Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych

Data zamieszczenia: 2024-03-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wodociągi Białostockie Sp. z o.o
ul. Młynowa 52/1
15-950 Białystok
powiat: Białystok
85 745 81 00 fax: (+48) 85 745 81 13, tel. 85 / 74 58 241, tel. 85 / 74 58 361, tel. 85 / 74 58 138
przetargi@wobi.pl
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Wadium: 30 000,00 zł
Nr telefonu: 85 745 81 00 fax: (+
Termin składania ofert: 2024-04-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OGŁOSZENIE/ SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA
wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F na terenie Ujęcia Wody
w Jurowcach
ogłaszamy
przetarg nieograniczony na
wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F na terenie Ujęcia Wody
w Jurowcach
Przystąpienie do przetargu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Wykonawcę
na warunki Regulaminu.
Treść w/w Regulaminu jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego bip.wobi.pl
w zakładce: Przetargi; Regulaminy udzielania zamówień.
Niniejsze Ogłoszenie/SWZ zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego -
bip.wobi.pl w zakładce: Przetargi.
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F
o głębokościach odpowiednio 98,00 m i 95,00 m na terenie Ujęcia Wody w Jurowcach wraz
z opracowaniem dokumentacji hydrogeologicznej powykonawczej dla wykonania w/w otworów
4G i 9F (w formie dodatków do dokumentacji hydrogeologicznej ujęcia wody).
Podstawą wykonania w/w zakresu robót jest Projekt robót geologicznych w zakresie
wykonania otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F, 11D, 14G oraz likwidacji studni
nr 14F na terenie komunalnego ujęcia wody dla miasta Białegostoku w JUROWCACH , m.
Wasilków, pow. białostocki, woj. podlaskie" opracowanym przez Biuro Studiów i Projektów
HYDRO - EKO - GEO, 15 - 166 Białystok, Ul. A. Chętnika 61, i zatwierdzonym przez Marszałka
Województwa Podlaskiego Decyzją Nr DIT-III.7430.7.2020 z dnia 29 kwietnia 2020 r.
Projekt robót geologicznych stanowi Załącznik Nr 8 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ.
Niniejsza Specyfikacja Warunków Zamówienia stanowi integralną część Umowy.
UWAGA !!
o
po wykonaniu otworów studziennych do głębokości wymaganych w/w projektem robót
geologicznych, Zamawiający - w uzgodnieniu z projektantem - podejmie decyzję
o montażu filtru typu Johnsona w otworach ;
o
w związku z montażem większych średnic filtra typu Johnson zostaną zwiększone
średnice kolumn rur wiertniczych, co umożliwiają zapisy zawarte w Projekcie robót
geologicznych (Rozdz. 7.6 str.23 ). Zmiany w konstrukcji otworów wiertniczych
przedstawione są w Załączniku Nr 7 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ
o
odbiór studni przez Zamawiającego nastąpi po uzyskaniu pozytywnych badań
geofizycznych. Badania geofizyczne studni przeprowadzone będzie metodami:
profilowanie średnicy, profilowanie gamma - gamma gęstościowe), profilowanie
neutron - neutron (PNN), segmentacyjne profilowanie gamma (w min. 3 segmentach
radialnych - pokazuje niecentryczność), profilowanie przewodności i temperatury,
profilowanie dopływów do filtra za pomocą przepływomierza produkcyjnego, rejestracja
położenia zwierciadła wody w studni z zastosowaniem sprawnych urządzeń
pomiarowych ;
o
w celu wcześniejszego sprawdzenia czy możliwe jest przeprowadzenie tych badań
( np. w sytuacji nie osiowego wykonania studni) zaraz po zafiltrowaniu otworu zostanie
przeprowadzone kamerowanie sprawdzające. W przypadku niemożliwości
opuszczenia kamery np. przy mocno skrzywionym otworze, po stronie Wykonawcy
leży usunięcie filtra i ponowne zafiltrowanie otworu. Sprawdzenie wykonanych prac
przeprowadzone będzie ponownie poprzez kamerowanie;
o
koszt badań geofizycznych i ich wykonanie leży po stronie Wykonawcy;
o
koszt kamerowania i jego wykonanie leży po stronie Zamawiającego;
o
książki eksploatacji studni z dokonanymi wpisami dotyczącymi studni dostarczy
Wykonawca;
o
koszt filtrów ze stali nierdzewnej typu Johnson znajdujących się w projekcie
należy wliczyć w cenę za metr odwiertu, który podaje firma w swojej ofercie
cenowej. Oprócz tego należy podać drugą cenę - cenę filtra stalowego. Zmiana filtra
ze stali nierdzewnej typu Johnson na stalowy wymaga aneksu do umowy. W przypadku
niemożliwości zastosowania filtra typu Johnson różnica pomiędzy ceną za ten filtr a filtr
stalowy zostanie rozliczona i zwrócona Zamawiającemu.
o wszystkie rury do zabudowy kolumny filtracyjnej - rura nadfiltrowa, filtr i rura
podfiltrowa oraz rury zewnętrzne, które zostaną w studniach czyli ? 508 powinny
być rurami nowymi posiadającymi certyfikat producenta wraz z atestami. Pozostałe
rury zewnętrzne ( ? 714 i ? 610), które będą usunięte z otworów, nie musza być rurami
nowymi
o w celu zminimalizowania sytuacji związanych z niecentrycznością przy wykonywaniu
studni, po stronie Wykonawcy leży zastosowanie większej ilości prowadnic ze stali
nierdzewnej.
Prowadnice powinny zostać zamontowane w minimalnej ilości 5 szt. przy czym
w części nadfiltrowej kolumny filtracyjnej 2 szt.( jedna w okolicy huczka, druga w okolicy
części roboczej filtra ), w części podfiltrowej - 2 szt. ( w jej dolnej i górnej cześć) oraz
w części roboczej filtra.
o
z uwagi na bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia zalegania warstwy
wodonośnej na głębokości powyżej 100,00 m (co potwierdzają przekroje
geologiczne studni sąsiednich) Wykonawca winien załączyć:
? dokument poświadczający iż firma posiada status zakładu górniczego;
? posiadanie przez kierownika robót uprawnień kierownika ruchu zakładu
górniczego;
? posiadanie przez majstra stosownych uprawnień zatwierdzonych przez
Okręgowy Urząd Górniczy;
? osoba posiadająca uprawnienia w zakresie hydrogeologii kat. IV lub V, zgodnie
z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze Dz. U. 2023
r. poz. 633, z późn. zm.)
Na wykonane roboty Wykonawca udzieli 5-letniej gwarancji liczonej od dnia protokolarnego
odbioru robót przez Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów oraz wszelkich nieczystości
powstałych w trakcie i po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia. W zakresie materiałów
zbędnych Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać przepisy wynikające z Ustawy dnia 14
grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) i wydanych do ustawy
przepisów wykonawczych - ponosząc w tym zakresie wyłączną odpowiedzialność.
Zgodnie z § 14 Wzoru umowy Wykonawca na własny koszt zawrze umowę ubezpieczenia
realizowanego zadania.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia
podwykonawców, za wyjątkiem przeprowadzenia badań geofizycznych.

Dokument nr: TI - II /379/ 2024

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego - Białystok, Ul. Młynowa 52/1,
o godz. 10.15 dnia 05 kwietnia 2024 r.
Otwarcie ofert będzie odbywało się bez udziału Wykonawców (osób trzecich). Zamawiający
niezwłocznie opublikuje informacje z otwarcia ofert na stronie internetowej bip.wobi.pl

Składanie ofert:
X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA OFERT.
Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Wodociągów Białostockich
w Białymstoku, Ul. Młynowa 52/1 do godz.10.00 dnia 05 kwietnia 2024 r.
Spółka
z
o.o.
Kopertę należy opisać w następujący sposób:
,,Wodociągi Białostockie Sp. z o.o. 15-404 Białystok, Ul. Młynowa 52/1" z dopiskiem :
,,Oferta na wykonanie otworów rozpoznawczo studziennych nr 4G ,9F
na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Jurowcach"
Nie otwierać przed godz. 10.15 dnia 05 kwietnia 2024 r."
oraz nazwą Wykonawcy.

Miejsce i termin realizacji:
II.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Od dnia podpisania umowy do dnia 20 grudnia 2024 r.

Wymagania:
III.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące
warunki udziału w postępowaniu:
1) Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że powyższy warunek jest
spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (według wzoru stanowiącego Załącznik
nr 2 do Zaproszenia/SWZ) o spełnianiu tego warunku udziału w postępowaniu.
2) Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał status zakładu górniczego.
W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca dołączy do oferty dokument poświadczający,
że firma posiada status zakładu górniczego.
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że powyższy warunek jest
spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (według wzoru stanowiącego Załącznik
nr 2 do Zaproszenia/SWZ) o spełnianiu tego warunku udziału w postępowaniu.
4) Posiadają zdolność techniczną lub zawodową:
a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zrealizował, nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym
okresie - co najmniej 2 studnie o głębokości powyżej 100,0 m w tym jedna studnia z zabudową
filtra studziennego ze stali nierdzewnej typu Johnson.
Pod pojęciem wykonania studni Zamawiający rozumie nie tylko wykonanie odwiertu, ale
również zafiltrowanie i uzyskanie stałego poboru wody.
W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca przedstawi Wykaz wykonanych robót -
sporządzony na wzorze stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ -
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem wartości przedmiotu, głębokości
dat wykonania i odbiorców, na rzecz których robota budowlana została wykonana oraz
załączeniem dowodów potwierdzających, że została wykonana należycie.
Dowodem potwierdzającym, że robota została wykonana należycie jest referencja oraz
protokół końcowy odbioru robót wraz z zbiorczym zestawieniem wyników wiercenia w
postaci graficznej i opisowej.
b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności :
o osobą posiadająca uprawnienia w zakresie hydrogeologii kat. IV lub V, zgodnie z ustawą
z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze ( Dz.U. 2023 r. poz. 633, z późn.
zm.) - pełniącą nadzór geologiczny nad prowadzonymi wierceniami
o kierownik robót posiadający uprawnienia kierownika ruchu zakładu górniczego;
o majstra posiadającego stosowne uprawnienia zatwierdzone przez okręgowy urząd
górniczy;
W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca przedstawi Wykaz osób - sporządzony
na wzorze stanowiącym Załącznik Nr 6 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ, wraz z dołączeniem
dokumentów potwierdzających uprawienia ww. osób.
2. Zgodnie z art. 18 ust. 5 Regulaminu dokumenty potwierdzające spełnienie warunków
udziału w postępowaniu składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez Wykonawcę.
3. Wraz z ofertą Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty:
1) Odpis z właściwego rejestru (np. KRS lub wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji;
2) Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru - Załącznika Nr 1 do niniejszego
Ogłoszenia/SWZ.
3) Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie
ze wzorem Załącznika Nr 2 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ.
4)Wykaz wykonanych robót, sporządzony na podstawie wzoru Załącznika Nr 5 do niniejszego
Ogłoszenia/SWZ wraz z dowodami, że zostały wykonanie należycie.
5) Wykaz osób, sporządzony na podstawie wzoru Załącznika Nr 6 do niniejszego
Ogłoszenia/SWZ.
6) Dokument potwierdzający posiadanie przez kierownika robót uprawnień kierownika ruchu
zakładu górniczego.
7) Dokument potwierdzający posiadanie przez majstra stosownych uprawnień zatwierdzonych
przez okręgowy urząd górniczy.
8) Dokument potwierdzający posiadanie przez osobę uprawnień w zakresie hydrogeologii kat.
IV lub V, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze Dz. U. 2023
r. poz. 633, z późn. zm.) .
9) Dokument poświadczający, iż firma posiada status zakładu górniczego.
IV.INFORMACJE
DOTYCZĄCE
ZASAD
KOMUNIKACJI
ZAMAWIAJACEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBU PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW:
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wyjaśnienia oraz inne dokumenty (np.
protest), jak i odpowiedzi na nie, przekazywane Zamawiającemu przez Wykonawców, winny
dla swej ważności mieć formę pisemną.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą e-mail pod warunkiem
niezwłocznego potwierdzenia treści e - maila.
E-mail Zamawiającego - przetargi@wobi.pl
(wiadomości e-mail należy przesyłać z dopiskiem Nr ref. TI - II /379/ 2024 ).
VI. WADIUM
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści
tysięcy złotych, 00/100 );
2. Wadium może być wniesione w następujących formach zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w pieniądzu;
2) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego
Nr rachunku 44 1160 2202 0000 0000 6000 0623 Bank Millennium S.A.
UWAGA! Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków
pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego.
4. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium muszą być dostarczone Zamawiającemu
w nieprzekraczalnym terminie złożenia oferty.
5. Za potwierdzenie wpłaty wadium w pieniądzu uznaje się dokument potwierdzający
dokonanie przelewu. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania
środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji lub poręczenia Wykonawca
przedstawia dokument gwarancji lub poręczenia w oryginale.
7. Zamawiający zwraca wadium, jeżeli :
1) upłynął termin związania ofertą;
2) wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy i zawarto umowę
w sprawie zamówienia;
3) unieważniono postępowanie.
8. Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy niezwłocznie, nie później
niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, w przypadku gdy:
1) wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) oferta została odrzucona.
9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta
została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych
w ofercie przed upływem terminu związania ofertą,
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
VII.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Termin związania ofertą wynosi 30 dni (słownie: trzydzieści dni ) od upływu terminu składania
ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień,
w którym upływa termin składania ofert.
VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu.
2. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
3. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
w języku polskim, na maszynie, komputerze lub czytelnym pismem ręcznym
(długopisem lub nieścieralnym atramentem). Wszystkie dokumenty i oświadczenia
w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
4. W przypadku składania dokumentów w formie kopii, winne być one potwierdzone za
zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
5. Wszystkie strony oferty, w tym strony wszystkich załączników, powinny być trwale spięte,
ponumerowane, ułożone wg dołączonego spisu treści.
6. Ofertę podpisuje osoba/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku gdy ofertę podpisuje pełnomocnik, pełnomocnictwo powinno być złożone
oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii.
7. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
8. Oferty złożone po terminie składania ofert nie podlegają ocenie. Zamawiający zwraca
wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania.
IX. INFORMACJĘ O MOŻLIWOŚCI ZASTRZEŻENIA DOKUMENTÓW STANOWIĄCYCH
TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA WYKONAWCY:
1. Zamawiający informuje o możliwości zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa powinny zostać
przekazane w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności wraz z uzasadnieniem, że
informacje w tym zakresie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępnione.
2. Informacje
stanowiące
tajemnicę
przedsiębiorstwa
winny
być
zgrupowane
i stanowić oddzielną cześć oferty, opisaną klauzulą ,,Tajemnica przedsiębiorstwa - tylko do
wglądu przez Zamawiającego".
XI.OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY, OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY
BĘDZIE
SIĘ
KIEROWAŁ
PRZY
WYBORZE
OFERTY,
WRAZ
Z PODANIEM ZNACZENIA (WAGI) TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT:
Cena - 100%
Cena w ofercie przetargowej wpisana do Formularza oferty (Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia /
SWZ) musi obejmować wszystkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania
Zamówienia oraz zobowiązania publicznoprawne jak i zastosowane rabaty i upusty finansowe.
Cena powinna być podana jako wartości netto, należny podatek VAT oraz wartość brutto,
w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
Wartość brutto oferty najtańszej
---------------------------------------------- x 100 % x 100
Wartość brutto oferty ocenianej
UWAGA: Zamawiający w przypadku powzięcia wątpliwości czy zaoferowana cena nie jest
ceną rażąco niską tj. niewystarczającą na pokrycie wszystkich kosztów wykonania zamówienia
może wezwać Wykonawcę do przedstawienia wyjaśnień, w tym szczegółowej kalkulacji
zaoferowanej ceny oraz dowodów potwierdzających prawidłowość przyjętych kosztów.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub dowodów albo którego
wyjaśnienia i dowody nie potwierdzają możliwości zrealizowania prawidłowo zamówienia
za zaoferowaną cenę.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród ofert niepodlegających odrzuceniu,
zgodnie z kryteriami oceny ofert.
Ofertą najkorzystniejszą jest oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny lub kosztu
i innych kryteriów oceny ofert, lub oferta z najniższą ceną lub kosztem - jeżeli nie stosowano
innych kryteriów.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych
w przedmiotowym Ogłoszeniu/SWZ.
XII.WYMAGANIA DOTYCZĄCYCH ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY,
O ILE JEST WYMAGANE:
1. Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany jest do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dalej "zabezpieczenie") w wysokości
5 % ceny całkowitej brutto wskazanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku składania przez Wykonawcę zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczeń,
powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone
zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem),
3) kwotę gwarancji(poręczenia),
4) termin ważności gwarancji(poręczenia).
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek
bankowy wskazany przez Zamawiającego : Nr rachunku 44 1160 2202 0000 0000 6000 0623
Bank Millennium S.A.
6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na
oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione
w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie
kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
8. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na
jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 3.
9. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia
i bez zmniejszenia jego wysokości.
10. Zamawiający część zabezpieczenia (70%) gwarantująca zgodne z Umową wykonanie
robót zostanie zwolniona w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez
Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część zabezpieczenia (30%) zostanie
zwolniona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
XIII.WYJAŚNIENIA I MODYFIKACJA OGŁOSZENIA/SWZ
1. Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści Ogłoszenia/SWZ lub
zaproszenia do składania ofert, na co najmniej dwa dni robocze przed dniem otwarcia ofert,
pod warunkiem że pytanie wpłynęło do Zamawiającego na co najmniej mniej 7 dni przed
terminem składania ofert. W przypadku, gdy pytanie wpłynie w terminie krótszym niż 7 dni
przed terminem składania ofert, Zamawiający może pozostawić je bez rozpoznania.
2. Treść pytań wraz z odpowiedziami bez wskazywania źródła pytania, przekazywana jest
wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Ogłoszenie/SWZ i zamieszczana na stronie
internetowej Spółki.
3. Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, dokonać
zmiany Ogłoszenia/SWZ. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do
zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do
należytego przygotowania i złożenia ofert.
4. Treść wyjaśnień Ogłoszenia/SWZ Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej Spółki.
XV.
WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA, ODRZUCENIE OFERTY
WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA
Zamawiający na podstawie art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t. j. Dz. U z 2023 poz. 1497 z późn. zm.)
wykluczy z niniejszego postępowania osoby i podmioty wpisane na listę, o której mowa w art.
2 tej ustawy.
Zgodnie z art. art. 7 ust. 1 przywołanej ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1 wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana
9na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3
wykonawcę
oraz
uczestnika
konkursu,
którego
jednostką
dominującą
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z
2023 r. poz. 120 I 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
Zgodnie z art. 7 ust. 9 Ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego:
Przepisy ust. 1-8 stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia
publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej
ustawy.
Wykonawca potwierdzi zaistnienie przesłanek wykluczenia z niniejszego ustępu bądź ich brak
poprzez złożenie oświadczenia w Formularzu oferty (załącznik nr 1 do Ogłoszenia/SWZ).

Kontakt:
V.OSOBY UPRAWNIONE DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI:
Osobami
uprawnionymi
przez
Zamawiającego
do
z Wykonawcami są :
- Jarosław Jelski,
tel. 85 / 74 58 241 - sprawy merytoryczne ;
- Edyta Zamaryka,
tel. 85 / 74 58 361 - sprawy merytoryczne ;
- Elwira Toczydłowska, tel. 85 / 74 58 138 - sprawy proceduralne.
kontaktowania
się

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.