kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej |
Data zamieszczenia: | 2024-03-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu ul. Zakościelna 2 18-105 Suraż powiat: białostocki tel. 85 6503 113, tel:531 664 356, tel.: 731 914 725 suraz@archibial.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Suraż |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 85 6503 113, te |
Termin składania ofert: | 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia obejmuje prace remontowe w następującym zakresie: Etap II - prace remontowe przy kaplicy na zewnątrz: cokół, ściany zewnętrzne, stolarka okienna i drzwiowa, podest wejściowy. Etap III - prace remontowe wewnątrz kaplicy: więźba dachowa, strop, ściany, podłogi drewniane, wentylacja grawitacyjna, izolacja termiczna stropów. Etap IV - prace remontowe kaplicy instalacja elektryczna . Etap V - teren wokół kaplicy niwelacja terenu, ułożenie foli w gruncie wokół kaplicy. Etap VI - renowacja ołtarza znajdującego się w Kaplicy: - demontaż obrazów i ich zabepieczenie; - przeprowadzenie prób usuwania przemalowań metodą chemiczna; - usunięcie wybraną metodą przemalowań z warstwy polichromii i warstw złoconych; - dezynsekcja drewna; - impregnacja osłabionych strukturalnie partii drewna; - uzupełneinie ubytków drewna kitem z trocin i kleju glutenowego; - rekonstrukcja brakujących elementów snycerki; - uzupełnienie ubytków gruntu kitem emulsyjnym; - rekonstrukcja polichromii; - rekonstrukcja złoceń złotem w płatkach - montaż zdemontowanych części ołtarza; - wykonanie ewentualnych końcowych uzupełnień i retuszy. 22. Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa oraz przedmiar robót. 3. Zamawiający udostępnia posiadane przedmiary robót jako materiał pomocniczy, mając na uwadze ułatwienie skalkulowania ceny ofertowej. Zamawiający informuje, iż udostępnione przedmiary robót ma za zadanie jedynie ułatwić Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej, w związku z czym nie będą miały wpływu na przebieg procesu budowlanego oraz wysokość wynagrodzenia umownego określonego poprzez zryczałtowaną cenę ofertową. Zamawiający informuje, że Wykonawcy powinni skalkulować cenę ofertową w oparciu o dokumentację techniczną obejmującą projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 4. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów i urządzeń równoważnych do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający będzie dokonywał oceny zgodności i równoważności w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej. 5. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. 7. Prace będą wymagały konsultacji z przedstawicielami kurii. 8. Prace będą wykonane na podstawie pozwolenia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr Z.5142.39.2021.PT z dnia 20.05.2021r. oraz Nr Z-II.514.2.2024.AW z dnia 28.02.2024r., Decyzji Starosty Powiatu Białostockiego Nr AR.670.2.10.3.2021 z dnia 11.06.202r. 9. Mając na uwadze, iż przedmiot zamówienia będzie wykonywany w trakcie funkcjonowania Kaplicy, Wykonawca winien przewidzieć w związku z tym niezbędne zabezpieczenie terenu prac uniemożliwiające wejście lub ingerencję osób trzecich. 10. Wykonywanie wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia nie może powodować przerw w funkcjonowaniu Kaplicy. 11. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania wszelkie uwagi i zastrzeżenia do treści zapytani ofertowego oraz dokumentacji i wystąpić do Zamawiającego o rozstrzygnięcie. 12. W cenie oferty należy uwzględnić uzyskanie wszelkich warunków i uzgodnień dla planowanych prac. 13. Wykonawcy zobowiązany jest do przestrzegania zapisów pozwolenia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 14. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składane materiały, do czasu ich wykorzystania były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i Zamawiającego. 15. Materiały rozbiórkowe pochodzące z prac przeprowadzonych w ramach zamówienia stanowić będą własność Wykonawcy i uwzględnia to w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania materiałów rozbiórkowych w sposób przewidziany art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587). 16. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami prawa. 17. Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania, dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie Zamawiającego. 18. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z pracami (materiały i sprzęt Wykonawcy oraz mienie Zamawiającego). 6. 319. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane usługi i przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 7 lat. 20. Zamawiający wymaga określenia terminu usuwania wad, usterek i awarii przedmiotu zamówienia w okresie gwarancyjnym - nie dłuższy niż 14 dni od daty zgłoszenia. 21. Zamawiający potwierdzi wykonanie zamówienia poprzez podpisanie protokołu odbioru końcowego prac i przedmiotu zamówienia. 22. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Wizje lokalne będą odbywały się w dniach 25.03.2024 r. oraz 03.04.2024 r., w godz. 9:00 - 10:00 Wykonawca zobowiązany jest zgłosić swoją obecność na wizji lokalnej w danym dniu telefonicznie pod numerem telefonu 731 914 725. Lista obecności na wizji lokalnej winna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 23. Odbycie wizji lokalnej jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty. W niniejszym postępowaniu nie odbycie wizji lokalnej stanowi przesłankę do odrzucenia oferty Wykonawcy. CPV: 45453000-7 Składanie ofert: XIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, w kancelarii parafialnej Parafii Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, Ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż, w terminie do dnia 22.04.2024 r. do godz. 9:00, w godz.ch pracy kancelarii parafialnej lub za pomocą operatora pocztowego lub kurierem na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, Ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia do dnia 14.11.2025r. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Zamawiający oświadcza, że wybór wykonawcy w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w. Imienia Maryi w Zawykach". 2. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.). 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6. Zamawiający nie przewiduje złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych. 7. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. 8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w wizji lokalnej. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień (jeżeli nie naruszy to konkurencyjności) i wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Może również zwracać się poprawienia oczywistych omyłek pisarskich i błędów rachunkowych. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w zapytaniu ofertowym. 12. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadanej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) oraz wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę konserwatorską zbliżoną do przedmiotu zamówienia, obejmującą swoim zakresem remont obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub konserwację obrazów, rzeźb, ołtarzy, malowideł z zachowaniem istniejącej polichromii o wartości min 50 000,00zł. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, przynajmniej jeden z Wykonawców musi wykazać spełnienie powyższego warunku samodzielnie. W celu potwierdzenia spełniania warunku należy wraz z ofertą załączyć wykaz wykonanych usług konserwatorskich (załącznik nr 5 do zapytania ofertowego), wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; b) dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) i wykaże, 4że osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za kontrolę jakości i kierowanie pracami spełniają zapisy art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022r. poz. 840 z późn. zm.). W celu potwierdzenia spełniania warunku należy wraz z ofertą załączyć wykaz osób (załącznik nr 6 do zapytania ofertowego), skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; c) sytuacji ekonomicznej i finansowej; Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) oraz wykaże, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych); jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). W celu potwierdzenia spełniania warunku należy wraz z ofertą załączyć: informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę: a) który podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 1497 z późn. zm.). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego); b) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego); c) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego). 2. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 5VII. PODWYKONASTWO 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał nazwy (firmy) tych podwykonawców. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenia dotyczące podwykonawców. 5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 6. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. VIII. POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, potwierdzające że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do zapytania ofertowego. 4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 3, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby 6wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 8. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z swoimi oświadczeniem i dokumentami, o których mowa w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego, także oświadczenie i dokumenty podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego. 9. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. IX. INFORMACJE DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJACYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA). 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zwarcia umowy w sprawie zamówienia (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo), chyba że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą dokonywane wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta powinna być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wskazane wyżej warunki udziału w postępowaniu zostaną uznane za spełnione, jeżeli jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do zapytania ofertowego. X. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBIE WYJAŚNIEŃ TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji drogą elektroniczną, za wyjątkiem ofert, umowy oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego, które 73. 4. 5. 6. muszą być złożone w formie pisemnej. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub inne informacje pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z jego treścią. Powyższe zasady porozumiewania się nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego. O udzielenie wyjaśnień dotyczących treści zapytania ofertowego Wykonawcy mogą kierować zapytania: 1) w formie pisemnej na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż lub 2) za pomocą poczty elektronicznej na adres: suraz@archibial.pl z dopiskiem: Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w. Imienia Maryi w Zawykach. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści ZAPYTANIA OERTOWEGO wpłynął do zamawiającego nie później niż na 7 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert. Pytania i odpowiedzi zostaną umieszczone na stronie internetowej zamawiającego pod adresem: https://suraz.archibial.pl/ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Surażu pod adresem: https://bip-umsuraz.wrotapodlasia.pl Nie przewiduje się zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia powstałych wątpliwości. XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z podaniem nazwy i adresu Wykonawcy oraz oznaczona napisem: Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w. Imienia Maryi w Zawykach - zapytanie ofertowe - nie otwierać przed 22.04.2024 r., godz. 9:00. 2. Koperta powinna być zabezpieczona przed samoczynnym otwarciem. 3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć: 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 zapytania ofertowego; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 zapytania ofertowego; 3) wykaz usług, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit a) zapytania ofertowego; 4) wykaz osób, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit b) zapytania ofertowego; 5) informację z banku, o której mowa w Rozdziale V ust. 2 lit c) zapytania ofertowego; 6) dokument potwierdzający ubezpieczenie, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit c) zapytania ofertowego; 7) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 zapytania ofertowego (jeżeli dotyczy); 8) oświadczenie o podziale zakresu zamówienia, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4 zapytania ofertowego (jeżeli dotyczy); 9) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy); 10) kosztorys ofertowy zawierający szczegółową kalkulację kosztów, opracowany np. na podstawie Zasad wynagradzania artystów plastyków konserwatorów - restauratorów dóbr kultury. 84. Oferta powinna być złożona po rygorem nieważności, w formie pisemnej. Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 5. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci i formie elektronicznej. 6. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Dokumenty postępowania, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Kopie wszystkich innych dokumentów niż pełnomocnictwo dołączonych do oferty winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do jej podpisania na każdej zapisanej stronie dokumentu. 8. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 9. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zgodną z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym. 10. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. 11. Oferta złożona po terminie nie zostanie otwarta. 12. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Oferta wycofana nie zostanie otwarta. 13. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty. 14. Oferta powinna być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione. Przez osobę(y) uprawnioną(e) należy rozumieć odpowiednio: 1) osobę(y), która(e) zgodnie z odpowiednimi przepisami jest(są) uprawniona(e) do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy, np. osobę(y) wymienioną(e) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym); 2) pełnomocnika lub pełnomocników Wykonawcy, którym pełnomocnictwa udzieliła(y) osoba(y), o której(ych) mowa w pkt 1). W przypadku podpisania oferty lub dokumentów do niej załączonych przez osobę(y) upełnomocnioną(e), należy pod rygorem odrzucenia oferty dołączyć do niej oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona notarialnie. Dokument pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać zakres umocowania i wskazywać osobę pełnomocnika; 3) pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku podpisania oferty lub dokumentów do niej załączonych przez osobę(y) upełnomocnioną(e) należy pod rygorem odrzucenia oferty dołączyć do niej oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona notarialnie. W dokumencie pełnomocnictwa należy wskazać podmiot, który będzie reprezentował wszystkie pozostałe podmioty, które wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Dokument pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. 2. Wszelkie pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. Dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do zapytania ofertowego, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy. 95. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. XII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą wskazanego w ust. 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. 2. W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może, przedłużyć termin składania ofert, np. w celu umożliwienia Wykonawcom uwzględnienia w przygotowanych ofertach otrzymanych wyjaśnień treści zapytania ofertowego lub jego uzupełnienia. 3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie zostaną otwarte. 4. Wybór oferty przez komisję przetargową zostanie dokonany niejawnie. 5. Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: 1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte; 2) cenach lub kosztach zawartych w ofertach. 6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 7. Zamawiający poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie; 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek; 3) inne omyłki polegające na niezgodności z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. XIV. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Obowiązującym wynagrodzeniem w niniejszym postępowaniu jest wynagrodzenie ryczałtowe, o którym mowa w art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2023 poz. 1610 z późn. zm.). 2. Wartość całkowita brutto oferty to suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tak aby zapewnić 10realizację przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w dokumentacji, pozwoleniu konserwatora zabytków oraz zapytaniu ofertowym. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 3. Cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty i składniki wraz z narzutami, związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym: podatek VAT, koszty opracowania uzyskania uzgodnień, koszty wykonania prac konserwatorskich, dokumentacji powykonawczej, jak również wszelkich prac niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, przygotowanie przedmiotu zamówienia do odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji koniecznych do prawidłowej oceny ryzyka i wyceny wartości przedmiotu zamówienia, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowej realizacji umowy. 4. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023r. poz. 150 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W formularzu oferty, o którym mowa w ust.1, Wykonawca ma obowiązek: 1) Poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oerty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego; 2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; 3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku; 4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. 6. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Wykonawcą, a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich. 7. Cenę w ofercie należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (z dokładnością do 1 grosza). 1. Cena oferty powinna być podana w złotych polskich cyframi i słownie. 2. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentacją zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty i uwzględni konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek, w następujący sposób: w przypadku, gdy Wykonawca poda cenę oferty, ceny jednostkowe, wartości brutto z dokładnością większą niż do drugiego miejsca po przecinku lub dokonał ich nieprawidłowego zaokrąglenia, to ten sposób wyliczenia ceny zostanie uznany za oczywistą omyłkę rachunkową. Zamawiający dokona przeliczenia podanych w ofercie cen do dwóch miejsc po przecinku, stosując następującą zasadę: podane w ofercie kwoty zostaną zaokrąglone do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza zostaną pominięte, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zostaną zaokrąglone do 1 grosza. 3. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 11XV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert: Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %) 1 Cena (C) 100 1. 2. Ocena ofert zostanie dokonana w oparciu o kryteria wskazane w pkt 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. 3. Punkty za kryterium ,,Cena" (C) zostaną obliczone według wzoru: C = (Cn/Cb) x 100 pkt gdzie: C- ilość punktów za kryterium cena, Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Cb - cena oferty badanej. W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. 4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 1. Punkty oblicza się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. XVI. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym oraz, która została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru ofert. 2. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o: 1) wyborze najkorzystniejszej oferty; 2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, o powodach odrzucenia ofert; 3) unieważnieniu postępowania - podając uzasadnienie faktyczne. 3. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie postanowień umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do zapytania ofertowego. 4. Wykonawcy występujący wspólnie powinni, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. 5. Wybrany Wykonawca zostanie powiadomiony o miejscu i terminie zawarcia umowy, jak również o wszelkich ewentualnych formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione w celu zawarcia umowy. 6. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia w terminie nie krótszym niż 3 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. 7. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 6, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożono tylko jedną ofertę. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed podpisaniem umowy do przedłożenia harmonogramu/terminarzu, załącznik nr 7 do umowy, zgodnie z którym prowadził będzie prace nad przedmiotem zamówienia. 129. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. XVII. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA I WZÓR UMOWY 1. Projektowane postanowienia umowy stanowi Załącznik nr 9 do zapytania ofertowego. W projekcie umowy Zamawiający określił istotne warunki umowy, a w szczególności terminy, warunki płatności, odsetki i kary umowne oraz inne postanowienia, w tym warunki zmiany treści umowy. 2. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do zapytania ofertowego. 3. Złożenie przez Wykonawcę oferty jest równoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy oraz zobowiązaniem do zawarcia umowy na warunkach w niej określonych. 4. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen wskutek zmiany stawki podatku od towarów i usług [VAT]. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje odpowiednią zmianę wynagrodzenia od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku VAT w nowej wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy realizowaną po dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany stawki VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy - może ulec zmianie o wartość tego podatku i wymaga sporządzenia aneksu do umowy w formie pisemnej. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy podpisanej z Wykonawcą, w przypadku następujących sytuacji: 1) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku konieczności zmiany okresu realizacji projektu; 2) zmiany terminu realizacji zamówienia w sytuacji, w której konieczność zmiany będzie wynikała z okoliczności obiektywnych i niezależnych od Stron Umowy, powodujących niemożliwość wykonania Umowy w określonym w Umowie terminie; 3) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia prac konserwatorskich, będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający; 4) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy jeśli wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 5) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako wydarzenie lub okoliczność o charakterze nadzwyczajnym, na którą Wykonawca ani Zamawiający nie mają wpływu; wystąpieniu, której Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie, nie mogli zapobiec przed zawarciem umowy; której, w przypadku jej wystąpienia, Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie, nie mogli uniknąć lub jej przezwyciężyć; oraz która nie może być zasadniczo przypisana Wykonawcy ani Zamawiającemu - przedłużenie terminu na wykonanie świadczenia Wykonawcy nastąpi stosownie do przyczynienia się okoliczności siły wyższej do opóźnienia; 6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmian regulacji w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym z instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 137) wydłużenia terminu płatności; 8) w przypadku realizacji usługi przez Wykonawcę niezgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i zapisami umowy oraz w przypadku braku działań, do których Wykonawca zostanie zobowiązany, Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozwiązania umowy z Wykonawcą w trybie określonym w umowie pomiędzy stronami; 9) w przypadku zakończenia realizacji projektu przed terminem w wyniku rozwiązania umowy o dofinansowanie projektu pomiędzy Zamawiającym a Instytucją nadzorującą i finansującą projekt, umowa z Oferentem zostanie rozwiązana. 7. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy. 8. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. 9. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w złotych polskich [PLN]. 10. Termin płatności faktury do 30 dni, po przedłożeniu kompletnej faktury za wykonanie przedmiotu zamówienia. 11. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. XVIII. PODSTAWY UNIEWAZNIENIA POSTĘPOWANIA Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny. Zamawiający może unieważnić postępowanie w szczególności w przypadku, gdy: 1) nie złożono żadnej oferty; 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu; 3) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 4) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 5) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia. XIX. XVII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. W sprawach nieuregulowanych w zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. 2. Przywołane w zapytaniu ofertowym załączniki stanowią jej integralną część. Uwagi: XX. XVIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej ,,RODO") informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Proboszcz Parafii Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż, tel. 85 6503 113, e-mail: suraz@archibial.pl; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@archibial.pl; 143) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem 15właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Kontakt: 7. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami: Marek Uszyński ks. Rafał Koptas tel:531 664 356. tel.: 731 914 725 |
© eurobudowa.pl 2004-2024