dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Barcin)
małopolskie (Krynica-Zdrój)
dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Sporządzenie uzgodnionego przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych projektu architektoniczno-budowlanego |
Data zamieszczenia: | 2023-02-03 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Sąd Rejonowy w Malborku ul. 17-go Marca 3 82-200 Malbork powiat: malborski Tel. (55) 647-07-02, 647-07-03, 55 647-07-76, Fax. (55) 647-07-04 zamowienia@malbork.sr.gov.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Malbork |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. (55) 647-07-02, |
Termin składania ofert: | 2023-02-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
sporządzenie projektu projektu architektoniczno-budowlanego sporządzenie uzgodnionego przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 września 2021 r. projektu architektoniczno-budowlanego, technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej w zakresie dostosowania budynku Sądu Rejonowego w Malborku przy Ul. Poczty Gdańskiej 19 do wymogów ochrony przeciwpożarowej 1. Przedmiotem postępowania jest usługa: Sporządzenia uzgodnionej przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych dokumentacji architektoniczno-budowlanej, projektu technicznego, projektu urządzenia przeciwpożarowego, zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 września 2021 r. w sprawie uzgadniania projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej (Dz.U. 2021, poz. 1722), celem dostosowania budynku Sądu Rejonowego w Malborku przy Ul. Poczty Gdańskiej 19 do wymogów ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2021, poz. 869 ze zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. 2010, Nr 109, poz. 719) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019, poz. 1065 ze zm.), zgodnie z decyzją Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej (PSP) w Malborku nr PZ.52800.25.4.2022.MA z uwzględnieniem wydanych dla tego budynku zaleceń konserwatorskich - RGP/MKZ-4120.88.2022.IR. Zamawiający informuje, iż budynek Sądu Rejonowego w Malborku przy Ul. Poczty Gdańskiej 19 ujęty jest w gminnej ewidencji zabytków. Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawców wizji lokalnej budynku - w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie/opracowanie: a) Wykonanie ekspertyzy i wskazanie sposobu doprowadzenia budynku do stanu zgodności z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w szczególności ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, w tym usunięcie nieprawidłowości stwierdzonych w decyzji Komendanta PSP w Malborku nr PZ.52800.25.4.2022.MA, tj.: ? wyposażenie budynku w przeciwpożarowy wyłącznik prądu, odcinający dopływ prądu do wszystkich obwodów, z wyjątkiem obwodów zasilających instalacje i urządzenia, których funkcjonowanie jest niezbędne podczas pożaru; ? zabezpieczenie urządzeniami zapobiegającymi zadymieniu głównej klatki schodowej, stanowiącej pionową drogę ewakuacyjną w budynku. W przypadku braku możliwości spełnienia wszystkich wymogów - wskazanie i uzgodnienie możliwych rozwiązań zamiennych lub zastępczych, zapewniających alternatywne, niepogorszone warunki ochrony przeciwpożarowej - uzgodnionych z konserwatorem zabytków oraz z Komendantem PSP; b) Określenie wysokości nakładów koniecznych do poniesienia w celu realizacji zakresu robót dotyczących ochrony przeciwpożarowej budynku; c) Dokumentacja musi być sporządzona przez osoby posiadające uprawnienia rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz uprawnionego inżyniera budownictwa branży konstrukcyjnobudowlanej lub architekta; d) Dokumentacja uwzględniać będzie obowiązujące na dzień jej wydania przepisy prawa mające zastosowanie do jej przedmiotu; e) Dokumentacja powinna zawierać pieczęcie i podpisy osób ją sporządzających; f) Dokumentacja powinna zostać sporządzona i dostarczona Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej w czterech egzemplarzach, w terminie określonym w umowie; g) Decyzja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Malborku z dnia 20.04.2022 r. nr PZ.52800.25.4.2022.MA- do wglądu w siedzibie Zamawiającego; h) Kopia Zaleceń konserwatorskich z dnia 01.06.2022 r. nr RGP/MKZ-4120.88.2022.IR - w załączeniu do oferty; i) W terminie 7 (siedem) dni od dnia otrzymania ekspertyzy Zamawiający przy udziale Wykonawcy, dokona oceny proponowanych rozwiązań oraz dokona wyboru rozwiązań najkorzystniejszych i najbardziej optymalnych z punktu widzenia celów umowy; j) W terminie 7 (siedem) dni od dnia dokonania wyboru rozwiązań przez Zamawiającego, w przypadku zaproponowania rozwiązań zastępczych Wykonawca wystąpi do Państwowej Straży Pożarnej z wnioskiem o wydanie decyzji w przedmiocie uzyskania odstępstw od warunków ochrony przeciwpożarowej budynku objętego ekspertyzą i po uzyskaniu takiej decyzji przystąpi do sporządzenia dokumentacji budowlanej. 3. Dokumentacja budowlana (,,dokumentacja"): 1) na bazie ustaleń stron oraz stosownie do uzyskanych uzgodnień oraz decyzji Wykonawca wykona ekspertyzę oraz dokumentację budowlaną robót, których wykonanie okaże się konieczne w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa oraz decyzjami, które stanowią załącznik do umowy pod względem ochrony przeciwpożarowej budynku; 2) dokumentacja będzie zawierać część opisową i odpowiadającą jej część graficzną wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami, niezbędnymi dla jej zatwierdzenia i/lub uzyskania pozwolenia na wykonanie robót, o ile jego uzyskanie okaże się konieczne. Na dokumentację składają się następujące elementy: a) ekspertyza rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, b) projekt budowlany, c) projekt wykonawczy, d) przedmiar robót wraz z zestawieniem materiałów i urządzeń, e) kosztorys inwestorski, który sporządzony zostanie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac robót budowlanych i instalacyjnych określonych projektem, f) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robot. 3) Dokumentacja będzie zaopatrzona w wykaz załączonych opracowań oraz pisemne oświadczenie Wykonawcy, że jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz normami, a w swej formie jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i nie narusza praw autorskich osób trzecich. 4) Dokumentacja będzie zawierała podpisy i pieczęci osoby/osób uprawnionych do jej sporządzenia wraz z podpisem i pieczęcią rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. 5) Dokumentacja będzie zgodna z obowiązującymi przepisami prawa, warunkami technicznymi, polskimi normami i będzie posiadać uzgodnienia określone przepisami szczegółowymi, w szczególności z Konserwatorem Zabytków. 6) Dokumentacja zostanie przekazana Zamawiającemu w formie papierowej w 4 (cztery) egzemplarzach oraz 2 (dwa) komplety w formie elektronicznej na nośniku CD bądź DVD umożliwiające wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji papierowej. Dokumentacja na nośniku elektronicznym powinna być zapisana zarówno w formie plików nieprzetwarzanych (preferowany format pdf), jak i oryginalnych (przetwarzalnych). CPV: 71317100-4, 71320000-7 Dokument nr: Post. 8/2023-Adm. Składanie ofert: X. TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia: 10 lutego 2023 r. 2. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Sądzie Rejonowym w Malborku Ul. 17 Marca 3 82-200 Malbork pok. 302 (II piętro) lub mailowo na adres: zamówienia@malbork.sr.gov.pl - za potwierdzeniem odbioru. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wymagany termin wykonania zamówienia: A. w zakresie wykonania ekspertyzy - 14 dni od dnia podpisania umowy; B. w zakresie wykonania dokumentacji - 21 dni (z możliwością jego przedłużenia za zgodą Stron) od dokonania akceptacji przez Zamawiającego przedstawionych rozwiązań lub od dnia decyzji Państwowej Straży Pożarnej w przedmiocie zaproponowanych rozwiązań zastępczych w zakresie ochrony przeciwpożarowej budynku. Wymagania: W postępowaniu prowadzonym na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych Szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 zł netto, zamówienie przeprowadzane jest w oparciu o regulacje wewnętrzne, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. I. WPROWADZENIE 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny; 4. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość realizacji jedynie części zamówienia. 6. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonane będą w polskich złotych 7. Złożenie zapytania ofertowego, jak też otrzymanie w jego wyniku oferty nie jest równoznaczne z udzieleniem zamówienia przez Sąd Rejonowy w Malborku (nie rodzi skutków w postaci zawarcia umowy). Przesłana oferta nie stanowi gwarancji zawarcia umowy. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, których oferta spełnia wymagania określone w niniejszym Zaproszeniu. 2. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (oryginał lub kopia potwierdzona ,,za zgodność z oryginałem"), oryginał lub kopia potwierdzona ,,za zgodność z oryginałem"; b) kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i uprawnienia; c) wypełniony, ostemplowany i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 3 do Zaproszenia; d) upoważnienie lub pełnomocnictwo uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub z dokumentów załączonych do oferty (odpis z rejestru) - oryginał lub kopia potwierdzona ,,za zgodność z oryginałem". Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. VII. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIE Z ZAMAWIAJĄCYM 1) Postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne. 2) Formularz ofertowy, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje oraz inną korespondencję Wykonawca przekazuje pocztą elektroniczną na adres: zamowienia@malbork.sr.gov.pl za potwierdzeniem odbioru. 3) W ramach niniejszego postępowania wszelka korespondencja prowadzona jest w języku polskim. 4) We wszelkiej korespondencji dotyczącej niniejszego postępowania zaleca się wskazywać znak sprawy postępowania nadany przez Zamawiającego. VIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTA 1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. IX. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 3 do Zaproszenia, w oparciu o szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierać ryczałtową cenę ofertową wykonania zamówienia, z uwzględnieniem warunków wykonania przedmiotu zamówienia, określonych we wzorze umowy; 2. Wykonawca przygotowuje i przedstawia ofertę zgodnie z opisem określonym w Zaproszeniu. 3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 4. Treść oferty musi odpowiadać treści Zaproszenia. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną kompletną ofertę. 6. Oferty wykonawcy, który złoży więcej niż jedną ofertę, zostaną odrzucone. 3. Oferty złożone po terminie podlegają odrzuceniu. XI. KRYTERIA I SPOSÓB OCENY OFERT 1. Oferta musi zawierać r y c z a ł t ow ą c e n ę b r u t t o z a c a ł y p r z e dmi o t z amówi e n i a , z wyszczególnieniem nw. pozycji: a) Wynagrodzenie z tytułu wykonania ekspertyzy - wartość netto i brutto oraz podatek VAT - liczbą; b) Wynagrodzenie z tytułu wykonania dokumentacji - wartość netto, brutto oraz podatek VAT - liczbą; c) Całkowite wynagrodzenia brutto - liczbą i słownie. 2. Na cenę całkowitą składają się wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, oraz inne, nieujęte w opisie, a niezbędne do wykonania zamówienia. 3. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie ceną brutto całego zamówienia - waga 100 %. 4. Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj.: za najkorzystniejszą cenę - 100 pkt. XII. INFORMACJE DODATKOWE Składając ofertę wykonawca jednocześnie oświadcza, że: a) dysponuje odpowiednią zdolnością techniczną i zawodową niezbędną do prawidłowego wykonania zamówienia; b) akceptuje postanowienia niniejszego zapytania; c) posiada kompetencje i uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej; d) znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej pozwalającej w sposób właściwy zrealizować zamówienie; e) złożona oferta będzie ważna przez okres 30 dni (termin związania ofertą); f) zapoznał się z informacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych wskazanymi w klauzuli informacyjnej, stanowiącej załącznik do niniejszego zapytania. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) podjęcia negocjacji z wybranymi lub wybranym wykonawcą, celem uzyskania możliwie korzystnych warunków zamówienia; b) odwołania niniejszego zapytania, jeżeli nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym. c) wezwania wykonawcy do przedłożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu ofertowym; d) wezwania wykonawcy do złożenia uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących ofert. Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli: a) postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy b) cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia; c) nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu; d) nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym; e) bez podania przyczyny. Kontakt: Pracownicy zamawiającego uprawnieni do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami: 1. Imię i nazwisko: Paulina Szyczewska 2. Numer telefonu:. 55 647-07-76 3. E-mail: zamowienia@malbork.sr.gov.pl 4. Numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): 401D. 5) Ze strony Zamawiającego osobami uprawnionymi do kontaktowania się z wykonawcami są: Paulina Szyczewska, 55 647 07 76, p.szyczewska@malbork.sr.gov.pl (od poniedziałku do piątku - godz. 8:00-15:00) |
© eurobudowa.pl 2004-2024