Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6037z ostatnich 7 dni
24816z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie usług kominiarskich w zakresie okresowych przeglądów przewodów wentylacyjnych,...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie usług kominiarskich w zakresie okresowych przeglądów przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych oraz czyszczenia przewodów

Data zamieszczenia: 2024-04-18
Dane kontaktowe Zamawiającego: STALOWOWOLSKIE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH
Aleje Jana Pawła II 25A
37-450 Stalowa Wola
powiat: stalowowolski
Tel. (15) 819-47-10
scuw@stalowawola.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: Tel. (15) 819-47-10
Termin składania ofert: 2024-04-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
Nr referencyjny ZP-III.273.1095.2024.DW
z dnia 18.04.2024 roku
,,Wykonanie usług kominiarskich w zakresie okresowych przeglądów przewodów
wentylacyjnych, spalinowych i dymowych oraz czyszczenia przewodów w budynkach
jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola w 2024 roku"

III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług okresowych kontroli przewodów
kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) oraz czyszczenie przewodów
w budynkach jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola w 2024 roku
niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do
niniejszego Zapytania Ofertowego, w szczególności:

CPV: 90915000-4, 71630000-3, 71356100-9, 71315410-6

Dokument nr: ZP-III.273.1095.2024.DW

Otwarcie ofert: 4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26.04.2024 r. o godz. 9.10 w siedzibie Centralnego
Zamawiającego: Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych (SCUW) Al. Jana Pawła II 25a
37-450 Stalowa Wola, pok. 202. przy użyciu Platformy Zapytań ofertowych.

Składanie ofert:
XVIII.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy składać:
1) drogą elektroniczną za pomocą Platformy zapytań ofertowych dostępnej na stronie
internetowej Centralnego Zamawiającego:
a) Rejestracja bez zakładania profilu
Uproszczona rejestracja ,,Kontynuuj przez szybką rejestrację" umożliwia wzięcie udziału
w wybranym postępowaniu bez konieczności rejestracji profilu. W trakcie rejestracji
wchodzimy od razu do formularza Wykonawcy, gdzie po podaniu danych możemy przystąpić
do udziału w postępowaniu. Udział i logowanie w kolejnych etapach odbywa się dzięki linkowi,
który przesyłany jest w korespondencji między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcą.
Na konto e-mail Wykonawcy zostaje wysyłana wiadomość powitalna z instrukcją logowania.
b) Rejestracja z założeniem kontaZałożenie profilu ,,Zarejestruj nowy profil" daje możliwość wielokrotnego udziału
w postępowaniach. Rejestracja jest bardziej złożona ponieważ najpierw należy
zarejestrować profil, aktywować go linkiem aktywacyjnym, a następnie wypełnić formularz
Wykonawcy. Logowanie do panelu odbywa się przez wpisanie loginu lub e-maila
i hasła. Na konto e-mail Wykonawcy zostaje wysyłana wiadomość powitalna z instrukcją
logowania.
2. Oferty należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26.04.2024 r. do godz. 9.00

Miejsce i termin realizacji:
VIII. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
OD DNIA PODPISANIA UMOWY DO DNIA 30.11.2024 ROKU DLA:
Lp. NAZWA JEDNOSTKI DATA
GRANICZNA
PRZEGLĄDU
ORAZ
CZYSZCZENIA
PRZEWODÓW
1 Przedszkola Nr 2 im. J. Brzechwy, Ul. Skoczyńskiego 5, 37-450 Stalowa
Wola
31.08.2024
2 Przedszkola Nr 11, Ul. Al. Jana Pawła II 6, 37-450 Stalowa Wola 31.05.2024
3 Publiczna Szkoła Podstawowa z oddziałami Mistrzostwa sportowego Nr
2 im. Jana Pawła II, Ul. Mickiewicza 15, 37-450 Stalowa Wola
17.05.2024
4
Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 12, Ul. Poniatowskiego 55, 37-450
Stalowa Wola
31.05.2024
oraz
30.11.2024

Wymagania:
II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Centralny Zamawiający, zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605
z późn. zm.), zwanej w dalszej treści ustawą Pzp.
2. Postępowanie jest prowadzone w trybie Zapytania Ofertowego
zgodnie z procedurami ustanowionymi przez Centralnego Zamawiającego
w Regulaminie udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty
określonej w art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp. - Zarządzenie Nr 2/2023 Dyrektora
Stalowowolskiego Centrum Usług Wspólnych z dnia 2 stycznia 2023 r. w sprawie zasad
udzielania zamówień, których wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż
130 000 złotych. Postępowanie przeprowadzane jest z zachowaniem zasad
wynikających z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) tj. w sposób celowy, oszczędny
z zachowaniem zasad: uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego
doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.
3. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować przedmiot zamówienia z należytą
starannością oraz dołożyć wszelkich starań, aby spełnić wszelkie wymagania
Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego.
4. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) realizacja przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z:
a) treścią Zapytania Ofertowego wraz z załącznikami;
b) treścią oferty złożonej przez Wykonawcę na realizację zamówienia publicznego;
c) wskazaniami aktualnej wiedzy, przewidzianymi dla tego rodzaju zamówień;
d) zasadami etyki zawodowej;
2) wyznaczenie osób do kontaktu w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia i ścisła
współpraca z Centralnym Zamawiającym oraz Zamawiającym w trakcie realizacji
przedmiotu zamówienia,
3) nieujawnianie w jakiejkolwiek formie informacji uzyskanych w trakcie realizacji
przedmiotu zamówienia jakiejkolwiek osobie trzeciej, z wyjątkiem organów do tego
upoważnionych, na ich pisemne żądanie.
5. Składając ofertę Wykonawca jednocześnie zapewnia, że jest w stanie zrealizować
przedmiot zamówienia oraz że kwota złożonej oferty zawiera wszelkie koszty
niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
6. Wszelkie nazwy własne użyte w opisach przedmiotu zamówienia, określają minimalny
dopuszczalny standard jakości przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się możliwość
przedstawienia w ofercie rozwiązań równoważnych tj. zaproponowanie produktów,
które posiadają nie gorsze cechy jakościowe, wydajnościowe, użytkowe, od produktów
wskazanych przez Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego,
o walorach nie gorszych niż opisane w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca
jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia
wymagania określone przez Centralnego Zamawiającego oraz Zamawiającego.
IV. ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Zamówienie finansowane ze środków Gminy Stalowa Wola.
V. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Centralny Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
VI. SKŁADANIE OFERT WARIANTOWYCH
Centralny Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych - oferty wariantowe
nie będą rozpatrywane (oferta podlega odrzuceniu jako nie spełniająca warunków
wskazanych w Zapytaniu Ofertowym).
VII. RÓWNOWAŻNOŚĆ MATERIAŁÓW LUB URZĄDZEŃ
1. W sytuacji, gdy Centralny Zamawiający/Zamawiający opisał przedmiot zamówienia
przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć,
iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.
2. Centralny Zamawiający/Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych
materiałów pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej
takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w ww. dokumentach.
3. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia
i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Centralnego
Zamawiającego/Zamawiającego.
4. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne
parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby
spełniać wymagania stawiane przez Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego
i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
5. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Centralny
Zamawiający/Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie
dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie
przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu
oczekiwań Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego w stosunku do określonego
rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma
wyłącznie charakter przykładowy. Centralny Zamawiający/Zamawiający przy opisie
przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy)
lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach
jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów
wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach
lub lepszych. W takiej sytuacji Centralny Zamawiający/Zamawiający wymaga złożenia
stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.

6. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą dokumentów o zastosowaniu
innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto
materiały i urządzenia zaproponowane w załącznikach. Pod pojęciem parametry
rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt,
wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość.
7. Gdziekolwiek w dokumentach zamówienia powołane są konkretne normy i przepisy,
które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary, będą obowiązywać postanowienia
najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów
o ile w warunkach zamówienia nie postanowiono inaczej. W przypadku gdy powołane
normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu,mogą
być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy
poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia
i pisemnego zatwierdzenia przez Centralnego Zamawiającego/ Zamawiającego.
Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą
być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Centralnemu
Zamawiającemu/Zamawiającemu do zatwierdzenia co najmniej 15 dni przed datą
oczekiwanego zatwierdzenia. W przypadku, kiedy Centralny Zamawiający stwierdzi,
że zaproponowane zmiany, nie zapewniają zasadniczo równego lub wyższego
poziomu wykonania, Wykonawca zastosuje się do norm powołanych
w dokumentach.
IX. SPOSÓB UPUBLICZNIENIA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Zapytanie Ofertowe zostało upublicznione na stronie internetowej Centralnego
Zamawiającego:

X. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA
OCENY TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie
podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one
określone przez Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego w niniejszym Zapytaniu
Ofertowym. Przez pojęcie Wykonawcy należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną
albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się
o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie
zamówienia publicznego.
2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu
o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu za pomocą
warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Centralnemu
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:
1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
2) pisemne zobowiązanie, o którym mowa powyżej musi zostać złożone w oryginale
lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. Centralny Zamawiający może wykluczyć z prowadzonego postępowania:
1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując
je nienależycie oraz wykonane zamówienie obarczone było wadą powodującą
konieczność poniesienia dodatkowych nakładów finansowych lub prac przez
Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego;
2) Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu lub nie
wykazali braku podstaw wykluczenia;
3) Wykonawców, z którymi Centralny Zamawiający/Zamawiający w okresie 3 lat od
wszczęcia postępowania rozwiązał albo wypowiedział umowę;
4) Wykonawców, którzy z innymi Wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu
zakłócenie konkurencji między Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
5) Wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane
z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się
w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych
czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej

konkurencji.
Centralny Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu
wówczas,gdy Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia, zawarte w Załączniku nr 1 - Formularz Ofertowy
5. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się podmioty zgodnie
z art. 7 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497,1859) tj.: z postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie
ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w at. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu
269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295, 1598) jest podmiot wymieniony
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022
r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego.
Centralny Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu wówczas,
gdy Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
zawarte w Załączniku nr 1 - Formularz Ofertowy.
6. Uwaga: Brak któregokolwiek oświadczenia lub złożenie oświadczenia
niezgodnego z wymaganiami określonymi w niniejszym Zapytaniu Ofertowym
będzie skutkowało odrzuceniem oferty Wykonawcy.
7.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, potwierdzający spełnienie

następujących warunków udziału w postępowaniu w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie
dysponować kadrą techniczną z uprawnieniami i kwalifikacjami tj.:
- co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim -
w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów
spalinowych i wentylacyjnych lub osobą posiadającą uprawnienia budowlane
odpowiedniej specjalności w odniesieniu do przewodów kominowych tj. przewodów
dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych oraz do
kominów przemysłowych, kominów wolno stojących oraz kominów lub przewodów
kominowych
w których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie
rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia z dnia 29 kwietnia 2019
r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (Dz.U.2019.0.831) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub
odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw
Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,
z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo
Budowlane (Dz.U.2023.0.682) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (Dz.U.2023.334).
UWAGA: Na potwierdzenie powyższego Centralny Zamawiający uzna warunek za
spełniony, jeśli Wykonawca wraz z ofertą złoży wykaz osób, o którym mowa
w Rozdziale XII niniejszego Zapytania Ofertowego.
XI. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki które pod rygorem
nieważności, składa się w formie elektronicznej opatrzone podpisem kwalifikowanym
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym:
1. Formularz Ofertowy - Załącznik nr 1 do Zapytania Ofertowego - dokument

obowiązkowy; wypełniony i podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do
reprezentowania Wykonawcy,
XII. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADANYCH WRAZ Z OFERTĄ
Wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć wyłącznie w formie elektronicznej
opatrzone podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym:
1) Załącznik nr 3 do Zapytania Ofertowego - Wykaz osób skierowanych przez
Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami.
2) Pełnomocnictwo - (jeśli dotyczy)
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektroniczneji opatruje się kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym podpisanym
przez mocodawcę lub notariusza. Gdy zostały wystawione jako dokument w postaci
papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie
tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym, lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie należy rozumieć
dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci
papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności
bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub notariusz.
3) Pisemne zobowiązanie - podmiotów, które oddają Wykonawcy do dyspozycji
zasoby niezbędne do realizacji zamówienia ze wskazaniem okresu, w jakim
Wykonawca będzie mógł korzystać z nich przy wykonywaniu zamówienia, składane
w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (jeśli dotyczy);
4) Pełnomocnictwo - Wykonawcy, składający ofertę wspólną ustanawiają
Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
ich w postępowaniu i/lub zawarcia umowy (jeśli dotyczy).
XIII.OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy określić w Załączniku nr 1 - Formularz Ofertowy, stanowiącym
załącznik do niniejszego Zapytania Ofertowego.
2. Cena musi być wyrażona w złotych polskich, cyfrowo i słownie, z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku.

3. W cenie jednostkowej należy uwzględnić wszelkie koszty, które są niezbędne do
prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.
4. Wykonawca, składając ofertę informuje Centralnego Zamawiającego/ Zamawiającego,
czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u niego obowiązku podatkowego,
wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie
prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
5. Zaokrąglenia cen w złotych należy dokonać do dwóch miejsc po przecinku według
zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po
przecinku w górę o 1. Natomiast jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5,to
druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie.
6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do Wykonawcy.
7. Konsekwencje zastosowania złej stawki podatku VAT obciążają Wykonawcę.
8. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się
wariantywności cen.
9. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
10. Centralny Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
11. Cena brutto powinna zawierać wszystkie koszty i składniki niezbędne do
prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniając przy tym
w szczególności koszty dostawy, podatek VAT oraz wszystkie pozostałe koszty
nieujęte w Zapytaniu Ofertowym, bez których nie można prawidłowo wykonać
przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca jest osobą fizyczną, cena
brutto oferty powinna zawierać podatek od osób fizycznych i wszystkie składniki na
ubezpieczenie społeczne (po stronie Wykonawcy i Centralnego
Zamawiającego/Zamawiającego) lub inne składki i należności przewidziane
stosownymi przepisami z tytułu umów cywilno-prawnych.
12. Wszystkie ceny, podane w ofercie i innych dokumentach sporządzanych przez
Wykonawcę, muszą być wyrażone w złotych polskich. Wszelkie przyszłe rozliczenia
między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych
polskich.
XIV. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ CENTRALNEGO
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ
LUB DOKUMENTÓW
1. W postępowaniu komunikacja między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się zgodnie z wyborem Centralnego Zamawiającego. Centralny Zamawiający
będzie porozumiewał się z Wykonawcami przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej tj. za pomocą poczty elektronicznej e-mail: dwdowiak@stalowawola.pl
lub za pomocą formularza do komunikacji dostępnego na Platformie Zapytań
ofertowych w zakładce niniejszego postępowania.
2. Każda ze Stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych przy użyciu

środków komunikacji elektronicznej.
3. Wykonawca może zwrócić się do Centralnego Zamawiającego z wnioskiem
o wyjaśnienia dotyczące treści Zapytania ofertowego. Centralny Zamawiający udziela
odpowiedzi wszystkim Wykonawcom niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni
przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie
treści Zapytania Ofertowego wpłynął do Centralnego Zamawiającego nie później niż
do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Pytania należy skierować do Centralnego Zamawiającego za pomocą formularza do
komunikacji dostępnego na Platformie Zapytań ofertowych w zakładce niniejszego
postępowania.
4. Centralny Zamawiający podkreśla, iż w celu zachowania reguł równego traktowania
Wykonawców, CENTRALNY ZAMAWIAJĄCY/ZAMAWIAJĄCY NIE UDZIELA
ŻADNYCH USTNYCH I TELEFONICZNYCH INFORMACJI, WYJAŚNIEŃ CZY
ODPOWIEDZI NA KIEROWANE DO ZAMAWIAJĄCEGO PYTANIA. Wszelkie
ewentualnie udzielone telefonicznie informacje nie będą wiążące dla Centralnego
Zamawiającego/Zamawiającego i Wykonawców, nie wywołują skutków prawnych dla
toczącego się postępowania i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń.
5. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów,
jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią
Zapytania Ofertowego i będą wiążące przy składaniu ofert. O przedłużeniu terminu
składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian
wynikających z modyfikacji Zapytania Ofertowego, zawiadomieni zostaną wszyscy
Wykonawcy poprzez opublikowanie stosownej informacji na stronie internetowej
Centralnego Zamawiającego:
https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowieniapubliczne- ponizej/platforma-zapytan-oferowych/35,Zamowienia-publiczneponizej-130-tys- zl.html
6. Przedłużenie terminu składania ofert nie ma wpływu na bieg terminu, w którym
Wykonawca może zwracać się do Centralnego Zamawiającego o wyjaśnienia treści
niniejszego Zapytania Ofertowego.
XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Centralny Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
XVI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
W przedmiotowym postępowaniu termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu
terminu składania ofert.

XVII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w niniejszym postępowaniu.
2. Oferta powinna być złożona, za pośrednictwem Platformy Zapytań ofertowych:
:https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/platforma-zapytan-oferowych pod rygorem nieważności w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
3. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Centralny Zamawiający określił wzory
w formie załączników do niniejszego Zapytania Ofertowego, winny być sporządzone
zgodnie z tymi wzorami, co do ich treści, zaleca się, aby ofertę sporządzić na
załączonym druku ,,Formularz Ofertowy" (stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zapytania
Ofertowego).
4. W przypadku konieczności wpisania kwoty, podczas składania oferty na Platformie,
Wykonawca winien podać tą samą kwotę co w Formularzu Ofertowym (Załącznik
Nr 1) W przypadku różnic w kwotach Centralny Zamawiający uznaje za prawidłową
cenę oferty, podaną przez Wykonawcę w wymaganym Formularzu Ofertowym -
Załącznik Nr 1 do Zapytania Ofertowego.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące składania oferty przy użyciu
Platformy Zapytań ofertowych:
1) Do złożenia oferty zalecane jest założenie konta na Platformie Zapytań ofertowych.
Wykonawca może złożyć ofertę również bez rejestracji za pomocą uproszczonej
rejestracji ,,Kontynuuj przez szybką rejestrację" - umożliwia wzięcie udziału
w wybranym postępowaniu bez konieczności rejestracji profilu.
2) Korzystanie z Platformy zapytań ofertowych dla Wykonawców jest bezpłatne.
3) Instrukcja dla Wykonawców znajduje się pod linkiem:
https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowieniapubliczne- ponizej/instrukcja-dla-wykonawcow/8384,Instrukcja-dla-Wykonawcowdla- Platformy-Zakupowej.html
4) W przypadku przesyłania plików na platformę np. plików oferty, oświadczeń
preferowany format to PDF, podpisany w programie do podpisu w formacie PAdES.
Inny standardowy podpis to zewnętrzny lub wewnętrzny (otoczony) w formacie
XAdES. Podpis zewnętrzny jest to podpis elektroniczny stanowiący odrębny plik
w formacie XAdES (wielkość ~ 6kB) w stosunku do podpisywanego dokumentu. Plik
podpisu przekazuje się Centralnemu Zamawiającemu wraz z plikiem
podpisywanym. W podpisie wewnętrznym dane podpisywane otaczają podpis.
W tym przypadku nie ma potrzeby przesyłania pliku podpisywanego.
5) Wykonawca powinien pobrać pliki dokumentów składających się na ofertę
Wykonawcy, zapisać na dysku komputera, uzupełnić danymi wymaganymi przez
Centralnego Zamawiającego, ponownie zapisać na dysku komputera i następnie
podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego tj. w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub

podpisem osobistym.
6) Informacja dotycząca załączanych plików oferty Wielkość pliku nie może
przekraczać 150 MB. Dopuszczone są wszystkie popularne formaty, jeśli system
wyświetli komunikat o nieodpowiednim formacie, spakuj plik do archiwum ZIP.
W polu plik nie ma ograniczeń ilości załączanych plików, ale pliki można załączać
pojedynczo.
7) Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
UWAGA: Ofertę Wykonawcy należy podpisać kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zaleca się użycie
podpisu typu wewnętrznego.
8) Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które
zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz. U. 2020 poz. 2452 z późn. zm.), są opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
w zależności od wyboru Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się
o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, opatrzone podpisem
typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu
(zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz
z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument ,,z wszytym"
podpisem (typ wewnętrzny). W przypadku przekazywania dokumentu
elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku
zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne
z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
9) W sytuacji, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233. z późń. zm.),
Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący
wątpliwości, zastrzec wraz z uzasadnieniem, które spośród zawartych w ofercie
informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane innym
uczestnikom postępowania oraz Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych
informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz
z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa".
6. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
7. Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą

wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie
z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie,
właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego
przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu
Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od
Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej,
jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp
do tych dokumentów.
8. Wykonawca przygotowuje ofertę na Załączniku nr 1 do Zapytania Ofertowego -
Formularz Ofertowy, udostępnionego przez Centralnego Zamawiającego na
stronie internetowej prowadzonego postępowania.
9. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania
zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu
ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane jako bezskuteczne
i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z dnia 20 października 2005 r. (sygn. III CZP
74/05) ich odtajnieniem.
10. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
11. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją
ofertę.
12. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać
zmiany ani wycofać złożonej oferty.
13. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
14. Zaleca się bieżącą weryfikację strony internetowej, na której zamieszczono Zapytanie
Ofertowe przez cały okres terminu składania ofert, celem uwzględnienia dokonanych
wyjaśnień lub modyfikacji treści Zapytania ofertowego przy sporządzaniu ofert.
3. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
3. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną liczbowo i słownie, przyjmuje się
za prawidłową cenę podaną słownie. Zapis ma zastosowanie tylko w sytuacji gdy cena
oferty podawana jest cyfrowo i słownie jako jedyna bez wskazywania cen dla
poszczególnych Zamawiających lub cen jednostkowych, w tym w dodatkowych
formularzach.
4. Centralny Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać
będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszym Zapytaniu Ofertowym,
oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
5. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny
ofert jest cena, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to,
że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Centralny Zamawiający wzywa
Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia, w terminie określonym przez

Centralnego Zamawiającego, ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
6. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż
zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
7. Ceny należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
8. Ceną podlegającą ocenie będzie łączna cena podana w treści Oferty.
9. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się
wariantowości cen.
10. Dla porównania ofert Centralny Zamawiający przyjmie podane w treści ofert wartości
brutto. Wiążącą i ostateczna dla stron jest zaoferowana kwota brutto. Wskazanie przez
Wykonawcę nieprawidłowej stawki podatku VAT nie będzie skutkować koniecznością
odrzucenia oferty - wiążąca dla Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego będzie
wyłącznie kwota brutto, które obejmować ma wszelkie koszty związane z realizacją
umowy z uwzględnieniem m.in. podatku od towarów i usług VAT, innych opłati
podatków, opłat celnych, kosztów dokumentacji, kosztów opakowania oraz kosztów
dostawy (transportu) przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego.
11. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Centralnego
Zamawiającego/Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami
o podatku od towarów i usług, Centralny Zamawiający w celu oceny takiej oferty
dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby
obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca składając ofertę,
informuje Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego, czy wybór oferty będzie
prowadzić do powstania u Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego obowiązku
podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub
świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez
podatku. Centralny Zamawiający/Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości
udzielenia Wykonawcy zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
12. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty spełniające wszystkie postawione
wymagania w niniejszym Zapytaniu Ofertowym. Oferta, która nie będzie spełniała
chociażby jednego z postawionych wymogów zostanie przez Centralnego
Zamawiającego odrzucona i nie będzie brana pod uwagę przy ocenie.
13. Centralny Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który uzyska
największą łączną liczbę punktów, oraz spełni warunki udziału w postępowaniu.
W przypadku odmowy podpisania umowy przez wybranego Wykonawcę, Centralny
Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który spełnia wymagania
Zapytania Ofertowego i którego oferta uzyskała kolejno najwyższą liczbę punktów.
XX. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
1. W trakcie dokonywania oceny ofert Centralny Zamawiający ma prawo do poprawienia
oczywistych omyłek w tekście oferty, w tym omyłek pisarskich i rachunkowych,
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, o czym
powinien niezwłocznie powiadomić Wykonawcę

2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, uchyla się od
zawarcia umowy, Centralny Zamawiający bada czy spełnia warunki udziału
w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród
pozostałych ofert.
3. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy na realizację
danej części zamówienia, możliwe jest podpisanie umowy z Wykonawcą, którego
oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów.
4. Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowane na stronie
internetowej Centralnego Zamawiającego:
https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowieniapubliczne- ponizej/platforma-zapytan-oferowych/35,Zamowienia-publiczneponizej-130-tys- zl.html
5. Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złożył dokumentów, o których mowa w Rozdziale
XII Zapytania Ofertowego lub złożone dokumenty są niekompletne, zawierają błędy
lub budzą wskazane przez Centralnego Zamawiającego wątpliwości, Centralny
Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub do udzielania wyjaśnień
w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub
udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby
unieważnienie postępowania.
6. W toku badania i oceny ofert Centralny Zamawiający może żądać od Wykonawców
wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który w wyznaczonym terminie
nie uzupełnił dokumentów lub nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena
wyjaśnień prowadzić będzie do stwierdzenia, iż oferta nie spełnia wymagań
Centralnego Zamawiającego.
8. Centralny Zamawiający może odstąpić od wezwania Wykonawcy do złożenia
wyjaśnień lub uzupełnienia oferty, jeżeli oferta Wykonawcy nie będzie ofertą najwyżej
ocenioną - najkorzystniejszą.
9. Inne istotne warunki zamówienia zostały zawarte w projektowanych postanowieniach
umowy, który stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Zapytania Ofertowego.
10. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę w sytuacji, gdy:
1) została złożona po terminie składania ofert;
2) została złożona przez Wykonawcę:
a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niezaproszonego do składania
ofert;
b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu;
3) jest niezgodna z zapisami Regulaminu;
4) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
6) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami
technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Centralnego
Zamawiającego;

7) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
przepisów o nieuczciwej konkurencji;
8) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
9) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu.
11. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia
i budzi wątpliwości Centralnego Zamawiającego, co do możliwości wykonania
przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu Ofertowym,
Centralny Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień w tym, złożenie dowodów,
dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności
w zakresie:
1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych,
wyjątkowo sprzyjających warunków wykonania zamówienia dostępnych dla
Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość
przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za
pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002
r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.);
2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
12. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na
Wykonawcy. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył
wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami
potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia.
13. Centralny Zamawiający/Zamawiający dopuszcza możliwość unieważnienia
zamówienia bez wybrania którejkolwiek z ofert i bez podania uzasadnienia.
14. Centralny Zamawiający unieważnia postępowanie w sytuacji, gdy:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie oferty zostały odrzucone;
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa
kwotę, którą Centralny Zamawiający/Zamawiający zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, chyba że istnieje możliwość zwiększenia tej kwoty do
ceny najkorzystniejszej oferty;
4) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania
lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym Centralnego
Zamawiającego lub Zamawiającego;
5) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą;
15. Centralny Zamawiający/Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia
postępowania na dowolnym etapie, a także dokonywania zmian w Zapytaniu
Ofertowym oraz jego zakończenia bez wyboru ofert, w szczególności w przypadku,
gdy wartość oferty przekracza wartość środków, które Centralny
Zamawiający/Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania

XXI. FORMALNOŚCI DO DOPEŁNIENIA PRZY WYBORZE OFERTY W
CELUZAWARCIA UMOWY
1) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Centralny Zamawiający
poinformuje wybranego Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
o terminie oraz sposobie podpisania umowy (np. za pomocą poczty elektronicznej/
korespondencyjnie / w siedzibie Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego).
2) Poza przypadkami zmian umowy, opisanymi szczegółowo w projekcie umowy,
dopuszczalne będą zmiany dotyczące sposobu realizacji zamówienia:
a) w przypadku wystąpienia siły wyższej tj. zdarzenia nieprzewidywalnego, będącego
poza kontrolą stron umowy;
b) w przypadku wystąpienia stanu nadzwyczajnego (np. stan wyjątkowy, stan
wojenny, stan klęski żywiołowej itp.), uniemożliwiającego dotrzymania
pierwotnych warunków umowy terminu realizacji zamówienia; w takim
przypadku termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas trwania stanu
nadzwyczajnego;
c) w przypadku innych przeszkód uniemożliwiających zrealizowanie zamówienia,
zaktóre nie odpowiada Wykonawca; zmiana terminu określonego w umowie
może nastąpić w sytuacji, gdy wykonanie przedmiotu umowy w terminie jest
niemożliwe ze względu na wystąpienie obiektywnych przeszkód
uniemożliwiających wykonanie zamówienia, za które nie odpowiada
Wykonawca.

XXII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY
Centralny Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia
należytego wykonania umowy.
XXIII.INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Centralny Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia
uzupełniającego.

XXV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Centralny Zamawiający wykluczy z prac związanych z procedurą wyboru Wykonawcy
niniejszego zamówienia osoby, które będą powiązane osobowo lub kapitałowo
z Wykonawcami, którzy złożyli oferty.
2.Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między
Centralnym Zamawiającym/Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do
zaciągania zobowiązań w imieniu Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego lub
osobami wykonującymi w imieniu Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego
czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy
a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta,
pełnomocnika;
4) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić
uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze Wykonawcy,
w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa
lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej
do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
3.Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę w oparciu o ustalone kryteria
oceny ofert, zostaje zaproszony do podpisania umowy.
4.Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie
z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego Zapytania
Ofertowego oraz danych zawartych w ofercie.
5.W przypadku, gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta na realizację
zamówienia została złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego Centralny Zamawiający
zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do
podpisania umowy o zamówienie publiczne.
6.O miejscu i terminie podpisania umowy Centralny Zamawiający lub Zamawiający
powiadomi wybranego Wykonawcę.
7.Przebieg postępowania zostanie udokumentowany w protokole postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
8.Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu postępowania, ofert
od chwili ich otwarcia w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem
dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu
postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników
postępowania.
9.Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
5) Centralny Zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego
wniosku;
6) Centralny Zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnionych
dokumentów;
7) Centralny Zamawiający wyznaczy osobę, w którego obecności udostępnione
zostaną dokumenty;
8) udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie Centralnego
Zamawiającego, w wyznaczonym przez niego terminie.
10.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniu Ofertowym zastosowanie
mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy Prawo Zamówień
Publicznych.

Uwagi:
XIX. OPIS KRYTERIÓW OCENY I SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym
postępowaniu kryteria:
o Cena:
1. Kryterium ceny to maksymalnie 100 punktów. Oferta z najniższą ceną otrzymuje
maksimum punktów. Pozostałe oferty punktowane są proporcjonalnie do oferty
z najniższą ceną według poniższego wzoru:
Nazwa
kryterium
Waga Sposób
oceny
Wzór
Cena brutto
(Kc) 100 pkt. Matematyczny
Cena najniższej oferty
brutto za całość zamówienia
------------------------------------ x 100 = liczba punktów
Cena badanej oferty brutto
za całość zamówienia

XXIV. KLAUZULA INFORMACYJNA ,,RODO" DLA UCZESTNIKÓW
POSTĘPOWANIA
1. Zgodnie z treścią art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) dalejRODO - informuje się, iż:

1) administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Dyrektor Stalowowolskiego
Centrum Usług Wspólnych al. Jana Pawła II 25a, 37-450 Stalowa Wola - Pani
Danuta Bednarz;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Stalowowolskim Centrum Usług
Wspólnych jest Pan Grzegorz Madej adres e-mail: iod.scuw@stalowawola.pl;
3) Pana/Pani dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
w celu związanym z zawarciem niniejszej umowy. Pana/Pani dane osobowe będą
przechowywane w trakcie okresu współpracy z Stalowowolskim Centrum Usług
Wspólnych oraz na potrzeby archiwizacji dokumentacji związanej ze współpracą
według okresów wskazanych w przepisach szczególnych;
4) posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych, prawo wniesienia sprzeciwu. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie
danych osobowych Pana/Pani narusza przepisy RODO.
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo, pod adresem:
iod.scuw@stalowawola.pl, a także pocztą tradycyjną pod adresem Stalowowolskie
Centrum Usług Wspólnych al. Jana Pawła II 25a, 37-450 Stalowa Wola,
z dopiskiem ,,do Inspektora Ochrony Danych".
5) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla
celów związanych z nawiązaniem i przebiegiem Pana/Pani współpracy. Pana/Pani
dane nie będą poddawane profilowaniu. Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych
nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
6) dane osobowe mogą zostać udostępnione organom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa oraz powierzone na podstawie umowy powierzenia zawartej na
piśmie podmiotom świadczącym usługi na zlecenie Stalowowolskiego Centrum
Usług Wspólnych.

Kontakt:
7. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Dorota Wdowiak,
e-mail: dwdowiak@stalowawola.pl.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.