Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1276z dziś
7249z ostatnich 7 dni
24816z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej

Data zamieszczenia: 2024-04-17
Dane kontaktowe Zamawiającego: Administracja Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. Dział Zamówień Publicznych
ul. Gdańska 30/5
85-006 Bydgoszcz
powiat: Bydgoszcz
telefon: 513-000-912 lub 513-000-899
zamowieniapubliczne@adm.com.pl
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Wadium: ---
Nr telefonu: telefon: 513-000-912
Termin składania ofert: 2024-04-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o wartości zamówienia nieprzekraczającej progu 130.000 zł, prowadzonym poza ustawą Prawo zamówień publicznych
nazwa postępowania:
Wykonanie operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej dla 9 lokali mieszkalnych znajdujących się w zarządzie Administracji
Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o.
- w celu ustanowienia odrębnej własności lokali i ich zbycia
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej dla 9 lokali mieszkalnych znajdujących się w zarządzie Administracji Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o., zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy, realizowanych w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.11.2024r. Adresy poszczególnych lokali objętych zamówieniem będą wskazywane przez Pełnomocnika Zamawiającego (Spółka ADM) w zleceniach jednostkowych, po uzyskaniu zgody Prezydenta Miasta Bydgoszczy na sprzedaż danego lokalu.
2. Cel sporządzenia operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej: na potrzeby ustanowienia odrębnej własności tych lokali i ich sprzedaży - zgodnie z art.37 ust.2 pkt.1 w zw. z art.34 ust.1 pkt.3 i art.71 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.) oraz art.2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (t.j. Dz. U z 2021r., poz. 1048 ze zm.)
3. Podstawą przystąpienia przez Wykonawcę do wykonania zleconej usługi tj. opracowania operatu szacunkowego wraz ze świadectwem charakterystyki energetycznej lokalu mieszkalnego będzie każdorazowo zlecenie jednostkowe złożone przez Dział Gospodarki Nieruchomościami ADM (zwany dalej ZGN) i przekazane Wykonawcy drogą elektroniczną (za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wykonawcy). Osobą uprawnioną do składania powyższych zleceń jest Kierownik ZGN lub inna osoba upoważniona odpowiednio przez Kierownika ZGN. Wzór zlecenia jednostkowego stanowi załącznik do umowy. Wykonanie zleconej usługi powinno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia przekazania Wykonawcy stosownego zlecenia wraz z dokumentacją lokalu (*jeżeli taką dokumentację będzie posiadał zamawiający), chyba że w zleceniu jednostkowym wskazany zostanie inny (dłuższy niż 7 dni) termin wykonania zamówienia.
4. Świadectwo charakterystyki energetycznej lokalu winno być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 2014r. o charakterystyce energetycznej budynku, w tym przepisów tej ustawy obowiązujących od dnia 28 kwietnia 2023r.
5. Świadectwo charakterystyki energetycznej winno być przekazane Zamawiającemu w trzech egzemplarzach papierowych oraz jednym elektronicznym. Do każdego świadectwa należy załączyć potwierdzone kopie uprawnień osoby sporządzającej świadectwo (certyfikatom) oraz ubezpieczenia OC tej osoby.
6. Świadectwo charakterystyki energetycznej lokalu sporządza osoba wpisana do wykazu, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 1 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków, spełniająca warunki określone w art.17 tej ustawy. Jednocześnie Zamawiający informuje, że osoba uprawniona do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej jest ponadto zobowiązana do:
o przechowywania sporządzonego świadectwa przez okres 10 lat
o zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku ze sporządzeniem świadectwa
o przechowywania dokumentów lub ich kopii i danych, na podstawie których zostało sporządzone świadectwo, przez okres ważności tego świadectwa, a także do udostępniania tych dokumentów lub danych na żądanie ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa, w przypadku, o którym mowa w art.36 ustawy.
7. Podstawą przystąpienia przez Wykonawcę do wykonania usługi będzie każdorazowo zlecenie jednostkowe dokonane bezpośrednio przez Dział Gospodarki Nieruchomościami ADM (ZGN) przekazywane Wykonawcy drogą elektroniczną (za pośrednictwem poczty elektronicznej wykonawcy).
8. Wykonawca jest zobowiązany uzupełnić ewentualne braki i wady stwierdzone przez Zamawiającego oraz jest zobowiązany do wprowadzenia poprawek i modyfikacji w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty zwrotnego otrzymania od zamawiającego stosownego zawiadomienia (przesłanego pocztą elektroniczną e-mail), w przypadku kiedy przedmiot umowy nie został opracowany zgodnie z wytycznymi Zamawiającego lub obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r.
9. Zamawiający wymaga, aby w całym okresie realizacji zamówienia Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadającymi wymagane przepisami uprawnienia i kwalifikacje zawodowe tj. :
o osobą posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania wartości nieruchomości, o których mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, w zakresie sporządzenia operatu szacunkowego lokalu
o osoba wpisana do wykazu, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 1 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków, spełniająca warunki określone w art.17 tej ustawy, w zakresie sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu.

Dokument nr: 15/NM/2024

Otwarcie ofert: XII. Otwarcie ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.04.2024r. do godz. 10:10 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30/5 (pełnomocnika zamawiającego).
2. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
- nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
- cenach lub kosztach zawartych w ofertach;
- kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

Składanie ofert:
XI. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty w formie pisemnej należy składać w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego t, Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30/5 w Bydgoszcz, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.04.2024r. do godz. 10:00.
2. Oferty w formie elektronicznej należy przesłać na e-mail Pełnomocnika Zmawiającego (Spółka ADM):
zamowieniapubliczne@adm.com.pl
- w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.04.2024r. do godz. 10:00.

Miejsce i termin realizacji:
VI. Termin wykonania zamówienia
1. Termin obowiązywania umowy: do 30 listopada 2024r., przy czym realizacja zleceń jednostkowych w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia przekazania zlecenia Wykonawcy.
2. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SWZ.

Wymagania:
IV. Wizja lokalna
Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
V. Podwykonawstwo
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
VII. Warunki udziału w postępowaniu
Nie dotyczy postępowania. Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu, od spełnienia których uzależniony jest udział wykonawcy w niniejszym postępowaniu, w tym złożenie oferty .
VIII. Podstawy wykluczenia z postępowania
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z poniższych przesłanek tj. Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
o udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
o handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
o o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. póz. 1133 oraz z 2021 r. póz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. póz. 523,1292,1559, 2054 i 2120),
o finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
o o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
o powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. póz. 769),
o przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art.286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
o o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej -lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sadu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba ze Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
7) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
8) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
2. Zamawiający informuję, że na podstawie art.7 ust.l ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji a Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
3. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, którą nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł
4. Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania z powodu okoliczności wskazanych przez Zamawiającego w SWZ, każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. spółka cywilna, oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie.
IX. Opis sposobu przygotowania ofert oraz dokumentów wymaganych przez Zamawiającego w SWZ
1. Forma składanych dokumentów:
ofertę oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia składane są w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej. Dokumenty elektroniczne mogą zostać podpisane odpowiednio elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną w wariancie uproszczonym tj. poprzez złożenie skanu dokumentu wytworzonego pierwotnie w formie papierowej czyli formy papierowej dokumentu podpisanego przez wykonawcę, a następnie zeskanowanie tego dokumentu i przesłanie go przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej Pełnomocnika zamawiającego (np. w formacie pliku .pdf)
e-mail: zamowieniapubliczne@adm.com.pl
2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną Ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy.
5. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
6. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, Wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
7. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z załącznikiem nr l.Wraz z oferta Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) odpowiednie pełnomocnictwa, jeżeli oferta jest podpisywana przez pełnomocnika a zakres pełnomocnictwa nie wynika z dokumentów rejestrowych podmiotu (KRS, CEiDG) lub z innych dokumentów załączonych do oferty
2) oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru załącznika do SWZ
8. Wymaga się, aby oferta składana przez wykonawcę w formie pisemnej była złożona w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu zabezpieczonym przez jej otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści do chwili jej otwarcia. Na zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu należy umieścić nazwę
i adres Wykonawcy oraz oznaczenie postępowania, którego dotyczy składana oferta tj.:
OFERTA W POSTĘPOWANIU NR 15/NM/2024 Sporządzenie operatów szacunkowych i świadectw charakterystyki energetycznej
dla lokali mieszkalnych
9. Tajemnica przedsiębiorstwa:
1) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
2) zgodnie z art.ll ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
3) jeżeli przedstawiony przez Wykonawcę dowód (wyjaśnienia), po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie - nie będzie uznany za wystarczający, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje te zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony.
4) w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie załączył jednocześnie dowodów to potwierdzających, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie w tym zakresie jest ,,nieskuteczne" i nie będzie wzywał Wykonawcy do składania dodatkowych wyjaśnień, a informacje te jako ,,błędnie zastrzeżone" zostaną ujawnione.
10. Pełnomocnictwo:
o gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy (oryginał lub skan pełnomocnictwa)
o w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno bvć załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
X. Sposób obliczania ceny oferty
1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Zamawiający informuje że wynagrodzenie należne wykonawcy za świadczenie usług objętych zakresem niniejszego postępowania będzie miało charakter kosztorysowy i wypłacane będzie wykonawcy na podstawie faktur wystawianych po wykonaniu i odbiorze zleconej usługi (wykonania operatu szacunkowego wraz ze świadectwem charakterystyki energetycznej lokalu) w oparciu o obowiązujące ceny jednostkowe brutto wynikające z Formularza Ofertowego Wykonawcy oraz ilości faktycznie wykonanych zleceń (lokali).
UWAGA: nie zmienia to kosztorysowego charakteru umówionego wynagrodzenia, którego ostateczną wysokość może okazać się zarówno niższa jak i wyższa od przyjętego wstępnie wynagrodzenia ofertowego, a będzie wynikać z faktycznej ilości zleconych i wykonanych dokumentacji (operatów szacunkowych wraz ze świadectwami charakterystyki energetycznej lokali), których wykonanie zostanie potwierdzone przez Zamawiającego przy zastosowaniu uzgodnionych cen jednostkowych, zgodnie ofertą Wykonawcy?
3. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania określone w niniejszej SWZ oraz załącznikach do SWZ oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności uwzględniać: ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk oraz wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z realizacją zamówienia, odpowiedzialnością i zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści umowy, obowiązujących przepisów prawa itp.
4. Cena ofertowa przedstawiona przez wykonawcę w formularzu ofertowym musi wynikać wprost z tabeli kalkulacyjnej, która wskazuje sposób wyliczenia ceny ofertowej. Zamawiający nie zezwala się na dodawanie żadnych nowych pozycji w tabeli w formularzu ofertowym. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym cenę jednostkową brutto za wykonanie operatu szacunkowego wraz ze świadectwem charakterystyki energetycznej dla jednego dla lokalu mieszkalnego. Brak uzupełnienia tabeli kalkulacyjnej w formularzu ofertowym skutkuje odrzuceniem oferty tego wykonawcy, gdyż nie jest to dokument, który może być uzupełniony przez wykonawcę po otwarciu ofert, a podane przez wykonawcę ceny jednostkowe służyć będą późniejszym rozliczeniom stron z tytułu wykonania zleconych usług.
5. Oferta winna zawierać cenę w złotych polskich z podatkiem od towarów i usług VAT oraz obejmować inne podatki oraz daniny publiczne. W niniejszym postępowaniu obowiązuje stawka podatku 23% VAT.
6. W przypadku, gdy cena brutto oferty nie będzie równać się sumie cen jej elementów składowych podanych w tabeli, stanowiącym dla wykonawcy podstawę kalkulacji ceny ofertowej - wówczas Zamawiający uzna za właściwe ceny jej poszczególnych elementów składowych i dokona poprawienia cen całkowitej oferty brutto - jako omyłki rachunkowej -poprzez prawidłowe zsumowanie jej elementów. Całkowita cena oferty brutto winna bowiem stanowić sumę cen brutto jej elementów składowych, wskazanych w tabeli formularza ofertowego. Cenę brutto oferty należy podać cyfrowo oraz słownie. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w walucie polskiej w złotych.
7. Cenę oferty oraz podane ceny jednostkowe należy obliczyć w sposób uwzględniający w szczególności:
1) wszystkie nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie;
2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych
3) wykonanie wszelkich zobowiązań wynikających z SWZ
4) wszelkie czynności prawne i faktyczne związane z dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa regulującego przedmiotową problematykę.
8. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
9. Wzór Formularza Ofertowego (załącznik nr 1) został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza.
XV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy
1. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
2. W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawca, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy składa następujące dokumenty i oświadczenia :
1) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
2) pełnomocnictwo jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty
3) oświadczenie (wg wzoru Zamawiającego) potwierdzające, że na dzień zawarcia umowy wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art.7 ust.l ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji a Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVII. Informacje o treści zawieranej umowy oraz możliwości jej zmiany
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty m. in. w następujących przypadkach :
1) wynagrodzenie należne wykonawcy podlega automatycznej zmianie do zmiany wysokości podatku VAT obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone bądź zwiększone w stosunku odpowiednim do zmiany wysokości podatku VAT, wynagrodzenie Wykonawcy netto (tj. bez podatku VAT) jest niezmienne.
2) do czasu zakończenia wykonywania prac Zamawiający ma prawo ograniczyć zakres prac (usług) jeszcze nie wykonanych. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy ulegnie odpowiedniemu pomniejszeniu o wartość prac (usług) zaniechanych na żądanie Zamawiającego. W związku z prawem Zamawiającego do zaniechania
określonych prac, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu odstępnego, odszkodowania itp. Wartość prac (usług) zaniechanych ustalana będzie każdorazowo przez Zamawiającego na podstawie cen jednostkowych wynikających z oferty Wykonawcy. Zmiana (zmniejszenie) wynagrodzenia Wykonawcy wymaga w takim przypadku zawarcia aneksu do umowy.
3) termin wykonania zamówienia ulega wydłużeniu m. in. w następujących w przypadkach :
a) wystąpienia przeszkody o charakterze ,,siły wyższej" która uniemożliwia realizację świadczenia; pojęcie wystąpienia przeszkody o charakterze ,,siły wyższej" która uniemożliwia realizację świadczenia; pojęcie ,,siła wyższa" oznacza wydarzenia zewnętrzne, nieprzewidywalne, nieoczekiwane i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość realizacji umowy w jej obecnym brzmieniu, przy czym Wykonawca może powołać się na zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje w formie pisemnej Zamawiającego w ciągu 3 dni od dnia jej zaistnienia ;
b) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia zmian przepisów prawa mając wpływ na zakres lub sposób realizacji zamówienia, co spowoduje konieczność dostosowania realizacji umowy do zmian tych przepisów;
c) braku możliwość realizacji świadczenia wskutek okoliczności i przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, np. w przypadku wstrzymania realizacji zamówienia przez Zamawiającego;
d) konieczności wydłużenia terminu realizacji umowy wywołanej ważnymi zdarzeniami niemożliwymi do przewidzenia w chwili podpisania umowy, o czas nie dłuższy niż okres trwania przeszkód w realizacji umowy wynikających z ww. zdarzeń ;
e) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące brakiem możliwości realizacji zamówienia lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, które spowodowały niezawinione przez Wykonawce opóźnienie;
f) w przypadku, gdy okoliczności związane z ogłoszeniem lub trwaniem stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego spowodowały niezawinione przez Wykonawcę opóźnienie;
UWAGA:
W przypadkach, o których mowa w pkt 3) zmiana terminu wykonania zamówienia dokonuje się po pisemnym powiadomieniu zamawiającego przez wykonawcę o zaistnieniu powyższych okoliczności i potwierdzeniu ich wystąpienia (zasadności zmiany terminu) przez Zamawiającego. Zmiana wymaga zawarcia aneksu do umowy. Termin wykonania ulegnie przedłużeniu o czas wstrzymania realizacji zamówienia z wyżej wymienionych przyczyn (przeszkód), jednak nie dłuższy niż czas ich trwania.
4. Fakt zaistnienia wskazanych powyżej okoliczności, uzasadniających wprowadzenie zmiany umowy, podlegać będzie każdorazowo ocenie Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający uzna, że wskazane okoliczności nie są zasadne Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w SWZ i zawartej przez strony umowie.
5. Zmiany, o których mowa niniejszym rozdziale, wymagają obopólnej zgody stron umowy. Zmiany dokumentowane będą przez strony stosownymi pisemnymi aneksami do umowy.
XVIII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy
1. Informacje i wyjaśnienia uzyskać można od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00;
2. Warunki realizacji zamówienia, wzajemne prawa i obowiązki stron - określa wzór umowy - stanowiący załącznik do niniejszego postępowania
3. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy cen ofertowych i w przypadku wystąpienia podejrzenia rażąco niskiej ceny lub znacznej rozbieżności cen ofertowych, wezwania wybranych wykonawców do złożenia stosownych wyjaśnień w zakresie oferowanej ceny, sposobu jej kalkulacji itp. Wezwany wykonawca, który nie złoży w terminie wymaganych wyjaśnień lub którego wyjaśnienia okażą się zbyt ogólnikowe, lakoniczne i nieuzasadniające możliwości zaoferowania ceny ofertowej - zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta odrzucona. Ocena wyjaśnień złożonych przez wykonawcę i ewentualna decyzja o odrzuceniu oferty wykonawcy jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.
5. Zamawiający uprawniony jest do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania uzasadnienia. Zamawiający zastrzega sobie także prawo swobodnego zaniechania wyboru oferty lub zawarcia umowy.

Kontakt:
XIV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
1) w sprawach proceduralnych /formalnych/:
o kierownik działu zamówień publicznych ADM - p. Tomasz Skierecki tel. 513-000-899
o specjalista działu zamówień publicznych ADM - p. Anita Danilewicz tel. 513-000-912
2) w sprawach merytorycznych (dotyczących przedmiotu zamówienia):
o p. Anna Gruźlewska tel. 513-000-904
2. W celu skrócenia czasu udzjelenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Pełnomocnika Zamawiającego:
e-mail: zamowieniapubliczne@adm.com.pl

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.