wielkopolskie (Poznań)
dolnośląskie (Złotoryja)
mazowieckie (Ciechanów)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa i montaż strefy produkcyjnej typu Clean Room |
Data zamieszczenia: | 2023-09-06 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Renata Adamczyk Q MEDIA Nad Potokiem 25 28 30-830 Kraków powiat: Kraków 533486125 h.adamczyk@next77.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/172133 |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Kraków |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 533486125 |
Termin składania ofert: | 2023-10-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nabór ofert na dostawę i montaż strefy produkcyjnej typu Clean Room. Powstaje w kontekście projektu POIR.03.02.01-03-0001/21 - Wdrożenie wyników prac B+R w zakresie uruchomienia produkcji innowacyjnych obiektywówfotograficznych z serii IRIX Część 1 DOSTAWA i montaż strefy produkcyjnej typu Clean Room Przedmioty zamówienia DOSTAWA Dostawy inne Opis 1. Celem postępowania jest wybór Oferenta, który zrealizuje dostawę oraz montaż strefy produkcyjnej typu Clean Room w nowopowstającym budynku produkcyjno-magazynowym Zamawiającego, zlokalizowanym w miejscowości Skawina, gmina Skawina, powiat krakowski, województwo małopolskie. 2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oraz montaż strefy produkcyjnej Clean Room spełniającej klasę czystości ISO7 (ilość wymian powietrza) wraz z urządzeniami filtrującymi, zabudową wewnętrzną ścian, montażem śluz air shower (x2) w budynku produkcyjno-magazynowym. W obiekcie prowadzona będzie działalność produkcyjna w zakresie nowych obiektywów z serii IRIX. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę oraz montaż/instalację urządzeń przez co rozumie się dostarczenie do miejsca realizacji zamówienia oraz przeprowadzenie wszelkich prac niezbędnych do uruchomienia strefy (zgodnie z opisem umieszczonym w specyfikacji technicznej). SPECYFIKACJA TECHNICZNA W celu możliwości bezpyłowego montażu obiektywów wymagane jest dostarczenie Clean Room'u o wymaganej klasie czystości - norma ISO7 (ilość wymian powietrza) a) Podstawowe parametry techniczne urządzenia Clean Room: o Powierzchnia pomieszczenia czystego: ok. 280m, o Wysokość użytkowa pomieszczeń: około 3,0m. b) Wymagania dla pomieszczenia czystego Clean Room: o Ilość pracowników w strefie: do 10 osób, o Ilość wymian powietrza zgodnie z normą ISO7, o Parametry powietrza zewnętrznego: normatywne, o Parametry powietrza w pomieszczeniach: temperatura 20oC +/-2, o Wilgotność względna 55% +/-15, o Ściany wykonane w technologii bezpyłowej, o Centralne wentylacyjne rozproszone, zabudowane w suficie z filtrami HEPA lub równoważnymi, o System kanałów wentylacyjnych izolowanych, o Wentylacja powietrza zewnętrznego filtrowana przez filtry HEPA lub równoważne, o Chłodzenie i ogrzewanie pomieszczeń przy pomocy pompy ciepła o mocy 22 kW czynnik R32, o Instalacja wodna na potrzeby nawilżacza, skroplin wraz z pompą skroplin, o Lokalizacja central wentylacyjnych wraz z rozdzielnicami elektrycznymi: w zabudowie nad zespołem pomieszczeń czystych, o Odporność ogniowa: zgodnie z projektem budowlanym, o System BMS/RMS: nie planuje się, o Zabudowa systemowa: panele ścienne do pomieszczeń czystych, sufit do pomieszczeń czystych wraz z akcesoriami montażowymi, o Instalacje elektryczne zawierające system automatyki wentylacji, instalację gniazd wtykowych 230V, 30 punktów, gniazda podwójne, instalację gniazd wtykowych 280V, 16A, 2 szt., o Oprawy oświetleniowe podstawowe (montownia 750lux, pozostałe 500lux), oprawy awaryjne, oprawy ewakuacyjne, przewody i trasy kablowe, o Air shower 2 śluzy: 1x śluza osobowa z aktywnymi panelami nadmuchowymi, 1 raz śluza towarowa z aktywnymi panelami nadmuchowymi. c) Zakres prac obejmuje: o Prace posadzkowe, o Zabudowę systemową, o System wentylacji mechanicznej, o Oświetlenie, o Instalacje elektryczne zasilające pomieszczenia, o Śluzy powietrzne Air shower x2 (osobowa i towarowa); 3. W ramach załącznika nr 6 przedstawiono rzut parteru oraz rysunek uwzględniający wprowadzone do projektu zmiany. Lokalizacja pomieszczeń objętych zamówieniem na załączonym rzucie: 0.24b Air Shower, 0.25 Korytarz, 0.26 Ciemnia, 0.27 Magazyn Pomontażowy, 0.28 Magazyn Podzespołów, 0.29 Montownia/Warsztat, 0.30 Air Shower. Okres gwarancji 2 lata CPV: 31000000-6, 42500000-1, 45214631-2 Dokument nr: 2023-45999-172133, 01/09/2023 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2023-10-06 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2023-10 Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo małopolskie Powiat krakowski Gmina Skawina Miejscowość Skawina Wymagania: Warunki zmiany umowy Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności z uwzgl. podawanych warunków ich wprowadzenia: a) wystąpienia siły wyższej, uniemożliw. terminowe wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia wystąpienia takiej siły wyższej oraz wskazania wpływu, jaki to zdarzenie miało na przebieg realizacji zamówienia; b) zaistnienia innych nadzwyczajnych okoliczności niż siła wyższa, uniemożliw. terminowe wykonanie przedmiotu Umowy, których Strony, przy dochowaniu należytej staranności, nie przewidziały przy zawarciu Umowy i nie są przez nich zawinione; c) w każdym przypadku, w którym zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, w tym powoduje skrócenie terminu realizacji umowy; d) gdy zaistnieją okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem, że zmiana ta sprzyjać będzie należytemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków - o okres trwania tych okoliczności; e) w przypadku nieprzekazania lub nieterminowego przekazania Wykonawcy materiałów, danych wejściowych i dokumentów w terminach określonych w umowie lub innych opóźnień po stronie Zamawiającego pod warunkiem, że zmiana terminu wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie prowadzenia postępowania, działając z należytą starannością; f) w przypadku zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego z powodu wystąpienia przyczyn technicznych lub organizacyjnych uniemożliw. kontynuowanie wykonywania przedmiotu Umowy, o czas zawieszenia. O zawieszeniu robót budowlanych Zamawiający powiadomi Wykonawcę wskazując przyczynę zawieszenia; g) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w przedmiocie Umowy na skutek okoliczności, których Zamawiający lub Wykonawca nie mogli, działając z należytą starannością przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, w szczególności grożących rażącą stratą, niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, przy czym zmiany te nie prowadzą do zmiany charakteru Umowy; h) Wydłużenia postępowań w sprawie wydawania decyzji administr. związanych z przedmiotem umowy, o ile nie zostało to spowodowane z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. i) W przypadku gdy zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nieobjętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową. Ww. zmiany nie mogą stanowić podstawy zwiększenia wynagrodzenia. Każda z ww. zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia. Zmiana w Umowie lub rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy:: a) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwia. wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia wystąpienia takiej siły wyższej oraz wskazania wpływu, jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji zamówienia; b) zaistnienia innych nadzwyczajnych okoliczności niż siła wyższa, w szczególności grożących rażącą stratą, niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, których Strony, przy dochowaniu należytej staranności, nie przewidziały przy zawarciu Umowy i nie są przez nich zawinione; c) w każdym przypadku, gdy przedmiot umowy może zostać osiągnięty w inny niż wskazany w umowie sposób, przy czym zmiana sposobu realizacji umowy jest racjonalna finansowo i rzetelnie uzasadniona, np. w przypadku możliwości modyfikacji parametrów technicznych przedmiotu umowy, której efektem nie będzie pogorszenie jakości przedmiotu zamówienia (przedmiot zamówienia nie będzie gorszy niż założony pierwotnie w umowie); d) zaistnienia okoliczności (zjawisk makroekonomicznych) niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy i niezależnych od Stron, takich jak: gwałtowna dekoniunktura, ograniczenie dostępności materiałów, istotny wzrost cen materiałów, gwałtowna inflacja, istotny spadek cen, które będą wymagały waloryzacji wynagrodzenia. (podwyższenia bądź obniżenia wynagrodzenia wykonawcy). W przypadku waloryzacji wynagrodzenia, wzrost/spadek ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie może przekraczać 50% wartości pierwotnej umowy. e) Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych, prac zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych; f) otrzymania decyzji od właściwej Instytucji udzielającej dofinans. na realizowanie przedmiotu zamów., zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe wymogi; g) zmiany w obowiązujących przepisach prawa, mającej wpływ na przedmiot i warunki umowy oraz zmiana sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i/lub Zamawiającego skutkująca niemożliwością realizacji przedmiotu umowy. Ww. zmiany mogą stanowić podstawy zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia. Zmiany Umowy na zasadach przewidzianych w pkt 20) lit. b) - e) rozdziału 6.5.2. Zasada konkurencyjności Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków EFRR, EFS oraz FS i na lata 2014-2020 oraz zlecenie Wykonawcy dodatkowych zamówień, przy czym po łącznym spełnieniu poniżej wskazanych warunków: o zamówienia dodatkowe są niezbędne dla prawidłowego wykonania podstaw. zadania; o wykonanie zamówień dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia przed zawarciem Umowy przez strony; o realizacja zamówień dodatkowych przed ich wykonaniem, zostanie w formie pisemnej zaakceptowana przez obie strony; o zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonom. lub techn., w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podst.; o zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamaw.o wartość każdej kolejnej zmiany nie przekr. 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Opisane wyżej zmiany treści umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy. Zmiany te mogą skutkować zwiększeniem wynagrodzenia. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Wiedza i doświadczenie Opis O udzielenie zamówienia w postępowaniu ofertowym mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: - W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) zrealizował minimum 1 dostawę z montażem strefy produkcyjnej typu Clean Room lub pomieszczeń równoważnych posiadających strefę czystą. Przez pojęcie ,,zrealizował" należy rozumieć zamówienie, którego realizacja zakończyła się przez upływem terminu składania ofert. - W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) zrealizował minimum dwie inwestycje w zakresie robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji wentylacji mechanicznej. Przez pojęcie ,,zrealizował" należy rozumieć zamówienie, którego realizacja zakończyła się przez upływem terminu składania ofert. Weryfikacja spełnienia powyższego warunku: W celu spełnienia powyższego warunku, Oferent przedstawi na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego następujące informacje: zakres dostawy, rok realizacji dostawy, miejsce realizacji dostawy oraz dane kontaktowe Inwestora. W przypadku wątpliwości związanych z wykonaniem dostawy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontaktu z Inwestorem celem potwierdzenia doświadczenia bądź zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Oferenta o dokumenty potwierdzające zrealizowanie zamówienia, np. referencji, protokołów odbioru podpisanych przez Inwestora. Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis Wykonawca powinien posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia. Weryfikacja spełnienia powyższego warunku: W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Oferent powinien przedłożyć kopię ważnej polisy OC wraz z OWU. Wykonawca jest zobowiązany do wyceny przedmiotu zamówienia uwzględniając przedstawione na załączonym rysunku uwzględniającym zmiany w rzucie parteru. 4. Oferent ma możliwość wystąpienia z prośbą o udostępnienie projektu budowlanego. Dokumenty mogą zostać udostępnione przez Zamawiającego po przedłożeniu Zamawiającemu podpisanego Oświadczenia stanowiącego załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego ,,Oświadczenie dopuszczające do informacji poufnych Zamawiającego". Zamawiający udostępni dokumentację projektową w wersji elektronicznej maksymalnie w ciągu dwóch dni od dnia następującego po dniu wpływu do Zamawiającego prawidłowo wypełnionego załącznika nr 7. Oferent jest zobowiązany przesłać mailowo lub dostarczyć Zamawiającemu Oświadczenie w terminie umożliwiającym mu przygotowanie i złożenie oferty. 5. Zamawiający umożliwia zapoznanie się z terenem inwestycji w umówionym wcześniej terminie, celem określenia wszystkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Z wizji lokalnej zostanie sporządzona notatka podpisana przez osobę reprezentującą Zamawiającego oraz Oferenta i zostanie dołączona do formularza ofertowego. Oferenci proszeni są o kontakt mailowy lub telefoniczny celem umówienia terminu dokonania wizji lokalnej. Warunki odbycia wizji lokalnej: - Wizja lokalna odbywa się w miejscu realizacji projektu (miejscowość Skawina) we wcześniej umówionym telefonicznie/mailowo terminie. Wyznaczona osoba udzieli wszelkich informacji niezbędnych do zapoznania się z miejscem realizacji projektu oraz zakresem prac. - W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość odbycia wizji lokalnej przy pomocy elektronicznych środków komunikowania się. - Na podstawie odbytej wizji lokalnej sporządzona zostanie notatka, podpisana przez obie strony. - Termin wizji lokalnej: ustalony mailowo lub telefonicznie z Zamawiającym. Przy czym wizja lokalna nie może odbyć się później niż na 2 dni przed zakończeniem terminu składania ofert. W przypadku przedłużenia terminu składania ofert, termin wykonania wizji lokalnej przedłuża się. W każdej sytuacji nie może być on jednak późniejszy niż 2 dni przed dniem zakończenia terminu składania ofert. 6. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020, zasadą równości szans i niedyskryminacji w zakresie dostosowania przedmiotu zamówienia do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek oraz poszczególne pomieszczenia zaprojektowano zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania. Definicja koncepcji uniwersalnego projektowania stanowi część ww. wytycznych (Rozdział 3 - słowniczek pojęć, pkt. 7) - przez projektowanie uniwersalne rozumie się ,,projektowanie produktów, środowiska, programów i usług w taki sposób, by były użyteczne dla wszystkich, w możliwie największym stopniu, bez potrzeby adaptacji lub specjalistycznego projektowania". Zamawiający wymaga dostawy oraz montażu strefy produkcyjnej typu Clean Room wyposażonej w rozwiązania użyteczne, z naciskiem na dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Minimalne wymogi określone przez Zamawiającego: specjalna rampa ułatwiająca wjazd do Clean Room, zastosowanie odpowiedniego oznakowania urządzenia (dla osób niedowidzących). Wymagana klasa urządzenia Clean Room ISO7 winna zostać wykonana w sposób powodujący brak konieczności jakiegokolwiek wysiłku fizycznego podczas użytkowania urządzenia oraz odpowiednią czystość. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia, które wskazują lub mogłyby wskazywać na konkretnego producenta, nie stanowi to preferowania wyrobu czy materiałów danego producenta, lecz ma na celu wskazanie na cechy - parametry techniczne i jakościowe nie gorsze od podanych w opisie. Zamawiający dopuszcza w takim przypadku składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń niż opisane nazwą producenta, nazwą własną, znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych i jakościowych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać na podstawie stosownych dokumentów, że oferowane przez niego materiały, urządzenia spełniają określone wymagania przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób jest równoważny w stosunku do założeń określonych przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2023-09-06 Data ostatniej zmiany 2023-09-06 07:52:40 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Kryterium cena brutto przedmiotu zamówienia (KC) - waga 70% Liczba punktów w kryterium będzie przyznawana wg poniższego wzoru: (cena brutto najtańszej spośród złożonych ofert )/(cena brutto rozpatrywanej oferty) x 100 x 70% =KC KC - liczba punktów oferty rozpatrywanej. Czy kryterium cenowe NIE Opis Kryterium okres realizacji zamówienia (KO) - waga 30% Liczba punktów " będzie przyznawana według następującego schematu: - Łączny termin realizacji zamówienia wyniesie mniej niż 5 tygodni - 30 pkt - Łączny okres realizacji zamówienia wyniesie 6 tygodni - 0 pkt KO - liczba uzyskanych punktów Kontakt: Osoby do kontaktu Hubert Adamczyk tel.: 533486125 e-mail: h.adamczyk@next77.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025