dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Barcin)
pomorskie (Rumia)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
opolskie (Opole)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych |
Data zamieszczenia: | 2023-03-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PERN S.A. z siedzibą w Płocku ul. Wyszogrodzka 133 09-410 Płock powiat: Płock +48 24 266 23 00. Fax, +48 24 266 22 03., tel.: (+48) 698-474-609, tel. +48 508 150 088 Seweryn.Stadnicki@pern.pl https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=2852 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Płock |
Wadium: | 25.000,00 zł |
Nr telefonu: | +48 24 266 23 00. Fa |
Termin składania ofert: | 2023-03-31 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PERN S.A. z siedzibą w Płocku zaprasza do udziału w postępowaniu - w trybie przetargu nieograniczonego - którego przedmiotem realizacja Zakupu pn.: ,,Montaż zasuwy na rurociągu R31 w Bazie Miszewko Strzałkowskie". 2. Postępowanie zostanie przeprowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, gdyż Zamawiający nie jest zobowiązany do jej stosowania. 3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa. II. PRZEDMIOT ZAKUPU 1. PRZEDMIOT ZAKUPU 1.1 Przedmiotem Zakupu jest wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w ramach realizacji Zakupu pn.: ,,Montaż zasuwy na rurociągu R31 w Bazie Miszewko Strzałkowskie". 1.2 Szczegółowy zakres przedmiotu Zakupu, terminy realizacji oraz warunki jego wykonania i odbioru określone zostały w: 1) Opis przedmiotu Zakupu, który stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Wzorze Umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian Umowy nie modyfikujących zasadniczych warunków określonych we Wzorze Umowy. Otwarcie ofert: 7. OTWARCIE OFERT Zamawiający nie przewiduje udziału Wykonawców przy otwarciu ofert. O wynikach Postępowania Wykonawcy zostaną powiadomieni za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=2852 4. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu: 31 marca 2023 r. o godz.12:00 6. ZASADY DOTYCZĄCE TERMINU, MIEJSCA I SPOSOBU SKŁADANIA OFERT 6.1 Dopuszcza się składanie ofert tylko poprzez Platformę Zakupową. 6.2 Ofertę należy umieścić na Platformie Zakupowej Zamawiającego na stronie internetowej https://platformazakupowa.pern.pl w zakładce przedmiotowego postępowania. Wymagania: 5. Zamawiający nie dopuszcza: 5.1 Składania ofert częściowych 5.2 Składania ofert wariantowych; 5.3 Złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty; 6. Zamawiający ma prawo zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, włączając w to kryteria oceny ofert, warunki udziału w postępowaniu oraz sposób oceny ich spełniania. Zmiana może nastąpić w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie zamieszczona na Platformie Zakupowej Zamawiającego [https://platformazakupowa.pern.pl], w zakładce przedmiotowego postępowania. 7. Użyte w treści niniejszej SIWZ terminy mają następujące znaczenie: 7.1 ,,PERN" lub ,,Zamawiający" - PERN S.A. z siedzibą w Płocku; 7.2 ,,SIWZ" - niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia; 7.3 ,,Platforma zakupowa" - system elektroniczny u Zamawiającego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie; 7.4 ,,Postępowanie" - postępowanie prowadzone w trybie ,,przetargu nieograniczonego" przez Zamawiającego na podstawie niniejszej SIWZ; 7.5 ,,Regulamin" - Regulamin Zakupów w PERN S.A. opublikowany na stronie internetowej Zamawiającego (www.pern.pl/platforma-zakupowa); 7.6 ,,RODO" - ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych); 7.7 ,,Zakup" - należy przez to rozumieć zakup, którego przedmiot został w sposób szczegółowy opisany w Dziale II niniejszej SIWZ; 7.8 ,,Wykonawca" - osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba prawna, która bierze udział w Postępowaniu. 8. Dane Zamawiającego: PERN Spółka Akcyjna z siedzibą w Płocku wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000069559, NIP: 774-00-03-097, REGON: 000044641, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego - 1.235.977.500,00 zł. 10. Zamawiający zastrzega, że rozstrzygnięcie Postępowania poprzez wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy na realizacje Zakupu nastąpi pod warunkiem uprzedniego uzyskania przez Zamawiającego wszelkich niezbędnych zgód wydanych prze organy korporacyjne PERN. 11. Zamawiający informuje, że wzory gwarancji bankowych/ubezpieczeniowych obowiązujących obecnie w PERN znajdują się na stronie www.pern.pl - zakładka Platforma Zakupowa: https://pern.pl/platformazakupowa/ 2. PODWYKONAWCY 2.1 Zamawiający dopuszcza zatrudnienie Podwykonawców. 2.2 Podwykonawcy nie mają prawa zatrudniać dalszych podwykonawców. 2.3 Zasady zatrudniania Podwykonawców opisane są we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr o SIWZ. 2.4 Zamawiający wskazuje jako Podwykonawcę Kwalifikowanego firmę: 2.4.1 TEKO Systemy Automatyki Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, której należy powierzyć wszelkie prace w zakresie systemu ZSSRB Bazy Miszewko Strzałkowskie, 2.4.2 PSI Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, której należy powierzyć wszelkie zmiany w zakresie systemu SOT Bazy Miszewko Strzałkowskie, 2.4.3 Honeywell Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w ramach obowiązującej gwarancji sytemu CSDSWW Bazy Miszewko Strzałkowskie, której należy powierzyć prace związane z aktualizacja danych w systemie CSDSWW. Wszystkie koszty dot. w/w uzgodnień oraz usług, o których mowa w pkt 2.4.1, 2.4.2 i 2.4.3 leżą po stronie Wykonawcy. 3. WIZJA LOKALNA 3.1 Dla potrzeb przygotowania oferty Wykonawca zobowiązany jest - pod rygorem wykluczenia z Postępowania - do sprawdzenia warunków ewentualnej realizacji Zakupu poprzez przeprowadzenie na własny koszt i ryzyko wizji lokalnej na terenie Bazy Miszewko Strzałkowskie (dalej jako: ,,Obiekt"), po uzgodnieniu terminu jej odbycia z osobą wskazaną w pkt 9.2 Dz. I SIWZ. Preferowany termin odbycia wizji lokalnej: do 5 dni przed upływem terminu składania ofert. 3.2 W zgłoszeniu przeprowadzenia wizji lokalnej, które należy przesłać e-mailem na adres wskazany w pkt 9.2 Dz. I SIWZ, należy podać: Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 4 - proponowany termin przeprowadzenia wizji, - dane osób, które będą brać udział w wizji (imię i nazwisko). 3.3 Uwaga: Jeśli w wizji lokalnej brać będą osoby nie będące obywatelami RP albo posiadające podwójne obywatelstwo, zgłoszenie zamiaru jej przeprowadzenia powinno nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed planowanym terminem jej przeprowadzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy dopuszczenia do wizji lokalnej zgłoszonych osób - bez podawania uzasadnienia. Odmowa dopuszczenia do wizji lokalnej nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec PERN. 3.4 Odbycie wizji zostanie potwierdzone stosownym oświadczeniem, przygotowanym przez Wykonawcę, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ. 3.5 Osoby biorące udział w wizji lokalnej na terenie Obiektu zobowiązane są do posiadania i stosowania odzieży o właściwościach antyelektrostatycznych. Kompletny zestaw ,okrywający tułów, ramiona i nogi składa się z kurtki, spodni oraz butów posiadających certyfikat na zgodność z PN-EN 1149-5 lub oznakowanie CE oraz z kasku ochronnego ze znakiem CE kat. II. Wskazane jest użycie kamizelki ostrzegawczej, antyelektrostatycznej ( zgodnej z PN EN 1149-5). W przypadku braku kompletu ww. odzieży ochronnej, osoby przeprowadzające wizje lokalne mają obowiązek stosować kombinezony ochronne jednorazowe o właściwościach antyelektrostatycznych oraz opaski antyelektrostatyczne założone na obuwie zgodnie z instrukcją ich użytkowania. 4. ZAPOZNANIE DOKUMENTACJĄ ZAMAWIAJĄCEGO 4.1 Na potrzeby przygotowania oferty - po rygorem wykluczenia z postępowania Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z obowiązującymi wewnętrznie u Zamawiającego zasadami opisanymi w dokumentach pn.: 4.1.1 ,,Standardy Techniczne Systemów Automatyki w PERN S.A.", stanowiącymi Załącznik nr 10 do SIWZ i Załącznik nr 4 do Umowy. 4.1.2 ,,Wyciąg z zasad pracy w środowisku informatycznym i Zasad Cyberbezpieczeństwa PERN S.A." (dalej jako: ,,Wyciągi") obowiązującymi u Zamawiającego, stanowiącym Załącznik nr 12 do SIWZ oraz Załącznik nr 11 do wzoru Umowy Wykonawca przy realizacji Zakupu zobowiązany będzie postępować zgodnie z zasadami zawartymi w powyższych dokumentach. ,,Wyciągi" oraz Standardy Techniczne, o których mowa powyżej (pkt 4.1.1 i 4.1.2) zostaną udostępnione Wykonawcom w wersji elektronicznej poprzez platformę zakupową, po spełnieniu warunku, o którym mowa w pkt. 4.2 poniżej. Zapoznanie się z ,,Wyciągami" oraz Standardami Technicznymi zostanie potwierdzone stosownym Oświadczeniem, sporządzonym odpowiednio zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 11, 14 i 15 do SIWZ. 4.2 Zamawiający informuje, że Dokumentacja wskazana w pkt 4.1 powyżej stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiającego i zostanie udostępniona wyłącznie tym Wykonawcom, od których uprzednio Zamawiający otrzyma (dopuszczalna forma elektroniczna): 4.2.1 Listę imienną osób biorących udział w przygotowaniu oferty Wykonawcy, które będą miały wgląd do tej dokumentacji, wraz z podaniem adresu e-mail, na który należy dostarczyć dokumentację Zamawiającego; 4.2.2 Złożone przez Wykonawcę oraz każdą z osób wskazanych w liście, o której mowa w ppkt 1 powyżej oświadczenie o nieujawnianiu tajemnicy przedsiębiorstwa, w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 13 do SIWZ. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 5 Skany oświadczeń oraz lista, o których mowa w ppkt 5.1. i ppkt 5.2 powyżej, należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej natomiast oryginał niezwłocznie na adres Zamawiającego: PERN S.A. ul. Wyszogrodzka 133, 09-410 Płock. 4.3 W przypadku ujawnienia powyższej dokumentacji, informacji z tej dokumentacji lub informacji dotyczących infrastruktury PERN uzyskanych w trakcie wizji lokalnej przez Wykonawcę lub osobę, która uzyskała do niej wgląd, odpowiedzialność z tego tytułu ponosi Wykonawca. W takim przypadku, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych) za każdy przypadek ujawnienia informacji, niezależnie od stopnia zawinienia lub przyczynienia się do ujawnienia tych informacji. Zamawiający uprawniony jest dochodzić odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej na zasadach ogólnych. III. ZASADY POSTĘPOWANIA 1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DOKUMENTY NA ICH POTWIERDZENIE 1.1 O udzielenie Zakupu będą mogli ubiegać się Wykonawcy, spełniający poniżej wskazane warunki: 1) Są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi; 2) Posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie i uprawnienia do wykonania przedmiotu Zakupu oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do jego realizacji; 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu; 4) Nie pozostają, na dzień złożenia oferty, w sporze, w szczególności sądowym bądź arbitrażowym, z Zamawiającym. 5) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Warunek wskazany w ppkt 4 znajduje zastosowanie także do podmiotów trzecich, o których mowa w pkt 1.4 poniżej. 1.2 Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków nastąpi na podstawie następujących dokumentów i oświadczeń, które Wykonawca zobowiązany jest załączyć, w formie skanu, wraz z ofertą na Platformie Zakupowej: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru KRS, bądź wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, bądź wydruk z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Dokumenty potwierdzające niezbędną wiedzę, doświadczenie i uprawnienia Wykonawcy, tj.: a) wykaz (zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 5 do SIWZ) - zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat, co najmniej 2 prac zbliżonych zakresem do przedmiotu Zakupu, ze wskazaniem ich przedmiotu, wartości, daty wykonania i odbiorców (nazwa i adres), wraz z pisemnymi referencjami (lub protokołami odbioru końcowego) wystawionymi przez inwestora lub generalnego wykonawcę, potwierdzającymi należyte ich wykonanie. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w Postepowaniu, o którym mowa w niniejszym ppkt (doświadczenie/referencje) polegał na zasobach podmiotu trzeciego. b) wykaz (zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 7 do SIWZ) wykwalifikowanej kadry technicznej, niezbędnej do wykonania przedmiotu Zakupu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz kopiami certyfikatów każdej z nich, posiadającej niżej wymienione uprawnienia bez ograniczeń: ? do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalnościach: ? konstrukcyjno-budowlana, Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 6 ? instalacyjna telekomunikacyjna, ? instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, ? instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ? do projektowania w specjalnościach: ? konstrukcyjno-budowlana, ? instalacyjna telekomunikacyjna, ? instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, ? instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych ? do obsługi urządzeń elektroenergetycznych - w zakresie Dozoru (D), Eksploatacji (E) dla Grupy 1 (urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające i zużywające energię elektryczną) oraz dla GRUPY 2 (urządzenia wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające ciepło oraz inne urządzenia energetyczne). Do wykazu wymaganej kadry technicznej należy załączyć kopie dokumentów poświadczających wymagane kwalifikacje (zaświadczenia z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, certyfikaty itp.). Zamawiający dopuszcza, aby uprawnienia personelu, wskazane w niniejszym ppkt posiadał podwykonawca Wykonawcy. Zamawiający zastrzega możliwość akceptacji lub odrzucenia wskazanej firmy podwykonawczej. 3) Aktualny certyfikat potwierdzający, że Wykonawca wdrożył i stosuje system zarządzania jakością spełniający wymagania normy ISO 9001:2015, a w przypadku jego braku - pisemne oświadczenie podpisane przez osobę/ osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i składania w jego imieniu oświadczeń woli (dalej: ,,Osoby Uprawnione"), że jest on w stanie sprostać wymaganiom aktualnego wydania normy ISO 9001:2015; 4) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 3 do SIWZ; 5) Podpisane przez Osoby Uprawnione Oświadczenie w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 6 do SIWZ; 6) Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające dobycie wizji lokalnej - Załącznik nr 9 do SIWZ 7) Zaświadczenie z banku (nie starsze niż 30 dni), w którym Wykonawca posiada rachunki bankowe, o braku zajęć egzekucyjnych. Wykonawca winien posiadać zdolność ekonomiczną i kredytową na poziomie 70% wartości złożonej oferty w formie zaświadczenia na temat posiadanych środków (dopuszczalne zaświadczenie obejmujące w sumie środki na koncie i dostępny kredyt). 1.3 Zamawiający odstąpi od żądania od Wykonawców dokumentów określonych w pkt 1.2, jeżeli zostaną spełnione łącznie poniżej wymienione okoliczności: 1) Ww. dokumenty zostały złożone przez Wykonawcę w ciągu ostatnich 3 miesięcy, w ramach innego postępowania organizowanego przez Zamawiającego; 2) Informacje/ dane przedstawione w tych dokumentach nie uległy zmianie i są nadal aktualne; 3) Data wystawienia ww. dokumentów spełnia wymagania pod względem aktualności, określone w niniejszym zaproszeniu do złożenia oferty; 4) Ww. dokumenty potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w Postępowaniu; na dowód czego Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie - zawarte w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 3 do SIWZ. 1.4 UWAGA: 1) Wykonawca może polegać na uprawnieniach, potencjale technicznym oraz kadrowym podmiotu trzeciego; 2) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w pkt 1.1 polega na zasobach podmiotu trzeciego, przy czym nie zwalnia to Wykonawcy od spełnienia warunku określonego w pkt 1.1 ppkt 2). a) Wykonawca obowiązany będzie ujawnić dane tego podmiotu poprzez podanie firmy, siedziby, formy prowadzenia działalności oraz dołączyć do oferty odpis z właściwego rejestru lub ewidencji na zasadach wskazanych w pkt 1.2 ppkt 1, b) Wykonawca dołączy do oferty właściwe - spośród wymienionych w pkt 1.2 ppkt 2 lit. a) i lit. b) dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, tytułem potwierdzenia spełnienia określonego warunku udziału w Postępowaniu, wraz z pisemnym oświadczeniem tego podmiotu, że wykonywał będzie Zakup w zakresie wskazanym przez Wykonawcę, w charakterze Podwykonawcy i posiada odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje wymagane do realizacji Zakupu lub jego części. Wykaz Podwykonawców, na których potencjał powołuje się Wykonawca, stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ, lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zadanie siłami własnymi. W przypadku, gdy podmiot trzeci wykonywał będzie jakiekolwiek prace w zakresie infrastruktury IT i/lub środowiska automatyki, Wykonawca dołączy do oferty pisemne oświadczenie tego podmiotu (sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 11 i Załącznik nr 12 do SIWZ), iż zapoznał się on z Wyciągiem oraz Standardami Technicznymi i zobowiązuje się do ich stosowania w trakcie realizacji Zakupu. Przed przekazaniem podmiotowi trzeciemu powyższych dokumentów, zobowiązany jest on do podpisania o nieujawnianiu tajemnicy przedsiębiorstwa, w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 13 do SIWZ. Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu podpisane oświadczenie na zasadach określonych w pkt. 5 Dz. II SIWZ. c) Zamawiający ma prawo zgłoszenia sprzeciwu lub zastrzeżeń w stosunku do zaproponowanego przez Wykonawcę podmiotu trzeciego, w przypadku, gdy podmiot ten pozostaje w sporze z Zamawiającym albo nie daje rękojmi należytego wykonania Zakupu, d) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu w stosunku do podmiotu trzeciego, Wykonawca obowiązany będzie - w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego - wskazać inny podmiot trzeci. Na wypadek niezastosowania się Wykonawcy do wezwania Zamawiającego lub uchybienia terminowi na doręczenie Zamawiającemu odpowiedzi, Wykonawca ten podlega wykluczeniu z Postępowania; 3) Powierzenie Podwykonawcy do realizacji jakiegokolwiek zakresu przedmiotu Zakupu wymaga każdorazowo zgody PERN, wyrażonej na warunkach wskazanych we Wzorze Umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania wówczas od Wykonawcy ponownego przedłożenia aktualnych dokumentów, o których mowa w ppkt 2 lit. a-b powyżej, dla potwierdzenia, że zgłaszany Podwykonawca, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w Postępowaniu w celu wykazania spełniania warunków udziału w nim, nadal nim dysponuje. 1.5 KONSORCJUM: 1) W przypadku oferty składanej przez Konsorcjum, Zamawiający dokonując oceny, czy Konsorcjum spełnia wymagania określone w SIWZ, uwzględni uprawnienia, posiadaną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, personel oraz sytuację ekonomiczną i finansową Konsorcjum. W związku z powyższym, wraz z ofertą członkowie Konsorcjum mogą złożyć jeden komplet dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 2 - 5 . Do oferty powinny zostać załączone dokumenty wskazane w punkcie 1.2 ppkt 1 przygotowane odrębnie w odniesieniu do każdego Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 8 z członków Konsorcjum. Oświadczenie wskazane w pkt. 1.2 ppkt. 6) dział III SIWZ winno zostać złożone prze Lidera Konsorcjum w imieniu i na rzecz całego Konsorcjum; 2) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum konieczne jest dołączenie do niej: a) skanu umowy Konsorcjum, potwierdzonej przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem", przy czym umowa ta powinna przewidywać solidarną odpowiedzialność przedsiębiorców wchodzących w skład Konsorcjum za zobowiązania wobec Zamawiającego wynikające i związane z Postępowaniem oraz realizacją Zakupu, b) skanu pełnomocnictwa dla podmiotu (Lidera Konsorcjum), który reprezentuje Konsorcjum w Postępowaniu; 3) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do członków Konsorcjum. 4) W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez Konsorcjum: a) Członkowie Konsorcjum będą solidarnie odpowiedzialni względem Zamawiającego za realizację Umowy, a także za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją Umowy, w tym szkody na osobie trzeciej lub w mieniu osoby trzeciej i szkody w środowisku naturalnym - niezależnie od podstawy odpowiedzialności z tego tytułu. Powyższy zakres odpowiedzialności obejmował będzie także następstwa działania lub zaniechania Podwykonawców, a także obowiązek zwolnienia Zamawiającego z odpowiedzialności względem osób trzecich, b) Członkowie Konsorcjum wyznaczą spośród siebie odpowiednio umocowanego pełnomocnika (Lidera) upoważnionego do zaciągania zobowiązań i przyjmowania oświadczeń w imieniu wszystkich członków Konsorcjum realizujących wspólnie Umowę jako Wykonawca. Lider upoważniony będzie także do wystawiania faktur, przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania poleceń, zawiadomień i oświadczeń na rzecz i w imieniu wszystkich podmiotów realizujących wspólnie Umowę, c) Zamawiający będzie mógł przekazywać oświadczenia, zawiadomienia oraz realizować płatności jedynie na rzecz Lidera, o którym mowa powyżej - będzie to wystarczające dla należytego wykonania Umowy przez Zamawiającego, a realizacja płatności do rąk Lidera zwolni go z zobowiązań wobec pozostałych członków Konsorcjum. Niezależnie od powyższego Zamawiający: ? Będzie miał prawo żądać od każdego z członków Konsorcjum osobistego złożenia lub powtórzenia dowolnego oświadczenia lub zapewnienia przewidzianego Umowie, ? Ma prawo kierować wszelkie oświadczenia i zawiadomienia do dowolnego z członków Konsorcjum realizujących wspólnie Umowę jako Wykonawca i będą one skuteczne względem pozostałych wszystkich wykonawców, ? Nie ma obowiązku przyjmować jakichkolwiek oświadczeń lub zawiadomień Wykonawcy, które nie pochodzą od Lidera lub nie zostały złożone za jego pośrednictwem, ? Członkowie Konsorcjum, którzy ubiegali się wspólnie o udzielenie Zakupu zawrą Umowę w tym samym składzie podmiotowym, w jakim ubiegali się o udzielenie Zakupu i tylko w takim składzie traktowani będą jako Wykonawca. Zmiana składu podmiotowego Konsorcjum będzie dopuszczalna i skuteczna względem Zamawiającego wyłącznie za uprzednią wyraźną, pisemną zgodą Zamawiającego, forma ta jest zastrzeżona pod rygorem nieważności; 5) W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez Konsorcjum Zamawiający wprowadzi do Umowy postawienia wskazane w ppkt 4 powyżej. 1.6 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 9 1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 1, 2 lub ich odpowiedników, których w kraju jego siedziby lub miejsca zamieszkania nie wystawia się, składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o udzielenie Zakupu, c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1.2, pkt 1.4 ppkt 2 lit. a-b, pkt 1.5 ppkt 1-2 lub pkt 1.6 ppkt 1 sporządzone w języku obcym, składa w skanie poświadczonym przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem", wraz z tłumaczeniem na język polski uwierzytelnionym przez tłumacza przysięgłego. 2. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 2.1 Na ofertę składają się następujące dokumenty: 1) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie Osób Uprawnionych do działania w Postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, gdy wynika ono z treści dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 1; 2) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 3 do SIWZ; 3) Wykaz Podwykonawców (stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ), których Wykonawca zamierza zaangażować do wykonania zakupu, wraz z podaniem nazwy podwykonawcy, zakresu czynności do wykonania przy realizacji zamówienia oraz oświadczenia podwykonawcy o posiadaniu odpowiednich kwalifikacji do realizacji zamówienia lub jego części, lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zadanie siłami własnymi bez angażowania podwykonawców); 4) Harmonogram rzeczowo-finansowy (zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) Harmonogram należy wykonać w formie wykresu Gantta, z przedstawieniem relacji zakończrozpocznij), b) harmonogram winien zawierać etapy fakturowania za kompleksowe wykonane przedmiotu Zakupu (wraz z dokumentacją, zakupem i dostawą materiałów i urządzeń/ wyrobów, robotami budowlano - montażowymi). Zamawiający przewiduje max. 2 etapy fakturowania: ? Etap I- opracowanie Dokumentacji ? Etap II - wykonanie Robót ,przy czym ostatni z nich powinien obejmować przynajmniej 70 % wynagrodzenia ryczałtowego, c) Harmonogram należy sporządzić w tygodniach, licząc od dnia zawarcia Umowy, d) pozycje Harmonogramu mają zawierać dane dot. poszczególnych planowanych do wykonania robót budowlanych, z podaniem (dla każdego z elementów) ceny oraz czasookresu ich realizacji, e) wzór Harmonogramu stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ; 5) Szczegółowa kalkulacja cenowa dla pozycji Harmonogramu rzeczowo-finansowego, sporządzona w formie tabeli, zawierająca wyszczególnione: główne pozycje dostaw materiałów i urządzeń oraz stawki do kosztorysowania dla ewentualnych prac zamiennych lub dodatkowych; Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 10 6) Stawki do kosztorysowania dla ewentualnych prac zamiennych lub dodatkowych, w następującej formie: a) Robocizna R = ....zł / r-g, b) Koszty pośrednie Kp= ...% (od R + S) c) Koszty zakupu Kz= ....% (od M) Uwaga: skróty stosowane do obliczenia narzutów to: M- cena materiałów, R - cena robocizny, Scena sprzętu. 7) Wykaz personelu - wzór stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ; 8) Wykaz zamówień - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ; 9) Dokument wniesienia wadium zgodnie z pkt. 11.1; 10) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w Postępowaniu, przygotowane zgodnie z treścią pkt 1 Dz. III SIWZ oraz 5.3 Dział I SIWZ; 11) Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające uczestnictwo w wizji lokalnej, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ 12) Jeżeli Wykonawca działa w formie spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia umowy tej spółki; 13) Jeżeli Wykonawca zamierza zatrudnić do realizacji zadania osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie, że dokonał weryfikacji posiadanych przez cudzoziemców ważności wiz oraz zezwoleń na pobyt i pracę na terenie Polski i posiadane przez cudzoziemców dokumenty są aktualne i spełniają obowiązujące wymagania formalno-prawne w Polsce. 2.2 Wykonawca składając ofertę powinien odnieść się w sposób wyraźny i chronologiczny do wszystkich wymogów określonych w pkt 2.1. 3. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 3.1 Cena ofertowa netto podana przez Wykonawcę jest wyrażoną w złotych polskich wartością Prac i Robót i innych związanych z nimi świadczeń Wykonawcy stanowiących koszt realizacji przedmiotu Zakupu i stanowi ostateczną globalną kwotę, za którą Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość przedmiotu Zakupu. 3.2 Przyjętą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe zdefiniowane w §3 OWUZ, który stanowi Załącznik nr 2 do wzoru Umowy. 3.3 Wykonawca składając ofertę, zobowiązany jest uwzględnić w niej koszty związane z realizacją przedmiotu Zakupu, które zostały opisane w specyfikacji zamówienia 3.4 Cena ofertowa za realizację zadania stanowiącego przedmiot Zakupu jest ceną ryczałtową i nie może ulec pogorszeniu w ramach wyjaśnień do oferty lub jej uzupełnienia i negocjacji. 3.5 Zamawiający nie wyraża zgody na cesję wierzytelności. 3.6 Do wynagrodzenia Wykonawcy doliczony będzie podatek od towarów i usług, zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 4. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 4.1 Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, w której zaproponowano najniższą cenę ofertową netto, podaną jako łączne wynagrodzenie ryczałtowe netto Wykonawcy za zrealizowanie całości przedmiotu Zakupu. 4.2 Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie przysługują od niego środki odwoławcze. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 11 5. NEGOCJACJE 5.1 Zamawiający, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zastrzega sobie prawo przeprowadzenia z Wykonawcami negocjacji warunków handlowych oraz kryterium/-ów złożonych ofert. O formie i terminie negocjacji, Wykonawcy zostaną powiadomieni poprzez Platformą Zakupową. 6.3 Oferta powinna być przygotowana w 1 (jednym) egzemplarzu. 6.4 Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku Postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego. 6.5 Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, czytelnie, pismem innym niż odręczne (z wyjątkiem Załączników nr 3 - 7 do SIWZ, które mogą zostać wypełnione pismem odręcznym), zawierać datę sporządzenia oraz pełną nazwę i adres Wykonawcy. Wszystkie strony oferty powinny być zapisane oraz zaparafowane (wymóg nie dotyczy formy elektronicznej). Skany dokumentów muszą być poświadczone przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem". Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w sposób czytelny i parafowane przez Osoby Uprawnione. 6.6 Oferta lub dokumenty mogą być złożone w formie elektronicznej. Dokumenty złożone w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisanym w formacie XAdes i PAdes w celu umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentów przez Zamawiającego. Dokument podpisany za pomocą innego formatu, niż w zdaniu poprzednim uważa się za niezłożony. 6.7 W przypadku składania kopii dokumentów za równoważne z poświadczeniem ,,za zgodność z oryginałem" uważa się dokumenty lub oświadczenia potwierdzone przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego , o którym mowa pkt. 6.6 powyżej. 6.8 W przypadku, gdyby oferta zawierała informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, które spośród informacji zawartych w ofercie i/ lub dokumentach złożonych wraz z ofertą stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa należy oznaczyć klauzulą ,,Nie udostępniać. Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Brak jakichkolwiek wzmianek w powyższym zakresie, będzie traktowany jako zgoda Wykonawcy na ujawnienie informacji na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa i regulacjach wewnętrznych Zamawiającego. 6.9 Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Wszelkie zmiany dokonuje się na Platformie Zakupowej. 8. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBIE PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW 8.1 Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, zapytania itp. (dalej łącznie: ,,Korespondencja") Zamawiający i Wykonawcy zamieszczają na Platformie Zakupowej. 8.2 Korespondencję uważa się za złożoną w terminie, jeżeli jej treść została zamieszczona na Platformie Zakupowej przed upływem terminu wyznaczonego na jej złożenie. 9. WYJAŚNIENIA Wyjaśnienia dotyczące treści SIWZ będą udzielane tym Wykonawcom, których prośba o udzielenie wyjaśnienia - złożona zgodnie z wymaganiami wskazanymi w pkt 8 - wpłynęła nie później niż 5 dni kalendarzowych przed terminem składania ofert. Treść wyjaśnienia zostanie niezwłocznie zamieszczona na Platformie Zakupowej. 10. ZMIANY W TREŚCI OFERTY Niedopuszczalne jest dokonywanie jakiejkolwiek zmiany treści oferty, z zastrzeżeniem korekty oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych w ofercie, do których stosuje się postanowienia § 11 ust. 12 Regulaminu oraz negocjacji kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 5 powyżej. 11. WADIUM: 11.1 Wykonawca ma obowiązek wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą w wysokości: 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100), przy czym wadium musi zostać wniesione w jednej z następujących form: 1) W środkach pieniężnych (PLN) na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: PKO BP 23 1020 1026 0000 1302 0369 4809; 2) W bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie Zamawiającego gwarancjach ubezpieczeniowych lub bankowych (w oryginałach). Jednocześnie Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela. UWAGA: W przypadku, gdy dokument gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej został wystawiony w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest załączyć ww. dokument na Platformie Zakupowej podpisany w formacie XAdES lub PAdES w celu umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentu przez Zamawiającego. Dokument gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej podpisany za pomocą innego formatu, niż wskazany w zdaniu poprzednim, uważa się za niezłożony. 11.2 Zwrot wadium dokonywany jest: 1) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu Umowy i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, chyba że wadium zostanie zaliczone na poczet tego zabezpieczenia, zaś pozostałym Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania, nie później jednak niż z upływem terminu związania ofertą; 2) Wszystkim Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania bez wyboru oferty, unieważnienia Postępowania lub odstąpienia od jego dalszego prowadzenia; 3) Na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 13 11.3 Środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z tytułu wadium Zamawiający zwraca z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o opłatę bankową za przelew środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.4 Na pisemny wniosek Wykonawcy, którego oferta została wybrana, wadium wniesione w pieniądzu może być zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 11.5 Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania Umowy na warunkach określonych w złożonej przez niego ofercie lub nie wniesie w terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 2) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11.6 Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą, jest tożsama z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, a jeśli nie jest to możliwe - z obowiązkiem wniesienia nowego wadium, obejmującego przedłużony okres związania ofertą. Brak zgody Wykonawcy na przedłużenie terminu związania ofertą, nie powoduje utraty wadium. 11.7 Wadium musi zostać wniesione przez Wykonawcę przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt 4 Dz. I. SIWZ, w wysokości oraz w formie przewidzianej w pkt 11.1, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z udziału w Postępowaniu. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Zamawiającego, zaś za termin wniesienia wadium w pozostałych dopuszczonych formach, uznaje się dzień dostarczenia oryginałów dokumentów wadialnych do siedziby Zamawiającego: PERN S.A. - ul. Wyszogrodzka 133, 09-410 Płock. 11.8 Dokument wadium złożony po terminie składania ofert wskazanym w Dziale I pkt 4 SIWZ zostanie zwrócony bez otwierania. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. Wykonawca składając w postępowaniu ofertę oświadcza, że zapoznał się ze wzorami ubezpieczeniowych i bankowych gwarancji , które znajdują się na stronie: https://pern.pl/platforma-zakupowa i po wyborze jego oferty do realizacji zobowiązuje się dostarczyć gwarancje wystawione zgodnie z wzorami. 12. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 12.1 Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Dziale I pkt 4 SIWZ 12.2 Przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym powinna zostać przesłana za pośrednictwem Platformy Zakupowej, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem że z ubiegania się o udzielenie Zakupu zostaną wykluczeni Wykonawcy, którzy nie wyrazili zgody w sprawie przedłużenia terminu związania ofertą w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 13. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY: 13.1 Wybrany Wykonawca zobowiązuje się podpisać Umowę w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty otrzymania zaproszenia do podpisania/ otrzymania stosownej informacji od Zamawiającego. 13.2 W przypadku wygrania postępowania przetargowego przez podmiot należący do GK PERN, Wykonawca ten po uzyskaniu informacji o wygranej zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Zamawiającemu dokumenty wymienione w Procedurze Cen Transferowych w GK. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 14 13.3 Jeżeli w ramach niniejszego postępowania przetargowego wygra spółka z Grupy Kapitałowej PERN Zamawiający informuje, że dokona zmian we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ - w zakresie obowiązków wynikających z Procedury Cen Transferowych w Grupie Kapitałowej PERN. Uwagi: 14. KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO: 14.1 Administratorem danych osobowych podanych przez Wykonawcę jest PERN S.A. z siedzibą w Płocku, 09-410 Płock, ul. Wyszogrodzka 133 (dalej: PERN S.A. lub Zamawiający). 14.2 PERN S.A. wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych poprzez następujący adres email: iod@pern.pl lub pisemnie na adres wskazany w pkt I, z dopiskiem ,,Inspektor Ochrony Danych". 14.3 Cele przetwarzania danych osobowych obejmują: a) przeprowadzenie postepowania zakupowego i wybór najkorzystniejszej oferty, b) zapewnienie kontaktu z osobami upoważnionymi do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku wyznaczenia przez Wykonawcę osób upoważnionych do działania w jego imieniu, c) realizację obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, d) weryfikację potencjału i doświadczenia Wykonawcy i możliwości wykorzystania informacji w innych postępowaniach (tworzenie bazy dostawców do kontaktu) prowadzonych przez Zamawiającego oraz weryfikacja Wykonawców w publicznych rejestrach (np. CEIDG), e) ewentualne ustalenie lub dochodzenie roszczeń lub obronę przed roszczeniami, f) funkcjonowanie wewnętrznej bazy kontaktowej Partnerów biznesowych Zamawiającego. 14.4 Dane osobowe przetwarzane będą w celach wskazanych w pkt III powyżej na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, b) art. 6 ust. 1 lit c) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Zamawiającego, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, przepisów podatkowych i rachunkowych, c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Zamawiającego, w szczególności dochodzenie roszczeń. Prawnie uzasadnionym interesem Zamawiającego jest zapewnienie obrotu prawnego Zamawiającego poprzez utrzymanie kontaktów służbowych w związku z prowadzeniem postępowań zakupowych, których stroną jest PERN S.A. oraz poprzez ochronę ewentualnych roszczeń, a także zapewnienie kontaktów z Partnerami biznesowymi PERN S.A. 14.5 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy, w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: dostępu do danych osobowych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych (w przypadku zasadności wniosku), ograniczenia przetwarzania danych osobowych do ich przechowywania, sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w związku ze szczególną sytuacją osoby, której dane dotyczą. 14.6 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie jej/ jego danych osobowych narusza przepisy RODO. 14.7 Wykonawca lub osoba działająca w imieniu Wykonawcy ma możliwość zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi przetwarzania jej/ jego danych osobowych Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 15 na Platformie Zakupowej PERN S.A. dostępnej https://pern.pl/platforma-zakupowa oraz na stronie www.pern.pl w zakładce ,,RODO". Kontakt: 9. Osoba uprawniona do porozumiewania się z Wykonawcami: Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 3 9.1. W zakresie pytań i wyjaśnień dotyczących Postępowania: Eliza Durzyńska-Kurcz, tel.: (+48) 698-474-609, e-mail: eliza.durzynska-kurcz@pern.pl lub za pośrednictwem Platformy Zakupowej; 9.2. W zakresie wizji lokalnej: Pan Seweryn Stadnicki, tel. +48 508 150 088, e-mail: Seweryn.Stadnicki@pern.pl lub osoba przez niego upoważniona. |
© eurobudowa.pl 2004-2024