dolnośląskie (Legnica)
dolnośląskie (Lubin)
dolnośląskie (Wałbrzych)
dolnośląskie (Wałbrzych)
śląskie (Katowice)
mazowieckie (Somianka)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Podlewanie zieleni |
Data zamieszczenia: | 2024-04-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Michałowice Reguły, ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 05-816 Michałowice powiat: pruszkowski tel. 22 350 91 91, ww.361 przetargi@michalowice.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Michałowice |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 22 350 91 91, w |
Termin składania ofert: | 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Podlewanie zieleni na terenie gminy Michałowice". OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na podlewaniu drzew na terenie gminy Michałowice. 2. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania prac objętych umową w terminie, zgodnie z harmonogramem i/lub ,,Poleceniem wykonania" Zamawiającego we wskazanych lokalizacjach, w terminach dostosowanych do warunków pogodowych (brak deszczu, susza, wysokie temperatury), w celu zachowania właściwego wzrostu i rozwoju roślin - do czasu wyczerpania przewidzianych w umowie środków finansowych na podlewanie drzew, 2) przeprowadzania podlewania w godz.ch od 18.00 do 7.00, 3) wykonania prac zgodnie z wymogami bhp oraz utrzymywania miejsca prac w czystości i porządku, 4) dowiezienia wody do podlewania beczkowozem w miejsce podlewanych drzew, 5) podlania każdego drzewa 40l wody podczas jednego podlewania, 6) wykonywania prac w sposób niepowodujący szkód, w tym zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz zapewniający ochronę uzasadnionych interesów osób trzecich, pod rygorem odpowiedzialności cywilnej za powstałe szkody, 7) ubezpieczenia prac z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z dodatkowymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, 8) posiadania ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji umowy, 9) usunięcia na swój koszt wszelkich szkód, powstałych w trakcie wykonywania prac (dot. m. in. materiału roślinnego, uszkodzeń istniejących nawierzchni, instalacji, obiektów małej architektury), 10) protokolarnego dokonywania odbioru zakończonych, zgłoszonych do odbioru prac, 11) sporządzenia kompletnej dokumentacji rozliczeniowej i przedstawienia jej Zamawiającemu do odbioru prac, 12) zabezpieczenia zieleni (drzewa, krzewy, trawniki) przed uszkodzeniami w trakcie prowadzonych prac, a w przypadku powstałych uszkodzeń odbudowania powierzchni biologicznie czynnej, 13) zapewnienia dojścia i dojazdu do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie prowadzonych prac, 14) każdorazowego zabezpieczenia, uporządkowania i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac, 3. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania miejsc poboru wody w niezbędnej ilości do podlewania drzew. Zamawiający nie zapewnia wody i nie wskazuje miejsc poboru wody. Koszt zakupu wody pokrywa w całości Wykonawca. 4. Środki transportu, wykorzystywane do wykonywania prac mają bezwzględny zakaz wjazdu na trawniki przyuliczne, chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe itp. pod rygorem nałożenia kary. 5. Środki transportu, wykorzystywane do wykonywania prac, winny być oznakowane (logo, pełna nazwa i adres firmy). 6. Pracownicy Wykonawcy, wykonujący prace na rzecz Zamawiającego, winni być ubrani w estetyczne ubrania robocze, a w przypadku wykonywania prac w pasie drogowym dodatkowo kamizelki odblaskowe. Dokument nr: ZP.271.2.8.2024 Otwarcie ofert: Niepubliczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.04.2024 r. o godz. 10:30. Składanie ofert: MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT: 1. Wykonawca składa ofertę w jednej z wymienionych poniżej form: 1) w formie elektronicznej w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przesłanej na adres poczty elektronicznej email: przetargi@michalowice.pl 2) w formie dokumentowej - w postaci elektronicznej w formacie Zip bądź 7-Zip przesłanej na adres poczty elektronicznej email: przetargi@michalowice.pl 3) w formie pisemnej papierowej w zamkniętej kopercie - w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy Michałowice, 05-816 Michałowice, Reguły, Ul. Al. Powstańców Warszawy 1, Sala Obsługi, Biuro Podawcze; Oferty należy złożyć w terminie do dnia 22.04.2024 r., do godz. 10:00. Miejsce i termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w terminie od 1 maja 2024 r. do 31 sierpnia 2024 r. SPOSÓB I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Miejsce realizacji: teren Gminy Michałowice Wymagania: ofert w postępowaniu, prowadzonym bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych 7. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powodu niedyspozycyjności personelu (absencja pracownicza), jak również awarii sprzętu Wykonawcy. W takich sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową. 8. Wykonawca wraz z ofertą dołączy Kosztorys ofertowy stanowiący Załącznik nr 7. Kosztorys ofertowy stanowi integralną część ,,Formularza ofertowego". 9. Podane w ,,Harmonogramie" i w ,,Kosztorysie ofertowym" ilości drzew są szacunkowe, podane w celu prawidłowej wyceny zamówienia. Ilość podlewanych drzew może ulec zmniejszeniu. Wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie z tego tytułu. 2. W przypadku złożenia oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej dopuszcza się, aby dokument elektroniczny oferty został zaszyfrowany (opatrzony hasłem dostępowym) korzystając z narzędzia 7-Zip. 3. W sytuacji zaszyfrowania pliku Wykonawca zobowiązany jest do przesłania hasła dostępu do pliku oferty wraz z innymi informacjami niezbędnymi dla prawidłowego dostępu do oferty jeżeli są wymagane niezwłocznie po upływie terminu na składanie ofert a nie później niż przed terminem otwarcia ofert na adres poczty elektronicznej e-mail: przetargi@michalowice.pl w oddzielnej wiadomości elektronicznej. W temacie przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego wiadomość dotyczy oraz nazwę Wykonawcy albo dowolne oznaczenie pozwalające na jego identyfikację. W przypadku zaszyfrowania (opatrzenia hasłem) oferty i nie przesłania pliku umożliwiającego odszyfrowanie oferty albo gdy przesłane dane nie będą wystarczające do odszyfrowania pliku oferty zostaje uznana za niezłożoną w postępowaniu. Za termin złożenia oferty Zamawiający rozumie: 1) datę i godzinę wpływu oferty w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego, 2) datę i godzinę wpływu oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Oferty złożone po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcy i nie będą podlegały badaniu oraz ocenie. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie lub zaginięcie ofert nieoznaczonych wyraźnie i niezaadresowanych zgodnie z wymogami niniejszego ,,Zapytania ofertowego". WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki i wykażą ich spełnienie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem poniżej oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: ? Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi działalność gospodarczą. O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG. Na potwierdzenie czego Wykonawca wraz z ofertą złoży w/w dokumenty. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonych dokumentów. ? posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. ? sytuacji finansowej lub ekonomicznej Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. ? posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. ? posiadania potencjału technicznego Wykonawca musi wykazać, że dysponuje potencjałem ekonomicznym i technicznym do wykonania danego zamówienia: a) min. 4 mauzery o pojemności 1m3 b) min. 1 beczkę montowaną na samochód ciężarowy z hakiem o pojemności 6m3 c) min. 1 samochód wyposażony w zbiornik o pojemności 8m3 Na potwierdzenie powyższego warunku Wykonawca wraz z ofertą złoży Wykaz sprzętu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 ? posiadania potencjału osobowego Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę ww. warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia/nie spełnia - na podstawie analizy złożonych przez Wykonawcę oświadczeń. Z treści załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń ma jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca ten warunek spełnia. KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY: ? cena - waga w %: 100 1) Sposób obliczania wartości punktowej: Wartość punktowa za ww. Kryterium nr 1 ,,OFEROWANA CENA CAŁKOWITA BRUTTO" (PC) wyliczana jest według wzoru: PC = CN/CR x 100 pkt. gdzie: PC - liczba punktów badanej oferty dla kryterium ceny brutto zamówienia CN - najniższa oferowana cena brutto zamówienia spośród wszystkich ofert nieodrzuconych CB - cena brutto badanej oferty 100 - waga kryterium Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w Kryterium Nr 1. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Maksymalna liczba uzyskanych w ww. kryterium punktów wynosi 100. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ POMIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami następuje poprzez: 1) przesyłanie wniosków o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@michalowice.pl wraz z kopią na adres: przetargi@michalowice.pl bądź na adres Zamawiającego. 2) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego w terminie 2 dni przed wyznaczonym w Zapytaniu ofertowym terminem składania ofert. 2. W korespondencji Wykonawca winien posługiwać się znakiem postępowania wskazanym w Zapytaniu ofertowym. 3. Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie zamówienia są: 1) W sprawach merytorycznych dot. przedmiotu zamówienia: a) Joanna Skrzydlewska - Kierownik referatu ochrony środowiska b) Magdalena Zielińska - Inspektor ds. ochrony środowiska 2) W sprawach proceduralnych (formalno - prawnych): a) Kinga Niedźwiecka-Reszczyk- Kierownik Referatu Zamówień Publicznych b) Marta Opłocka - Inspektor Referatu Zamówień Publicznych c) Karolina Kulesza - Inspektor Referatu Zamówień Publicznych 4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynie po terminie określonym w ust. 1 pkt. 2) Zamawiający może pozostawić je bez odpowiedzi. 5. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, lecz nie później niż na 1 dzień przed terminem składania ofert. 6. Zamawiający zamieści treść wyjaśnień na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania bez ujawniania źródła zapytania lub prześle do Wykonawców do których kierował Zapytanie ofertowe. 7. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane drogą elektroniczną wymagają na żądanie każdej ze Stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 8. Oświadczenie, wniosek, zawiadomienie, zapytanie lub informację uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarły do drugiej strony w taki sposób, że mogła zapoznać się z ich treścią. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany adres mailowy podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem. 9. W wypadku złożenia oferty przez Wykonawców występujących wspólnie - korespondencja będzie kierowana na adres korespondencyjny (odpowiednio: e-mail) lidera Konsorcjum bądź Pełnomocnika, ze skutkiem doręczenia dla wszystkich podmiotów składających wspólną ofertę. INFORMACJE DODATKOWE: MODYFIKACJE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO I WYDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA OFERT 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść Zapytania ofertowego. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieści na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania bądź przekaże Wykonawcom którym przesłano Zapytanie ofertowe. Zamawiający rozumie ,,uzasadniony przypadek" jako: wadę w opisie przedmiotu zamówienia mającą wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, konieczność zmiany opisu przedmiotu zamówienia wynikającą ze zmniejszenia lub zwiększenia środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania, odpowiedzi na zadane zapytania i wyjaśnienia, zmiany warunków udziału. 2. Jeżeli dokonano istotnych zmian w treści Zapytania ofertowego Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach. 3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 1. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego. 2. Wraz z ofertą muszą być złożone wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 3. Oferta musi być sporządzona pisemnie w języku polskim, z zachowaniem jednej z form dopuszczonych w Zapytaniu ofertowym, zapewniając pełną czytelność jej treści pod rygorem nieważności. 4. Dokumenty składające się na ofertę oraz składane wraz z ofertą w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 5. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, za wyjątkiem dokumentu pełnomocnictwa, który należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6. Formularz należy złożyć w formie oryginału z wykorzystaniem załączonego druku. Ofertę należy złożyć na (bądź w formie) druku ,,Formularz ofertowy" załączonym do niniejszego Zapytania. Wykonawcy nie wolno dokonywać żadnych zmian merytorycznych we wzorze druku ,,Formularza ofertowego" opracowanym przez Zamawiającego. 7. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy albo przez osobę umocowaną przez osobę upoważnioną, w przypadku składania oferty wspólnej - przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty w formie dokumentowej niezbędne do zachowania dokumentacji formy czynności prawnej jest złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie. Przy czym osoba ta powinna być upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy. 8. Zamawiający uznaje, że podpisem jest złożony własnoręczny znak, (postać papierowa) z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli ten znak nie jest czytelny lub nie zawiera pełnego imienia i nazwiska, to znak musi być uzupełniony pieczęcią lub w inny sposób umożliwić odczytanie imienia i nazwiska podpisującego. 9. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail Zamawiającego. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w konkursie. 10. Poprawki powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby upoważnionej. 11. Koszt sporządzenia i złożenia oferty ponosi Wykonawca. 12. Wykonawca wskaże w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Informację w tym zakresie należy umieścić w ,,Zapytaniu ofertowym". 13. Dokumenty wchodzące w skład oferty: 1) Formularz Oferty stanowiący Załącznik nr 1 - prawidłowo wypełniony; 2) Kosztorys ofertowy - sporządzony przez Wykonawcę; 14. Dokumenty składane wraz z ofertą: 1) Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie stanowiące załącznik nr 2; 2) Wykaz sprzętu - załącznik nr 6; 3) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona ,,za zgodność z oryginałem" przez notariusza) oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U z 2024, poz. 307), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 15. Oferta, Oświadczenie oraz Wykaz sprzętu muszą być złożone w oryginale. 16. Oferty składane są w języku polskim. 17. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 18. Podpisy Wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. 19. W przypadku podpisania oferty lub załączników przez osobę bez umocowania prawnego do reprezentacji firmy, dla uznania ważności oferta musi zawierać oryginał stosownego pełnomocnictwa lub kopię stosownego pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie. 20. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości 21. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu zamówienia przez Wykonawców. W tej sytuacji Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz podpisaniu umowy. W przypadku wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu zamówienia każdy z Wykonawców poświadcza za zgodność z oryginałem własne dokumenty. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu - czytelny podpis lub imienna pieczątka osoby uprawnionej do składania oświadczeń wiedzy/woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy. 22. Informacje dotyczące wprowadzania zmian, poprawek, modyfikacji, uzupełniania i wycofania złożonej oferty. 1) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienie złożonej oferty tylko przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wówczas złożyć pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian według takich samych zasad jak składana oferta tj. w kopercie, przy czym koperty te powinny być oznakowane napisem ,,ZMIANA". Koperty te w przypadku składania ofert w formie pisemnej lub pliki te w przypadku składania Strona 8 z 14 ofert w formie elektronicznej lub dokumentowej zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany. 2) Wykonawca może wycofać złożoną ofertę z postępowania przed upływem terminu składania ofert poprzez złożenie pisemnego zawiadomienia z napisem na kopercie "WYCOFANIE" (w przypadku formy papierowej) lub przesłanie pisemnego zawiadomienia drogą elektroniczną na adres przetargi@michalowice.pl. Koperty lub e-maile z ofertami wycofanymi nie będą otwierane. Pisemne zawiadomienia, o których mowa powyżej powinny być podpisane przez osoby upoważnione. Informacje o zastrzeżeniu informacji zawierających tajemnicę przedsiębiorstwa: 23. Nie później niż w terminie składania ofert Wykonawca może zastrzec te informacje w ofercie, które nie mogą być udostępniane, ponieważ zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233). Załączniki zawierające informacje zastrzeżone należy podkreślić w wykazie załączników do oferty i umieścić w oddzielnym pakiecie spiętym, ponumerowanym i opatrzonym nazwą: ,,Załączniki zastrzeżone". Zapisy dotyczące postaci papierowej oferty: 24. W przypadku składania oferty w postaci papierowej zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była parafowana przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertę podpisuje więcej niż jedna osoba wystarczająca jest parafa jednej z nich. 25. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była kolejno ponumerowana, a także aby strony oferty były trwale ze sobą połączone. 26. Podpisy Wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 27. Wszelkie poprawki i skreślenia tekstu należy dokonywać w ten sposób, by treść poprawki i poprzednich zapisów była czytelna. Każda z poprawek i skreśleń powinna być opatrzona podpisem Wykonawcy, w przeciwnym razie nie będzie uwzględniona. 28. Ofertę w formie pisemnej (postać papierowa) wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń, przed upływem terminu otwarcia ofert. 29. Koperta ma być zaadresowana według poniższego wzoru: ZAMAWIAJĄCY: Gmina Michałowice, 05-816 Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 Nazwa i adres, nr telefonu, adres e-mail Wykonawcy: ...................... Oferta na: ,,Podlewanie zieleni na terenie gminy Michałowice." nr sprawy: ZP.271.2.8.2024 Nie otwierać przed: 22.04.2024 godz. 10:30 30. Opakowanie ofert spełnia funkcję porządkową, nieobarczoną rygorem odrzucenia oferty, jednakże w przypadku innego opakowania i oznaczenia oferty, lub jego braku, Wykonawca składający ofertę ponosi ryzyko z tego faktu wynikające. 31. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia wyznaczonego na składanie ofert. SPOSÓB OBLICZENIA CENY: 1) Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną za wykonanie zamówienia. 2) W ,,Formularzu ofertowym" należy podać cenę oferty: a) cenę netto (bez podatku VAT), b) podatek VAT, c) cenę brutto (łącznie z podatkiem VAT ). 3) Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w niniejszym ,,Zapytaniu ofertowym", w ,,Kosztorysie ofertowym" oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 4) Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonej stawki podatku VAT. 5) Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 6) Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich do dwóch miejsc po przecinku, i stanowi maksymalne wynagrodzenie za wykonane roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia. 7) Łączna cena brutto oferty musi być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z ustawą z dnia 9 maja 2014 r. - o informowaniu o cenach towarów i usług (tj. Dz. U. z 2023 roku poz. 168 ze zm.). 8) Cenę oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 gr pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. 9) Cena przedstawiona w ofercie Wykonawcy jest ceną ryczałtową w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. 10) Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług oraz ewentualnych opustów i rabatów). Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia i które są konieczne dla prawidłowej realizacji tego zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków, w szczególności: a) wszelkie poniesione koszty związane z dojazdem, transportem wody przeznaczonej do podlewania drzew; b) koszt zakupu wody (poboru wody), c) koszty robocizny i pracy sprzętu; d) prace porządkowe - dokładne uprzątnięcie i oczyszczenie terenu robót; e) przywrócenie stanu pierwotnego pasa przyległego do miejsca wykonywania robót, w tym nawierzchnie biologicznie czynne; f) koszty innych prac określone w Projekcie umowy oraz w dokumentacji technicznej, g) podatek VAT. 11) Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia i które są konieczne dla prawidłowej realizacji tego zamówienia, w tym również wszelkie prace czasowe i pomocnicze niezbędne do wykonania zamówienia jak np. zabezpieczenie drzew itp. 12) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą złotych polskich. 13) Ceny wymienione przez Wykonawcę w ofercie nie będą podlegać waloryzacji w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. 14) Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia ceny w kilku wariantach, w zależności od zastosowania rozwiązań. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona. 15) Ostateczną cenę oferty stanowi wartość brutto wyliczona przez Wykonawcę. 16) Całkowita wartość zamówienia wynika z oferty Wykonawcy i obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 17) Jeżeli w zaoferowanej cenie są towary których nabycie prowadzi do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (VAT) to wykonawca wraz z ofertą składa o tym informację wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku - Niezłożenie przez Wykonawcę informacji będzie oznaczało, że taki obowiązek nie powstaje. WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY: 1. Zamawiający w toku wyboru najkorzystniejszej oferty dokona chronologicznie następujących po sobie czynności: 1) dokona badania złożonych ofert w zakresie: a) poprawności wyliczenia ceny ofertowej oraz rażąco niskiej ceny (Zamawiający może żądać wyjaśnień treści złożonej oferty lub samodzielnie dokonać poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej zawiadamiając o tym fakcie Wykonawcę na adres poczty elektronicznej wskazanej w złożonej ofercie), b) spełnienia warunków udziału oraz kompletności złożonych dokumentów (Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów potwierdzających warunki udziału, pełnomocnictw oraz żądać wyjaśnień treści złożonej oferty), 2) ustali pozycję rankingową ofert zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert, 3) w przypadku, gdy oferta oceniona jako najkorzystniejsza podlegać będzie odrzuceniu Zamawiający dokona wyboru oferty następnej w kolejności pozycji rankingowej, 4) dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnej z ustalonymi zasadami postępowania, spełniającej warunki udziału i kryteria wyboru, 5) zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty przesyłając informacje na adres poczty elektronicznej o wyborze najkorzystniejszej oferty podając: a) nazwę i adres Wykonawcy którego ofertę wybrano, b) nazwę i adres pozostałych Wykonawców, którzy złożyli oferty, c) punktację przyznaną ofertom nieodrzuconym w toku postępowania, d) wskazanie ofert, które zostały odrzucone wraz z uzasadnieniem. 6) niezwłocznie po zawiadomieniu Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści powyższą informacje na stronie internetowej Zamawiającego w dokumentach prowadzonego postępowania (jeżeli dokumenty zamieszczone są na stronie internetowej). 2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru oferty kolejnego Wykonawcy, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza uchyli się od zawarcia umowy. 4. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 5. Zamawiający informuje, iż Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach w niniejszym postępowaniu. Oferta dodatkowa z ceną wyższą niż pierwotnie złożona zostanie odrzucona. NEGOCJACJE TREŚCI OFERT Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcami, którzy w odpowiedzi na ,,Zapytanie ofertowe" złożyli oferty w zakresie ceny lub innych warunków zamówienia, w celu uzyskania najkorzystniejszych warunków realizacji zamówienia publicznego, na równych warunkach, z zachowaniem zasad przejrzystości. Z przeprowadzonych negocjacji zostanie sporządzony protokół. RAŻĄCO NISKA CENA: 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia wraz z podatkiem VAT, a rozbieżność nie wynika z oczywistych okoliczności. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od średniej arytmetycznej cen złożonych ofert, a rozbieżność nie wynika z oczywistych okoliczności. Zamawiający do wyliczenia średniej bierze pod uwagę wszystkie złożone oferty niepodlegające odrzuceniu, w tym cenę oferty badanej pod kątem rażąco niskiej ceny. 3. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie: 1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy oryginalności, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa do minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie aktualnych przepisów prawa, 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów, 3) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie, 4) wynikających z przepisów prawa ochrony środowiska, 5) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, 6) kosztów związanych z realizacją usług objętych zamówienie, 7) wszelkie poniesione kosztu związane z dojazdem, transportem, podlewaniem, 8) podatek VAT, 9) ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę. 5. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do wyjaśnień, jeśli uzna, że ta różnica wynika z oczywistych okoliczności. Zamawiający jako ,,oczywistą okoliczność" rozumie błąd w oszacowaniu wartości zamówienia. PODSTAWY ODRZUCENIA OFERTY: 1. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, gdy: 1) gdy oferta jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym i w pozostałych dokumentach zamówienia, 2) gdy oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 3) który pomimo wezwania do uzupełnienia w terminie wskazanym w wezwaniu nie złożył: a) poprawnych dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu (jeśli zostały wyznaczone), b) wymaganych pełnomocnictw lub/albo złożył wadliwe pełnomocnictwo/a. Strona 11 z 144) który pomimo wezwania do wyjaśnień w terminie wskazanym w wezwaniu nie złożył wyjaśnień w odpowiedzi na wezwanie, 5) gdy Zamawiający uznał, iż złożone wyjaśnienia nie są wyczerpujące, nie rozwiewają wątpliwości i nie potwierdzają poprawności złożonych dokumentów w postępowaniu, 6) gdy Wykonawca nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 7) oferta zawiera błąd w obliczeniu ceny, 8) oferta nie została podpisana przez uprawnioną osobę, 9) oferta została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub niewłaściwej formie, 10) oferta została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 11) Wykonawca w okresie trzech lat od wyznaczonej daty otwarcia ofert: a) uchylił się od zawarcia umowy z Zamawiającym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, b) nie wykonał lub nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę z Zamawiającym lub innym podmiotem, co doprowadziło do naliczenia kar umownych w wysokości co najmniej 7% wartości zawartej umowy. ZASADY POPRAWIANIA OFERT: 1. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian treści oferty. 2. W zakresie poprawek przez Zamawiającego innych omyłek polegających na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian treści oferty, Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. 3. Zamawiający jako ,,omyłki niepowodujące istotnych zmian" rozumie omyłki, które nie zmieniają oferty w zakresie kryteriów oceny ofert. 4. Zamawiający dokonując poprawek w ofercie Wykonawcy, którego oferta została poprawiona: 1) W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena podana słownie. 2) W przypadku omyłki rachunkowej za wartość prawidłową zostanie uznana kwota netto i w ten sposób Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty 3) W przypadku omyłki rachunkowej w ,,Kosztorysie ofertowym" za wartość prawidłową zostanie uznana cena jednostkowa netto i w ten sposób Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty (jeżeli dotyczy), 4) W przypadku nie podania przez Wykonawcę kwoty/ceny netto Zamawiający wyliczy ją na podstawie podanej przez Wykonawcę kwoty/ceny brutto i stawki podatku VAT, 5) Jeżeli występuje rozbieżność pomiędzy ceną brutto określoną w Formularzu oferty a kwotą w pozycji ,,Wartość oferty netto" w Kosztorysie ofertowym, przyjmuje się za prawidłową kwotę z Kosztorysu ofertowego (jeżeli dotyczy). WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA: 1. Z niniejszego postępowania zostanie wykluczony Wykonawca powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą. Powiązania te polegać mogą w szczególności na: 1) uczestniczeniu Zamawiającego w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, 2) posiadaniu przez Zamawiającego co najmniej 10 % udziałów lub akcji, 3) pełnieniu przez Zamawiającego funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, 4) pozostawaniu Zamawiającego w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 2. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania jeżeli nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, bądź nie przedłoży wymaganych dokumentów. 3. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; (Dz. U. poz. 835). Unieważnienie postępowania: 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji przedmiotu zamówienia bez podania przyczyny. 2. Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli: 1) nie wpłyną oferty lub wszystkie oferty podlegają odrzuceniu, 2) gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 3) gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 2) przepisy prawa powszechnie obowiązującego przewidujące ograniczenia, nakazy lub zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii wirusa SARS-CoV-2 uniemożliwiają zrealizowanie zamówienia w całości lub w części - w takiej sytuacji wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie za niezrealizowaną umowę Uwagi: RODO Dane osobowe w postępowaniu pn. ,,Podlewanie zieleni na terenie gminy Michałowice " są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej (w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanym dalej ,,RODO"/rozporządzenie) i aktualnie obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych, wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz przepisami sektorowymi. W związku z prowadzonym postępowaniem, informujemy, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Urząd Gminy Michałowice. W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z powołanym Inspektorem ochrony danych: mailowo na adres daneosobowe@michalowice.pl bądź listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej. Wykonawca ma prawo dostępu do swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do sprostowania danych, prawo sprzeciwu - korzystanie z uprawnień przysługujących osobie, której dane dotyczą, realizowane jest w oparciu o zasady i przepisy rozporządzenia, ustawy o ochronie danych osobowych, KPA oraz przepisów sektorowych. Jeżeli Wykonawca uzna, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania, a następnie, jeśli to będzie miało miejsce do zawarcia i wykonania umowy. Podanie przez Wykonawcy danych jest konieczne do przeprowadzenia ww. postępowania. Podstawą prawną przetwarzania danych Oferenta jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której Wykonawca jest stroną lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy). Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania ich na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, organy kontrolne, upoważnieni pracownicy, a także podmioty świadczące na naszą rzecz usługi na podstawie podpisanych umów. Dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez cały czas, przez który będzie trwała procedura, w razie podpisania umowy - do zakończenia realizacji, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego. Informacja publiczna: Zamawiający informuje, że treść umowy, a w szczególności przedmiot umowy i wysokość wynagrodzenia, dane Wykonawcy stanowią informacje publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 wrześnie a 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, która podlega udostępnieniu w trybie przedmiotowej ustawy, jak również, iż dane o zawartej umowie publikowane są w rejestrze umów na stronie BIP Urzędu Gminy Michałowice. Kontakt: Sprawę prowadzi: Kinga Niedźwiecka-Reszczyk Referat: Zamówień Publicznych Tel.: 22 350 91 91 ww.361 |
© eurobudowa.pl 2004-2024