Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-20
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa
Prywatne 76
24-320 Poniatowa
powiat: opolski (lubelski)
tel. /81/ 8204001
parafia.kraczewice@wp.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Poniatowa
Wadium: nie wymaga
Nr telefonu: tel. /81/ 8204001
Termin składania ofert: 2024-04-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach"
Rozdział 4
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach".
4.2. Zakres prac obejmuje w szczególności przeprowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach, w następującym zakresie:
1) remont odeskowania ścian zewnętrznych, poprzez:
o oczyszczanie powierzchni drewna z zanieczyszczeń pochodzenia organicznego i chemicznego, zmian wizualnych spowodowanych nierównomiernym wymyciem preparatów ochrony drewna, przebarwieniami i licznymi zaciekami z użyciem preparatu enzymatycznego oraz szczotek z naturalnego włosia,
o w przypadku wystąpienia niewielkich ubytków drewna w obrębie desek szalunkowych czy listew maskujących należy wykonać ich uzupełnienia z powtórzeniem rodzaju drewna, jego usłojenia i opracowania zewnętrznego,
o wykonanie zabiegów mających na celu scalenie kolorystyczne szalunku na całej powierzchni odeskowania kościoła. Wybór tonacji należy dostosować do pierwotnej barwy dominującej na frontowej elewacji.
o po wykonaniu niezbędnych prac technicznych należy wykonać zabezpieczenie powierzchni zewnętrznego odeskowania przed wpływami otoczenia preparatem hydrofobizującym o szerokim
spektrum działania (przeciw owadom technicznym szkodnikom drewna, grzybom i glonom).
o całość odeskowania zabezpieczyć do NRO preparatem na bazie
rozpuszczalnika. Należy przestrzegać zasady kompatybilności użytych preparatów, tak aby wzajemnie nie blokowały oddziaływania na drewno.
o remont dotyczy całości odeskowania zewnętrznego, w tym podbitki
okapów oraz elementów dekoracyjnych otworów okiennych i drzwiowych - ujednolicenie kolorystyki.
2) remont więźby dachowej i sygnaturki, poprzez:
o demontaż pokrycia dachowego, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz instalacji odgromowej,
o wstępne oczyszczenie przestrzeni poddasza z nagromadzonego brudu i wszelkich pozostałości nie związanych z konstrukcją,
o demontaż pojedynczych desek wypełniających połacie dachowe, które wykazywałyby zniszczenia spowodowane silnym, długotrwałym zamakaniem lub porażeniem biokorozją, zwłaszcza w partii kalenicowej; oczyszczenie powierzchni desek ażurowej podbitki z pozostałości kory jako potencjalnego siedliska larw owadów technicznych szkodników drewna,
o oczyszczenie wnętrza poddasza z zalegających zabrudzeń, kurzu i pozostałości organicznych, rozłożonej tkanki drewna,
o oczyszczenie elementów konstrukcji więźby dachowej na wszystkich możliwych do oczyszczenia płaszczyznach oraz desek ułożonych na stropie,
o wykonanie szczegółowego przeglądu desek ułożonych na stropie pod kątem obecności owadów technicznych szkodników drewna oraz porażeń mikrobiologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem leżących w najbliższym sąsiedztwie elementów z oznakami zmian biokorozyjnych,
o wszystkie elementy zniszczone biokorozją należy usunąć, porażone powierzchniowo należy pozbawić rozłożonej przez grzyby tkanki drzewnej z użyciem dłut i strugów, o ile będzie to konieczne należy użyć szczotek drucianych w końcowym etapie; w przypadku, gdy pojawią się partie, gdzie przekrój belki uległby nadmiernemu osłabieniu należy zastosować wzmocnienia w porozumieniu z konstruktorem,
o wymagane jest regularnie usuwanie materiału wtórnego oraz rozłożonego czynnikami biokorozji materiału z otoczenia, tak aby nie był zagrożeniem (zarodniki, jaja i larwy drewnojadów) dla pozostałych elementów konstrukcji,
o wykonanie dezynfekcji odsłoniętych elementów drewnianej konstrukcji dachu i przestrzeni poddasza preparatem o szerokim spektrum biobójczym,
o wykonanie szczegółowej oceny stanu zachowania odsłoniętych elementów drewnianej konstrukcji więźby i partii pułapu (krokwi, płatwi połaciowych i stropowych, belek wiązarowych, jętek oraz desek pułapowych/belek) od niewidocznej spodniej strony,
o po wykonaniu podstawowych prac technicznych, należy przystąpić do wykonania niezbędnych rekonstrukcji uzupełniających zgodnie z obowiązującymi zasadami konserwatorskimi; wymagane jest powtórzenie gatunku drewna, jego przekroju i usłojenia.
o w przypadku występowania ubytków drewna na powierzchni belek konstrukcyjnych należy wykonać ich uzupełnienie z powtórzeniem rodzaju drewna, jego usłojenia i opracowania zewnętrznego;
o wykonanie rekonstrukcji zniszczonych elementów konstrukcyjnych sygnaturki z opracowaniem zabezpieczenia przedostawania się wody opadowej do wnętrza więźby.
o w przypadku lokalnych zmian wskazujących na osłabienie struktuiy drewna spowodowanych żerowaniem owadów ksylofagicznych zaleca się wykonanie zabiegu impregnacji zniszczonego drewna z użyciem żywic wzmacniających;
o odkurzone i oczyszczone drewno należy zaimpregnować na całej
dostępnej powierzchni ze szczególnym uwzględnieniem obszarów oparcia belek, połączeń konstrukcyjnych, ognisk z obecnością biokorozji, miejsc trudno dostępnych i ograniczonej możliwości cyrkulacji powietrza; zabieg należy przeprowadzić metodą co najmniej dwukrotnego smarowania do widocznego nasycenia powierzchni opcjonalnie można zastosować metodę kilkakrotnego oprysku;
o w końcowym etapie zabezpieczania drewna wskazane jest wprowadzenie preparatu przeciwpożarowego (NRO) bądź też zastosowanie jednego środka o wielokierunkowym działaniu (trójfunkcyjnego), który opóźnia biodegradację drewna dzięki własnościom antyseptycznym i grzybobójczym, przeciw owadom, przeciwogniowym z funkcją hydrofobową; należy przestrzegać zasady kompatybilności użytych preparatów, tak aby wzajemnie nie blokowały oddziaływania na drewno,
3) wymiana pokrycia dachowego, obróbek blacharskich i orynnowania,
poprzez:
o demontaż pokrycia dachowego, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz instalacji odgromowej niezbędny do wykonania prac zawartych w pkt. 4.2.ppkt 2).,
o wykonanie nowego pokrycia dachowego z blachy cynkowo - tytanowej układanej na podwójny rąbek stojący z uwzględnieniem elementów kompensujących ruchy termiczne poszycia wraz z odtworzeniem otworów nawiewnych; otwory nawiewne wypełnić kratką wentylacyjną z siatką (przeciwko ptakom i owadom) wykonaną z materiału analogicznego jak pokrycie dachu; pokrycie ułożyć na membranie separacyjnej; w razie konieczności wykonać uzupełnienie ażurowego deskowania.
o zamontowanie nowych obróbek blacharskich z blachy cynkowo -tytanowej; wszystkie obróbki blacharskie zakończone kapinosem wystawionym poza lico elementu chronionego na co najmniej 40mm,
o zamontowanie nowych rynien i rur spustowych (wraz z elementami łączeniowymi) z blachy cynkowo - tytanowej; lokalizacja rur spustowych oraz odległość wylewek rur spustowych analogicznie jak istniejąca. Przekroje rynien i rur spustowych skorygować z wytycznymi wybranego producenta.
4) wykonanie nowej instalacji odgromowej,
5) remont opaski wokół budynku,
6) wykonanie i uzgodnienie z LWKZ projektu wykonawczego inwestycji w zakresie zakresu wymiany elementów więźby dachowej oraz konstrukcji sygnaturki
4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego stanowiący opis zakresu robót będących przedmiotem zamówienia składa się z:
1) Projektu budowlanego pn. ,,Prace konserwatorskie i roboty budowlane dla budynku kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach",
2) Projektów technicznych pn. ,,Prace konserwatorskie i roboty budowlane dla budynku kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach",
3) STWiOR pn. ,,Prace konserwatorskie i roboty budowlane dla budynku kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach"
4) Przedmiaru robót,
5) Decyzji Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
6) Decyzji pozwolenia na budowę.

CPV: 45453000-7, 45212360-7, 45453100-8, 45260000-7, 45311000-0

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
Rozdział 10
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
10.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 należy złożyć:
a) za pośrednictwem adresu email Zamawiającego: parafia.kraczewice@wp.pl
Ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem poczty email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
lub
b] w siedzibie Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka Najświętszego Serca Pana Jezusa Kraczewice Prywatne 76 24-320 Poniatowa
10.2 W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego do dnia 23.04.2024 r. do godz. 10:00.

Wymagania:
1.3. Słownik.
Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie:
1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale 4 niniejszego Zapytania ofertowego,
2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe,
3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa;
4) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia,
1.4. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą treścią Zapytania ofertowego i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami.
Rozdział 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I RODZAJ ZAMÓWIENIA
2.1. Tryb udzjelenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego.
2.2. Rodzaj zamówienia: robota budowlana.
Rozdział 3 FINANSOWANIE
3.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji.
3.2. Numer wniosku o dofinansowanie: NR RPOZ/2022/11059/PolskiLad.
3.3. Opis inwestycji ujęty we wniosku dofinansowanie:
Działania inwestycyjne prowadzone będą na budynku Kościoła wybudowanym w 1920 r., wpisanym do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod numerem A/710 jako: Kościół paraf. pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa, dzwonnica, drzewostan w obrębie ogrodzenia cmentarza przykościelnego. Kościół posadowiony jest na fundamencie z kamienia, drewniany, zbudowany z bali sosnowych, oszalowany drewnem z zewnątrz i wewnątrz, Więźba dachowa drewniana, pokryta blachą. W zakresie inwestycji zostanie wykonane odnowienie, odtworzenie i wymiana w części zniszczonej konstrukcji więźby dachowej wraz z wieżyczką na dachu (sygnaturką) oraz wymiana pokrycia dachowego. Zostanie wykonany częściowy remont drewnianej okładziny ścian zewnętrznych budynku Kościoła.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji, o której mowa w pkt 4.3, ppkt 1), 2) oraz 3). Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego
wynagrodzenia - Jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt pkt 4.3, ppkt 1), 2] oraz 3).
4.5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne".
W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis przedmiotu zamówienia powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w przedmiarze towarzyszy wyraz ,,lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie przedmiotu zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie przedmiotu zamówienia wymogi posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
5.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie 380 dni od dnia zawarcia umowy.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
6.1.1. posiadają odpowiednie doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzy roboty:
- z których minimum jedna polegała na przebudowie1 lub remoncie2 obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków3 lub gminnej ewidencji zabytków4 o wartości robót minimum 200 000,00 zł brutto, oraz
- z których minimum jedna polegała na przeprowadzeniu prac konserwatorskich lub restauratorskie!! więźby dachowej w drewnianym obiekcie nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków,
oraz
- z których minimum jedna polegała na wymianie lub wykonaniu pokrycia dachu o wartości robót minimum 100 000,00 zł brutto.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW
UDZIAŁU
1) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.
2) Sformułowanie ,,zabytek" użyte w opisie warunku udziału w postępowaniu oznacza zabytek w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. póz. 840 z późn. zm.) wpisany do rejestru zabytków o którym mowa w art. 8 ww. ustawy lub ewidencji zabytków o której mowa w art 21 ww. ustawy "
3) Sformułowanie ,,rejestr zabytków" użyte w opisie warunku udziału w postępowaniu oznacza rejestr zabytków rozumiany zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 r. póz. 840 z późn. zm.f
4) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum
jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.1. zapytania ofertowego -dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót tj. wykonania minimum 3 robót przez jeden podmiot.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych zamówień wraz z dowodami określającymi czy te zamówienia zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego.
6.1.2. dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia:
a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich lub restauratorskichl:
o spełniającą wymagania wskazane w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
o która w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert minimum trzykrotnie pełniła funkcję Kierownika prac konserwatorskich lub restauratorski eh przy elementach drewnianych w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków5 lub gminnej ewidencji zabytków6
b) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy): posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres umożliwia kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami/.
1) Zamawiający dopuszcza wskazanie tej samej osoby posiadającej uprawnienia lub doświadczenie w więcej niż jednej ze wskazanych specjalizacji
2) Pracami konserwatorskim!, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub
konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a Lista Skarbów Dziedzictwa ust. 2.
3) W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w pkt 2, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:
o świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
o dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art 14a Lista Skarbów Dziedzictwa ust. 2.
4) Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie pracami konserwatorsko-restauracyjnymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego.
6.2. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., póz. 129 z późn. zm.).
6.3. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.2 podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego
środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa wart. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
6.4. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 6.3 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
6.5. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 6.3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy
0 braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U.
2023 r., póz. 129 z późn. zm.) - Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego.
6.6. Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu,
3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia,
4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia.
6.7. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.
6.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
1 zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
6.9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6.10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6.11. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów*
6.13. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w pkt 6.12 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy Zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6.14 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz - jeżeli dotyczy, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6.15 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Rozdział 7
DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW I BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA
7.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału oraz wykazania kryteriów oceny ofert w postępowaniu są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) wykazu zamówień wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te zamówienia zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów -inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.1 Zapytania ofertowego,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania ofertowego,
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do podmiotu spełniającego warunki udziału warunków udziału w postępowaniu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca.
7.2. W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w arb 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Łj. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.)
- wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego
- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców.
2] W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te składane są przez Wykonawcę i podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca (Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego)
7.3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji.
7.4. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 i 7.2 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Rozdział 8
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium w niniejszym postępowaniu.
Rozdział 9
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
9.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
9.2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego.
9.3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie.
9.4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę.
9.5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
9.6. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty.
9.7. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
9.8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9.9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane.
9.10. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez Wykonawcę.
9.11. Oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego
- w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
b) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 Zapytania ofertowego, tj:
o Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - Wykaz zamówień
o Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób
o Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia
o Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli
dotyczy
o Załącznik nr 8 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
jeśli dotyczy
c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. (jeżeli dotyczy)-,
9.12. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 można złożyć:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: parafia.kraczewice@wp.pl.
Ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem adresu email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. lub
b) umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia
zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu [w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia:
Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn.
,,Wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kraczewicach" [1/2024]
- nie otwierać przed dniem 23.04.2024 r. przed godz. 10.00.
9.13. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania lub z instrukcją składania ofert będą obciążały Wykonawcę [w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu).
9.14. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE".
9.15. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9.16. Termin związania ofertą upływa w dniu 22.05.2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.17. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 9.16 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
9.18. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia.
9.19. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
9.20. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 9.19 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
10.3 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 10.1, a nie data jej wysłania.
Rozdział 11
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami.
11.2. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. Ryzyko zmiany stawki podatku VAT obciąża Wykonawcę.
11.3. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 11.2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową realizację przedmiotu zamówienia określonego w Projekcie umowy, z materiałami/ urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej.
11.4. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację przedmiotu zamówienia.
11.5. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1830J oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84,
Rozdział 12
BADANIE OFERT
12.1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
12.2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, szczególności w zakresie:
- zarządzania procesem produkcji, świadczonych usług lub metody budowy;
- wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków dostaw, usług albo związanych z realizacją robót budowlanych;
- oryginalności dostaw, usług lub robót budowlanych oferowanych przez Wykonawcę;
- zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. póz. 2207 ze zm.) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie;
- zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego, obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie;
- zgodności z przepisami dotyczącymi z zakresu ochrony środowiska;
- wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
12.3. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.