy. 2. W przypadku dokonania wyboru oferty, zawarcie umowy nastąpi z chwilą złożenia przez strony podpisów na dokumencie stanowiącym jej treść. 3. W przypadku, gdy wykonawca uchyla się od podpisania umowy Zamawiający może zawrzeć umowę z następnym Wykonawcą lub pozostawić postępowanie bez wyboru. Kontakt: 3. Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z Wykonawcami (od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 15.00) jest Główny specjalista w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Tarnowa - Marzena Żołądź, tel. (14) 68 82 865. |