Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Budowa rurociągu |
Data zamieszczenia: | 2023-08-04 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Naftoport Sp. z o.o ul. Kpt. ż. w. W. Poinca 1 80-561 Gdańsk powiat: Gdańsk tel + 48 58 343-74-25 tel + 48 58 737-74-25 fax + 48 58 343-76-06 fax + 48 58 737-76-06 naftoport@naftoport.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Gdańsk |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel + 48 58 343-74-2 |
Termin składania ofert: | 2023-09-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa postępowania Budowa w formule ,,pod klucz" nowego rurociągu R1N wraz z konstrukcjami wsporczymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz rozbiórką istniejącego rurociągu R1 w Bazie Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport w Gdańsku - Etap Prekwalifikacji Zapytanie o Informację Budowa w formule ,,pod klucz" nowego rurociągu R1N wraz z konstrukcjami wsporczymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz rozbiórką istniejącego rurociągu R1 w Bazie Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport w Gdańsku 1. PRZEDMIOT I CEL ZAPYTANIA O INFORMACJĘ NAFTOPORT Sp. z o.o. (dalej ,,Spółka") stanowi istotny element logistyki dostaw ropy naftowej dla krajowych rafinerii, eksportowego i importowego tranzytu tego surowca, a także lądowo-morskiego przeładunku produktów naftowych. Terminal Naftoportu (dalej ,,Baza Paliw") jest jedynym w Polsce terminalem morskich przeładunków ropy i największym terminalem przeładunkowym paliw ciekłych. Infrastruktura Terminalu obejmuje pięć stanowisk przeładunkowych umożliwiających przeładunek 36 mln ton ropy naftowej i 4 mln ton produktów naftowych rocznie. Plany inwestycyjne Spółki obejmują wykonanie nowego rurociągu R1N (dalej ,,Obiekt"), umożliwiającego transport ropy naftowej z/do PERN i rafinerii w temperaturze do 50°C, zgodnie z projektami budowlanymi, decyzjami o pozwoleniu na budowę i inną dokumentacją Spółki (dalej ,,Projekt"). Realizację Projektu w formule ,,pod klucz" Spółka zamierza powierzyć wykonawcy wyłonionemu w drodze dwuetapowego postępowania (przetargu), obejmującego: I - etap prekwalifikacji, którego celem jest: (i) pozyskanie z rynku informacji o podmiotach zainteresowanych udziałem w przetargu na realizację Projektu, (ii) weryfikacja zdolności tych podmiotów do należytego wykonania przedmiotu przetargu, zanim zostaną oni zaproszeni do składania ofert, oraz (iii) zobowiązanie ich do zachowania w poufności wszystkich informacji otrzymanych od Spółki, w związku z prowadzonym postępowaniem (przetargiem). Od podmiotów oczekuje się złożenia deklaracji o zainteresowaniu, w odpowiedzi na niniejsze Zapytanie o Informację, zgodnie z zasadami opisanymi w pkt. 3 (dalej ,,Deklaracja o Zainteresowaniu"). II - właściwy etap postępowania, którego celem jest wyłonienie wykonawcy dla realizacji Projektu. Od podmiotów, które w wyniku prekwalifikacji zostaną zakwalifikowane do tego etapu postępowania, oczekuje się złożenia oferty na realizację Projektu, w odpowiedzi na Zaproszenie do udziału w przetargu i na warunkach tam określonych (dalej ,,Oferta"). 2. ZAKRES I HARMONOGRAM PROJEKTU Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na realizacji w formule ,,pod klucz" Obiektu, w skład którego wchodzą w szczególności: 1. RUROCIĄG R1N o długości ok. 2000 m i średnicy DN1200, 2. KONSTRUKCJE WSPORCZE POD RUROCIĄG R1N NA ODCINKU OD STANOWISKA P DO SKRZYŻOWANIA T/T1, 3. KONSTRUKCJE WSPORCZE WSPÓLNE DLA RUROCIĄGÓW R1N, R43 I R44 NA ODCINKU OD LĄDU DO SKRZYŻOWANIA T/T1, 4. ESTAKADA NAD DROGĄ, 5. WIELOBRANŻOWA INFRASTRUKTURA TOWARZYSZĄCA. 6. DEMONTAŻ RUROCIĄGU R1 (opcjonalnie) Zakres prac obejmuje w szczególności: 1. opracowanie zamiennego projektu budowlanego wraz z uzyskaniem zamiennego pozwolenia na budowę w zakresie Decyzji Pozwolenia na Budowę rurociągu R1N; 2. opracowanie kompletnej dokumentacji wykonawczej i rejestrowej (z uwzględnieniem w obliczeniach zjawiska uderzenia hydraulicznego); 3. dokonanie wszelkich wymaganych uzgodnień z urzędami, a w szczególności z Jednostką Notyfikowaną, TDT, ZMPG S.A., Urzędem Morskim w Gdyni oraz właścicielami rurociągów, do których zostaną wykonane nowe połączenia; 4. uzyskanie niezbędnych do realizacji zamówienia badań, ekspertyz, opinii, map, warunków, dokumentacji (m.in. geotechnicznej), decyzji, postanowień, wypisów, wyrysów oraz innych niewymienionych, a wymaganych prawem uzgodnień, w tym również wynikających z Prawa Wodnego, Prawa Ochrony Środowiska i innych przepisów prawa; 5. dostarczenie wszystkich materiałów i urządzeń; 6. wykonanie wszystkich prac budowlano-montażowych; 7. przeprowadzenie wszystkich testów, prób i sprawdzeń; 8. opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z dostarczeniem wszelkich niezbędnych instrukcji obsługi; 9. opracowanie dokumentacji finalnej, tj. ostatecznych rewizji dokumentacji wykonawczej, uwzględniających wszystkie odręczne korekty i adnotacje naniesione na dokumentację wykonawczą w trakcie budowy; 10. uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie / przeprowadzenie skutecznego zawiadomienia o zakończeniu budowy; 11. zapewnienie asysty technicznej do uruchomienia Obiektu; 12. zapewnienie szkoleń personelu operacyjnego Spółki. Pełna dokumentacja dotycząca Projektu (w tym: Projekt budowlany, decyzja o pozwoleniu na budowę) i szczegółowy jego zakres zostaną przekazane wraz z Zaproszeniem do udziału w przetargu. Ramowy harmonogram Projektu: 1. Pytania do Zapytania o Informację: 25.08.2023 r. 2. Złożenie Deklaracji o Zainteresowaniu: 04.09.2023 r. 3. Emisja Zaproszeń do udziału w przetargu: 29.09.2023 r. 4. Wizje lokalne i spotkania z oferentami: 20.10.2023 r. 5. Złożenie Ofert: 04.12.2023 r. 6. Podpisanie Umowy na realizację Projektu: 31.03.2024 r. 7. Wykonanie estakady nad drogą wraz z podporami na odcinku lądowym (wraz z odbiorem WINB) 31.12.2024 r. 8. Rozpoczęcie eksploatacji: 31.12. 2025 r. Dokument nr: NFP/2023/08/1 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 4 września 2023 5. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA DEKLARACJI O ZAINTERESOWANIU Deklaracja o Zainteresowaniu (umieszczona w zamkniętej kopercie, oznaczonej numerem i nazwą postępowania) ma zostać dostarczona do siedziby Przedsiębiorstwa Przeładunku Paliw Płynnych ,,Naftoport" Sp. z o.o. w Gdańsku przy Ul. Kpt. ż. w. Witolda Poinca 1 (pokój nr 9) osobiście lub za pośrednictwem kuriera/poczty do dnia 04.09.2023 r. do godz. 14.00. W przypadku dostarczenia oferty drogą pocztową lub kurierską liczy się data i godz. wpłynięcia Deklaracji do Spółki. Deklaracja o Zainteresowaniu powinna być również dostarczona w wersji elektronicznej na adres: oferty@naftoport.pl w pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło do pliku powinno być załączone do dokumentacji papierowej. W przypadku zmiany złożonej wcześniej Deklaracji należy na kopercie umieścić dodatkowy napis: Zmiana Deklaracji o Zainteresowaniu. Zmiana Deklaracji może nastąpić wyłącznie przed terminem składania Deklaracji. Wymagania: 3. DEKLARACJA O ZAINTERESOWANIU Deklaracja o Zainteresowaniu powinna zostać przygotowana zgodnie z niniejszym Zapytaniem o Informację i powinna zawierać następujące dokumenty / informacje: a) Oświadczenie kontrahenta o zainteresowaniu wzięciem udziału w przetargu na realizację Projektu, tj. złożeniem Oferty w II etapie postępowania. b) Wypełniony Kwestionariusz Prekwalifikacyjny, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania o Informację. c) Wykaz wszystkich prac/projektów wykonanych przez kontrahenta w ostatnich 10 latach, odnoszących się do prac o charakterze zbliżonym do opisanych w niniejszym Zapytaniu o Informację (tj. wielobranżowe roboty budowlano-montażowe w następujących branżach: rafineryjna, chemiczna, petrochemiczna, naftowa, energetyczna, ciepłownicza), zawierający jako minimum następujące informacje: (i) wielkość projektu, wyrażona wartością wykonanych prac w PLN, (ii) zakres projektu (rodzaj wykonanych prac), (iii) rola pełniona przez kontrahenta w projekcie (generalny wykonawca, podwykonawca, konsorcjant), (iv) data rozpoczęcia i zakończenia projektu. UWAGA: warunkiem dopuszczenia do drugiego etapu postępowania jest przedstawienie co najmniej trzech (3) projektów (jak zdefiniowano powyżej), o wartości co najmniej 3 mln PLN każdy, zrealizowanych w ostatnich 10 latach. d) Dwa (2) egzemplarze parafowanego i podpisanego w imieniu kontrahenta zobowiązania do zachowania poufności (dalej ,,Zobowiązanie"), zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania o Informację. UWAGA: zmiany w Zobowiązaniu są niedopuszczalne. e) Aktualny odpis z właściwego rejestru KRS, bądź wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, bądź wydruk z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż jeden (1) miesiąc przed upływem terminu składania Deklaracji o Zainteresowaniu. UWAGA: w przypadku, gdy kontrahent działa w formie spółki cywilnej - skan umowy spółki. f) pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie osób reprezentujących kontrahenta i składania w jego imieniu oświadczeń woli w niniejszym postępowaniu (dalej ,,Osoby Uprawnione"), z wyjątkiem sytuacji, gdy wynika ono z treści dokumentów, o których mowa w pkt. 3 lit. e). Spółka dopuszcza udział konsorcjum, z zastrzeżeniem, że umowa zawarta z członkami konsorcjum na wykonanie przedmiotu niniejszego postępowania (w przypadku wyboru oferty złożonej przez konsorcjum) będzie przewidywała solidarną odpowiedzialność przedsiębiorców wchodzących w skład konsorcjum za zobowiązania wobec Spółki, wynikające i związane z przetargiem oraz realizacją przedmiotu przetargu. W przypadku konsorcjum, Deklaracja o Zainteresowaniu ma zawierać dodatkowo: (i) skan podpisanej umowy konsorcjum; (ii) skan pełnomocnictwa udzielonego Liderowi konsorcjum do reprezentowania Partnera konsorcjum w niniejszym postępowaniu obejmujące w szczególności: przygotowanie i złożenie wspólnej Deklaracji o Zainteresowaniu i Oferty, ich uzupełnianie, zmienianie, w tym wszystkich niezbędnych dokumentów, potwierdzanie kopii dokumentów za zgodność z oryginałem, negocjowanie warunków umowy na realizację przedmiotu przetargu, zawarcie umowy na realizację przedmiotu przetargu oraz jej zmianę, odbieranie oświadczeń w imieniu Partnera konsorcjum i ze skutkiem wobec niego, dokonywanie rozliczeń finansowych; oraz dokumenty określone w pkt. 3 lit. b) i e), przygotowane odrębnie w odniesieniu do każdego z członków konsorcjum. Deklaracja o Zainteresowaniu ma być: (i) sporządzona w języku polskim, (ii) oznaczona numerem i nazwą postępowania (przetargu), (iii) sporządzona w formie pisemnej (tj. w postaci papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem Osób Uprawnionych). 6. INFORMACJE DODATKOWE 6.1 W celu zapewnienia potencjalnym oferentom równego dostępu do informacji i dokumentacji niniejszego postępowania (przetargu), niniejsze Zapytanie o Informację zostało udostępnione przez Spółkę za pośrednictwem strony internetowej https://naftoport.pl/przetargi/ 6.2 Spółka zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowych etapów postępowania, bez podania przyczyn, jeżeli zostanie to uznane przez Spółkę za konieczne lub pożądane. 6.3 Zaproszenia do udziału w przetargu (złożenia Ofert) zostaną wysłane, według własnego uznania Spółki, do wszystkich bądź niektórych spośród zainteresowanych kontrahentów, którzy spełnią wymagania prekwalifikacyjne określone w pkt. 3. 6.4 Potencjalny oferent, który złoży Deklarację o Zainteresowaniu nieodpowiadającą wymogom wymienionym w niniejszym Zapytaniu o Informację, może zostać pominięty przez Spółkę przy wysyłaniu Zaproszeń do udziału w przetargu, tym samym nie będzie uprawniony do złożenia Oferty we właściwym etapie postępowania. 6.5 Jeżeli zostanie to uznane za konieczne lub pożądane, Spółka może, według własnego uznania, bez podania przyczyn, zwrócić się do wszystkich lub niektórych potencjalnych oferentów o udzielenie wyjaśnień w odniesieniu do jakiegokolwiek aspektu składanej Deklaracji. 6.6 Spółka zastrzega sobie również prawo do zakończenia postępowania bez wyboru wykonawcy, zawieszenia postępowania lub jego wznowienia, w każdym przypadku w dowolnym czasie i w sposób, który Spółka uzna za konieczny lub pożądany, bez podania przyczyn. 6.7 Spółka może uszczegółowić lub zmienić niniejsze Zapytanie o Informację, w szczególności w odniesieniu do wymagań określonych w niniejszym dokumencie, włączając w to, ale nie ograniczając się do terminu dostarczenia Deklaracji o Zainteresowaniu, bez podawania jakichkolwiek powodów. 6.8 Każdy potencjalny oferent poniesie wszelkie koszty związane z jego udziałem w postępowaniu, w tym w szczególności wszelkie koszty i wydatki wynikające lub związane z przygotowaniem i złożeniem przez niego Deklaracji o Zainteresowaniu, przygotowaniem i złożeniem Oferty, wszelkimi wizytami na miejscu, spotkaniami, spotkaniami wyjaśniającymi lub negocjacjami przed podpisaniem umowy dla Projektu. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek powyższe koszty, niezależnie od przebiegu lub wyniku postępowania (w szczególności jeśli Spółka zmieni warunki postępowania, zakończy postępowanie bez wyboru wykonawcy, zawiesi postępowanie lub wznowi postępowanie - w każdym takim przypadku bez podania przyczyn, na którymkolwiek z etapów postępowania). 6.9 Każdy z oferentów musi złożyć swoją Ofertę indywidualnie (wraz ze wskazaniem ewentualnych nominowanych podwykonawców) albo w ramach konsorcjum, ze wskazaniem w Ofercie lidera konsorcjum. 6.10 Wybór zwycięskiego oferenta może zostać poprzedzony negocjacjami ze wszystkimi lub niektórymi z oferentów, według uznania Spółki. 6.11 Niniejsze Zapytanie o Informację nie tworzy żadnych zobowiązań umownych ani innych zobowiązań pomiędzy Spółką a potencjalnym oferentem. 6.12 Po otrzymaniu niniejszego Zapytania o Informację, poprzez złożenie Deklaracji o Zainteresowaniu lub dodatkowej wymaganej dokumentacji, potencjalny oferent przyjmuje do wiadomości i zgadza się na wszystkie warunki wskazane w niniejszym Zapytaniu o Informację, co do których nie zgłosił propozycji odstępstw i zobowiązuje się nie podnosić żadnych roszczeń wobec Spółki w związku z Zapytaniem o Informację lub jego Deklaracją o Zainteresowaniu. 6.13 Spółka nie będzie zwracać otrzymanych w oryginale wersji papierowych Deklaracji o Zainteresowaniu. Uwagi: 7. KLAUZULA INFORMACYJNA Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej ,,RODO"), w celu spełnienia obowiązku informacyjnego, Zleceniodawca załącza klauzulę informacyjną o treści jak w Załączniku nr 3 do Zapytania o Informację. Kontakt: 4. PYTANIA Pytania dotyczące Zapytania o Informację należy kierować wyłącznie do Anny Białek, tel. 501 630 691, e-mail: anna.bialek@naftoport.pl, nie później niż do dnia 25.08.2023 r. do godz. 15.00. |
© eurobudowa.pl 2004-2025