Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usługa usuwania wyrobów zawierających azbest |
Data zamieszczenia: | 2023-06-02 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Paszowice Paszowice 137 59-411 Paszowice powiat: jaworski tel. 76 870 17 93 wew. 107, fax 76 870 17 91 przetarg@paszowice.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Paszowice |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 76 870 17 93 we |
Termin składania ofert: | 2023-06-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
1.Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Paszowice w 2023 roku. Przez usuwanie wyrobów zawierających azbest rozumie się: - demontaż tych wyrobów z nieruchomości, oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego oraz pakowanie, załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia wytworzonych odpadów azbestowych z 3 obiektów położonych na terenie Gminy Paszowice oraz: - pakowanie, załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia odpadów azbestowych w postaci zdemontowanych wyrobów z 8 obiektów, położonych na terenie Gminy Paszowice. W ww. obiektach wyroby azbestowe występują w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych. Szacunkowa ilość płyt to ogółem ok. 40,37 Mg, w tym 33,92 Mg płyt zdemontowanych oraz ok. 6,45 Mg płyt do demontażu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu prac przewidzianych do realizacji w ramach zamówienia lub realizacji prac zamiennie w innych lokalizacjach niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, w przypadku rezygnacji osób wykorzystujących wyroby azbestowe z deklarowanego ich usunięcia. CPV: 90650000-8 Składanie ofert: 4. Miejsce i termin składania ofert: Oferty należy złożyć do dnia 12.06.2023 r. do godz. 12:00 w jeden z następujących sposobów: - w siedzibie Urzędu Gminy Paszowice, Paszowice 137, 59-411 Paszowice, sekretariat; - faksem, pod numer: 76 870 17 91; - e-mail: przetarg@paszowice.pl Wymagania: Zamawiający jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm., dalej jako: ,,PZP"), przy czym nie dotyczy to niniejszego zamówienia, ze względu na fakt, że wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 PZP. zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty na realizację zadania pn.: ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Paszowice w roku 2023". W ramach każdego z zadań stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania następujących czynności: A. Przed przystąpieniem do realizacji prac: 1. Zawarcia umowy z zarządzającym składowiskiem przeznaczonym do unieszkodliwiania odpadów azbestowych i przedłożenia jej kopii w Urzędzie Gminy Paszowice, I piętro, pok. nr 11 (sekretariat) przed dniem podpisania umowy. 2. Przekazania do Urzędu Gminy Paszowice, przed dniem podpisania umowy, wykazu sprzętu technicznego, narzędzi i wyposażenia zapewniających bezpieczne prowadzenie prac w zakresie usuwania wyrobów azbestowych dostępnych wykonawcy usług wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, oraz dysponowania wagą służącej do ważenia odpadów azbestowych odbieranych z nieruchomości. 3. Przekazania do Urzędu Gminy Paszowice, przed dniem podpisania umowy, dokumentów potwierdzających odbycie przez pracowników, którzy w związku z wykonywanymi pracami są lub mogą być narażeni na działanie pyłu azbestu, oraz osób kierujących takimi pracownikami i pracodawców, szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824). 4. Opracowania szczegółowego planu prac usuwania wyrobów zawierających azbest obejmującego informacje zawarte w § 6 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.). B. Na etapie realizacji prac Wykonawca będzie przestrzegał zasad bezpiecznego usuwania wyrobów azbestowych określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, a w szczególności zobowiązany jest do: 1. Zorganizowania własnym kosztem i staraniem zaplecza budowlanego oraz izolowania od otoczenia obszaru prac przez stosowanie osłon zabezpieczających przenikanie azbestu do środowiska. 2. Właściwego oznakowania terenu prac. 3. Stosowania dostępnych środków technicznych w celu zminimalizowania pylenia. 4. Zapewnienia pracownikom środków ochrony własnej. 5. Codziennego zabezpieczania i oznakowania zdemontowanych wyrobów azbestowych i ich magazynowania w wyznaczonym i zabezpieczonym miejscu do czasu przekazania ich do transportu. C. Po zrealizowaniu prac w zakresie usuwania azbestu Wykonawca: 1. Przekaże właścicielowi obiektu pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. 2. Zapewni transport odpadów azbestowych w warunkach określonych przez przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych. 3. Przekaże odpady azbestowe na składowisko przeznaczone do unieszkodliwiania tego rodzaju odpadów. 4. Określi w jednostkach masy ilość zdemontowanych wyrobów azbestowych oraz wystawi kartę przekazania odpadu na składowisko, oddzielnie dla każdego obiektu. 5. W przypadku, gdy usuwanie azbestu polegać będzie wyłącznie na usunięciu zdemontowanych wyrobów, powyższe punkty: B.1 i B.2, nie obowiązują. Wykaz dokumentów będących przedmiotem odbioru: Odbiór prac wykonanych w ramach zadania odbędzie się po przedłożeniu Zamawiającemu przez Wykonawcę, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.08.2023 r., następujących dokumentów: 1. Wykazu obiektów lub nieruchomości, z których zostały usunięte wyroby azbestowe ze wskazaniem terminu realizacji prac oraz ilości usuniętych wyrobów w jednostkach powierzchni m? i jednostkach masy Mg, a w przypadku gdy usługa obejmowała usunięcie zdemontowanych wyrobów - w jednostkach masy Mg. 2. Kopii Kart przekazania odpadów sporządzonych oddzielnie dla każdego obiektu lub nieruchomości. 3. Kopii oświadczeń o prawidłowości wykonania robót i oczyszczeniu terenu z azbestu, dla każdej nieruchomości. 4. Oświadczenia o wynikach przeglądu każdego z obiektów pod kątem występowania miejsc gniazdowania i schronień zwierząt (ptaków, nietoperzy) z podpisami osób, które przeglądu dokonały. Zasięg terytorialny prac obejmuje teren zawarty wewnątrz granic administracyjnych Gminy Paszowice. Usługa określona jest we Wspólnym Słowniku Zamówień kodem: 2. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 2.1.posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wykonawca spełnia warunek, jeśli: 1. posiada uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.) 2. posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów uwzględniające odpady zawierające azbest, 3. posiada polisę OC działalności; 4. posiada wiedzę i doświadczenie; 5. dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Wykonawca spełnia warunek, jeśli: 1. dysponuje narzędziami i wyposażeniem zapewniającymi bezpieczne prowadzenie prac w zakresie usuwania wyrobów azbestowych oraz wagi służącej do ważenia odpadów azbestowych odbieranych z nieruchomości; 2. dysponuje pracownikami, którzy odbyli szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824). 3. Warunki płatności Wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne po ostatecznym odbiorze inwestycji w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwierania ofert. O złożonych ofertach Zamawiający poinformuje niezwłocznie na stronie internetowej prowadzonego zapytania. Kontakt: 5. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia: Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać pod numerem tel. 76 870 17 93 wew. 107, osobą uprawnioną do kontaktu z wykonawcami jest: - Grzegorz Marchlewski - Insp. ds. Drogownictwa, Inwestycji i Zam. Publ. |
© eurobudowa.pl 2004-2025