kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Konserwacja dróg leśnych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO GNIEZNO WRZESIŃSKA 83 62-200 Gniezno powiat: gnieźnieński gniezno@poznan.lasy.gov.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Gniezno |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Konserwacja dróg leśnych równiarką na terenie Nadleśnictwa Gniezno w 2024 roku. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest ,,Konserwacja dróg leśnych równiarką na terenie Nadleśnictwa Gniezno w 2024 roku." Zamówienie nie zostało podzielone na Pakiety. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja dróg leśnych o nawierzchniach gruntowych na terenie leśnictw Nadleśnictwa Gniezno, polegająca na profilowaniu nawierzchni równiarką i zagęszczeniu nawierzchni walcem w celu nadania im spadków podłużnych i poprzecznych. Ilość planowanych do wykonania konserwacji m2 nawierzchni: 167977 m2, w tym: Leśnictwo Brody - 46335 m2 Leśnictwo Kowalewko - 2730 m2 Leśnictwo Nowaszyce - 3040 m2 Leśnictwo Las Miejski - 6433 m2 Leśnictwo Zakrzewo - 24430 m2 Leśnictwo Stary Dwór - 19250 m2 Leśnictwo Piłka - 12790 m2 Leśnictwo Skorzęcin - 20125 m2 Leśnictwo Hutka - 5730 m2 Leśnictwo Smolniki - 15417 m2 Leśnictwo Dolina - 2030 m2 Leśnictwo Wólka - 9667 m2 Lokalizacja zadania: teren leśnictw Nadleśnictwa Gniezno Mapy ze wskazaniem lokalizacji planowanych prac stanowią załącznik nr 9 do SWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w SWZ, umowie ( stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ) oraz w: a) Opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 14 do SWZ) b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR) (załącznik nr 10 do SWZ ) Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: Wykonanie robót budowlanych w tym: a) wzruszenie nawierzchni gruntowej z przemieszczeniem urobku b) ścięcie i uzupełnienie nierówności c) uzyskanie spadku podłużnego i poprzecznego umożliwiającego odpływ wody gruntowej z nawierzchni d) zagęszczenie nawierzchni walcem CPV: 45233141-9 Dokument nr: 2024/BZP 00259166, SA.270.4.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-10 11:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-64e21747-eab6-11ee-b4e0-4ac387c144e3 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia (,,Platforma"), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy. Zamawiający dopuszcza również komunikację z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: gniezno@poznan.lasy.gov.pl lub pawel.zapala@poznan.lasy.gov.pl (nie dotyczy składania ofert). Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie. 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert - sposób złożenia oferty opisany jest w pkt 11.10. SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji") oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. b) Za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i wniosków służących do zadawania pytań o wyjaśnienie treści SWZ. ,,Formularze do komunikacji" umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk ,,dodaj załącznik"). W przypadku załączników, które zgodnie z PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od typu podpisu (wewnętrzny, zewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). c) Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z ,,Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie. d) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy w podglądzie postępowania w zakładce ,,Komunikacja". e) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza). f) We wszelkiej korespondencji zawiązanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ. g) Jeżeli przekazywane dokumenty zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U, z 2022 r. poz. 1233 z późn. zm.) Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa". h) Zamawiający dopuszcza również komunikację z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: gniezno@poznan.lasy.gov.pl lub pawel.zapala@poznan.lasy.gov.pl (nie dotyczy składania ofert). i) W przypadku komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 11.8. lit h) SWZ. j) Informacje na temat komunikacji za pośrednictwem Platformy dostępne są również w Instrukcji interaktywnej - Komunikacja w postępowaniu dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 - ,,RODO") Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gniezno ul. Wrzesińska 83, 62-200 Gniezno tel. 61 426 46 11 e-mail: gniezno@poznan.lasy.gov.pl Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Piotr Kropidłowski, z którą w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl. Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-10 09:00 Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 230 dni Wymagania: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 2500 zł (słownie zł: dwa tysiące pięćset 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP nr rachunku: 32 1020 4027 0000 1102 1504 1401 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na ,,Konserwacja dróg leśnych równiarką na terenie Nadleśnictwa Gniezno w 2024 roku." Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 12.2. ppkt 2)-4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. 12.7 Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.4.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.5.) Wartość zamówienia: 251965,50 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest ,,Konserwacja dróg leśnych równiarką na terenie Nadleśnictwa Gniezno w 2024 roku." Zamówienie nie zostało podzielone na Pakiety. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja dróg leśnych o nawierzchniach gruntowych na terenie leśnictw Nadleśnictwa Gniezno, polegająca na profilowaniu nawierzchni równiarką i zagęszczeniu nawierzchni walcem w celu nadania im spadków podłużnych i poprzecznych. Ilość planowanych do wykonania konserwacji m2 nawierzchni: 167977 m2, w tym: Leśnictwo Brody - 46335 m2 Leśnictwo Kowalewko - 2730 m2 Leśnictwo Nowaszyce - 3040 m2 Leśnictwo Las Miejski - 6433 m2 Leśnictwo Zakrzewo - 24430 m2 Leśnictwo Stary Dwór - 19250 m2 Leśnictwo Piłka - 12790 m2 Leśnictwo Skorzęcin - 20125 m2 Leśnictwo Hutka - 5730 m2 Leśnictwo Smolniki - 15417 m2 Leśnictwo Dolina - 2030 m2 Leśnictwo Wólka - 9667 m2 Lokalizacja zadania: teren leśnictw Nadleśnictwa Gniezno Mapy ze wskazaniem lokalizacji planowanych prac stanowią załącznik nr 9 do SWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w SWZ, umowie ( stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ) oraz w: a) Opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 14 do SWZ) b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR) (załącznik nr 10 do SWZ ) Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: Wykonanie robót budowlanych w tym: a) wzruszenie nawierzchni gruntowej z przemieszczeniem urobku b) ścięcie i uzupełnienie nierówności c) uzyskanie spadku podłużnego i poprzecznego umożliwiającego odpływ wody gruntowej z nawierzchni d) zagęszczenie nawierzchni walcem 4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak 4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: W stosunku do zakresu objętego zamówieniem Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości jednostek zleconych zgodnie z formularzem ofertowym (,,Opcja").Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne) roboty, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z robót wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Roboty będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 12 ust 1 stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ. Podstawą określenia wartości robót zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostek określone w formularzu ofertowym. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia robót objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej, (2) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa robót (na Obszarze Realizacji Pakietu) oraz (3) powierzania Wykonawcy robót stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do robót realizowanych przez innego wykonawcę (na Obszarze Realizacji Pakietu). 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 230 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie kryteria oceny ofert opisane w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferty w każdej części zamówienia zostaną ocenione za pomocą poniższych kryteriów oceny ofert, którym przypisano następujące wagi procentowe: Lp. KRYTERIUM: WAGA: 1 Cena 60 % 2 Wiek sprzętu 40 % Razem 100 % Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium: 1. Kryterium nr 1 - CENA: Kryterium ,,Cena" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający, ofercie o najniższej cenie przyzna 60,00 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: najniższa oferowana cena brutto Cena = ----------------------------------------------------------- x 60 % x 100 pkt. cena badanej oferty brutto Maksymalna liczba punktów w kryterium ,,cena" wynosi: 60,00. 2. Kryterium nr 2 - WIEK SPRZĘTU: W ramach kryterium "Wiek sprzętu" ocena ofert zostanie dokonana zgodnie ponizi zapisami: Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) >=15 lat = 0 pkt. Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) 10-15 lat = 20 pkt. Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) <= 10 lat = 40 pkt. Wykonawca zobowiązany jest podać wiek sprzętu w pełnych latach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli dokumentów potwierdzających zadeklarowany wiek sprzętu. Niepodanie w ofercie wieku sprzętu będzie traktowane jako zaoferowanie wieku wynoszącego 15 lat. Podanie wieku sprzętu dłuższego niż 15 lat spowoduje przyjęcie terminu 15 lat. Maksymalna liczba punktów w kryterium "Wiek sprzętu" wynosi: 40,00 pkt. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 punktów. Zamawiający obliczy punkty liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami matematycznymi. Ocena nastąpi na każdą część zamówienia odrębnie. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będzie taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli złożone zostały oferty o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego, tj. w wyznaczonym przez siebie terminie, tj. w terminie do 3 dni roboczych liczonych od dnia następnego po otrzymaniu wezwania, ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek sprzętu 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 1 Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c Art. 109 ust. 1 pkt 3 Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 5 Art. 109 ust. 1 pkt 7 Art. 109 ust. 1 pkt 8 Art. 109 ust. 1 pkt 9 Art. 109 ust. 1 pkt 10 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. .W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie precyzuje żadnych warunków w zakresie sytuacji finansowej; Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że posiada udokumentowane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż: 200.000,00 PLN (słownie zł: dwieście tysięcy 00/100) 4) zdolności technicznej lub zawodowej a) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym b) sprzętem: - równiarka samojezdna >= 100 kM - min. 1 szt. lub - ciągnik rolniczy o mocy nie mniejszej niż 160 KM z doczepianą równiarką ciągnioną - walec statyczny samojezdny >= 8 Mg - min. 1 szt. lub - walec statyczny ciągniony >= 8 Mg - min. 1 szt c) Zamawiający nie precyzuje żadnych warunków w zakresie doświadczenia. d) Zamawiający nie precyzuje żadnych warunków zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 7.1. i 7.3. SWZ a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:(a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP,(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego c) 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 11689 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do SWZ), d) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, e) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, e) art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 PZP - (wzór oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 11 do SWZ). Wykaz podmiotowych środków dowodowych ujęty został w pkt 10 SWZ. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 8.1. SWZ a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą: 200.000,00 PLN (słownie zł: dwieście tysięcy 00/100) W przypadku, gdy wartości określone w przedłożonych dokumentach zostaną wyrażone w walutach obcych to zostaną one przeliczone na złote (PLN) według średniego kursu NBP danej waluty do PLN z dnia ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty. b) wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SWZ), Dokumenty składane razem z ofertą zawiera pkt 10 SWZ. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 2500 zł (słownie zł: dwa tysiące pięćset 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP nr rachunku: 32 1020 4027 0000 1102 1504 1401 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na ,,Konserwacja dróg leśnych równiarką na terenie Nadleśnictwa Gniezno w 2024 roku." Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 12.2. ppkt 2)-4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. 12.7 Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): 1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; 3) Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 4) dokumenty, o których mowa w pkt 10.2. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; 6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; 7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawiera załącznik nr 8 do SWZ (projekt umowy) 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie kryteria oceny ofert opisane w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferty w każdej części zamówienia zostaną ocenione za pomocą poniższych kryteriów oceny ofert, którym przypisano następujące wagi procentowe: Lp. KRYTERIUM: WAGA: 1 Cena 60 % 2 Wiek sprzętu 40 % Razem 100 % Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium: 1. Kryterium nr 1 - CENA: Kryterium ,,Cena" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający, ofercie o najniższej cenie przyzna 60,00 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: najniższa oferowana cena brutto Cena = ----------------------------------------------------------- x 60 % x 100 pkt. cena badanej oferty brutto Maksymalna liczba punktów w kryterium ,,cena" wynosi: 60,00. 2. Kryterium nr 2 - WIEK SPRZĘTU: W ramach kryterium "Wiek sprzętu" ocena ofert zostanie dokonana zgodnie ponizi zapisami: Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) >=15 lat = 0 pkt. Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) 10-15 lat = 20 pkt. Wiek sprzętu (dotyczy równiarki samojezdnej >= 100 kM lub ciągnika rolniczego o mocy nie mniejszej niż 160 KM) <= 10 lat = 40 pkt. Wykonawca zobowiązany jest podać wiek sprzętu w pełnych latach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli dokumentów potwierdzających zadeklarowany wiek sprzętu. Niepodanie w ofercie wieku sprzętu będzie traktowane jako zaoferowanie wieku wynoszącego 15 lat. Podanie wieku sprzętu dłuższego niż 15 lat spowoduje przyjęcie terminu 15 lat. Maksymalna liczba punktów w kryterium "Wiek sprzętu" wynosi: 40,00 pkt. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 punktów. Zamawiający obliczy punkty liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami matematycznymi. Ocena nastąpi na każdą część zamówienia odrębnie. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będzie taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli złożone zostały oferty o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego, tj. w wyznaczonym przez siebie terminie, tj. w terminie do 3 dni roboczych liczonych od dnia następnego po otrzymaniu wezwania, ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek sprzętu 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-09 |
© eurobudowa.pl 2004-2024