mazowieckie (Sochaczew)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace budowlano- konserwatorskie |
Data zamieszczenia: | 2023-04-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA P.W. św. Mikołaja w Cerekwicy Cerekwica 7 88-400 Żnin powiat: żniński Tel. 52-560-05-24 tomasz.nawrocki@onet.pl |
Województwo: | kujawsko-pomorskie |
Miasto: | Żnin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 52-560-05-24 |
Termin składania ofert: | 2023-05-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na prace budowlano- konserwatorskie przy remoncie elewacji budynku kościoła w Cerekwicy-elewacja wschodnia PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA P.W. św. Mikołaja w Cerekwicy zaprasza do składania ofert na realizację przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego. 2. ZAPYTANIE OFERTOWE Tytuł zapytania Prace budowlano- konserwatorskie przy remoncie elewacji budynku kościoła w Cerekwicy-elewacja wschodnia Publikacja zapytania Zapytanie ofertowe jest dostępne na https://zamowieniarpo.kujawsko-pomorskie.pl/ Charakter prawny zapytania Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego. Zapytanie ofertowe realizowane jest zgodnie z zasadami konkurencyjności. Wartość zamówienia została oszacowana na podstawie kosztorysu inwestorskiego. 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1. Przedmiot zamówienia - informacje podstawowe: Zwięzłe określenie przedmiotu zamówienia Prace budowlano- konserwatorskie przy remoncie elewacji budynku kościoła w Cerekwicy-elewacja wschodnia Wspólny Słownik Zamówień (kod-y CPV przedmiotu zamówienia) 45453100-8 - Roboty renowacyjne 45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architekton icznej 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.2.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace budowlane, konserwatorskie i restauratorskie elewacji(elewacja wschodnia) kościoła p.w. św. Mikołaja w Cerekwicy zgodnie z załączonym przedmiarem robót. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w kościele, po wcześniejszym umówieniu, z min. jednodniowym wyprzedzeniem. Oferent jest zobowiązany do dokonania kalkulacji powierzchni i zakresu prac samodzielnie, na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, przedmiaru robót i wizji lokalnej. Zakres prac obejmuje: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH I RESTAURATORSKICH 1. Montaż rusztowań. 2. Zabezpieczenie drzwi i okien przed uszkodzeniami. 3. Skucie cementowych łat z lica murów i z kamiennego cokołu bez użycia urządzeń mechanicznych. 4. Skucie wtórnych tynków bez użycia urządzeń mechanicznych. 5. Usunięcie wtórnych spoin bez użycia urządzeń mechanicznych. 6. Usunięcie zdezintegrowanych oryginalnych spoin bez użycia urządzeń mechaniczny na gł. co najmniej 2 cm. 7. Usunięcie zdezintegrowanych cegieł (cegły o głębokich ubytkach powyżej 5 cm w głąb cegły) bez użycia urządzeń mechanicznych. 8. Oczyszczenie powierzchni cegieł metoda strumieniowo ścierną przy użyciu wodorowęglan wapnia, podawanego dyszą Venturiego pod odpowiednio dobranym ciśnieniem. Oczyszczenie muru należy przeprowadzić w taki sposób, aby nie usunąć z cegieł naturalnej patyny i nie naruszyć spieku. 9. Oczyszczenie kamiennych elementów cokoła metodą strumieniowo ścierną przy użyciu wodorowęglanu wapnia, podawanego dyszą Venturiego pod odpowiednio dobranym ciśnieniem. 10. Usunięcie czarnych nacieków z osadów atmosferycznych z zastosowaniem kwasu floorowodorowego (HF o stężeniu do 4%), który należy po krótkim czasie obficie spłukać wodą Czas działania preparatu należy dobrać metodą prób tak, ażeby nie uszkodzić czyszczonej powierzchni. 11. Wstępna dezynfekcja murów metodą pędzlowania lub natrysku. Zastosować, np.: 2% roztwór wodny Preventolu 13+80 firmy Lanxess lub STERYLAND firmy Coverax 12. Mycie powierzchni wodą pod ciśnieniem wodociągowym z zastosowaniem środków czyszczących, np. Fassadeureinigerpaste firmy Remmers. 13. Ostateczna dezynfekcja murów wraz z zabezpieczeniem przed ponownym atakiem mikroflory metodą pędzlowania lub natrysku. Zastosować, np.: Tytan Professional firmy Selena. Impragnierung BFA firmy Remmers lub SLX Fungith firmy Hufgard Optolith . 14. Wzmocnienie struktury cegieł. Zastosować, np.: Restauro-Fixativ firmy KEIM, Silex OH firmy KEIM lub KSE 100 KSE 300 firmy Remmers. 15. Stabilizacja drobnych szczelin strukturalnych w cegle. Niewielkie, włosowate szczeliny należy zapuścić, np. wodną dyspersją żywicy epoksydowej Beckopox EP 385w/56WA firmy Hoechst utwardzaczem Beckopox EH 628w/80WA firmy Hoechst (skladniki zmieszane w stosunku wagowym 4,5:1, można dodać do 10% wody). 16. Stabilizacja spękań murów metodą klamrowania, polegającego na wklejeniu w spoiny prętów lub płaskowników ze stali nierdzewnej lub z komponentów. Zabieg wykonać na podstawie opinii konstruktora. 17. Stabilizacja rozwarstwień murów i pustek w wewnętrznych warstwach murów. Zabieg wykonać masami iniekcyjnymi. Zastosować, np.: TZV-p firmy Tubug Quick-Mix, Injektionsleim firmy Remmers, Bohrlochsuspension firmy Remmers. Mape-Antique firmy MAPEI lub Ledan TBI firmy Kremer-Polska. 18. Uzupełnienie lica murów. Należy zastosować cegły o zbliżonych parametrach fizykomechanicznych i wizualnych. Cegła wtórnie użyta z tzw. odzysku musi być poddana zabiegom nadającym jej przydatność do ponownego zastosowania w zabytku. Do murowania użyć fabrycznych zapraw trasowych, np.: Werksteinmórtel firmy Tubag Quick-Mix lub Zloty Wiek firmy Atlas, dopuszcza się zastosowanie zapraw przygotowanych przez wykonawcę z wapna trasowego i selekcjonowanego wypełniacza kwarcowego. 19. Uzupełnienie ubytków w cegłach. Zastosować jedną z gotowych, dostępnych na rynku zapraw przeznaczonych do uzupełniania ubytków w cegłach - zaprawy barwione w masie, w kolorze zbliżonym do uzupełnianej cegły, np.: Restauriermórtel firmy Remmers. Dopuszcza się także przygotowania własnej mieszanki do uzupełnienia, w oparciu o spoiwo trasowe i suche pigmenty pochodzenia mineralnego. Następnie, w razie potrzeby należy wykonać scalenie kolorystyczne uzupełnień z oryginałem. Można zastosować gotowe farby laserunkowe albo przygotowane przez wykonawcę z pigmentów i spoiw, np. firmy KEIM. Uwaga! Nie wygładzać powierzchni cegieł, większe uzupełnienia scalić fakturalnie z oryginałem. 20. Uzupełnienie najstarszych spoin przeznaczonych do zachowania. Przed przystąpieniem do prac należy wykonać wstępne wzmocnienie struktury spoin poprzez impregnację preparatami, np.: Restauro-Fixativ firmy KEIM, Silex-OH firmy KEIM lub KSE 300 firmy Remmers. Następnie oczyścić spoiny z zabrudzeń metodami mechanicznymi. Po czasie sezonowania należy wykonać ostateczne wzmocnienie preparatami j/w. Ubytki spoiny uzupełnić gotową zaprawą o zbliżonych cechach do oryginalnej zaprawy (kolor, porowatość, ziarnistość, skład, wytrzymałość mechantreal, op: TKF By Tubag Quick-Mix lub przygotowaną przez wykonawcę wypełniacza kwarcowego Odtworzone spoiny dostosować kształtem do oryginalnych partii. Podbarwić powierzchniowo tylko te spoiny, które pierwotnie miały ślady barwnej warstwy. Pozostałe spoiny pozostawić bez malowania. 21. Uzupełnienie późniejszych spoin. Przed przystąpieniem do prac należy przeprowadzić wstępne i ostateczne wzmocnienie struktury spoin poprzez impregnację preparatami. np. Restauro-Fixativ firmy KEIM, Silex-Oil fimmy KEIM lub KSE 100 Iub KSE 300 firmy Remmers. Następnie nanieść nową spoinę, np. TKF firmy Tubag Quick Mix lub przygotowaną przez wykonawcę z wapna trasowego i selekcjonowanego wypełniacza kwarcowego. Kształt spoin dostosować do estetyki z powstania muru. 22. Konserwacja reliktów oryginalnych tynków a. Oczyszczenie powierzchni metodami fizykomechanicznymi na podstawie prób. b. Wzmocnienie preparatami na bazie związków krzemoorganicznych, np. Tiefgrund TB firmy Caparol, Silex-Oft firmy KEIM lub KSE 100 Iub KSE 300 firmy Remmers. c. Podklejenie odspojeń i spękań stosując, np.: Ledan TBI firmy Kremer, Mape Antique I albo Mape-Antique F21 firmy MAPEI lub 10% roztwór Primalu AC 33 z dodatkiem białego cementu wysokiej klasy oraz wypełniacza frakcji pylastej). d. Uzupełnienie ubytków zaprawa wapienno - trasową np.: TKP firmy Tubag Quick. Mix (grubsze frakcje wypełniacza) i TKPP firmy Tubag Quick-Mix (drobne frakcji) 23. Konserwacja reliktów oryginalnych malatur: a. Oczyszczenie powierzchni metodami fizykomechanicznym na podstawie prób. b. Stabilizacja zachowanych reliktów, np. preparatem Solipr im firmy KEIM. 24. Rekonstrukcja tynków na podstawie zachowanych reliktów w oparciu o wyniki badań technologicznych z zachowaniem oryginalnej technologii. 25. Rekonstrukcja warstw malarskich na podstawie zachowanych reliktów w oparciu o wyniki badań technologicznych z zachowaniem oryginalnej hialkowej technologii. 26. Konserwacja i restauracja elementów kamiennych . 27. Renowacja elementów metalowych. Oczyszczenie powierzchni z produktów korozji metalu metoda strumieniowo ścierną z zastosowaniem wodorowęglanu sodu Odtłuszczenie powierzchni acetonem. Zabezpieczenie powierzchni metalu podkładem stabilizującym Lowikor-2 firmy Polifarb z inhibitorem korozji. Malowanie elementów wierzchnią, matową, czarną farbą poliwinylowa Lowigraf firmy Polifarb. Program prac przy szczytach zakrystii i kaplicy. Usunięcie wadliwych uzupełnień cegieł wykonanych wstawkami bez użycia urządzeń mechanicznych. Usunięcie wadliwych współczesnych spoin bez użycia urządzeń mechanicznych. Usuniecie wadliwych wykonanych barwnymi pastami uzupełnień cegły, bez użycia urządzeń mechanicznych. Nałożenie warstwy imitującej patynę spiek oraz zabezpieczającej powierzchnie cegieł. Dalsze postępowanie zgodnie z wyżej przedstawionym programem prac konserwatorskich restauratorskich. Jeżeli w jakiejkolwiek części zapytania ofertowego lub w jego załącznikach wskazano znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia produktów, należy przyjąć, że są one uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdym takim przypadku Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez co należy rozumieć produkty zapewniające osiągnięcie efektu wymaganego w procesie konserwacji na poziomie jakości co najmniej takim jak produkt wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Roboty zostaną wykonane przez Wykonawcę z materiałów własnych. Użyte przez wykonawcę materiały muszą posiadać certyfikaty. Składanie ofert: Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w terminie do dnia 10.05.2023 r. (data zamknięcia przyjmowania ofert) od dnia następującego po dacie upublicznienia - dacie umieszczenia zapytania na stronie internetowej https://zamowieniarpo.kujawsko-pomorskie.pl/ Ofertę można doręczyć Zamawiającemu: PARAFIA RZYMSKO - KATOLICKA PW. Św. MIKOŁAJA W Cerekwicy, Cerekwica 7, 88-400 Żnin a) osobiście pod adresem do korespondencji Zamawiającego, b) pocztą/kurierem na adres do korespondencji, Liczy się moment wpływu oferty do Zamawiającego. Dodatkowych informacji w sprawie przedmiotu zamówienia udziela Ks. Tomasz Nawrocki za pośrednictwem emaila: tomasz.nawrocki@onet.pl Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zamówienia Termin wykonania całości prac stanowiących przedmiot zamówienia upływa w dniu 31 października 2023 r. Wymagania: 3.3. Ogólne postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zapytania: 3.3.1. Warunkiem ostatecznego wyboru oferty będzie podpisanie umowy z wybranym Oferentem realizację przedmiotu zamówienia. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do Zapytania Ofertowego. na 3.3.2. Na każdym etapie realizacji zamówienia Oferent zobowiązany będzie do kontaktu z przedstawicielem Zamawiającego, informowania o bieżących działaniach i ewentualnych utrudnieniach w realizacji przedmiotu zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia niezbędne dokumenty i informacje zostaną udostępnione Oferentowi z inicjatywy Zamawiającego lub na prośbę Oferenta. Oferent będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie z treścią zapytania ofertowego i złożonej oferty, postanowieniami umowy, a także zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz w sposób uwzględniający prawne, organizacyjne i finansowe uwarunkowania Projektu finansowanego ze środków UE - w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia w ramach Projektu. 3.3.3. Cena brutto przedmiotu zamówienia - wynagrodzenie Oferenta obejmuje wszelkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zapytania, w tym wszelkie daniny o charakterze publicznoprawnym i inne (w tym w szczególności podatki pośrednie, bezpośrednie, związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami). Wynagrodzenie (cena) nie będzie podlegało podwyższeniu z jakiegokolwiek tytułu, chyba że co innego wyraźnie postanowi Zamawiający w treści niniejszego zapytania lub w trakcie realizacji przedmiotu zapytania (w formie pisemnej). 3.3.4. Roboty zostaną wykonane przez Wykonawcę z materiałów własnych. Cena brutto zamówienia obejmuje koszty materiałów oraz robocizny. 3.3.5. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 3.3.6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.3.7. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących okoliczności: 1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 2) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca: a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców; 4) zachodzi konieczność przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezależnych od stron (związanych np. z przedłużającym się oczekiwaniem na opinie, uzgodnienia lub pozwolenia odpowiednich organów, wystąpieniem siły wyższej w postaci np. niekorzystnych warunków atmosferycznych, protestów społecznych itp.) - termin wykonania umowy zostanie wówczas wydłużony o czas występowania przyczyny; zachodzi konieczność przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn, których nie dało się wcześniej przewidzieć, wynikających z konieczności zachowania zasad sztuki konserwatorskiej, niezbędnych dla prawidłowego zakończenia prac konserwatorskich stanowiących przedmiot zamówienia - termin wykonania umowy zostanie wówczas wydłużony o czas niezbędny do przeprowadzenia i zakończenia tych prac zgodnie z wyżej wymienionymi zasadami. 3.3.8. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki: a) Wykonawca, który dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone. 3.3.9. Celem spełnienia warunków Wykonawca musi oświadczyć iż spełnia warunki określone w pkt 3.3.8 dotyczące: a) posiadania wiedzy i doświadczenia - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie prowadzenia działalności wykonał z należytą starannością co najmniej 1 prace w ostatnich 2 latach o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o wartości brutto min. 400 000,00 zł - załącznik nr 2. b) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówie nia - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje: o co najmniej jedną osobą przewidzianą do realizacji zamówienia, o dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki, posiadającym uprawnienia i doświadczenie określone w art. 37 a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, o kierownikiem budowy, mającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, spełniającym wymogi określone w art. 37 c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, posiadający doświadczenie wymagane w/w ustawą - który będzie pełnił funkcję kierownika budowy. c) podmiot posiada polisę OC za szkody spowodowane przy realizacji robót objętych zakresem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500 000,00 zł brutto i ważną do 31 października 2023 roku. 3.3.10. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia / nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 3.4. niniejszego zapytania. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. 3.4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 3.4.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć oświadczenia Oferenta (załącznik nr 5), że nie zachodzą okoliczności wyłączające go z ubiegania się o zamówienie, w szczególności: o wobec Oferenta nie wszczęto postępowania upadłościowego, ani nie ogłoszono jego upadłości, o Oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne, o Oferent nie jest osobą fizyczną prawomocnie skazaną za przestępstwo popełnion e w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego lub za inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, o Oferent nie jest osobą prawną, której urzędujących członków władz skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, o Oferent znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej niezakłóconą realizację zamówienia, o Oferent nie jest powiązany osobowo ani kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 3.4.2. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wraz z załącznikami - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego; b) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia dotyczącego dysponowania osobami, które będą wykonywać przedmiot zamówienia wraz z oświadczeniem, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane doświadczenie zawodowe /uprawnienia / wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. Do oferty należy dołączyć także dokumenty potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osób przewidzianych do realizacji zamówienia (wymienionych w wykazie osób załączonym do oferty) oraz referencje, protokoły odbioru robót potwierdzające warunek posiadania przez Wykonawcę wiedzy i doświadczenia. c) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia kserokopii aktualnej polisy potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 3.4.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, może żądać złożenia stosownych dowodów w zakresie niezbędnym do udowodnienia, iż Wykon awca dysponuje zasobami niezbędnymi dla należytego wykonania danego zamówienia, w zależności od okoliczności przypadku, z którego korzysta Wykonawca. Dowodami tymi mogą być dokumenty dotyczące w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wykon awca celem udowodnienia faktycznego, czynnego korzystania z zasobów innych podmiotów w szczególności może przedstawić w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, zawierające odpowiednio do okoliczności przypadku z którego korzysta Wykonawca informacje określone w powyższych podpunktach od a) do d). Jeżeli w ocenie Zamawiającego informacje będą niewystarczające, tj. Zamawiający uzna, iż Wykonawca w niewystarczający sposób udowodnił dysponowanie niezbędnymi zasobami podmiotów trzecich dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu zażąda, odpowiednio do okoliczności, odpowiednich dokumentów od Wykonawcy 3.4.4. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3.4.5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 3.4.6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 3.4.7. W zapytaniu ofertowym nie mogą brać udziału: a) Oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili Zamawiającemu szkodę przez to że nie wykonali lub nie należycie wykonali zobowiązanie wobec Zamawiającego, chyba ze było to następstwem okoliczności, za które Oferent nie ponosił odpowiedzialności; b) Oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania uchylili się od podpisania umowy z Zamawiającym pomimo wyboru ich oferty; c) Oferenci, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, tj. nie posiadają uprawnień do wykonywania określonej działalności, nie posiadają niezbędnej wiedzy i doświadczeń zgodnie z warunkami udziału w nin. postępowaniu bądź znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej mogącej budzić poważne wątpliwości co do możliwości prawidłowego wykonania zamówienia lub są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. 4. KRYTERIA OCENY OFERT W przypadku złożenia ofert przez więcej niż jednego Oferenta Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie poniżej przedstawionych kryteriów oceny ofert. Kryterium Waga Opis kryterium i sposobu przyznawania punktów Cena 80 % Cena oferty najniższej/ cena oferty ocenianej x 80 = Cena Łączna cena za usługę przedmiotu zamówienia - wynagrodzenie Oferenta obejmuje wszelkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zapytania, w tym wszelkie daniny o charakterze publicznoprawnym i inne (w tym w szczególności podatki pośrednie, bezpośrednie, związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami), odprowadzane zarówno przez Wykonawcę jak i Zamawiającego w zależności od formy zatrudnienia. Łącznie w ramach kryterium można osiągnąć 80 punktów Okres gwarancji 20 % Ilość miesięcy gwarancji: Za udzielenie gwarancji - od 0 do 24 miesięcy - 0 pkt. Za udzielenie gwarancji - od 25 do 36 miesięcy - 5 pkt. Za udzielenie gwarancji - od 37 do 48 miesięcy - 10 pkt Za udzielenie gwarancji - od 49 do 59 miesięcy - 15 pkt Za udzielenie gwarancji - 60 miesięcy i więcej - 20 pkt Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia co oznacza gotowość Wykonawcy do poprawy przedmiotu zamówienia/ wykonanych prac, o ile zaistnieją przesłanki do nanoszenia takich poprawek. 5. PRZYGOTOWANIE OFERTY 5.1. Podstawowe wymogi dotyczące oferty 5.1.1. Oferta powinna być kompletna, zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia oraz informacje określone w sposób jednoznaczny. 5.1.2. Oferta powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony uczciwej konkurencji oraz przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi oferty oraz spełniać wymogi opisane w niniejszym zapytaniu. 5.1.3. Oferta powinna być przygotowana z wykorzystaniem Formularza ofertowego - załącznik nr 2 i zawierać powinna między innymi: a) na stronie tytułowej lub na kopercie lub tytule wiadomości e-mail wskazany tytuł zapytania ofertowego, b) zobowiązanie do wykonania przedmiotu zapytania zgodnie z opisem przedmiotu zapytania, c) dane teleadresowe, w tym: adres siedziby (i adres do korespondencji), adres e-mail oraz nr telefonu, d) jednoznaczny opis elementów oferty podlegających ocenie wg ww. kryteriów, e) okres (termin) ważności oferty (w razie braku innego oświadczenia będzie to minimalny okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert), f) całkowitą cenę brutto realizacji całej usługi będącej przedmiotem zamówienia, cenę należy wyrazić w jednostkach pieniężnych w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. g) wymagane oświadczenia i dokumenty, h) podpis osoby upoważnionej (do reprezentacji Oferenta), a jeśli jej upoważnienie wynika z pełnomocnictwa do oferty powinno być załączone pełnomocnictwo; i) w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: wskazane w pkt 3.4.1, 3.4.2 5.1.4. Oferta może być złożona: a) W oryginale: osobiście lub za pośrednictwem poczty polskiej/ kuriera; 5.1.5. Oferta powinna być ważna w okresie co najmniej 30 dni od upływu terminu do składania ofert. 5.2. Pytania do Zamawiającego. Uzupełnianie i poprawianie ofert: 5.2.1. W przypadku istotnych wątpliwości Oferent może zadać pytanie Zamawiającemu w celu objaśnienia treści zapytania ofertowego drogą e-mailową. 5.2.2. Zamawiający dopuszcza poprawienie błędów formalnych w złożonej przez Oferenta ofercie to jest w szczególności: - omyłki pisarskie, - brak pieczęci - brak załączników, Zamawiający wezwie Oferenta do uzupełnienia braków w w/w zakresie w ciągu 2 dni roboczych. O zaistnieniu takiej konieczności Zamawiający powiadomi Oferenta, kontaktując się drogą e-mailową z osobą wyznaczoną przez Oferenta do kontaktu w sprawie oferty (zgodnie z danymi kontaktowymi zapisanymi w ofercie). Nie dostarczenie poprawnych załączników skutkować będzie odrzuceniem oferty jako nie spełniającej kryteriów formalnych. Uzupełnieniu nie będą podlegać oferty które: -nie zostały dostarczone w terminie, - zostały dostarczone w sposób nie zgodny ze wskazaniem zamawiającego opisany w pkt: 6.1.2, -nie posiadające ceny. Niedokonanie tego skutkować będzie odrzuceniem oferty przez Zamawiającego lub dokonanie jej oceny bez uwzględnienia poprawek. Celem poprawienia oferty jest jedynie usunięcie jej błędów formalnych. Nie jest dopuszczalne dokonywanie jakiejkolwiek zmiany treści lub istotnych elementów oferty podlegających ocenie zgodnie z kryteriami ocen. 5.2.3. Uzupełniona na wezwanie Zamawiającego oferta Wykonawcy powinna spełniać wszystkie wymagania zapytania ofertowego - i to na najpóźniej na dzień, w którym upływał termin składania ofert, z zastrzeżeniem terminu do uzupełnienia oferty. 6.2. Termin wyboru oferty. Powiadomienie oferentów: 6.2.1. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym oraz zgodnie z treścią niniejszego zapytania ofertowego. 6.2.2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów, stanowiącą sumę punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach oceny oferty. Zostanie stworzona lista rankingowa ofert, ze wskazaniem ofert wybranych oraz pozostałych ofert. 6.2.3. Zamawiający ogłosi wybór Oferentów na stronie https://zamowieniarpo.kujawsko-pomorskie.pl/. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Oferenta pisemnie. 6.2.4. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w tym dokumentów potwierdzających podane w ofertach informacje. 6.2.5. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu. 6.2.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niedokonania wyboru oferty, bez podania przyczyny lub zmodyfikować treść zapytania ofertowego w szczególności ze względu na konieczność usunięcia wad zapytania, dostosowania zapytania do wymagań powszechnie obowiązującego prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego, oraz o ile okaże się to konieczne do prawidłowej realizacji Projektu lub przedmiotu zapytania (w szczególności ze względu na należytą jakość wykonania przedmiotu zapytania oraz jego zgodność z celami Projektu). Informacja o zmianie treści zapytania ofertowego zostanie podana do publicznej wiadomości. W przypadku modyfikacji treści zapytania zostanie przedłużony termin składania ofert, a także o zmianie zostaną poinformowane podmioty, do których wysłano zapytanie ofertowe lub zostanie rozpisane nowe zapytanie. 6.2.7. W przypadku w którym najkorzystniejsza oferta pod względem kwoty przewyższa budżet zaplanowany na ww. zapytanie ofertowe, Zamawiający może wezwać Oferenta który złożył najkorzystniejszą ofertę do podjęcia negocjacji mających na celu obniżenie kwoty zaproponowanej przez tego wykonawcę do kwoty będącej akceptowalną przez Zamawiającego. 6.2.8. Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, to jest nie podpisuje jej w terminie 5 dni od daty wskazanej przez Zamawiającego, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 6.2.9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Uwagi: 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: -administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Mikołaja w Cerekwicy, Cerekwica 7 , 88- 400 Żnin. - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia zgodnie z zasadą konkurencyjności przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia na przeprowadzenie prac restauratorskich i konserwatorskich oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień wynikający z Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Re gionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020 oraz 2021-2027, - dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy), - przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy, - przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, - dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*, - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **, - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C Rodo. 2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeni, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020 oraz 2021-2027, oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: Osoba do kontaktu ks. Tomasz Nawrocki Dane teleadresowe Zamawiającego: Adres do korespondencji Cerekwica 7 , 88- 400 Żnin E-mail tomasz.nawrocki@onet.pl Tel. 52-560-05-24 |
© eurobudowa.pl 2004-2025