Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
940z dziś
6995z ostatnich 7 dni
25392z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Przeprowadzenie legalizacji zbiorników magazynowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Przeprowadzenie legalizacji zbiorników magazynowych

Data zamieszczenia: 2023-03-14
Dane kontaktowe Zamawiającego: PERN S.A. z siedzibą w Płocku
ul. Wyszogrodzka 133
09-410 Płock
powiat: Płock
+48 24 266 23 00. Fax, +48 24 266 22 03, tel. 660 703 671
piotr.kowalczyk@pern.pl
https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=2928
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: +48 24 266 23 00. Fa
Termin składania ofert: 2023-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
PERN S.A. z siedzibą w Płocku
zaprasza do udziału w postępowaniu - w trybie przetargu nieograniczonego
- którego przedmiotem jest realizacja Zakupu pod nazwą: ,,Przeprowadzenie legalizacji zbiorników
magazynowych w Bazach Paliw PERN S.A."
II. PRZEDMIOT ZAKUPU
1. PRZEDMIOT ZAKUPU
1.1 Przedmiotem Zakupu jest ,,Przeprowadzenie legalizacji zbiorników magazynowych w Bazach Paliw
PERN S.A." w tym:
Zadanie 1 obejmuje:
I Część. Sporządzenie i złożenie do OUM wniosku o dokonanie legalizacji zbiornika.
II Część. Wniesienie opłaty urzędowej do OUM.
III Część. Zapewnienie dojazdu urzędnika OUM dla Zadania 1.
IV Część. Zapewnienie i dostarczenie właściwego sprzętu do wykonania prac, zalew dna zbiornika wodą
wg wskazówek OUM, udział we wzorcowaniu zbiornika metodą geometryczną (również za
pomocą skanowania) wg wytycznych OUM wraz z pokryciem wszystkich kosztów,
wypompowanie wody oraz suszenie dna zbiornika.
V Część . Udział w legalizacji zbiornika wg wytycznych OUM i dostarczenie Zamawiającemu świadectwa
legalizacji.
Zadanie 2 obejmuje:
I Część. Uruchomienie i kalibracja systemu pomiarowego zbiornika ENRAF,
II Część. Zapewnienie dojazdu urzędnika OUM dla Zadania 2.
1.2 Szczegółowy zakres Zakupu, termin realizacji oraz warunki jego wykonania i odbioru określają:
1.2.1. Szczegółowy Zakres Przedmiotu Zakupu, który stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
1.2.2. Wzór Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia
oświadczenia zawartego w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 2 do SIWZ) - że zawrze
z Zamawiającym Umowę na warunkach Wzoru Umowy.

Dokument nr: HZG.231.000021.2023

Otwarcie ofert: 5. OTWARCIE OFERT
Zamawiający nie przewiduje udziału Wykonawców przy otwarciu ofert. O wynikach Postępowania
Wykonawcy zostaną powiadomieni pisemnie drogą elektroniczną (e-mail).

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=2928
4. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu 28.03.2023r. o godz. 14:00.
4. ZASADY DOTYCZĄCE TERMINU, MIEJSCA I SPOSOBU SKŁADANIA OFERT
4.1 Dopuszcza się składanie ofert tylko poprzez Platformę Zakupową.
4.2 Ofertę należy umieścić na Platformie Zakupowej Zamawiającego na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pern.pl w zakładce przedmiotowego postępowania.

Miejsce i termin realizacji:
2. TERMIN REALIZACJI ZAKUPU
Wymagany termin realizacji - od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2024 roku

Wymagania:
2. Postępowanie zostanie przeprowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku
Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 1655), gdyż Zamawiający nie jest zobowiązany
do jej stosowania.
3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zakupu stosuje się przepisy
Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia z Wykonawcami negocjacji kryteriów oceny
ofert.
6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych przy czym jedna część odpowiada jednemu zadaniu.
7. Zamawiający nie dopuszcza:
7.1 składania ofert wariantowych;
7.2 złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty.
8. Zamawiający ma prawo zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zakupu, włączając w to kryteria oceny
ofert, warunki udziału w postępowaniu oraz sposób oceny ich spełniania. Zmiana może nastąpić w każdym
czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja
o tym zostanie niezwłocznie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego/Platformie Zakupowej.
9. Użyte w treści niniejszej SIWZ terminy mają następujące znaczenie:
9.1 ,,PERN" lub ,,Zamawiający" - PERN S.A. z siedzibą w Płocku;
9.2 ,,SIWZ" - niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zakupu;
9.3 ,,Postępowanie" - postępowanie prowadzone w trybie ,,przetargu nieograniczonego"
przez Zamawiającego na podstawie niniejszej SIWZ;
9.4 ,,Regulamin" - Regulamin Zakupów w PERN S.A. opublikowany na stronie internetowej Zamawiającego
- Platforma Zakupowa (www.pern.pl);
9.5 ,,Zakup" - należy przez to rozumieć nabycie usług, których przedmiot został w sposób szczegółowy
opisany w Dziale II niniejszej SIWZ;
9.6 ,,Wykonawca" - osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
lub osoba prawna, która bierze udział w Postępowaniu.
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
3. PODWYKONAWCY
3.1 Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawców.
3.2 Wykonawca, na etapie ubiegania się o udzielenie Zakupu, zobowiązany jest przedłożyć
Zamawiającemu dokumenty, o których mowa w Dziale III pkt 1.4 ppkt 2 SIWZ.
3.3 Podwykonawcy nie mają prawa zatrudniać dalszych podwykonawców.
Strona 4 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
3.4 Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału
w Postępowaniu, o których mowa w pkt 1.2 ppkt. 3) Dz. III SIWZ polegał na zasobach podmiotu
trzeciego w zakresie doświadczenia (referencje).
III. ZASADY POSTĘPOWANIA
1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DOKUMENTY NA ICH POTWIERDZENIE
1.1 O udzielenie Zakupu będą mogli ubiegać się Wykonawcy, spełniający poniżej wskazane warunki:
1) są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi,
2) posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie i uprawnienia do wykonania Zakupu oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zakupu,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu,
4) nie pozostają, na dzień złożenia oferty, w sporze z Zamawiającym, w szczególności sądowym bądź
arbitrażowym,
Warunki wskazane w niniejszym punkcie znajdują zastosowanie także do podmiotów trzecich, o których mowa
w pkt 1.4.
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zakupu.
1.2 Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków nastąpi na podstawie następujących dokumentów
i oświadczeń, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru KRS, bądź wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru
Sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, bądź wydruk
z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwej jednostki Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne
i społeczne, bądź zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) Wykaz (w brzmieniu określonym w Załączniku nr 3 do SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, prac projektowych (minimum 5) w zakresie zbliżonym do przedmiotu zakupu, wraz z podaniem
ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których prace te zostały wykonane; wraz
z pisemnymi referencjami (lub protokołami odbioru końcowego) wystawionymi przez inwestora lub
generalnego wykonawcę, potwierdzające należyte ich wykonanie. W przypadku zamówień (umów)
realizowanych w części, wartość należy odnieść do zrealizowanej części zamówienia (umowy) wskazanej
w warunku.
4) Do realizacji Zadania 1 Zamawiający wymaga świadectw kwalifikacji w zakresie niezbędnym do
wykonywania czynności.
5) Do realizacji Zadania 2 Zamawiający wymaga świadectw kwalifikacji w zakresie niezbędnym do
wykonywania czynności oraz autoryzację serwisową producenta do systemów pomiarowych ENRAF
Honeywell.
Strona 5 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
6) Wykaz wykwalifikowanej kadry technicznej niezbędnej do wykonania przedmiotowego zadania
posiadającej wymagane uprawnienia, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania oraz
posiadają niezbędne certyfikaty/autoryzacje serwisowe dla urządzeń pomiarowych zainstalowanych na
zbiornikach magazynowych lub wykażą się listą podwykonawców realizujących na ich rzecz tych usług.
7) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym
w Załączniku nr 2 do SIWZ;
8) Podpisane przez Osoby Uprawnione oświadczenie w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 5
do SIWZ.
9) Informacje z banku / banków, w których Wykonawca posiada rachunki bankowe potwierdzające:
a) że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w łącznej wysokości nie niższą
niż 500 000,00 zł.,
b) brak zajęć egzekucyjnych na wszystkich rachunkach bankowych Wykonawcy;
Ww. informacje z banku / banków nie mogą być wystawione i potwierdzać ww. okoliczności wcześniej
niż 14 dni przed terminem złożenia oferty; w odniesieniu do informacji zawierających kwoty w walucie
innej niż złoty polski, dla potrzeb oceny spełniania warunku udziału w Postępowaniu, Zamawiający
dokonywał będzie przeliczenia środków finansowych lub zdolności kredytowej wyrażonych w walucie
obcej na złote polskie przyjmując jako podstawę średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy
Bank Polski wg tabeli A kursów średnich walut obcych w dacie wystawienia zaświadczenia.
1.3 Zamawiający odstąpi od żądania od Wykonawców dokumentów określonych w pkt 1.2, jeżeli zostaną
spełnione łącznie poniżej wymienione okoliczności:
1) ww. dokumenty zostały złożone przez Wykonawcę w ciągu ostatnich 3 miesięcy, w ramach innego
postępowania organizowanego przez Zamawiającego;
2) informacje/dane przedstawione w tych dokumentach nie uległy zmianie i są nadal aktualne;
3) data wystawienia ww. dokumentów spełnia wymagania pod względem aktualności, określone
w niniejszym zaproszeniu do złożenia oferty;
4) ww. dokumenty potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę określonych w niniejszym
Postępowaniu warunków udziału w nim;
na dowód czego Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie - zawarte w Formularzu Ofertowym
(Załącznik nr 2 do SIWZ).
1.4 UWAGA:
5) Wykonawca może polegać na potencjale technicznym oraz kadrowym podmiotu trzeciego,
uprawnieniach przy czym nie zwalnia to Wykonawcy od spełnienia warunku określonego w pkt 1.1
ppkt 2).
6) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa
w pkt 1.1 Działu III powyżej, polega na zasobach podmiotu trzeciego:
a) Wykonawca zobowiązany będzie ujawnić dane tego podmiotu poprzez podanie firmy, siedziby,
formy prowadzenia działalności oraz dołączyć do oferty odpis z właściwego rejestru
lub ewidencji na zasadach wskazanych w pkt 1.2 ppkt 1);
b) Wykonawca dołączy do oferty właściwe - spośród wymienionych w pkt 1.2 ppkt 4) i 7)
dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, tytułem potwierdzenia spełnienia określonego
warunku udziału w Postępowaniu, wraz z pisemnym oświadczeniem tego podmiotu, że
realizował będzie Zakup w zakresie wskazanym przez Wykonawcę, w charakterze
Podwykonawcy (Załącznik nr 4 do SIWZ);
Strona 6 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
c) Zamawiający ma prawo zgłoszenia sprzeciwu lub zastrzeżeń w stosunku do zaproponowanego
przez Wykonawcę podmiotu trzeciego, w przypadku, gdy podmiot ten pozostaje w sporze
z Zamawiającym albo nie daje rękojmi należytego wykonania Zakupu;
d) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu w stosunku do
podmiotu trzeciego, Wykonawca obowiązany będzie - w terminie wyznaczonym przez
Zamawiającego - wskazać inny podmiot trzeci. Na wypadek niezastosowania się Wykonawcy
do wezwania Zamawiającego lub uchybienia terminowi na doręczenie Zamawiającemu
odpowiedzi, zastosowanie mają postanowienia § 21 ust. 1 pkt 1 Regulaminu (tj. Wykonawca
podlega wykluczeniu z Postępowania).
7) Powierzenie Podwykonawcy do realizacji jakiegokolwiek zakresu przedmiotu Zakupu wymaga
każdorazowo zgody PERN, wyrażonej na warunkach wskazanych we Wzorze Umowy. Zamawiający
zastrzega sobie prawo żądania wówczas od Wykonawcy ponownego przedłożenia aktualnych
dokumentów, o których mowa w ppkt 2 lit. a-b powyżej, dla potwierdzenia, że zgłaszany
Podwykonawca, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w Postępowaniu w celu
wykazania spełniania warunków udziału w nim, nadal nim dysponuje.
1.5 Konsorcjum:
8) W przypadku oferty składanej przez Konsorcjum, Zamawiający dokonując oceny, czy Konsorcjum
spełnia wymagania określone w SIWZ, uwzględni uprawnienia, posiadaną wiedzę i doświadczenie,
potencjał techniczny, personel oraz sytuację ekonomiczną i finansową Konsorcjum. W związku
z powyższym, wraz z ofertą członkowie Konsorcjum mogą złożyć jeden komplet dokumentów,
o których mowa w pkt 1.2 ppkt 3) - 7) i 8 lit. a). Do oferty powinny zostać załączone dokumenty
wskazane w punkcie 1.2 ppkt 1) - 2) i 8 lit. b) przygotowane odrębnie w odniesieniu do każdego z
członków Konsorcjum;
9) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum konieczne jest dołączenie do niej:
a) kopii umowy Konsorcjum, potwierdzonej przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność
z oryginałem", przy czym umowa ta powinna przewidywać solidarną odpowiedzialność
przedsiębiorców wchodzących w skład Konsorcjum za zobowiązania wobec Zamawiającego
wynikające i związane z Postępowaniem oraz realizacją Zakupu;
b) pełnomocnictwa dla podmiotu (Lidera Konsorcjum), który reprezentuje Konsorcjum
w Postępowaniu;
10) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum, postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy
stosuje się odpowiednio do członków Konsorcjum.
1.6 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
11) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 1), 2) lub ich odpowiedników, których
w kraju jego siedziby lub miejsca zamieszkania nie wystawia się, składa dokument zawierający
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, nie otwarto jego likwidacji, ani nie
ogłoszono upadłości,
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o udzielenie Zakupu,
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
12) Dokumenty, o których mowa w pkt 1.2, pkt 1.4 ppkt 2) lit. a-b, pkt 1.5 ppkt 1) - 2) i pkt 1.6 ppkt 1)
sporządzone w języku obcym, składa w oryginale albo w kopii poświadczonej przez Osoby
Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem", wraz z tłumaczeniem na język polski uwierzytelnionym
przez tłumacza przysięgłego.
2. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
2.1 Na ofertę składają się następujące dokumenty:
13) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie Osób Uprawnionych
do działania w Postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, gdy wynika ono z treści dokumentów, o których
mowa w pkt 1.2 ppkt 1);
14) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym
w Załączniku nr 2 do SIWZ;
15) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Wykaz wykonanych prac w brzmieniu
określonym przez Załącznik nr 3 do SIWZ;
16) Wypełnione i podpisane przez Osoby Uprawnione Oświadczenie Wykonawcy w brzmieniu
określonym przez Załącznik nr 5 do SIWZ;
17) Pozostałe, tj. inne aniżeli wymienione w ppkt 1) - 4) powyżej oświadczenia i dokumenty
potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w Postępowaniu, przygotowane zgodnie
z treścią pkt 1.2;
18) Wymogi określone w Załączniku nr 6 do SIWZ - pkt 2 lit. b i c;
19) Jeżeli Wykonawca działa w formie spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia umowy
tej spółki.
2.2 Wykonawca składając ofertę powinien odnieść się w sposób wyraźny i chronologiczny do wszystkich
wymogów określonych w pkt 2.1.
3. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
3.1 Kryteria oceny ofert:
cena - 100% (dla każdego zadania)
3.2 Oceny ofert w oparciu o kryteria wskazane w pkt 3.1 dokonuje się na podstawie następujących wzorów
arytmetycznych:
CENA
najniższa cena ofertowa
----------------------------------- x waga kryterium
cena badanej oferty
Uwaga: wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie przysługują od niego środki odwoławcze.
Strona 8 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
4.3 Oferta powinna być przygotowana w 1 (jednym) egzemplarzu.
4.4 Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie
od wyniku Postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez
Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić
jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.
4.5 Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, czytelnie, pismem innym niż odręczne (z wyjątkiem
Załączników nr 2 - 5 do SIWZ, które mogą zostać wypełnione pismem odręcznym), zawierać datę
sporządzenia oraz pełną nazwę i adres Wykonawcy. Wszystkie strony oferty powinny być zapisane oraz
zaparafowane (wymóg parafowania nie dotyczy formy elektronicznej). Skany dokumentów muszą być
poświadczone przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem". Ewentualne poprawki w tekście
oferty muszą być naniesione w sposób czytelny i parafowane przez Osoby Uprawnione.
4.6 Oferta lub dokumenty mogą być złożone także w formie elektronicznej. Dokumenty złożone w formie
elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisanym w formacie
XAdES lub PAdES w celu umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentu przez Zamawiającego.
Dokument podpisany za pomocą innego formatu, niż wskazany w zdaniu poprzednim, uważa się za
niezłożony.
4.7 W przypadku składania kopii dokumentów za równoważne z poświadczeniem ,,za zgodność
z oryginałem" uważa się dokumenty lub oświadczenia potwierdzone przy użyciu kwalifikowanego
podpisu elektronicznego, o którym mowa w pkt 4.6 powyżej.
4.8 W przypadku, gdyby oferta zawierała informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości
zastrzec, które spośród informacji zawartych w ofercie i/lub dokumentach złożonych wraz z ofertą
stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa należy oznaczyć
klauzulą ,,Nie udostępniać. Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji". Brak jakichkolwiek wzmianek w
powyższym zakresie, będzie traktowany jako zgoda Wykonawcy na ujawnienie informacji na zasadach
określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa i regulacjach wewnętrznych
Zamawiającego.
4.9 Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to
przed upływem terminu składania ofert. Wszelkie zmiany dokonuje się na Platformie Zakupowej.
6. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBIE PRZEKAZYWANIA
OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
6.1 Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, zapytania itp. (dalej łącznie:
,,Korespondencja") Zamawiający i Wykonawcy zamieszczają na Platformie Zakupowej.
Strona 9 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
6.2 Korespondencję uważa się za złożoną w terminie, jeżeli jej treść dotarła do Zamawiającego przed
upływem terminu wyznaczonego na jej złożenie.
7. WYJAŚNIENIA
Wyjaśnienia dotyczące treści SIWZ będą udzielane tym Wykonawcom, których prośba o udzielenie
wyjaśnienia - złożona zgodnie z wymaganiami wskazanymi w pkt 6 - wpłynęła nie później niż 5 dni
kalendarzowych przed terminem składania ofert. Treść wyjaśnienia zostanie niezwłocznie zamieszczona na
stronie internetowej Zamawiającego.
Szczegóły dotyczące udzielania wyjaśnień do postępowania reguluje § 17 ust. 4 i 5 Regulaminu.
8. ZMIANY W TREŚCI OFERTY
Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą jakichkolwiek, innych aniżeli opisane
w pkt 5 Dział I SIWZ, negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany
w jej treści, z zastrzeżeniem korekty omyłek w ofercie, do których stosuje się postanowienia
§ 11 ust. 12 Regulaminu.
9. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej SIWZ stosuje się postanowienia Regulaminu, w szczególności
w zakresie:
9.1 Wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert - § 11 ust. 11 Regulaminu,
9.2 Uzupełnień złożonych ofert - § 11 ust. 13 Regulaminu,
9.3 Wykluczenia z Postępowania - § 21 Regulaminu,
9.4 Odrzucenia oferty - § 22 Regulaminu,
9.5 Unieważnienia Postępowania i odstąpienia od Postępowania - § 23 i 24 Regulaminu.
10. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
10.1 Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 90 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
wraz z upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt 4 Dział I SIWZ.
10.2 Przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie
zgody na przedłużenie tego terminu. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym powinna zostać
przesłana za pośrednictwem Platformy Zakupowej, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,
z tym zastrzeżeniem, że z ubiegania się o udzielenie Zakupu zostaną wykluczeni Wykonawcy, którzy nie
wyrazili zgody w sprawie przedłużenia terminu związania ofertą w terminie wyznaczonym przez
Zamawiającego.
11. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY
11.1. Wybrany Wykonawca zobowiązuje się podpisać Umowę i zwrócić Zamawiającemu jeden podpisany
jej egzemplarz w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty otrzymania stosownej w tym zakresie
informacji.
11.2 W przypadku wygrania postępowania przetargowego przez podmiot należący do GK PERN,
Wykonawca ten po uzyskaniu informacji o wygranej zobowiązany jest niezwłocznie przekazać
Zamawiającemu dokumenty wymienione w Procedurze Cen Transferowych w GK.
11.3 Jeżeli w ramach niniejszego postępowania przetargowego wygra spółka z Grupy Kapitałowej PERN
Zamawiający informuje, że dokona zmian we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej
SIWZ - w zakresie obowiązków wynikających z Procedury Cen Transferowych w Grupie Kapitałowej PERN.
Strona 10 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
12. WADIUM
12.1 Wykonawca ma obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert na cały
okres związania ofertą w wysokości
o dla Zadania 1 - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100)
o dla Zadania 2 - 6 000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych i 00/100)
przy czym wadium może być wniesione w jednej z poniższych form:
1. w środkach pieniężnych (PLN) na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP nr rachunku:
PKO BP 23 1020 1026 0000 1302 0369 4809,
2. w poręczeniach bankowych (należy dostarczyć Zamawiającemu w oryginałach),
3. w bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie Zamawiającego gwarancjach
ubezpieczeniowych lub bankowych (należy dostarczyć Zamawiającemu w oryginałach). Jednocześnie
Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela.
Uwaga: W przypadku wadium wniesionego w formie wskazanej w ppkt 2) lub 3) powyżej, Wykonawca wraz
z ofertą zobowiązany jest załączyć skan dokumentu wadialnego na Platformie Zakupowej, a oryginał
dostarczyć do siedziby Zamawiającego, w terminie wskazanym w Dz. I pkt 4, na adres: PERN Spółka akcyjna
(biuro w Warszawie) - ul. Stawki 2A, 00-193 Warszawa, z zastrzeżeniem pkt 12.6 poniżej.
Oryginał wadium winien być dostarczony:
1. W jednej zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie wewnętrznej oraz jednej
nieprzeźroczystej kopercie zewnętrznej oznaczonej napisem: ,,WADIUM DO OFERTY: ,,Przeprowadzenie
legalizacji zbiorników magazynowych w Bazach Paliw PERN S.A", Zadanie 1 lub/i Zadanie 2
HZP.231.000016.2021
NIE OTWIERAĆ - przekazać do Zespołu Zakupów Infrastruktury Paliwowej".
2. Na zewnętrznej kopercie Wykonawca nie może umieszczać danych umożliwiających identyfikację
Wykonawcy, w szczególności określenia firmy, graficznych znaków firmowych oraz danych adresowych,
3. Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy.
4. Dokument wadium złożony po terminie składania ofert wskazanym w Dziale I pkt 4 zostanie zwrócony bez
otwierania. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu
do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
12.2 Zwrot wadium dokonywany jest:
1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy i po
wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że wadium zostanie zaliczone na poczet
tego zabezpieczenia, zaś pozostałym Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania, nie później
jednak niż z upływem terminu związania ofertą,
2. wszystkim Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania bez wyboru oferty, unieważnienia
Postępowania lub odstąpienia od jego dalszego prowadzenia,
3. na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, został
wykluczony z Postępowania lub którego oferta została odrzucona.
12.3 Środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z tytułu wadium Zamawiający zwraca z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone
o opłatę bankową za przelew środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Strona 11 z 12
Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę
akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego.
12.4 Na pisemny wniosek Wykonawcy, którego oferta została wybrana, wadium wniesione w pieniądzu może być
zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12.4 Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli:
1. Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych
w złożonej przez niego ofercie lub nie wniesie w terminie wymaganego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy,
2. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12.5 Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą, jest tożsama z jednoczesnym przedłużeniem
okresu ważności wadium, a jeśli nie jest to możliwe - z obowiązkiem wniesienia nowego wadium, obejmującego
przedłużony okres związania ofertą. Brak zgody Wykonawcy na przedłużenie terminu związania ofertą, nie
powoduje utraty wadium.
12.6 Wadium musi zostać wniesione przez Wykonawcę przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa
w pkt 4 Dz. I SIWZ, w wysokości oraz w formie przewidzianej w pkt 12.1, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z
udziału w Postępowaniu. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się dzień uznania rachunku
Zamawiającego, zaś za termin wniesienia wadium w pozostałych dopuszczonych formach, uznaje się dzień
dostarczenia oryginałów dokumentów wadialnych do siedziby Zamawiającego: PERN Spółka akcyjna (biuro w
Warszawie) - ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W przypadku, gdy dokument gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej został wystawiony w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela, Wykonawca wraz z ofertą
zobowiązany jest załączyć ww. dokument na Platformie Zakupowej podpisany w formacie XAdES lub PAdES w celu
umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentu przez Zamawiającego Dokument gwarancji ubezpieczeniowej
lub bankowej podpisany za pomocą innego formatu, niż wskazany w zdaniu poprzednim, uważa się za niezłożony.
* Nie dotyczy Spółek wchodzących w skład GK PERN.

Uwagi:
13. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO:
13.1 Administratorem danych osobowych podanych przez Wykonawcę jest PERN S.A. z siedzibą w Płocku,
09 - 410 Płock, ul. Wyszogrodzka 133 (dalej: PERN S.A. lub Zamawiający).
13.2 PERN S.A. wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w każdej sprawie
dotyczącej przetwarzania danych osobowych poprzez następujący adres email: iod@pern.pl lub
pisemnie na adres wskazany w pkt 13.1, z dopiskiem ,,Inspektor Ochrony Danych".
13.3 Cele przetwarzania danych osobowych obejmują:
a) przeprowadzenie postepowania zakupowego i wybór najkorzystniejszej oferty;
b) zapewnienie kontaktu z osobami upoważnionymi do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku
wyznaczenia przez Wykonawcę osób upoważnionych do działania w jego imieniu;
c) realizację obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa;
d) weryfikację potencjału i doświadczenia Wykonawcy i możliwości wykorzystania informacji
w innych postępowaniach (tworzenie bazy dostawców do kontaktu) prowadzonych przez
Zamawiającego oraz weryfikacja Wykonawców w publicznych rejestrach (np. CEIDG);
e) ewentualne ustalenie lub dochodzenie roszczeń lub obronę przed roszczeniami.
f) funkcjonowanie wewnętrznej bazy kontaktowej Partnerów biznesowych Zamawiającego.
13.4 Dane osobowe przetwarzane będą w celach wskazanych w pkt 13.3 powyżej na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną
jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą,
przed zawarciem umowy;
b) art. 6 ust. 1 lit c) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na Zamawiającego, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
przepisów podatkowych i rachunkowych;
c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celów wynikających
z prawnie uzasadnionych interesów Zamawiającego, w szczególności dochodzenie roszczeń.
Prawnie uzasadnionym interesem Zamawiającego jest zapewnienie obrotu prawnego
Zamawiającego poprzez utrzymanie kontaktów służbowych w związku z prowadzeniem
postępowań zakupowych, których stroną jest PERN S.A. oraz poprzez ochronę ewentualnych
roszczeń, a także zapewnienie kontaktów z Partnerami biznesowymi PERN S.A.
13.5 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy, w związku z przetwarzaniem danych
osobowych przysługuje prawo: dostępu do danych osobowych, sprostowania danych osobowych,
usunięcia danych osobowych (w przypadku zasadności wniosku), ograniczenia przetwarzania danych
osobowych do ich przechowywania, sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w związku ze
szczególną sytuacją osoby, której dane dotyczą.
13.6 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie jej/jego danych
osobowych narusza przepisy RODO.
13.7 Wykonawca lub osoba działająca w imieniu Wykonawcy ma możliwość zapoznania się ze
szczegółowymi informacjami dotyczącymi przetwarzania jej/jego danych osobowych na Platformie
Zakupowej PERN S.A. dostępnej https://pern.pl/platforma-zakupowa oraz na stronie www.pern.pl
w zakładce ,,RODO".

Kontakt:
11. Osoba uprawniona do porozumiewania się z Wykonawcami:
11.1.1 W zakresie pytań i wyjaśnień dotyczących Postępowania: Piotr Kowalczyk, tel. 660 703 671; e-mail:
piotr.kowalczyk@pern.pl lub za pośrednictwem Platformy Zakupowej;

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.