lubelskie (Puławy)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Budowa, przebudowa platform przystankowych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Głogowska 131/133 60-244 Poznań powiat: Poznań tel. 61 839 6221, fax: 61 839 6009 zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | 11.000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. 61 839 6221, fa |
Termin składania ofert: | 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa, przebudowa platform przystankowych, w skład której wchodzi: Zadanie nr 1 Budowa platformy przystankowej KRZA02 (krzyżowa) przy Ul. Dolna Wilda w Poznaniu Zadanie nr 2 Przebudowa platform przystankowych MAPO01 i MAPO02 (Maków Polnych) przy Ul. Naramowickiej w Poznaniu Zadanie nr 3 Budowa platform przystankowych wraz z dojściem do istniejących ciągów pieszych, zlokalizowanych w pasie drogowym przystanek os. Dębina - Ul. 28 Czerwca 1956 r. (platforma przystankowa nr 11) Zadanie nr 4 Budowa platform przystankowych wraz z dojściem do istniejących ciągów pieszych, zlokalizowanych w pasie drogowym - przystanek Strzeszyn - Ul. Biskupińska (platforma przystankowa nr 19) Projekty budowlano-wykonawcze robót dla każdego z zadań zostaną przekazane Wykonawcy w formie papierowej po podpisaniu umowy. 2. Opis techniczny przedmiotu zamówienia oraz standard wykonania opisany został w załączonej Dokumentacji Projektowej (DP) dla każdego zadania, stanowiącej Załącznik nr 2 do WP oraz w Specyfikacji Technicznej (ST) wykonania i odbioru robót, stanowiącej Załącznik nr 3 do WP. 3. Na podstawie załączników do WP, określone zostaną załączniki do umowy. Dokument nr: AL.0141.41.2024 Otwarcie ofert: 4. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 08.04.2024 r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego. Składanie ofert: XII. TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 1. Oferty należy składać do dnia 08.04.2024 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Dział Zamówień Publicznych - pokój nr 150, Ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,Dział Zamówień Publicznych - oferta na budowę, przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024 (Nie otwierać do dnia 08.04.2024 r. przed godz. 10:30)." 6. Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres siedziby Zamawiającego i opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie ofert nieoznaczonych wyraźnie i nie zaadresowanych zgodnie z wymaganiami, o których mowa w ust. 4 i 5 WP. Oferty te zostaną zwrócone do Wykonawcy bez rozpatrywania. 8. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty spoczywają na Wykonawcy. Miejsce i termin realizacji: VIII. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Termin realizacji zamówienia - do dnia 30.08.2024 r. 2. Poszczególne place budowy zostaną przekazane Wykonawcy trzy dni przed planowanym rozpoczęciem robót. Jeśli dzień przekazania placu budowy wypadnie w dzień wolny od pracy, to przekazanie nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed dniem wolnym. Wymagania: Zamawiający działając na podstawie art. 4c ustawy z dnia 8 marca 2013r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 893) oświadcza, iż posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt 6) tej ustawy. III. INFORMACJE DODATKOWE 1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na poszczególne zadania. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani w żaden inny sposób odbiegających technicznie, funkcjonalnie i jakościowo od przedmiotu zamówienia określonego w WP. 3. Zamawiający nie dopuszcza samodzielnego wprowadzania przez Wykonawców zmian zapisów określonych w niniejszych WP oraz jego załącznikach. 4. Integralną część WP stanowi wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do WP 5. Na podstawie wybranej oferty cenowej Wykonawcy, zawartej w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 1 do WP) zostanie określona wartość umowy. 6. Wykonawca wraz z ofertą przetargową powinien złożyć kosztorys opracowany w oparciu o przedmiary robót. Kosztorys będzie miał dla Zamawiającego jedynie charakter poglądowy, informacyjny i nie będzie stanowił załącznika do umowy. 7. Załączone przedmiary robót w DP (Załącznik nr 2 do WP) mają charakter orientacyjny. Brak wskazania jakichkolwiek prac w przedmiarach (czy to z uwagi na pominięcie, błąd lub brak wiedzy o konieczności przeprowadzenia danego zakresu robót), a które byłyby konieczne dla wykonania przedmiotu umowy zgodnie z przekazaną Wykonawcy dokumentacją, nie może stanowić dla Wykonawcy podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. 8. Wykonawca opracuje, uzgodni i wdroży projekt tymczasowej organizacji ruchu wszystkich zadań oraz dokona zgłoszenia zajęcia pasa drogowego do ZDM Poznań. 9. Wykonawca po wykonaniu robót, opracuje i przekaże dokumentację powykonawczą do MPK Poznań Sp. z o.o. na zasadach określonych w umowie. IV. PODMIOTY WYSTĘPUJĄCE WSPÓLNIE 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcjum, s.c.) muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdz. VII WP. 2. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2.1. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. 3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, będą zobowiązani przekazać Zamawiającemu stosowną umowę regulującą ich współpracę, zawierającą w swojej treści następujące postanowienia: 4.1. sposób ich współdziałania, 4.2. zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich, 4.3. solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, 4.4. zaleca się, aby umowa zawierała wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców razem i każdego z osobna oraz przyjmowania płatności od Zamawiającego. V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym, w jednym egzemplarzu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 2. Oferta musi być podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy w obrocie prawnym zgodnie z postanowieniami właściwego rejestru, zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej, umowy spółki lub posiadającą pełnomocnictwo załączone do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 3. W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty. 4. Miejsca w ofercie, w których Wykonawca dokonał poprawek muszą być parafowane przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy w obrocie prawnym, zgodnie z zapisem ust.2. 5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę. VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy oświadczą, że: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie § 15 Regulaminu. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ŻĄDANYCH OD WYKONAWCÓW Przystępujący do przetargu Wykonawca składa niżej wymienione dokumenty: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik nr 1). 3. Wykaz min. dwóch robót drogowych (w tym brukarskich) wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o łącznej wartości min. 100 000,00 zł netto każda (Załącznik nr 4). 4. Dokumenty poświadczające należyte wykonanie robót wymienionych w Wykazie robót, o którym mowa w ust. 3. W przypadku gdy podmiotem, na rzecz którego roboty zostały wcześniej wykonane jest Zamawiający, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń potwierdzających należyte wykonanie robót. 5. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia (Załącznik nr 5) - Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń i min. 2 letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w ograniczonym zakresie i min. 5 letni okres doświadczenia w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 6. Zaświadczenie o uprawnieniach do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w ograniczonym zakresie o którym mowa w ust. 5. 7. Aktualne zaświadczenie o członkostwie w odpowiedniej Izbie Inżynierów Budownictwa, osoby wymienionej w Wykazie osób, o którym mowa w ust. 5. 8. Pełnomocnictwo, zgodnie z Rozdz. IV WP - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. Dokument winien być załączony do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Dokumenty wymienione w ust. 4, 6 i 7 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania firmy ze strony Wykonawcy w obrocie prawnym, zgodnie z postanowieniami właściwego rejestru i wymogami ustawowymi. Za konieczne a jednocześnie wystarczające Zamawiający uzna złożenie na odpisie dokumentu własnoręcznego podpisu przez osobę (osoby) podpisujące ofertę, poprzedzonego dopiskiem: ,,za zgodność z oryginałem". Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca ma obowiązek złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. IX. SPOSÓB OBLICZENIA CENY I POPRAWIANIE OMYŁEK 1. Cena oferty musi być podana w złotych polskich. 2. Ceny podane w ofercie muszą być wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglenia - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę). 3. Sposób obliczenia ceny. a) Obowiązkiem Wykonawcy jest dokonanie wyceny i wypełnienie Formularza Cenowego, b) Cena winna uwzględniać wszelkie koszty wpływające na realizację zamówienia. c) Ceny jednostkowe należy podać jako wartość dodatnią. Podanie wartości ,,0,00" lub wartości ujemnej będzie traktowane jako brak ceny i skutkować będzie odrzuceniem oferty. d) Do ceny netto należy doliczyć podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami. e) Cena podana w ofercie ma charakter ryczałtowy i powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. 4. Zamawiający poprawia w ofercie omyłki zgodnie z § 60 ust. 2 Regulaminu (...): 1) pod pojęciem oczywistych omyłek rachunkowych należy rozumieć wszelkie błędy powstałe w wyniku działań matematycznych, niezgodnych z zasadami arytmetyki, 2) omyłkami pisarskimi będą wszelkie zmiany, których Wykonawca nie dokonał zgodnie z zapisem Rozdziału V ust. 3 WP, a które odbiegają co do jego treści od treści określonej przez Zamawiającego. 5. Podane przez Wykonawcę ceny jednostkowe są wiążące i nie podlegają zmianie na podstawie zapisów § 60 ust. 2 Regulaminu (...). 6. Wszelkie zmiany polegające na pominięciu którejkolwiek z istniejących w formularzu cenowym pozycji nie będą uznane za możliwe do poprawienia w trybie § 60 ust. 2 Regulaminu (...) i skutkować będą odrzuceniem oferty. 7. O poprawieniu omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny Zamawiający informuje Wykonawców zgodnie z § 63 Regulaminu udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o. XI. WADIUM 1. Przystępujący do przetargu zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych 00/100), 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w jednej z poniższych form: ? w pieniądzu - (w walucie złoty polski), ? w gwarancjach bankowych, ? w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wnieść na rachunek MPK Poznań Sp. z o.o. Santander Bank Polska S.A., oddział Poznań nr: 11 1090 2734 0000 0001 0102 7429 z dopiskiem ,,WADIUM - oferta na budowę, przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024, (NIP Oferenta: .......)". 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do składania ofert (Rozdz. XII ust.1 WP) nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego. Wykonawca załącza dowód wniesienia wadium do oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie, niż w pieniądzu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w miejscu i przed upływem terminu określonego w Rozdz. XII WP ust. 1 oryginał dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego - wnosząc go w oddzielnej, trwale zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,WADIUM - oferta na budowę, przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024" lub w przypadku wnoszenia dokumentu gwarancji w formie elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest przesłać przed upływem terminu określonego w Rozdz. XII ust. 1 WP, oryginał dokumentu podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji poręczenia na adres: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl, wpisując w tytule ,,WADIUM - oferta na budowę, przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024". 6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres), 2) nazwę Zamawiającego, 3) nazwę Gwaranta, 4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją, 5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie określonym przez Zamawiającego. Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł wadium. 7. Wadium musi zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8. Zasady przechowywania, zwrotu oraz przepadku wadium na rzecz Zamawiającego określone są w Regulaminie (...). 2. Oferty, które dotrą do Zamawiającego po terminie składania ofert, będą traktowane jako OFERTY ZŁOŻONE PO TERMINIE. 3. Oferty złożone po terminie, a oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy, będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania. 5. Uczestnicy postępowania otrzymają od Zamawiającego drogą e-mailową informację z otwarcia ofert zawierającą zestawienie złożonych ofert i ceny ofertowe. 6. Wykonawcy, którzy nie złożyli ofert, mogą wystąpić do Zamawiającego o podanie informacji z otwarcia ofert. Zamawiające przekaże informacje drogą e-mailową. XIII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy wniesienia, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% zaoferowanej ceny brutto, tj. wartości wskazanej w Formularzu ofertowym - załącznik nr 1. 2. Zabezpieczenie może być wnoszone w następującej formie: a) pieniądzu, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest przekazać na konto: MPK Poznań Sp. z o.o. w Santander Bank Polska S.A nr 11 1090 2734 0000 0001 0102 7429. 4. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu projekt gwarancji należytego wykonania Umowy z odpowiednim wyprzedzeniem - minimum 5 dni przed podpisaniem umowy, przy czym weryfikacja Zamawiającego dotyczyć będzie zarówno treści gwarancji jak i wystawcy gwarancji. 5. Zabezpieczenie wnoszone w postaci gwarancji musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres), 2) nazwę Zamawiającego, 3) nazwę Gwaranta, 4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją, 5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca: a) nie wykonał prac w terminie wynikającym z umowy, b) wykonał prace objęte umową z nienależytą starannością. Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych w ust. 5 pkt 5) lit. a i b przypadków, Zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Żądanie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne. 7. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości. 8. Szczegółowe warunki, termin zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone w załączonym wzorze umowy. XIV. WYJAŚNIENIA I ZMIANA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA 1. Wykonawcy mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia WP, zgodnie z § 23 Regulaminu. 2. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszych WP a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu do składania ofert. XVI. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI 1. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia Wykonawcy przekazują pisemnie z zastrzeżeniem ust. 3. 2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje związane z prowadzonym postępowaniem Zamawiający może przekazywać za pomocą faksu lub drogą elektroniczną na adres wskazany w formularzu ofertowym. 3. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia, o których mowa w ust.1 przekazywane przez Wykonawcę za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. 4. Termin, o którym mowa w ust. 3 upływa w dniu roboczym o godz. 15:00. 5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, o których mowa w ust.1 i 2, faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza fakt ich otrzymania. XVIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU 1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który złoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w WP. 2. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, wskazując nazwę firmy oraz adres, siedzibę oraz cenę tego Wykonawcy, którego ofertę wybrano. 3. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy. XIX. PROTESTY 1. Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy złożyli oferty i którzy w toku postępowania nie zostali ostatecznie wykluczeni z postępowania ani też ich oferty nie zostały ostatecznie odrzucone, mogą wnieść pisemny protest na następujące czynności Zamawiającego: - wybór oferty, - unieważnienie postępowania, - wykluczenie z postępowania Wykonawcy składającego protest, - odrzucenie oferty złożonej przez Wykonawcę składającego protest. 2. Protest wnosi się do Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o czynności Zamawiającego, stanowiącej podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do Zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. 3. Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy. 4. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub z innych przyczyn niedopuszczalny. 5. Protest Wykonawcy powinien wskazywać oprotestowaną czynność Zmawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych Wykonawców, uzasadniających wniesienie protestu. 6. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia, z zastrzeżeniem ust. 7. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo przedłużyć termin rozstrzygnięcia protestu do 21 dni. 8. Protest jest ostatecznie rozstrzygnięty z dniem doręczenia decyzji rozstrzygającej protest. 9. Rozstrzygnięcie protestu jest ostateczne i nie przysługują od niego środki odwoławcze. 10. W przypadku złożenia w postępowaniu jednej oferty i dokonaniu jej wyboru przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze. XX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. W przypadku oferty złożonej przez osobę fizyczną lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, Zamawiający wymaga, aby przed podpisaniem umowy Wykonawca podał swój nr PESEL. 2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby przedłożyli oni przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowę regulującą ich współpracę. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej wykonanie prac będących przedmiotem niniejszego zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na jedno lub więcej zdarzeń na sumę zabezpieczającą potencjalne roszczenia Zamawiającego w każdym dniu obowiązywania umowy, nie mniejszą niż 200.000,00 zł oraz kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) ubezpieczenia wszystkich ryzyk budowlano-montażowych tzw. CAR/EAR w wysokości minimum 200 000,00 zł wraz z opłaconymi składkami. 4. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówień w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. 5. Zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 4 w przypadku, jeśli złożono tylko jedną ofertę, 6. Do spraw nie uregulowanych w niniejszych Warunkach Przetargu, zastosowanie mają przepisy zawarte w Regulaminie (...). XXI. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ MPK W POZNANIU SP. Z O.O. W ZWIĄZKU Z PROWADZONYM POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako: ,,MPK" lub ,,Zamawiający") dba o prywatność osób, których dane uzyskuje w ramach organizowanych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Państwa dane są u nas bezpieczne i związku z tym, na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: ,,RODO"), poniżej informujemy o przetwarzaniu danych osobowych w naszej spółce oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało. 1. Administrator danych, Inspektor ochrony danych. Administratorem danych osobowych osób, których dane zostają przekazane Zamawiającemu przez wykonawców w związku z ubieganiem się przez wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (MPK), ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań. MPK powołało Inspektora ochrony danych osobowych, z którym można nawiązać kontakt pod w/w adresem lub mailowo: ido@mpk.poznan.pl. 2. Cel przetwarzania Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 3. Podstawa prawna przetwarzania Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez administratora, tj. zapewnienie prawidłowego przebiegu postępowania.. 4. Odbiorcy danych Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy MPK odpowiedzialni za przeprowadzenie postępowania oraz podmioty realizujące usługi na rzecz MPK (np. usługi IT, doradztwo prawne). Odbiorcami danych mogą być również osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o § 74 ust.3 Regulaminu udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o. nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych. 5. Okres przechowywania Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6. Obowiązek podania danych osobowych Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. 7. Uprawnienia Osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje: prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W razie uznania, że doszło do naruszenia ochrony danych, osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Kategorie przetwarzanych danych osobowych Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych, których nie uzyskał bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (np. dane osoby skierowanej do realizacji zamówienia, podwykonawcy, pełnomocnika, członka organu), w zależności od potrzeb: imiona i nazwiska, imiona rodziców, miejsce i datę urodzenia, obywatelstwo, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, PESEL, NIP, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, datę jego wydania oraz datę ważności dokumentu, podmiot wydający dokument; numer telefonu komórkowego, adres poczty elektronicznej, miejsce pracy, stanowisko. 9. Źródło danych Zamawiający uzyskał dane osobowe bezpośrednio od wykonawcy lub z publicznie dostępnych rejestrów. Zapraszamy do udziału w przetargu Uwagi: X. KRYTERIA OCENY OFERT 1. Ustala się następujące kryterium oceny ofert - cena - 100 %, gdzie najkorzystniejszą ofertą będzie oferta z najniższą ceną netto. 2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w WP i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium oceny ofert. Kontakt: XVII. OSOBY UPOWAŻNIONE ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI Dorota Nowak - e-mail: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024