Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie prac związanych z usuwaniem barszczu Sosnowskiego

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac związanych z usuwaniem barszczu Sosnowskiego

Data zamieszczenia: 2024-03-28
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Białogard
ul. Wileńska 8
78-200 Białogard
powiat: białogardzki
faks: 94 312 78 44, telefon: 94 312 44 01, tel. 600 047 042
sekretariat@gminabialogard.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Białogard
Wadium: ---
Nr telefonu: faks: 94 312 78 44,
Termin składania ofert: 2024-04-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Opis przedmiotu zamówienia.
1. Wykonanie prac związanych z usuwaniem barszczu Sosnowskiego z nieruchomości położonych na
terenie gminy Białogard:
a) w ramach zamówienia należy przeprowadzić w okresie trwania umowy dwukrotne chemiczne
zabiegi usuwania roślin w/w gatunku na pow. około 6.7 ha oraz jednokrotnego mechanicznego zabiegu
usuwania rośliny poprzez koszenie na powierzchni około 6.7 ha.
2. Wykonawca musi posiadać doświadczenie i wiedzę w zakresie bezpiecznego zwalczania
barszczu Sosnowskiego (zasady BHP stosowane przy opryskiwaniu środkiem chemicznym,
kontakt z rośliną, terminy wykonywania oprysków, wycinania itp.),
3. Wykonawca musi w ramach wykonania przedmiotu umowy musi uwzględnić bezpośrednie
zwalczanie roślin przez: przeprowadzanie zabiegów agrotechnicznych, oznaczenia terenu
przeprowadzanych działań taśmą ostrzegawczą i poprzez umieszczanie tablicy informacyjnej,
4. Wykonawca w ramach przedmiotu umowy zobowiązuje się do prowadzenia stałej obserwacji
terenu w celu wykrycia dalszego rozwoju rośliny oraz do udziału w kontroli wykonywania
zabiegów.

Dokument nr: OŚIR.271.2.2024

Składanie ofert:
Termin i sposób składania ofert.
1. TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 4 kwietnia 2024r. do godz. 12.00 Ofertę wraz z załącznikami należy
umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie jej zawartości, oznaczonej nazwą i adresem Wykonawcy. Koperta powinna być zaadresowana:
Nazwa i adres Wykonawcy: Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Białogard
ul. Wileńska 8
78-200 Białogard
OFERTA CENOWA
na zadanie: ,,Usuwanie barszczu Sosnowskiego z terenu gminy Białogard - etap V "
"
Nie otwierać przed: ................................/należy podać datę i godzinę otwarcia ofert/
2. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty osobiście poprzez biuro podawcze Urzędu Gminy
Białogard Ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard w godz.ch urzędowania tj. od poniedziałku do piątku w
godz.ch od 7: 00- 15: 00 lub listownie na adres:
Urząd Gminy Białogard
ul. Wileńska 8
78-200 Białogard
3. Zamawiający wyraża zgodę na składanie ofert pocztą elektroniczną na adres sekretariat@gminabialogard.pl w terminie wskazanym w pkt. 1.

Miejsce i termin realizacji:
Termin realizacji zamówienia
Od dnia podpisania umowy do dnia: 30 września 2024 r.

Wymagania:
Rozdział II. Tryb udzielenia zamówienia.
1. Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego, zgodnie z zasadą konkurencyjności.
2. Postępowanie prowadzone jest z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo
zamówień publicznych ,zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy, albowiem wartość zamówienie nie
przekracza 130.000 zł.
3. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez
Gminę Białogard stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia Wójta nr 56/2023 z dnia 21.08.2023r.
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu do
składania ofert oraz do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postępowania, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
5. W przypadku odmowy podpisania umowy przez wybranego Wykonawcę, Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który spełnia wymagania zapytania ofertowego i którego oferta uzyskała
kolejno najwyższą liczbę punktów.
6. Złożenie oferty przez wykonawcę nie jest jednoznaczne z jej zaakceptowaniem przez Zamawiającego
i nie stanowi automatycznie podstawy do ewentualnego zawarcia umowy co do zasady.
UWAGA: Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że
złożone zostały oferty, które uzyskały taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia - w terminie określonym przez Zamawiającego - ofert dodatkowych.
Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w
złożonych pierwotnie ofertach.
V. Wynagrodzenie
1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówieni, płatne przelewem po wykonaniu
przedmiotu zamówienia, w związku z czym zaleca się, przed złożeniem oferty, dokonanie wizji
lokalnej na okoliczność stanu aktualnego i zakresu prac do wykonania oraz uzgodnić wszelkie
szczegóły z Zamawiającym.
2. Ze względu na to, że wskazana w zestawieniu tabelarycznym w pkt. III powierzchnia działek jest
wielkością szacunkową, realny koszt wykonanej usługi będzie wyliczony na podstawie
kosztorysu powykonawczego. Przewidywane jest dokonanie zapłaty jedynie do kosztów
Obręb Powierzchnia w arach
Gruszewo 396
Laski 201
Nawino 52
Żytelkowo 20
Kościernica 1
RAZEM 670
rzeczywiście unieszkodliwionej powierzchni barszczu Sosnowskiego na obszarze jednego ara,
liczonej jako iloczyn stawki łącznej za zabieg, wyrażonej w PLN za 1ar i liczby zabiegów.
3. Nie dopuszcza się ryczałtowego rozliczenia zadania.
4. Stawka łączna brutto obejmuje sumę łącznego kosztu zabiegu usunięcia barszczu
Sosnowskiego w przeliczeniu na 1ar tj. dwukrotne chemiczne opryskiwanie barszczu
Sosnowskiego oraz jednokrotnego zabiegu mechanicznego.
Rozdział VI. Kryteria oceny ofert
1. Cena - stanowi 100% kryterium wyboru.
Oferty niekompletne i niespełniające warunków udziału zostaną odrzucone. Porównane zostaną
jedynie oferty nieodrzucone.
Cena oferty (C) - waga 100%
Przy ocenie oferty w kryterium cena (C) najwyżej będzie punktowana oferta proponująca najniższą
cenę brutto za przedmiot zamówienia.
Cmin
c = --------- x 100 pkt x 100%
Cbad
gdzie: Cmin - cena oferty z najniższą ceną (z pośród ofert ważnych i nieodrzuconych) (zł);
Cbad - cena oferty badanej (zł); 100% - waga kryterium C
Maksymalna możliwa ilość punktów przyznanych w niniejszym kryterium to 100, 00 pkt.
2. Sposób podania ceny
1) Cena oferty podana przez Wykonawcę i podlegająca zapłacie przez Zamawiającego zawiera w
sobie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, jest stałą przez cały okres
trwania umowy (nie podlega waloryzacji) i obejmuje wartość wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z wykonaniem zamówienia.
2) W formularzu ofertowym należy podać całkowitą cenę całości przedmiotu zamówienia, wycenioną w oparciu o specyfikację opisu przedmiotu zamówienia, podaną cyfrą wyrażoną w złotych
polskich, po zaokrągleniu do pełnych groszy - dwa miejsca po przecinku.
3) W przypadku dostrzeżenia błędów rachunkowych w obliczeniach Zamawiający jest uprawniony
do ich korekty.
4) Cena oferty musi uwzględniać obowiązujący podatek od towarów i usług VAT.
Prawidłowe ustalenie należnej stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
UWAGA
1. Ze względu na to, że wskazana w zestawieniu tabelarycznym w pkt. III powierzchnia działek jest
wielkością szacunkową, realny koszt wykonanej usługi będzie wyliczony na podstawie kosztorysu
powykonawczego. Przewidywane jest dokonanie zapłaty jedynie do kosztów rzeczywiście unieszkodliwionej powierzchni barszczu Sosnowskiego na obszarze jednego ara, liczonej jako iloczyn stawki
łącznej za zabieg, wyrażonej w PLN za 1ar i liczby zabiegów.
2. Nie dopuszcza się ryczałtowego rozliczenia zadania.
3. Stawka łączna brutto obejmuje sumę łącznego kosztu zabiegu usunięcia barszczu Sosnowskiego
w przeliczeniu na 1ar tj. dwukrotne chemiczne opryskiwanie barszczu Sosnowskiego oraz jednokrotnego zabiegu mechanicznego.
Rozdział VII Warunki ustalone przez Zamawiającego
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. W przypadku nie wybrania Wykonawcy (np. brak ofert, odrzucenie ofert niespełniających warunków), Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
Rozdział VIII. Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie, danego kryterium oceny ofert
1. Wykonawca zobowiązany jest do podania ceny za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z formularzem ofertowym.
2. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN lub w innej walucie. Cena musi uwzględniać
wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmować wszelkie koszty związane z
terminowym i prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami i wytycznymi stawianymi przez Zamawiającego, odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia.
3. W przypadku wyrażenia ceny w innej walucie niż PLN zostanie ona przeliczona na PLN wg średniego
kursu NBP obowiązującego w dniu publikacji zapytania.
4. Cena dla przedmiotu zamówienia może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. Wszelkie upusty, rabaty, winny być od razu ujęte w obliczaniu ceny, tak by wyliczona cena za realizację przedmiotu zamówienia była ceną ostateczną, bez konieczności dokonywania przez Zamawiającego przeliczeń i innych działań w celu jej określenia.
5. Cena oferty jest ceną brutto za realizację przedmiotu zamówienia.
6. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek
rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
7. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez wykonawców.
8. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów.
4. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty
do Zamawiającego, a nie data wysłania przesyłką pocztową, kurierską czy elektronicznie.
5. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
6. Oferty złożone po terminie Zamawiający zwróci Wykonawcy bez jej otwarcia.
7. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu
jej składania.
Rozdział X. Informacje na temat zakresu wykluczenia (w odniesieniu do podmiotów powiązanych)
1. Zamawiający zobowiązuje się do ponoszenia wydatków w sposób zapewniający uniknięcie konfliktu
interesów. Przyjmuje się, że konflikt interesów istnieje wówczas, gdy bezstronne i obiektywne rozstrzygnięcie procedury wyboru najkorzystniejszej oferty jest zagrożone z uwagi na względy rodzinne, emocjonalne, sympatie polityczne, interes gospodarczy lub jakiekolwiek inne interesy wspólne z oferentem.
2. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia, udzielane przez Zamawiającego, nie mogą być
udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Ocena wystąpienia powiązań osobowych lub kapitałowych prowadzona jest na podstawie orzecznictwa oraz praktyki decyzyjnej Komisji
Europejskiej, odwołujących się do treści zalecenia Komisji 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 r. dotyczącego definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczeniu podlegają Wykonawcy, którzy:
1) są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się także wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi
do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. Uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b. Posiadaniu, co najmniej 10% udziałów lub akcji;
c. Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządczego, prokurenta, pełnomocnika;
d. Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub
w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
4. podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835).
Rozdział XI. Zmiana Umowy
1. Strony przewidują możliwość zmiany umowy w zakresie terminu wykonania umowy, sposobu wykonania umowy Wykonawcy w razie zaistnienia jednej z poniższych okoliczności:
1) nadzwyczajnej zmiany stosunków, określonej w art. 357 kodeksu cywilnego,
2) zaistnienia nieprzewidywalnych warunków fizycznych,
3) zaistnienia nieprzewidywalnych okoliczności faktycznych,
4) zaistnienia siły wyższej,
5) zmiany przepisów prawa,
6) trwających lub przedłużających procedur związanych z prowadzonymi w związku z realizacją
niniejszej umowy postępowaniami administracyjnymi i innymi postępowaniami przed organami administracji publicznej.
2. Umowa może ulec zmianie tylko w zakresie, w jakim okoliczności określone powyżej będą pozostawały w adekwatnym związku przyczynowym z terminem wykonania umowy, sposobem wykonania
umowy lub wysokością wynagrodzenia Wykonawcy.
3. Wykonawca, jeśli uważa, się za uprawnionego do wystąpienia z żądaniem zmiany umowy w związku
z wystąpieniem okoliczności, o których mowa powyżej, zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek o
zmianę umowy. Wniosek winien zawierać podanie podstawy prawnej żądania z przywołaniem właściwych postanowień umowy, oraz zawierać uzasadnienie wniosku w oparciu o te podstawy. We wniosku
Wykonawca powinien precyzyjnie określić, w jakim zakresie domaga się zmiany umowy, przedstawiając w tym zakresie stosowne kalkulacje i obliczenia, jeśli ich wykonanie jest niezbędne do należytej
oceny wniosku o zmianę umowy przez Zamawiającego.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej
tzn. w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności poprzez sporządzenie i podpisanie przez
obie strony.
5. Wszystkie wskazane zapisy stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie
stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zmiana postanowień umowy może
nastąpić jedynie za zgodą obu stron.
Rozdział XII. Wykaz dokumentów oraz oświadczeń niezbędnych do złożenia wraz z ofertą
1. Oferta powinna zawierać:
- Załącznik nr 1- formularz ofertowy;
- Załącznik nr 2 - wzór umowy (zaparafowany przez Wykonawcę na każdej stronie)
- Załącznik nr 3 - oświadczenie spełniania przesłanek wykluczenia z postępowania
- Załącznik nr 4 - oświadczenie o spełnieniu obowiązku informacyjnego;
-kserokopia aktualnego wpisu do rejestru CEIDG(potwierdzone ,,za zgodność z oryginałem")
Rozdział XIII. Wyjaśnienia treści zapytania ofertowego
1. Każdy Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie zapytania ofertowego. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, chyba, że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do Zamawiającego na
mniej niż 2 dni przed terminem składania ofert. Jeżeli prośba o wyjaśnienie wpłynęła na mniej niż 2 dni
przed terminem otwarcia ofert Zamawiający nie będzie udzielał wyjaśnień.

Uwagi:
Klauzula Informacyjna
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej ,,RODO") informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Białogard, ul. Wileńska 8, 78-200
Białogard, administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@gmina-bialogard.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w
trybie zapytania ofertowego;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz o art. 74 ustawy pzp.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 pzp przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących
jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub
daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP
oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
10) Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym
wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej
jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

Kontakt:
Pytania dotyczące wyjaśnień treści zapytania ofertowego należy kierować na adres e-mail Zamawiającego: e-mail: t.tomczak@gmina-bialogard.pl
Osoby uprawnione do porozumienia się z wykonawcami:
- Tomasz Tomczak tel. 600 047 042, t.tomczak@gmina-bialogard.pl

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.