pomorskie (Słupsk)
wielkopolskie (Poznań)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa i montaż konstrukcji wsporczych oraz instalacji towarzyszących |
Data zamieszczenia: | 2023-06-28 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Elemental Strategic Metals Sp. z o.o Traugutta 42a 05-825 Grodzisk Mazowiecki powiat: grodziski +48504376071, +48 511 68 96 69, +48 511 689 949 a.czapla@elementalsm.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/164531 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Grodzisk Mazowiecki |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | +48504376071, +48 51 |
Termin składania ofert: | 2023-07-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
DOSTAWA i montaż konstrukcji wsporczych oraz instalacji towarzyszących węzła atomizacji Powstaje w kontekście projektu POIR.01.01.01-00-8001/20 - "Opracowanie i pierwsze wdrożenie przemysłowe innowacyjnych technologii recyklingu baterii litowo-jonowych i katalizatorów z odzyskiem metali o strategicznym znaczeniu" Część 1 DOSTAWA i montaż konstrukcji wsporczych węzła atomizacji Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis UWAGA! Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania, udostępnianej zainteresowanym Oferentom w ciągu dwóch dni roboczych, drogą mailową, od przesłania przez nich skanu oświadczenia o zachowaniu poufności, zgodnego z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, a podpisanego przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. CPV: 42514320-1, 43412000-4, 44210000-5, 45000000-7, 45223100-7, 45223110-0, 45223200-8, 71320000-7, 71327000-6 Dokument nr: 2023-1106-164531 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2023-07-14 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2023-07 Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo śląskie Powiat zawierciański Gmina Zawiercie Miejscowość Zawiercie a) Harmonogram Projekt będzie realizowany zgodnie z poniższym harmonogramem: - Podpisanie umowy planowane na lipiec 2023 - Odbiór całości przedmiotu zamówienia - do 30 listopada 2023 Wymagania: Zamówienia uzupełniające W trakcie realizacji projektu może wystąpić konieczność złożenia zamówień uzupełniających u wyłonionego Wykonawcy, w wysokości nieprzekraczającej 10% wartości zamówienia określonej w umowie zawartej z tym Wykonawcą (dotyczy zakresów zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego). W trakcie realizacji projektu może również wystąpić konieczność złożenia zamówień dodatkowych u wyłonionego Wykonawcy, dotyczących usług lub dostawy urządzeń nie uwzględnionych w dokumentacji niniejszego zamówienia, ale zgodnych z przedmiotem całego zamówienia/zapytania ofertowego i których zamówienie jest niezbędne do prawidłowego wykonywania podstawowego przedmiotu zamówienia. Zamówienia dodatkowe dotyczą sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia przez Zamawiającego i/lub profesjonalnych oferentów oraz z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówień dodatkowych nie może przekroczyć 10% wartości zamówienia określonej w umowie zawartej z wyłonionym Wykonawcą. Zamówienia uzupełniające lub dodatkowe, o których mowa powyżej, realizowane będą na warunkach uzgodnionych z Wykonawcą, analogicznych lub skorygowanych odpowiednio wobec warunków określonych w umowie obejmującej zamówienie podstawowe. Warunki zmiany umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Dostawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia, tj.: a) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Dostawcy np. na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju lub wytycznych wpływających na sposób realizacji Projektu i rozliczania wydatków kwalifikowanych w zakresie wynikającym ze zmian umowy o dofinansowanie, b) wystąpienie siły wyższej lub innego niż siła wyższa zdarzenia zewnętrznego, której Strony nie mogły przewidzieć i zapobiec, a która uniemożliwia lub utrudnia wykonanie Przedmiotu Zamówienia, w tym dochowania terminów zgodnie z zapytaniem ofertowym i warunkami oferty Dostawcy, c) gdyby niewprowadzenie zmian do umowy groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem niniejszej Umowy lub Projektu, w ramach którego niniejsza Umowa jest zawarta i realizowana, d) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Stron np. pozwoli na skrócenie terminu realizacji Przedmiotu Zamówienia, obniżenie ceny lub innych kosztów, wynikających pośrednio lub bez- pośrednio ze sposobu realizacji Przedmiotu Umowy. 2. Zmiany Umowy wymagają dla swej ważności aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Dodatkowe warunki udziału Opis 1.Oferenci, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostaną wykluczeni z niniejszego postępowania. 2.Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm. Osoby te składają oświadczenie w formie pisemnej lub w formie elektronicznej (w rozumieniu odpowiednio art. 78 i art. 781 Kodeksu cywilnego) o braku istnienia albo braku wpływu powiązań osobowych lub kapitałowych z wykonawcami na bezstronność postępowania, polegających na: a)uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, b)pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,c)pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności 3.Po wyborze najkorzystniejszej oferty przewiduje się podpisanie z Wykonawcą umowy. W związku z koniecznością wynegocjowania i podpisania umowy, oczekuje się złożenia ofert o terminie ważności nie krótszym, niż 30 dni. 4.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od podpisania umowy, Zamawiający może podpisać umowę z kolejnym Wykonawca, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 5.W przypadku Wykonawców, którzy we wskazanym terminie złożyli oferty, ale nie zawierają one wszystkich wymaganych dokumentów i oświadczeń lub złożone dokumenty i oświadczenia są niekompletne, zawierają błędy lub budzą uzasadnione wątpliwości, Zamawiający wezwie do złożenia brakujących dokumentów lub oświadczeń, ich uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy, podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Niedotrzymanie przez Wykonawcę wskazanego przez Zamawiającego terminu będzie skutkować odrzuceniem oferty. Uzupełnieniom, poprawie lub wyjaśnieniom podlegają jedynie braki lub błędy o charakterze formalnym. Nie dopuszcza się możliwości zmiany warunków złożonej oferty. 6.W przypadku Wykonawcy, którego oferta może zawierać rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do jego wezwania, w trybie opisanym powyżej, do złożenia stosownych wyjaśnień i przedstawienia sposobu wyliczenia ceny netto. Cenę można uznać za rażąco niską jeżeli jest niższa o co najmniej 30% od szacowanej wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich nieodrzuconych ofert. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia przedstawione przez Wykonawcę, bierze pod uwagę obiektywne czynniki. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień, nie złoży ich w wyznaczonym do tego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. 7.Oferenci, chcący wziąć udział w postępowaniu mogą zadawać pytania Zamawiającemu poprzez portal Baza Konkurencyjności. Odpowiedzi zostaną udzielone również przy wykorzystaniu funkcjonalności ww. portalu (Bazy Konkurencyjności), 8.Do niniejszego postępowania przetargowego zastosowanie mają podstawy wykluczenia określone w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (więcej informacji dostępne pod linkiem https://www.uzp.gov.pl 9.Zamawiający zastrzega możliwość modyfikacji treści niniejszego zapytania ofertowego (również poprzez wydłużenie terminu na składanie ofert), a także unieważnienia postępowania. A.Modyfikacja zapytania ofertowego oraz przedłużenie terminu składania ofert: Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść zapytania ofertowego, w celu usunięcia wad i/lub niejasności co do samej treści zapytania, dostosowania treści zapytania do przepisów obowiązującego prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego. Ponadto Zamawiający może dokonać modyfikacji zapytania ofertowego na warunkach określonych w zdaniu poprzednim, w wyniku pytań zadawanych przez potencjalnych Wykonawców za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności i udzielanych na nie odpowiedzi, oraz jeżeli modyfikacja taka okaże się niezbędna w celu prawidłowej realizacji Projektu lub przedmiotu zapytania (w szczególności mając na uwadze należytą jakość wykonania przedmiotu zapytania oraz jego zgodność z celami Projektu). W przypadku modyfikacji istotnych zapisów zapytania ofertowego termin składania ofert zostanie przedłużony o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach. B.Unieważnienie postępowania:Zamawiający może unieważnić postępowanie w przypadku, gdy:a)Nastąpiła niemożliwa do przewidzenia przez Zamawiającego zmiana okoliczności;b)Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia;c)Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;d)Cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1. Oświadczenie o poufności 2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia 3. Formularz oferty 4. Oświadczenia Oferenta (RODO, o braku powiązań, etyczne) 5. Oświadczenie potwierdzające posiadanie własnej wytwórni konstrukcji stalowych sporządzone przez Oferenta 7. Kopia polisy ubezpieczeniowej lub zobowiązanie/oświadczenie do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej z limitem odpowiedzialności nie niższym niż 1 mln PLN i dostarczenia jej Zamawiającemu w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy 7. Pełnomocnictwo lub inny dokument wykazujący umocowanie do reprezentacji Wykonawcy (jeśli dotyczy) 8. Szczegółowa Oferta Techniczna sporządzona przez Oferenta Wszystkie ww. dokumenty powinny zostać sporządzone w języku polskim, podpisane przez osoby umocowane do reprezentacji Wykonawcy, a ich skany przesłane poprzez portal Baza Konkurencyjności w terminie zakreślonym do składania ofert. Typ Wiedza i doświadczenie Opis Oferty mogą składać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia. Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna potwierdzenie przez Wykonawcę, że posiada własną wytwórnie konstrukcji stalowych. Realizacja w/w kryterium winna być przedstawiona w formie oświadczenia. Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis Oferent powinien dostarczyć Zamawiającemu (wraz z pozostałymi dokumentami, składającymi się na ofertę) i utrzymać ważność przez okres obowiązywania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zawodowej i ubezpieczenie produktu z limitem odpowiedzialności nie niższym niż 1 mln PLN lub jego równowartość w walucie obcej. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia udostępniana będzie w języku polskim. Przedmiotem niniejszego zamówienia nr IPCEI 388/2023 jest dostawa i montaż konstrukcji wsporczych oraz instalacji towarzyszących węzła atomizacji. Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Oferenta rozwiązań i/lub materiałów, wskazanych w SIWZ, materiałami lub rozwiązaniami równoważnymi, które mogą zostać wykorzystane w trakcie realizacji niniejszego Zamówienia pod warunkiem ich uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. W ramach oferowanego wynagrodzenia (ceny) Wykonawca zobowiązany przenieść autorskie prawa majątkowe dotyczące utworów, jakie mogą powstać w ramach realizacji zamówienia, na rzecz Zamawiającego. Usługi towarzyszące dostawie powinny być dostarczone w zakresie, zgodnie z parametrami i na warunkach opisanych szczegółowo w niniejszym zapytaniu i załącznikach do niego. W toku oceny ofert Zamawiający może podjąć negocjacje cenowe ze wszystkimi Oferentami, których oferty nie podlegają odrzuceniu na równych warunkach, w celu doprowadzenia do polepszenia ofert w zakresie cen. Przebieg negocjacji będzie potwierdzony protokołem z negocjacji. Po wyborze najkorzystniejszej oferty przewiduje się podpisanie z Wykonawcą umowy na realizację prac opisanych w niniejszym zapytaniu, na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od podpisania umowy, Zamawiający może podpisać umowę z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. Warunki handlowe: b) Warunki płatności Cena będzie podana na podstawie DDP zgodnie z Incoterms 2020. Prace będą rozliczane zgodnie z harmonogramem płatności określonym w umowie. Płatność będzie dotyczyć osiągnięcia kamieni milowych opisanych w umowie. Proponowany harmonogram płatności: - nie więcej niż 30% ceny na podstawie faktury VAT wystawionej po podpisaniu Umowy jako wynagrodzenie za mobilizację Wykonawcy i przystąpienie do realizacji przedmiotu Umowy (warunkiem wypłacenia zaliczki jest jej zabezpieczenie np. w formie gwarancji bankowej lub weksla); - nie więcej niż 60% ceny na podstawie faktur VAT, zgodnie z harmonogramem płatności określonym w umowie; - nie mniej niż 10 % ceny na podstawie faktury VAT po przekazaniu do eksploatacji na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Zamawiającego. Wszystkie płatności dokonywane są 30 dni od daty doręczenia poprawnie wystawionej faktury VAT wystawionej zgodnie z ustalonymi zasadami rozliczeń. Wszystkie faktury będą dostarczane w formie elektronicznej na uzgodnione adresy e-mail wraz z dokumentami potwierdzającymi osiągnięcie kamienia milowego fakturowania. c) Kary umowne. W przypadku opóźnienia w dostawie i/lub realizacji naliczane będą kary umowne w wysokości 1,5 % wartości kontraktu w pierwszym tygodniu i wzrastający o 1,5% w każdym kolejnym tygodniu (przykład: pierwszy tydzień 1,5%, 2 - 3%, 3 - 4,5% itd.) Wszystkie łączne kary umowne ograniczone do 20% wartości umowy. Kary umowne nie mają zastosowania, jeżeli opóźnienie wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego. Obowiązuje 1 tydzień karencji na każde wydarzenie. Zamawiający zastrzega, iż obligatoryjnymi zapisami Umowy, którą zawrze z wybranym Dostawcą będą następujące rodzaje zapisów: 1. Przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich do wszelkich utworów (w rozumieniu Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych), które potencjalnie mogą powstać w trakcie realizacji zamówienia. 2. Zabezpieczenie zarówno pierwszej płatności jak i okresu gwarancyjnego gwarancją bankową lub wekslem in blanco, do wysokości odpowiadającej kolejno pierwszej i ostatniej płatności. 3. Kary umowne za opóźnienie w wysokości 1.5% wartości całości Umowy za każdy tydzień opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia lub któregokolwiek z etapów dostawy. Przy czym maksymalna wartość tych kar wynosić będzie 20% wartości zamówienia. 4. Kara umowna w przypadku wypowiedzenia lub odstąpienia od Umowy przez Oferenta z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego. Kwoty wskazane w walutach innych, niż PLN, zostaną przeliczone na PLN po kursie średnim NBP z dnia publikacji zapytania ofertowego. Minimalny wymagany przez Zamawiającego termin ważności oferty: co najmniej 30 dni licząc od terminu składania ofert. Okres gwarancji minimum 12 miesięcy od daty uruchomienia Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2023-06-28 Data ostatniej zmiany 2023-06-28 13:00:57 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Punkty obliczane w oparciu o cenę netto za przedmiot zamówienia, wg wzoru: C = (Cnaj / Co) x 100, gdzie: C - liczba punktów dla danej oferty Cnaj - najniższa cena netto z ważnych ofert Co - cena netto z danej oferty zatem maksymalna liczba punktów: 100. Kontakt: Osoby do kontaktu Ada Czapla tel.: +48504376071 e-mail: a.czapla@elementalsm.pl Magdalena Kołodiuk tel.: +48 511 68 96 69 e-mail: m.kolodiuk@elementalsm.pl Karol Czubajewski tel.: +48 511 689 949 e-mail: k.czubajewski@elementalsm.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025