wielkopolskie (Poznań)
dolnośląskie (Złotoryja)
warmińsko-mazurskie (Braniewo)
pomorskie (Gdynia)
mazowieckie (Ciechanów)
wielkopolskie (POZNAŃ)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace remontowo-konserwatorskie zabytkowego muru ogrodzeniowego |
Data zamieszczenia: | 2023-11-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Małgorzaty w Chybicach Chybice 47 27-225 Pawłów powiat: starachowicki tel.: 41/ 272-25-07, tel. 796147775 parafiachybice1@wp.pl |
Województwo: | świętokrzyskie |
Miasto: | Pawłów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 41/ 272-25-07, |
Termin składania ofert: | 2023-12-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Prace remontowo-konserwatorskie zabytkowego muru ogrodzeniowego przy kościele pw. św. Małgorzaty w Chybicach" 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowo-konserwatorskich zabytkowego muru ogrodzeniowego przy kościele pw. św. Małgorzaty w Chybicach, zlokalizowanego na działce nr ewid. 12 w miejscowości Chybice (obręb 261104_2.0006, gmina Pawłów, powiat starachowicki, woj. świętokrzyskie). Planowane prace ujęte w zadaniu obejmują: sporządzenie dokumentacji budowlanej, uzyskanie stosownych pozwoleń/ zezwoleń/uzgodnień na realizację inwestycji dotyczącej zabezpieczenia zabytkowego muru oraz wykonanie robót budowlanych. Pierwotny kościół pw. św. Małgorzaty pochodzi z ok. 1362 r. Świątynia była rozbudowywana i remontowana w 1617 r., w 1710 r. od strony zachodniej dobudowano wieżę. Jest to budowla orientowana, gotycka, murowana z ciosów piaskowca. Nawa jest na rzucie prostokąta z węższym prostokątnym prezbiterium. Najciekawszym elementem architektury kościoła jest sklepienie nawy. Podtrzymywane jest jednym, ośmiobocznym filarem i określane jest jako sklepienie palmowe. Obiekt jest bardzo cennym i unikatowym zabytkiem, ważnym dziedzictwem architektury gotyckiej w tej części Polski. Mur ogrodzenia ma kształt siedmioboku, wydłużonego na osi wschód-zachód, o bokach zróżnicowanej długości. Pod względem konstrukcyjnym mur ogrodzenia posadowiony na fundamentach kamiennych - murowany z kamienia, częściowo - w górnej części z cegły, z czapką kamienną wzmocniony słupkami z daszkami kamiennymi, obustronnie tynkowany. Przekrój muru po stronie południowej o zmiennej grubości - od strony wewnętrznej (od terenu placu kościelnego) mur wymurowany w pionie, a od strony zewnętrznej (od strony stawu) lico muru odchylone od pionu - mur przy podstawie większej grubości niż w poziomie zwieńczenia. Parametry istniejącego muru przedstawiają się następująco: długość ramienia południowego (z trzech części z załamaniami) - ok. 63m; wysokość muru - do 4,5m (od strony zewnętrznej ) i 1,5m (od strony wewnętrznej); wysokość różnicy terenu przy podstawie muru: od ~1,0m w części południowo zachodniej do ~2,8m w części południowo-wschodniej; grubość muru u podstawy - ok. 1,0m; grubość muru w istniejącej koronie - ok. 0,5m. W 2022 r. na zlecenie Zamawiającego została opracowana ,,Dokumentacja projektowa sposobu zabezpieczenia i przeciwdziałania zniszczeniu formy terenu oraz znajdujących się na tej formie: budynku kościoła pw. św. Małgorzaty i jego ogrodzenia w Chybicach", stanowiąca załącznik do niniejszego zapytania (należy ją traktować jako dokument informacyjny o charakterze pomocniczym w zakresie realizacji zadania objętego niniejszym postępowaniem). Stosownie do przedmiotowej dokumentacji (ekspertyzy technicznej) stan zachowania tego muru jest zły. Jest on przechylony i mocno popękany (w każdej chwili grozi zawaleniem). Są fragmenty w znacznym stopniu zdegradowane, z uszkodzoną warstwą licową, spękaniem na pełnej grubości wraz z przemieszczeniem. Widoczne są wybrzuszenia i lokalnie występujące spękania muru. Lokalnie w miejscach wybrzuszeń, w szczelinach widoczne są korzenie i często występują rozluźnione kamienie warstwy licowej, które stwarzają bezpośrednie zagrożenie spadnięcia. Planowane prace remontowo-konserwatorskie ujęte w zadaniu dotyczą zabezpieczenia zabytkowego muru. Obejmują wzmocnienie mikrofalami muru oporowego, drenaż przy murze oporowym, naprawę muru (przemurowania uszkodzonych fragmentów, iniekcje, izolacje, uzupełnienia spoin), wykonanie dokumentacji budowlanej odnoszącej się do tego zadania. Roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, a są konsekwencją procesu budowlanego i prac konserwatorskich oraz z nich wynikają, Wykonawca powinien przewidzieć jako konieczne do wykonania, uwzględnić w opracowywanej dokumentacji technicznej i zrealizować w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej. Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla realizowanego zadania obejmującej zabezpieczenie zabytkowego muru wraz z niezbędnymi elementami pozwalającymi na należyte wykonanie zadania oraz uzyskanie wymaganych pozwoleń/zezwoleń/uzgodnień na realizację inwestycji. Wykonawcom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem celem poznania specyfiki zamówienia oraz właściwej oceny zakresu robót objętych zapytaniem ofertowym. Termin wizji lokalnej podlega wcześniejszemu uzgodnieniu z Zamawiającym. Planowane działania mają za zadanie uratowanie przed zniszczeniem tego zabytku. 4. Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z załączoną dokumentacją, uzyskanymi stosownymi pozwoleniami/zezwoleniami, warunkami zawartymi w zapytaniu, wzorem umowy, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. 5. W przypadku wystąpienia w opisie przedmiotu zamówienia nazw patentów, znaków towarowych, materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych - wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą ,,lub równoważne" o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały lub urządzenia w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy. Koszty związane z wykazaniem równoważności rozwiązań ponosi Wykonawca. CPV: 45000000-7, 45212360-7, 45212361-4, 45453000-7, 45453100-8, 45442300-0 Składanie ofert: 9. Termin i miejsce składania ofert 1. Ofertę należy złożyć w ciągu 30 dni od pojawienia się zapytania ofertowego na stronie bip.pawlow.pl, tj. do dnia 29.12.2023 r. godz. 09.15. 2. Oferta może być złożona: a) osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym), za pośrednictwem poczty, kuriera na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Małgorzaty w Chybicach, Chybice 47, 27-225 Pawłów b) w formie elektronicznej (skan podpisanego dokumentu lub dokument podpisany elektronicznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) na adres: parafiachybice1@wp.pl Miejsce i termin realizacji: 4. Termin realizacji zamówienia: 13 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy. Wymagania: 2. Tryb udzielenia zamówienia 1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. 2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 7 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.). 4. Sposób i miejsce publikacji zamówienia: upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy - Gminy Pawłów: bip.pawlow.pl 3. Opis przedmiotu zamówienia 1. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. 6. Zamawiający wymaga gwarancji i rękojmi min. 3 lat (36 miesięcy) na wykonany przedmiot zamówienia. Przedłużenie min. okresu gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert. 7. Zamawiający realizuje projekt pn. ,,Prace remontowo-konserwatorskie zabytkowego muru ogrodzeniowego przy kościele pw. św. Małgorzaty w Chybicach", który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa Nr RPOZ/2022/5859/PolskiLad) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Gmina Pawłów. 5. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie; c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz uprawnienia/kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (kierownik robót). d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym oraz w zakresie określonym w pkt. 5 ust. 1 pk c) na podstawie załącznika do oferty ,,Wykaz osób" (wg wzoru stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego) wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia wynikające z przedmiotowego pkt. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczeniu podlegają Wykonawcy, którzy są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami uprawnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi dla Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej; b) posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% akcji; c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządczego, prokurenta, pełnomocnika; d) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawaniu w związku małżeńskim albo we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie o braku w/w powiązań według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. 3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności. Oświadczenie w tym zakresie zawarte jest w formularzu ofertowym w pkt 11. 6. Opis sposobu obliczenia ceny oferty 1. Cenę oferty należy podać jako cenę ryczałtową brutto, tj. z uwzględnieniem podatku VAT. Tak ustalona cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do Wykonawcy. 2. Wynagrodzenie ryczałtowe będzie niezmienne przez cały czas realizacji przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. 3. Oferowaną cenę należy podać w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cenę podaje się w formularzu oferty - załącznik nr 1 do zapytania w zapisie liczbowym i słownym. 4. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia, wynikające wprost z załączonej dokumentacji i wzoru umowy, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. W cenie ryczałtowej należy uwzględnić wszystkie elementy nieprzewidziane ale konieczne do zrealizowania zamówienia. 4.1. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. 7. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował, przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów 1. Kryterium, którym Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty jest: Cena - 80% Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji i rękojmi - 20% (okres gwarancji i rękojmi nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy). 2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. 3. Sposób przyznania punktów w kryterium Cena C = (Cmin / Cof) x Wa gdzie: C - ilość punktów przyznana badanej ofercie Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ważnych ofert Cof - cena badanej oferty Wa - waga = 80 pkt 3.1. Oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów. 3.2. Pozostałe oferty proporcjonalnie mniej według wzoru określonego powyżej. 3.3. Obliczenia dokonywane będą do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych. 4. Sposób przyznania punktów w kryterium Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji i rękojmi Czas trwania gwarancji i rękojmi Liczba punktów 36 miesięcy (minimalny okres) 0 pkt 48 miesięcy (przedłużenie o 12 miesięcy) 10 pkt 60 miesięcy (przedłużenie o 24 miesiące) 20 pkt 4.1. Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy. 4.2. Zamawiający dopuszcza przedłużenie minimalnego okresu gwarancji i rękojmi maksymalnie o 24 miesiące. 4.3. Zamawiający ustala maksymalny okres gwarancji i rękojmi na 60 miesięcy od daty odbioru końcowego wykonanych robót. 4.4. Oferty zawierające okres gwarancji i rękojmi krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść nie będzie odpowiadała treści zapytania ofertowego. 4.5. Jeśli Wykonawca nie zaoferuje przedłużenia okresu gwarancji i rękojmi jako obowiązujący zostanie przyjęty przez Zamawiającego oferowany okres rękojmi i gwarancji wynoszący 36 miesięcy. 4.6. Oferty z zadeklarowanym minimalnym okresem gwarancji i rękojmi 36 miesięcy otrzymają 0 pkt w przedmiotowym kryterium. 4.7. Wykonawca będzie premiowany za zaoferowane wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagany w niniejszym zamówieniu minimalny 36-miesięczny okres gwarancji i rękojmi. 4.8. Wykonawca, za zaoferowane wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 12 miesięcy ponad wymagany w niniejszym zamówieniu minimalny 36-miesięczny okres gwarancji i rękojmi otrzyma 10 punktów. 4.9. Wykonawca, za zaoferowane wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 24 miesiące ponad wymagany w niniejszym zamówieniu minimalny 36-miesięczny okres gwarancji i rękojmi otrzyma 20 punktów. 4.10. Jeżeli Wykonawca zaoferuje przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi o więcej niż 24 miesiące do oceny ofert zostanie przyjęty okres przedłużenia o 24 miesiące. W umowie z wykonawcą okres gwarancji i rękojmi wynosić będzie 60 miesięcy. 4.11. Okres gwarancji i rękojmi może być przedłużony jedynie o 12 miesięcy lub 24 miesiące. Gwarancja i rękojmia musi być udzielona wyłącznie w pełnych miesiącach i wynosić 36 miesięcy, 48 miesięcy lub 60 miesięcy. 5. Łączną ocenę punktową przyznanych badanej ofercie stanowi suma punktów w poszczególnych kategoriach (kryteriach). 6. Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, którego oferta nie została odrzucona i uzyskała najwyższą liczbę punktów w kryteriach oceny ofert. 7. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że złożone zostały oferty, które uzyskały taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia - w terminie określonym przez Zamawiającego - ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach. 8. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet inwestycji zaplanowany na realizację roboty budowlanej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej. 8. Sposób przygotowania oferty 1. Oferta musi być złożona w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami opisanymi w niniejszym zapytaniu. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym (stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania). 2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny na komputerze, maszynie lub pismem odręcznym. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 3. Wraz z ofertą należy złożyć oświadczenie o braku powiązań (stosownie do załącznika Nr 3 do niniejszego zapytania), wykaz osób (stosownie do załącznika Nr 4 do niniejszego zapytania) wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia wynikające z pkt. 5 ust. 1 pk c). 4. Formularz oferty oraz dokumenty sporządzane przez Wykonawcę powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty lub jego uwierzytelnioną notarialnie kopię. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być podpisana przez pełnomocnika. 5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie) muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę przy miejscu naniesienia tych poprawek/zmian. Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł poprawki/zmiany muszą być jednoznaczne i czytelne. 6. Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie mogą być udostępniane, informacje te należy umieścić w oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania oferty oznaczonej napisem: ,,Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa". Informację o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w formularzu ofertowym 7. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 3. W przypadku określonym w ust. 2a ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym, trwale zamkniętym opakowaniu z dopiskiem: Oferta na ,,Prace remontowo-konserwatorskie zabytkowego muru ogrodzeniowego przy kościele pw. św. Małgorzaty w Chybicach". Nie otwierać przed dniem 29.12.2023r. godz. 09.15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty/opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za oferty przesłane drogą pocztową. 4. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu ofert do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania. W sytuacji gdy koperta nie zostanie oznakowana adresem Wykonawcy, Zamawiający otworzy ofertę Wykonawcy w celu uzyskania adresu oferenta i dokona zwrotu oferty otwartej. 5. Wymagany okres ważności oferty wynosi 30 dni kalendarzowych od dnia upływu terminu do składania ofert. 10. Dopuszczalne istotne zmiany postanowień umowy Zakres zmian określono w §12 załącznika nr 2 do zapytania - Wzór umowy. 11. Inne postanowienia 1. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 2. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy określone ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych. 3. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu do składania ofert oraz do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postępowania, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 8. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających. 9. Wszelkie koszty związane z udziałem Wykonawcy w niniejszym postępowaniu ponosi Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 10. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania. 11. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. 12. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 13. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody). 14. Zamawiający odrzuci ofertę w przypadku, gdy: a) jej treść nie odpowiada treści Zapytania ofertowego; b) formularz ofertowy nie został złożony lub został wypełniony nieprawidłowo; c) Wykonawca nie potwierdził spełnienia warunków udziału w postępowaniu; d) Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania. 15. O wynikach wyboru najkorzystniejszej oferty oferenci zostaną zawiadomieni drogą e-mail (na adres poczty wskazany w formularzu ofertowym) oraz poprzez opublikowanie wyników na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 16. Z Wykonawcą który uzyska najwyższą liczbę punktów Zamawiający podpisze umowę na realizację przedmiotu zamówienia (stosownie do wzoru określonego w załączniku Nr 2). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie podpisania umowy. 17. W przypadku gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 18. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. Uwagi: 19. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) dalej ,,RODO", informuję, że: a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Proboszcz Parafii pw. św. Małgorzaty w Chybicach, Chybice 47, 27-225 Pawłów, tel. 41 272-25-07. b) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzonego w trybie zapytania ofertowego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji. c) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja niniejszego postępowania oraz wszyscy użytkownicy strony internetowej przedmiotowego postępowania, na której Gmina Pawłów udostępniła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. d) Dane osobowe będą przechowywane przez okres postępowania o udzielenie zamówienia oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji i trwałości projektu. e) Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od Oferentów/Wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby się powołują Oferenci/Wykonawcy. f) Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. g) Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. h) W odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. i) Każda osoba, której dane osobowe zostaną wskazane w niniejszym postępowaniu lub toku realizacji umowy posiada: o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących; o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania jej danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; j) Każdej osobie, której dane osobowe zostaną wskazane w niniejszym postępowaniu lub toku realizacji umowy nie przysługuje: o w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; o na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania jej danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. k) Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Oferenta/Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Kontakt: Dane osoby do kontaktu: Ks. Mirosław Jakubiak - administrator Parafii tel.: 41/ 272-25-07, tel. 796147775 4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami: ks. Mirosław Jakubiak, tel. 41 272-25-07, 796 147 775. |
© eurobudowa.pl 2004-2025