Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Rozbiórka istniejącego muru oporowego i ogrodzenia oraz budowa nowego muru oporowego i...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Rozbiórka istniejącego muru oporowego i ogrodzenia oraz budowa nowego muru oporowego i ogrodzenia

Data zamieszczenia: 2024-03-21
Dane kontaktowe Zamawiającego: Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,KAMIENNY POTOK"
ul. Mazowiecka 14
81-862 Sopot
powiat: Sopot
Tel. (058) 551-98-83
techniczny@kamiennypotok.pl
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
Wadium: 10 000 zł
Nr telefonu: Tel. (058) 551-98-83
Termin składania ofert: 2024-04-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Rozbiórka istniejącego muru oporowego i ogrodzenia oraz budowa nowego muru oporowego i ogrodzenia przy budynku wielorodzinnym Ul. Kujawska 41 w Sopocie
w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1.1. .Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie muru oporowego zabezpieczającego skarpę przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Sopocie, przy Ul. Kujawskiej 41
1. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają Dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dostępne w siedzibie Zamawiającego obejmujące:
Projekt rozbiórki istniejącego muru oporowego i ogrodzenia oraz budowy nowego muru oporowego i ogrodzenia,
Projekt techniczny -Budowa muru oporowego zabezpieczającego skarpę,
Projekt robót geologicznych.
1.3. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w projekcie budowlanym, a także z załącznikami do SIWZ.
1.4.Standardy jakościowe opisane zostały w projektach budowlanych i w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
1.5. Dokumenty stanowiące załączniki do umowy należy traktować jako wzajemnie objaśniające się i uzupełniające.
1.6. Zamawiający informuje, iż na przedmiotowy zakres zamówienia, została wydana decyzja pozwolenia na budowę.
1.7. Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy robót szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej. Dokumentacja dostępna jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego w godz.ch pracy Spółdzielni.
1.8. Wykonawca podejmie środki skutecznie zabezpieczające teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, a zwłaszcza - przed dostępem dzieci. Zamawiający w szczególności wymaga, aby Wykonawca, ogrodził plac budowy (ogrodzenie pełne) oraz zapewnił zabezpieczenie przeciwpożarowe placu budowy.

Składanie ofert:
Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu uniemożliwiającym przypadkowe zapoznanie się z treścią oferty przed terminem otwarcia ofert.
Oferta winna być złożona w kopercie i oznakowana w następujący sposób: ,,Oferta przetargowa -Rozbiórka istniejącego muru oporowego i ogrodzenia oraz budowa nowego muru oporowego i ogrodzenia przy budynku wielorodzinnym Ul. Kujawska 41 w Sopocie
Ofertę należy złożyć w Spółdzielni Mieszkaniowej ,, Kamienny Potok" w Sopocie Ul. Mazowiecka 14 81-862 Sopot, sekretariat.
Nie otwierać przed 15.04.2024r. godz.11.30."
Ofertę należy złożyć do dnia 15.04.2024r. do godz.11.30
Ofertę złożoną po terminie zwraca się niezwłocznie.
Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ofertę, która będzie do odebrania w:
Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Kamienny Potok" Ul. Mazowiecka 14, 81-704 Sopot, (sekretariat).

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
2.1. Protokolarne przekazanie placu budowy oraz dziennika budowy nastąpi najpóźniej w terminie 14 dni od podpisania umowy. O terminie wprowadzenia na teren budowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę drogą elektroniczną w terminie nie krótszym niż 3 dni przed dniem protokolarnego wprowadzenia na teren budowy.
2.2. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu umowy do dnia 30.06. 2024.

Wymagania:
Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymienioną w pkt. 1.2 dokumentacją.
ROZDZIAŁ 3 - WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA ORAZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ
LUB DOKUMENTÓW. KTÓRE WYKONAWCY MUSZA DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA. ŻE NIE PODLEGAJĄ WYKLUCZENIU
3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z postępowania na podstawie Regulaminu Udzielania Zamówień w Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Kamienny Potok" w Sopocie.
3.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w w/w Regulaminie Wykonawca winien złożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (o treści odpowiadającej załącznikowi nr 2 do SIWZ)
3.3. Zamawiający wykluczy Wykonawcę również w przypadku, kiedy w trakcie postępowania wystąpią
przesłanki określone w Regulaminie.
3.4. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane oświadczenie i dokumenty, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę.
3.5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa wyżej polega na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca przedstawi w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. 3.2.
ROZDZIAŁ 4 - WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu , dotyczące w szczególności:
- dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz że Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie kierownikiem robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, ;
- kierownik robót winien posiadać doświadczenie zawodowe min. 3 lata w pełnieniu samodzielnych funkcji kierowniczych w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami w zakresie branży.
Uwaga!
Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe dla stanowisk, dla których wymagane są uprawnienia budowlane, rozumie się pełne lata czynne zawodowo od daty uzyskania uprawnień budowlanych.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, póz. 1118 z późn. zm.).
4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego spełniają łącznie, z tym że żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.
4.3. Nie spełnienie któregokolwiek z postawionych warunków skutkuje wykluczeniem Wykonawcy.
4.4. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
ROZDZIAŁ 5 - WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW. KTÓRE MUSZA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
5.1. W celu wykazania spełniania wymaganych przez Zamawiającego warunków udziału
w postępowaniu, Wykonawca winien złożyć, w zakresie niezbędnym do wykazania ich spełniania, następujące dokumenty:
- oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu wymaganych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu (znajdujące się w Formularzu ofertowym).
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale 4 SIWZ o treści odpowiadającej załącznikowi nr 3. wraz z informacjami na temat ich i kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców.
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia określone w Rozdziale 4., (znajdujące się w Formularzu oferty);
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane oświadczenie może być złożone wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców.
- wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem ogłoszenia przetargu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia.
ROZDZIAŁ 6 - DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTA
6.1. Wykonawca biorący udział w postępowaniu winien złożyć ofertę, której zawartość stanowi wypełniony formularz oferty - o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz ofertowy.
6.2. W przypadku, gdy ofertę składa osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, należy dołączyć do oferty aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6.3. W przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej, do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
ROZDZIAŁ 7 - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
7.1. Oferta winna być sporządzona w języku polskim.
7.2. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
7.3. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7.4. Formularz ofertowy oraz inne oświadczenia winne być ostemplowane pieczątką firmową oraz podpisane i opieczętowane pieczątką imienną przez właściwe osoby do reprezentowania Wykonawcy.
7.5. Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były spięte - zszyte w sposób uniemożliwiający ich dekompletację.
7.7. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty ponosi Wykonawca.
7.8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
7.9. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej. Zmiana
lub wycofanie oferty powinny znaleźć się w zamkniętej kopercie odpowiednio oznaczonej ,,Zmiana" lub ,,Wycofanie", i opisane jak w pkt. 7.6.
7.10. Dokumenty nie będące oryginałami powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez
osoby właściwe do reprezentowania Wykonawcy.
7.11. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
Zamawiający może żądać przedstawienia w wyznaczonym przez siebie terminie oryginału
lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
ROZDZIAŁ 8 - INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA
SIE ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
8.1. W prowadzonym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy będą przekazywać pisemnie, lub drogą elektroniczną.
8.2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie po upływie terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji.
8.3. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.
8.4. Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania Wykonawców.
ROZDZIAŁ 10 - WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
10.1. Wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) należy wpłacić na konto Spółdzielni:
Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,Kamienny Potok" w Sopocie ul. Mazowiecka 14, nr konta: 17 1020 1853 0000 9302 0010 2327.
10.2 Zatrzymanie wadium:
Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku, gdy:
- Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie.
- Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
10.3 Zwrot wadium :
- Zamawiający zwraca wadium wszystkim Oferentom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
- Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
- Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Wadium na wniosek wykonawcy może być zaliczone na uzupełnienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
ROZDZIAŁ 11 - TERMIN ZWIĄZANIA OFERTA
11.1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
11.2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert
ROZDZIAŁ 13 - OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
13.1. Cenę oferty należy podać w wartości netto i brutto
13.2. Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
13.3. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SIWZ i załączników do SIWZ, a w szczególności na podstawie, projektu budowlanego oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
13.4. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
13.5. Kosztorys ofertowy, na podstawie którego zostanie określone wynagrodzenie ryczałtowe należy wykonać metodą kalkulacji uproszczonej, polegającą na obliczeniu wartości netto danej pozycji kosztorysu jako iloczynu ilości (liczby) ustalonych przez Wykonawcę jednostek przedmiarowych
i ceny jednostkowej danej pozycji kosztorysu. Cena jednostkowa danej pozycji będzie potrzebna do obliczenia wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu wykonania części przedmiotu umowy(w razie odstąpienia Wykonawcy od umowy z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności).
13.6. Cena jednostkowa w danej pozycji i wartość tej pozycji w kosztorysie ofertowym ma obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości i w oferowanym terminie, włączając w to: koszty bezpośrednie, koszty ogólne budowy, ogólne koszty prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę, kalkulowany przez Wykonawcę zysk, ryzyko oraz wszelkie inne koszty, opłaty i należności, związane z wykonywaniem robót, odpowiedzialnością materialną i zobowiązaniami Wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z dokumentacji, warunków umowy oraz przepisów dotyczących wykonywania robót budowlanych.
13.7. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie. Od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia i skalkulowania ceny oferty z należytą starannością.
13.8. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie koszty związane z przekazaniem odpadów firmom posiadającym zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów określonego rodzaju (Ustawa o odpadach Dz.U. 62 póz. 628 z 2001 r. z późn. zmianami)
13.9. Cenę oferty netto należy ustalić jako sumę wartości netto. Ustaloną w taki sposób cenę Oferty netto Wykonawca wpisuje do formularza oferty.
13.10. Cenę oferty brutto należy ustalić poprzez dodanie do ceny oferty netto wartości podatku VAT Ustaloną w taki sposób cenę oferty brutto Wykonawca wpisuje do formularza oferty.
13.11. Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym muszą być ustalone jako ryczałtowe, kompletne i jednoznaczne. Ceny te nie będą zmieniane w toku realizacji przedmiotu zamówienia i nie będą podlegały waloryzacji.
13.12. Wszelkie upusty udzielone przez Wykonawcę mają być uwzględnione w cenach jednostkowych, określonych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym.
13.13. Zamawiający nie dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych.
13.14. W dowolnym momencie badania i oceny ofert, na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udzjelenia wyjaśnień dotyczących wyliczenia wysokości cen jednostkowych i przedstawienia do wglądu kalkulacji tych cen jednostkowych.
ROZDZIAŁ 14 - OPIS KRYTERIÓW. KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE
SIE KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
14.1. Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującym kryterium i jego wagą:
14.2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
a) cena oferty brutto - 100 %
Kryteria mierzalne, liczba punktów będzie obliczana wg. wzoru: cena oferty najniższej
C = -------------------------x 100
cena oferty badanej
14.3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów.
ROZDZIAŁ 15 - INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH. JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
15.1. O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.
15.2. Umowa zostanie zawarta na ogólnych warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
15.3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu szczegółowego kosztorysu ofertowego, oraz zobowiązany jest do zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
15.4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu
dokumentów potwierdzających wymagane uprawnienia osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z oświadczeniem o podjęciu obowiązków kierownika budowy.
15.5. Zamawiający zawiera umowę w sprawie w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane drogą elektroniczną, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób
15.6. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, przed dniem zawarcia umowy , dostarczona będzie Zamawiającemu umowa regulująca zasady współpracy uczestników postępowania.
15.7. Zamawiający nie dopuszcza powierzenia realizacji części robót podwykonawcom.
15.8. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
Zmiany umowy.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy w następującym zakresie oraz warunkach:
15.9. W zakresie terminu wykonania Umowy i zgłoszenia odbioru końcowego - wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta nie jest przez Wykonawcę zawiniona i wynika wyłącznie z okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a których nie mógł przewidzieć na etapie składania ofert.
15.10. W zakresie terminu wykonania Umowy - wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy
wobec wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeśli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia
15.11. W zakresie osób, przedstawionych w załączniku nr 3 do SIWZ. które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia - wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy oraz za uprzednio wyrażoną zgodą Zamawiającego, pod warunkiem zastąpienia tych osób osobami spełniającymi warunki podane w załączniku nr 3 do SIWZ.
15.13. Zmiany istotnych lub pobocznych postanowień umowy - wskutek poprawienia oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowej.
15.14. Zamawiający nie przewiduje możliwość zwiększenia wynagrodzenia na skutek robót dodatkowych lub robót zamiennych, których potwierdzona przez Zamawiającego konieczność wystąpi w trakcie
realizacji przedmiotu umowy.
ROZDZIAŁ 16 - ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
16.1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
16.3. Zabezpieczenie może być wnoszone za zgodą Zamawiającego w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
16.4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Tytułem przelewu: ,,Zabezpieczenie budowa muru oporowego Kujawska 41"
16.5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, jeżeli oferta została złożona przez wykonawcę lub wspólnie przez kilku wykonawców, gwarancja musi być złożona w oryginale oraz zawierać następujące informacje:
1) nazwę i adres Zamawiającego (Beneficjenta),
2) nazwę zadania objętego zabezpieczeniem z tytułu niewykonania lub należytego wykonania umowy,
3) nazwę i adres Wykonawcy, a w przypadku złożenia oferty wspólnej wykaz wszystkich wykonawców wspólnie składających ofertę;
4) że gwarant zapłaci nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze wezwanie Zamawiającego kwotę zabezpieczenia,
5) dokonanie zapłaty w terminie 14 dni roboczych, od otrzymania pierwszego pisemnego żądania zapłaty, właściwie podpisanego pisemnego oświadczenia, że Wykonawca nie wykonał lub nienależycie wykonał swoje zobowiązania wynikające z umowy ,
6) spory mogące wyniknąć przy wykonywaniu postanowień gwarancji rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego,
7) gwarancja jest nieprzenośna.

8. Niedopuszczalnym jest w gwarancji żądanie pisemnego potwierdzenia przez Zobowiązanego (wykonawcę) bezsporności roszczeń oraz oświadczenia, że zapłacenie żądanej kwoty stało się wymagalne.
9. W trakcie realizacji umowy Wykonawca za zgodą Zamawiającego może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 16. 3.
ROZDZIAŁ 17-WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI
17.1. Gwarancja - Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały przez okres co najmniej 36 miesięcy (termin minimalny) licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót.
1) Warunki odpowiedzialności wykonawcy z tytułu gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały zawarte są w załączniku do Umowy.
3) Wzór Umowy stanowi Załącznik Nr 5 do niniejszej SWZ.
17.2. Warunki rękojmi obejmujące wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały.
1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi za wady wykonanego przedmiotu zamówienia, w tym za wykonane roboty budowlane, wbudowane materiały na okres co najmniej 60 miesięcy licząc od podpisania protokołu końcowego odbioru robót.
2 ) Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo żądania odszkodowania za wady wykonanych robót lub wbudowanych materiałów niezależnie od odpowiedzialności wykonawcy z tytułu gwarancji.
3) Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu rękojmi rozpoczyna się w momencie stwierdzenia przez Zamawiającego wystąpienia cech mających kwalifikację wady na podstawie art. 5561 Kodeksu cywilnego.
ROZDZIAŁ 17- DODATKOWE DEFINICJE
Wada - należy przez to rozumieć element nienależytego wykonania robót mający wpływ na funkcjonowanie lub użytkowanie wybudowanego Obiektu. Wadą jest każda niekorzystna i niezamierzona właściwość wybudowanego Obiektu, utrudniająca zgodne z przeznaczeniem korzystanie z części lub całości Obiektu bądź jego konserwację lub obniżająca jego estetykę albo komfort użytkowników, która daje się wyeliminować za pomocą współczesnej techniki budowlanej. W odniesieniu do instalacji i urządzeń wadą jest także niemożność uzyskania wymaganych parametrów (ilości bądź jakości) produktu, zawodność działania, nadmierna energochłonność, szkodliwy wpływ na środowisko. Jeśli koszt usunięcia wady stałby w rażącej dysproporcji do szkody lub straty, jaką ta wada powoduje, a użytkowanie Obiektu jest możliwe, strony mogą uzgodnić rezygnację z jej usunięcia. W odniesieniu do wady, za której powstanie ponosi odpowiedzialność Wykonawca, rezygnacja z usunięcia wady pociąga za sobą rekompensatę dla zamawiającego.
Usterka - należy przez to rozumieć niewielką wadę, uszkodzenie dające się naprawić ,,od ręki", ale mająca wpływ na estetykę lub poprawność funkcjonowania części Obiektu. To również niedociągnięcie, usunięcie, którego nie wymaga nadmiernych nakładów finansowych
ROZDZIAŁ 18 - INNE POSTANOWIENIA
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty.

Kontakt:
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIE Z WYKONAWCAMI
Do porozumiewania się z Wykonawcą w sprawach proceduralnych, związanych z postępowaniem upoważnieni są:
Kierownik Działu Technicznego - Maciej Rosochacki telefon: (58) 551-98-83; e-mail: techniczny@kamiennypotok.pl
w terminach: poniedziałek od 8.00 do 15.00 wtorek - czwartek od 8.00 do 14.00 piątek od 8.00 do 13.00

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.