Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie prac utrzymaniowych i konserwacyjnych |
Data zamieszczenia: | 2023-07-21 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań powiat: Poznań tel. +48 61 647 72 00 | fax +48 61 820 17 09 oferty@zdm.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. +48 61 647 72 0 |
Termin składania ofert: | 2023-07-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Dotyczy: zapytanie ofertowe W związku z koniecznością wykonania prac utrzymaniowych i konserwacyjnych urządzeń Global Traffic Systems/Vialis związanych z systemem zarządzania ruchem tj. systemów oraz urządzeń zlokalizowanych w centrum sterowania ruchem oraz sterowników sygnalizacji Global Traffic Systems/Vialis zlokalizowanych na terenie miasta Poznania, zapraszamy do złożenia oferty na wykonanie powyższego zadania. II. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wykonaniu prac utrzymaniowych i konserwacyjnych urządzeń Global Traffic Systems/Vialis związanych z systemem zarządzania ruchem tj. systemów oraz urządzeń zlokalizowanych w centrum sterowania ruchem, sterowników sygnalizacji Global Traffic Systems/Vialis zlokalizowanych na terenie miasta Poznania: o bieżące i okresowe prace konserwacyjne, o utrzymanie sprawności i prawidłowego funkcjonowania, bieżące naprawy i serwis, o usuwanie awarii, usterek i niesprawności, o dostosowywanie według bieżących potrzeb sygnalizacji świetlnych. opisanych w niniejszym dokumencie systemów, urządzeń, elementów składających się na system ITS Poznań i sygnalizacji świetlnych lub z nimi współpracujących. Szczegółowy zakres prac utrzymaniowych i czynności konserwacyjnych na urządzeniach systemu i sygnalizacjach świetlnych znajduje się w załącznikach do niniejszej zapytania ofertowego wskazanych w dalszej jej części. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Formularz cenowy stanowi załącznik nr 2. Formularz cen jednostkowych materiałów stanowi załącznik nr 3. Na żądanie Zamawiającego, w każdym czasie Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia raportów, mówiących o stanie technicznym urządzeń. Wykonawca w zakresie swoich obowiązków współpracował będzie z: ? firmami które świadczą usługi gwarancyjne na urządzenia pracujące w systemie ITS Poznań i sygnalizacji świetlnych, ? firmami prowadzącymi na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich lub miasta Poznania modernizację, rozbudowę techniczną lub funkcjonalną urządzeń ITS Poznań i sygnalizacji świetlnych, ? firmami prowadzącymi na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich lub miasta Poznania rozbudowę terytorialną lub funkcjonalną systemu ITS POZNAŃ i sygnalizacji świetlnej ? firmami prowadzącymi na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich lub miasta Poznania, rozbudowę i/lub modernizację pasa drogowego. ? Informatykiem ITS. Wykonawca w zakresie swoich obowiązków musi w przypadku zmiany dostawcy Internetu przez Zamawiającego przekonfigurować wszystkie niezbędne urządzenia w celu poprawnej pracy Systemu. Czas na zmianę parametrów: ? 1 dzień w przypadku urządzeń sterowania i odpowiedzialnych za realizację strategii sterowania (serwery, stacje pomiarowe, sterowniki, itp.) ? 7 dni w przypadku sterowników podłączonych do systemu na zasadzie monitoringu (brak aktywnej wymiany danych z serwerami dotyczących sterowania ruchem). Zmiana dostawcy Internetu może wystąpić 2 razy w czasie trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania urządzeniami, sprzętem i wyposażeniem technicznym oraz kadrą zapewniającą bieżące, terminowe, kompleksowe realizowanie zadań i czynności zapewniających prawidłową realizację umowy, w poszczególnych obszarach i zakresach. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnego wyposażenia technicznego dostosowanego do zmieniających się potrzeb w trakcie trwania umowy. Każda z osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia musi posługiwać się biegle językiem polskim w mowie i piśmie. Wykonawca w całym okresie realizacji umowy musi dysponować bazą kadrową, techniczną, sprzętową i lokalową pozwalającą na całodobowe przyjmowanie zgłoszeń o awariach i niesprawnościach. Wykonawca w trakcie realizacji umowy musi dysponować dostępnymi całodobowo środkami łączności zapewniającymi stały kontakt z jego przedstawicielami. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia możliwości dokonywania zgłoszeń na wskazany przez niego adres mailowy, numer faksu wraz z potwierdzeniem przyjęcia oraz numery telefonów stacjonarnych i komórkowych. Zamawiający będzie zlecał zadania osobiście. Adres mailowy musi mieć ustawioną funkcję autoresponder, potwierdzającą dostarczenie zgłoszenia. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest stworzyć i prowadzić magazyn części zamiennych, podzespołów, urządzeń i materiałów pozwalających na niezwłoczną wymianę uszkodzonych elementów, ich naprawę, konserwację lub utrzymanie sprawności. Wykonawca w trakcie trwania umowy musi dysponować bazą lokalowo-sprzętową, która umożliwi prawidłowe i terminowe dokonywanie napraw, diagnozowanie i przeprogramowanie wszelkich urządzeń. Wykonawca magazynował będzie elementy i urządzenia systemu pochodzące z demontażu. Materiały i urządzenia powyższe muszą podlegać bieżącej ewidencji celem umożliwienia kontroli ich stanu przez Zamawiającego. Wykonawca dokona utylizacji materiałów i urządzeń, które nie nadają się do dalszej eksploatacji. Ocena przydatności wyeksploatowanych elementów Systemu musi się odbyć przy udziale Zamawiającego. Na miesiąc przed zakończeniem umowy Wykonawca zobowiązany jest również do zinwentaryzowania urządzeń, aparatury, wyposażenia i materiałów znajdujących się w magazynie, a stanowiących własność Zamawiającego (z demontażu, wymiany urządzenia, itp.) i protokolarnego przekazania ich Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji przedmiotu umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczeniową w kwocie nie niższej niż 300 000,00 zł. Usuwanie awarii Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usuwania zakłóceń i awarii danego systemu zarządzania i sygnalizacji świetlnych, w szczególności tych, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego. W przypadku awarii Wykonawca powiadomi o ich zaistnieniu odpowiednie służby ZDM Poznań, a w przypadku awarii zasilania właściwego Operatora sieci elektrycznej. Wszystkie naprawy jak również prace elektryczne nie objęte cenami jednostkowymi wskazanymi w formularzach cenowych (załączniki nr 2 oraz 3) będą wykonywane po wcześniejszej akceptacji przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku wystąpienia awarii lub prac elektrycznych nie ujętych w formularzu cenowym Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysów dot. przewidywanych kosztów usunięcia awarii lub prac elektrycznych i przedstawienia ich do akceptacji przedstawicielowi Zamawiającego (w przypadku wykonania w trakcie usuwania awarii robót budowlanych Wykonawca ustali ceny na podstawie wykazu średnich cen z cennika usług i materiałów zgodnie z SEKOCENBUD aktualnego na kwartał rozliczeniowy - dla kosztów przekraczających 2 000,00 PLN). Wykonawca zobowiązany jest także sporządzić dokumentację fotograficzną przed i po naprawie. W przypadku powstania awarii na skutek zdarzeń losowych (np. wypadek drogowy, kradzież, akty wandalizmu lub inne zdarzenia), oprócz przedstawienia kosztorysów Wykonawca wykona każdorazowo dokumentację zdjęciową (minimum dwa zdjęcia wykonane z różnych pozycji aparatem z datownikiem) wszystkich dokonanych zniszczeń urządzeń wraz z obrazem z miejsca zdarzenia i ewentualnego sprawcy dla jednoznacznej ich identyfikacji. W trakcie usuwania ww. awarii wymaga się zastosowania nowych materiałów w standardzie technicznym i jakościowym nie niższym niż pozostałe zainstalowane urządzenia. W przypadku awarii urządzenia sterowniczego, w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu dopuszcza się czasową możliwość zainstalowania sterownika o niższej klasie, realizującego programy awaryjne przewidziane na dane skrzyżowanie (do czasu zamontowania nowego lub wyremontowanego o klasie nie niższej niż stosowanej przed awarią). Rozliczenie wykonanych napraw nastąpi na podstawie zatwierdzonego kosztorysu powykonawczego przedstawionego przez Wykonawcę. Do obowiązków Wykonawcy należy również odtworzenie terenu po usunięciu awarii w tym zagęszczenie gruntu (wskaźnik zagęszczenia -1,0) i odtworzenie zieleni. Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania robót ziemnych związanych z usuwaniem awarii do właściwych jednostek ZDM. Wszystkie elementy wymieniane muszą być nowe, spełniające wytyczne techniczne wskazane w załączniku nr 4. W wycenie w pozycjach, w których występują czynności wraz materiałem należy uwzględnić nowe elementy. Zamawiający na wniosek Wykonawcy może wyrazić zgodę na użycie materiałów staroużytecznych czy też odnowionych. Każdy taki wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności zmierzających do usunięcia awarii urządzeń niezwłocznie od ich wystąpienia lub uzyskania zgłoszenia o jej zaistnieniu. Usunięcie awarii powinno nastąpić w czasie: ? nie dłuższym niż 4 godzin, jeżeli dotyczy ona uszkodzonego aparatu sterowniczego, ? nie dłuższym niż 4 godz. w przypadku awarii urządzeń Centrum Zarządzania Ruchem, ? nie dłuższym niż 2 godz. w przypadku awarii skrzyżowań będących skrzyżowaniami krytycznymi dla danego podobszaru systemu i powodującymi brak możliwości realizowania funkcji koordynacji w danym podobszarze ITS Poznań, ? nie dłuższym niż 4 godz. w przypadku awarii aplikacji zarządzających ViewIt, Każdorazowo czas na usunięcie awarii liczony jest od momentu ujawnienia awarii przez Wykonawcę w wyniku bieżąco prowadzonych czynności kontroli i nadzoru lub od chwili zgłoszenia awarii przez Zamawiającego lub osoby trzecie. UWAGA 1: W przypadku gdy czas usunięcia awarii będzie wymagał dłuższego czasu realizacji niż wymaganego przez Zamawiającego (np. ze względu na rozległość uszkodzeń czy awarii), Wykonawca zobowiązany jest przed upływem wymaganego terminu (czasu) poinformować Zamawiającego o tym fakcie, podać uzasadnienie konieczności większych nakładów czasowych oraz wskazać w jakim czasie awaria zostanie usunięta. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na serwisie, programowaniu urządzeń i konfigurowania systemu sterowania ruchem, specjalistów do spraw: serwisu, programowania i systemu sterowania ruchem Global Traffic Systems/Vialis We flocie pojazdów samochodowych (w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym) użytkowanych przy realizacji niniejszej umowy Wykonawca będzie dysponował odpowiednim udziałem pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym w momencie konieczności spełnienia postanowień ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych." Ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy ustalone zostanie w oparciu o rzeczywiste ilości wykonanych prac (potwierdzonych protokółami odbioru) i ceny jednostkowe przedstawione w ofercie. Ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy nie przekroczy ceny oferty. Dokument nr: RITS.342.8.2023 Otwarcie ofert: Analiza i otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27.07.2023 r. godz. 10:00. Składanie ofert: IV. Miejsce i termin składania ofert Oferty można składać osobiście w siedzibie Zamawiającego, w zamkniętej kopercie, opatrzonej nazwą zadania i numerem referencyjnym lub przesłać pocztą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania i numeru referencyjnego. Wykorzystując drogę elektroniczną oferent winien być świadomy, że nie ma możliwości zagwarantowania tajności jego oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26.07.2023 r. do godz. 14:00. Miejsce i termin realizacji: III. Terminy wykonywania zamówienia i kary umowne - termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30 kwietnia 2022 r. z zastrzeżeniem, że umowa wygasa automatycznie z dniem podpisania umowy z Wykonawcą wyłonionym w przetargu na serwis w latach 2022-2024. Wymagania: - W razie nieterminowego wykonania zleceń Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości: - dla zadań z czasem realizacji od 1 - 12 godzin - 10% wartości danego zlecenia za każdy rozpoczęty okres 2 godzinny zwłoki, - dla zadań z czasem realizacji od 13 - 24 godzin - 10% wartości danego zlecenia za każdy rozpoczęty okres 4 godzinny zwłoki, - dla zadań z czasem realizacji od 25 - 48 godzin - 10% wartości danego zlecenia za każdy rozpoczęty okres 12 godzinny zwłoki, - dla zadań z czasem realizacji powyżej 48 godzin - 15% wartości danego zlecenia za każdy dzień zwłoki. Maksymalna wartość naliczonej kary nie przekroczy 100% wartości danego zlecenia. - W przypadku przekroczenia wyznaczonego przez Zamawiającego lub uzgodnionego przez strony terminu usunięcia wad stwierdzonych w okresie rękojmi i gwarancji, Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 0,2 % wartości wynagrodzenia Wykonawcy, za każdy dzień zwłoki. - Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 5% wartości danego zlecenia za każdy dzień zwłoki licząc od upływu terminu wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad. - w przypadku odstąpienia od realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z winy Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 20% wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, - w przypadku wykonania prac niezgodnie z SWZ, kosztorysem ofertowym, pisemnymi uzgodnieniami z przedstawicielem Zamawiającego jednorazowa kara wynosi 1 000,- zł; - w przypadku nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom karą umowną w wysokości 0,01% wartości wynagrodzenia Wykonawcy, za każdy dzień zwłoki, - W przypadku niedysponowania przez Wykonawcę wymaganym przez Zamawiającego sprzętem podczas sprawdzenia dysponowania naliczona zostanie kara w wysokości 2000 zł. - W przypadku użytkowania przez Wykonawcę pojazdu nieoznakowanego zgodnie z zapisami SWZ naliczona zostanie kara w wysokości 500 zł za każdorazowe użycie takiego pojazdu do prac zleconych. - za niewłaściwe zabezpieczenie miejsca wykonywania prac lub brak zabezpieczenia prac każdorazowo naliczona zostanie kara w wysokości 1000 zł, za ujawnione nieprawidłowości. - za nieutrzymywanie w pełniej sprawności środków łączności (telefon, poczta elektroniczna) skutkujące brakiem reakcji na informacje od Zamawiającego przez 8 godzin od przekazania i nierealizowanie robót zgodnie ze zleceniem nałożona zostanie kara w wysokości 3000,00 zł za każde wystąpienie. - Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym i z winy Wykonawcy w przypadku co najmniej trzykrotnego powtórzenia się niewykonania w terminie bądź nienależytego wykonania zleceń - skutkujących nałożeniem kary umownej, pomimo każdorazowego wezwania do właściwego wykonania i bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu. - Za wykonanie prac bez właściwej Tymczasowej Organizacji Ruchu zostanie naliczona kara umowna w wysokości 3.000 zł za każde wystąpienie. - Za brak zgłoszenia wykonywania prac lub wykonywanie prac poza terminami ustalonymi w zgłoszeniu Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 2% wartości tego zlecenia za każde wystąpienie. W razie naliczenia kar umownych Zamawiający wystawi odpowiednią notę obciążeniową. Kary umowne będą płatne w terminie 14 dni od dnia doręczenia Wykonawcy noty obciążeniowej określającej wysokość kar umownych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wartość kar umownych, w przypadku gdyby w wyniku nie wykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu Umowy, Zamawiający poniósł szkodę. V. Informacje dodatkowe 1. Oferenci są związani ofertą przez okres 30 dni roboczych od terminu składania ofert. 2. Przy wyborze i ocenie ofert, Zleceniodawca kierować się będzie kryterium ceny oferty, które rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia wycenionym w formularzu cenowym. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najniższą cenę. 3. Zamawiający będzie się rozliczać z Wykonawcą w ramach miesięcznej opłaty oraz za wykonanie prac na zlecenie Zamawiającego. Wartość miesięcznej opłaty wynikać będzie z ceny jednostkowej wycenionej w formularzu za następującego zadania: - diagnostyka błędów sterownika - 6 szt. Zadania wynikające z opłaty miesięcznej Wykonawca będzie wykonywał na zlecenie Zamawiającego ze wskazaniem na jakim obiekcie należy przeprowadzić prace. W przypadkach awaryjnych zadanie diagnostyki błędów sterownika będzie upoważniony będzie inny Wykonawca świadczący usługi dla Zamawiającego w zakresie napraw instalacji elektrycznych sygnalizacji, który zostanie wskazany przez Zamawiającego. W przypadku niezrealizowania w interwale miesięcznym zadań wchodzących w skład opłaty miesięcznej niewykorzystane ilości kumulują na kolejne miesiące, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia innych czynności w celu rozliczenia opłaconej kwoty miesięcznej z Wykonawcą w kolejnych miesiącach. Pozostałe zadania niewchodzące w skład opłaty miesięcznej lub zadanie wskazane opłacie miesięcznej w ilości większej niż założone, będą zlecane i rozliczane odrębnie. Wykonawca w zadaniach objętych opłatą dotyczącej diagnostyki winien wycenić dyżur 24/7. 4. Zleceniobiorca musi być przedsiębiorcą lub osobą prawną. 5. Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że: a) posiada odpowiednie doświadczenie zawodowe tj.: ? wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 1 usługę polegającą na konserwacji i utrzymaniu, przez okres co najmniej 12 miesięcy, systemu sterowania ruchem drogowym obejmującego swoim działaniem: a) sterowniki sygnalizacji świetlnej sterowane systemowo lub lokalnie b) światłowodową sieć komunikacyjną, c) serwery systemowe, d) odbiorniki radiowe priorytetów na skrzyżowaniach, b) dysponuje co najmniej niżej wskazanymi osobami: 1. co najmniej 1 osobą - serwisanta urządzeń GTS/Vialis posiadającą świadectwo kwalifikacyjne (wydawane na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci Dz.U. z 2003 r. nr 89 poz. 828 ze zm.) uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV (wymóg minimalny) oraz posiadającą udokumentowane doświadczenie w zakresie serwisowania urządzeń GTS/Vialis przez minimum 6 miesięcy; 2. co najmniej 1 osobą - programista sterowników GTS/Vialis posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie programowania urządzeń GTS/Vialis przez minimum 6 miesięcy; 3. co najmniej 1 osobą - specjalisty do spraw systemu sterowania ruchem GTS/Vialis posiadającą udokumentowane doświadczenie w zakresie utrzymania i serwisowania systemu sterowania ruchem GTS/Vialis przez minimum 6 miesięcy; UWAGA: Zamawiający jako udokumentowanie podsiadanego doświadczenia, dla osób przewidzianych do realizacji zamówienia, będzie honorował dokumenty takie jak: certyfikaty producentów serwisowanych urządzeń lub poświadczenia wykonywania czynności w wyszczególnionych zakresach przez Wykonawcę świadczącego usługi w zakresach wskazanych przez Zamawiającego, dokumenty należy przedstawić Zamawiającemu przed zawarciem umowy. Brak dokumentów związany będzie z odrzuceniem oferty. 6. Wymagania dotyczące sprzętu, którym musi dysponować wykonawca na etapie realizacji zamówienia. Na etapie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca musi dysponować niezbędnym sprzętem odpowiednio dla zadań: ? środki transportu: ? minimum 2 samochody przeznaczone do prac w pasie drogowym. Muszą one być wyposażone w urządzenia ostrzegawcze zgodnie z właściwymi przepisami oraz oznakowane elementami odblaskowymi (biało czerwone pasy) oraz napisem serwis sygnalizacji;; ? minimum 1 podnośnik koszowy umożliwiający naprawę, wymianę, konserwację urządzeń zamontowanych na wysięgnikach i konstrukcjach nadziemnych; ? sprzęt diagnostyczny, w tym: ? pozwalający wykrywać uszkodzenia aparatury, w tym elektronicznej i elektrycznej oraz sieci łączności, ? urządzenia bezpieczeństwa ruchu, niezbędne do zabezpieczenia i oznakowania robót w pasie drogowym, w tym: ? zestaw znaków drogowych pionowych - ,,A14" i ,,A30" z tabliczkami dotyczącymi sygnalizacji świetlnej; ? taśma ostrzegawcza ,,U22"; ? pachołki drogowe ,,U23b" lub ,,U23c", ? innych wynikających z zatwierdzeń Oddziału Miejskiego Inżyniera Ruchu w Poznaniu schematów. Nie dopuszcza się użytkowania przez wykonawców pojazdów nieoznakowanych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Każdorazowy postój pojazdu serwisowego w pasie drogowym należy oznakować wskazanymi przez Zamawiającego powyżej urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. UWAGA: wskazane powyżej wymagania dla wszystkich zadań dot. posiadania sprzętu są wymaganiami minimalnymi. Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia wszelkich urządzeń i sprzętów, które jego zdaniem są niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza do realizacji zadania pojazdów niewłaściwie oznakowanych, każdorazowe użycie przez Wykonawcę pojazdu niespełniającego powyższych wymagań będzie skutkowało naliczeniem kar umownych. Zamawiający przed realizacją zamówienia (po wyborze Wykonawcy, a przed zawarciem umowy) oraz w każdym momencie trwania umowy zastrzega sobie możliwość sprawdzenia dysponowania przez Wykonawcę wymaganym sprzętem. |
© eurobudowa.pl 2004-2025