Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
22484z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie

Data zamieszczenia: 2024-03-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Koszęcinie
ul. Świętej Trójcy 3
42-286 Koszęcin
powiat: lubliniecki
tel. 34 357 63 70
trojca@trojca.com.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Koszęcin
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 34 357 63 70
Termin składania ofert: 2024-04-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
na zadanie pn. ,,Prace konserwatorskie drewnianych elementów polichromii przy kościele
Św. Trójcy w Koszęcinie"
dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr RPOZ/2022/3135/PolskiLad

III.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1) Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy zabytku wpisanym do rejestru
zabytków - budynku kościoła p.w. Świętej Trójcy w Koszęcinie (nr rej. A/80), nr działki
ewidencyjnej 328/55, nr księgi wieczystej CZ1L/00051637/7.
2) Zakres prac obejmuje wykonanie pełnej konserwacji fragmentu polichromii zdobiącej
drewniany strop w prezbiterium kościoła o powierzchni ok 4000 dm2 - wymiary 5,15 x 8,30 m.
Dokładny obszar stropu podlegającego pracom konserwatorskim wskaże Zamawiający.
Strop w prezbiterium zdobią gwiazdy w kwaterach o niebieskim tle, natomiast w nawie strop
ozdobiony został malowidłami na planie krzyża przedstawiającymi Świętą Rodzinę, św. Franciszka
z Asyżu, św. Jadwigę Śląską oraz Anioła z szarfą z napisem ,,Gloria in excelsis Deo".
Zaleca się dokonanie wizji lokalnej z udziałem Zamawiającego przed złożeniem oferty.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia -
Stan faktyczny: malowidło stropu prezbiterium kościoła całkowicie utraciło swój pierwotny
wygląd. Warstwa malarska jest silnie pociemniała, w wielu miejscach zaobserwowano rozległe
złuszczenia. Liczne ciemne plamy wskazują na obecność przemalowań wykonanych
najprawdopodobniej podczas poprzednich konserwacji. Folia pozłotnicza, którą wykonane zostały
gwiazdy, utraciła swój pierwotny blask i efekt odbijania światła.
Stan zamierzony:
Prace konserwatorskie będą miały na celu przywrócenie obiektowi jego dawnych walorów
estetycznych, poprzez usunięcie wszystkich wtórnych nawarstwień i scalenie odsłoniętej warstwy
złoceń i malatury. Wykonana powinna zostać również konserwacja techniczna obejmująca
utrwalenie strukturalne drewna poprzez impregnację, wzmocnienie mocowań oraz uzupełnienie
brakujących elementów. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać następujące
zabiegi konserwatorskie:
a) wstępne oczyszczenie obiektu z luźnych zabrudzeń powierzchniowych,
b) wykonanie odkrywek oraz pobranie próbek do badań w celu ustalenia oryginalnej kolorystyki
oraz chronologii warstw,c) usunięcie wtórnych nawarstwień mechanicznie oraz przy pomocy preparatów i mieszanin
chemicznych dobranych w trakcie prób,
d) dezynsekcja drewnianych elementów, impregnacja strukturalna elementów drewnianych wraz
z utwardzaniem kilkuetapowym oraz wymiana mocno zdegradowanych elementów,
e) rekonstrukcja brakujących elementów, konsolidacja warstwy malarskiej, uzupełnienie ubytków
zaprawy, przygotowanie podłoża pod złocenia i farby, uzupełnienie ubytków złoceń w technice
oryginału z wykorzystaniem złota płatkowego oraz scalenie kolorystyczne odpowiednio
dobranymi farbami.
Planowane prace muszą zostać wykonane zgodnie ze sztuką konserwatorską, przy użyciu
materiałów najwyższej jakości.
Podczas całego procesu konserwacji Wykonawca musi prowadzić szczegółową dokumentację
fotograficzną poszczególnych etapów prac przy zabytku.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym dodatkowe obowiązki Wykonawcy, zawiera
pozwolenie konserwatorskie z dnia 07 marca 2023 r. C-NR-5142.49.2023.DP, stanowiące
załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia ofertowego.
4) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów
lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania
lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione
specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za
pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub
równoważny". W związku z powyższym Oferenci mogą składać oferty [rozwiązania] równoważne
w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w zapytaniu ofertowym. Opisując
przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne". W
sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych,
technologii, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie
rozwiązań równoważnych. Oferent, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym
przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub
roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod
względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności
zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zapytaniu
ofertowym.
Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj
materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które
planuje wykorzystać przy prowadzeniu prac. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że
Zamawiający nie narzuca stosowanie materiałów konkretnego producenta, a badać będzie
wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z należytą starannością, zgodnie
z dokumentacją, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej
wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie jego realizacji.Materiały stosowane przez
Wykonawcę dla realizacji przedmiotu zamówienia winny być
fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom przyjętym przy wykonywaniu prac
konserwatorskich oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w przedmiotowym
zaproszeniu wraz z załącznikami - przeznaczone do prac przy zabytkach i dostosowane do
przedmiotu zamówienia.
5) Przedmiot zamówienia należy wykonać w nieprzekraczalnym terminie do 6 miesięcy od
dnia podpisania umowy.

Dokument nr: 2/2024

Składanie ofert:
VIII.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
Oferty można przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Koszęcinie
ul. Świętej Trójcy 3, 42-286 Koszęcin
Zamawiający dopuszcza składanie ofert w wersji elektronicznej w formie skanu na adres e-mail:
trojca@trojca.com.pl.

Oferty należy składać w terminie do dnia 27 kwietnia 2024 r. do godz. 15:00.

Wymagania:
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I INFORMACJE O ZAMÓWIENIU
1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2) Do niniejszego postępowania nie ma zastosowania ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3) Zamawiający realizuje inwestycję, na którą Gmina Koszęcin przyznała dotację, zgodnie z ustawą
z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z
późn. zm.), dofinansowaną ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład w ramach Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków.
4) Każdy Wykonawca (zwany także w treści zapytania Oferentem) może złożyć tylko jedną ofertę.
5) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego
zapytania ofertowego.
6) Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy.
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych
informacji, dokumentów lub wyjaśnień, w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń
złożonych przez Oferentów.8) W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert,
Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert, podając
zmiany na stronie prowadzonego postępowania.
9) Do spraw nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy
powszechnie obowiązujące, w szczególności ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
Kodeks cywilny, Prawo budowlane, w tym akty wykonawcze do tej ustawy.
10) Sposób, miejsce i czas publikacji zapytania ofertowego - upublicznienie zapytania ofertowego
nastąpi poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy tj. Gminy Koszęcin
- www.koszecin.pl i www.koszecin.bipgmina.pl - zakładka ,,oferty Inwestycyjne" oraz na stronie
internetowej Zamawiającego - www.trojca.com.pl na okres nie krótszy niż 30 dni (termin składania
ofert).

IV.
WARUNKI UDZIAŁU ORAZ WYMAGANIA W STOSUNKU DO OFERENTÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujący warunek
udziału w postępowaniu: warunek spełni Wykonawca, który udokumentuje, iż zrealizował w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami ustawy
o ochronie i opiece nad zabytkami i prawidłowo ukończył prace konserwatorskie zgodne z
zakresem niniejszego zamówienia tj.
a) co najmniej 1 pracę konserwatorską przy obiekcie drewnianym, polichromowanym,
wpisanym do rejestru zabytków o wartości minimum 150.000,00 zł (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto, która została odebrana protokołem częściowym lub
końcowym
oraz
b) co najmniej 1 pracę konserwatorską przy drewnianym stropie polichromowanym,
wpisanym do rejestru zabytków, o powierzchni nie mniejszej niż 4000 dm2, która została
odebrana protokołem częściowym lub końcowym.
Aby spełnić warunek udziału w postępowaniu należy wykazać dwie różne prace konserwatorskie
- nie jest możliwe wykazanie jednej pracy konserwatorskiej spełniającej jednocześnie warunki
opisane w pkt IV.1 lit a) oraz lit. b).
Zamawiający żąda przedłożenia przez Oferentów wraz z ofertą dowodów określających czy prace
konserwatorskie te zostały wykonane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace
konserwatorskie były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
2. Wykonawca oświadcza, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej
przedmiotem zamówienia - pracami kieruje albo samodzielnie je wykonuje osoba spełniająca
wymagania, o których mowa odpowiednio w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o
ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
[Zamawiający żąda najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenia przez Oferenta
dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów, o których mowa wyżej (pkt 2)].
3. Wykonawca oświadcza, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej
wykonanie zamówienia.
VI. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:
1) Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną (osoby uprawnione) do reprezentowania
Wykonawcy formularz ofertowy, zgodnie załącznikiem nr 1 do zaproszenia. Osoba podpisująca
ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo
reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów takich jak CEiDG albo KRS, do oferty należy
dołączyć pełnomocnictwo. W przypadku składania oferty przez konsorcjum-Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o zamówienie - do oferty należy załączyć umowę spółki/ umowy
współpracy.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby
składające ofertę.2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
3) Wykonawca związany jest ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia, w którym upływa termin
składania ofert.
VII.
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:
Zamawiający podkreśla, że wynagrodzenie Wykonawcy za realizację przedmiotowego zamówienia
będzie wynagrodzeniem ryczałtowym oraz że zasady jego wypłaty będą zgodne z zapisami
przewidzianymi w Regulaminie Programu Polski Ład.
Zapłata wynagrodzenia nastąpi po zrealizowaniu całości przedmiotu umowy. Zamawiający nie
przewiduje możliwości udzielania zaliczek i płatności częściowych Wykonawcy.
Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
Decyduje data
wpływu oferty do siedziby Zamawiającego - ul. Świętej Trójcy 3, 42-286 Koszęcin.
Oferty niekompletne i otrzymane przez Zamawiającego po terminie nie podlegają ocenie -
podlegają odrzuceniu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferentów do wyjaśnień treści złożonych ofert.

X. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA MOŻLIWOŚĆ:
1) zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert,
2) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,
3) odwołania postępowania najpóźniej w dzień poprzedzający termin składania ofert,
4) unieważnienia postępowania jeśli cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą
Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia lub wystąpiła istotna zmiana
okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie
można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,5) w przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe
jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia
uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
XI. Zamawiający zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z Wykonawcami
o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom
lub innemu polubownemu rozwiązaniu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej
Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne
rozwiązanie sporu.

Uwagi:
V.
KRYTERIA I SPOSOBY OCENY OFERT:
W odniesieniu do ofert niepodlegających odrzuceniu Zamawiający dokona ich oceny na podstawie
poniższych kryteriów:
opis kryteriów ocenyznaczenie (waga)
Cena za realizację zamówienia (C)60%
Gwarancja (G)20%
Doświadczenie personelu kluczowego (D)20%
1) Wykonawca zobowiązany jest podać cenę oferty w formularzu oferty, stanowiącym załącznik
nr 1 do niniejszego zapytania.
UWAGA: Cena powinna obejmować wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu
zamówienia. Cena wskazana przez Oferenta zostanie ustalona na okres obowiązywania
umowy (wynagrodzenie ryczałtowe).
Cena oferty powinna być wyrażona w polskich złotych z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku.
Cena oferty może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen.
W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną ryczałtową podaną cyfrowo a słownie, jako wartość
właściwa zostanie przyjęta cena ryczałtowa podana słownie.
Maksymalna liczba punktów dla kryterium ,,cena za realizację zamówienia" wynosi 60 pkt.
Oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 60 punktów.
Punkty zostaną obliczone według wzoru:
C=(Cmin/Co"x")*60 punktów, gdzie:
C - liczba punktów dla oferty ocenianej,
Cmin - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert
Co"x" - cena brutto oferty ocenianej.
2) Punktacja dla kryterium ,,Gwarancja" (G) -Minimalny wymagany okres gwarancji na cały zakres przedmiotu zamówienia to 36
miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego, maksymalny 60 miesięcy licząc od daty
odbioru końcowego.
Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
Okres gwarancji należy zadeklarować w miesiącach od dnia podpisania protokołu odbioru.
Wskazie innego okresu gwarancji niż 36, 48, 60 miesięcy gwarancji skutkuje odrzuceniem oferty.
Punkty dla kryterium ,,Gwarancja" (G) zostaną przyznane w następujący sposób:
1) 36 miesięcy okresu gwarancji 0 pkt,
2) 48 miesięcy okresu gwarancji - 10 pkt,
3) 60 miesięczny okres gwarancji 20 pkt
3) Punktacja dla kryterium ,,Doświadczenie personelu kluczowego (D)": dysponowanie osobą,
która samodzielnie wykonywała lub kierowała pracami konserwatorskimi przy drewnianych
obiektach wpisanych do rejestru zabytków -
1) 3 prace konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków
- 5 pkt,
2) 4-9 prac konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków
- 10 pkt,
3) 10 prac konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków
- 20 pkt.
Zamawiający żąda przedłożenia przez Oferentów wraz z ofertą wykazu obejmującego dane
kierownika prac konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz dane
dotyczące kierowanych przez niego prac konserwatorskich. Osoba wskazana ww. wykazie musi
kierować pracami objętymi niniejszym zamówieniem.
Oferta może maksymalnie uzyskać 100 pkt. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta, która
uzyskała największą liczbę pkt w obu kryteriach (suma pkt w kryterium ,,cena za realizację
zamówienia" (C), w kryterium ,,Gwarancja" (G) i w kryterium ,,Doświadczenie personelu
kluczowego (D)".

Kontakt:
IX. W sprawie szczegółów oraz informacji niezbędnych do przygotowania powyższej oferty
prosimy o kontakt: osoba upoważniona do kontaktów z Oferentami: ks. Krzysztof Rzeźniczek, tel.
34 357 63 70

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.