Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Dostawa i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele

Data zamieszczenia: 2024-02-27
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej
Narutowicza 6
36-100 Kolbuszowa
powiat: kolbuszowski
tel. 501 642 579, tel. (17) 2271-333, wew. 350
zamowienia.publiczne@ekolbuszowa.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Kolbuszowa
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 501 642 579, te
Termin składania ofert: 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
na zadanie pn.: ,,DOSTAWA i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej".
Nazwa zadania:
,,DOSTAWA i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej".
Zadanie realizowane w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Promesa wstępna nr RPOZ/2022/11130/PolskiLad oraz umowy dotacji 138/2024/Fn z dnia 15.02.2024r.
Rodzaj zamówienia:
Roboty budowalne:
V. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia jest realizacja zadania pn.: ,,DOSTAWA i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej". Kościół parafialny pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Kolbuszowej jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków. Zadanie należy wykonać w oparciu o:
- decyzję Starosty Kolbuszowskiego nr AB.6740.4.90.2017 z dnia 26.10.2017 - nr decyzji 401/2027
- decyzje Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr L.dz,IRN.Rz-5144.10.2020.MN z dnia 28.01.2020r. - nr decyzji 4/2020.
- decyzje Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr L.dz.UOZ-2.5131.12.2026 z dnia 12.02.2016 - nr wpisu do rejestru zabytków ruchomych - B-755
W ramach w/w pozwoleń we wcześniejszych latach wymieniono część okien oraz wykonano remont pokrycia dachu. W ramach niniejszego zamówienia należy wykonać wymianę 8 okien wraz z renowacją witraży zlokalizowanych w tych samych otworach:
- dwa okna w ramionach transeptu,
- sześć okien w obrębie prezbiterium.
Zakres prac niezbędnych do przeprowadzenia remontu obejmuje:
1. Demontaż witraży z uwzględnieniem sprzętu (rusztowania, pomosty itp.)
2. Zabezpieczenie zdemontowanych witraży
3. Demontaż i utylizacja starych okien stalowych z uwzględnieniem sprzętu (rusztowania itp.)
4. DOSTAWA i montaż ślusarki okiennej na nową szkloną szybami zespolonymi (z zachowaniem istniejących wymiarów i podziałów) - wymianę okien należy przeprowadzić ze szczególną ostrożnością aby w jak najmniejszym stopniu uszkodzić mury i szpalety okienne. Po obsadzeniu wszystkich okien należy odtworzyć uszkodzone szpalety i obróbki blacharskie.
5. Konserwacja witraży i odtworzenie uszkodzonych elementów szklanych i ołowianych zgodnie ze sztuką /zgodnie z zaleceniami Konserwatora zabytków- program konserwacji witraży załączono w Szczegółowym Opinie przedmiotu zamówienia - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego/ -sposób montażu witraży do uzgodnienia z Zamawiającym
6. Montaż witraży z uwzględnieniem sprzętu (rusztowania, pomosty itp.)
7. Roboty odtworzeniowe - przywrócenie do stanu pierwotnego przyległych wypraw i powłok malarskich
8. Zabezpieczenie miejsc prowadzonych prac w trakcie i po ich zakończeniu
9. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej przed, w trakcie i po zakończeniu prac
10. Wykonanie wszelkich czynności wymaganych przez konserwatora zabytków w celu prawidłowej i zgodnej z wydaną decyzją realizacji prac konserwatorskich. Należy zapewnić zgodność z prawem i zasadami ochrony dziedzictwa kulturowego.
Prowadzenie prac nie może powodować kolizji z istniejącym harmonogramem funkcjonowania kościoła. Miejsca prowadzonych prac należy utrzymywać w należytym porządku i zabezpieczyć w celu umożliwienia prowadzenia nabożeństwa w kościele.
Wszelkie prace muszą być zorganizowane w taki sposób, aby nie zakłócać spokoju wiernych i nie przeszkadzać w odprawianiu mszy świętych oraz innych ceremonii religijnych. Należy także dbać o estetykę i czystość miejsc, gdzie odbywają się prace, aby zachować godność i szacunek dla świątyni. Dodatkowo, przed rozpoczęciem prac należy uzyskać zgodę i informować odpowiednie władze kościelne o planowanych działaniach, aby uniknąć konfliktów i zapewnić współpracę oraz zrozumienie ze strony duchownych i parafian. Wszystkie prace powinny być przeprowadzane z szacunkiem i uważnością, mając na uwadze specyfikę i znaczenie miejsca, w którym prowadzone będą prace.
Przed złożeniem oferty zaleca się przeprowadzenie wizji w terenie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz niezbędne dokumenty do realizacji zamówienia zawarto w załączniku nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia

Dokument nr: PWŚ.Z.1.2024

Składanie ofert:
Oferty w papierowej formie pisemnej należy przesłać na adres:
Parafia pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej, Ul. Narutowicza 6, 36-100 Kolbuszowa lub złożyć w budynku Parafii pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej, Ul. Narutowicza 6, 36-100 Kolbuszowa w terminie do 29 marca 2024 o do godz. 11:00. z dopiskiem na kopercie ,,DOSTAWA i montaż ślusarki okiennej oraz renowacja zabytkowych witraży w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej".
Decyduje data wpływu do Parafii pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej, Ul. Narutowicza 6, 36-100 Kolbuszowa.

Miejsce i termin realizacji:
Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie:
Rozpoczęcie robót: - niezwłocznie po podpisaniu umowy
Zakończenie robót: - do 30.11.2024r.

Wymagania:
Tryb udzjelenia zamówienia
Zapytanie ofertowe
VI. Dokumenty, na potwierdzenie, ze oferowane urządzenia spełniają parametry techniczne
określone w opisie przedmiotu zamówienia - przedmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający nie precyzuje warunków w przedmiotowym zakresie.
VII. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia na poszczególne zadania mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu,
- spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
4. Zdolności techniczna lub zawodowa:
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający stawia następujące minimalne warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
1) Kwalifikacje zawodowe wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi osobami:
a) Kierownik budowy - branża konstrukcyjno-budowlana - 1 osoba -wymagania:
Osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń - wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. póz. 682 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. póz. 831) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydanej na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które pozwalać będą na pełnienie funkcji Kierownika Budowy w zakresie niniejszego zamówienia.
Osoba ta musi posiadać minimum 3-letnie doświadczenie. Ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień o specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. póz. 220), które pozwalać będą na pełnienie funkcji Kierownika Budowy w zakresie
objętym umową;
Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności Ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. póz. 220). oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. póz. 1117).
2) Doświadczenie wykonawcy
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że: wykonał w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie):
- minimum jedną dostawę i montaż okien w obiekcie wpisanym do Rejestru Zabytków prowadzonym przez Konserwatora Zabytków
oraz
- minimum jedną renowację witraży wpisanych do Rejestru Zabytków prowadzonym przez Konserwatora Zabytków
5. Dokumenty na potwierdzania spełniania warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu - w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda od Wykonawcy stosownego oświadczenia wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego. W przypadku udostępnienia zasobów -oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu
- spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda od Wykonawcy stosownego oświadczenia wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do niniejszego zapytania ofertowego. W przypadku udostępnienia zasobów - oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zapytania ofertowego. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu
1) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej określonego w pkt 6.1.2 SIWZ Zamawiający żąda od wykonawcy:
dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który
w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia na stronie internetowej www.zamowieniarpo.podkarpackie.pl.
2) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt VII.3 niniejszego zapytania ofertowego zamawiający żąda od wykonawcy:
a) wykazu robót budowlanych, dostaw lub usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane, dostawy lub usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty, dostawy lub usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Propozycja wykazu stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
Propozycja wykazu stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych w dniu publikacji ogłoszenia na stronie internetowej Zamawiającego, tj. 04.03.2022r.
6. Pozostałe warunki:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawca musi to uwzględnić w składanej ofercie poprzez wskazanie tego podmiotu jako podwykonawcy lub osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia i ma obowiązek ją wykonać.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Informacja ta musi być zawarta w ofercie.
4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w niniejszym zapytaniu ofertowym, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. VII niniejszego zapytania ofertowego.
6. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Wykonawca musi udowodnić, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. VII niniejszego zapytania ofertowego. W przypadku gdy wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu ma obowiązek wskazać w zestawieniu, że zrealizował to dany podmiot wskazując nazwę i adres/siedzibę.
8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku złożenia oferty wspólnej warunki formalne określone w pkt VI niniejszego zapytania ofertowego musi spełniać każdy z tych wykonawców.
Warunki merytoryczne udziału w postępowaniu określone w pkt VI niniejszego zapytania ofertowego winne spełniać łącznie podmioty składające ofertę wspólną.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w pkt. XIII niniejszego zapytania ofertowego, natomiast spełnianie warunków wskazanych w pkt VI niniejszego zapytania ofertowego i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w niniejszym zapytaniu ofertowym, Wykonawcy wykazują łącznie.
9. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
10. Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
12. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o
których mowa w niniejszym zapytaniu ofertowym, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
13. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
IX. Warunki płatności:
Płatność dokonana będzie na podstawie faktury/rachunku, w terminie 30 dni od daty wpływu faktury/rachunku do siedziby Zamawiającego po odbiorze przedmiotu zamówienia.
X. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Oferta powinna być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do
niniejszego zapytania ofertowego. Do oferty należy załączyć:
a) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą,
b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
c) Dokumenty potwierdzające doświadczenie - Wykaz robót, dostaw, usług wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. VII niniejszego zapytania ofertowego - Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
d) Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne - Załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.
e) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego.
f) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do niniejszego zapytania ofertowego
g) Oświadczenie o braku powiązań - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do niniejszego zapytania ofertowego.
h) Polisę OC Wykonawcy.
2) Oferta winna być napisana w języku polskim, czytelną czcionką w sposób trwały.
3) Wymagany termin związania z ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna
się wraz z upływem terminu składania ofert.
4) Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są
składane wraz z tłumaczeniem na język polski
XIII. Informacja na temat zakazu powiązań osobowych lub kapitałowych - podstawy wykluczenia wykonawcy:
1. W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym.
2. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
XIV. Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1. Zamawiający wymaga od wykonawcy którego oferta zostanie wybrana, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Wykonawca podpisze umowę w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego (miejscem podpisania umowy będzie siedziba Zamawiającego). Z uwagi na krótki termin realizacji umowy oraz potrzebę pilnego wykonania zamówienia, niestawienie się na podpisanie umowy będzie traktowane jako uchylenie się Wykonawcy od podpisania umowy, Zamawiający wówczas podpisze umowę z oferentem, który uplasował się na kolejnym miejscu listy ocenionych oferty.
3. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje w niniejszym zapytaniu ofertowym możliwość wprowadzenia zmian w zawartej umowie w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
5. Zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia zmian w zawartej umowie.
Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez: a) zmianę sposobu wykonania przedmiotu Umowy,
b) zmianę zakresu przedmiotu Umowy
c) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub
d) zmianę terminu/terminów określonych w umowie,
a zmiany dokonywane są w celu prawidłowej realizacji zadań objętych przedmiotem umowy i osiągnięcia zamierzonych przez Zamawiającego rezultatów/celów;
6. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa w sytuacji gdy:
1) Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia powodująca, że realizacja przedmiotu Umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa. Zmiana tych przepisów musi wywierać bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy i może prowadzić do modyfikacji wyłącznie tych zapisów umowy, do których się odnosi,
2) Wystąpią uzasadnione przyczyny spowodowane czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, które mają wpływ na jakość realizacji zamówienia/ uniemożliwiają realizację zamówienia w pierwotnie określony sposób,
3) Konieczność wprowadzenia zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy będzie następstwem zmian wprowadzonych w:
- umowach zawartych pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną (w tym m.in. instytucjami nadzorującymi, pośredniczącymi, zarządzającymi, partnerami zaangażowanymi w realizację projektu w ramach, którego realizowane jest przedmiotowe zamówienie)
- ustaleniach dokonanych między Zamawiającymi działającymi wspólnie o ile zmiany te będą miały bezpośredni wpływ na realizację umowy. Zmiany te mogą dotyczyć wyłącznie tych zapisów umowy, na który wpływ miały zmiany, o których mowa powyżej, m.in. zmiana może prowadzić do wydłużenia terminu realizacji umowy;
4) Zaistnieje możliwość dokonania zmian technologicznych - o ile są korzystne dla Zamawiającego i o ile nie powodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, pod warunkiem, że są spowodowane w szczególności pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalających na zaoszczędzenie czasu lub kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót,
5) Wystąpi konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych, materiałowych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy,
6) Wystąpią okoliczności powodujące, że wykonanie umowy zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
7) Zaistnieją inne okoliczności (np. prawne lub techniczne), skutkujące niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy, zgodnie z jej postanowieniami lub z zasadami wiedzy inżynierskiej/sztuki budowlanej
8) Wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
9) Wystąpią lub zostaną ujawnione odbiegające w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji
projektowej (w szczególności w oparciu o dokonane badania geologiczne/geotechniczne) warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne (np. kurzawki, osuwiska, wody gruntowe itp.), rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
10) Wystąpią lub zostaną ujawnione wady Dokumentacji projektowej skutkujące koniecznością dokonania w niej zmian jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację przedmiotu umowy lub w inny sposób wpływa na termin/y realizacji przedmiotu umowy
11) Wystąpią lub zostaną ujawnione odbiegające w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej warunki Terenu budowy, w szczególności dotyczące nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych ,
12) Wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w przedmiocie umowy , polegająca na rezygnacji z określonego zakresu, o ile zmiana nie będzie miała wpływu na osiągnięcie celów zamówienia i jest uzasadniona celowością, gospodarnością lub obiektywną niemożnością realizacji zadania przewidzianego w ramach umowy.
Zmiany w tym zakresie będą odbywały się na następujących zasadach:
- zmiana przedmiotu umowy nastąpi w szczególności na podstawie danych uzyskanych z bieżącej działalności Zamawiającego, sprawozdawczości z realizacji zamówienia i działań kontrolnych prowadzonych przez Zamawiającego lub osób, działających w jego imieniu;
- zmiana nie może prowadzić do zastępowania części przedmiotu zamówienia nowym.
W przypadku zmiany umowy w takim zakresie dopuszczalne będą adekwatne zmiany w wynagrodzeniu Wykonawcy (przy zastosowaniu stawek wynikających ze złożonej przez Wykonawcę oferty);
13) Wystąpią okoliczności powodujące, że wykonanie umowy zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy
14) Wystąpi konieczność rezygnacji z wykonania części robót budowlanych lub zmiana ilości (np. wymienionych w pozycjach kosztorysu ofertowego i zbiorczego zestawienia wartości robót); Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez ograniczenie zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji.
Przewiduje się możliwość dokonania zmian w zawartej umowie, które prowadzą do podwyższenia wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia.
15) Wystąpi konieczność rezygnacji z wykonania części robót budowlanych lub zmiana ilości (np. wymienionych w pozycjach kosztorysu ofertowego i zbiorczego zestawienia wartości robót);
16) W przypadku kiedy umowa zawarta jest na okres dłuższy niż 12 miesięcy przewiduje się możliwość wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany:
- stawki podatku od towarów i usług,
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez wykonawcę.
Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części w odniesieniu do której:
- nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania Umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę,
- dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
- po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług.
17) Wystąpią opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy wynikające z działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami w szczególności kiedy wystąpienie siły wyższej ma bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania przedmiotu umowy,
18) Wystąpią niemożliwe do przewidzenia niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonych Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. Fakt ten musi zostać zgłoszony Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez uprawnione osoby (np. Inspektora Nadzoru, Inżyniera Kontraktu),
19) Zaistnieje niemożność wykonywania przedmiotu umowy z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy
20) Zaistnieje niemożność wykonywania przedmiotu umowy, gdy uprawniony organ nie dopuszcza do wykonania robót lub nakazuje wstrzymanie robót z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy,
21) Wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy, które to opóźnienia nie są następstwem okoliczności leżących po stronie Wykonawcy
22) Wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności leżących po stronie Wykonawcy,
23) Nastąpi odmowa wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy,
24) Nastąpi sprzeciw lokalnych społeczności np. właścicieli/użytkowników terenu wobec zgodnych z umową i obowiązującymi przepisami działań Wykonawcy (np. prowadzenie prac przygotowawczych, pomiarów geodezyjnych, odkrywek geologicznych, zajęcia terenu, prowadzenie robót budowlanych, praca sprzętu budowlanego i transportowego, wzmożony
ruch pojazdów i osób związanych z realizacją przedmiotu umowy).
2. Przewiduje się możliwość dokonania zmian w zawartej umowie w sytuacji, gdy:
1) Wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin wykonania zamówienia podstawowego,
2) Oferta Wykonawcy realizującego roboty budowlane nie zawierała wskazania części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, tj. powierzenia części zamówienia do realizacji przez podwykonawców,
3) Zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dopuści zmianę podwykonawcy pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez dotychczasowego podwykonawcę,
4) Wykonawca rezygnuje z realizacji przedmiotu umowy za pomocą podwykonawcy
5) Wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie i załącznikach, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy i załączników w celu jednoznacznej interpretacji ich zapisów przez strony.
6) Procedura podpisania umowy przedłuży się ponad 60 dni licząc od terminu rozstrzygnięcia przetargu w sytuacji gdy termin wykonania został określony jako konkretny dzień kalendarzowy;
7) Zaistnieje potrzeba dokonania zmiany nazwy zadania;
8) Zaistnieje potrzeba dokonania zmian dotyczących osób zaangażowanych w realizację umowy, osób reprezentujących Strony (w szczególności choroba, wypadki losowe, zmiany organizacyjne),
9) Zaistnieje nadzwyczajna zmiana okoliczności, o których mowa w art. 3571 § 1 Kodeksu cywilnego, w zakresie niezbędnym do usunięcia rażącej straty Wykonawcy.
Powyższe okoliczności stanowią zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia zmian w zawartej umowie.
3. Nie stanowią istotnej zmiany umowy następujące zmiany:
1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, w szczególności zmiana numeru rachunku bankowego,
2) danych teleadresowych,
3) danych rejestrowych, numerów NIP, REGON, PESEL
4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej dotyczącej stron Umowy,
5) zmiany Harmonogramu rzeczowo-finansowego przewidzianego w Umowie.
6) Wynikające ze zmian organizacyjnych po stronie Zamawiającego lub Wykonawcy, w tym w szczególności w jego strukturze organizacyjnej.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają uprzedniej akceptacji Stron i formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności, muszą być dokonane przez umocowanych do tego przedstawicieli obu Stron. Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego min. istotne okoliczności potwierdzające konieczność zawarcia aneksu oraz przedstawienie ewentualnych zmian w wynagrodzeniu umownym.
5. Do umów w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
6. Umowa wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej, chyba że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej.
XV. Podwykonawstwo
Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo do uzyskania zgody Zamawiającego na powierzenie części zamówienia podwykonawcy oraz uzyskaniu akceptacji umowy o podwykonawstwo.
XVI. Informacja o możliwości składania ofert częściowych Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
XVII. Informacja o zamówieniach uzupełniających:
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzjelenia zamówień uzupełniających.
XVIII. Przesłanki odrzucenia oferty
Zamawiający może odrzucić ofertę, jeżeli:
1) jej treść nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego;
2) wykonawca nie uzupełnił oferty w wyznaczonym terminie;
3) zostanie złożona po terminie składania ofert;
4) została złożona przez wykonawcę:
a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu,
5) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
6) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
7) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego;
8) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
9) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
10) została złożona przez wykonawcę niezaproszonego do składania ofert;
11) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
12) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
13) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą.
XIX. Unieważnienie postępowania
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w następujących okolicznościach:
1) nie złożono żadnej ofert;
2) cena najkorzystniejsza oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia;
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
XX. Wyjaśnienia treści:
a) zapytania ofertowego:
Każdy Wykonawca może zwrócić się na piśmie do Zamawiającego o wyjaśnienie zapytania ofertowego.
Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 4 dni przed terminem składania ofert. Zamawiający jednocześnie zamieści treść wyjaśnień na stornie internetowej www.bip.kolbuszowa.pl - zakładka: zapytania ofertowe oraz www.kolegiata.kolbuszowa.pl - zakładka: zapytania ofertowe Jeżeli prośba o wyjaśnienie wpłynęła na mniej niż 4 dni przed terminem otwarcia ofert Zamawiający nie będzie udzielał wyjaśnień.
b) Oferty wykonawcy:
Zamawiający może wezwać do wyjaśnienia treści oferty w dowolnym momencie, jeśli uważa, że istnieje potrzeba uzyskania dodatkowych informacji lub doprecyzowania pewnych kwestii, w tym rażąco niskiej ceny. Może to być konieczne, gdy oferta zawiera niejasności, sprzeczne informacje lub brakujące dane, które utrudniają ocenę oferty przez zamawiającego. W takiej sytuacji zamawiający może zwrócić się do wykonawcy z prośbą o udzielenie niezbędnych wyjaśnień w określonym terminie.
XXI. Zmiana zapytania ofertowego
Zapytanie ofertowe może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
XXII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. póz. 1640 z późn. zm.), faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. póz. 344);
2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Zamawiający uznaje, że:
pismo przesłane faksem na numer podany przez Wykonawcę lub Zamawiającego
pismo przesłane pocztą elektroniczną na adres podany przez Wykonawcę lub
Zamawiającego
- pismo przesłane pocztą na adres podany przez Wykonawcę lub Zamawiającego
zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z treścią pisma.
4. Korespondencja otrzymywana i przekazywana pocztą elektroniczną powinna zawierać skan (lub zdjęcie) pisma z datą i podpisem przedstawiciela Wykonawcy lub Zamawiającego.
XXIII. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości skalania ofert wariantowych.
XXIV. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od podpisania umowy w przypadku, kiedy zaoferowana cena będzie wyższa niż zaplanowane środki na realizację przedmiotowego zamówienia.
XXV. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania wyjaśnień treści oferty i złożonych dokumentów oraz będzie miał prawo wezwać do uzupełnienia wymaganych dokumentów, jeżeli nie zostaną złożone lub będą zawierać błędy.
Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełnia przedmiotowych środków dowodowych.
W przypadku, kiedy najtańsza oferta nie będzie wymagać wyjaśnienia lub uzupełnienia dokumentów, a wyjaśnienie lub uzupełnienie dokumentów przez pozostałych oferentów nie będzie miało wpływu na rozstrzygnięcie postępowania Zamawiający nie będzie wzywał do wyjaśnienia lub uzupełnienia przedłożonej dokumentacji.
XXVI. Rozstrzygnięcie postępowania i zlecenie realizacji zamówienia:
W wyniku rozstrzygnięcia postępowania zostanie podpisana umowa z wybranym Wykonawcą. Złożenie Oferty w oparciu o przedmiotowe Zapytanie Ofertowe oznacza pełną i bezwarunkową akceptację przez Oferenta wszystkich postanowień zawartych w nin. Zapytaniu.
Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
Zamawiający zawiadomi o wyborze najkorzystniejszej oferty wszystkich uczestników postępowania poprzez ogłoszenie na stronie internetowej www.bip.kolbuszowa.pl - zakładka: zapytania ofertowe.
XXVII. Dokument, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego zapytania ofertowego musi być

Kontakt:
Osoby uprawnione do porozumienia się z wykonawcami:
- ks. Lucjan Szumierz - sprawy merytoryczne -tel. 501 642 579, od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 - 15:00.
- Monika Fryzeł- procedura zamówienia publicznego, e-mail:
zamowienia.publiczne@ekolbuszowa.pl, tel. (17) 2271-333, wew. 350 od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 - 15:00.
Wykonawca może pisemnie, faksem lub e-mail zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego:
fax. 17 2272 939
e-mail: zamowienia.publiczne@ekolbuszowa.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.