Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
3773z ostatnich 7 dni
23038z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Przeprowadzenie rocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych (bez instalacji gazowej)

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Przeprowadzenie rocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych (bez instalacji gazowej)

Data zamieszczenia: 2023-06-06
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Miasto Oleśnica Sekcja Dróg Miejskich
ul. Krzywoustego 31c
56-400 Oleśnica
powiat: oleśnicki
telefon 717889416
biuro@sdm.olesnica.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica
Wadium: ---
Nr telefonu: telefon 717889416
Termin składania ofert: 2023-06-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaproszenie do składania ofert
na usługi o wartości poniżej 130.000 złotych
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA, TERMIN I WARUNKI REALIZACJI
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie rocznych i pięcioletnich przeglądów
technicznych (bez instalacji gazowej), zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo
budowlane, w budynkach należących do Sekcji Dróg Miejskich.
2. Wykaz budynków objętych przeglądem:
budynek biurowy - powierzchnia użytkowa 268,4 m2
budynek socjalny - powierzchnia użytkowa 118,8 m2
budynek biurowo-socjalny z garażem - powierzchnia użytkowa 625,34 m2
hala garażowa - powierzchnia użytkowa 329,00 m2
znajdujące się w Oleśnicy przy Ul. Bolesława Krzywoustego 31C
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
3.1 przegląd roczny obejmujący przeprowadzenie okresowej kontroli konstrukcyjnej, tj.
a) sprawdzenie elementów budynków i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy
atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania
obiektów,
b) sprawdzenie stanu urządzeń zamocowanych do ścian i dachu budynków,
c) sprawdzenie stanu widocznych elementów konstrukcji, mogących ulec np: ugięciu,
deformacji,
3.2 przeprowadzenie okresowej kontroli instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, tj:
a) sprawdzenie stanu technicznego urządzeń służących gromadzeniu odpadów,
b) sprawdzenie stanu technicznego instalacji służących odprowadzaniu ścieków bytowych,
c) sprawdzenie stanu technicznego elementów odwodnienia budynków, np. kanalizacji
deszczowej,
d) sprawdzenie stanu technicznego przejść przyłączy przez ściany budynków,
3.3 przegląd pięcioletni obejmuje elementy przeglądu rocznego oraz dodatkowo
przeprowadzenie kontroli obiektów jako całości, tj.:
a) sprawdzenie stanu technicznego obiektów budowlanych,
b) sprawdzenie przydatności do użytkowania obiektów budowlanych,
15.
6.
7.
8.
9.
c) sprawdzenie estetyki obiektów budowlanych,
d) sprawdzenie estetyki otoczenia obiektów.
e) sprawdzenie stanu technicznego i wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej i
piorunochronnej budynków
3.4 sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynku biurowego,
powierzchnia użytkowa 268,4 m2.
3.5 Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia protokołów zawierających ocenę stanu
technicznego wraz z dokumentacją w tym fotograficzną i zaleceniami napraw elementów
budynków sporządzonymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami .
Wykonawca zobowiązuje się zrealizować usługę przy zachowaniu zasady należytej staranności
zgodnie z zakresem określonym w pkt 3 oraz zgodnie z:
a) warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i prawa budowlanego,
b) wymogami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych,
c) zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i ustalonymi dobrymi zwyczajami budowlanymi.

Dokument nr: ZP.262.20.2023

Składanie ofert:
VIII. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
Ofertę należy złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej (jako skan podpisanej oferty i
załączników
lub
dokument
elektroniczny
podpisane
podpisem
elektronicznym
kwalifikowanym/zaufanym
lub
osobistym
osoby
upoważnionej)
na
adres:
biuro@sdm.olesnica.pl
w terminie do dnia 14.06.2023r.

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania usługi: do 6 tygodni od dnia zawarcia umowy.

Wymagania:
II. TRYB POSTĘPOWANIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zaproszenia do składania ofert
o wartości poniżej 130.000 złotych na podstawie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1710 ze zmianami).
Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona siłami własnymi i na własny koszt.
Szczegółowe warunki realizacji zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do
niniejszego Zaproszenia.
Zapytania dotyczące treści Zaproszenia oraz dotyczące przedmiotu zamówienia prosimy
kierować do Zamawiającego na adres e-mail: biuro@sdm.olesnica.pl
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający oceni na podstawie
złożonego oświadczenia.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów: Zamawiający oceni na podstawie złożonego oświadczenia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
oświadczenia.
Zamawiający oceni na podstawie złożonego
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający oceni na podstawie złożonego
oświadczenia.
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych poniżej:
1) Na podstawie art. 108 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1710 ze
zmianami), z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, /przesłanka
obligatoryjna/:
1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
2a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia
25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054) lub w art.
54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz.
523, 1292, 1559 i 2054),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia
przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art.
299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub
mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9
ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. U. poz. 769 oraz z 2020 r. poz. 2023),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo
przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego,
lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa
w pkt 1;
3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o
zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert
dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty
tych należności;
34.
wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5. jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca
zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w
szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe
lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te
oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6. jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji
wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z
wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji
może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2) Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. w celu przeciwdziałania wspieraniu
agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r. (Dz.U. z 2023r. poz.
129 ze zm.), zwana dalej ,,ustawą sankcyjną" z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego wyklucza się /przesłanka obligatoryjna/:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu
ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca
takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym
mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3
ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217,
2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
3. Zaakceptują bez zastrzeżeń wszystkie warunki niniejszego Zaproszenia.
4. Wykonawca niespełniający warunków zostanie z postępowania wykluczony. Spełnianie
warunków udziału w postępowaniu będzie ocenianie na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5. Wykluczenie, o którym mowa w pkt IV 2 ppkt 2) następuje na okres trwania okoliczności
określonych w tym punkcie.
6. Zamawiający dokona oceny braku podstaw do wykluczenia na zasadzie wyklucza/nie
wyklucza.
47. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (tworzących konsorcjum lub
będących wspólnikami spółki cywilnej) oddzielnie musi wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z
postępowania.
8. Oferta wykonawcy, o którym mowa w pkt IV 2. ppkt 2) zostanie odrzucona.
9. Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w
Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego) oraz załączonych do oferty
dokumentów.
V. KRYTERIA OCENY ZŁOŻONYCH OFERT, OCENA OFERT
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę za wykonanie
przedmiotu zamówienia.
VI. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTOWEJ
1. Cenę ofertową należy obliczyć na podstawie opisu przedmiotu zamówienia.
2. Cena musi uwzględniać wymagania niniejszego zapytania ofertowego, opisu przedmiotu
zamówienia i postanowień umowy.
3. Do oceny ofert Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto za wykonanie przedmiotu
zamówienia.
4. Oferta musi zostać złożona na formularzu oferty wg wzoru z załącznika nr 1 do zaproszenia do
składania ofert.
5. Cenę ofertową za wykonanie usług stanowiących przedmiot zapytania ofertowego, należy
podać jako cenę ryczałtową brutto za wykonanie przedmiotu umowy.
6. Ceny podane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym są cenami stałymi i nie mogą
zmieniane na wyższe w trakcie obowiązywania umowy.
7. Cena oferty powinna być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, a zaokrąglenia
należy wykonać zgodnie z zasadami matematycznymi (decyduje trzecia cyfra po przecinku, tj.
jeśli trzecia cyfra mieści się w przedziale 0-4 - obowiązuje zaokrąglenie w dół, a jeśli mieści się
w przedziale 5-9 - obowiązuje zaokrąglenie w górę).
8. Do ceny ofertowej należy dodać podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości zgodnej
z obowiązującymi przepisami; w przypadku wykonawców, którzy są zwolnieni z podatku VAT,
lub objęci są stawką ,,0" należy odpowiednio uzasadnić zwolnienie / objęcie stawką ,,0"; w
przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej do ceny ofertowej
należy doliczyć podatek dochodowy w obowiązującej wysokości.
9. Oferta musi zawierać ostateczną cenę brutto obejmującą wszystkie koszty związane z
wykonaniem przedmiotu zamówienia podaną w PLN cyfrowo i słownie. Ewentualne upusty
oferowane przez Wykonawcę winny być uwzględnione w cenie oferty.
10. Wykonawca, dokonując kalkulacji warunków cenowych oferty, jest zobowiązany do
przestrzegania zasad uczciwej konkurencji, z zastrzeżeniem, iż cena lub koszty lub ich istotne
części składowe nie mogą być rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia.
11. Zamawiający nie przewiduje się żadnych przedpłat ani zaliczek na poczet realizacji przedmiotu
zamówienia, a płatność nastąpi zgodnie z zapisami Umowy.
5VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w niniejszym postępowaniu.
2. Ofertę stanowi:
1) wypełniony formularz oferty sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
do Zaproszenia do składania ofert,
2) w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba niewymieniona w dokumencie rejestrowym
należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub jego kopię,
3. Ofertę należy złożyć w języku polskim, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści. Oferty
nieczytelne zostaną odrzucone.
4. Oferta oraz wszystkie oświadczenia składane przez Wykonawcę w toku postepowania winny być
podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy,
zgodnie z zasadą reprezentacji wynikającą z postanowień odpowiednich przepisów prawnych
bądź umowy, uchwały lub pełnomocnictwa.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcja, spółki
cywilne) należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu (do oferty
należy dołączyć dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika).
6. Oferta Wykonawcy winna być podpisana w sposób umożliwiający identyfikacje osoby
składającej podpis.
7. Wszelkie skreślenia, poprawki, których dokonał Wykonawca w ofercie winny być parafowane
przez osobę podpisującą ofertę.
8. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9. Oferty, których treść Wykonawca zmieni po upływie terminu składania ofert, Zamawiający
odrzuci.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
11. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z
upływem terminu składania ofert.
12. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania
ofertą.
13. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać złożoną ofertę
14. Tajemnica przedsiębiorstwa:
1) Zamawiający informuje, że składane przez Wykonawców oferty są jawne i podlegają
udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (tj. Dz. U. z 2022 poz. 1233), jeśli Wykonawca w terminie składania ofert
zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane i jednocześnie wykazał (poprzez złożenie
stosownego oświadczenia wraz z ofertą), że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w
trakcie niniejszego zamówienia są jawne bez zastrzeżeń;
2) ujawnienie ofert odbywać się będzie wg poniższych zasad:
a) udostępnienie - po złożeniu wniosku (forma pisemna, elektroniczna lub faks) - należy
podać
informację o żądanym zakresie i formie udostępnienia dokumentów;
6b) Zamawiający ustali, z uwzględnieniem złożonego w ofercie zastrzeżenia o tajemnicy
przedsiębiorstwa, zakres informacji, które mogą być udostępnione;
c) Zamawiający wyznacza termin udostępnienia dokumentów, z uwzględnieniem
czynności, o których mowa w lit. b;
3) w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy, o której mowa w pkt 1), Wykonawca winien w sposób
niebudzący wątpliwości zastrzec, które z zawartych w ofercie informacji stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa i oznaczyć klauzulą: ,,DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - TAJEMNICA
PRZEDSIĘBIORSTWA". Zaleca się wydzielenie tych informacji w złożonej ofercie.
Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert musi wykazać, iż zastrzeżone
informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa;
4) Wykonawca nie może zastrzec informacji: nazwa (firma) oraz adres (siedziba) Wykonawcy,
którego oferta jest otwierana, a także informacji dotyczących ceny oferty.
5) zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu
ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i
skutkować będzie ich odtajnieniem.
IX. OCENA OFERT
1) Po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert zamawiający dokona ich analizy i oceny
zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Zaproszeniu.
2) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń,
dokumentów, pełnomocnictw załączonych do oferty, uzupełnienia wymaganych
oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw.
3) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów wymaganych
od Wykonawców zgodnie z treścią Zaproszenia do składania ofert.
4) Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta
została poprawiona.
5. Za omyłkę rachunkową Zamawiający uzna w szczególności:
1) wszystkie omyłki na działaniach arytmetycznych na liczbach, z uwzględnieniem ich
konsekwencji,
72) omyłki polegające na rozbieżności w cenie oferty wpisanej liczbowo i słownie, przyjmując za
poprawny zapis, który wynika z poprawnie wykonanych obliczeń arytmetycznych.
6. Jeżeli zaoferowana cena będzie wydawała się rażąco niska w stosunku do przedmiotu
zamówienia i będzie budziła wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania
przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub
wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym
złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera
rażąco niskiej ceny lub kosztu będzie spoczywać na Wykonawcy
7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzieli wyjaśnień (za brak wyjaśnień zostanie
uznane również złożenie wyjaśnień lakonicznych, ogólnikowych, niepopartych dowodami), o
których mowa powyżej lub jeżeli dokonana ocena tych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami
potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
8. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych
ofert wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli nie będzie to możliwe, ponieważ oferty te
zawierają taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do
złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy,
składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych
ofertach.
9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy:
1) jeżeli jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do składania ofert, w szczególności w
przypadku stwierdzenia niezgodności oferty ze opisem wymagań Zamawiającego;
2) złożoną po upływie terminu wyznaczonego na składanie ofert;
3) niezgodną z Kodeksem cywilnym;
4) jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
5) jeżeli Wykonawca w terminie wyznaczonym nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której
mowa w pkt. 4 ppkt. 3);
6) jeżeli Wykonawca w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie uzupełnił dokumentów
wymaganych zgodnie z treścią Zaproszenia do składania ofert;
7) jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
8) jeżeli zawiera niemożliwe do poprawienia błędy w obliczeniu ceny, z zastrzeżeniem pkt. 4)
ppkt. 2);
9) nieważną na podstawie odrębnych przepisów;
10) oferta została złożona przez Wykonawcę, który wcześniej nienależycie wykonał zamówienie
dla Zamawiającego (bez zachowania terminów umownych, niegodnie z umową, nie
wywiązał się z warunków gwarancji, rękojmi, zamówienie itp.);
11) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu;
12) podlegającego wykluczeniu z udziału w postępowaniu;
13) z innych uzasadnionych przyczyn, w szczególności gdy Wykonawca podał nieprawdziwe lub
wprowadzające w błąd dane, co mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
810. Zamawiający informuje niezwłocznie wykonawcę, którego oferta została odrzucona powodach
odrzucenia oferty podając uzasadnienie. Zawiadomienie to zamawiający prześle na wskazany
w ofercie adres e-mail. Odpowiedzialność za podanie niewłaściwego adresu e-mail ponosi
Wykonawca.
11. Za najkorzystniejszą uważa się ofertę (niepodlegającą odrzuceniu) przedstawiającą
najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert.
X. ISTOTNE WARUNKI UMOWY
Umowa o wykonanie zamówienia zostanie zawarta zgodnie z projektem stanowiącym załącznik nr
2 do niniejszego Zaproszenia.
XII. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia negocjacji ze wszystkimi niewykluczonymi
Wykonawcami, których oferty nie zostały odrzucone.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej oferty najwyżej ocenionej spośród
pozostałych ważnych ofert (zgodnie z rankingiem ofert), jeżeli Wykonawca, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy. Czynność wyboru
kolejnej oferty najwyżej ocenionej, spośród pozostałych ważnych ofert (zgodnie z rankingiem
ofert), Zamawiający może powtarzać, jeżeli kolejny Wykonawca uchyli się od zawarcia umowy.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści zapytania ofertowego.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania, jeżeli
zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
1) nie złożono co najmniej jednej ważnej oferty,
2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą zaoferowaną ceną przekroczy kwotę jaką
Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia,
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej
przewidzieć,
4) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale IX pkt. 8 Zaproszenia zostały złożone oferty
dodatkowe o takiej samej cenie lub Wykonawcy nie złożyli ofert dodatkowych i nie można
wybrać oferty najkorzystniejszej,
5) zaproszenie do składania ofert obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą
uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie realizacji zamówienia,
6) unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyn, także po wyborze
oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem umowy
6. W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego ofertę
wybrano, jako najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy składa:
1) pełnomocnictwo, jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik,
2) umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, jeżeli ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia,
10Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac
przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie
zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum, wykluczenie możliwości wypowiedzenia
umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków (na okres realizacji przedmiotu
zamówienia).

Uwagi:
XI. KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO DO ZASTOSOWANIA PRZEZ ZAMAWIAJĄCYCH
W CELU ZWIĄZANYM Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO",
informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sekcja Dróg Miejskich z siedzibą w Oleśnicy
przy ulicy Bolesława Krzywoustego 31C (kod pocztowy: 56-400), tel. 71 788 94 16, e-mail:
biuro@sdm.olesnica.pl;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych Sekcji Dróg Miejskich jest Pani Danuta Majcher, z
którą można się skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: meksoft@vp.pl lub listownie
na adres siedziby administratora z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. tj. Ustawy z
dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, oraz Regulaminu udzielania przez Sekcję Dróg
Miejskich w Oleśnicy zamówień o wartości poniżej 130.000 złotych w związku z art. 2 ust. 1 pkt
1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz.
1129 ze zmianami), wprowadzonego Zarządzeniem nr 1/2021 Dyrektora Sekcji Dróg Miejskich
w Oleśnicy z dnia 15.01.2021 r. w celu przeprowadzenia postepowania na wybór ofert i
związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego,
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o Ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej, Ustawę z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu
informacji sektora publicznego,
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat,
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ww.
Regulaminu, niepodanie danych będzie skutkowało odrzuceniem oferty;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, w tym profilowanie, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
93) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. c, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.