Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej |
Data zamieszczenia: | 2024-03-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
CENTRUM ASTRONOMICZNE IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA POLSKIEJ AKADEMII NAUK ul. Bartycka 18 00-716 Warszawa powiat: Warszawa przetargi@camk.edu.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
DOSTAWA i montaż instalacji fotowoltaicznej w Centrum Astronomicznym im. M. Kopernika PAN w Warszawie Krótki opis przedmiotu zamówienia 1Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW w Centrum Astronomicznym im. M. Kopernika PAN w Warszawie, przy Ul. Bartyckiej 18, w zakresie której jest: a) projekt instalacji fotowoltaicznej obejmujący: inwentaryzację architektoniczną w zakresie niezbędnym dla realizacji projektu, przeprowadzenie inwentaryzacji istniejących urządzeń sieci elektroenergetycznej budynku; nową instalację fotowoltaiczna zainstalowaną na dachu budynku: plan rozmieszczenia paneli fotowoltaicznych na powierzchni dachu; konstrukcję montażową i obliczenia wytrzymałościowe dla projektowanej instalacji; dostosowanie instalacji odgromowej budynku, uwzględniającą zamontowane elementy instalacji fotowoltaicznej; uzgodnienie dokumentacji w niezbędnym zakresie w STOEN S.A.; uzgodnienie dokumentacji w niezbędnym zakresie z rzeczoznawcą ds. przeciwpożarowych; opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru instalacji; b) dostawa i montaż konstrukcji wsporczych pod moduły fotowoltaiczne - konstrukcja wsporcza, bezinwazyjna, balastowa moduły montowane zgodnie z jej nachyleniem min. 15%; konstrukcja objęta gwarancją min. 20 lat; c) dostawa i montaż modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy min. 450 Wp i sprawności powyżej 22%, objęte min. 12-letnią gwarancją producenta; d) dostawa, montaż i konfigurację inwerterów fotowoltaicznych beztransformatorowych, dla modułów fotowoltaicznych przekształcających energię prądu stałego na energię prądu zmiennego o parametrach dostosowanych do sieci, do której falownik przekazuje nadmiar wyprodukowanej energii; falowniki o sprawności min. 98% oraz objęte gwarancją producenta na min. 7 lat; e) dostawa i montaż okablowania i zabezpieczeń; f) dostawa, montaż i konfiguracja systemu monitorowania umożliwiający bieżącą kontrolę pracy instalacji. Zamówieniem objęty jest cały zakres prac niezbędnych do wykonania i odbioru robót montażowych oraz przeprowadzenia rozruchu technologicznego kompletnych instalacji odnawialnych źródeł energii wraz z przekazaniem do eksploatacji. Zamówienie obejmuje uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Stoen Operator Sp. z o.o. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących dokumentach: Załącznik nr 1 do SWZ - Program funkcjonalno-użytkowy, Załącznik nr 2 do SWZ - Rozmieszczenie konstrukcji wsporczych pod anteny, Załącznik nr 3 do SWZ - Ekspertyza konstrukcyjna instytutu CAMK. CPV: 09331200-0 Dokument nr: 2024/BZP 00247551, 2/DAG/D/24 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-03-29 13:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c9e6215e-d63f-11ee-a3b5-e25d731b0da9 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły opisane są w Rozdziale V SWZ Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbioru korespondencji elektronicznej 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-03-29 12:00 Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni Wymagania: 1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 2.000,0 zł (słownie złotych: dwa tysiące 00/100). 2. Wadium musi być utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, 3. z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 5. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00 - 955 Warszawa, IBAN: PL 31 1130 1017 0020 1460 4720 0011, SWIFT: GOSKPLPW z adnotacją ,,Wadium - numer postępowania 2/DAG/D/24". 7. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej w terminie jego wniesienia, określonym w ust. 2, zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiającego na kwotę wadium. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 10. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 11. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium. 12. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy Pzp SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: 2/DAG/D/24 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW w Centrum Astronomicznym im. M. Kopernika PAN w Warszawie, przy ul. Bartyckiej 18, w zakresie której jest: a) projekt instalacji fotowoltaicznej obejmujący: inwentaryzację architektoniczną w zakresie niezbędnym dla realizacji projektu, przeprowadzenie inwentaryzacji istniejących urządzeń sieci elektroenergetycznej budynku; nową instalację fotowoltaiczna zainstalowaną na dachu budynku: plan rozmieszczenia paneli fotowoltaicznych na powierzchni dachu; konstrukcję montażową i obliczenia wytrzymałościowe dla projektowanej instalacji; dostosowanie instalacji odgromowej budynku, uwzględniającą zamontowane elementy instalacji fotowoltaicznej; uzgodnienie dokumentacji w niezbędnym zakresie w STOEN S.A.; uzgodnienie dokumentacji w niezbędnym zakresie z rzeczoznawcą ds. przeciwpożarowych; opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru instalacji; b) dostawa i montaż konstrukcji wsporczych pod moduły fotowoltaiczne - konstrukcja wsporcza, bezinwazyjna, balastowa moduły montowane zgodnie z jej nachyleniem min. 15%; konstrukcja objęta gwarancją min. 20 lat; c) dostawa i montaż modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy min. 450 Wp i sprawności powyżej 22%, objęte min. 12-letnią gwarancją producenta; d) dostawa, montaż i konfigurację inwerterów fotowoltaicznych beztransformatorowych, dla modułów fotowoltaicznych przekształcających energię prądu stałego na energię prądu zmiennego o parametrach dostosowanych do sieci, do której falownik przekazuje nadmiar wyprodukowanej energii; falowniki o sprawności min. 98% oraz objęte gwarancją producenta na min. 7 lat; e) dostawa i montaż okablowania i zabezpieczeń; f) dostawa, montaż i konfiguracja systemu monitorowania umożliwiający bieżącą kontrolę pracy instalacji. Zamówieniem objęty jest cały zakres prac niezbędnych do wykonania i odbioru robót montażowych oraz przeprowadzenia rozruchu technologicznego kompletnych instalacji odnawialnych źródeł energii wraz z przekazaniem do eksploatacji. Zamówienie obejmuje uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Stoen Operator Sp. z o.o. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących dokumentach: Załącznik nr 1 do SWZ - Program funkcjonalno-użytkowy, Załącznik nr 2 do SWZ - Rozmieszczenie konstrukcji wsporczych pod anteny, Załącznik nr 3 do SWZ - Ekspertyza konstrukcyjna instytutu CAMK. 4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonanie przedmiotu umowy 4.3.6.) Waga: 20 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia 4.3.6.) Waga: 20 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) Zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat lub jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie dostawy wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej, o mocy minimum 30 kWp każda. Spełnienie warunku opisanego powyżej będzie oceniane na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie Załącznikiem nr 5 do SWZ) oraz Wykazu dostaw (zgodnie Załącznikiem nr 6 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lata jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca, zobowiązany jest do wykazania, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę nie niższą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł 0/00) na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe. Spełnienie warunku opisanego powyżej będzie oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ oraz dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. 3) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie formułuje wymagań w przedmiotowym zakresie. 4) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie formułuje wymagań w przedmiotowym zakresie. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Dokumenty przedmiotowe w postaci kart katalogowych oraz certyfikaty potwierdzone za zgodność z oryginałem: o modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy min. 450 Wp i sprawności powyżej 22%, objęte min. 12-letnią gwarancją producenta; o inwerterów fotowoltaicznych beztransformatorowych, dla modułów fotowoltaicznych przekształcających energię prądu stałego na energię prądu zmiennego o parametrach dostosowanych do sieci, do której falownik przekazuje nadmiar wyprodukowanej energii; falowniki o sprawności min. 98% oraz objęte gwarancją producenta na min. 7 lat; Jeśli wykonawca nie złoży ww. przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: Dokumenty przedmiotowe w postaci kart katalogowych oraz certyfikaty potwierdzone za zgodność z oryginałem: o modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy min. 450 Wp i sprawności powyżej 22%, objęte min. 12-letnią gwarancją producenta; o inwerterów fotowoltaicznych beztransformatorowych, dla modułów fotowoltaicznych przekształcających energię prądu stałego na energię prądu zmiennego o parametrach dostosowanych do sieci, do której falownik przekazuje nadmiar wyprodukowanej energii; falowniki o sprawności min. 98% oraz objęte gwarancją producenta na min. 7 lat; SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 2.000,0 zł (słownie złotych: dwa tysiące 00/100). 2. Wadium musi być utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, 3. z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 5. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00 - 955 Warszawa, IBAN: PL 31 1130 1017 0020 1460 4720 0011, SWIFT: GOSKPLPW z adnotacją ,,Wadium - numer postępowania 2/DAG/D/24". 7. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej w terminie jego wniesienia, określonym w ust. 2, zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiającego na kwotę wadium. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 10. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 11. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium. 12. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy Pzp. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Dopuszczalne zmiany umowy zostały zamieszczone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonanie przedmiotu umowy 4.3.6.) Waga: 20 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia 4.3.6.) Waga: 20 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-04-27 |
© eurobudowa.pl 2004-2024