wielkopolskie (Poznań)
dolnośląskie (Złotoryja)
mazowieckie (Ciechanów)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Poprawa efektywności energetycznej oraz jakości powietrza poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii |
Data zamieszczenia: | 2023-09-20 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Uniejów Bł. Bogumiła 13 99-210 Uniejów powiat: poddębicki urzad@uniejow.pl https://gminauniejow.ezamawiajacy.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Uniejów |
Wadium: | 50.000,00 PLN |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2023-10-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia II.1.1) Nazwa: Poprawa efektywności energetycznej oraz jakości powietrza poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii w Gminie Uniejów Numer referencyjny: ZP.271.24.2023 EL II.1.2) Główny kod CPV 09331200 Słoneczne moduły fotoelektryczne II.1.3) Rodzaj zamówienia Dostawy II.1.4) Krótki opis: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Poprawa efektywności energetycznej oraz jakości powietrza poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii w Gminie Uniejów. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i prac mających na celu realizację inwestycji polegającej na dostawie, montażu i uruchomieniu: a) instalacji fotowoltaicznych b) instalacji solarnych c) instalacji solarnych i fotowoltaicznych łącznie Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie 201 instalacji fotowoltaicznych oraz 49 instalacji solarnych. Szczegółowe informacje m. in. dot. lokalizacji poszczególnych instalacji zawarte są w załączniku nr 1 do SWZ. Wszystkie lokalizacje znajdują się na terenie Gminy Uniejów. Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie ,,zaprojektuj i wybuduj". Zamawiający gwarantuje realizację zamówienia na poziomie nie mniej niż 85 % przedmiotu zamówienia. 3. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszej SWZ Minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia - 60 miesięcy; minimalny okres rękojmi na przedmiot zamówienia 60 miesięcy. Okres rękojmi i gwarancji rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych protokołem odbioru końcowego zakończenia robót, termin gwarancji i rękojmi biegnie równocześnie. Powyższy zapis nie dotyczy modułów fotowoltaicznych, dla których gwarancja producenta wynosi minimum 12 lat, przy czym gwarancja mocy po 25 latach min. 82 % oraz inwenterów dla których gwarancja musi wynosić co najmniej 15 lat. Czas reakcji wykonawcy na zgłoszenie awarii instalacji w okresie gwarancji nie może być dłuższy niż 48 godzin. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu zgłoszenia awarii pocztą elektroniczna lub sms (w okresie gwarancji i po upływie okresu gwarancji) do momentu rozpoczęcia usuwania zgłoszonej awarii. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć fabrycznie nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki. II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość II.1.6) Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: nie II.2) Opis II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV 09331200 Słoneczne moduły fotoelektryczne II.2.3) Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL Polska Kod NUTS: PL714 Sieradzki Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: teren Gminy Uniejów II.2.4) Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Poprawa efektywności energetycznej oraz jakości powietrza poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii w Gminie Uniejów. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i prac mających na celu realizację inwestycji polegającej na dostawie, montażu i uruchomieniu: a) instalacji fotowoltaicznych b) instalacji solarnych c) instalacji solarnych i fotowoltaicznych łącznie Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie 201 instalacji fotowoltaicznych oraz 49 instalacji solarnych. Szczegółowe informacje m. in. dot. lokalizacji poszczególnych instalacji zawarte są w załączniku nr 1 do SWZ. Wszystkie lokalizacje znajdują się na terenie Gminy Uniejów. Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie ,,zaprojektuj i wybuduj". Zamawiający gwarantuje realizację zamówienia na poziomie nie mniej niż 85 % przedmiotu zamówienia. 3. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszej SWZ 4. Standardowy zakres dostawy i montażu w zakresie instalacji fotowoltaicznych obejmuje: Wykonanie wizji lokalnej wszystkich obiektów Opracowanie przez osobę uprawnioną indywidualnych projektów i schematów elektrycznych wykonania instalacji. DOSTAWA i montaż instalacji w oparciu o dokumentację techniczną i zatwierdzoną indywidualną koncepcję rozmieszczenia modułów fotowoltaicznych sporządzoną przez osobę posiadająca odpowiednie uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego. Wykonanie i zamocowanie okablowania DC łączących moduły fotowoltaiczne z inwenterem gwarantującego izolacyjność zgodnie z normami, odporność na działanie promieniowania UV. Instalację inwentera 1 - fazowego lub 3 - fazowego - w zależności od rodzaju instalacji Wykonanie ekspertyzy technicznej dachów Montaż wyłączników ppoż. (tam gdzie montaż wymagany jest zgodnie z obowiązującymi przepisami) Badania nośności gruntu, w przypadkach gdzie panele montowane mają być na gruncie. Tam gdzie jest to konieczne do wykonania instalacji fotowoltaicznej, wymianę zabezpieczeń topikowych na zabezpieczenia nadprądowe automatyczne (niedozwolone jest stosowanie zabezpieczeń automatycznych topikowych) Wykonanie instalacji z pełną optymalizacją dla wskazanych użytkowników końcowych Zabezpieczenie instalacji po stronie DC między innymi poprzez ograniczniki przepięć (możliwość wykorzystania ochronnika wbudowanego w falownik) Zabezpieczenie instalacji po stronie AC między innymi poprzez ogranicznik przepięć, wyłącznik nadprądowy, zabezpieczenie różnicowoprądowe (w koniecznych przypadkach koszty związane z prawidłowym zabezpieczeniem różnicowoprądowym pokrywa wykonawca) Skuteczne zgłoszenie do OSD w imieniu Użytkownika Uzgodnienie wszystkich projektów instalacji fotowoltaicznej powyżej 6,5 kWp z Rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych Uruchomienie instalacji po wpięciu do sieci elektroenergetycznej OSD. Uzupełnienie ubytków ścian, stropów, wypraw, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów i wykonanych pracach montażowych Przeszkolenie użytkownika w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji Przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zawierającej: a) projekty oraz schematy elektrycznych instalacji fotowoltaicznej b) instrukcję użytkowania instalacji fotowoltaicznej c) protokoły pomiaru instalacji elektrycznej i uziemiającej d) deklaracje zgodności lub certyfikaty bezpieczeństwa dla modułów fotowoltaicznych oraz falownika, atesty zgodności na wbudowane materiały e) karty techniczne zamontowanych urządzeń f) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń g) protokół przeszkolenia użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi instalacji wraz z przekazaniem instrukcji użytkowania Standardowy zakres dostawy i montażu w zakresie instalacji kolektorów słonecznych obejmuje wykonanie: - montażu kolektorów słonecznych z wykorzystaniem systemowych zestawów montażowych i zestawów połączeniowych, przeznaczonych do danego rodzaju kolektora, należy zastosować optymalny kąt pochylenia kolektorów, niezmienny dla ekspozycji kolektora w ciągu całego roku, zawierający się w przedziale od 25 stopni do 60 stopni oraz ustawienie kolektorów możliwie w kierunku południowym, z dopuszczalnym odchyleniem od tego kierunku w zakresie od - 45 stopni do +45 stopni; - demontażu istniejącego podgrzewacza c.w.u. i odłączenie go od istniejącej instalacji (zdemontowany podgrzewacz pozostaje w dyspozycji właściciela obiektu), - montażu nowego podgrzewacza c.w.u. wraz z zaworem mieszającym i wbudowanie go w obieg instalacji c.w.u. - montażu i izolacji rurociągów między kolektorami, grupą pompową, a podgrzewaczem c.w.u. - montażu grupy pompowej - montażu czujników temperatury w kolektorach słonecznych i w zbiorniku - podłączeniu istniejącego źródła ciepła do podgrzewacza c.w.u. - przepłukaniu płynem solarnym i przeprowadzenie prób szczelności instalacji solarnej - napełnieniu, odpowietrzeniu i odpowiednim wyregulowaniu przepływu cieczy oraz ustalenie prawidłowego ciśnienia wg instalacji producenta kolektorów słonecznych - wykończeniu co najmniej zgodnie ze stanem pierwotnym okolic przejść instalacji (tynk / ocieplenie, przejścia przez ściany, stropy, dach) oraz skuteczne zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych miejsc na zewnątrz obiektu, gdzie prowadzone były roboty budowlane - zaprogramowaniu i uruchomieniu układu automatyki - wykonawca ma obowiązek przeszkolić użytkownika instalacji w obsłudze zastosowanych urządzeń - uzupełnieniu ubytków ścian, stropów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów - uruchomieniu i udziale w odbiorze technicznym instalacji - przeszkoleniu użytkowników w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji - w razie konieczności: przystosowanie drzwi, przegród, bram do możliwości przetransportowania elementów instalacji solarnej do miejsca jej montażu jak wzdłuż planowanej drogi przewodów solarnych (np. rozebranie podbitki dachu); pogłębienie miejsca oraz wykonanie wylewki, gdzie znajdować się będzie podgrzewacz solarny, jeśli będzie potrzebne; w przypadku stwierdzenia słabej wytrzymałości konstrukcji (podłoża) pod kolektorami słonecznymi należy odpowiednio ją wzmocnić; w przypadku braku niezbędnych mediów w pomieszczeniu gdzie będzie montowana instalacja solarna doprowadzenie do niego instalacji ciepłej i zimnej wody użytkowej oraz centralnego ogrzewania W pomieszczeniu technicznym, w którym przewidziano montaż podgrzewacza c. w. u. oraz grupy pompowej należy doprowadzić gniazdo elektryczne dwuwtykowe z uziemieniem przewodami o przekroju 3x2,5 mm2. Instalacja elektryczna gniazda wtykowego powinna być zabezpieczona wyłącznikiem nadprądowym B16A oraz różnicowoprądowym. Dla sieci TNC należy wykonać gniazdo dwuwtykowe 230 V z uziemieniem z zabezpieczeniem nadprądowym B16A. - przekazaniu Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji dla każdej lokalizacji zawierającej a) projekt wraz ze schematem instalacji b) prostą instrukcję użytkowania instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim c) protokoły badań i sprawdzeń z wynikiem pozytywnym w tym: d) deklaracje zgodności lub certyfikaty bezpieczeństwa, atesty zgodności na wbudowane materiały e) karty gwarancyjną na wykonane roboty h) protokół przeszkolenia użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi instalacji oraz z przekazaniem instrukcji użytkowania i) protokół odbioru instalacji podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz wykonawcę, przy udziale użytkownika - sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji przez projektanta zgodnie z obowiązującymi przepisami, Jeżeli w trakcie prac projektowych i realizacji ujawni się potrzeba sporządzenia wszelkich innych ekspertyz i opracowań do wykonania ich zobowiązany będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dostawy i montażu oraz do wykonania wszelkich niezbędnych pomiarów, badań i sprawdzeń 5. Przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wolny od wad, odpowiadać normom jakościowym, określonym we właściwych aktach prawnych, posiadać gwarancje producenta oraz winien spełniać wszelkie wymogi przewidziane obowiązującymi przepisami dla tego typu wyrobów i nie może być przedmiotem roszczeń osób trzecich. Minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia - 60 miesięcy; minimalny okres rękojmi na przedmiot zamówienia 60 miesięcy. Okres rękojmi i gwarancji rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych protokołem odbioru końcowego zakończenia robót, termin gwarancji i rękojmi biegnie równocześnie. Powyższy zapis nie dotyczy modułów fotowoltaicznych, dla których gwarancja producenta wynosi minimum 12 lat, przy czym gwarancja mocy po 25 latach min. 82 % oraz inwenterów dla których gwarancja musi wynosić co najmniej 15 lat. Czas reakcji wykonawcy na zgłoszenie awarii instalacji w okresie gwarancji nie może być dłuższy niż 48 godzin. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu zgłoszenia awarii pocztą elektroniczna lub sms (w okresie gwarancji i po upływie okresu gwarancji) do momentu rozpoczęcia usuwania zgłoszonej awarii. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć fabrycznie nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w SWZ oraz załącznikach do SWZ. II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Kryterium jakości - Nazwa: okres gwarancji na który wykonawca przedłuża okres rękojmi za wady / Waga: 40.00 Cena - Waga: 60.00 II.2.6) Szacunkowa wartość II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 15/11/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11) Informacje o opcjach Opcje: nie II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Numer identyfikacyjny projektu: Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii. II.2.14) Informacje dodatkowe 23.1 Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), 24.1 Wykonawca którego oferta została wybrana zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 RODO znajdują się w Rozdziale XXXIX SWZ. Dodatkowe kody CPV: 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45261215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych 45000000-0 Roboty budowlane 45300000- 0 Roboty instalacyjne w budynkach 71321200-6 Usługi projektowania systemów grzewczych 71323100-9 Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 09330000-1 Energia słoneczna 09332000-5 Instalacje słoneczne 09331100-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne i sanitarne 45321000-3 Izolacja cieplna Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia wykonawca zatrudniał na umowę o pracę wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z montażem i uruchomieniem dostarczanego sprzętu/urządzeń. Wymóg nie dotyczy projektantów, osób kierujących robotami budowlanymi, osób wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych zgłoszonych. Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio. Sposób kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy. CPV: 09331200 Dokument nr: 565801-2023, ZP.271.24.2023 EL Otwarcie ofert: Warunki otwarcia ofert Data: 02/10/2023 Czas lokalny: 11:30 Miejsce: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć na Platformie pod adresem: https://gminauniejow.ezamawiajacy.pl w zakładce ,,OFERTY" Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego. W przypadku awarii tego systemu, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii. 16.7. Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępni na stronach internetowych prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 16.8. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronach internetowych prowadzonego postępowania informacje o: a) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte; b) cenach lub kosztach zawartych w ofertach. Specyfikacja: Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://gminauniejow.ezamawiajacy.pl Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://gminauniejow.ezamawiajacy.pl TERMIN SKŁADANIA ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału Data: 02/10/2023 Miejsce i termin realizacji: Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: teren Gminy Uniejów Wymagania: dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia Uwagi: Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Oferta musi zachować ważność do: 30/12/2023 Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 15/09/2023 Kontakt: Gmina Uniejów Bł. Bogumiła 13 Uniejów Kod NUTS: PL Polska 99-210 Polska E-mail: urzad@uniejow.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025