Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie i dostawa regałów automatycznych |
Data zamieszczenia: | 2024-04-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PROZON Fundacja Ochrony Klimatu ul. Matuszewska 14, Bud. B9 03-876 Warszawa powiat: Warszawa tel: + 48 606 651 233, tel. + 48 573 265 416 life@prozon.org.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel: + 48 606 651 23 |
Termin składania ofert: | 2024-04-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
wykonanie i dostawa regałów automatycznych w ramach realizacji projektu ,,Wdrożenie modelu biznesowego gospodarki o obiegu zamkniętym do ponownego użycia zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego" LIFE22-ENV-PL- RE-ELECTRO 4 LIFE, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu LIFE III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 2. Przedmiot zamówienia: Zapytanie ofertowe dotyczy zakupu automatycznego systemu magazynowania wraz z dostawą, instalacją, uruchomieniem, serwisem posprzedażnym oraz szkoleniem pracowników Zamawiającego. Przedmiotem zapytania jest fabrycznie nowy środek trwały. Po analizie rynku do zapytania został wybrany typ systemu składowania- regał windowy. CPV: 39141100-3, 42965110-2 Dokument nr: 01/2024/REELECTRO Składanie ofert: VI. TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY 1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu 23/04/2024r. 2. Za termin dostarczenia oferty uznaje się termin wpływu oferty do siedziby projektu wskazanej przez Zamawiającego jako miejsce składania ofert tj. Ul. Matuszewska 14, Bud. B9, 03-876 Warszawa lub jej przekazanie drogą mailową na adres mailowy life@prozon.org.pl (liczy się termin wpływu do Zamawiającego). Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy - 04/2024r. Planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia - 07/2024r. Wymagania: II. TRYB POSTĘPOWANIA Do postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zapytanie ofertowe jest przeprowadzane w trybie konkursu ofert. Dla zachowania zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości, zastosowano zasady zgodne z polityką zakupową PROZON oraz zasady zbliżone do dobrych praktyk znanych np. z zasady konkurencyjności. Sposób obliczenia ceny: o Oferowana cena musi zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający poniesie na realizację zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz ewentualnych upustów i rabatów, w tym koszty dostawy, instalacji, uruchomienia oraz przeszkolenia pracowników Zamawiającego. o Cenę netto oraz podatek od towarów i usług należy wyszczególnić w odpowiednim miejscu w ofercie. o Cena podlegająca ocenie będzie to łączna cena netto obejmująca wszystkie elementy wykonania zamówienia. Do oferty należy załączyć rysunek poglądowy regałów. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie zobowiązany do: 1. ścisłej współpracy z Zamawiającym i bieżących konsultacji, 2. udziału w roboczych spotkaniach w siedzibie Zamawiającego, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez Zamawiającego lub z inicjatywy Wykonawcy, 3. uzyskania akceptacji finalnego projektu regałów przez Zamawiającego, 4. uwzględniania dostarczanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji zadania: informacji, uwag i rekomendacji. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU (kryteria dostępu): 1. W celu zapewnienia wysokiej jakości realizowanego przedmiotu zamówienia w postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy spełniają następujące warunki: a) Wiedza i doświadczenie oraz potencjał techniczny: posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, jak również dysponują potencjałem technicznym i osobowym zdolnym do wykonania przedmiotu zamówienia. Oferent spełni warunek, jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej trzy dostawy automatycznego systemu magazynowania obsługującego minimum 2 strefy magazynowania (minimum 2 okna dostępowe) lub z automatycznym stołem o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł netto - każda. W ofercie należy zawrzeć wykaz zrealizowanych zamówień wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, podmiotów, na rzecz których zostały wykonane oraz załączyć dowody potwierdzające ich należyte wykonanie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane (np. protokoły odbioru). b) Sytuacja finansowa: znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej realizację przedmiotu zamówienia. c) Uprawnienia: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 2. Brak powiązań kapitałowych lub osobowych: Zamawiający wyklucza możliwość złożenia oferty przez podmioty, które powiązane są z nim kapitałowo lub osobowo. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązanie pomiędzy Zamawiającym a Oferentem, w szczególności poprzez: a) uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej; b) posiadanie co najmniej 10 % udziałów lub akcji; c) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; d) pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej; pozostawanie z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób. Oferent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym ( załącznik nr 2) 3. W postępowaniu mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 7 ust. 1 przywołanej ustawy. Wykonawcy składają (wraz z ofertą) w tym zakresie stosowne oświadczenie zawarte w załączniku nr 1 (formularzu ofertowym). V. WYMOGI DOTYCZĄCE OFERTY 1. Oferta powinna być przygotowana w sposób jak najbardziej zrozumiały, czytelny i kompletny, jednoznacznie odnosić się do przedmiotu zamówienia. Oferta powinna być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania oferenta. 2. Oferta powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony uczciwej konkurencji oraz przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr16, poz. 93 ze zm.) dotyczącymi oferty oraz spełniać wymogi opisane w niniejszym zapytaniu. 3. Ofertę należy sporządzić zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. 4. Oferty, do których nie załączono wymaganych załączników zostaną odrzucone z przyczyn formalnych. 5. W związku z odrzuceniem oferty, uczestnikom postępowania (Oferentom) nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego. 6. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi Oferent. 7. Ceny zawarte w ofertach muszą uwzględniać wszelkie wymagania związane z realizacją zamówienia oraz wszelkie koszty, jakie oferent poniesie z tytułu należytej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji zamówienia. 8. Okres związania ofertą wynosi 30 dni od zakończenia terminu składania ofert. 3. Prawidłowo złożona oferta powinna zawierać: a) Załączniki 1 - 3 b) Dokumenty potwierdzające realizację dostaw automatycznych systemów magazynowania (umowy nie będą brane pod uwagę), dokumentujące wykonanie co najmniej 3 zamówień zgodnie z pkt. IV.1 niniejszego zapytania. c) Rysunek poglądowy oferowanych regałów windowych. d) Posiadany przez Oferenta certyfikat bezpieczeństwa serwisu zdalnego 4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. VII. ZASADY OCENY OFERT 1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów, stanowiącą sumę punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach oceny oferty. 2. Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy we wskazanym przez Zamawiającego terminie, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 3. Zamawiający może wezwać oferenta do uzupełnienia lub wyjaśnienia oferty (chyba, że mimo poprawienia błędów, wyjaśnień lub uzupełnień oferta nie byłaby ofertą najkorzystniejszą) oraz poprosić o dodatkowe dokumenty potwierdzające wiarygodność informacji zawartych w ofercie. Zamawiający może negocjować cenę oraz warunki zamówienia z oferentem, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. 4. Zamawiający może odrzucić ofertę, jeżeli: - nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu, - oferty nie odpowiada wymogom ogłoszenia, - stanowi naruszenie uczciwej konkurencji, - jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 5. Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną. VIII. KRYTERIA OCENY OFERT Liczba punktów przyznana każdej z ocenianych ofert obliczona zostanie wg poniższego wzoru. X=A+B+C+D gdzie: X - łączna liczba punktów przyznanych ofercie A - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium - cena (40 pkt.) B - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium okres gwarancji liczony w miesiącach (30 pkt.) C - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium czas reakcji serwisu liczony w godzinach (30 pkt.) Opis sposobów obliczania punktacji za poszczególne kryteria: A. Cena łączna zamówienia netto, 40 pkt Punktacja zostanie przyznana według wzoru: P = CN/CO * 40 pkt P - punktacja przyznana ofercie ocenianej CN - najniższa cena spośród złożonych ofert kwalifikujących się do oceny CO - cena ocenianej oferty B. Okres gwarancji podany w miesiącach, 30 pkt Okres gwarancji liczony jest od daty podpisania przez strony końcowego protokołu odbioru Oferta z najdłuższym okresem gwarancji otrzyma 30 pkt. Pozostałe oferty będą oceniane według następującej formuły arytmetycznej: P = (X/Y) x 30, gdzie: P - punktacja przyznana ofercie ocenianej X - okres gwarancji ocenianej oferty Y - najdłuższy okres gwarancji C. Czas reakcji serwisu podany w godzinach, 30 pkt. Czas reakcji serwisu oznacza czas, w którym Wykonawca osobiście lub zdalnie usunie usterkę lub w przypadku awarii wymagającej dłuższego czasu rozpocznie prace zmierzające do jej usunięcia. Oferta z najkrótszym czasem reakcji otrzyma 30 pkt. Pozostałe oferty będą oceniane według następującej formuły arytmetycznej: P = (X/Y) x 30, gdzie: P - punktacja przyznana ofercie ocenianej X - najkrótszy oferowany czas reakcji Y - czas reakcji wskazany w ocenianej ofercie Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę za wszystkie kryteria oceny ofert wynosi 100. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. IX. POZOSTAŁE INFORMACJE 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków postępowania, modyfikacji lub uzupełnienia treści zaproszenia do składania ofert, przed upływem terminu składania ofert oraz do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, w szczególności ze względu na konieczność usunięcia wad zapytania, dostosowania zapytania do wymagań powszechnie obowiązującego prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego, oraz o ile okaże się to konieczne do prawidłowej realizacji Projektu lub przedmiotu zapytania (szczególności ze względu na należytą jakość wykonania przedmiotu zapytania oraz jego zgodność z celami Projektu). Z tego tytułu Oferentom nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego (oferenci zrzekają się wszelkich ewentualnych przysługujących im roszczeń). zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie prowadzonego postępowania bez podawania przyczyny. 2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych ani wariantowych. 3. Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej alternatywy spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Oferenta. 4. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 5. W przypadku złożenia oferty w walucie obcej, przeliczenie waluty na PLN odbędzie się wg średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu oceny ofert. 6. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego zapytania oraz obejmować wszystkie koszty związane z terminową i prawidłową realizacją całego przedmiotu niniejszego zapytania. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania zaliczki na rzecz Wykonawcy do 30% wartości zamówienia. X. WARUNKI ZMIANY UMOWY 1. 2. 3. 4. Umowa zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta będzie najkorzystniejsza (uzyska najwyższą liczbę punktów). Umowa w sprawie wykonania zamówienia, którego przedmiot został określony w niniejszym zapytaniu ofertowym, zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert złożonych bez przeprowadzania ich ponownej oceny. Zmiana umowy w stosunku do treści złożonej przez Wykonawcę oferty po jej zawarciu jest dopuszczalna, pod warunkiem że: a) Zmiany będą korzystne dla Zamawiającego. b) Zmiany warunków i terminów płatności w przypadku gdy zmiany te wynikać będą z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego. c) Zaszły okoliczności (np. prawne, ekonomiczne, techniczne), których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. d) Zmiany (w tym wprowadzenia nowych regulacji) powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy e) zmiany danych Stron (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy, miejsca realizacji projektu); f) uzasadnionych, niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego (np. z przyczyn technicznych, gospodarczych, czy politycznych); g) Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności lub okoliczności niezależnych od Zamawiającego, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności takich jak zaistnienie siły wyższej; w przypadku zmiany terminu realizacji Przedmiotu Umowy, o którym mowa, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności, przy czym przedłużenie terminu nie ma żadnego wpływu na wysokość wynagrodzenia określonego w Umowie; h) zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia wykonawcy w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez Strony, której wystąpienia Strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności oraz w zakresie zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia wynikającego z zwiększenia lub zmniejszenia zakresu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość wykonanych/ niewykonanych prac w ramach Przedmiotu Umowy; i) zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia wykonawcy w sytuacji wcześniejszego rozwiązania lub odstąpienia od Umowy w razie osiągnięcia satysfakcjonujących dla Zamawiającego efektów przed upływem założonego czasu trwania Umowy albo w razie stwierdzenia, iż dalsze wykonywanie Przedmiotu Umowy nie jest konieczne lub jest bezcelowe z naukowego lub ekonomicznego punktu widzenia. j) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację Projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie; k) obiektywnych przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego; l) okoliczności siły wyższej; m) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy; n) Zamawiający dopuszcza przedłużenie i skrócenie terminu realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia sytuacji, której Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć lub z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; o) otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany. p) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: XI. - wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, - wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, - zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, Kontakt: Osoby do kontaktu: - w kwestiach merytorycznych - Klaudia Białorudzka, tel: + 48 606 651 233, e-mail: klaudia.bialorudzka@prozon.org.pl - w kwestiach formalnych - Aneta Mucha, tel. + 48 573 265 416, e-mail: aneta.mucha@prozon.org.pl |