lubelskie (Puławy)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont, rekonstrukcja i renowacja elewacji północnej kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-03-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka Trójcy Przenajświętszej w Kochłowicach ul. Ks. Ludwika Tunkla 2 41-707 Ruda Śląska powiat: Ruda Śląska tel +48 32 242 88 67 |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Ruda Śląska |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel +48 32 242 88 67 |
Termin składania ofert: | 2024-04-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE o udzielenie zamówienia w postępowaniu zakupowym dotyczącym zadania pn. ,,Remont, rekonstrukcja i renowacja elewacji północnej kościoła p.w. Trójcy Przenajświętszej w Rudzie Śląskiej Kochłowicach. (Nr rej. zab. A/1312/83)" Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja robót budowlanych i prac konserwatorskich przy zabytku nieruchomym - kościele Trójcy Przenajświętszej, wpisanym do rejestru zabytków decyzją A/1312/83, na zadaniu inwestycyjnym pn.: Remont, rekonstrukcja i renowacja elewacji północnej kościoła p.w. Trójcy Przenajświętszej w Rudzie Śląskiej Kochłowicach. Zapytanie ofertowe Strona 2 z 20(Nr rej. zab. A/1312/83)". 4.2 . Zakres prac składających się na przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Stan istniejący: Obiekt objęty przedmiotem zamówienia jest budynkiem kultu religijnego. Budowę kościoła rozpoczęto 18.04.1900 r. wg projektu Ludwiga Schneidera, a proboszczem był ks. Ludwik Tunkel. Budowa trwała ponad dwa lata. W 1902 r. konsekracja kościoła pod wezwaniem Trójcy Przenajświętszej przez ks. kardynała Georga Koppa. Kościół otrzymał sześć dzwonów, z czego 5 zabudowano na wieży południowej, a 1 w sygnaturce. Kościół jest wolnostojący, niepodpiwniczony, w stylu neoromańskim z elementami neogotyku. Orientowany, na planie krzyża łacińskiego, z prezbiterium i hełmami. Na południowej wieży zegary. Ściany kościoła oraz mury obu wież dwuwarstwowe (cegła i kamień). Więźba kościoła drewniana. Obecny stan zachowania to niewątpliwie skutek prowadzonej od 1941 r. eksploatacji górniczej. Pierwsze poważne uszkodzenia to lata 70-te XX w. W latach 80-tych i 90-tych wykonano kolejne zabezpieczenie i naprawy konstrukcyjne budynku kościoła. W 2016 roku wystąpiła awaria wież kościoła spowodowana między innymi wpływami eksploatacji górniczej. Obiekt wymaga szybkiej kontynuacji rozpoczętego remontu ze względu na potencjalne zagrożenia z przyczyn jw. Opis inwestycji: Celem zadania jest przywrócenie pełnej sprawności technicznej elewacji i murów kościoła od strony północnej wraz z jego pierwotnymi walorami estetycznymi. W 2016 roku, w wyniku eksploatacji górniczej obiekt kościoła uległ awarii, co skutkowało rozpoczęciem prac remontowo-konserwatorskich elewacji i murów kościoła w 2017 r. Dotychczas wyremontowano wieże i elewacje frontową, schody wejściowe, elewację prezbiterium wraz z elewacjami przyległymi, elewacje od strony południowej. W latach 2024-2025 planuje się kontynuować i zakończyć prace remontowo- konserwatorskie na elewacjach kościoła od strony północnej. Stan zachowania tych elewacji jest bardzo zły i wymaga prac remontowo-konserwatorskich, by uniknąć awarii. Widoczne są wybrzuszenia kamiennej okładziny wraz z kamiennym wystrojem, odspojenia, rozległe pęknięcia i zarysowania. Niepodjęcie prac remontowych może spowodować awarię, zagrażającą bezpieczeństwu w otoczeniu kościoła. Zapytanie ofertowe Strona 3 z 20Zakres prac obejmuje w szczególności: Przemurowania odspojonej warstwy licowej z bloków kamiennych, gzymsów itp. skotwienia elementów, naprawę pęknięć i zarysowań murów kościoła, wzmocnienia strukturalne pow. kamiennych, rekonstrukcję brakującego wystroju kamiennego, wymianę spoinowania, uzupełnienie ubytków, scalenie kolorystyczne uzupełnień, hydrofobizację. Konserwację techniczną i estetyczną rzeźby Św. Jana Ewangelisty. Prace objęte są Pozwoleniem nr K/606/2018 i Dec. K/366/2022 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków oraz Decyzją nr 340/2020 Prezydenta Miasta Ruda Śląska zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę. 4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego stanowiący opis zakresu robót będących przedmiotem zamówienia, składający się z: 1) Program prac konserwatorskich; 2) Projekt Techniczny; 3) Szkic graficzny przedstawiający zakres prac objęty niniejszym postępowaniem zakupowym; 4) Przedmiar; 5) Pozwolenia na budowę - decyzja nr 340-20 z dnia 29.06.2020 r, w zakresie odnoszącym się do pkt 1-4; 6) Pozwolenia K/606/2018 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 08.06.2018 r, w zakresie odnoszącym się do pkt 1-4; Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie Miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej. 4.4. Rozwiązania równoważne. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne". W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując Zapytanie ofertowe Strona 4 z 20dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz ,,lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wszystkie materiały użyte w trakcie realizacji zamówienia muszą spełniać normy wymagane przy pracach konserwatorskich na obiekcie zabytkowym. Składanie ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, należy złożyć: w siedzibie Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka Trójcy Przenajświętszej w Kochłowicach ul. Ks. Ludwika Tunkla 2, 41-707 Ruda Śląska 10.2 W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego do dnia 25 kwietnia 2024 r. do godz. 18.00. 10.3 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godz. wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 10.1, a nie data jej wysłania. Zapytanie ofertowe Miejsce i termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie do 30 listopada 2025 r. Rozdział 6 Wymagania: Gwarancja i rękojmia Wykonawca jest obowiązany udzielić gwarancji na przedmiot zamówienia na okres 3 lat licząc od daty odbioru końcowego. Okres rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi 3 lata. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 6.1 . O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie: 6.1.2 posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że na przestrzeni ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie prace remontowo - konserwatorskie elewacji obiektów sakralnych ceramicznych (cegła) i kamiennych - w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, na co najmniej pięciu takich obiektach, o powierzchni nie mniejszej niż 700 m2 na każdym z tych obiektów. Zapytanie ofertowe Strona 5 z 206.1.3 Dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia: a) min. jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą: ? uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres umożliwia mu kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz ? spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz ? doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy co najmniej 5 robót obejmujących zakres, o którym mowa w pkt 6.1.2 b) min. jedną osobę będącą konserwatorem dzieł sztuki, która będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich, spełniającą wymagania wskazane w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz, posiadającą doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich co najmniej 5 robót obejmujących zakres, o którym mowa w pkt 6.1.2 Funkcji Kierownika budowy oraz Kierownika prac konserwatorskich nie może pełnić ta sama osoba. Doświadczenie Kierownika budowy oraz Kierownika prac konserwatorskich będzie podlegało ocenie według kryteriów oceny ofert opisanych w pkt 13.2. Zapytania ofertowego. 6.1.4 Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu lub nie wykażą spełniania tych warunków. 6.2 Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.). Wzór oświadczenia w tej sprawie stanowi załącznik do Zapytania ofertowego. 6.3 Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.2 podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie Zapytanie ofertowe Strona 6 z 20bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 6.4. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 6.3 następuje na okres trwania ww. okoliczności. 6.5. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 6.3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Zapytanie ofertowe Strona 7 z 20Rozdział 7 DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW 7.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania ofertowego: wykazu prac konserwatorskich wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są protokoły odbioru takich robót przez wojewódzkiego konserwatora zabytków, b) w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.3 Zapytania ofertowego: dokumenty potwierdzające spełnienie określonych warunków przez w/w osoby. 7.2. W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.) - wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego) - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego. 7.3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji. Rozdział 8 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM W niniejszym postępowaniu nie przewiduje się złożenia wadium. Rozdział 9 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 9.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 9.1. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego. 9.2. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie w formie pisemnej (papierowej). Zapytanie ofertowe Strona 8 z 209.3. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 9.4. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty. 9.5. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 9.6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 9.7. Strony oferty powinny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. 9.8. Każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść ma zostać podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. 9.9. Oferta musi zawierać: a) Formularz ofertowy (Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. b) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 Zapytania ofertowego. c) W przypadku osób prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej - dokumenty potwierdzające umocowanie osoby która podpisała ofertę, do reprezentowania Wykonawcy. d) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy); 9.10. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 9.9 należy umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia: OFERATA NA: ,,Remont, rekonstrukcja i renowacja elewacji północnej kościoła p.w. Trójcy Przenajświętszej w Rudzie Śląskiej Kochłowicach. (Nr rej. zab. A/1312/83)" Nie otwierać przed 25.04.2024 przed godziną 18.00 9.11. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego Zapytanie ofertowe Strona 9 z 209.12. 9.13. 9.14. 9.15. 9.16. 9.17. 9.18. zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu). Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE". W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Termin związania ofertą upływa w dniu 25 maja 2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 9.14 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, może zwrócić się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 9.17 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami. 11.2. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. Ryzyko zmiany stawki podatku VAT obciąża Wykonawcę. 11.3. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 11.1 i 11.2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową realizację przedmiotu zamówienia określonego w Projekcie umowy, z materiałami/ urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej. 11.4. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację przedmiotu zamówienia. 11.5. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 168) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, poz. 386 ze zm.), za którą podejmuje się zrealizować przedmiot zamówienia. 11.6. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy (Załącznik Nr 2 do Zapytanie ofertowego). Rozdział 12 BADANIE OFERT 12.1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i przesłania dodatkowych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi w terminie 7 dni od daty otrzymania zapytania, pod rygorem odrzucenia oferty. Zapytanie ofertowe Strona 11 z 20Rozdział 13 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 13.1. 13.2. 13.3. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: a) cena ofertowa 40 pkt; b) doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik budowy 30 pkt; c) doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik prac konserwatorskich 30 pkt. Każdy z Wykonawców w ww. kryteriów otrzyma odpowiednią liczbę punktów, wyliczoną w następujący sposób: ad. a) cena ofertowa IPc - maksymalnie 40 pkt - wg następującego wzoru: IPc= CN xZc CB gdzie poszczególne litery oznaczają: IPc - liczba punktów w kryterium ,,cena ofertowa", CN - cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert, CB - cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej), Zc - znaczenie (waga) kryterium ,,cena ofertowa" wyrażone w punktach - 40 pkt. Uwaga! Przy obliczaniu punktów w kryterium cena ofertowa, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie. ad. b) doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik budowy - maksymalnie 30 pkt: Za każde dodatkowe doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy (tj. powyżej warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1.3 lit. ,,a" Zapytania ofertowego) przy pracach remontowo - konserwatorskich elewacji obiektów sakralnych ceramicznych (cegła) i kamiennych - w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, na co najmniej pięciu takich obiektach, o powierzchni nie mniejszej niż 700 m2 na każdym z tych obiektów, Zamawiający przyzna 1 punkt za każdy taki obiekt. Punktów w danej kategorii nie przyznaje się za doświadczenia zawodowe Zapytanie ofertowe Strona 12 z 20objęte limitem podstawowym ilości minimalnej, o której mowa w pkt 6.1.3 lt. ,,a", lecz jedynie za doświadczenia powyżej danego limitu. Tak otrzymaną punktację za doświadczenie kierownika budowy Zamawiający podstawi do wzoru: doświadczenie kierownika budowy badanej oferty IPdkb = -------------------------------------------------------------- x 30 największe oferowane doświadczenie kierownika budowy W zakresie tego kryterium można otrzymać maksymalnie 30 punktów. ad. c) doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik prac konserwatorskich - maksymalnie 30 pkt: Za każde dodatkowe doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich (tj. powyżej warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1.3 lit. ,,b" Zapytania ofertowego) przy pracach konserwatorskich elewacji obiektów sakralnych ceramicznych (cegła) i kamiennych - w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, na co najmniej pięciu takich obiektach, o powierzchni nie mniejszej niż 700 m2 na każdym z tych obiektów, Zamawiający przyzna 1 punkt za każdy taki obiekt. Punktów w danej kategorii nie przyznaje się za doświadczenia zawodowe objęte limitem podstawowym ilości minimalnej o której mowa w pkt 6.1.3 lit. ,,b", lecz jedynie za doświadczenia powyżej danego limitu. Tak otrzymaną punktację za doświadczenie kierownika budowy Zamawiający podstawi do wzoru: doświadczenie kierownika prac konserwatorskich badanej oferty IPdkpk = ------------------------------------------------------------------ x 30 największe oferowane doświadczenie kierownika prac konserwatorskich W zakresie tego kryterium można otrzymać maksymalnie 30 punktów. 13.4. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma końcową (łączną) ilość punktów wyliczoną w następujący sposób: KIP = IPc + IPdkb+ IPdkpk gdzie poszczególne symbole oznaczają: KIP - końcowa liczba punktów, IPc - liczba punktów uzyskanych w kryterium: cena ofertowa, IPdkb - liczba punktów uzyskanych w kryterium: doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik budowy IPdkpk - liczba punktów uzyskanych w kryterium: doświadczenie osoby wskazanej jako Kierownik prac konserwatorskich. Zapytanie ofertowe Strona 13 z 20Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację. 13.5.W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena. 13.6.Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 13.5. niniejszego Zapytania ofertowego, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Rozdział 14 OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 14.1. 14.2. 14.3. 14.4. 14.5. 14.6. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: a) będzie złożona w niewłaściwej formie, a) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, b) zawiera błędy w obliczeniu ceny, których nie można poprawić, c) Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt. 9.15 lub 9.17 Zapytania ofertowego, na przedłużenie terminu związania ofertą, d) została złożona bez odbycia wizji lokalnej o której mowa w Rozdziale 16; e) wykonawca nie udzielił odpowiednich wyjaśnień oraz/lub nie przesłał właściwych dokumentów zgodnie z pkt 12.1. f) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, g) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i wyjaśnień dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia (jednokrotnie) zgodnie z pkt 12.1. Może również poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na faks lub adres pocztowy). Zapytanie ofertowe Strona 14 z 2014.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w szczególności w przypadkach: ? jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, ? jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione ? jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, ? jeżeli postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną; ? wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie również prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Rozdział 15 INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 15.1. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy. 15.1. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 15.2. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także nieodesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. 15.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy zostaną wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę. 15.4. Przed zawarciem umowy Wykonawca ma obowiązek przedłożenia uproszczonego kosztorysu ofertowego. Zapytanie ofertowe Strona 15 z 20Rozdział 16 WIZJA LOKALNA 16.1. Z uwagi na specyficzny charakter zamówienia, jakim są prace konserwatorskie zabytku Zamawiający informuje, iż złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na obiekcie objętym zamówieniem tj. kościele p.w. Trójcy Przenajświętszej w Rudzie Śląskiej Kochłowicach, w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami zamówienia (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją robót budowlanych). Chęć uczestnictwa Wykonawcy w wizji lokalnej należy zgłosić Zamawiającemu pocztą elektroniczną e- mail: cezariusz.wala@katowicka.pl 16.2. Termin i miejsce wizji lokalnej: a) Miejsce wizji lokalnej: budynek kościoła p.w. Trójcy Przenajświętszej w Rudzie Śląskiej Kochłowicach; b) Termin: 11 kwietnia 2024 r. godzina 12:00 16.3. Wizja lokalna może odbyć się z udziałem upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego: 16.4. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśniania wątpliwości dotyczących treści Zapytania ofertowego, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące Zapytania ofertowego. 16.5. Zamawiający informuje, iż odbycie wizji lokalnej ma charakter obligatoryjny, w takim przypadku złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty Wykonawcy na podstawie pkt. 14.2. lit d) Zapytania ofertowego. 16.6. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony przez Zamawiającego protokół. 16.7. Protokół zostanie podpisany przez potencjalnych Wykonawców, którzy wezmą udział w wizji lokalnej. 16.8. Protokół będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej. Rozdział 17 POSTANOWIENIA UMOWY 17.1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym (Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego). 17.2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 17.1. 17.3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach określonych w Projekcie umowy. 17.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego. Zapytanie ofertowe Strona 16 z 20Rozdział 18 OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA 18.1. Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu. Ewentualne zapytania wykonawcy mogą składać w formie pisemnej nie później niż w terminie 10 dni przed upływem terminu składania ofert. Treść zapytań i odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie : www.kochlowice.wiara.org.pl 18.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zaproszenia do składania ofert, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zaproszenia do składania ofert zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania. 18.3. Zamawiający udzieli wyjaśnień/odpowiedzi na zapytania wykonawców niezwłocznie, nie później jednak niż na 5 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zaproszenia do składania ofert wpłynął do zamawiającego nie później niż na 10 dni przed upływem terminu składania ofert. 18.4. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w pkt 18.3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 18.5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zaproszenia do składania ofert, o którym mowa w pkt 18.3. 18.6. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zaproszenia do składania ofert. Zmianę Zaproszenia do składania ofert zamawiający zamieści w miejscach publikacji zapytania. 18.7. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania. 18.8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zaproszenia do składania ofert a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego. Rozdział 19 SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU 19.1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Zapytanie ofertowe Strona 17 z 20ustawy z dnia 2 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640), osobiście, za pośrednictwem posłańca. 19.2. W sytuacjach przewidzianych w treści Zapytania ofertowego dopuszczalnym jest komunikacja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.).Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 19.3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią. 19.4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Parafia Rzymskokatolicka Trójcy Przenajświętszej w Kochłowicach ul. Ks. Ludwika Tunkla 2, 41-707 Ruda Śląska Adres poczty elektronicznej: cezariusz.wala@katowicka.pl 19.5. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: proboszcz Parafii ks. Cezariusz Wala lub osoba posiadająca jego pełnomocnictwo. 19.6. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami. Rozdział 20 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej ,,RODO",Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych; Zapytanie ofertowe Strona 18 z 205) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących służy realizacji procesu wyłonienia Wykonawcy na wskazane zadanie w związku z realizacją umowy o dofinansowanie projektu pn. ,,Remont budowlano-konserwatorski wieży kościoła parafialnego pw. Św. Piotra i Pawła Apostołów w Zawierciu (Nr rej.zab. A/298/10)" w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 6) Wykonawca posiada: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi horyzontalnymi oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; 7) Wykonawcy nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. |
© eurobudowa.pl 2004-2024