dolnośląskie (Lubin)
lubelskie (Lublin)
lubelskie (Lublin)
świętokrzyskie (Stąporków)
śląskie (Żywiec)
śląskie (Jaworzno)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie konserwacji technicznej polichromii ściennej |
Data zamieszczenia: | 2024-04-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą ul. Kościelna 3 63-040 Nowe Miasto nad Wartą powiat: średzki Telefon: 61 287 40 01 s.tomalik@onet.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Nowe Miasto nad Wartą |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Telefon: 61 287 40 0 |
Termin składania ofert: | 2024-05-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Proboszcz Parafii pw. Świętej Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą zaprasza do złożenia oferty cenowej na wykonanie konserwacji technicznej polichromii ściennej w ramach projektu ,, Rządowego Programu Odbudowy Zabytków " PREZBITERIUM -KONSERWACJA TECHNICZNA POLICHROMII ŚCIENNEJ I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pracach obejmujących konserwację techniczną polichromii na ścianach prezbiterium. W związku z wynikami wstępnych badań na powierzchniach ścian nawy głównej kościoła stwierdzono istnienie wielu warstw chronologicznych i technologicznych , niejednorodnie zachowanych ,wielokrotnie przemalowywanych i uzupełnianych w postaci licznych retuszy i przemalowań. Fotografie wykonane w świetle bocznym ścian i sklepień dość wyraźnie pokazują stan zachowania pierwotnych średniowiecznych powierzchni oraz liczne wtórne uzupełnienia tynków. Wstępne badania w świetle UV sklepienia i fragmentów dekoracji ścian ukazują zakres ingerencji jednej z ostatniej ingerencji restauratorskiej. Natomiast wykonane wstępne odkrywki na powierzchniach ścian pokrytych pobiałą ukazują fragmenty polichromii z różnych okresów chronologicznych. Przy tak znacznych powierzchniach ścian w kolejnym etapie prac konserwatorskich należy kontynuować działania odkrywkowo badawcze w celu uszczegółowienia pełnego stanu zachowania obiektu oraz jego wartościowania co pozwoli skonstruowanie poprawnego programu dotyczącego opracowania estetycznego na dalszych etapach prac konserwatorskich . Prace muszą zostać wykonane według programu prac konserwatorskich do punktu 10, na podstawie, którego wydane zostało pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich, stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego zapytania . Zgodnie z przeprowadzoną ekspertyzą stwierdzono, że powierzchnia podlegająca przyszłym pracom konserwatorskim jest o łącznej powierzchnia 300 m2 obejmującej ściany i dwa filary w przestrzeni prezbiterium. Dopuszcza się wprowadzenie zmian dotyczących technologii wykonania prac i zastosowanych rozwiązań estetycznych po szczegółowym rozpoznaniu obiektu w trakcie konserwacji. Zmiany muszą zostać uzgodnione i zaakceptowane przez Zamawiającego i Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Program prac konserwatorskich lub inna część zapytania ofertowego odnosi się do określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów, specyficznego pochodzenia lub zawiera w opisie nazwy własne materiałów, urządzeń, technologii, produktów, producentów - należy przyjąć, że podane nazwy własne nie są wiążące dla Oferentów i służą wyłącznie przykładem, wzorcem w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdym takim przypadku Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez co należy rozumieć produkty zapewniające osiągnięcie efektu wymaganego w procesie konserwacji technicznej na poziomie jakości co najmniej takim, jak produkt wskazany w zapytaniu ofertowym lub dołączonych dokumentach. Zamawiający uzyskał zgodę na przeprowadzenie prac konserwatorskich objętych przedmiotem zamówienia - Decyzja nr 14/2023/B z dn. 13.03.2023 r. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Prace muszą być wykonane w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 282 ze zm .) oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz.U. z 2018 r. poz. 1609). W trakcie prowadzenia prac wybrany Oferent zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o nowych faktach i wszelkich okolicznościach, mogących doprowadzić do uszkodzenia lub zniszczenia zabytku lub mających znaczenie dla jego stanu zachowania albo mających wpływ na zmiany w zakresie prowadzonych prac. W trakcie prowadzenia prac wybrany Oferent zobowiązuje się, na każde żądanie Zamawiającego, do przedstawienia bieżącego zakresu prac i użytych do konserwacji materiałów oraz (w razie potrzeby) umożliwi Zamawiającemu lub Wielkopolskiemu Konserwatorowi Zabytków bądź jego przedstawicielowi dokonanie oględzin trwających prac. Oferent zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu prac zgodnie ze standardami dokumentacji prac konserwatorskich i prac restauratorskich przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków i przekazania jej Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach najpóźniej w dniu odbioru końcowego prac objętych przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w pełnym zakresie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że podwykonawca musi spełniać wymagania stawiane Oferentowi w zakresie doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie wymaganym dla powierzonej podwykonawcy części zamówienia. Zamawiający wymaga, aby prace konserwatorskie były kierowane lub samodzielnie wykonywane przez jedną osobę, której imię i nazwisko, adres oraz dokumenty potwierdzające spełnienie przez tą osobę wymagań, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 282 ze zm.) zostaną zgłoszone do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zamawiający umożliwi dokonanie oględzin przedmiotu zamówienia przez złożeniem przez Wykonawcę oferty, celem zapoznania się ze stanem faktycznym obiektu i należytym przygotowaniem oferty w każdą środę od godz. 9.30-10.30 lub innym dniu po wcześniejszym dwudniowym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. CPV: 92522000-6, 45453100-8 Otwarcie ofert: VII. OCENA OFERT: 06 maja 2024 roku - godz. 9.00 Składanie ofert: 7. Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail: s.tomalik@onet.pl , skany dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem. VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT: Ofertę należy złożyć do dnia 04 maja 2024 roku do godz. 8.00. Zamawiający dopuszcza składania ofert w wersji elektronicznej. Miejsce i termin realizacji: II. PRZEWIDYWANY TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: do 30 czerwca 2025 r. Wymagania: III. WYMAGANE WARUNKI DOTYCZĄCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA: W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy posiadający niezbędną wiedzę, dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz doświadczeniem - warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie: 1. Wykaz co najmniej 2 zadań polegających na realizacji prac konserwatorskich w kościołach gotyckich Archidiecezji Poznańskiej obejmujących malarstwo ścienne oraz wyprawy zabytkowe o minimalnej powierzchni 100 m2, o wartości minimum 100 000,00 zł brutto; wykonanej w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, oraz z załączeniem udokumentowanych dowodów potwierdzających jakościowe, finansowe i terminowe ich wykonanie. Jeżeli Zamawiający (Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, były już wcześniej wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. 2. Wykaz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że spełnia wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm. ) tj. ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 przytoczonej ustawy. oraz kierowała pracami albo samodzielnie wykonała co najmniej dwie usługi przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków. Jeżeli Zamawiający (Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, były już wcześniej wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. 3. Referencje z ostatnich trzech lat wykonywanych prac konserwatorskich na terenie Diecezji Poznańskiej w podobnym zakresie prac konserwatorskich jak przewidywane w obecnym postępowaniu. Jeżeli Zamawiający (Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, były już wcześniej wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej IV. PRZY WYBORZE WYKONAWCY ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ NASTĘPUJĄCYMI KRYTERIAMI OCENY OFERT: 1. cena, 2. doświadczenie zawodowe, 3. referencje. Cena oferty (C) - waga 30 % Oferent określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny brutto i wszelkie inne koszty, których poniesienie okaże się konieczne w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia. Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru: C = (najniższa cena ofertowa/cena badanej oferty) x 30 pkt Cena oferty winna obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Oferent przy realizacji zamówienia, tj. koszt materiałów, koszt dojazdu do Zamawiającego i inne. Doświadczenie zawodowe (D)- waga 40 % Oferent określa termin realizacji niezbędny do przeprowadzenia prac konserwatorskich, przy czym oszacowanie to uwzględnia rzetelne, dokładne wysokiej jakości świadczenie usługi konserwatorskiej. Referencje (R) -waga 30% Oferent przedstawia opis 2 zadań polegających na realizacji prac konserwatorskich w kościołach gotyckich Archidiecezji Poznańskiej obejmujących malarstwo ścienne oraz wyprawy zabytkowe W przypadku otrzymania tylko jednej oferty spełniającej warunki zamówienia i jednoczesnym przekroczeniu kwoty założonej w budżecie Zamawiający zastrzega możliwość negocjacji. Wartość punktowa (W) przyznana dla każdej oferty to: suma punktów uzyskanych w kryterium cena (C) , doświadczenie zawodowe (D) i referencje(R) czyli: W= C + D + R Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ocenę końcową. Maksymalna ilość punktów do uzyskania 100. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru V. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ: 1. Prawidłowo wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do zapytania. 2. Prawidłowo wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną wykaz wykonanych usług, stanowiący załącznik nr 2 do zapytania wraz z dowodami potwierdzającymi, że ww. usługi wykonane zostały należycie.3. Prawidłowo wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną wykaz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, stanowiący załącznik nr 3 do zapytania. 4. Każdy z Oferentów może złożyć tylko jedną ofertę w ramach postępowania. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych. 6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Oferty nieposiadające wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane. 9. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu. 10. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą. 11. Oferty złożone po terminie lub nieodpowiadające wymogom formalnym nie zostaną rozpatrzone. 12. Oferenci uczestniczą w postępowaniu ofertowym na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od postępowania ofertowego. 13. Ocena zgodności ofert z wymaganiami Zamawiającego przeprowadzona zostanie na podstawie analizy dokumentów i materiałów, jakie Oferent zawarł w swojej ofercie. Ocenie podlegać będzie zarówno formalna jak i merytoryczna zgodność oferty z wymaganiami. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Oferentów dokumentów, wykazów, danych i informacji. VIII. OŚWIADCZENIE WYMAGANE OD WYKONAWCY W ZAKRESIE WYKONANIA OBOWIĄZKÓW INFORMACYJNYCH PRZEWIDZIANYCH W ART. 13, ART. 14 RODO ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 1 RADY (UE) 2016/679 Z DNIA 27 KWIETNIA 2016 R. W SPRAWIE OCHRONY OSÓB FIZYCZNYCH W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH 1 W SPRAWIE SWOBODNEGO PRZEPŁYWU TAKICH DANYCH ORAZ UCHYLENIA DYREKTYWY 95/46/WE (OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH) (DZ. URZ. UE L 119 Z 04.05.2016, STR. 1) 1.Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4). 2. Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 3. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, zobowiązuje się wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. 4. Oświadczenie w zakresie wykonania obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13, art. 14 RODO wymagane przez Zamawiającego od Wykonawcy znajduje się w formularzu ofertowym załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego. Kontakt: IX. INFORMACJI NA TEMAT POSTĘPOWANIA UDZIELA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ : ks. Stanisław Tomalik - proboszcz |
© eurobudowa.pl 2004-2024