Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6058z ostatnich 7 dni
24456z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

BUDOWA LINII KABLOWEJ

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

BUDOWA LINII KABLOWEJ

Data zamieszczenia: 2023-03-31
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Głogowska 131/133
60-244 Poznań
powiat: Poznań
tel. 61 839 6221, 61 839 6222; fax.61 839 6009
zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: 50.000,00 zł
Nr telefonu: tel. 61 839 6221, 61
Termin składania ofert: 2023-04-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
WARUNKI PRZETARGU
NA BUDOWĘ LINII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA ,,BÓŻNICZA" - GPZ CYTADELA I PRZEBUDOWĘ LINII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA ,,BÓŻNICZA" -STACJA PROSTOWNIKOWA ,,MURAWA"
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na
budowie linii kablowej SN-15 kV relacji: stacja prostownikowa K-197 Bóżnicza - GPZ Cytadela i przebudowie linii kablowej SN-15 kV relacji stacja prostownikowa K-197 Bóżnicza - stacja prostownikowa K-332 Murawa.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 2
(Specyfikacja techniczna) oraz w Załączniku nr 3 (Wzór umowy) do Warunków Przetargu (dalej WP).

Dokument nr: AL.0141.38.2023

Otwarcie ofert: 4. Otwarcie złożonych ofert nastąpi dnia 17.04.2023 r. o godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego.

Składanie ofert:
Oferty należy składać do dnia 17.04.2023 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Dział Zamówień Publicznych - pokój nr 150, Ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań.

Miejsce i termin realizacji:
Termin realizacji zamówienia - do dnia 26.01.2024 r.

Wymagania:
tryb zamówienia: przetarg otwarty
Realizowany zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o.
nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych (tekst obowiązujący od dnia 07 stycznia 2020 roku) który jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego: www.mpk.poznan.pl
Zamawiający działając na podstawie art. 4c ustawy z dnia 8 marca 2013r.
o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz. U. 2022 póz. 893) oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy
w rozumieniu art. 4 pkt 6) tej ustawy.
III. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego zadania.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, ani w żaden inny sposób odbiegających technicznie, funkcjonalnie i jakościowo od przedmiotu zamówienia określonego w WP.
3. Zamawiający nie dopuszcza samodzielnego wprowadzania przez Wykonawców zmian zapisów określonych w niniejszych WP oraz jego załącznikach.
4. Integralną część WP stanowi wzór umowy, który jest załącznikiem nr 3 do WP.
5. Na podstawie wybranej oferty cenowej Wykonawcy, zawartej w Formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do WP) zostanie określona wartość umowy.
6. Harmonogram prac (Załącznik nr 6 do WP) należy uzgodnić z Zamawiającym przed podpisaniem umowy.
7. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej wykonanie prac będących przedmiotem niniejszego zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na jedno lub więcej zdarzeń oraz kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) ubezpieczenia wszystkich ryzyk budowlano-montażowych tzw. CAR/EAR na sumę zabezpieczającą potencjalne roszczenia Zamawiającego w każdym dniu obowiązywania umowy, nie mniejszą niż wartość umowy wraz z dowodem opłacenia wymaganych składek.
IV. PODMIOTY WYSTĘPUJĄCE WSPÓLNIE
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia jedynie w formie konsorcjum lub spółki cywilnej.
2. Konsorcjum lub spółka cywilna muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, zgodnie z zapisami zawartymi w rozdz. VII WP.
3. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, będą zobowiązani przekazać Zamawiającemu stosowną umowę regulującą ich współpracę, zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:
1) sposób ich współdziałania,
2) zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
3) solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
4) zaleca się, aby umowa zawierała wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców razem i każdego z osobna oraz przyjmowania płatności od Zamawiającego.
V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym, w jednym egzemplarzu.
2. Oferta musi być podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy w obrocie prawnym zgodnie z postanowieniami właściwego rejestru, zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej, umowy spółki lub posiadającą pełnomocnictwo załączone do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.
3. W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów załączonych do oferty wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty.
4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści WP.
5. Miejsca w ofercie, w których Wykonawca dokonał poprawek muszą być parafowane przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy w obrocie prawnym, zgodnie z zapisem ust. 2.
6. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie z dopiskiem:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o.,
Dział Zamówień Publicznych, budynek B (parter) - pokój nr 150, ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań.
,,OFERTA NA BUDOWĘ LINII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - GPZ CYTADELA I PRZEBUDOWĘ LINII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA
PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - STACJA PROSTOWNIKOWA MURAWA" -AL.0141.38.2023 (Nie otwierać do dnia 17.04.2023 r. przed godz. 10:15)
7. Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres siedziby Zamawiającego i opatrzona nazwą oraz dokładnym adresem Wykonawcy.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie ofert nieoznaczonych wyraźnie i nie zaadresowanych zgodnie z wymaganiami, o których mowa w ust. 6 i 7 WP. Oferty te zostaną zwrócone do Wykonawcy bez rozpatrywania.
9. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty spoczywają na Wykonawcy.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy oświadczą, że:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie § 15 Regulaminu (...).
5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ŻĄDANYCH OD WYKONAWCÓW
Przystępujący do przetargu Wykonawcy składają niżej wymienione dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentacji Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 1.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia należy złożyć pełnomocnictwo zgodnie z rozdz. IV WP.
4. Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik nr 1).
5. Wykaz robót, zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na wykonanych własnymi siłami minimum 1 roboty:
- polegającej na budowie, przebudowie lub wymianie: co najmniej 1000 mb trasy w terenie miejskim kabli średniego napięcia SN 15 kV ze stacji transformatorowej będącej w ciągłej eksploatacji, w tym wymiana linii kablowej na terenie Głównego Punktu Zasilającego GPZ Operatora Sieci Dystrybucyjnej wraz z podaniem daty i wskazaniem lokalizacji.
- wykonywanej na terenie miejskim pod nadzorem archeologicznym w strefie ochrony konserwatorskiej, w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych w zakresie budowy, przebudowy lub wymiany linii kabli energetycznych sporządzony wg Załącznika nr 4 do WP.
* przy czym trasa linii kablowej zgodnie z normą N SEP-E-004 ,,ELEKTROENERGETYCZNE I SYGNALIZACYJNE LINIE KABLOWE. PROJEKT I BUDOWA" rozumiana jako: ,,Pas terenu lub przestrzeni, w którym są ułożone jedna lub więcej linii kablowych".
6. Dokumenty poświadczające należyte wykonanie robót przedstawionych w Wykazie robót, o którym mowa w ust. 5, wystawione przez instytucję, która bezpośrednio zleciła wykonanie tych robót.
W przypadku gdy podmiotem, na rzecz którego roboty zostały wcześniej wykonane jest Zamawiający, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń potwierdzających należyte jej wykonanie.
7. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia. Wykonawca przedstawi osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami energetycznymi (Załącznik nr 5). Osoba wpisana w Wykazie zostanie wpisana do umowy jako Kierownik budowy.
8. Zaświadczenie o uprawnieniach do kierowania robotami energetycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, osoby wymienionej w Wykazie osób, o którym mowa w ust. 7.
9. Aktualne zaświadczenie o członkostwie w odpowiedniej Izbie Inżynierów Budownictwa, osoby wymienionej w Wykazie osób, o którym mowa w ust. 7.
10. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu - Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składa oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k Rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (załącznik nr 7).
Dokumenty wymienione w ust. 6,8 i 9 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania firmy ze strony Wykonawcy w obrocie gospodarczym zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi. Za konieczne a jednocześnie wystarczające Zamawiający uzna złożenie na kserokopii lub odpisie dokumentu własnoręcznego podpisu przez osobę (osoby) podpisujące ofertę, poprzedzonego dopiskiem: ,,za zgodność z oryginałem".
Dokument wymieniony w ust. 2 i ust. 3 winien być załączony do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca ma obowiązek złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
IX. SPOSÓB OBLICZENIA CENY I POPRAWIANIE OMYŁEK
1. Sposób obliczenia ceny:
1) Wykonawca winien dokonać wyceny i wpisać wartości w Formularzu ofertowym. Łączną cenę netto oraz łączną cenę brutto należy podać z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
2) Cena oferty musi być podana w złotych polskich.
3) Cena winna uwzględniać wszelkie koszty wpływające na realizację zamówienia.
4) Do ceny netto należy doliczyć podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszych WP oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia (umowy).
6) Cena podana w ofercie ma charakter ryczałtowy i powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
2. Zamawiający poprawia w ofercie omyłki zgodnie z § 60 ust.2 Regulaminu (...):
1) Pod pojęciem oczywistych omyłek rachunkowych należy rozumieć wszelkie błędy powstałe w wyniku działań matematycznych niezgodnych z zasadami arytmetyki.
2) Omyłkami pisarskimi będą wszelkie zmiany, których Wykonawca nie dokonał zgodnie z zapisem rozdz. V ust. 3 WP, a które odbiegają, co do jego treści określonej przez Zamawiającego.
3. Podana w Formularzu ofertowym przez Wykonawcę łączna cena netto (ust. 7 Formularza ofertowego) jest wiążąca i nie podlega zmianie na podstawie zapisów § 60 ust. 2 Regulaminu (...).
4. O poprawieniu omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny Zamawiający informuje Wykonawców zgodnie z § 63 Regulaminu (...).
X. KRYTERIA OCENY OFERT
Ustala się następujące kryterium oceny ofert: - cena 100%, gdzie najkorzystniejszą ofertą będzie oferta z najniższa łączna wartością netto.
XI. WADIUM
1. Wykonawcy przystępujący do przetargu zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100).
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w jednej z poniższych form:
1) w pieniądzu - (w walucie złoty polski),
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wnieść na rachunek: MPK Poznań Sp. z o. o. Santander Bank Polska S.A. oddział Poznań 11109027340000000101027429 z dopiskiem: ,,WADIUM - BUDOWA UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - GPZ CYTADELA I PRZEBUDOWĘ UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - STACJA PROSTOWNIKOWA MURAWA" - AL.0141.38.2023".
4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do składania ofert (rozdz. XII ust.l WP) nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego. Wykonawca załącza dowód wniesienia wadium do oferty.
5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie, niż w pieniądzu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w miejscu i przed upływem terminu określonego w rozdz. XII WP ust. 1 oryginał dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego - wnosząc go w oddzielnej, trwale zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,WADIUM - OFERTA NA BUDOWĘ UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA -GPZ CYTADELA I PRZEBUDOWĘ UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - STACJA PROSTOWNIKOWA MURAWA" -AL.0141.38.2023 lub w przypadku wnoszenia dokumentu gwarancji w formie elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest przesłać oryginał dokumentu podpisany
kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji poręczenia na adres: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl wpisując w tytule: ,,WADIUM - OFERTA NA BUDOWĘ UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - GPZ CYTADELA I PRZEBUDOWĘ UNII KABLOWEJ SN-15 KV RELACJI STACJA PROSTOWNIKOWA BÓŻNICZA - STACJA PROSTOWNIKOWA MURAWA" - AL.0141.38.2023.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres),
2) nazwę Zamawiającego,
3) nazwę Gwaranta,
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją,
5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł wadium.
7. Wadium musi zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
8. Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium na rzecz Zamawiającego określone są w § 29 Regulaminu (...).
2. Oferty, które dotrą do Zamawiającego po terminie składania ofert, będą traktowane jako OFERTY ZŁOŻONE PO TERMINIE.
3. Oferty złożone po terminie, a oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy, będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
5. Uczestnicy postępowania otrzymają od Zamawiającego drogą e-mailową informację z otwarcia ofert zawierającą zestawienie złożonych ofert i ceny ofertowe.
6. Wykonawcy, którzy nie złożyli ofert, mogą wystąpić do Zamawiającego o podanie informacji z otwarcia ofert. Zamawiające przekaże informacje drogą e-mailową.
XIII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy wniesienia, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 %
zaoferowanej ceny brutto, tj. wartości wskazanej w Formularzu ofertowym - załącznik nr 1.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone w następującej formie:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest przekazać na konto: MPK Poznań Sp. z o.o. w Santander Bank Polska
S.A. nr: 11 1090 2734 0000 0001 0102 7429.
4. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu projekt gwarancji należytego wykonania Umowy z odpowiednim wyprzedzeniem - minimum 5 dni przed podpisaniem umowy, przy czym weryfikacja Zamawiającego dotyczyć będzie zarówno treść gwarancji jak i wystawcy gwarancji.
5. Zabezpieczenie wnoszone w postaci gwarancji musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres),
2) nazwę Zamawiającego,
3) nazwę Gwaranta,
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją,
5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca:
a) nie wykonał prac w terminie wynikającym z umowy,
b) wykonał prace objęte umową z nienależytą starannością.
Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych w ust. 5 pkt 5) lit. a i b przypadków, Zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Żądanie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
8. Szczegółowe warunki, termin zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone w załączonym wzorze umowy.
XIV. WYJAŚNIENIA I ZMIANA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Wykonawcy mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia WP zgodnie z § 23 Regulaminu (...).
XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu do składania ofert
XVI. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
1. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia Wykonawcy przekazują pisemnie z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje związane z prowadzonym postępowaniem Zamawiający może przekazywać za pomocą faksu lub drogą elektroniczną na adres wskazany w formularzu ofertowym.
3. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia, o których mowa w ust.l przekazywane przez Wykonawcę za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
4. Termin, o którym mowa w ust. 3 upływa w dniu roboczym o godz. 15:00.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, o których mowa w ust.l i 2, faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza fakt ich otrzymania.
XVIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który złoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w WP.
2. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, wskazując nazwę firmy oraz adres, siedzibę oraz cenę tego Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
3. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
XIX. PROTESTY
1. Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy złożyli oferty i którzy w toku postępowania nie zostali ostatecznie wykluczeni z postępowania ani też ich oferty nie zostały ostatecznie odrzucone mogą wnieść pisemny protest na następujące czynności Zamawiającego:
- wybór oferty,
- unieważnienie postępowania,
- wykluczenie z postępowania wykonawcy składającego protest,
- odrzucenie oferty złożonej przez wykonawcę składającego protest.
2. Protest wnosi się do Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę wniesienia protestu. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do Zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
3. Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy.
4. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie, wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub z innych przyczyn niedopuszczalny.
5. Protest Wykonawcy powinien wskazywać oprotestowaną czynność Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych Wykonawców uzasadniających wniesienie protestu.
6. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia z zastrzeżeniem ust.7.
7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo przedłużyć termin rozstrzygnięcia protestu do 21 dni.
8. Rozstrzygnięcie protestu jest ostateczne i nie przysługują od niego środki odwoławcze.
9. W przypadku złożenia w postępowaniu jednej oferty i dokonaniu jej wyboru przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
XX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W przypadku oferty złożonej przez osobę fizyczną lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, Zamawiający wymaga, aby przed podpisaniem umowy Wykonawca podał nr PESEL.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby przedłożyli oni przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowę regulującą ich współpracę.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówień w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty.
4. Zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, o którym mowa w ust.3 w przypadku, jeśli złożono tylko jedną ofertę.
5. Do spraw nie uregulowanych w niniejszych Warunkach Przetargu mają zastosowanie przepisy zawarte w Regulaminie (...).

Kontakt:
XVII. OSOBY UPOWAŻNIONE ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami:
Agnieszka Konieczna e-mail: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.