Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6058z ostatnich 7 dni
24456z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Data zamieszczenia: 2023-03-20
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Andrespol
ul. Rokicińska 126
95-020 Andrespol
powiat: łódzki wschodni
Tel.: +48 42 213 24 40
zamowienia@andrespol.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Andrespol
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel.: +48 42 213 24
Termin składania ofert: 2023-03-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Wykonanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki o numerze ewidencyjnym 59 położonej przy ulicy Brzezińskiej w miejscowości Nowy Bedoń
I. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki o numerze ewidencyjnym 59 położonej przy ulicy Brzezińskiej w miejscowości Nowy Bedoń, zgodnie z Uchwałą Nr LXII/515/22 Rady Gminy Andrespol z dnia 14 grudnia 2022 roku. 2. Zakres zamówienia w szczególności obejmuje: 1) przygotowanie części tekstowej projektu planu w formie cyfrowej i papierowej w dziesięciu egzemplarzach i na płycie CD w następujących standardach: w zapisie elektronicznym w formacie PDF lub JPEG, w formacie tekstowym *.doc, w Edytorze Aktów Prawnych XML ,,Legislator", oraz dane przestrzenne GML i GeoTIFF,
2) przygotowanie części graficznej projektu planu w formie cyfrowej i papierowej w dziesięciu egzemplarzach i na płycie CD w następujących standardach: w zapisie elektronicznym w formie pliku SHP (shape) i DXF oraz w formatach PDF i JPEG kolorowych rysunków obejmujących cały obszar objęty planem w skali 1:1000 z wykorzystaniem urzędowych kopii map zasadniczych gromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, oraz dane przestrzenne,
3) opracowanie ekofizjograficzne,
4) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko,
5) opracowanie prognozy skutków finansowych,
6) przeprowadzenie procedury formalno-prawnej (tj. m.in. uzgodnienia, opiniowanie, wyłożenie do publicznego wglądu, przeprowadzenie dyskusji publicznej, rozpatrzenie uwag wniesionych do projektu planu, wprowadzenie zmian wynikających z rozpatrzenia uwag i ewentualne powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie oraz skompletowanie stosownej dokumentacji w formie właściwej do wykonania oceny zgodności procedury z prawem). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określone zostały w załączniku nr 2 - Wzór umowy, stanowiący integralną część niniejszego Zaproszenia do składania ofert.

Otwarcie ofert: Miejsce i termin otwarcia ofert.
1. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Andrespolu, Andrespol, Ul. Rokicińska 126, Sala Ślubów (I piętro) w dniu 27 marca 2023r. godz. 12:30 Otwarcie ofert jest jawne.

Składanie ofert:
2. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Andrespolu, 95 - 020 Andrespol Ul. Rokicińska 126, Sekretariat Urzędu Gminy (I piętro) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 marca 2023r. godz. 12:00
3. Ofertę można złożyć osobiście, przez posłańca lub za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu złożenia oferty ma data i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką kurierską lub pocztową.

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin wykonania zamówienia Termin wykonania zamówienia: 9 miesięcy od dnia podpisania umowy, w tym termin wykonania I etapu przedmiotu zamówienia - 5 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
II. Wymagania dotyczące odbioru:
1. Końcowy odbiór nastąpi po protokolarnym odbiorze przedmiotu zamówienia przez przedstawiciela Zamawiającego z udziałem Wykonawcy.
2. Dokumentem potwierdzającym dokonanie odbioru jest protokół ich odbioru przez
Zamawiającego, przygotowany w dwóch egzemplarzach i podpisany przez Strony umowy.
IV. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 2. Posiadają wiedzę i doświadczenie.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na wykonywaniu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi te zostały wykonane. 3. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej: jedną osobą, posiadającą uprawnienia z art. 5 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Dokumentem potwierdzającym spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu wymaganym przez Zamawiającego jest, jeżeli nie określono inaczej, złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie w treści formularza ofertowego stanowiącego załącznik do zapytania).
V. Miejsce i termin składania ofert:
1. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu (kopercie), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres: Urząd Gminy w Andrespolu, ul. Rokicińska 126, 95-020 Andrespol oraz opisane:
Oferta w postępowaniu: Wykonanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki o numerze ewidencyjnym 59 położonej przy ulicy Brzezińskiej w miejscowości Nowy Bedoń
Nie otwierać przed dniem: 27 marca 2023r. godz. 12:30
2. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, których oferty zostaną otwarte, jak również, ceny ofert, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności. VII. Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
1. Formularz ofertowy (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1).
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3).
3. Wykaz usług (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 4) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane.
4. Dowody określające czy wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
VIII. Opis sposobu przygotowania ofert Wymagania podstawowe. 1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. 2. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3. Oświadczenia składa się w formie oryginałów, inne dokumenty dołączone do oferty składa się w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub Pełnomocnika. 4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu i mieć formę pisemną. 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe
zdekompletowanie, arkusze (kartki) oferty powinny być zszyte, zbindowane lub w inny sposób trwale połączone w jedną całość. 7. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 8. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób, parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty.
IX. Opis sposobu obliczenia ceny.
1. Ceną ofertową wymienioną w formularzu ofertowym jest całkowita cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
2. Podana w ofercie cena brutto musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego Zaproszenia do składania ofert oraz obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zadania, jak również niewskazane wprost w Zaproszeniu do składania ofert, a niezbędne do realizacji zamówienia, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
3. Obowiązującym sposobem rozliczenia jest ryczałt.
4. Zamawiający przyjmuje, że obliczona cena ryczałtowa obejmuje wszystkie czynności oraz zakres podany w Zaproszeniu do składania ofert, jest ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
5. Cenę - należy podać cyfra oraz słownie w PLN z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.
6. Sposób zapłaty wynagrodzenia i rozliczania ceny za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w niniejszym Zaproszeniu do składania ofert - wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiący załącznik nr 2 - Wzór umowy.
7. W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT.
8. W cenie oferty uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
9. Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT/podatku akcyzowego, zgodnej z obowiązującymi przepisami ustawy o podatku od towarów i usług/podatku akcyzowym, należy do Wykonawcy. X. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w sposób opisany w niniejszym rozdziale kierując się niżej podanym kryterium i jego wagą.
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
3. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie i wagi punktowe:
Lp.
Kryterium
Znaczenie procentowe kryterium
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1
Cena oferty brutto (C), zwana też ,,Ceną"
100%
100 punktów
Strona 5 z 8
4. Sposób oceniania ofert: 1) Zasady oceny kryterium ,,CENA" (C) a. W kryterium Cena, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najniższy wskaźnik (Cena), punkty zostaną przyznane wg. następującego wzoru: C = Cmin/Co x 100 x 100%, gdzie: o C - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,Cena" o Cmin - najniższa cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu o Co - cena brutto oferty badanej o 100 - wskaźnik stały o 100 % - procentowe znaczenie kryterium ,,Cena" b. Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium ,,Cena" obliczona zostanie przez podzielenie najniższej ceny brutto z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%. c. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do kryterium ,,Cena" otrzyma 100 punktów. 5. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i uzyska największą łączną liczbę punktów w kryterium ,,Cena". 6. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, przy czym Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować w nich cen wyższych niż zaoferowane w złożonych uprzednio ofertach. XI. Warunki płatności Wynagrodzenie płatne będzie przelewem na wskazane na fakturze konto Wykonawcy w ciągu 30 dni od daty wpływu do siedziby Zamawiającego poprawnie wystawionej faktury.
Istotne dla stron postanowienia umowy
Istotne dla stron postanowienia umowy oraz klauzule dotyczące możliwości i warunków zmiany umowy zawarte zostały w załączniku nr 2 - Wzór umowy. XIV. Przesłanki odrzucenia oferty 1. Oferta podlega odrzuceniu, w przypadku, gdy: a) treść oferty nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert, b) została złożona przez podmiot: o Niespełniający warunków udziału w postępowaniu, o Powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, c) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym. XV. Postanowienia końcowe:
1. O wyborze terminie i miejscu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie powiadomiony pisemnie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną. 2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejszą, będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ponownej oceny. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, gdyby jego realizacja nie leżała w interesie publicznym lub nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu lub cena najkorzystniejszej ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 4. Przed zawarciem umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu następujące dokumenty: 1) W przypadku, gdy zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (umowę konsorcjum), stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizacje zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności. 2) Umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie dołączył tego dokumentu do oferty). 3) Wszystkie kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawomocnioną do występowania w imieniu Wykonawcy. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. XVI. Tryb zamówienia 1. Do niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1710 z późn. zm.). 2. Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 złotych.

Uwagi:
KLAUZULA INFORMACYJNA z art. 13 i 14 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanym ,,RODO", informuję, że:
? Administratorem danych osobowych jest Gmina Andrespol reprezentowana przez Wójta Gminy Andrespol z siedzibą w Andrespolu przy ul. Rokicińskiej 126, 95-020 Andrespol, tel. 042 213 24 40; e-mail: ug@andrespol.pl
? Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Andrespolu jest Pani Karolina Student, e-mail: iod@andrespol.pl;
? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,.
? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane oraz archiwizowane przez okres
Strona 7 z 8
wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
? obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
? posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
? nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
? Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
* Wyjaśnienie: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
** Wyjaśnienie: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia RODO1, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie. Załączniki: 1. Załącznik nr 1 - Wzór Formularza Ofertowego - Oferta Wykonawcy 2. Załącznik nr 2 - Wzór umowy 3. Załącznik nr 3 - Wzór wykazu osób
1 Art.10 RODO Przetwarzania danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa na podstawie art. 6 zgodność przetwarzania z prawem ust. 1 wolno dokonywać wyłącznie pod nadzorem władz publicznych lub jeżeli przetwarzanie jest dozwolone prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego przewidującymi odpowiednie zabezpieczenia praw i wolności osób, których dane dotyczą. Wszelkie kompletne rejestry wyroków skazujących są prowadzone wyłącznie pod nadzorem władz publicznych.

Kontakt:
XII. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami. Pod względem formalnym i merytorycznym: Anna Malej, tel. (42) 213 24 40 wew. 829, e-mail: anna.malej@andrespol.pl Rafał Frankiewicz, tel. (42) 213 24 40 w. 827, e-mail: zamowienia@andrespol.pl

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.