Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie dokumentacji projektowej |
Data zamieszczenia: | 2024-04-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Gminy i Miasta ul. H. Sienkiewicza 25 32-200 Miechów powiat: miechowski tel. (041) 388 2578 jjakubek-nowak@miechow.eu |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Miechów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (041) 388 2578 |
Termin składania ofert: | 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do złożenia oferty w postępowaniu na: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa, rozbudowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach" - zadanie realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego Sołectwa Szczepanowice w ramach zadania pn.: ,, Budowa swietlicy wiejskiej w Szczepanowicach". Postępowanie prowadzone przez Zamawiającego w trybie zgodnym z Zarządzeniem Burmistrza Gminy i Miasta w Miechowie nr 181/2022 w sprawie Regulaminu udzielania zamówień z dnia 25.05.2022 r. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy: 1. Opracowania dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa, rozbudowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach" - zadanie realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego Sołectwa Szczepanowice w ramach zadania pn.: ,, Budowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach". wraz z uzyskaniem Decyzji o Warunkach Zabudowy i Zagospodarowania terenu (WziZT), ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę, a także wszelkich niezbędnych pozwoleń i opinii umożliwiających zrealizowanie całości zakresu prac. Zakres dokumentacji projektowej obejmuje w szczególności: a) uzyskanie mapy do celów projektowych; b)wykonanie i opracowanie badań geologicznych; c)uzyskanie decyzji środowiskowej, jeżeli jest wymagana; d) opracowanie i uzgodnienie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z projektem aranżacji wnętrz i wyposażeniem; e) uzyskanie wszelkich wymaganych warunków, w tym uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, uzgodnień oraz złożenie wniosku i uzyskanie decyzji administracyjnej niezbędnej do realizacji inwestycji;f)opracowanie Specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót budowlanych; 2. Opracowanie projektu technicznego oraz dokumentacji kosztorysowej ( kosztorys inwestorski, kosztorys ofertowy, przedmiar robót) - 2 egzemplarze. Dokumentacja projektowa powinna zawierać: -projekt techniczny -projekty wykonawcze dla poszczególnych branż -Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych uwzględniające wymagania określone w Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, - projekty elewacji wraz z fotorealistycznymi wizualizacjami ( min. 4 ujęcia prezentujące wszystkie elewacje) - do akceptacji Zamawiającego. Projekt obejmować będzie również inwentaryzację stanu istniejącego w zakresie niezbędnym do opracowania dokumentacji,a także ekspertyzę istniejącego budynku świetlicy wiejskiej/remizy w Szczepanowicach, zlokalizowanej na działce nr ewid 919 oraz projekt budynku świetlicy wiejskiej/remizy. Obiekt winien być zaprojektowany jako budynek wolnostojący, jednokondygnacyjny (z możliwością ewentualnej adaptacji powierzchni strychu), niepodpiwniczony, obejmujący pomieszczenia: wiatrołap, duża sala ( ok 150m2), mniejsza sala, pomieszczenie magazynowe, chłodnia, sanitariaty ( w tym sanitariat ogólnodostępny, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych), garaż jednostanowiskowy na wóz bojowy na potrzeby OSP Szczepanowice. Budynek wyposażony w instalacje wodno-kanalizacyjną, elektryczną, ogrzewanie elektryczne, syrena, teletechnika, WIFI. Zasilanie energetyczne za pomocą paneli fotowoltaicznych, usytuowanych na dachu. Wykonawca w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu koncepcje architektoniczna do akceptacji. Koncepcja winna zawierać rozrysowane i opisane rzuty pomieszczeń. Obowiązki Wykonawcy: 1. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca przenosi w ramach wynagrodzenia umownego na Zamawiającego całość autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych do dokumentacji projektowej na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 poz. 2509 z późn. zm.). Pola eksploatacji obejmują w szczególności: 1) udostępnianie dzieła podmiotom zewnętrznym w ramach dostępu do informacji publicznej, 2) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania dzieła - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy dzieła, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, 3) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których dzieło utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy; 4) w zakresie rozpowszechniania dzieła w sposób inny niż określony w pkt 2 - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie dzieła w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie dokumentacji projektowej (zgodnie zRozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, STWIORB oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych do realizacji robót budowlanych uzgodnień, decyzji, pozwoleń itp. 3. Przed złożeniem dokumentaci do organu architektonicznego, celem uzyskania decyzji/ pozwole- nia na realizację inwestycji będącej przedmiotem umowy , uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla sporządzonej dokumentacji projektowej. 4. Dostarczenie Zamawiającemu zatwierdzonej przez organ architektoniczno-budowlany dokumen- tacji projektowej w 2 egzemplarzach. 5. Uzyskania niezbędnych warunków technicznych przyłączenia projektowanych urządzeń do sieci energetycznej. 6. Opracowanie i uzgodnienie projektów budowlanych i wykonawczych o wymaganych parame- trach technicznych, z uwzględnieniem wymagań Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, wraz z wszelkimi opracowa- niami, uzgodnieniami koniecznymi do uzyskania decyzji administracyjnych pozwalających na real- izację zadania 7. W rozwiązaniach projektowych należy zastosować wyroby budowlane dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania spełniające podstawowe wymogi dla obiektów budowlanych określone w art. 5 ust. 1 pkt 1 Prawa Budowlanego w tym bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Wymagania dotyczące nadzoru autorskiego 1. Na żądanie Zamawiającego lub właściwego organu, Wykonawca (Projektant) jest zobowiązany do sprawowania Nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych na podstawie Dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, w całym okresie realizacyjnym przedsięwzięcia inwestycyjnego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Obowiązek rozpoczęcia sprawowania Nadzoru autorskiego nastąpi na podstawie odrębnej umowy regulującej m. in. ramy czasowe, zakres, kompetencje i wynagrodzenie, niezwłocznie po zgłoszeniu takiej potrzeby przez Zamawiającego. Sprawowanie czynności Nadzoru autorskiego obowiązuje od dnia rozpoczęcia realizacji inwestycji do dnia dopuszczenia do użytkowania obiektu zrealizowanego na podstawie opracowanej Dokumentacji projektowej. Zamawiający zaprosi pisemnie Projektanta do zawarcia umowy o pełnienie nadzoru wyznaczając czas i miejsce. Brak odpowiedzi Projektanta lub nie przystąpienie do podpisania umowy, w terminie 7 dni, po trzykrotnym pisemnym wezwaniu przez Zamawiającego, traktowane będzie jako zrzeczenie się pełnienia nadzoru autorskiego i uprawnia Zamawiającego do powierzenia nadzoru autorskiego innemu podmiotowi. Nie zawarcie umowy o nadzór autorski traktowane będzie także jako zrzeczenie się przez Projektanta autorskich praw majątkowych. Wykonawca ( Projektant) zrzeka się z tego tytułu wszelkich roszczeń, w tym również mogących powstać w przyszłości. Wartość podpisanej odrębnej umowy na pełnienie nadzoru autorskiego w ramach inwestycji: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa, rozbudowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach" - zadanie realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego Sołectwa Szczepanowice w ramach zadania pn.: ,, Budowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach". nie może przekroczyć 0,5 % wartości umowy na roboty budowlane podpisanej z Wykonawcą robót powyższego zadania. 2. Nadzór autorski obejmuje w szczególności: - czuwanie w toku realizacji robót budowlanych nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z Dokumentacją projektową, w przypadku dopuszczenia przez Zamawiającego, w trakcie procedury udzielania zamówienia na roboty budowlane, zastosowania materiałów i urządzeń o parametrach nie gorszych niż przedstawione w Dokumentacji projektowej, kontrolę parametrów tych materiałów i urządzeń,- uzupełnianie szczegółów Dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji tych robót, - konsultowanie, opiniowanie, uzgadnianie i akceptowanie do realizacji rozwiązań technicznych opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych, w stosunku do rozwiązań przyjętych w Dokumentacji projektowej, - uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, w stosunku do przewidzianych w Dokumentacji projektowej, - nanoszenie zmian w Dokumentacji projektowej, - wykonywanie dokumentacji zamiennej w zakresie niewymagającej zmiany pozwolenia na budowę, - koordynowanie i akceptowanie do realizacji Projektu zamiennego niewymagającej zmiany pozwolenia na budowę, opracowanego przez wykonawcę robót budowlanych, - udział w naradach technicznych, przy czym liczba nadzorów autorskich na budowie wynikać będzie z uzasadnionych potrzeb, określonych każdorazowo przez Zamawiającego lub występującego w jego imieniu inspektora nadzoru inwestorskiego, a w wyjątkowych sytuacjach przez kierownika budowy, - udział w odbiorze poszczególnych, istotnych części robót budowlanych oraz w odbiorze końcowym robót budowlanych, - nadzór nad sporządzeniem dokumentacji powykonawczej przez wykonawcę robót budowlanych i jej zatwierdzenie, uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzone do Dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót. - uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, - naniesienie w wyznaczonym terminie w Dokumentacji projektowej stosownych poprawek, bez dodatkowego wynagrodzenia, bez względu na wysokość związanych z tym kosztów w przypadku gdy okaże się, iż Dokumentacja projektowa zawiera Wady, uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót budowlanych, - Projektant w ramach Nadzoru autorskiego zobowiązany jest przybyć niezwłocznie na teren budowy, tj. nie później niż w terminie 3 dni od daty wezwania przez Zamawiającego, dokonanego telefonicznie, drogą elektroniczną lub faksem. - Projektant w ramach Nadzoru autorskiego ma prawo żądania wpisem do dziennika budowy wstrzymania robot budowlanych w razie stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia lub wykonywania robót niezgodnie z Dokumentacją projektową. - Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy(Projektanta) naprawienia szkody powstałej wskutek wadliwych rozwiązań w Dokumentacji projektowej lub błędnych decyzji udzielanych w ramach Nadzoru autorskiego, skutkujących nie osiągnięciem w zrealizowanych robotach parametrów zgodnych z normami i przepisami techniczno - budowlanymi. 3. Projektant ( Wykonawca) wyraża zgodę na pełnienie nadzoru autorskiego przez inną osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w następujących przypadkach: - Śmierci, choroby Projektanta uniemożliwiającej pełnienie obowiązków w pełnym zakresie lub innych zdarzeń losowych. - braku odpowiedzi Projektanta na trzykrotne pisemne wezwanie go przez Zamawiającego do podpisania umowy na pełnienie nadzoru autorskiego. Lokalizacja inwestycji. 1. Teren inwestycji znajduje się w miejscowości Szczepanowice, gm Miechów, dz nr ewid. 919 Dokument nr: IOS.7011.8.1.2024 Składanie ofert: Ofertę cenową należy złożyć: w siedzibie Zamawiającego, tj.: Urząd Gminy i Miasta, Dziennik Podawczy (parter), Ul. H. Sienkiewicza 25, 32-200 Miechów, w nieprzekraczalnym terminie: 19.04.2024r. do godz. 1000 Ofertę należy złożyć w nieprzeźroczystej, Kopertę (paczkę) należy opisać następująco: zabezpieczonej przed otwarciem kopercie(paczce). Urząd Gminy i Miasta w Miechowie ul. H. Sienkiewicza 25 32-200 Miechów Oferta w postępowaniu na: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa, rozbudowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach" - zadanie realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego Sołectwa Szczepanowice w ramach zadania pn.: ,, Budowa świetlicy wiejskiej w Szczepanowicach". NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 19.04.2024r. do godz. 1000 Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy. Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zadania - rozpoczęcie: po podpisaniu umowy - zakończenie: do 8 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym 6 miesięcy na opracowanie iprzedłożenie Zamawiającemu wymaganej dokumentacji budowlanej). Wymagania: Kryteria wyboru i ich waga: - cena 100% Ponadto: - Wykonawca podaje cenę ofertową - ryczałtową na całość zamówienia posługując się w jej obliczeniu danymi zawartymi w niniejszym zapytaniu ofertowym. - Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. - Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą oraz słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. - Wszystkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) Posiadanie wiedzy i doświadczenia Wykonawcy w postaci wykonania co najmniej jednej usługi polegającą na zrealizowaniu umowy dotyczącej opracowania projektu budowlanego budowy budynku o kubaturze min. 1000 m3 w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnychj do realizacji inwestycji 2) Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponowaniem osobami skierowanymi do realizacji zamówienia ,umożliwiającymi jego realizację na odpowiednim poziomie tj. min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane, która będzie pełnić w trakcie realizacji zamówienia funkcję Głównego Projektanta w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, posiadającą aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; 3) Wykonawca (Projektant) zapewni udział w opracowaniu projektu osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności oraz wzajemne skoordynowanie techniczne wykonanych przez te osoby opracowań projektowych, zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy, z uwzględnieniem specyfiki projektowanego obiektu budowlanego. Wymagane przez Zamawiającego dokumenty, które Wykonawca winien jest złożyć wraz ofertą, w tym na potwierdzenie spełniania wymagań stawianych przez Zamawiającego: 1. Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1), zawierający cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz wysokość stawki podatku VAT obowiązującej dla przedmiotowego zadania. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym koszty wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, itp. 2. Zaparafowany wzór umowy (załącznik nr 2). 3. Podpisaną klauzulę RODO - oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 RODO (załącznik nr 3). 4. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 4).5. Wykaz robót oraz wykaz osób (załącznik nr 5) na potwierdzenie spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 6. Kserokopię wypisu z rejestru przedsiębiorców lub zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniejszej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty. Podstawy wykluczenia: Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, który podlega wykluczeniu w oparciu o art 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Warunki płatności: Termin płatności faktury/rachunku ustala się do 30 dni licząc od daty jej złożenia na Dziennik Podawczy Zamawiającego i protokołu zdawczo-odbiorczego wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji administracyjnej niezbędnej do realizacji inwestycji, Rozliczenie za wykonanie robót stanowiących przedmiot Umowy będzie dokonywane na podstawie rachunku lub faktury VAT końcowej wystawionej po zakończeniu realizacji zadania i uzyskaniu zatwierdzonego protokołu zdawczo-odbiorczego wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji administracyjnej niezbędnej do realizacji inwestycji. Termin ustala się za dotrzymany, jeżeli najpóźniej w tym dniu Zamawiający wystawi do banku polecenie przelewu należności na rzecz Wykonawcy. Informacja o możliwości unieważnienia postępowania: 1. Dopuszcza się możliwość unieważnienia postępowania np.: 1) w przypadku gdy nastąpiła zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, o której nie miał wiedzy w momencie wszczęcia postępowania 2) oferta najkorzystniejsza przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zadania. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do badania tylko najkorzystniejszej oferty. 3.Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcą, którego oferta jest najkorzystniejsza zgodnie z przyjętymi kryteriami wyboru. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz dopuszcza powierzenie wykonania prac podwykonawcom. Badanie ofert: W toku badania ofert Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dot. treści oferty, złożonych dokumentów. W przypadku braku złożenia wyjaśnień lub gdy wyjaśnienia potwierdzają że Wykonawca nie spełnia warunku udziału Zamawiający odrzuca ofertę. Informacje dodatkowe: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 2. Najkorzystniejsza oferta cenowa, to oferta określająca najniższą cenę za wykonanie dokumentacji objętej niniejszym zapytaniem.3.Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyborze najkorzystniejszej oferty cenowej drogą mailową na adres wskazany w formularzu oferty. 4.Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy. 5.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 6.Zamawiający zastrzega, że może pozostawić niniejsze zapytanie ofertowe bez rozstrzygnięcia, jeżeli każda ze złożonych ofert przekroczy kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację usługi objętej zapytaniem. Oferty, które wpłyną po terminie wyznaczonym na składanie ofert nie będą rozpatrywane. Okres związania z ofertą wynosi 30 dni - bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Oferta złożona po terminie nie zostanie otwarta i niezwłocznie zostanie zwrócona składającemu ją Wykonawcy. Kontakt: Sposób porozumiewania się pomiędzy stronami: Osobą upoważnioną do kontaktów jest jjakubek-nowak@miechow.eu, nr tel. (041) 388 2578 Joanna Jakubek-Nowak, |