Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie audytu energetycznego kompleksu budynków |
Data zamieszczenia: | 2024-04-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Koszalinie ul. Szpitalna 2 75-720 Koszalin powiat: Koszalin tel (94) 3471-670 fax (94) 34-11-697, 539 023 894 zamowienia.publiczne@poliklinika.koszalin.pl |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Miasto: | Koszalin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel (94) 3471-670 fa |
Termin składania ofert: | 2024-04-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Wykonanie audytu energetycznego kompleksu budynków II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie klasycznego audytu energetycznego kompleksu budynków dla SP ZOZ MSWiA w Koszalinie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został załączniku nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego. 3. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert częściowych. 5. Jeżeli w treści dokumentacji zapytania ofertowego, w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2) użyto zapisów wskazujących na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie produktu, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to należy je traktować wyłącznie jako przykładowe, w takim przypadku Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Zamawiający wskazuje, że składanie ofert równoważnych jest Strona 3 z 9dopuszczalne pod warunkiem, że oferowany przedmiot jest podobny funkcjonalnie i możliwie jak najbardziej zbliżony pod względem konstrukcji, materiałów z jakich jest wykonany, rozmiarów itp. do wyrobów przykładowych, a Wykonawca w ofercie wykaże, iż oferowany przedmiot zamówienia posiada parametry techniczno - eksploatacyjno - użytkowe nie gorsze od parametrów wskazanych w poniższym załączniku przedmiotu zamówienia. Wszelkie ryzyko (w tym koszty ewentualnych ekspertyz) związane z udowodnieniem równoważności spoczywa na Wykonawcy. Przez ofertę równoważną należy rozumieć taką ofertę, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o co najmniej takich samych lub lepszych parametrach, jakie zostały określone w niniejszym załączniku, lecz oznaczonych np. innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Ofertą równoważną są produkty lub rozwiązania, które odpowiadają lub przewyższają pod względem jakości i funkcjonalności produkty lub rozwiązania wskazane przez Zamawiającego w zapytaniu oraz ich nie obniżają. Na Wykonawcy składającym ofertę równoważną spoczywa obowiązek udowodnienia równoważność oferowanych produktów lub rozwiązań. Zamieszczone w dokumentach, wymienione nazwy producentów (jeśli takie się pojawią) użyto jedynie w celu przykładowym. Ewentualnie wskazane nazwy produktów oraz ich producentów nie mają na celu naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Wszędzie gdzie są one wskazane, należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie ,,lub równoważne". Przez pojęcie ,,lub równoważne" Zamawiający rozumie oferowanie produktu gwarantujące realizację zadania zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w dokumentacji zamówienia, ani do zmiany ceny, ani do naruszenia przepisów prawa. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy bez podawania przyczyny. CPV: 79212000-3, 71314300-5 Dokument nr: M-2375-2374/05/2024 Składanie ofert: VII. Miejsce i termin składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć do dnia 26.04.2024 r. do godz. 10:00 drogą elektroniczną na adres-mail: zamówienia.publiczne@poliklinika.koszalin.pl - jako potwierdzenie złożenia oferty traktuje się otrzymanie wiadomości zwrotnej z potwierdzeniem wpływu ofert. Miejsce i termin realizacji: III. Termin i miejsce realizacji zamówienia: 1. Termin wykonania umowy - do 60 dni kalendarzowych. Wymagania: 2. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy P.z.p. 3. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone zgodnie z postanowieniami Zarządzenia nr 2/2021 Dyrektora SP ZOZ MSWiA w Koszalinie z dnia 04.01.2021r., w oparciu o ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z późn. zm., oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny z późn. zm. 4. Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności i równego traktowania Wykonawców. 6. Wartość szacunkowa zamówienia została ustalona z należytą starannością i nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto. 7. Cena może być tylko jedna; Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej. Wszystkie upusty, rabaty winny być od razu ujęte przy obliczaniu ceny tak, by wyliczona cena za realizację zamówienia była ceną ostateczną, bez konieczności dokonywania przez Zamawiającego przeliczeń itp. działań w celu jej określenia. 8. Koszty opracowania i złożenia oferty ponosi Wykonawca. IV. Kryteria oceny ofert: 1. Pod uwagę będzie brane kryterium: 1) cena brutto - 80 pkt (cenę ogółem netto i brutto za przedmiot zamówienia (należy podać w formularzu ofertowym w złotych polskich PLN cyfrowo z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku). 2) termin wykonania - 20 pkt Strona 4 z 92. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach: 1) Cena (C) - waga 80 pkt. cena najniższa brutto* C = ------------------------------------------------ x 80 pkt cena oferty ocenianej brutto * spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu a) podstawą przyznania punktów w kryterium ,,cena" będzie całkowita cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 1 2) Termin wykonania (T) - waga 0 - 20 pkt. Termin wykonania: < 30 dni - 20 pkt. 31 - 45 dni - 10 pkt. 46 - 60 dni - 0 pkt. Oferty, z terminem wykonania umowy powyżej 60 dni kalendarzowych zostaną odrzucone. 3. Cena obejmuje wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym koszty dostawy, montażu, instalacji, konfiguracji, krótkiego szkolenia z obsługi systemu dla minimum dwóch osób, serwisu, odnoszące się do przedmiotu zamówienia oraz wszystkie wymagane obowiązującymi przepisami podatki i opłaty, w tym stawkę podatku VAT. 4. Cena przedmiotowej dostawy określona w ofercie jest ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianom z wyjątkiem przypadków, o których mowa w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego. 5. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w projekcie umowy - Załącznik nr 4 6. Wartość cenową należy podać w złotych polskich, cyfrą - z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie. 7. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. 8. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, niepodlegająca odrzuceniu, która przedstawi najniższą oferowaną cenę brutto oraz najdłuższą gwarancję liczona w miesiącach. W przypadku, gdy w odpowiedzi na niniejsze zapytanie ofertowe, wpłyną do Zamawiającego oferty, wśród, których dwie lub więcej ważnych ofert będzie oferowało taką samą wartość końcową wykonania usługi Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji. Strona 5 z 9V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów wymaganych w ofercie: 1. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia będzie posiłkował się osobami wpisanymi do Wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej prowadzonego przez Ministra Rozwoju i Technologii. 2. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia będzie posiłkował się wiedzą techniczną, wykona zlecone prace z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami oraz metodologiami audytowymi opisanymi między innymi w niżej wskazanych przepisach: 1)Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2024.266 t.j.); 2)Ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2021.2166 t.j.); 3) Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U.2023.2496 t.j.); 4) Ustawa z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz.U.2024.101 t.j.); 5) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej (Dz.U.2015.376 z późn. zm.); 6) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz.U.2020. 879); 7) Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii (Dz.U.2023.1220); 8) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego sposobu weryfikacji audytu energetycznego i części audytu remontowego oraz szczegółowych warunków, jakie powinny spełniać podmioty, którym Bank Gospodarstwa Krajowego może zlecać wykonanie weryfikacji audytów (Dz.U.43.347 ze zm.); 9) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2022.1225 t.j.); 10) I innych związanych z przedmiotem zamówienia. 3. Wykonawca jest zobowiązany do opisania proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą dostatecznie dokładanych określeń, z zachowaniem przepisów ustawy Strona 6 z 9Prawo zamówień, w szczególności art. 101-102. W przypadku, gdy nie można opisać proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą dostatecznie dokładnych określeń oraz gdy jest to uzasadnione ich specyfikacją, Wykonawca może opisać proponowane materiały i urządzenia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a wskazaniu takiemu towarzyszyć muszą wyrazy ,,lub równoważny". W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany wyraźnie wskazać, gdzie w dokumentach, do opracowania, których Wykonawca jest zobowiązany, wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie oraz dokładnie określić (opisać) parametry techniczne lub jakościowe stanowiące o równoważności parametrom proponowanych materiałów i urządzeń opisanych za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. 4. W przypadku, gdy Wykonawca w dokumentach do opracowania, których jest zobowiązany, użyje do opisu projektowanych robót norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia o których mowa w art. 101 ust. 1-3 ustawy P.z.p. jest on zobowiązany sporządzić listę użytych w opisie projektowanych robót norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia oraz wyraźnie wskazać, gdzie w tych dokumentach zostały one użyte. 5. Dokumenty, do opracowania których Wykonawca jest zobowiązany, muszą zawierać optymalne rozwiązania z punktu widzenia warunków dofinansowania przedsięwzięcia w ramach przedmiotowego naboru projektów (m.in. kwalifikalności wydatków, kryteriów wyboru projektów), a także innych działań aby możliwe było przedłożenie wszystkich informacji wymaganych na etapie składania wniosku o dofinansowanie. 6. Dokumenty, do opracowania, których Wykonawca jest zobowiązany, muszą zostać wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami (w szczególności techniczno-budowlanymi w rozumieniu ustawy Prawo budowlane), z zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi normami i normatywami, w szczególności muszą być zgodne z aktualnymi aktami prawnymi. 7. Zamawiajacy wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty: 1)Formularz ofertowy Wykonawcy - Załącznik nr 1; 2)zaparafowany Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 2; 3)oświadczenie Wykonawcy - załącznik nr 3; 4)zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 4. 8. Zamawiający odrzuci ofertę w przypadku, gdy: 1)Treść oferty nie odpowiada treści Zapytania ofertowego; 2)Nie złożono wymaganych dokumentów dotyczących przedmiotowego Zapytania; 3)Zawiera błędy w obliczeniu ceny, których nie można poprawić; 4)Oferta nie została podpisana przez upoważnioną osobę do reprezentacji Strona 7 z 9Wykonawcy; 5) Wykonawca nie wyraził zgody na poprawienie innej omyłki w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie; 6) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który będzie podlegał wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2024.507 t.j.). W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do złożenia do oferty oświadczenia dotyczącego ww. podstawy wykluczenia (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego; 7) Oferta Wykonawcy wykluczonego z postępowania podlega odrzuceniu. 9. Oferta winna: 1) być sporządzona w języku polskim; 2) być przygotowana przez Wykonawcę zgodnie ze wzorcowym formularzem oferty tj. Załącznikiem nr 1 do Zapytania ofertowego; 3) posiadać datę sporządzenia; 4) zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik; 10. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub podpisem osobistym lub w postaci papierowej na adres Zamawiającego. 2. Oferty, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane. 3. W toku badania i oceny oferty Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. VIII. Płatność: Płatność 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury. IX. Termin związania ofertą: Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Strona 8 z 9X. Informacje o formalnościach 1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. 2. Do prowadzonego zapytania ofertowego nie przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Wszystkie informacje dostępne będą na stronie internetowej www.poliklinika.koszalin.pl 2. Zamawiający zamieści treść zapytań wraz z udzielonymi odpowiedziami na stronie internetowej prowadzonego postepowania bez ujawniania źródła zapytań. Zamawiający zastrzega sobie, że zapytania złożone po terminie mogą pozostać bez odpowiedzi. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków i terminów prowadzonego postępowania. 4. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca mogą przekazywać drogą elektroniczną. Uwagi: 9. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej ,,RODO") informujemy, że: Strona 1 z 91) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KOSZALINIE; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych - z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: IODO@POLIKLINIKA.KOSZALIN.PL; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P. z. p; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisanych ustawy P.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą P. z. p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma Strona 2 z 9zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; 11) nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; 12) dane udostępniane przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu. Kontakt: XI. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów: 1. Pytania dotyczące zapytania można zadawać pocztą na e-mail: zamówienia.publiczne@poliklinika.koszalin.pl do dnia ...............2024 r. 5. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami w sprawie zamówienia publicznego jest - referent ds. Zamówień publicznych, tel. 539 023 894, e-mail: zamówienia.publiczne@poliklinika.koszalin.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2024