małopolskie (Nowy Sącz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Ewangelicko-Augsburska ul. Jagiełły 28 13-200 Działdowo powiat: działdowski waldemar.kurzawa@luteranie.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Działdowo |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Inwestycja ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz środków Gminy Lidzbark w ramach podjętej Uchwały Nr LXI/528/124 Rady Miejskiej w Lidzbarku z dnia 19 stycznia 2024 roku w sprawie udzielenia dotacji Parafii na realizację zadania. ZAPYTANIE OFERTOWE pn. ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" Rozdział 4 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu pn.: ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku". 2. Zakres prac obejmuje prace na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków województwa warmińsko - mazurskiego pod numerem nr rej.: a-681, w szczególności: - prace rozbiórkowe - połac główny, - wykonanie nowej połaci dachowej. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący opis zakresu robót będących przedmiotem niniejszego zapytania zawiera Załącznik nr 1 do SWZ - Dokumentacja projektowa. Zamawiający informuje, że Dokumentacja projektowa zawiera również zakres robót dot. wieży kościoła, podjazdu dla niepełnosprawnych oraz ścieżki, który nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Zamawiający wymaga gwarancji na wykonane prace (cały zakres zadania) minimum 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy podpisanego przez obie strony bez uwag. CPV: 45210000-2, 45212360-7, 45261210-9, 45453000-7 Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w Rozdz. 8 pkt 9 należy złożyć w formie papierowej w zamkniętej kopercie osobiście lub listownie w siedzibie Zamawiającego: Parafia Ewangelicko-Augsburska Ul. Jagiełły 28, 13-200 Działdowo W przypadku składania oferty osobiście proszę o uprzedni kontakt telefoniczny pod numerem +48 504 422 514 2. W etapie badania i oceny ofert wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego do dnia 22.04.2024 r. do godz. 10:00. Miejsce i termin realizacji: Rozdział 5 TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienie o którym mowa w rozdziale 4 w terminie do 30.10.2024 r.. Wymagania: 2. Słownik. Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie: 1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale 4 niniejszego Zapytania ofertowego, 2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe, 3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Ewangelicko-Augsburska w Działdowie, 4) ,,Wnioskodawca" - Gmina Lidzbark, 5) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia. 3. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą treścią Zapytania ofertowego i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami. 1. Tryb udzielenia zamówienia: Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego. Strona 3 z 22Postępowanie zakupowe nie podlega zapisom ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. 2. Rodzaj zamówienia: robota budowlana. Rozdział 3 FINANSOWANIE 1. Zamawiający informuje, że zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98 % ostatecznej wartości Inwestycji tj. nie więcej niż 294.000,00 zł. 2. Numer wniosku o dofinansowanie: RPOZ/2022/2774/PolskiLad 3 Zamawiający informuje, że zamówienie jest dofinansowane ze środków Gminy Lidzbark w wysokości 6.000,00 zł. Rozdział 6 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w zapytaniu ofertowym: 1.1. posiadają odpowiednie doświadczenie: Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, która: ? polegała na przebudowie 1 lub remoncie 2 obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków 3 lub gminnej ewidencji zabytków 4 ? obejmowała wykonanie połaci dachowej, ? wartość robót wynosiła minimum 120.000,00 zł brutto Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych robót budowlanych wraz z dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego. 1 Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez przebudowę rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego. 2 Zgodnie z art. 3 pkt 8) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez remont - należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających Strona 5 z 22na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym; 3 Rejestr zabytków oznacza rejestr zabytków rozumiany zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), 4 Gminna ewidencja zabytków oznacza ewidencję zabytków rozumianą zgodnie z art. 4 i 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.). 1.2. dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy i Kierownika robót w branży konstrukcyjno- budowlanej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres umożliwia kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 poz. 290 tj.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Osoba będą kierownikiem budowy musi biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie Strona 6 z 22do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego. 2. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.). 3. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 2 podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków Strona 7 z 22ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego . 4. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 3 następuje na okres trwania ww. okoliczności. 5. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o analizę oświadczenia Wykonawcy o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.) - wzór stanowi Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego. 6. Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy: 1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, 2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, 3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia, 4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia. 7. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Strona 8 z 2211. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 9 Zapytania ofertowego. 13. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w pkt 12 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 14. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy. 15. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Rozdział 7 DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA 1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 15 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Strona 9 z 22wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w Rozdz. 6 pkt 1 ppkt 1.1 Zapytania ofertowego, b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w Rozdz. 6 pkt 1 ppkt 1.2 Zapytania ofertowego, W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do podmiotu spełniającego warunki udziału w postępowaniu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca. 2. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia Wykonawca jest zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.) - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do podstaw wykluczenia określonych w Rozdz. 6 pkt. 3. Zapytania ofertowego. 1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców. 2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te składane są przez Wykonawcę i podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca (Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego) 3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji. 4. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 1 i 2 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień Strona 10 z 22w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Rozdział 8 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie. 4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę. 5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 6. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty. 7. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 9. Oferta musi zawierać: a)Formularz ofertowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. b)Oświadczenia i dokumenty: ? Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - Wykaz robót budowalnych ? Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób ? Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia Strona 11 z 22? Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli dotyczy ? Załącznik nr 8 do Zapytania ofertowego - Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - jeżeli dotyczy; d) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w sytuacji gdy ofertę podpisała osoba inna niż wskazana we właściwym rejestrze - jeżeli dotyczy; e) Załącznik nr 9 do Zapytania ofertowego - Zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeśli dotyczy. 10. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 9 można złożyć osobiście lub listownie, w formie papierowej. Ofertę i inne dokumenty należy umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia: Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" [Znak sprawy 1/2024] - nie otwierać przed dniem 22.04.2024 r. przed godz. 10.00 11. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania lub z instrukcją składania ofert będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to oferta złożona w postępowaniu). 12. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenie o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinno być doręczone Zamawiającemu w formie papierowej osobiście lub listownie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie winno być na piśmie pod rygorem nieważności oraz opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie: ,,ZMIANA oferty w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" [Znak sprawy 1/2024] " lub ,,WYCOFANIE oferty w postępowaniu prowadzonym Strona 12 z 22w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" [Znak sprawy 1/2024]". 13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 14. Termin związania ofertą upływa w dniu 22.05.2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 15. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 14 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. 16. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w zapytaniu ofertowym. 17. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty. 18. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 17 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania. 3. Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 1, a nie data jej wysłania. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami i ewentualnymi zmianami zapytania. 2. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. 3. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową realizację przedmiotu zamówienia określonego w Dokumentacji projektowej, przedmiarze oraz w Projekcie umowy, z materiałami/ urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej. 4. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie za realizację przedmiotu zamówienia. 5. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto w złotych polskich, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, za którą podejmie się zrealizować przedmiot zamówienia. 6. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy - Załącznik Nr 2 do Zapytanie ofertowego. Rozdział 11 BADANIE OFERT 1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, szczególności w zakresie: ? zarządzania procesem produkcji, świadczonych usług lub metody budowy; ? wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków dostaw, usług albo związanych z realizacją robót budowlanych; Strona 14 z 22? zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 ze zm.) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie; ? zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; ? zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego, obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; ? zgodności z przepisami dotyczącymi z zakresu ochrony środowiska; ? wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia podwykonawcy. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. 3. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, ? niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Rozdział 12 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 2.Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: Lp. Kryterium 1 Cena (C) Znaczenie kryterium 100 % procentowe Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium 100 % Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Strona 15 z 223. Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru: C N P C = ------- x 100 pkt C B gdzie, P C - ilość punktów za kryterium cena, C N - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, C B - cena oferty badanej. W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Wykonawca w formularzu ofertowym musi wskazać cenę, zawierającą wszystkie koszty (pośrednie i bezpośrednie) wykonania przedmiotu zapytania z podziałem na kwotę netto, podatek oraz kwotę brutto. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów, spełniająca wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym. Rozdział 13 OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego. 2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: a) będzie złożona w niewłaściwej formie, b) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem Rozdz. 11 pkt. 3 Zapytania ofertowego, c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, a Wykonawca nie złoży wyjaśnień lub złożone wyjaśnienia będą niewystarczające, e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu, f) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki, o której mowa w Rozdz. 11 pkt. 3. lit c) Zapytania ofertowego, g) Wykonawca nie wyrazi zgody, o której mowa w Rodz. 8 pkt. 15 Zapytania ofertowego, na przedłużenie terminu związania ofertą, Strona 16 z 22h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, j) Wykonawca nie złoży pełnomocnictwa lub innego wymaganego dokumentu pomimo wezwania o którym mowa w Rozdz. 7 pkt 4 i 5, k) Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę, l) Wykonawca złoży ofertę po wyznaczonym terminie składania. 3. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i wyjaśnień złożonych dokumentów oraz poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów i innych przedstawionych informacji. 6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena lub jeżeli ceny są takie same, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. 7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na adres pocztowy) oraz na stronie internetowej Parafii oraz Gminy. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadkach uzasadnionych, w szczególności: ? gdy nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, ? jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, ? gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, ? gdy postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną, ? gdy wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego. 9. W przypadku odrzucenia oferty, o który mowa w Rozdz. 13 pkt 2 Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego. Strona 17 z 2210. W przypadku unieważnienia postepowania, o którym mowa w Rozdz. 13 pkt 8 Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego. Rozdział 14 INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym terminem podpisania umowy. 2. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 3. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy, a także nie odesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. 4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed podpisaniem umowy do: - przekazania informacji niezbędnych do wpisania do treści Umowy, np. imiona i nazwiska uprawnionych osób, które będą reprezentować Wykonawcę przy podpisaniu umowy, koordynacji itp. - dostarczenia kosztorysu ofertowego do niniejszego zamówienia. Mimo przyjęcia rozliczenia ryczałtowego zadania, kosztorys ofertowy jest niezbędny do późniejszych rozliczeń Zamawiającego z Wykonawcą. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. - dostarczenia dokumentu potwierdzające, iż osoba, które będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia, oraz dokumentu potwierdzającego przynależność tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1725 z późn. zm.). 6. Zamawiający informuje, że umowa z wybranym Wykonawcą może być zawarta dopiero po uzyskaniu przez Gminę Lidzbark Promesy inwestycyjnej z Banku Gospodarstwa Krajowego. Strona 18 z 22Rozdział 15 POSTANOWIENIA UMOWY 1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego. 2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach szczegółowo określonych w § 15 Projektu umowy, który stanowi Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego. Rozdział 16 OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA 1. Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu: na adres: Parafia Ewangelicko-Augsburska ul. Jagiełły 28, 13-200 Działdowo lub na adres poczty elektronicznej: waldemar.kurzawa@luteranie.pl 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania. 3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami, bez ujawniania źródła zapytania zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w pkt 3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 5. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w pkt 4 nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. 6. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści w miejscach publikacji zapytania. 7. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania. Strona 19 z 228. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego. Rozdział 17 SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.). 2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią. 4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Parafia Ewangelicko-Augsburska ul. Jagiełły 28 13-200 Działdowo Adres poczty elektronicznej: waldemar.kurzawa@luteranie.pl W przypadku składania korespondencji osobiście proszę o uprzedni kontakt telefoniczny pod numerem +48 504 422 514 5. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się nazwą postępowania oraz numerem: ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" Znak sprawy 1/2024 7. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami w celu przedstawienia przedmiotu zapytania ofertowego czy udzielenia wyjaśnień. Uwagi: OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych; 5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących służy realizacji procesu wyłonienia Wykonawcy na wskazane zadanie pn. ,,Remont dachu kościoła ewangelicko-augsburskiego pw. Jezusa Żyjącego w Lidzbarku" w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 6) Wykonawca posiada: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi horyzontalnymi oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; 7) Wykonawcy nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: 6. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: ks. Waldemar Kurzawa |
© eurobudowa.pl 2004-2024