wielkopolskie (Poznań)
warmińsko-mazurskie (Ełk)
śląskie (Mikołów)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont budynku |
Data zamieszczenia: | 2023-10-02 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY ul. Czwartaków 3 86-300 Grudziądz powiat: Grudziądz 261 48 32 22 13wog.przetargi@ron.mil.pl |
Województwo: | kujawsko-pomorskie |
Miasto: | Grudziądz |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 261 48 32 22 |
Termin składania ofert: | 2023-10-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
DOKUMENTACJA ZAPYTANIA O CENĘ (ZOC) Zaproszenie do złożenia oferty PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Remont budynku nr 26 w kompleksie wojskowym przy Ul. Hallera 62 w Grudziądzu dane Zamawiającego: 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Zakres przedmiotu zamówienia: określa Załącznik nr 1 do ,,ZOC" stanowi szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej w tym przedmiarze robót (Załącznik nr 1) na warunkach określonych w Załączniku nr 3. STWiOR - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - należy przez to rozumieć opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót; Dokumentacja projektowa - służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, składa się z Przedmiaru robót zawierającego zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych wraz z ich opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Przedmiotem zamówienia jest remont budynku nr 26 w kompleksie wojskowym przy Ul. Hallera 62 w Grudziądzu. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: => ROBOTY SANITARNE: wymiana odcinków rur kanalizacji sanitarnej; wymiana urządzeń sanitarnych; roboty malarskie grzejników i rurek co. => ROBOTY ELEKTRYCZNE: wymiana przewodów, gniazd i łączników; montaż opraw oświetleniowych przy stanowisku rozładowania broni; montaż wideodomofonu; => ROBOTY BUDOWLANE: roboty demontażowe i rozbiórkowe; wymiana stolarki drzwiowej; skucie starych i wykonanie nowych tynków wewnętrznych; układanie płytek ściennych i podłogowych; układanie wykładzin podłogowych; roboty malarskie powierzchni ścian i sufitów z uprzednim wykonaniem gładzi gipsowych; uszczelnienie dachu z dachówki zaprawą; montaż daszków nad drzwiami wejściowymi; wywóz i utylizacja odpadów budowlanych oraz złomu. => WYSZCZEGÓLNIENIE I OPIS PRAC TOWARZYSZĄCYCH: Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na swój koszt: - oświetlenie terenu robót - znaki ostrzegawcze na terenie robót; - wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy; - oznaczenie i zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót; W przypadku wskazania przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, pochodzenia -należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub wyroby do wykonania przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie opisu technicznego i podania nazwy produktu i producenta. W przypadku gdy Wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, iż kalkulacja ceny obejmuje materiały wskazane w dokumentacji ZOC. CPV: 45111300-1, 45421100-5, 45410000-4, 45431000-7, 45432111-5, 45442100-8 Dokument nr: 17/2023P Otwarcie ofert: termin otwarcia ofert: 10.10.2023 r. do godz. 08.00 informacje z sesji jawnej otwarcia ofert zostaną opublikowane niezwłocznie po ich otwarciu na stronie internetowej www.13wog.wp.mil.pl - Składanie ofert: 1. Informacja o zasadach złożenia i otwarcia ofert: Etap nr 1: złożenie i otwarcie ofert termin złożenia oferty: 10.10.2023 r. do godz. 07.30 forma złożenia oferty: pisemna na adres 13 WOG, w zamkniętej kopercie, oznaczonej: ,,oferta, nie otwierać do 10.10.2023 r. g. 08.00 - numer sprawy: 17/2023/P" dla ofert, oświadczeń, pełnomocnictw, zmian oferty - wymagana jest forma pisemna, dla wniosków, zapytań, wyjaśnień dopuszcza się formę elektroniczną e-mail, faks lub pisemnie Miejsce i termin realizacji: 2) Termin realizacji zamówienia: Roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia winny zakończyć w terminie do 45 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Roboty budowlane winny być realizowane w dni robocze od poniedziałku do piątku (poniedziałek - piątek od 7.00 do 17.00 Zamawiający dopuszcza realizacje robót w soboty od 7.00 do 17.00) Przekazanie protokolarne Wykonawcy terenu robót ustala się nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po podpisaniu umowy - powyższe jest równoznaczne z obowiązkiem przyjęcia przez Wykonawcę terenu robót w tym terminie. Wymagania: Dane o procedurze zakupu: tryb udzjelenia zamówienia: zapytanie o cenę (ZOC) informacja o procedurze: zamówienie klasyczne o wartości mniejszej niż 130.000,00 zł z zastosowaniem przepisów kodeksu cywilnego Iz wyłączeniem zastosowania ustawy prawo zamówień publicznych/ Etap nr 2: przystąpienie przez Wykonawcę do negocjacji w dniu 10.10.2023 r. g. 08:30 - dotyczy sytuacji gdy Wykonawca wskaże w treści oferty, że oferowana cena podlega dalszym negocjacjom. W przypadku gdy Wykonawca nie wskaże, że cena podlega negocjacjom bądź nie stawi się w terminie negocjacji wyznaczonym przez Zamawiającego jak powyżej, Zamawiający rozpatruje cenę oferty jako ostateczną nie podlegającą negocjacjom. Kolejność negocjacji z Wykonawcami jest analogiczna jak kolejność złożonych ofert negocjacje będą następować w odstępach co 30 min, i tylko i wyłącznie w dniu 10.10.2023 r. Zamawiający nie przewiduje innego terminu negocjacji. Brak zgłoszenia od Wykonawcy woli negocjacji do 10.10.2023 r. g. 08:30 uznaje się, że Wykonawca nie przystępuje do negocjacji. Przedstawiciel Wykonawcy przystępujący do negocjacji winien okazać stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przedmiotowej procedurze w oryginale lub kserokopii notarialnie poświadczonej. Brak jego przedłożenia lub brak dokumentu w ofercie uniemożliwi przeprowadzenie negocjacji z Wykonawcą. Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami: zakres spraw formalno-prawnych: p. Bernadeta Skrzeszewska zakres spraw w przedmiocie zamówienia: p. Mariusz Hnat zastrzega się, że nie zostaną udzielone ustnie i telefonicznie wyjaśnienia mające wpływ na treść ofert, dla zapytań obowiązuje forma jak powyżej. ? godziny urzędowania 13WOG: od poniedziałku do czwartku w godz. 7.00 do 15.30, w piątki od godz. 7.00 do godz. 13.00. ? Zamawiający jest jednostką budżetową i jest płatnikiem podatku VAT UE w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570j. t.) 3) Warunki i sposób realizacji zamówienia określa Załącznik nr 3 do ,,ZOC" ,,Ogólne Warunki Umowy". 4) Wykonawca ma prawo do wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia w celu przygotowania oferty (wizja lokalna nie jest bezwzględnym obowiązkiem Wykonawcy warunkującym złożenie oferty): o zamiarze uczestnictwa w wizji lokalnej należy poinformować Zamawiającego (poprzez platformę zakupową), w odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający wyznaczy termin dokonania wizji lokalnej; osoby, które będą okazywać przedmiot zamówienia są upoważnione do udostępnienia terenu w zakresie jego okazania. Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z osobami nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania należy kierować bezpośrednio do Zamawiającego zgodnie z przyjętymi zasadami komunikowania się. dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania zamówienia może dokonać przedstawiciel Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia, który udostępni przed rozpoczęciem wizji lokalnej imienne upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, oraz dowód tożsamości; z przeprowadzonej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół (Załącznik nr 7 do ZOC). Zamawiający nie przewiduje udzielania wyjaśnień podczas wizji lokalnej, wizja ma służyć okazaniu obiektu robót budowlanych. 5) Zakazuje się dokonywania podczas wizji lokalnej i realizacji zamówienia, zdjęć, nagrań, zbierania danych z wykorzystywaniem aparatów latających, w tym BSP typu ,,Dron". 3. Wymagania jakie winien spełniać Wykonawca ubiegający się o zamówienie: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy mają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym i są zdolni do należytego wykonania zamówienia, spełniają minimalne poziomy zdolności określone przez Zamawiającego dotyczące zdolności zawodowej w następującym zakresie: a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące w swym zakresie roboty ogólnobudowlane. Każda wykazana zrealizowana robota winna stanowić co najmniej kwotę 50.000,00 zł brutto. b) Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego co najmniej: jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, skierowaną przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia tj. kierownikiem robót budowlanych, uprawnionym minimum w ograniczonym zakresie do kierowania robotami o charakterze ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. jedną osoba odpowiedzialną za kierowanie robotami, skierowaną przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia tj. kierownikiem robót, uprawnionym w minimum w ograniczonym zakresie do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa; Uwaga: Zamawiający wyjaśnia, iż przez wyrażenie ,,w sposób czynny" należy rozumieć przynależność danej osoby do Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonej od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, korzystający w sposób nieograniczony z praw mu przysługujących tj. osoba nie została zawieszona, wykreślona itp. (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa Dz.U. z 2023 r., poz. 551 j.t). 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, polegać na zdolnościach zawodowych, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów składa wraz z oferta, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego wynika: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; - sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; - czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa zostaną spełnione wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców spełnia warunki w zakresie zdolności zawodowej i ten Wykonawca będzie faktycznie realizował tę część zamówienia, w której wykazał spełnienie warunku udziału, o którym mowa. W przypadku, o którym mowa Wykonawca musi złożyć wraz z oferta: 1) stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego; 2) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. 5. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu nastąpi w myśl zasady spełnia/nie spełnia. 4. Oferta i informacje w zakresie złożenia ofert: 1. Oferta winna składać się z: 1) Kosztorysu ofertowego - druk Załącznika nr 2 do dokumentacji ,,ZOC" 2) Pełnomocnictwo do działania innych/ej osób/y w imieniu Wykonawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa - o ile dotyczy. 3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129) - aktualne na dzień składania ofert Załącznik nr 8 do ZOC; 4) Wykaz robót budowlanych wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wykonanie zgodnie w sposób należyty oraz ich prawidłowe ukończenie zgodnie z przepisami prawa budowlanego wykaz robót budowlanych winien obejmować co najmniej dwie roboty wykonanych w okresie pięciu lat przed upłynięciem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami o których mowa, są referencie bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Druk oświadczenia, o którym mowa stanowi Załącznik Nr 5 do ZOC. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych dokumentów jak powyżej, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się do właściwego podmiotu, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 5) oświadczenie o dysponowaniu kierownikiem robót celem wykazania spełnienia warunku w zakresie zdolności zawodowej skierowanym przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnym za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych i uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania daną osobą. Druk oświadczenia, o którym mowa stanowi Załącznik Nr 6 do ZOC 6) Informacje o Wykonawcy - Załącznik nr 4 do ZOC 7) Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia zasobów jeżeli Wykonawca celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej i w tym zakresie polega na innym podmiocie - o ile dotyczy. 8) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy - dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 2. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione w tym zakresie przez Wykonawców. 3. Oferta w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, z dokładnością do wskazanej godziny i minuty musi być złożona w kancelarii Zamawiającego - budynek nr 1 pom. nr 7. Zamawiający nie przewiduje przyjmowania ofert na biurze przepustek. Wymóg ten dotyczy również przesyłek nadawanych za pośrednictwem firmy spedycyjnej lub kurierskiej. 4. Wykonawca dla zachowania terminu składania ofert winien uwzględnić czas niezbędny na wystawienie przez osobę pełniącą służbę w biurze przepustek, przepustki upoważniającej do wejścia do kancelarii Zamawiającego oraz czas niezbędny na przejście do kancelarii i złożenie oferty. 5. Oferta przekazana w inny sposób niż opisany przez Zamawiającego lub złożona po wyznaczonym terminie nie będzie podlegała rozpatrzeniu przez Zamawiającego. 6. W przypadku nie złożenia przez Wykonawcę wraz z oferta dokumentów jak powyżej bądź w przypadku gdy złożone dokumenty będą niekompletne lub będą zawierały błędy Zamawiający wezwie w wyznaczonym terminie do ich uzupełnienia lub poprawienia tylko Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona. 5. Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej: 1) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 2) Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu kryterium: o cena oferty Cn = 100%: C of.n. Cn =-----------------------x 100 pkt Cof.b. gdzie: Cn - liczba punktów za kryterium cena Cot.n.- cena oferty najniższej Cof.b. - cena oferty badanej 3) Oferta, która spełni wszystkie warunki i wymagania oraz uzyska najwyższą liczbę punktów, obliczoną wg wzoru określonego w pkt. 2, zostanie uznana za najkorzystniejszą. 4) Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty ważne, spełniające wymagania Zamawiającego. 5) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (bez zaokrąglania punktów z trzeciego miejsca wyniku działania matematycznego). 6) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa powyżej, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Cena nie może być wyższa niż zaoferowana w pierwotnej ofercie. Brak złożenia oferty dodatkowej powoduje uznanie, iż Wykonawca utrzymuje cenę ofertową złożoną pierwotnie. 7) Sposób obliczenia ceny: Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty i własnym staraniem zdobywa wszelkie informacje niezbędne do jej przygotowania. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić przy kalkulacji ceny całość prac związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, niezbędnych z punktu widzenia sztuki budowlanej i dających gwarancje prawidłowego ich wykonania, nawet jeśli nie zostały one szczegółowo wyspecyfikowane w przedmiarze robót oraz STWiOR. W zakres tych prac wchodzą w szczególności: robocizna, zakup materiałów, sprzętu, urządzeń i elementów wyposażenia, ich transport, montaż, wbudowanie, zamocowanie, wykonanie zabezpieczeń, oraz wszelkie inne prace pomocnicze (koszty bezpośrednie, ogólne i wynikające z działalności gospodarczej związane z ryzykiem Wykonawcy, kalkulowany zysk, wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z wykonaniem zamówienia). Cenę ofertową stanowi cena kosztorysowa brutto. Kosztorys ofertowy należy wykonać metodą uproszczoną. Kalkulacja uproszczona polega na obliczeniu ceny kosztorysowej (Cr) jako sumy iloczynów ustalonych jednostek przedmiarowych @ i ich cen jednostkowych (C|), z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (Pv) według wzoru: Ck= L x Cj + Pv Wykonawca ma obowiązek złożyć kosztorys ofertowy zgodnie z Załącznikiem nr 2 do ZOC. Dopuszcza się złożenie kosztorysu w formie elektronicznego wydruku z programu kosztorysowego dostępnego Wykonawcy pod warunkiem, iż pozycje wyszczególnione przez Zamawiającego na druku Załącznika nr 2 do ZOC będą w pełni w nim wykazane a kalkulacja będzie przejrzysta i będzie zawierać elementy cenowe w odniesieniu do każdej wykazanej pozycji robót. Wykonawca stosując KNR winien mieć na uwadze zawarcie w składanej ofercie - kosztorysie OPISU ROBÓT zgodnie z określeniami (pełen opis) użytymi przez Zamawiającego. Przy wyliczaniu poszczególnych wartości należy ograniczyć się do dwóch miejsc po przecinku na każdym etapie wyliczenia ceny. Kwoty wykazane w ofercie zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza (Podstawa: art. 106e ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług - Dz. U. z 2023 poz. 1570 j.t). Cenę należy podawać w złotych polskich (PLN). Ceny jednostkowe wynikające z kosztorysu ofertowego są w okresie obowiązywania umowy niezmienne. Cena podana w ofercie musi obejmować w kalkulacji wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. Cena może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. Rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane wyłącznie w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych (art. 281 ust. 2 pkt. 13 p.z.p.). Wykonawca jest zobowiązany wypełnić wszystkie pozycje zawarte w kosztorysie ofertowym. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r., poz. 1570 t.j.), dla celów zastosowania kryterium ceny i porównania ofert, Zamawiający doliczy w przedstawionej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. 6. Informacje: 1) Badanie i ocena ofert: - treść oferty musi być sporządzona w języku polskim i musi być zgodna z dokumentacją ,,ZOC" pod rygorem uznania jej za niezgodną z ZOC; - w przypadku, gdy złożone dokumenty będą budziły wątpliwości Zamawiającego lub będą zawierały błędy, wówczas wezwie on Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona pisemnie do uzupełnienia braków lub do złożenia stosownych wyjaśnień, pod rygorem niezakwalifikowania oferty do oceny w celu wyboru oferty najkorzystniejszej. - w przypadku gdy Zamawiający będzie posiadał wątpliwości co do wystąpienia rażąco niskiej ceny dany Wykonawca, którego powyższe dotyczy zostanie wezwany celem wyjaśnienia elementów ceny i okoliczności stanowiących podstawę do wyliczenia ceny. 2) Wybór oferty najkorzystniejszej: niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub zakończeniu procedury bez udzjelenia zamówienia, Zamawiający zawiadomi jednocześnie Wykonawców (e-mail lub/i za pośrednictwem Poczty Polskiej), którzy złożyli oferty o rozstrzygnięciu procedury zakupu, zamieszczając również informację w tym zakresie na stronie www.13wog.wp.mil.pl. 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia: Wykonawca, którego oferta została wybrana za najkorzystniejszą, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy. W przypadku nie dysponowania przez Zamawiającego danymi Wykonawcy niezbędnymi do wypełnienia treści umowy Wykonawca jest zobowiązany w odpowiedzi na wezwanie do udostępnienia tych danych w określonym treścią wezwania terminie. Wykonawca, o którym mowa, jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik Nr 3 do ZOC, uzupełnionych o zapisy wynikające z treści złożonej i wybranej oferty. Przed podpisaniem umowy (jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie), Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu umowy konsorcjum. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych złożonych w postępowaniu albo unieważnić postępowanie. Uwagi: 7. Informacje w zakresie ochrony danych / RODO: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46AA/E (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL119z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy; 2) w sprawach związanych z danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych - p. Moniką Kurzawa, poprzez e-mail: 13wog.iodo@ron.mil.pl lub kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres 13 WOG-ul. Czwartaków 3, 86-300 Grudziądz; 3) dane osobowe wynikające ze złożonych dokumentów, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarciem umowy i jej realizacją, dochodzeniem ewentualnych roszczeń, podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych po stronie Zamawiającego; 4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy p.z.p., oraz podmiotom / osobom w zakresie procesu i zarządzania 13WOG w tym dostawcom usług teleinformatycznych, księgowych, prawnych, doradczych, kurierskich i pocztowych, archiwizacyjnych, związanych z utylizacją dokumentacji oraz innych nośników zawierających dane osobowe, pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki służbowe; 5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy p.z.p. oraz przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w związku z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt 13 WOG, przez okres 5 lat od dnia udzjelenia zamówienia, przez czas trwania umowy, okres gwarancji oraz czas na dochodzenie ewentualnych roszczeń, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy p.z.p. m.in. dotyczą uniemożliwienia przeprowadzenia postępowania z udziałem podmiotu, który nie dopełnił wymagań o których mowa lub niemożliwością zawarcia z nim umowy z przyczyn leżących po jego stronie; 7) w odniesieniu do indywidualnych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Udostępniający / wskazujący dane osobowe po stronie Wykonawcy, ma prawo: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych odpowiednio osoby dotyczącej; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznane zostanie, że przetwarzanie danych osobowych odpowiednio dotyczących narusza przepisy RODO; Udostępniającemu / wskazującemu dane osobowe po stronie Wykonawcy, nie przysługuje: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Zamawiający wskazuje, że Wykonawca jest zobowiązany do realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 lub li art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i których dane Zamawiający pośrednio pozyskał /pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w ań.. 14 ust. 5 RODO. |
© eurobudowa.pl 2004-2025