wielkopolskie (POZNAŃ)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont dachu kościoła |
Data zamieszczenia: | 2023-11-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Józefa Oblubieńca w Trzcinnej Trzcinna 85 74-304 Trzcinna powiat: myśliborski tel./fax 95 747 17 60, tel. 95 747 19 77 sekretariat@nowogrodekpomorski.pl |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Miasto: | Trzcinna |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel./fax 95 747 17 6 |
Termin składania ofert: | 2023-12-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Tytuł zamówienia:,, Remont dachu kościoła parafialnego w Trzcinnej - kontynuacja prac po huraganie (zalecenia konserwatora zabytków)" dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr RPOZ/2022/368/Polski Ład Cel zamówienia: Celem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych (naprawa i remont dachu kościoła) mających za zadanie zachowanie budynku Kościoła Parafialnego pw. św. Józefa Oblubieńca w Trzcinnej jako obiektu dziedzictwa kulturowego w ramach inwestycji: Remont dachu kościoła parafialnego w Trzcinnej - kontynuacja prac po huraganie (zalecenia konserwatora zabytków) Miejsce położenia zabytku: Trzcinna, 74-304 Trzcinna, działka nr 124 obręb Trzcinna, gmina Nowogródek Pomorski. Obiekt został wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-1371 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych i prac konserwatorskich ramach inwestycji pn.: Remont dachu kościoła parafialnego w Trzcinnej - kontynuacja prac po huraganie (zalecenia konserwatora zabytków). 1.1. Remont zabytkowego kościoła Parafialnego pw. św. Józefa Oblubieńca w Trzcinnej zgodnie z zakresem robót opisanym w projekcie budowlanym autorstwa mgr inż. arch. Mieczysław Lipik, mgr inż. Paweł KozaneckiJ dokumentacji konserwatorskiej autorstwa mgr Lidii Piotrowskiej-Cześnik. Zainteresowanym podmiotom biorącym udział w postępowaniu Zamawiający umożliwi zapoznanie się z projektem budowlanym oraz programem prac konserwatorskim, celem poznania pełnego zakresu zamówienia. W celu zapoznania się z w/w dokumentacją należy skontaktować się z Zamawiającym. Zakres prac obejmuje w szczególności remont dachu nad nawą kościoła oraz prezbiterium: - Zdjęcie istniejącej dachówki ceramicznej - Usunięcie prowizorycznych napraw po wystąpieniu huraganu - Zerwanie łat, opierzeń i blacharki - Pokrycie dachu folią paroprzepuszczalną Nabicie kontrłat 60x20mm na krokwiach z podkładkami wyrównującymi płaszczyznę połaci - Przybicie nowych łat 70x50 mm - Wykonanie prac blacharskich ( opierzenia ścian, blachy okapowe) z blachy tytanowo-cynkowej gr. 0,55 mm Ułożenie dachówek ceramicznych - dachówka karpiówka w kolorze naturalnej czerwieni nieszkliwiona, grubość dachówki min. 12 mm - Renowacja sterczyn na ścianach szczytowych - Założenie nowych rynien i rur spustowych z blachy tytanowo-cynkowej gr. 0,55 mm - Wykonanie w trakcie powyższych prac wzmocnień elementów konstrukcji (ok. 15-20% krokwi) - Konserwacja elementów drewnianych Wymiana instalacji odgromowej po istniejącej trasie z wykonaniem uziomów i pomiarów powykonawczych WZMOCNIENIE ELEMENTÓW DREWNIANYCH Uszkodzenia elementów nośnych konstrukcji mają charakter lokalny. Najczęstszą przyczyną uszkodzeń są przecieki przez nieszczelne pokrycie dachowe - występują zazwyczaj tylko w pewnych miejscach dachu oraz działalność owadów technicznych. Projektuje się rewaloryzacje zachowanej konstrukcji dachowej poprzez: o Wzmocnienie uszkodzonych elementów o Zabezpieczeniu drewna przed wpływem wilgoci, owadów i grzybów Ze względu na wartości zabytkowe i stopień zachowania oryginalnej więźby zakłada się jak najmniejszą ingerencję w istniejącą konstrukcje. Wszelkie naprawy powinny być wykonane metodami tradycyjnymi z zachowaniem drewna identycznego gatunku i o identycznym przekroju elementów jak w więźbie oryginalnej. Przewiduje się impregnacje drewna, wymianę fragmentów uszkodzonych w których stwierdzono istotne osłabienie przekroju nośnego. Do zabiegów naprawczych należy stosować materiał powietrzno-suchy, taki sam gatunek drewna, zaimpregnowany. Wymiary elementów, kształt i charakter połączeń ciesielskich jak najbardziej zbliżony do oryginalnego. Dopuszcza się jedynie stosowanie drewna klasy C20 lub wyższej i wilgotności poniżej 18%. Naprawa poluźnionych węzłów - poluźnienia węzłów które są skutkiem przemieszczeń uszkodzonych elementów, próchnicy, zamakania i wysychania drewna należy wzmocnić za pomocą gwoździ i w ostateczności nakładek. Należy stosować technikę połączeń zbliżoną do czasu wykonania konstrukcji. Uszczelnianie pęknięć wzdłużnych - wszystkie szczeliny występujące w elementach więźby występujące od góry elementu (od strony pokrycia, oraz skośnie do wewnątrz) należy wypełnić preparatem impregnującym. Elementy wymagające wzmocnienia należy wzmacniać za pomocą obustronnych nakładek o wymiarach 32x130 mm łączonych za pomocą śrub M16 + pierścienie zębate (nie mniej niż 3 szt. Po każdej stronie, razem 6 szt.) co wynika z obliczeń konstrukcyjnych dla przedmiotowej więźby i stanu jej zachowania. Elementy drewniane porażone przez szkodniki biologiczne przekazać do utylizacji bez możliwości ponownego wykorzystania, jako materiału budowlanego. Elementy historyczne należy oczyścić w sposób ręczny tzn. omieść, odpylić i usunąć nieczystości, gruz i pozostałości po poprzednich pracach remontowych. IMPREGNACJA DREWNA Konstrukcję nośną drewnianą należy oczyścić i zabezpieczyć przed korozją biologiczną poprzez impregnacje natryskową lub nanoszenie pędzlem lub metodami wgłębnymi. Całość nowego drewna zastosowanego do napraw i wzmocnienia konstrukcji należy zabezpieczyć przed działaniem grzybów, owadów technicznych szkodników drewna i ogniem. Drewno powinno być zabezpieczone przed ogniem do stopnia NRO. Drewno historyczne noszące ślady uszkodzenia przez szkodniki należy impregnować z wykorzystaniem preparatów o działaniu: owadobójczym, grzybobójczym i ogniochronnym. Aplikacja preparatów wg instrukcji producenta. REMONT POKRYCIA DACHOWEGO Remont pokrycia dachowego nawy kościoła - wymiana pokrycia dachowego na nową dachówkę ceramiczną karpiówkę układaną w koronkę wraz z wymianą łat i pokryciem folią wiatroizolacyjną oraz wymiana obróbek blacharskich. Zakłada się wymianę obróbek blacharskich na nowe wykonane z blachy tytanowo-cynkowej gr. 0,55mm. Przy wymianie pokrycia dachowego należy wymienić istniejące łaty dachowe na nowe. Prowadząc prace należy przewidzieć sposób przewietrzania przestrzeni pod pokryciem, dlatego projektuje się pod nowe pokrycie zastosować systemową wysokoparoprzepuszczalną membranę Istniejące obróbki blacharskie posiadają liczne nieszczelności, na styku z połacią dachową kościoła odspojone od muru. Obecne obróbki blacharskie są nieskuteczne, nieszczelne. Podczas remontu należy zdemontować wszystkie istniejące, stare obróbki blacharskie. Projektuje się wykonanie nowych z blachy tytanowo-cynkowe gr minimum 0,55mm po to, aby wyeliminować zamakanie ścian a tym samym zawilgacanie i ich powolna degradację. 1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku: Istniejące pokrycie dachowe jest w złym Astanie technicznym. Liczne przecieki powodują niszczenie więźby dachowej i innych elementów konstrukcyjnych obiektu. Wpływa to negatywnie na bezpieczeństwo użytkowników, a także na dalszą degradację substancji zabytkowej. 1.3 Dane o zabytku Obecna budowla kościoła posadowiona została na najwyższym wzgórzu we wsi, w jej północno-wschodniej części. Jest to forma neogotycka z bryłą o zróżnicowanych gabarytach. Prezbiterium kościoła zwrócone na wschód, kościół orientowany. Po wschodniej stronie kościoła prawdopodobnie w okresie średniowiecza założony został cmentarz, natomiast po zachodniej stronie kościoła znajduje się budynek dawnej szkoły pochodzący z tego samego okresu co kościół. Kolejne lata przed i powojenne nie mają wpływu na miejscowy kościół, a działania wojenne szczęśliwie ominęły świątynię. Tuż po wojnie kościół po poświęceniu funkcjonuje w strukturach kościoła rzymskokatolickiego. Obiekt wybudowany został na planie prostokąta. Prezbiterium usytuowane we wschodniej części łączy się z zakrystią ulokowaną w części południowej. Te dwa elementy wybudowane zostały w rzucie prostokąta. Podobnie, bo także na planie prostokąta wybudowana została wieża w części zachodniej obiektu. Bezpośrednio do wieży od strony południowej, w narożu przylega kruchta i cylindryczna niewielka baszta. Dach korpusu został pokryty dachówką karpiówką, podobnie jak prezbiterium, zakrystia i kruchta. Wieża wraz z czworoboczną latarnią oraz cylindryczna wieża została pokryta blachą. Więźba dachowa drewniana. Kościół murowany z cegły nieotynkowany od zewnątrz. Brak widocznej przebudowy. Wymiary kościoła: - długość 21,90 m - szerokość 12,45 m - wysokość całkowita z wieżą 32 m - wysokość nawy 19 m 2. Wyszczególnione w opisie nazwy materiałów budowlanych lub nazwy producentów zostały użyte pomocniczo i są tylko poglądowe, co należy traktować, iż nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie, zastosowane mogą zostać materiały równoważne lub lepsze do podanych (o równoważnych parametrach technicznych). Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie wykonawcy 4. Odbiór robót Odbiór robót ostateczny dokonany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. Na tej samej zasadzie prowadzony będzie odbiór częściowy. CPV: 45.261210-9, 45261900-3, 45422000-1 Dokument nr: 1/2023 Składanie ofert: TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert - 20.12.2023r. Godz. 15.00 2. Sposób i miejsce składania ofert - w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście na adres Zamawiającego. Miejsce i termin realizacji: 5. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w miejscowości Trzcinna na działce nr 124 obręb Trzcinna, gm. Nowogródek Pomorski. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: marzec 2024r. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 30 dni od dnia wyboru wykonawcy. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zadania: do 30.06.2025r. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Trzcinna, 74-304 Trzcinna, działka nr 124 obręb Trzcinna, gmina Nowogródek Pomorski. Obiekt został wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-l371 Wymagania: SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie na stronie internetowej Wnioskodawcy: https://bip.nowogrodekpomorski.pl/ TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem §8 ust. 6 Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków 2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023r. poz. 1605 z późn.zm.) 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U z 2020r. poz. 1740 z późn. zm.). 3. Okres gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do udzjelenia gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem zgodnie z ofertą. Wymagany minimalny okres gwarancji dla zamówienia na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 24 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Zainteresowanym podmiotom biorącym udział w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej należy skontaktować się z Zamawiającym. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 8. Zamawiający dopuszcza powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania b) Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonywania niniejszego zamówienia c) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach e) Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi nie mniej niż 24 miesiące od dnia odbioru końcowego Warunki określone powyżej uznaje się za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie oraz następujące dokumenty potwierdzające warunek zdolności technicznej: - wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał i prawidłowo ukończyli co najmniej trzy roboty budowlane polegające na remoncie dachu obiektu zabytkowego o wartości co najmniej 200.000 złotych brutto (dwieście tysięcy złotych) każda z robót budowlanych. Do każdej roboty oddzielnie wykazanej w wykazie robót należy załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem protokołu odbioru robót przez przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz kosztorysu ofertowego albo kosztorysu powykonawczego zatwierdzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie rzeczowym z udzielonym pozwoleniem na prowadzenie prac konserwatorskich. Oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu, wykaz robót wraz z niezbędnymi dowodami na potwierdzenie wykonanych robót należy dołączyć do formularza oferty. Jeżeli Wykonawca nie dołączy wykazu wraz z niezbędnymi dowodami oferta zostanie odrzucona. MINIMALNY ZAKRES OFERTY Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka, która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: a) zostaną złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty. 3. Wybór najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu zostanie przeprowadzony w oparciu o następujące kryteria: cena-70%, termin gwarancji - 30%. 3.1 Kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru: C = C min/Co x 70 pkt gdzie: C min - cena brutto oferty najniższej, Co - cena oferty ocenianej. 3.2 Kryterium termin gwarancji będzie rozpatrywane na podstawie zaoferowanego terminu gwarancji, podanego przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego zestawienia: 24 miesięcy - 0 pkt; 36 miesięcy - 10 pkt. 48 miesięcy - 20 pkt. 60 miesięcy i więcej - 30 pkt. 3.3 Ocena ofert odbędzie się w skali punktowej 0-100 pkt. 4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający wybierze ofertę zawierającą niższą cenę. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny, bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania czy też data sporządzenia. Kancelaria Parafii czynna jest po uprzednim umówieniu się z Zamawiającym. 3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane 4. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert PODSTAWY WYKLUCZENIA 1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. W przypadku Wykonawcy wykluczonego zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. WARUNKI ZMIANY UMOWY Warunki zmiany umowy określone zostały we wzorze umowy - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego DODATKOWE WARUNKI 1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych 2. Oferta oraz wszystkie dokumenty składane wraz z ofertą winny zostać sporządzone w języku polskim. 3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z właściwym dokumentem rejestrowym. Złożony podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska lub złożony wraz z pieczęcią imienną. 4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach prowadzonego postępowania bez podania przyczyny. 6. Zamawiający może żądać od Wykonawców w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenie pełnych wyjaśnień Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty. 7. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia warunków formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania. 8. Z tytułu odrzucenia oferty, wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 9. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. 10. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. Podana cena brutto winna wynikać z kosztorysu ofertowego szczegółowego, który Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty. Niezałączenie kosztorysu ofertowego do oferty stanowi podstawę do odrzucenia oferty. 11. Określając wynagrodzenie Wykonawca zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA 1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego ze złożonej oferty. 2. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy 3. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z rozliczenia zaliczki, o którym mowa powyżej, płatne będzie w dwóch transzach po: - protokolarnym odbiorze częściowym robót na podstawie wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę do wartości nie wyższej niż 50% wynagrodzenia wynikającego z oferty - protokolarnym odbiorze końcowym robót na podstawie wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę na pozostałą wartość wynagrodzenia. 4. Wykonawca zapewni finansowanie inwestycji w części niepokrytej zaliczką (udziałem własnym Zamawiającego), na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego Uwagi: 3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu |Europejskiego i Rade (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych ) (Dz.Urz.UE LI 19 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenia RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. Kontakt: Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia ks. Dariusz Pilarski - Proboszcz Parafii tel. 95 747 19 77 e-mail darpi11@op.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025