dolnośląskie (Legnica)
wielkopolskie (POZNAŃ)
wielkopolskie (POZNAŃ)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usługi z zakresu gospodarki leśnej |
Data zamieszczenia: | 2023-12-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Leśno-Drzewny Kosarzyska 19 33-350 Piwniczna-Zdrój powiat: nowosądecki tel. 18 4464044, 660 405 971 zld@piwniczna.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Piwniczna-Zdrój |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 18 4464044, 660 |
Termin składania ofert: | 2023-12-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa zamówienia : ,,Usługi z zakresu gospodarki leśnej: pozyskania, zrywki i manipulacji drewna, prac hodowlanych i ochrony lasu według planów gospodarczych na 2024r.". Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są: Usługi z zakresu gospodarki leśnej: pozyskania, zrywki i manipulacji drewna, prac hodowlanych i ochrony lasu w Zakładzie Leśno -Drzewnym w Piwnicznej - Zdroju, Kosarzyskach 19 wg planów gospodarczych na 2024r., których wykonanie w formie usług jest niezbędne dla właściwej realizacji zadań z zakresu prowadzenia gospodarki leśnej w lasach stanowiących własność Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. CPV: 77200000 - 2, 77210000 - 5, 77231000 - 8, 77211600 - 8 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi dnia 28.12.2023r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Zakład Leśno-Drzewny Kosarzyska 19 33-350 Piwniczna - Zdrój Składanie ofert: Obowiązkiem Wykonawcy jest złożenie oferty w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert (nieprzejrzysta, zamknięta koperta). 2. Koperta/opakowanie zawierające ofertę, winno być zaadresowane do Zamawiającego według pkt VI - Opis sposobu przygotowania oferty ppkt 12. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie/opakowaniu w siedzibie Zamawiającego: Zakład Leśno-Drzewny Kosarzyska 19 33-350 Piwniczna - Zdrój do dnia 28.12.2023r. do godz. 9:00. 3. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania. Miejsce i termin realizacji: Wymagany termin realizacji zamówienia Styczeń - Grudzień 2024r. Nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy. Wymagania: Tryb udzjelenia zamówienia. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. Do udzjelenia zamówienia stosuje się wewnętrzne przepisy tj. Regulamin udzielania zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza kwot określonych w przepisach na postawie art. 3 ust.3 Pzp, na mocy wyłączeń z art. 11 ust. 5 pkt 6 (tekst jedn.: Dz. U. z 2023r. póz. 1605 z późn. zm.) oraz przepisy - Kodeks Cywilny. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia. 2.1. Warunki wykonywania i finansowania zadania: - realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie. Terminy i kolejność wykonania poszczególnych prac wyszczególnionych w załącznikach Nr 4 do formularza zapytania ofertowego, określone zostaną w protokołach przekazania prac do wykonania, sporządzanych przez właściwych terytorialnie leśniczych. Odbiór ilościowy (związany z pozyskaniem, zrywką i odbiorem drewna) oraz ilościowo-jakościowy (związany z pielęgnacją upraw, czyszczeniem oraz zabezpieczaniem upraw) prac dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych na druku protokołu odbioru robót. Protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę usługę. Należność za usługę będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy, w terminie 14 dni.od daty złożenia faktury. 2.2 Realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie pozyskania i zrywki drewna nie może powodować uszkodzeń powyżej 15 szt/ha w rębniach drzew stojących na powierzchni objętej usługą. 2.3 W ramach realizacji prac związanych z pozyskaniem, zrywką i manipulacją drewna Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania powierzchni na której przeprowadzone były prace manipulacyjne ze wszelkiego rodzaju odpadów, zwłaszcza poprzez ułożenie gałęzi w stosy. W trakcie prac należy bezwzględnie utrzymać bieżącą przejezdność dróg i ścieżek leśnych. Po zakończonych pracach Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia szlaków zrywkowych oraz dróg wewnętrznych do stanu pierwotnego. 2.4 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami oraz zaleceniami wyszczególnionymi w załączniku Nr 4 do zapytania ofertowego. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania technologii wykonania prac zgodnie z zasadami hodowli lasu, ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej obszarów leśnych oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac z zakresu gospodarki leśnej. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac zgodnie ze wskazówkami i ustaleniami przekazanymi przez właściwych dla danej części zamówienia pracownikami Służby Leśnej ZLD, a także zgodnie z wymogami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego przed skażeniem na skutek rozlania olejów, paliwa i innych produktów ropopochodnych. 2.5 Zamawiający przewiduje prawo opcji (zmniejszenia łub zwiększenia) części przedmiotu zamówienia dotyczące: pozyskania i zrywki drewna, oraz pielęgnacji upraw, o czym zawiadomi Wykonawcę określając zakres tych prac w protokole przekazania prac do wykonania. 2.6 Zamawiający zastrzega sobie również prawo do redukcji, oraz zmiany lokalizacji przedmiotu zamówienia w sytuacji gdyby w trakcie realizacji zamówienia okazało się, że wykonanie pełnego zakresu zamówienia jest niekorzystne dla Zamawiającego, lub z różnych względów nie leży w interesie publicznym (np. zmiany środowiska, które wywołały anomalie pogodowe, masowa gradacja szkodników, klęski żywiołowe, załamanie na lynku sprzedaży drewna, zmiany przepisów prawa itp.). 2.7 Zamawiający nie dopuszcza powierzania podwykonawcom żadnej z części zamówienia. 2.8 W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego) określono wymagania dotyczące poszczególnych części zamówienia. Opis części zamówienia ł. Zamówienie podzielone jest na części. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na określone w załączniku Nr 4 do zapytania ofertowego części zamówienia. Prace wyszczególnione w zał. Nr 4 -, Zadanie Nr I Zadanie Nr II Zadanie Nr III 3. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedna lub dwie części zamówienia. 4. Na każdą część zamówienia Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Opis sposobu przygotowania oferty Oferta powinna zawierać: 1. Dane teleadresowe Wykonawcy wraz ze wskazaną osobą do kontaktu w sprawie oferty ( numer telefonu i e-mail osoby kontaktowej), numer NIP oraz Regon firmy. 2. Propozycję całkowitej ceny netto i brutto za realizację usługi. 3. Ofertę należy przygotować na formularzu oferty stanowiącym załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego. 4. Oferta powinna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. 5. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę na jedną lub dwie części zamówienia i nie może jej zmienić. Cena musi być podana w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Negocjacji nie prowadzi się przed otwarciem ofert. 6. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert). 7. Oferta musi być przygotowana w języku polskim, pisemnie przy użyciu techniki pisarskiej pozostawiającej trwałe ślady (maszyna do pisania, drukarka komputerowa, długopis itp.). 8. Oferta powinna być trwale zespolona tak, aby niemożliwe było jej przypadkowe zdekompletowanie (tj. zszyta w sposób uniemożliwiający wypadnięcia jakiegokolwiek dokumentu z oferty). 9. Zaleca się, aby oferta złożona została na kolejno ponumerowanych stronach z numeracją stron rozpoczynającą się od numeru 1 umieszczonego na pierwszej stronie oferty. 10. Wszelkie poprawki lub zmiany (również te przy użyciu korektora) w ofercie, lub w załącznikach, muszą być własnoręcznie podpisane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty. 11. Koszt przygotowania i złożenia oferty obciąża jedynie Wykonawcę. 12. Ofertę należy złożyć w kopercie opisanej następująco: Kopertę należy zaadresować: Zakład Leśno-Drzewny Kosa rżyska 19 33-350 Piwniczna - Zdrój ..Oferta w postępowaniu w trybie zapytania ofertowego - Usługi z zakresu gospodarki leśnej: pozyskania, zrywki i manipulacji drewna, prac hodowlanych i ochrony lasu według planów gospodarczych na 2024r. Zadanie Nr ......." Na kopercie powinna być zamieszczona również nazwa i adres Wykonawcy! 13. Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty w formie pisemnej przed terminem składania ofert. Wprowadzone zmiany muszą być złożone wg takich samych zasad jak złożona oferta i w odpowiednio oznakowanej kopercie z dopiskiem ,,ZAMIANA". 14. Koperty oznakowane dopiskiem ,,ZAMIANĄ" zostaną otwarte w terminie otwarcia ofert przy otwieraniu oferty Wykonawcy który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty. 15. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia z napisem na kopercie ,,WYCOFANIE" . 16. Koperty oznakowane ,,WYCOFANIE" będą otwierane w terminie otwarcia ofert w pierwszej kolejności. Koperty z ofertami których dotyczy wycofanie nie będą otwierane. 17. W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie i przedterminowe jej otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. VIII. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: 0 udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: a) aktualny odpis z właściwego rejestru, lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2. Zdolność techniczna i zawodowa a) doświadczenie zawodowe: Wymagany jest wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, usług leśnych lub usług o podobnym charakterze. Jeżeli okres działalności jest krótszy - wykaz za ten okres (wg załącznika Nr 7 do zapytania ofertowego). Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty b) potencjał techniczny: W tym celu przedstawia się wykaz niezbędnych narzędzi i urządzeń - załącznik Nr 6 do zapytania ofertowego lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia narzędzi 1 urządzeń potrzebnych do wykonania zamówienia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty c) kadra techniczna: Wykonawca w tym celu przedstawia wykaz osób wraz z informacją na temat ich kwalifikacji, które będą wykonywać zamówienie, lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnia osób zdolnych do wykonania zamówienia (wg załącznika Nr 5 do zapytania ofertowego Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty 3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeśli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, nie mniejszej niż wartość zamówienia. Aktualną polisę należy przedłożyć najpóźniej w dniu podpisania umowy. 4. Ocena spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o prawidłowość i kompletność złożonych dokumentów. 5. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych ,,za zgodność z oryginałem" z podaniem daty i pisemnym poświadczeniem Wykonawcy. 6. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów i oświadczeń lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia i złożenia w wyznaczonym terminie, 7. Zamawiający informuje, że, oferty składane w postępowaniu w trybie zapytania ofertowego są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacj i stanowiących taj emnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdej zainteresowanej osoby. IX. Kryteria i sposób oceny oferty Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami. Cena oferty -100% Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym z zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane powyżej kryterium wyboru - Cena 100%. 1.1 W postępowaniu o udzielenie zamówienia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2022r. póz. 896 z późn.zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca, lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. póz. 344) na adres podany w pkt. I niniejszego zapytania ofertowego. 1.2 W przypadku korespondencji kierowanej drogą elektroniczną każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania. 2. Korespondencję pisemną należy kierować na adres: Zakład Leśno-Drzewny Kosarzyska 19 33-350 Piwniczna-Zdrój 3. Korespondencję w formie elektronicznej na adres zld@piwniczna.pl 4. Wykonawca zobowiązany j est podać w ,,F ORMULARZU OFERTY" adres poczty e-mail który Zamawiający będzie mógł kierować wszelką korespondencję w formie elektronicznej. W przypadku zaniechania tego obowiązku, Zamawiający żąda, aby Wykonawca niezwłocznie po złożeniu oferty, przekazał Zamawiającemu pisemnie adres e-mail. W sytuacji awarii (zmiany, itp.) wskazanego numeru Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie podać w formie jak wyżej, zastępczy adres e-mail, na który Zamawiający będzie mógł kierować korespondencję. 5. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych z zapytaniem ofertowym, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie na adres Zamawiającego. 8. Zamawiający niezwłocznie udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania związane z prowadzonym postępowaniem pod warunkiem że zapytania zostaną złożone w siedzibie Zamawiającego, nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert. 9. Treść wyjaśnienia zostanie przekazana niezwłocznie wszystkim Wykonawcom którzy pobrali zapytanie ofertowe wraz z odpowiednimi załącznikami bezpośrednio u Zamawiającego, oraz zostanie zmieszczona na stronie internetowej bez wskazania źródła zapytania. XI. Unieważnienie postępowania ł. Zamawiający może w dowolnej chwili odwołać lub zmienić treść Zapytania ofertowego. 2. Zamawiający poinformuje stosowne strony o powyższym fakcie za pośrednictwem tożsamego kanału dystrybucji. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, na każdym jego etapie bez podania przyczyny. Wykonawca nie będzie z tego tytułu wnosił żadnych rozczeń wobec Zamawiającego. 4. Zamawiający może unieważnić postępowanie w sytuacji gdy, cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia. XII. Istotne postanowienia umowy 1. Istotne postanowienia umowy zawarto we Wzorze Umowy stanowiącej załącznik Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. 2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 3. Umowa pod rygorem nieważności wymaga zachowania formy pisemnej. XIII. Zmiany umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, jeśli przyczyną zmian są okoliczności niezależne od Zamawiającego tj. zmiany środowiskowe wywołane przez anomalia pogodowe, masowa gradacja szkodników, klęski żywiołowe, załamanie na rynku sprzedaży drewna, zmiany przepisów prawa itp. XIV. Informacja o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy. 1. Zamawiający powiadomi na piśmie o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w trybie zapytania ofertowego, a także zamieści informacje na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, stronie Urzędu Miejskiego w Piwnicznej- Zdroju oraz w swojej siedzibie w miejscu publicznym. 2. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy. 3. Jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. XV. Dodatkowe informacje 1. W celu realizacji zamówienia z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa. 2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 3. Jednocześnie informuję, iż zaproszenie do składania ofert, nie stanowi oferty w myśl art.66 Kodeksu Cywilnego. Kontakt: Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami są: Dziedzina Mariusz tel. 18 4464044, 660 405 971 Aneta Bogaczyk tel. 18 4464044 W dniach od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 --14:00 |
© eurobudowa.pl 2004-2025