Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Ścinka i zrywka drewna |
Data zamieszczenia: | 2023-09-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Babiogórski Park Narodowy z siedzibą w Zawoi Zawoja 1403 34-222 Zawoja powiat: suski telefon: 507 784 217, 507 785 514, 33-877-67-02 faks: 33-877-55-54 zamowienia@bgpn.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Zawoja |
Wadium: | 1800 zł |
Nr telefonu: | telefon: 507 784 217 |
Termin składania ofert: | 2023-10-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe Podstawa prawna prowadzonego postępowania - art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.). Na podstawie Zarządzenia nr 9/2022 Dyrektora Babiogórskiego Parku Narodowego z siedzibą w Zawoi z dnia 13 maja 2022 r. zapraszamy do złożenia oferty na realizację zadania: 1. Nazwa zamówienia: Działania ochronne - ścinka i zrywka drewna. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja następujących zadań na obszarze administracyjnym Babiogórskiego Parku Narodowego w O.O. Orawa: 1) Cięcia sanitarne: ścinka drzew i wyróbka sortymentów obejmuje w rozmiarze 800 m3: ? ścinkę wyznaczonych drzew na terenach objętych ochroną czynną i krajobrazową. Cięcia dotyczą posuszu, wiatrowałów i wiatrołomów z ewentualnym wykorzystaniem zaprzęgów konnych, ciągników i urządzeń technicznych do rozciągania sztuk; ? okrzesanie; ? ułożenie gałęzi w stosy poza uprawami i powierzchniami przeznaczonymi do odnowień oraz przy szlakach turystycznych, ? manipulację i przerzynkę drewna po dokonanej zrywce zgodnie ze wskazaniami leśniczego. 2) Cięcia sanitarne - zrywka drewna obejmuje: ? zrywkę drewna pozyskanego w ramach cięć sanitarnych z terenów objętych ochroną czynną i krajobrazową w BgPN do drogi utwardzonej lub składnic w taki sposób, by zminimalizować szkody w lesie oraz niszczenie szlaków zrywkowych z zastrzeżeniem, że po drogach przeciwpożarowych oraz innych drogach, które wskaże leśniczy danego obwodu Strona 2 z 8 ochronnego zrywka musi być prowadzona w sposób nasiębierny czyli całkowicie podwieszony, ? przeciąganie sztuk po składnicy, mygłowanie drewna; ? oczyszczenie sączków, odprowadzenie wody, wyrównanie w razie potrzeby nawierzchni na drogach, po których była prowadzona zrywka; ? zrywka powinna odbywać się głównie przy zastosowaniu zaprzęgu konnego, a następnie za pomocą ciągników, w tym ciągników i pojazdów z systemem zrywki nasiębiernej. W przypadku zrywki wleczonej i półpodwieszonej jednorazowy ładunek zrywanego drewna nie powinien przekraczać 5 m3. 2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na zasadach określonych w załączniku nr 2 - wzorze umowy. 3. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: a) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz.U. z 2021 poz. 1098 z późn. zm.); b) Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn. Dz.U. z 2021 poz. 1275 z późn. zm.); c) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22.07.2019 r. w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Babiogórskiego Parku Narodowego (Dz.U. z 2019r. poz. 1699); d) Zarządzenie nr 5/2017 Dyrektora Babiogórskiego Parku Narodowego z dnia 27 stycznia 2017 r. w sprawie obrotu drewna w BgPN; e) Zasady hodowli lasu (wprowadzone w życie zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.); f) Instrukcję ochrony lasu (wprowadzoną w życie zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r.); g) Instrukcję ochrony przeciwpożarowej lasu (wprowadzoną w życie zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.); h) Instrukcję bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej (wprowadzoną w życie zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r.). Składanie ofert: 8. Sposób przygotowania oferty: 1. Ofertę należy złożyć w języku polskim, za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego formularzem ofertowym, z adnotacją ,,Oferta na: Działania ochronne - ścinka i zrywka drewna." 9. Termin i miejsce złożenia oferty: Ofertę należy złożyć do dnia: 02.10.2023 r., do godz. 11:00 za pomocą poczty elektronicznej na adres: zamowienia@bgpn.pl . W tytule wiadomości należy zamieścić: ,,Oferta na: Działania ochronne - ścinka i zrywka drewna. "Działania ochronne - ścinka i zrywka drewna." Miejsce i termin realizacji: 5. Termin (okres) realizacji zamówienia: Od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2023 r. Wymagania: 6. Warunki udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: a) Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w przypadku, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu 1 usługi w postaci wykonania prac w zakresie ścinki, manipulacji i zrywki drewna o wartości min. 100 000 zł brutto w okresie nie wcześniej niż ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te opracowania zostały wykonane, z załączeniem dowodów świadczących, że opracowania zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje, protokoły odbioru bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego były wykonywane. b) Zamawiający uzna za spełniony warunek, w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów. c) Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania potencjału technicznego umożliwiającego realizację zadania, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: ? co najmniej jednym leśnym ciągnikiem zrywkowym lub ciągnikiem rolniczym przystosowanym do zrywki drewna; ? co najmniej jednym koniem. 7. Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1800 zł. w postaci pieniężnej poprzez wpłatę na konto Bank Gospodarstwa Krajowego 81 1130 1150 0012 1252 7820 0001 z tytułem płatności: Wadium w postępowaniu ,,Działania ochronne - ścinka i zrywka drewna". 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Potwierdzenie wpłaty wadium należy załączyć do oferty. 4. Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium Wykonawcom, których oferta nie została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po podpisaniu umowy. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca: ? w odpowiedzi na wezwanie od Zamawiającego do złożenia oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw, zawiadomień itd. wymaganych w postępowaniu, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłek, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; ? odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; ? nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; ? zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W cenie przedmiotu zamówienia muszą być zawarte wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 3. Zamawiający nie dopuszcza do składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego. 4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 5. Oferta złożona przez Wykonawcę jest jawna, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzegł w złożonej ofercie. 6. Oferta powinna zawierać: o nazwę oraz adres Wykonawcy wraz z danymi kontaktowymi (nr telefonu, adres e-mail) o NIP, Regon (jeśli nadany), o imię, nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy, o czytelny podpis osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy (Zamawiający dopuszcza elektroniczne podpisanie oferty), o ceny należy podać w walucie polskiej, o potwierdzenie wpłaty wadium, o wykaz usług na potwierdzenie spełniania przez Wykonawcę warunku określonego w rozdziale 6 ust. 1 pkt. a) (Zamawiający zastrzega możliwość przedłożenia wykazu usług również na wezwanie do złożenia dokumentów na etapie badania oferty). - załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w rozdziale 6 ust. 1 pkt. b) (Zamawiający zastrzega możliwość przedłożenia wykazu osób również na wezwanie do złożenia dokumentów na etapie badania oferty). - załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. o wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w rozdziale 6 ust. 1 pkt. c) (Zamawiający zastrzega możliwość przedłożenia wykazu osób również na wezwanie do złożenia dokumentów na etapie badania oferty). - załącznik nr 5 do zapytania ofertowego. o Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 10. Termin związania ofertą: Termin związania ofertą wynosi 30 dni od daty, kiedy upływa termin składania ofert. 11. Postanowienia dodatkowe: 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo, zgodnie z art. 70 § 3 KC do zmiany zapytania ofertowego oraz prawo do zmiany innych postanowień, jak również prawo do zamknięcia postępowania w każdym czasie. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny. 3. W postępowaniu pomocniczo znajdują odpowiednie zastosowanie przepisy art. 223 i 224 ustawy PZP. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Nie dopuszcza się prowadzenia między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywania jakiejkolwiek zmiany w jej treści. 5. UWAGA: Zamawiający będzie dokonywał badania oferty w zakresie występowania rażąco niskiej ceny. Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, w szczególności w zakresie: a. zarządzania procesem świadczonych usług; b. wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków usług; c. oryginalności usług oferowanych przez wykonawcę; d. zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2018 r. poz. 2177 oraz z 2019 r. poz. 1564) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie; e. zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; f. zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego, obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; g. zgodności z przepisami z zakresu ochrony środowiska; h. wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia. 6. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: a. Treść oferty nie odpowiada treści niniejszego Zapytania ofertowego; b. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą c. Wykonawca nie złoży wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty d. Wykonawca nie złoży wyjaśnień w zakresie występowania rażąco niskiej ceny lub jeżeli Strona 7 z 8 dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia e. Wykonawca nie odpowie na wezwanie do uzupełnienia dokumentów 8. Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Uwagi: 4. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą: Cena oferty - 100 %. Do oceny oferty w zakresie w/w kryterium Zamawiający weźmie pod uwagę ofertowaną cenę brutto za realizację zamówienia. W kryterium cena kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wzoru: Ilość punktów = Cmin/Cwn x 100 pkt x 100% Gdzie: Cmin - cena minimalna spośród zaproponowanych cen ofertowych, Cwn - cena zaproponowana przez wykonawcę n 3. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta niepodlegająca odrzuceniu, złożona przez niewykluczonego z postępowania Wykonawcę, która uzyska największą ilość punktów w ocenie kryterium cena zamówienia. 4. Pozostałym ofertom ocenianym wg przyjętego kryterium przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów. 12. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: I. Administrator danych osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Babiogórski Parku Narodowego z siedzibą w Zawoi, 34-222 Zawoja 1403, NIP: 552-171-36-27, Regon 122462192; II. Inspektor Ochrony Danych Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Babiogórskim Parku Narodowego z siedzibą w Zawoi, kontakt: iodo@bgpn.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora z dopiskiem ,,Inspektor ODO"; III. Cele przetwarzania danych i podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a następnie archiwizowane przez okres 10 lat; natomiast dane związane z zawarciem i realizacją umowy będą archiwizowane przez okres 10 lat, licząc po roku zakończenia umowy; zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. Nr 14 poz. 67), na podstawie art. 6 ust. 2b ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; IV. Odbiorcy danych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 1129 ze zm.), dalej ,,ustawa Pzp"; V. Okres przechowywania danych Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; VI. Prawa i obowiązki osób, których dane dotyczą Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. ; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.*** Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.; VII. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; VIII. Dodatkowe informacje: Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: 3. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami, dane kontaktowe: Mirosław Niemiec, e-mail: zamowienia@bgpn.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025