Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Roboty budowlane

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Roboty budowlane

Data zamieszczenia: 2024-03-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Partyzancka 27
63-400 Ostrów Wielkopolski
powiat: ostrowski (wielkopolski)
tel. 62 738-77-00 fax 62 735-36-90, tel. 622-010-58-04, tel. 62 738 77 12
biuro@wodkan.com.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ostrów Wielkopolski
Wadium: 30 000,00 zł
Nr telefonu: tel. 62 738-77-00 fa
Termin składania ofert: 2024-04-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
roboty budowlane pn.:
Elektrownia fotowoltaiczna na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Ostrowie
Wielkopolskim.
1.2. Przetarg prowadzony jest zgodnie z Regulaminem zamówień publicznych
obowiązującym w spółce WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A.
w Ostrowie Wielkopolskim z dnia 01.06.2022r, zwanym dalej ,,Regulaminem".
1.3. Przetarg dotyczy zamówienia sektorowego dla robót budowlanych, którego wartość nie
przekracza kwoty określonej w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w
złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu
złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień
publicznych lub konkursów" (M.P. 2023 poz. 1344). Wobec tego, zgodnie z art. 2 ust.
1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j.
Dz. U. z 2023r. poz. 1605, 1720), przepisów powołanej ustawy nie stosuje się.
6.1. Opis przedmiotu zamówienia:
Zamówienie polega na wybudowaniu Elektrowni Fotowoltaicznej o mocy 356,75 kWp
na terenie WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji SA - Stacji Uzdatniania
Wody, 63-400 Ostrów Wielkopolski Ul. Wodociągi Miejskie 1, wraz z przynależną infrastrukturą
zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, przedmiarem robót i STWiOR, włączeniu do
instalacji odbiorczej Stacji Uzdatniania Wody, przyłączeniu do sieci elektroenergetycznej
zgodnie z warunkami technicznymi Ostrowskiego Zakładu Ciepłowniczego SA oraz Energa
Operator SA, wykonaniu badań, testów, prób, pomiarów, sporządzeniu dokumentacji
powykonawczej, instrukcji: współpracy, eksploatacji, organizacji bezpiecznej pracy celem
m.in. zapewnienia odbioru końcowego przez każdego z ww. Operatorów Sieci Dystrybucyjnej,
uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie/ zawiadomieniu właściwego organu nadzoru
budowlanego o zakończeniu budowy oraz zapewnieniu wpisu do rejestru MIOZE
prowadzonego przez Prezesa URE.
Zamawiający wskazuję, iż dopuszcza zastosowanie elementów równoważnych do
opisanych w projekcie oraz warunkach przyłączenie, pod warunkiem, że będą one całkowicie
zgodne pod względem parametrów i możliwości technicznych z urządzeniami w tych
dokumentach wskazanymi. Zamawiający zwraca uwagę, iż na etapie występowania o wydanie
warunków przyłączenia był zobowiązany wskazać konkretne urządzenia, gdyż takie wymogi
stawiał operator systemu dystrybucji.
Wykonawca jest zobowiązany do modyfikacji układu kompensacji mocy biernej Stacji
Uzdatniania Wody, według opracowania własnego, poprzez dostawę i montaż m.in.
aktywnego kompensatora mocy biernej 200kVAr, celem zapewnienia odpowiedniego-
wymaganego współczynnika mocy w punkcie przyłączenia do sieci OSD - w 4 kwadrantach,
tj. przy poborze i wprowadzaniu energii do sieci- wymaganego przez OSD oraz zapewnienia
akceptowalnych wyników pomiarów jakości energii elektrycznej przez OSD - zgodnie z
warunkami przyłączenia.
Wykonawca jest zobowiązany do dostawy i montażu ładowarki samochodów
elektrycznych 60kW wraz z linią zasilającą.
Zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną, przedmiarem robót i STWiOR, zakres
obejmuje m.in.:
1) Wykonanie, dostawę i montaż wszystkich konstrukcji mocujących panele
fotowoltaiczne:
na dachu budynku filtrów- pole 1.1 i 1.2 (montaż podczas wymiany pokrycia dachu
wg. odrębnego opracowania),
na dachu budynku filtrów - napowietrzanie - pole 2.1 i 2.2 (montaż podczas
wymiany pokrycia dachu wg. odrębnego opracowania),
konstrukcje wolnostojące - pole 3.2 i 3.2,
carport - pole nr 4.
Równolegle będą prowadzone prace na zadaniu ,,Wymiana pokrycia dachu i montaż
konstrukcji pod instalację PV na budynku technologicznym SUW w Ostrowie
Wielkopolskim". Prace na obu zadaniach muszą być wykonywane w określonej kolejności.
W pierwszej kolejności należy etapowo rozebrać dach, następnie należy zamontować
profile pod konstrukcje paneli fotowoltaicznych - omega, a następnie dalsze elementy
dachu. Całość prac musi być koordynowana z wykonawcą wymiany dachu oraz
zamawiającym poprzez narady koordynacyjne.
Montaż profili omega z uchwytami do stropodachu - pole 1.1, 1.2, 2.1, 2.2 skoordynować
należy z remontem dachu, realizowanym przez wykonawcę wyłonionym w odrębnym
postępowaniu. Prace na dachu wykonywać etapami. Wykonawca zobowiązany jest
posiadać i zamontować profile pod konstrukcje paneli fotowoltaicznych - omega, po
rozebraniu warstw dachu i przygotowaniu do montażu profili.
Przed montażem konstrukcji wolnostojącej - pole 3.2 i 3.2 - należy zdemontować 1 słup
oświetleniowy oraz rozebrać istniejącą nawierzchnię drogi. Teren drogi pomiędzy
konstrukcjami zostanie zmieniony na powierzchnię biologicznie czynną. Dla oświetlenia
terenu, zamiast zdemontowanego słupa oświetleniowego, należy na elewacji istniejącego
budynku zamontować oprawy oświetlenia terenu zgodnie z dokumentacją projektową.
Oprawy te zasilić z istniejącego obwodu oświetlenia terenu.
Pole nr 4 - carport - przed przystąpieniem do robót budowlanych należy rozebrać
istniejącą nawierzchnię miejsc parkingowych. Po wykonaniu i montażu carportu wykonać
miejsca parkingowe.
2) DOSTAWA i montaż na dachu budynku filtrów masztu antenowego - odgromowego.
3) DOSTAWA i montaż paneli fotowoltaicznych oraz falowników. Przyłączenie
projektowanej instalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej. Założeniem
projektowanej instalacji fotowoltaicznej jest wytworzenie energii elektrycznej o
parametrach sieci energetycznej i wprowadzenie jej do istniejącej wewnętrznej
instalacji elektrycznej Stacji Uzdatniania Wody, gdzie wytworzona energia
elektryczna będzie konsumowana przez odbiorcę. Nadwyżki wyprodukowanej
energii elektrycznej zostaną wprowadzone do sieci energetycznej OSDn - OZC
SA. Nie przewiduje się wprowadzania energii elektrycznej do sieci OSD - Energa
Operator SA. Czynność ta jest zabroniona. Instalacja będzie wyłączona w
przypadku zasilania obiektu ze strony Energa Operator S.A.
4) DOSTAWA i montaż rozdzielnicy RPV. Dla celów przyłączenia proj. instalacji
fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej zaprojektowano rozdzielnicę RPV,
zlokalizowaną przy rozdzielnicy głównej RGL-0,4kV. Sterownik pola będzie odpowiadał
za przeprowadzenie czynności łączeniowych oraz nadzorował prawidłową pracę
urządzenia. Wszystkie odchyłki od zadanych wartości bądź też uszkodzenie
sterownika będzie powodowało odstawienie instalacji fotowoltaicznej. Automatyka
zasilona zostanie z gwarantowanego źródła zasilania w postaci siłowni na napięcie
bezpieczne 24VDC. Zaprojektowane rezerwowe źródło zasilania, zostało dobrane w
taki sposób, aby zapewnić bezprzerwową pracę automatyki w przypadku zaniku
napięcia podstawowego w sieci elektrycznej Stacji Uzdatniania Wody. Dodatkowo
zaprojektowano blokadę instalacji fotowoltaicznej w przypadku załączenia zasilania ze
strony Energa Operator SA. Załączenie wyłącznika -8Q2 w rozdzielnicy głównej RGSN
stacji transformatorowej 20-203 powoduje automatyczne i natychmiastowe wyłączenie
instalacji fotowoltaicznej na poziomie łącznika sprzęgającego zamontowanego w szafie
RPV.
5) Modernizacja istniejącego układu pomiarowego - ZASILANIE Z OZC - TABLICA
LICZNIKOWA TLOZC, ZASILANIE Z ENERGA OPERATOR SA - TABLICA
LICZNIKOWA TLENERGA.
6) Modernizacja istniejącej rozdzielnicy głównej RGSN 15kV. Dla potrzeb wykonania
blokad oraz dostosowania urządzeń zgodnie z wydanymi warunkami przyłączeniowymi
projektuje się wykonanie modernizacji głównej rozdzielnicy RGSN 15kV w stacji
transformatorowej nr 20-203. W tym celu projektuje się:
? Modernizację pola nr 4 polegającą na: wymianie przekładników napięciowych na
nowe, montażu nowych blokad, montażu synoptyki i wizualizacji pola, przekładniki
i pole przystosować do plombowania,
? Modernizację pola nr 5 polegającą na: wymianie przekładników prądowych na
nowe, montażu przekładnika różnicowoprądowego, wymianie wyłącznika, montażu
zabezpieczenia - sterownika pola, montażu sensorów napięcia na kablu
zasilającym dla potrzeb blokady przed uziemieniem kabla pod napięciem, montażu
wskaźnika napięcia, montażu nowych blokad elektrycznych i logicznych, montażu
synoptyki i wizualizacji pola, przekładniki przystosować do plombowania,
? Modernizację pola nr 6 polegającą na: wymianie wyłącznika, montażu sterownika
pola z zaimplementowanymi blokadami logicznymi oraz układem przełączania
zasilania w trybie ręcznego wyboru (przełączanie automatyczne), montażu nowych
blokad, montażu synoptyki i wizualizacji pola, montażu wskaźnika napięcia,
? Modernizację pola nr 7 polegającą na: montażu nowych blokad, montażu
synoptyki i wizualizacji pola, montażu wskaźnika napięcia,
? Modernizację pola nr 8 polegającą na: wymianie przekładników prądowych na
nowe, wymianie wyłącznika, montażu zabezpieczenia - sterownika pola, montażu
sensorów napięcia na kablu zasilającym dla potrzeb blokady przed uziemieniem
kabla pod napięciem, montażu wskaźnika napięcia, montażu nowych blokad
elektrycznych i logicznych, montażu synoptyki i wizualizacji pola, przekładniki
przystosować do plombowania,
? Modernizację pola nr 9 polegającą na: wymianie przekładników napięciowych na
nowe, montażu nowych blokad, montażu synoptyki i wizualizacji pola, przekładniki
i pole przystosować do plombowania.
7) Modernizacja istniejącej rozdzielnicy głównej nn RGL-0,4kV. Na potrzeby wpięcia
projektowanej instalacji fotowoltaicznej (rozdzielnica RPV) do istniejącej rozdzielnicy
RGnn-0,4kV należy dostosować wewnętrzny most szynowy do przyłączenia
kablowego projektowanych odpływów. Dodatkowo:
? w rozdzielnicy w polu nr 13 zamontować podstawę bezpiecznikową dla potrzeb
podłączenia zewnętrznej ładowarki pojazdów elektrycznych. Wstępnie dobrano
stację ładowania pojazdów o mocy 60kW z możliwością ładowania jednoczesnego
3 pojazdów, wyposażoną po dwa przyłącza DC i AC.
? dla potrzeb kompensacji mocy biernej projektowanej instalacji fotowoltaicznej
projektuje się kompensator mocy biernej z funkcją kompensacji harmonicznych o
mocy min. 150kVAr - zalecane 200kVAr. Kompensator należy podłączyć w miejsce
istniejącej baterii kondensatorów podpiętej do sekcji 2. Do prawidłowego działania
kompensatora projektuje się montaż na zasilaniu sekcji 1 i zasilaniu sekcji 2
przekładników prądowych 1000/5 A/A i klasie 0,2s, min. 5VA, (6szt) oraz
przekładników sumujących powyższe pomiary (3szt.).
? w rozdzielnicy w polach nr 1 i 13 zamontować podstawy bezpiecznikowe wraz z
automatycznym przełącznikiem zasilania dla potrzeb zasilania Szafy Zasilania
Gwarantowanego (SZG - siłowni AC/DC).
8) Automatyka zabezpieczeniowa. Dla celów realizacji automatyki zabezpieczeniowej,
zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi w projektowanej rozdzielnicy RPV
zaprojektowano zabezpieczenie, które jest przeznaczone do kompleksowej obsługi
pola współpracującego z źródłem wytwórczym energii elektrycznej w zakresie
zabezpieczenia, pomiarów, sterowań, komunikacji, rejestracji i współpracy z
automatyką stacyjną. Dla celów pomiarowych zabezpieczenia wykorzystane zostaną
przekładniki prądowe zainstalowane w projektowanej rozdzielnicy RPV oraz napięcie
z szyn rozdzielnicy RPV. Rolę konwertera i bramki z Modbus TCP będzie pełnił
sterownik zamontowany w szafie RPV. Transmisja z dyspozycją (nastawnią) OSDn
będzie się odbywał po sieci Internet za pośrednictwem prywatnego połączenia VPN.
9) Sterowanie - zgodnie z punktem 2.4.7 projektu. Sterowanie wyłącznikiem możliwe
będzie lokalnie, za pośrednictwem przycisków 'załącz' i 'wyłącz' zlokalizowanych na
elewacji zewnętrznej projektowanej rozdzielnicy RPV lub na panelu zabezpieczenia,
oraz zdalnie za pośrednictwem systemu telemechaniki OZC SA. realizowanego za
pośrednictwem sieci Internet w standardzie protokołu MODBUS TCP/DNP3. Nie.
przewiduje się sterowania z poziomu RDM ENERGA OPERATOR SA.
10) System nadzoru, sterowania i transmisji danych - zgodnie z punktem 2.4.8 projektu.
? Dla transmisji z OSDn - OZC SA: Zaprojektowany system telemechaniki z
wykorzystaniem sterownika umożliwia odwzorowanie oraz sterowanie
wyłącznikiem w projektowanej rozdzielnicy RPV za pośrednictwem układu
transmisji danych do służb OSDn. Przekazywanie informacji i zdalne sterowanie
zrealizowane będzie w oparciu o układ pakietowej transmisji danych do zakładu
energetycznego w standardzie DNP3 i zostanie zrealizowane za pośrednictwem
pierwszego kanału TCP sterownika. Drugi kanał sterownika przewidziano do
realizacji komunikacji inwestorskiej. Urządzenia telemechaniki zespołu
zabezpieczeń oraz sterownika zostaną dostosowane do współpracy z
dyspozytornią (nastawnią) OZC S.A. Zestawić i wyposażyć urządzenia
telemechaniki oraz łącza komunikacyjne w taki sposób, by została zapewniona
możliwość odwzorowania w systemach nadzoru dyspozytorskiego w OSDn OZC
SA na Ul. Grunwaldzkiej. Całość urządzeń zapewniająca transmisję danych
pomiędzy instalacją fotowoltaiczną a OSDn zostanie zabudowana przez
Wykonawcę.
? Dla transmisji z OSD - ENERGA OPERATOR SA: Zaprojektowany system
telemechaniki z wykorzystaniem uniwersalnego sterownika komunikacyjnego
umożliwia odwzorowanie wyłącznika w projektowanej rozdzielnicy RPV za
pośrednictwem układu transmisji danych do służb OSD. Przekazywanie informacji
i zdalne sterowanie zrealizowane będzie w oparciu o układ pakietowej transmisji
danych do zakładu energetycznego w standardzie DNP3. Urządzenia
telemechaniki zespołu zabezpieczeń zostaną dostosowane do współpracy z RDM
ENERGA OPERATOR S.A. Zestawić i wyposażyć urządzenia telemechaniki oraz
łącza komunikacyjne w taki sposób, by została zapewniona możliwość
odwzorowania w systemach nadzoru dyspozytorskiego w RDM ENERGA
OPERATOR S.A. Całość urządzeń zapewniająca transmisję danych pomiędzy
instalacją fotowoltaiczną a OSD zostanie zabudowana przez Wykonawcę.
Kartę GSM dostarczy ENERGA OPERATOR SA.
11) Zasilanie potrzeb własnych: Dla celów zasilania obwodów wtórnych zaprojektowano
siłownię zasilania gwarantowanego SZG. Potrzeby własne 24V DC zasilane będą z
siłowni DC o prądzie minimalnym 12A, natomiast potrzeby własne 230V AC zasilone
zostaną z siłowni AC o prądzie minimalnym 12A. Dodatkowo z siłowni będą zasilane
projektowane: zespół sterownika - siłownia AC i DC będzie pełniła rolę zasilacza
buforowego (ups-a), tablice licznikowe TLOZC i TLENERGA, zabezpieczenia i
sterowniki polowe w rozdzielnicy SN, urządzenia transmisji danych do OSDn i OSD,
urządzenia aktywne sieci komputerowej, interfejs MODBUS TCP, szafka IT wraz z
urządzeniami aktywnymi w pomieszczeniu pompowni II stopnia (pomieszczenie
przylegające do rozdzielni elektrycznej nn).
12) Instalacja odgromowa, uziemiająca oraz połączeń wyrównawczych - zgodnie z
punktem 2.5 projektu.
13) Układanie linii kablowych. Należy wykonać różne trasy kablowe dla instalacji DC, AC
i sygnałowej (komunikacyjnej)- zgodnie z projektem, przedmiarem robót i STWiOR.
14) Rozbudowa systemu SCADA i DIALOG.
Projektuje się rozbudowę istniejącego systemu SCADA PRO2000 firmy MIKROB
o:
- wizualizację pracy rozdzielnicy SN wraz z blokadami,
- wizualizację sterownika instalacji fotowoltaicznej,
- wizualizację zabezpieczeń w torze zasilania instalacji fotowoltaicznej,
- wizualizację pracy falowników,
- wizualizację siłowni AC/DC.
Na podstawie założeń projektowych należy przewidzieć rozbudowę systemu o:
- 2 x multimuz-3 (lub równoważny)- 200 zmiennych (MODBUS TCP)
- 1 x megamuz-2 (lub równoważny)- 200 zmiennych (MODBUS TCP)
- 6 falowników - 200 zmiennych każdy - komunikacja za pośrednictwem
loggera (MODBUS TCP)
- sterownik WAGO (lub równoważny)- 500 zmiennych (MODBUS TCP)
- karty sieciowe UPS - 60 zmiennych (MODBUS TCP).
Projektuje się rozbudowę istniejącego systemu odczytu liczników DIALOG o 1
dodatkowy licznik - licencja na dodatkowy układ pomiarowy zamontowany na
źródle wytwórczym, modyfikacja synoptyki.
15) Dodatkowe instalacje.
Dla potrzeb wykonania przedmiotowej instalacji fotowoltaicznej projektuje się:
? przeniesienie istniejącej komunikacji radiowej polegającej na demontażu
istniejącej anteny i montażu nowej anteny wraz z nowym kablem do
istniejącego radiomodemu typu SATELLINE-EASy. Istniejący radiomodem
należy zdemontować i zamontować w szafce ze stali nierdzewnej w
pomieszczeniu filtrów pod masztem. Od tego miejsca należy ułożyć nowy kabel
do nowej anteny, którą zainstalować na projektowanym maszcie. Projektowana
długość kabla ok. 15-20mb. W obudowie przewidzieć zasilanie radiomodemu
oraz zabezpieczenie przepięciowe w torze kabla koncentrycznego. Z
radiomodemem przenieść istniejący serwer portów szeregowych obsługujący
radiomodem. Ułożyć linię zasilającą do nowej lokalizacji radiomodemu (ok.
40mb YKY 3x2,5mm) oraz nową linię transmisyjna w postaci kabla
informatycznego S/FTP 6kat. (ok.60mb).
? przeniesienie anteny telewizyjnej na nowoprojektowany maszt. Nową antenę
wraz z nową linią kablową doprowadzić do pomieszczenia sterowni (ok. 60mb.)
w przypadku słabego sygnału zamontować wzmacniacz sygnału RTV.
? przeniesienie istniejącej anteny CB na nowy maszt. Ułożyć nowy kabel
pomiędzy dyspozytornią a anteną (ok. 60mb). Przewidzieć wzmacniacz
sygnału.
Stacja ładowania pojazdów.
16) Ochrona przeciwprzepięciowa. Zgodnie z PN-HD 60364-5-534 oraz PN-HD 60364-4-
443 zaprojektowano ochronę przed przepięciami indukowanymi i łączeniowymi
poprzez montaż:
? w rozdzielnicy RPV ochronników przepięciowych typ II,
? w skrzynkach przyłączeniowych RFx ochronników przepięciowych typ I
skoordynowany,
? na liniach komunikacyjnych RS485 przy inwerterach, w skrzynkach RFx oraz RPV
ograniczniki przepięć typu 1.
17) Ochrona przeciwporażeniowa. Ochronę przeciwporażeniową przed dotykiem
bezpośrednim stanowi izolacja robocza przewodów i urządzeń. Jako środek ochrony
dodatkowej od porażeń należy stosować samoczynne wyłączenie zasilania.
18) Uwagi końcowe:
? Prace budowlano montażowe elektrowni fotowoltaicznej, w tym modernizacyjne
istniejącej infrastruktury, będą odbywały się na czynnym zakładzie produkcyjnym -
Stacji Uzdatniania Wody. Należy zachować szczególną ostrożność, przestrzegać
przepisów BHP i zapewnić ciągłą pracę zakładu. Wszelkie prace wymagające
wyłączenia urządzeń elektroenergetycznych z ruchu należy zgłaszać i uzgadniać ze
służbami Zamawiającego ze stosownym wyprzedzeniem.
? Należy zrealizować wszystkie wymagania zawarte w warunkach przyłączenia do
sieci elektroenergetycznej odpowiednich dystrybutorów.
?
Po wykonaniu prac montażowych należy wykonać pomiary rezystancji uziemienia,
oporność izolacji, skuteczność ochrony przeciwporażeniowej,
? Wykonać opisy i oznaczenia informacyjne poszczególnych elementów urządzeń
elektroenergetycznych,
? Zamontować tabliczki bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie
przepisami,
? Przy realizacji robót uwzględnić uwagi zawarte w decyzjach i uzgodnieniach
branżowych,
? W pobliżu istniejących urządzeń podziemnych wszelkie prace ziemne wykonywać
ręcznie i pod nadzorem właściciela urządzeń,
? Po wykonaniu prac wykonać inwentaryzację geodezyjną nowopowstałych obiektów,
? Po wykonaniu prac instalacyjnych należy przeprowadzić procedury odbiorcze zgodnie
z wymaganiami spółek dystrybucyjnych,
? Całość prac wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz
Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych
Część D Roboty Instalacyjne, Zeszyt1,
? Po zakończeniu robót dokonać pomiarów sprawdzających,
? Należy przedstawić zamawiającemu oświadczenie że minimalny uzysk energii z
elektrowni fotowoltaicznej wynosi 950 [kWh/(kWp x rok)].
Zakres przedsięwzięcia obejmuje również:
- Wykonanie badań jakość energii - zgodnie z warunkami przyłączenia i przekazanie raportu
Zamawiającemu oraz dostarczenie operatorom sieci dystrybucyjnych.
- Wykonanie w punkcie przyłączenia w/w instalacji testy sprawdzające współpracę zgodnie z
obowiązującymi normami oraz IRiESD. Protokół z testów przedstawić zamawiającemu oraz
operatorom sieci dystrybucyjnych - zgodnie z warunkami przyłączenia.
- Sporządzenie instrukcji: współpracy (z OSDn, z OSD), eksploatacji, organizacji bezpiecznej
pracy.
- Przygotowanie dokumentacji powykonawczej.
- Inwentaryzacja geodezyjna.
- Naprawa terenów zielonych oraz innych uszkodzonych podczas realizacji prac.
- Pomiary instalacji elektrycznej.
- zapewnienie zgłoszenia i odbioru prac przez operatorów sieci elektroenergetycznej,
- zapewnienie zgłoszenia i odbioru prac przez nadzór budowlany,
- zapewnienie zgłoszenia MIOZE do Rejestru prowadzonego przez Prezesa URE oraz
zawarcia umów dystrybucyjnych z odpowiednimi z operatorami i odbiorcą- sprzedawcą
energii,
- uruchomienie i rozruch instalacji,
- szkolenie obsługi.
W związku z ubieganiem się Zamawiającego o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW
Poznań wymaga się, aby wykonane roboty budowlane, dostawy urządzeń i sprzętu oraz usługi
składające się na Elektrownię Fotowoltaiczną o mocy 356,75 kWp na terenie WODKAN
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji SA - Stacji Uzdatniania Wody uwzględniały
wymagania techniczne dla wyrobów budowlanych, urządzeń i wykonywanych robót
WFOŚiGW Poznań - załącznik nr 6 do SWZ.
Urządzenia i instalacje muszą posiadać pisemną gwarancję producenta/wykonawcy w
zakresie jakości.
Elektrownia Fotowoltaiczna o mocy 356,75 kWp na terenie WODKAN Przedsiębiorstwo
Wodociągów i Kanalizacji SA - Stacji Uzdatniania Wody - dzieło - ma być kompletna z
punktu widzenia celu jakiemu ma służyć.
Celem jest wytwarzanie energii elektrycznej w przedmiotowej instalacji z maksymalną
sprawnością - wydajnością i maksymalizacja korzyści z tym związanych - tj. jak
największe zużycie wytworzonej energii na potrzeby własne Stacji Uzdatniania Wody i
sprzedaż chwilowych ewentualnych nadwyżek energii do sieci elektroenergetycznej.
Minimalny uzysk energii z elektrowni fotowoltaicznej: 950 [kWh/(kWp x rok)] - należy
przedstawić stosowne oświadczenie. Pożądany uzysk energii z elektrowni
fotowoltaicznej: powyżej 1000 [kWh/(kWp x rok)].
Zamawiający dołączył do SWZ przedmiar robót, który jest elementem pomocniczym opisu
przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy i informacyjny.
Zamawiający zaleca odbycie wizji lokalnej przed złożeniem oferty.
Wizja lokalna obejmie miejsce realizacji przedmiotu zamówienia, w celu oszacowania przez
Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, kosztu i ryzyka, wszelkich danych, jakie mogą
okazać się niezbędne do przygotowania oferty.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania
warunków realizacji zamówienia.
W ramach ww. zakresu wykonawca zobowiązany jest do:
-
odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego lub zgodnie z założeniami projektu,
-
wywieszenia w miejscu widocznym powierzonego przez zamawiającego baneru
informacyjnego o inwestycji oraz dbanie o jego czystość.
-
niewywieszania bez zgody zamawiającego innych banerów reklamowych,
informacyjnych,
-
przygotowania i zabezpieczenia, z zachowaniem najwyższej staranności terenu
budowy,
-
kompleksowej obsługi geodezyjnej wraz z pełną dokumentacją powykonawczą robót,
-
opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia uwzględniającego specyfikę
obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót,
-
postępowania zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ochrony środowiska oraz
gospodarki odpadami uwzględniając przepisy:
o ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.
54) w szczególności w zakresie zabezpieczenia terenu inwestycji przed
zanieczyszczeniami do powietrza, wody i gleby oraz
o ustawy z dnia 14.12.2012r o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.)
w szczególności w zakresie prawidłowej gospodarki odpadami, uwzględniając
hierarchię postepowania z odpadami. W przypadku wytworzonych odpadów
Wykonawca zobowiązany jest do ich zagospodarowania przekazując je
uprawnionemu podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia,
-
niezbędnego zabezpieczenia budowy w zakresie p.poż. i bhp,
-
ubezpieczenia z zakresu odpowiedzialności materialnej i cywilnej z tytułu
prowadzonych robót, ponoszenia kosztów wszelkich mediów zewnętrznych (energia
elektryczna, woda, gaz, sieć teletechniczna),
-
ponoszenia kosztów wszelkich odwodnień terenu budowy celem prawidłowej i
bezpiecznej realizacji robót objętych ofertą,
-
ponoszenia kosztów nadzoru właścicieli urządzeń, z którymi występuje kolizja,
-
ponoszenia kosztów ewentualnych kolizji z istniejącymi sieciami nie ujętymi w
dokumentacji projektowej,
-
zapewnienia właściwego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów związanych z
realizacją zadania,
-
przekazania zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami
pozwalającymi na ocenę prawidłowego wykonania robót zgłoszonych do odbioru,
-
zgłoszenia do odbioru końcowego elementów robót i przedmiotu umowy oraz
uczestnictwo w czynnościach odbiorowych,
-
pisemnego zapewnienie o usunięciu stwierdzonych wad,
-
uczestnictwa w naradach koordynacyjnych.
Zakresem umowy objęte jest również sporządzenie dokumentacji geodezyjnej
zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o
zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki
lub terenu lub odstępstwach od tego projektu i przekazanie zamawiającemu trzech
egzemplarzy zarejestrowanej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno -
Kartograficznej
w
Ostrowie
Wielkopolskim
dokumentacji
geodezyjnej
wykonanych robót wraz z inwentaryzacją w wersji elektronicznej (DWG/DXF).
6.2. Roboty budowlane związane z ww. zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z:
?
dostępnymi na stronie internetowej zamawiającego: projektem budowlanym,
PT, PW, STWiOR, uzgodnieniami branżowymi,
? Specyfikacją Warunków Zamówienia,
? wiedzą i sztuką budowlaną.
6.3. Wszystkie elementy dokumentacji określone w p. 6.1, 6.2 stanowią część Umowy,
a wymagania wyszczególnione w choćby jednym z nich są obowiązujące - tak, jakby
zawarte były w całej dokumentacji.

CPV: 09331200-0, 09332000-5, 45000000-7, 45111200-0, 45200000-9, 45223000-6

Dokument nr: SUW/FOTOWOLT/08/2024

Otwarcie ofert: 21.3. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego (budynek B, pokój nr 102 - sala
narad) w dniu 25.04.2024r. o godz. 12:30
21.4. Otwarcie ofert jest jawne.

Składanie ofert:
19.8. Ofertę należy złożyć w kopercie lub innym nieprzeźroczystym opakowaniu. Koperta
(opakowanie) musi być opisana, w następujący sposób:
Oferta na:
Roboty budowlane na zadanie pn.
Elektrownia fotowoltaiczna na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Ostrowie
Wielkopolskim
znak sprawy: SUW/FOTOWOLT/08/2024
Nie otwierać przed: 25.04.2024r. Godz. 12:30
21.
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
21.1. Ofertę, w formie i treści zgodnej z niniejszym SWZ, należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego w sekretariacie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25.04.2024r.
do godz. 12:00

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania przedmiotu umowy: do dnia 31.12.2024, w tym:
- do dnia 31.10.2024 r. powinien być wykonany II etap robót na wartość łącznie wykonanych
prac na minimum 60% przedmiotu umowy.

Wymagania:
3.
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
3.1. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.
3.2. Specyfikacja Warunków Zamówienia stanowi wraz z załącznikami kompletny
dokument, obowiązujący Wykonawcę i Zamawiającego podczas prowadzenia
postępowania przetargowego.
4.
OZNACZENIE POSTĘPOWANIA
4.1. Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest znakiem sprawy:
SUW/FOTOWOLT/08/2024.
4.2. Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się
na wyżej podane oznaczenie.
7.
OFERTY CZĘŚCIOWE
7.1. Nie dotyczy.
8.
ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
8.1. Nie dotyczy.
9.
OFERTA WARIANTOWA I UMOWA RAMOWA
Nie dotyczy.
10.
ZALICZKA
10.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielania zaliczek na poczet wykonania
zamówienia.
12.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
ICH SPEŁNIENIA
12.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego
w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
gospodarczej
lub
12.2. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków jest następujący:
12.3. W zakresie podlegania wykluczeniu z postępowania Wykonawca zobowiązany jest
do wykazania, że nie podlega wykluczeniu na podstawie pkt 12.7 SWZ.
12.4. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności
do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
12.4.1. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań,
których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać.
12.4.2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
12.5. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności
technicznej i zawodowej, zapewniającej wykonanie zamówienia wymaga się aby:
1) Wykonawca wykaże (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej
Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne
kwalifikacje i doświadczenie) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, co najmniej (w odniesieniu do wszystkich punktów poniżej):
- dwóch zamówień, których przedmiotem była budowa Elektrowni
Fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 200 kWp każda, w tym przynajmniej
jedna w instalacji odbiorczej Wytwórcy - z przeznaczeniem na potrzeby własne
obiektu Wytwórcy, o mocy przyłączeniowej nie mniejszej niż 200kW w kierunku
poboru energii elektrycznej;
- oraz jednej modernizacji rozdzielnicy SN 15kV polegającej m.in. na wymianie
wyłącznika SN oraz przekładników pomiarowych SN;
- oraz dostosowania jednego układu pomiarowo - rozliczeniowego pośredniego
do zasady TPA - zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.
- oraz jednej dostawy wraz z montażem i uruchomieniem układu kompensacji
mocy biernej o mocy nie mniejszej niż 100kVAr.
UWAGA: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku, Wykonawcy
zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych zamówień sporządzony według wzoru
stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ oraz dokumenty potwierdzające, że
zamówienia zostały należycie wykonane.Dowody należytego wykonania
zamówienia muszą mieć postać referencji/poświadczeń a jeżeli wykonawca nie
posiada referencji/poświadczeń, to inny dokument potwierdzający spełnienie
warunków udziału w postepowaniu.
Przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty
budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie, muszą zawierać
co najmniej:
a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu
realizował zamówienie, których dokumenty dotyczą,
b) wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane było zamówienie,
c) wskazanie zakresu zamówienia (w tym podanych przez Zamawiającego
powyżej parametrów oraz długości sieci),
d) wskazanie wartości zamówienia,
e) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
f) wskazanie miejsca wykonania,
g) opinię podmiotu wskazanego powyżej w lit. b stwierdzającą, że zamówienie
zostało wykonane należycie.
2) Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia
następujące osoby/podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywania przez nich czynności (w przypadku wspólnego ubiegania
się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia,
oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy):
Kierownik budowy - musi spełniać następujące wymagania:
o
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów *;
Kierownik robót - musi spełniać następujące wymagania:
o
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające
im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów *;
*Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które
Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia
i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie
uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji
technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie
z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r., poz. 334).
Wskazane powyżej osoby muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego.
W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego,
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego,
zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między
Zamawiającym a Wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o:
wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, sporządzony
według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SWZ.
12.6.
W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, wymaga się
aby: posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności w wysokości co najmniej 3.000.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełniania
niniejszego warunku wykonawca musi złożyć polisę a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności.
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców
o udzielenie zamówienia, dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców,
którzy wykazywać będą spełnienie warunku, ale oceniane będzie łączne spełnienie
niniejszego warunku.
12.7.
SUW/FOTOWOLT/08/2024
Okoliczności wykluczające z udziału w postępowaniu. Zamawiający wykluczy
z udziału w postępowaniu wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki
wykluczenia określone w § 9 Regulaminu.
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, Wykonawcy zobowiązani
są przedłożyć oświadczenie wykonawcy o braku wystąpienia względem niego
przesłanek określonych § 9 Regulaminu (załącznik nr 4),
12.8.Oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale,
podpisane przez osoby do tego uprawnione.
12.9.Dokumenty inne niż oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć
w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia
za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci, który dokument
ten wystawił, albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
publicznego, albo podwykonawca - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które
każdego z nich dotyczą.
12.10. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości, co do jej prawdziwości.
12.11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać
wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów (w tym oświadczeń
potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału
w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone
uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów).
12.12. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej ,,postępowaniem",
zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawionego nie wcześniej niż
3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i
opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający może żądać złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub
grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
b. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego
dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jego złożeniem, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
INFORMACJA
O
SPOSOBIE
POROZUMIEWANIA
SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW,
A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ
Z WYKONAWCAMI
13.1. Składanie ofert dopuszcza się jedynie w formie pisemnej.
13.2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje,
z wyłączeniem Ofert, Zamawiający i Wykonawcy przekazywać będą sobie pisemnie
(w formie papierowej) lub drogą elektroniczną za pomocą środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 344).
13.3. Korespondencja z Zamawiającym musi być kierowana na adres:
WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Partyzancka 27 63- 400 Ostrów Wielkopolski.
13.4. Zamawiający żąda potwierdzenia otrzymania każdej przesyłki dokonanej drogą
elektroniczną. Potwierdzenia otrzymania przesyłki drogą elektroniczną Zamawiający
dokona względem Wykonawcy na jego wyraźne żądanie zawarte w treści tej
korespondencji.
13.5. Język polski jest obowiązujący w toku całego postępowania i realizacji umowy.
14. OCENA OFERT
14.1. Zamawiający dokona oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt.
12 SWZ, oraz dokumentu, o którym mowa w pkt. 19.13. 8) i 9) SWZ, wyłącznie w
stosunku do wykonawcy, którego oferta uznana jest za najkorzystniejszą, z
zastrzeżeniem, że oświadczenie wykonawcy o braku wystąpienia względem niego
przesłanek określonych § 9 Regulaminu (załącznik nr 4 do SWZ), będzie badany dla
wszystkich ofert.
W związku z powyższym Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie
zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie
podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
14.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania, w toku oceny oferty, wiarygodności
przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych
i informacji.
14.3.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zostaną spełnione przesłanki wskazane w § 10
ust. 6 Regulaminu .
14.4. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, o ile zajdą wobec tego
Wykonawcy okoliczności wskazane w pkt. 12.7 SWZ.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
15.1. Wykonawca określi cenę oferty brutto (oraz netto), która stanowić będzie
wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając
ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc
po przecinku).
15.2. Cena całej oferty winna wynikać z formularza ofertowego.
16.
KRYTERIA OCENY OFERT I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA
ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERT
PUNKTACJI
16.1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie je do szczegółowego
rozpatrywania, jeżeli:
1) oferta co do treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
2) z liczby i treści złożonych dokumentów wynika, że Wykonawca spełnia warunki
formalne określone niniejszą specyfikacją,
3) złożone oświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione,
4) oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,
16.2. Kryteria oceny ofert.
W niniejszym postępowaniu jedynym kryterium oceny ofert jest cena oferty. Oferta
z najniższą ceną otrzyma maksymalnie 100 punktów.
Pozostałe oferty zostaną przeliczone według podanego w pkt 16.3 wzoru. Wynik
będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty.
Lp.Nazwa kryterium
1.Cena (C)
Waga
100
16.3. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:
Kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wzoru:
C min
Pi(C) = ----------- x 100
Ci
gdzie:
Pi(C) - ilość punktów jakie otrzyma oferta ,,i" za kryterium ,,Cena"
Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert
Ci - cena oferty ,,i"
16.4. Wynik:
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych
punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą,
pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość
punktów.
16.5. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały
złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli
te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
17.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 zł).
17.2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach
bankowych
lub
poręczeniach
spółdzielczej
kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 462, 1672)
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek
Zamawiającego: 93 1540 1173 2001 4000 0055 0001.
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność
z oryginałem, w tytule przelewu należy wpisać: Wadium przetarg nr ref.
SUW/FOTOWOLT/08/2024 na Elektrownia fotowoltaiczna na terenie Stacji
Uzdatniania Wody w Ostrowie Wielkopolskim
Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy
złożyć w siedzibie Zamawiającego poprzez dołączenie oryginału dokumentu
wadialnego do oryginału oferty.
17.3. Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
18.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
18.1. Termin, w którym Wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 60 dni. Bieg
terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
19.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY ORAZ POZOSTAŁYCH DOKUMENTÓW
W POSTĘPOWANIU
19.1. Wymagania podstawowe:
19.2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (samodzielnie albo w ramach konsorcjum).
19.3. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem
nieważności. Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona
czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób
uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną.
19.4. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć
stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być
załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej.
19.5. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
19.6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie
przez osobę podpisującą ofertę.
19.7. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi
w niniejszym przetargu.
19.9. Koperta (opakowanie) zawierająca ofertę powinna być zamknięta i zabezpieczona
przed otwarciem, bez uszkodzeń, co gwarantuje zachowanie poufności jej treści
do czasu otwarcia. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku
zachowania powyższego sposobu opakowania i opisu kopert tj. np.: rozerwanie koperty
w czasie drogi do Zamawiającego, nieskuteczne doręczenie z powodu złego opisu.
19.10. Zamawiający wymaga, aby wszystkie kartki oferty były ponumerowane i parafowane.
19.11. Zaleca się, aby oferta była zszyta/spięta w sposób uniemożliwiający wypadnięcie
jakiegokolwiek z dokumentów składających się na ofertę.
19.12. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów, art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2022 roku, poz. 1233), wówczas
informacje te muszą być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale
ze sobą połączone i ponumerowane. Opakowanie to musi być wyraźnie oznaczone
hasłem ,,Tajemnice przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom
postępowania". Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z SWZ
wyodrębnienie (lub jego brak) informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa przez
Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu
ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta może zostać ujawniona na wniosek każdej
zainteresowanej osoby.
19.13. Zawartość oferty:
1)wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ, wraz z formularzem
cenowym - załącznik nr 1.1
2)wykaz wykonanych robót budowlanych - załącznik nr 2 do SWZ,
3)wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - załącznik nr 3 do
SWZ,
4)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 4 do SWZ,
5)podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 12.12 SWZ,
6)ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, o
której mowa w pkt. 12.6 SWZ,
7)pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia
(tylko, jeśli dotyczy),
8)pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy),
kosztorys pomocniczy (branża elektryczna + konstrukcyjna) - uproszczony, wraz z
zestawieniem R,M i S.
WYCOFANIE, ZMIANA, ZWROT OFERTY
20.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia
do złożonej Oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie
o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu składania Ofert.
20.2. Zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia muszą być złożone w miejscu i według
takich samych zasad, jak składana jest Oferta. Odpowiednio opisane koperty (paczki)
zawierające zmiany, muszą być dodatkowo podpisane ,,ZMIANA". W przypadku
złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć
napisem ,,zmiana nr...".
20.3. Koperty (paczki) oznaczone ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu Oferty
Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury
dokonywania zmian, zostaną dołączone do Oferty.
20.4. Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania Ofert, wycofać się
z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, podpisanego przez
Wykonawcę lub pełnomocnika Wykonawcy.
20.5. Wycofanie Oferty należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy
składaniu Oferty. Odpowiednio opisaną kopertę (paczkę) zawierającą powiadomienie
należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ,,WYCOFANIE".
20.6. Oferty wycofane nie zostaną otwarte.
20.7. Zamawiający zwraca Ofertę złożoną po terminie po uprzednim, niezwłocznym,
zawiadomieniu Wykonawcy o tym fakcie, bez otwierania.
21.2. W przypadku złożenia oferty po terminie, o którym mowa w pkt. 21.1 Zamawiający
niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została złożona po terminie o tym
fakcie oraz zwróci ofertę.
21.5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
21.6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta
jest otwierana oraz cenę ofertową, podane w formularzu oferty.
22.
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKICH NALEŻY DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY
W CELU ZAWARCIA UMOWY
22.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który nie podlega wykluczeniu
z postępowania i spełnia warunku udziału w postępowaniu, a którego oferta odpowiada
wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym SWZ i została oceniona, jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane w SWZ kryteria oceny.
22.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie
zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty i jednocześnie zamieści informację
na stronie internetowej oraz w miejscu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu, o:
1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo
miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności
wykonawcy (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia),
którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca
zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności pozostałych
wykonawców (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia), którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną poszczególnym
ofertom w zakresie każdego kryterium oceny ofert jak i łączną punktację dla każdej
z ofert,
2. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
3. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone i powodach odrzucenia ofert,
4. unieważnieniu postępowania
22.3. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, Wykonawca, którego oferta została
uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest:
1. przedłożyć kopie uprawnień osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia
wskazanych w pkt 12.5.
2. przedłożyć Zamawiającemu umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie
realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
3. podać nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców
i osób ustanowionych do kontaktu z ramienia podwykonawców, zaangażowanych
w realizację zamówienia, jeżeli zamówienie będzie realizowane przy udziale
podwykonawców, o ile wykonawcy ci znani są Wykonawcy przed zawarciem
umowy.
22.4. Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez
Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
22.5. Wszelkie istotne dla stron postanowienia, w tym dopuszczalne zmiany umowy, zawiera
wzór umowy stanowiący Załącznik nr 5. Umowa zostanie zawarta na podstawie
złożonej oferty Wykonawcy.
23.
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
23.1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej
w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5% ceny
całkowitej (brutto) podanej w ofercie.
2) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego
wykonania przed podpisaniem umowy.
24.
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE
DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY, OGÓLNE WARUNKI UMOWY ALBO WZÓR UMOWY
24.1. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego SWZ.
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
25.1. Zamawiający informuje, że postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę
z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023, poz.
1605, 1720), a zatem nie jest możliwe stosowanie środków odwoławczych określonych
w tej ustawie.
26.
WALUTA W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ
NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA
26.1. Rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia będą prowadzone w PLN.
27. INFORMACJE DODATKOWE
27.1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy
Regulaminu.

Uwagi:
28.
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016), dalej ,,RODO", informuję, że:
?administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
WODKAN Przedsiębiorstwo
Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim z siedzibą w Ostrowie
Wielkopolskim, ul. Partyzancka 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego
przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział
Gospodarczy KRS, legitymującym się numerem KRS 0000039816 oraz numerem NIP
622-010-58-04 i REGON 250521343, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości
51.186.750,00 złotych; nr tel.: 62 738 77 12, e-mail: biuro@wodkan.com.pl
?WODKAN Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. wyznaczyło Inspektora
Danych Osobowych. Z inspektorem można kontaktować się poprzez e-mail:
daneosobowe@wodkan.com.pl.
?
?
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na roboty
budowlane w projekcie pn.: Elektrownia fotowoltaiczna na terenie Stacji Uzdatniania
Wody w Ostrowie Wielkopolskim.
W niektórych sytuacjach Zamawiający może przekazywać Pani/Pana dane osobowe
osobom trzecim, jeśli będzie to konieczne do dochodzenia praw i obowiązków
wynikających z umowy lub obowiązujących przepisów prawa;
Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym przez
Zamawiającego tj. pracownikom i współpracownikom Zamawiającego, którzy muszą mieć
dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym
Zamawiający zleci to zadanie, innym odbiorcom danych np. kurierom (lub placówkom
pocztowym), kancelariom prawnym lub instytucjom upoważnionym z mocy prawa
do otrzymania przedmiotowych danych;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
?Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres wykonywania
przez Zamawiającego ciążących na nim obowiązków prawnych, w którym przepisy prawa
nakazują Zamawiającemu przechowywać dane osobowe, w którym Zamawiający może
ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązków wynikających z przepisów
prawa oraz ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń i wierzytelności przez
Zamawiającego;
?obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych pochodzących bezpośrednio
od Pani/Pana dotyczących: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru PESEL
jest wymogiem umownym związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa - tj. ich niepodanie uniemożliwia udział
w w/w postępowaniu;
?w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
?posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO2;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;
?
29.
nie przysługuje Pani/Panu:
? prawo do usunięcia danych osobowych, o ile zostały spełnione przesłanki wskazane
w art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

Kontakt:
13.6. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami, ze strony Zamawiającego,
jest: w sprawach technicznych Dział Energetyki i Automatyki tel. 62 738 77 63,
w sprawach postępowania przetargowego: Wydział TTI, tel. 62 738 77 05, 62 738 77 06,
adres e-mail: biuro@wodkan.com.pl, w godz. pomiędzy 7:00 a 15:00, od poniedziałku do piątku,
z wyjątkiem dni wolnych od pracy i dni ustawowo wolnych od pracy (dni świątecznych).

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.