pomorskie (Słupsk)
pomorskie (Słupsk)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Świadczenie usług w zakresie utrzymania oświetlenia ulic, placów, (...) znajdujących się na terenie Miasta |
Data zamieszczenia: | 2023-03-31 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miasto Chorzów - Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie Bałtycka 8A 41-500 Chorzów powiat: Chorzów zp@mzuim.chorzow.eu |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Chorzów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2023-05-01 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
świadczenie usług w zakresie utrzymania oświetlenia ulic, placów, (...) znajdujących się na terenie Miasta Chorzów na urządzeniach będących własnością TAURON Nowe Technologie S.A. i Gminy Chorzów Krótki opis przedmiotu zamówienia Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania świadczenie usług w zakresie utrzymania oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców, boisk, chodników, ulicznych przejść dla pieszych oraz oświetlenia 4 (czterech) podziemnych przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Miasta Chorzów na urządzeniach będących własnością TAURON Nowe Technologie S.A. i Gminy Chorzów. Ilość punktów świetlnych na terenie Gminy na dzień Zaproszenia do negocjacji wynosi odpowiednio: 1) 3943 szt. dla urządzeń będących własnością przedsiębiorstwa TAURON Nowe Technologie S.A. 2) 3548 szt. dla urządzeń będących własnością Gminy Chorzów i będzie przez Strony aktualizowana z zachowaniem formy pisemnej w toku realizacji Umowy CPV: 50230000-6 Dokument nr: 2023/BZP 00159958, ZP.26.1.4.2023.SC Uwagi: SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną: Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy 4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki: Pismem z dnia 01.02.2023 r. Spółka Tauron Nowe Technologie S.A., 53-314Wrocław, pl. Powstańców Śląskich 20 poinformowała Zamawiającego, że jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego i jako jedyny podmiot może prowadzić eksploatację swojego majątku w ramach zawartych umów z zarządcą terenu. Potwierdzeniem tego jest Decyzja z dnia 14.07.2006 r. Nr RKT-46/2006 Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach. , której uzasadnienie mówi, iż "żądanie aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparcie o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Godziłoby to w prawo do nieskrepowanego dysponowania , zarządzania i eksploatowania majątkiem trwałym samodzielnego przedsiębiorcy jako atrybutu wolności gospodarczej. cd uzasadnienia w pkt "informacje dodatkowe" ogłoszenia SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY 5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę: 5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): TAURON Nowe Technologie Spółka Akcyjna 5.1.2.) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20 5.1.3.) Miejscowość: Wrocław 5.1.6.) Kraj: Polska SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE Mając powyższe na względzie należy stwierdzić, że Zakład jako właściciel urządzeń oświetlenia drogowego ma prawo odmówić innym przedsiębiorcom dostępu do swojej sieci , a tym samym nie wyrazić zgody aby Gminy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych dokonywały wyborów podmiotów świadczących usługi polegające na utrzymanie punktów świetlnych stanowiących własność zakładu." Zgodnie z orzecznictwem SN i Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukształtował się pogląd, że Gmina nie jest uprawniona do zlecania innym podmiotom ( wyłonionym w drodze np. przetargu) wykonywania usług związanych ze świadczeniem serwisu sieci i urządzeń oświetlenia stanowiących własność przedsiębiorstw energetycznych. W świetle powyższego umowa zawarta na świadczenie usług serwisu sieci i urządzeń oświetlenia ulicznego stanowiących własność TNT S.A. z innym podmiotem byłaby umowa dotkniętą wada prawną. Pojęcia własności urządzeń oświetlenia nie można rozpatrywać jako pojedynczego elementu wchodzącego w skład zespołu całości urządzeń oświetlenia realizujących oczekiwane funkcje. Przykładowo oprawa oświetleniowa jako pojedynczy element zespołu urządzeń nawet jeżeli stanowi własność Gminy , nie będzie spełniała swej funkcji bez uwzględnienia innych elementów całego układu urządzeń, które stanowią najczęściej własność TNT S.A. W związku z powyższym TNT S.A. nie widzi żadnych racjonalnych przesłanek aby eksploatację własnych i skojarzonych z własnymi urządzeniami oświetlenia drogowego powierzyć podmiotom zewnętrznym. Mając na uwadze powyższe za uzasadnione należy uznać zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 214 ust. 1 pkt 1 lit a ustawy PZP i po przeprowadzonych negocjacjach udzielić zamówienia spółce TNT S.A. |
© eurobudowa.pl 2004-2025