łódzkie (Łódź)
lubelskie (Lublin)
łódzkie (Łódź)
pomorskie (Rumia)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wymiana pokrycia dachu i montaż konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym |
Data zamieszczenia: | 2024-03-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim ul. Partyzancka 27 63-400 Ostrów Wielkopolski powiat: ostrowski (wielkopolski) tel. 62 738-77-00 fax 62 735-36-90, 62 738 77 12, tel. 62 738 77 42, 62 738 77 05, 62 738 77 06 biuro@wodkan.com.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Ostrów Wielkopolski |
Wadium: | 7 000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. 62 738-77-00 fa |
Termin składania ofert: | 2024-04-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ogłaszamy przetarg nieograniczony na roboty budowlane pn.: Wymiana pokrycia dachu i montaż konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym SUW w Ostrowie Wielkopolskim. 1.2. Przetarg prowadzony jest zgodnie z Regulaminem zamówień publicznych obowiązującym w spółce WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim z dnia 01.06.2022r, zwanym dalej ,,Regulaminem". 1.3. Przetarg dotyczy zamówienia sektorowego dla robót budowlanych, którego wartość nie przekracza kwoty określonej w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów" (M.P. 2023 poz. 1344). Wobec tego, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605, 1720), przepisów powołanej ustawy nie stosuje się. 6.1. Opis przedmiotu zamówienia: Zaleca się przeprowadzenie w terenie wizji lokalnej. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: Roboty rozbiórkowe: Należy ręcznie zerwać papę z powierzchni dachu, przy użyciu elektronarzędzi odspajać kawałkami wylewkę betonową wraz płytą cementowo-azbestową, warstwę styropianu rozebrać ręcznie, nakrywy kominów wentylacyjnych i attyk należy odspoić ręcznie. Rynny i rury spustowe należy zdemontować i zabezpieczyć do ponownego zamontowania. Materiały z rozbiórki należy zabezpieczyć i zagospodarować w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: ? Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029, zwana dalej ustawą o odpadach, ? Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54.) zwana dalej ustawą Prawo ochrony środowiska, ? Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2147 z późn. zm.), ? Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 nr 71 poz. 649) oraz zmianą rozporządzenia z dnia 5 sierpnia 2010r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2010 nr 162 poz. 1089) zwanym dalej rozporządzeniem, ? Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. 2005 nr 216 poz. 1824); Prace polegające na usunięciu wyrobów zawierających azbest z pokrycia dachowego obejmują demontaż, opakowanie, ważenie, załadunek, transport i unieszkodliwianie wytworzonych odpadów. Wybrany w drodze przetargu wykonawca będzie, zgodnie art. 3 ust. 1 pkt. 32) ustawy o odpadach wytwórcą odpadów i powinien posiadać odpowiednie uprawnienia w zakresie wytwarzania, usuwania i transportu odpadów zawierających azbest, zgodne z ustawą o odpadach lub ustawą Prawo Ochrony Środowiska oraz posiadać wpis do właściwego rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach. Demontaż należy wykonać z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, treścią SWZ, projektu oraz złożoną ofertą uwzględniając następujące wymagania wobec prowadzonych prac: ? właściwe izolowanie otoczenia wokół budynku od strefy prac, ? oznakowanie i przygotowanie strefy prac zgodnie z wymaganiami dla prac w kontakcie z azbestem; ? wyznaczenie i przygotowanie tymczasowego miejsca magazynowania zdemontowanych odpadów zawierających azbest; ? przed demontażem i w trakcie usuwania wyrobów zawierających azbest należy utrzymać powierzchnię w stanie wilgotnym przez cały czas pracy, ? podczas demontażu należy stosować narzędzia ręcznie napędzane lub wolnoobrotowe wyposażone w instalacje odciągające powietrze, ? nie stosować łamania, rzucania i innych form destrukcji uwalniającej pyły; ? prowadzenie kontrolnego monitoringu powietrza w przypadku stwierdzenia występowania przekroczeń lub gdy będzie on wymagany, ? wyroby demontowane należy opakować na miejscu, niezwłocznie po zdemontowaniu, odpady zawierające azbest powinny zostać odpowiednio oznakowane, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia, ? odpady powinny być usunięte z wyznaczonego miejsca magazynowania najpóźniej w przeciągu kilku dni i przetransportowanie na składowisko, ? przed i w trakcie transportu ładunek odpadów powinien być odpowiednio zabezpieczony przed przemieszczaniem się i uwalnianiem pyłu do środowiska; ? transport odpadów zawierających azbest powinien być przystosowany do odpadów o kodzie 17 06 05* i 17 06 01* ? wykonawca przekaże odpady na składowisko uprawnione do przyjmowania tego rodzaju odpadów, które potwierdzi przejęcie na karcie przekazania odpadów wygenerowanej w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami. ? zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące prace związane z demontażem i pakowaniem wyrobów zawierających azbest posiadały odpowiednie przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. ? zamawiający wymaga dostarczenia przed rozpoczęciem prac ,,planu prac usuwania wyrobów zawierających azbest" oraz po wykonaniu prac pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, o którym mowa w rozporządzeniu. Projektowane prace: - przygotowanie powierzchni po wykonaniu rozbiórki należy powierzchnię stropu oczyścić z resztek styropianu i kurzu. W przypadku uszkodzenia paraizolacji, naprawić uszkodzenia. - prace budowlane: na szczelnej paraizolacji ułożyć: o zamontować profile wg projektu instalacji PV, o attyki uzupełnić przez wylanie wieńca z betonu C20/25 zbrojonego prętami 2x ?12 ze stali RB500W, o styropian dach/podłoga gr. 12 cm, ? ? 0,036 W/m2K, styropian można przykleić przy użyciu kleju poliuretanowego, o ułożyć warstwę separacyjną z włókniny syntetycznej, o ułożyć membranę dachową PCV zgrzewaną, o zamontować opierzenia z blachy stalowej powlekanej gr. 0,60 mm. Równolegle będą prowadzone prace na zadaniu ,,Elektrownia fotowoltaiczna na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Ostrowie Wielkopolskim". Prace na obu zadaniach muszą być wykonywane w określonej kolejności. W pierwszej kolejności należy etapowo rozebrać dach, z zabezpieczeniem przeciw zalaniu niżej położonych pomieszczeń, następnie zostaną zamontowane profile pod konstrukcje paneli fotowoltaicznych - omega, a następnie dalsze elementy dachu. Całość prac musi być koordynowana z wykonawcą fotowoltaiki oraz zamawiającym poprzez narady koordynacyjne. W ramach ww. zakresu wykonawca zobowiązany jest do: - wykonania przedmiotu umowy zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji warunków zamówienia, zasadami wiedzy technicznej i najlepszą praktyką, - przygotowania i zabezpieczenia, z zachowaniem najwyższej staranności terenu budowy, - opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia uwzględniającego specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót, - opracowania planu prac bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest, - postępowania zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ochrony środowiska oraz gospodarki odpadami uwzględniając przepisy: ? Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029, zwana dalej ustawą o odpadach, ? Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54.) zwana dalej ustawą Prawo ochrony środowiska, ? Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych ? Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 nr 71 poz. 649) oraz zmianą rozporządzenia z dnia 5 sierpnia 2010r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2010 nr 162 poz. 1089) zwanym dalej rozporządzeniem, ? Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. 2005 nr 216 poz. 1824); postępowania zgodnie z wymaganiami odpowiednich organów, w tym Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Okręgowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, decyzjami i uzgodnieniami dotyczącymi przedmiotu zamówienia. niezbędnego zabezpieczenia budowy w zakresie p.poż. i bhp ubezpieczenia z zakresu odpowiedzialności materialnej i cywilnej z tytułu prowadzonych robót, ponoszenia kosztów wszelkich mediów zewnętrznych (energia elektryczna, woda, gaz, sieć teletechniczna), zapewnienia właściwego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów związanych z realizacją zadania, przekazania zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami pozwalającymi na ocenę prawidłowego wykonania robót zgłoszonych do odbioru, zgłoszenia do odbioru końcowego: robót budowlanych oraz uczestnictwo w czynnościach odbiorowych, pisemnego zapewnienie o usunięciu stwierdzonych wad, uczestnictwa w naradach koordynacyjnych. 6.2. Roboty budowlane związane z ww. zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z: ? dostępnymi na stronie internetowej zamawiającego: projektem budowlanym, STWiOR, Projektem Technicznym - wykonawczym. Przedmiar ma formę tylko pomocniczą - przed złożeniem oferty należy dokonać weryfikacji załączonego przedmiaru na okoliczność zgodności z rzeczywistym zakresem prac wymaganych do realizacji inwestycji. ? Specyfikacją Warunków Zamówienia, ? wiedzą i sztuką budowlaną. 6.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w: oDokumentacji projektowej; oSpecyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, 6.4. Wszystkie elementy dokumentacji określone w p. 6.1, 6.2 i 6.3 stanowią część Umowy, a wymagania wyszczególnione w choćby jednym z nich są obowiązujące - tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. CPV: 45260000-7, 45261000-4, 45000000-7 Dokument nr: SUW/DACH/07/2024 Otwarcie ofert: 21.3. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego (budynek B, pokój nr 102 - sala narad) w dniu 24.04.2024r. o godz. 12:30 21.4. Otwarcie ofert jest jawne. Składanie ofert: MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 21.1. Ofertę, w formie i treści zgodnej z niniejszym SWZ, należy doręczyć do Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.04.2024r. do godz. 12:00 21.2. W przypadku złożenia oferty po terminie, o którym mowa w pkt. 21.1 Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została złożona po terminie o tym fakcie oraz zwróci ofertę. Miejsce i termin realizacji: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin wykonania przedmiotu umowy: do dnia 30.08.2024, w tym: - do dnia 31.07.2024 r. powinien być wykonany II etap robót na wartość łącznie wykonanych prac na minimum 60% przedmiotu umowy. Wymagania: TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 3.1. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. 3.2. Specyfikacja Warunków Zamówienia stanowi wraz z załącznikami kompletny dokument, obowiązujący Wykonawcę i Zamawiającego podczas prowadzenia postępowania przetargowego. 7. OFERTY CZĘŚCIOWE Nie dotyczy. 8. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE Nie dotyczy. 9. OFERTA WARIANTOWA I UMOWA RAMOWA Nie dotyczy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA 12.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w zakresie: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, 4) zdolności technicznej lub zawodowej. gospodarczej lub 12.2. W zakresie podlegania wykluczeniu z postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że nie podlega wykluczeniu na podstawie pkt 12.6 SWZ. 12.3. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: 1) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać. 2) Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 12.4. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, zapewniającej wykonanie zamówienia wymaga się, aby: 1) Wykonawca wykaże (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień, których przedmiotem było wykonanie pokrycia dachu w technologii zgrzewania membran PCV na powierzchni min. 1000m? - każde zamówienie, UWAGA: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych zamówień sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ oraz dokumenty potwierdzające, że zamówienia zostały należycie wykonane. Dowody należytego wykonania zamówienia muszą mieć postać referencji/poświadczeń a jeżeli wykonawca nie posiada referencji/poświadczeń, to inny dokument potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie, muszą zawierać co najmniej: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował zamówienie, których dokumenty dotyczą, b) wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane było zamówienie, c) wskazanie zakresu zamówienia, d) wskazanie wartości zamówienia, e) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f) wskazanie miejsca wykonania, g) opinię podmiotu wskazanego powyżej w lit. b stwierdzającą, że zamówienie zostało wykonane należycie. 2) Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia kierownika budowy z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez niego czynności (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy): Kierownik budowy - musi spełniać posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno- budowlanej potwierdzone decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 682, 553, 967, 1506, 1597, 1681, 1688, 1762, 1890, 1963, 2029) lub inne ważne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w tej specjalności, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów*; *Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r., poz. 334). Wskazane powyżej osoby muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji umowy. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SWZ. 12.5. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, wymaga się, aby: wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 500.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawca musi przedłożyć polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy wykazywać będą spełnienie warunku, ale oceniane będzie łączne spełnienie niniejszego warunku. 12.6. Okoliczności wykluczające z udziału w postępowaniu. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki wykluczenia określone w § 9 Regulaminu. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie wykonawcy o braku wystąpienia względem niego przesłanek określonych § 9 Regulaminu (załącznik nr 4). 12.7. Oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale, podpisane przez osoby do tego uprawnione. 12.8. Dokumenty inne niż oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci, który dokument ten wystawił, albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12.9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 12.10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów (w tym oświadczeń potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów). 12.11. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych: a. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; b. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; d. aktualny wydruk z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) potwierdzający wytwarzanie odpadu o kodzie 17 06 05* i 17 06 11* - ,,Dział XII Wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów niepodlegających obowiązkowi uzyskania pozwolenia na wytwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego" lub zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów niebezpiecznych, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach, lub zezwolenia wydane przed dniem 05.03.2020r. wraz z dokumentem potwierdzającym złożenie wniosku o zmianę posiadanego zezwolenia i z dokumentem potwierdzającym, że postepowanie w przedmiocie zmiany decyzji jest w toku, jeśli ich posiadanie jest wymagane, e. aktualny wydruk z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) potwierdzający transport odpadów o kodach 17 06 05* i 17 06 11*- Dział VII Transportujący odpady. f. uprawnienia do przeprowadzenia prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest. 13. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 13.1. Składanie ofert dopuszcza się jedynie w formie pisemnej. 13.2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje, z wyłączeniem Ofert, Zamawiający i Wykonawcy przekazywać będą sobie pisemnie (w formie papierowej) lub drogą elektroniczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 344). 13.3. Korespondencja z Zamawiającym musi być kierowana na adres: WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim ul. Partyzancka 27 63- 400 Ostrów Wielkopolski. 13.4. Zamawiający żąda potwierdzenia otrzymania każdej przesyłki dokonanej drogą elektroniczną. Potwierdzenia otrzymania przesyłki drogą elektroniczną Zamawiający dokona względem Wykonawcy na jego wyraźne żądanie zawarte w treści tej korespondencji. 13.5. Język polski jest obowiązujący w toku całego postępowania i realizacji umowy. 14. OCENA OFERT 14.1. Zamawiający dokona oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 12 SWZ, oraz dokumentu, o którym mowa w pkt. 19.13. 8) i 9) SWZ, wyłącznie w stosunku do wykonawcy, którego oferta uznana jest za najkorzystniejszą, z zastrzeżeniem, że oświadczenie wykonawcy o braku wystąpienia względem niego przesłanek określonych § 9 Regulaminu (załącznik nr 4 do SWZ), będzie badany dla wszystkich ofert. W związku z powyższym Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 14.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania, w toku oceny oferty, wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 14.3. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zostaną spełnione przesłanki wskazane w § 10 ust. 6 Regulaminu. 14.4. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, o ile zajdą wobec tego Wykonawcy okoliczności wskazane w pkt. 12.7 SWZ. 15. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 15.1. Wykonawca określi cenę oferty brutto (oraz netto), która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). 15.2. Cena całej oferty winna wynikać z formularza ofertowego. 16. KRYTERIA OCENY OFERT I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERT PUNKTACJI 16.1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie je do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli: 1) oferta co do treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją, 2) z liczby i treści złożonych dokumentów wynika, że Wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą specyfikacją, 3) złożone oświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione, 4) oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie, 16.2. W niniejszym postępowaniu jedynym kryterium oceny ofert jest cena oferty. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalnie 100 punktów. Pozostałe oferty zostaną przeliczone według podanego w pkt 16.3 wzoru. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty. 16.3. Wzór do obliczenia punktacji oferty jest następujący: C min Pi(C) = ----------- x 100 Ci gdzie: Pi(C) - ilość punktów jakie otrzyma oferta ,,i" za kryterium ,,Cena" Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert Ci - cena oferty ,,i" 16.4. Wynik: Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów. 16.5. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 17. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 17.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy 00/100 zł). 17.2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 462, 1672) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 93 1540 1173 2001 4000 0055 0001. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, w tytule przelewu należy wpisać: Wadium przetarg nr ref. SUW/DACH/07/2024 na Wymiana pokrycia dachu i montaż konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym SUW w Ostrowie Wielkopolskim. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Zamawiającego poprzez dołączenie oryginału dokumentu wadialnego do oryginału oferty. 17.3. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 18.1. Termin, w którym Wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 19. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY ORAZ POZOSTAŁYCH DOKUMENTÓW W POSTĘPOWANIU 19.1. Wymagania podstawowe: 19.2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (samodzielnie albo w ramach konsorcjum). 19.3. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną. 19.4. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 19.5. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 19.6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 19.7. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi w niniejszym przetargu. 19.8. Ofertę należy złożyć w kopercie lub innym nieprzeźroczystym opakowaniu. Koperta (opakowanie) musi być opisana, w następujący sposób: Oferta na: Roboty budowlane na zadanie pn. Wymiana pokrycia dachu i montaż konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym SUW w Ostrowie Wielkopolskim znak sprawy: SUW/DACH/07/2024 Nie otwierać przed: 24.04.2024r. Godz. 12:30 19.9. Koperta (opakowanie) zawierająca ofertę powinna być zamknięta i zabezpieczona przed otwarciem, bez uszkodzeń, co gwarantuje zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższego sposobu opakowania i opisu kopert tj. np.: rozerwanie koperty w czasie drogi do Zamawiającego, nieskuteczne doręczenie z powodu złego opisu. 19.10. Zamawiający wymaga, aby wszystkie kartki oferty były ponumerowane i parafowane. 19.11. Zaleca się, aby oferta była zszyta/spięta w sposób uniemożliwiający wypadnięcie jakiegokolwiek z dokumentów składających się na ofertę. 19.12. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów, art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2022 roku, poz. 1233), wówczas informacje te muszą być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Opakowanie to musi być wyraźnie oznaczone hasłem ,,Tajemnice przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom postępowania". Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z SWZ wyodrębnienie (lub jego brak) informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa przez Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta może zostać ujawniona na wniosek każdej zainteresowanej osoby. 19.13. Zawartość oferty: 20. 1)wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ, wraz z formularzem cenowym - załącznik nr 1.1 2) 3)wykaz wykonanych robót budowlanych - załącznik nr 2 do SWZ, wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - załącznik nr 3 do SWZ, 4)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 4 do SWZ, 5)podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 12.12 SWZ, 6)ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, o której mowa w pkt. 12.6 SWZ, 7)pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 8)pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 9)kosztorys pomocniczy - uproszczony, wraz z wydrukiem zestawienia R,M i S. WYCOFANIE, ZMIANA, ZWROT OFERTY 20.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej Oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu składania Ofert. 20.2. Zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia muszą być złożone w miejscu i według takich samych zasad, jak składana jest Oferta. Odpowiednio opisane koperty (paczki) zawierające zmiany, muszą być dodatkowo podpisane ,,ZMIANA". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr...". 20.3. Koperty (paczki) oznaczone ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu Oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do Oferty. 20.4. Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania Ofert, wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, podpisanego przez Wykonawcę lub pełnomocnika Wykonawcy. 20.5. Wycofanie Oferty należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu Oferty. Odpowiednio opisaną kopertę (paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ,,WYCOFANIE". 20.6. Oferty wycofane nie zostaną otwarte. 20.7. Zamawiający zwraca Ofertę złożoną po terminie po uprzednim, niezwłocznym, zawiadomieniu Wykonawcy o tym fakcie, bez otwierania. 21.5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 21.6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana oraz cenę ofertową, podane w formularzu oferty. 22. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKICH NALEŻY DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 22.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który nie podlega wykluczeniu z postępowania i spełnia warunku udziału w postępowaniu, a którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym SWZ i została oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w SWZ kryteria oceny. 22.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty i jednocześnie zamieści informację na stronie internetowej oraz w miejscu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu, o: 1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności pozostałych wykonawców (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną poszczególnym ofertom w zakresie każdego kryterium oceny ofert jak i łączną punktację dla każdej z ofert, 2. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni, 3. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone i powodach odrzucenia ofert, 4. unieważnieniu postępowania 22.3. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest: 1. przedłożyć kopie uprawnień osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia wskazanych w pkt 12.5. 2. przedłożyć Zamawiającemu umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 3. podać nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób ustanowionych do kontaktu z ramienia podwykonawców, zaangażowanych w realizację zamówienia, jeżeli zamówienie będzie realizowane przy udziale podwykonawców, o ile wykonawcy ci znani są Wykonawcy przed zawarciem umowy. 22.4. Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 22.5. Wszelkie istotne dla stron postanowienia, w tym dopuszczalne zmiany umowy, zawiera wzór umowy stanowiący Załącznik nr 5. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 23. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie. 2) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem umowy. 24. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY, OGÓLNE WARUNKI UMOWY ALBO WZÓR UMOWY Wzór umowy stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego SWZ. 25. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ Zamawiający informuje, że postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 1605, 1720), a zatem nie jest możliwe stosowanie środków odwoławczych określonych w tej ustawie. 26. WALUTA W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA Rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia będą prowadzone w PLN. 27. INFORMACJE DODATKOWE W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy Regulaminu. Uwagi: 28. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej ,,RODO", informuję, że: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Partyzancka 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, legitymującym się numerem KRS 0000039816 oraz numerem NIP 622-010-58-04 i REGON 250521343, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 51.186.750,00 złotych; nr tel.: 62 738 77 12, e-mail: biuro@wodkan.com.pl WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. wyznaczyło Inspektora Danych Osobowych. Z inspektorem można kontaktować się poprzez e-mail: daneosobowe@wodkan.com.pl. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane w projekcie pn.: Wymiana pokrycia dachu i montaż konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym SUW w Ostrowie Wielkopolskim; ?W niektórych sytuacjach Zamawiający może przekazywać Pani/Pana dane osobowe osobom trzecim, jeśli będzie to konieczne do dochodzenia praw i obowiązków wynikających z umowy lub obowiązujących przepisów prawa; ?Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego tj. pracownikom i współpracownikom Zamawiającego, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym Zamawiający zleci to zadanie, innym odbiorcom danych np. kurierom (lub placówkom pocztowym), kancelariom prawnym lub instytucjom upoważnionym z mocy prawa do otrzymania przedmiotowych danych; ?odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa. ?Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres wykonywania przez Zamawiającego ciążących na nim obowiązków prawnych, w którym przepisy prawa nakazują Zamawiającemu przechowywać dane osobowe, w którym Zamawiający może ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń i wierzytelności przez Zamawiającego; ?obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych pochodzących bezpośrednio od Pani/Pana dotyczących: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru PESEL jest wymogiem umownym związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa - tj. ich niepodanie uniemożliwia udział w w/w postępowaniu; ?w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ?posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? 29. nie przysługuje Pani/Panu: ? prawo do usunięcia danych osobowych, o ile zostały spełnione przesłanki wskazane w art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Kontakt: 13.6. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami, ze strony Zamawiającego, jest: w sprawach technicznych: Wydział Produkcji i Uzdatniania Wody, tel. 62 738 77 42, w sprawach postępowania przetargowego: Dział TTI, tel. 62 738 77 05, 62 738 77 06, adres e-mail: biuro@wodkan.com.pl, w godz. pomiędzy 7:00 a 15:00, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy i dni ustawowo wolnych od pracy (dni świątecznych). |
© eurobudowa.pl 2004-2024