Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont ogrodzenia

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont ogrodzenia

Data zamieszczenia: 2024-05-06
Dane kontaktowe Zamawiającego: Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego
ul. Kasztelańska 1
56-300 Milicz
powiat: milicki
tel./fax.071-3840718
sekretariat@tlmilicz.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
Wadium: 2000,00 zł.
Nr telefonu: tel./fax.071-3840718
Termin składania ofert: 2024-05-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów
publicznych - jednostka budżetowa
Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
Przedmiotem postępowania jest remont ogrodzenia na terenie Internatu Technikum Leśnego
w Miliczu od strony Ul. Al. ZHP 1 .
Istniejące ogrodzenie murowane jest w złym stanie technicznym, tj. znaczne odchylenie
pionowe ogrodzenia murowanego zagrażające bezpieczeństwu ludzi na odcinku ok 50mb
które należy rozebrać zdemontować i wykonać i wykonać od nowa z cegły. Zamierzenie
obejmuje również wykonanie nowego ogrodzenia panelowego o wysokości 1,60 m w miejscu
istniejącego obecnie ogrodzenia z siatki plecionej w północnej części wschodniej granicy
działki.
Wytyczne w zakresie wykonywania ogrodzenia zawiera dokumentacja projektowa
wykonania ogrodzenia oraz obmiar.
UWAGA! Zamawiający informuje, że zaproponowane materiały do realizacji zadania, ich
typy i nazwy stanowią jedynie przykład i standard rozwiązania. Dopuszcza się ich zastąpienie
przez inne o parametrach nie gorszych niż zaproponowane, posiadające odpowiednie
certyfikaty, deklaracje zgodności z PN lub aprobaty techniczne. Przed przystąpieniem do
robót Wykonawca powinien przedstawić do zaakceptowania przez Zamawiającego
zestawienie proponowanych do użycia materiałów (wraz z kartami katalogowymi, atestami,
dopuszczeniami, certyfikatami, jeżeli były wymagane).
Zakres robót
Zakres przewidzianych robót remontowych obejmuje:
? Rozbiórka pochylonego ogrodzenia murowanego z cegły
? Odtworzenie ogrodzenia murowanego z cegły
? Rozbiórka ogrodzenia z siatki plecionej
? Postawienie ogrodzenia panelowego wraz z bramą przesuwną
? Niwelację terenu po robotach i zagospodarowanie odpadów.
Zakres robot obejmuje: roboty przygotowawcze, roboty związane z demontażem istniejących
elementów ogrodzenia, roboty montażowe , roboty wykończeniowe.
Roboty towarzyszące i uzupełniające:
1. Postępowanie z wytworzonymi odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami (wywóz i
utylizacja odpadów), po stronie wykonawcy
2. Po zakończeniu remontu, uporządkowanie placu budowy i terenów przyległych
wykorzystywanych do wykonywanych prac,
3. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2. egzemplarzach i elektronicznej. Całość
robót należy wykonać: ? zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
Wskazanie zapobiegawczych środków technicznych i organizacyjnych
Teren remontu zabezpieczyć przed dostępem osób postronnych i oznakować.
Dopuszczenie do pracy pracowników z odpowiednimi aktualnymi badaniami lekarskimi,
bez przeciwwskazań lekarskich.
Dopuszczenie do prac tylko pracowników odpowiednio przeszkolonych w zakresie
zawodowym i BHP. Przeprowadzenie instruktarzu stanowiskowego BHP.
Zapoznanie się pracowników z harmonogramem prac budowlanych i przestrzeganie
kolejności robot.
Używanie przez pracowników środków BHP ochrony osobistej i sprawnych narzędzi.
Oznakowanie stref niebezpiecznych.
Zapewnienie udzielenia pomocy osobie poszkodowanej w wypadku i możliwości wezwania
pogotowia. Na placu budowy powinny znajdować się środki umożliwiające udzielenie
pierwszej pomocy. informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum
4. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania
przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do
stosowania wyrobów zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz
dopuszczonymi do stosowania przez ustawę Prawo budowlane, posiadającymi aktualne atesty
i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie.
5. Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, nie mogą obniżać wartości
użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na
wytrzymałość, funkcjonalność i bezpieczeństwo przedmiotu zamówienia.
6. W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu,
pochodzenia - należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie określają
parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji
odpadów (śmieci, gruz, itp.) zgodnie z przepisami obowiązującymi w tej mierze w
szczególności z ustawą o odpadach.

CPV: 34928200, 45223100, 45340000, 45400000-1

Otwarcie ofert: 2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu:.16.05.2024r. o godz. 11:10 .
3. Otwarcie ofert następuje poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert
4. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający udostępni na stronie internetowej
prowadzonego postępowania informacje o:
?nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej
działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty
zostały otwarte,
?cenach lub kosztach oraz terminie gwarancji zawartych w ofertach.

Składanie ofert:
II. Otwarcie ofert:
1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia:16.05.2024 r. o godz. 11: 00 .

Miejsce i termin realizacji:
Rozdział II.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
150 dni od momentu przekazania placu budowy
Rozdział III.
WYMAGANY TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY
- do 30.12.2024r -warunek konieczny.
Rozdział XIII.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie należy wykonać w terminie 150 dni od dnia przekazania placu budowy.
Terminem wykonania zamówienia jest dzień podpisania przez Zamawiającego protokołu
odbioru końcowego robót, poprzedzony także przekazaniem Zamawiającemu pełnej
dokumentacji powykonawczej nie później jednak jak do dnia
30.XII 2024r.

Wymagania:
Adres poczty elektronicznej: w zakresie niniejszego postępowania właściwym
adresem poczty elektronicznej do korespondencji z wykonawcami jest:
sekretariat@tlmilicz.pl
a) Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz
inne
dokumenty
zamówienia
bezpośrednio
związane
z
postępowaniem:
https://ezamowienia.gov.pl. oraz
BIP | Technikum Leśne w Milczu (tlmilicz.pl)Zamówienia publiczne |
b) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
c) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne..
d) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący
bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c32ec5c-f56f-11ee-
b016-82aaee56c84c
e) Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia
(przycisk ,,Przeglądaj postępowania/konkursy").
f) Identyfikator
(ID)
postępowania
na
Platformie
e-Zamówienia:
ocds-148610-5c32ec5c-f56f-11ee-b016-82aaee56c84c
g) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie
e-Zamówienia.
h) Szczegółowe
informacje
na
temat
zakładania
kont
podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa: Regulamin
Platformy
e-Zamówienia,
dostępny
na
stronie
internetowej
https://ezamowienia.g
Ilekroć w Specyfikacji Warunków Zamówienia i innych dokumentach dotyczących
postępowania mowa jest o:
a) ustawie Prawo zamówień publicznych - zwanej dalej ustawą, należy przez to rozumieć
ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2022
r., poz. 1710 ze zm.),
b) ofercie, należy przez to rozumieć złożony u Zamawiającego w formie dokumentu
elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym formularz
ofertowy,
c) osobie upoważnionej do występowania i podpisywania w imieniu Wykonawcy, należy
przez to rozumieć osobę wymienioną w dokumencie uprawniającym Wykonawcę do
występowania w obrocie prawnym.
d) w przypadku gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z
właściwego rejestru, niezbędne jest dołączenie do oferty oryginału pełnomocnictwa
wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
E.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Ofertę należy
złożyć w języku polskim.
F.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
G.
Zamawiający nie dopuszcza ofert częściowych.
Niniejsze zamówienie nie jest podzielone na części ze względów
organizacyjnych, ekonomicznych oraz celowościowych. Przedmiotowe zamówienie ma
bowiem charakter wykonawstwa jednobranżowego, zamówienie jest możliwe do
realizacji nawet przez mikroprzedsiębiorstwa ze względu na wartość zamówienia.
Podział zamówienia groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi
trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia.
H.
Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o
których mowa w art. 95 i 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
I.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia
wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
J.
Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
ustawy Pzp.
K.
Zamawiający
przewiduje przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej i
sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których
mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
L.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
M. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej.
N.
Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
O.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością
prowadzenia negocjacji.
P.
Wszelkie załączniki do SWZ stanowią jej integralną część.
Rozdział IV.
INFORMACJA NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA I MOŻLIWOŚCI
SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie podzielił przedmiotowego zamówienia na części, ponieważ nie jest to
uzasadnione ze względu na specyfikę i technologię realizacji robót. Przedmiotowe
zamówienie ma bowiem charakter wykonawstwa jednobranżowego, co jednoznacznie określa
ciąg technologiczny. Ponadto ewentualny podział zamówienia na części spowodowałby
nadmierne trudności techniczne oraz ryzyko nienależytego wykonania przedmiotowego
zamówienia wskutek konieczności wykonania dodatkowego świadczenia, polegającego na
koordynacji działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia.
Rozdział V.
I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone
przepisami ustawy dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy nakładają obowiązek ich posiadania - Zamawiający samodzielnie pobierze
dane z ogólnodostępnych baz danych lub zostanie załączony aktualnego odpisu z
właściwego rejestru (KRS), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert,
- złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których
mowa ustawie PZP.
2. Posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia - Wykonawca winien wykazać, że w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej;
- jedną robotę w zakresie robót objętych postępowaniem przetargowym. Wykonawca
składa wraz z ofertą wykaz robót wraz z dokumentami potwierdzającymi, ze roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami i prawidłowo ukończone.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia - Wykonawca zagwarantuje, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień)
4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - warunek
zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu
5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przestawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia - w formie kopii dokumentów tych podmiotów poświadczonych za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty oraz przedłoży wykaz tych
podmiotów.
6. Ocena spełnienia powyższych warunków nastąpi na podstawie treści przedstawionych
dokumentów i oświadczeń wyszczególnionych w Rozdziale VII na zasadzie ,,spełnia ,,
lub ,,nie spełnia" wymaganych warunków określonych w Rozdziale VI. Wykonawcy,
którzy nie spełnią wymaganych warunków, nie wykażą spełnienia warunków udziału
zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone, z
zastrzeżeniem
II. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i wykazania
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, do
oferty należy dołączyć:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór - załącznik Nr 2 do SWZ);
2) Adres i dane z którego Zamawiający może samodzielnie pobrać aktualny odpis z
właściwego rejestru (KRS )
2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada wiedzę oraz doświadczenie do
oferty należy załączyć:
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert (wzór - załącznik Nr 4 do SWZ), a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, Wykonawca winien wykazać, że wykonał co najmniej; jedną robotę
w zakresie robót z dokumentami potwierdzającymi, ze roboty zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.(referencje , lub protokół odbioru )
3.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia (załącznik nr 5) :
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej 1 osobą, tj. kierownikiem robót,
uprawnionym do kierowania robotami w zakresie konstrukcyjno-budowlanym bez
ograniczeń. Wykonawca musi załączyć kopie uprawnienia potwierdzające kwalifikacje
kierownika.
1)
4. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu
Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą:
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w SWZ składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,2)
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1) zastępuje się
je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju.
5. Wszystkie dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy.
6. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna
lub budzić będzie wątpliwości, co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
7. Dokumenty sporządzone w innym, niż język polski muszą być składane z
tłumaczeniem na język polski (z wyłączeniem kart katalogowych), przez tłumacza
przysięgłego.
8. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być
załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby
uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku złożenia kserokopii
pełnomocnictwa musi ona być potwierdzona przez osobę udzielającą pełnomocnictwa
,,za zgodność z oryginałem".
9. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w ustawie -
polega na zasobach innych podmiotów,
zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonywaniu zamówienia.
10. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków ustawy - polega na zasobach
innych podmiotów, na zasadach określonych w ustawie, a podmioty te będą brały
udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w
odniesieniu do tych podmiotów dokumentów. Postanowienia dotyczące podmiotów,
które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje
się odpowiednio.
11. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie
dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są
poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
12. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w
postaci kopii poświadczonej notarialnie należy dołączyć do oferty.
Rozdział VI.
Informacja o możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości złożenia oferty wariantowej.
Rozdział VII.
Informacja o przewidywanych zamówieniach polegających na powtórzeniu tego samego
rodzaju zamówienia Zamawiający przewiduje możliwości udzielania zamówień zgodnie z art.
214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 30% wartości zamówienia podstawowego, które
będą polegały na wykonaniu robót z zakresu wymienionego w rozdziale I pkt.1
pod warunkiem należytego wykonania zamówienia podstawowego zgodnie z zawartą umową.
Rozdział VIII.Informacja o aukcji elektronicznej Zamawiający nie przewiduje w niniejszym postępowaniu
przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Rozdział IX.
Informacja o umowie ramowej Przedmiotowe postępowanie nie jest prowadzone w celu
zawarcia umowy ramowej.
Rozdział X.
Informacja o kosztach postępowania Koszty udziału w postępowaniu, a w szczególności
koszty sporządzenia oferty, ponosi Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów
udziału w postępowaniu.
Rozdział XI.
Informacja o możliwości składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (oferty
wspólne).
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania
jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów np. konsorcjum, spółkę cywilną).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie
dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej
spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przedłożą wraz z ofertą
stosowne
pełnomocnictwo.
Nie
dotyczy
to
spółki
cywilnej,
o
ile
upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do
oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Pełnomocnictwo, o którym
mowa powyżej, może wynikać albo z dokumentu pod taką nazwą albo z umowy podmiotów
wspólnie składających ofertę (dołączonej do oferty).
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców,
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (żaden z Wykonawców
wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania, co oznacza, iż
oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę
wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu
do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie).
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,
które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jeden z
podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym jeżeli wadium
zostanie wniesione w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu wadium musi wynikać, iż
zabezpiecza ono ofertę złożoną przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
8. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Rozdział XII.
Informacja o podwykonawstwie
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
2. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy,
zobowiązany jest do wskazania w ofercie (formularz oferty - Załącznik nr 1), jaką
część/zakres zamówienia (rodzaj pracy) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca
oraz podania firmy podwykonawcy (jeżeli jest już znana).
3. Wykonawca, który nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców,
winien wpisać w formularzu oferty ,,nie dotyczy" lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli
Wykonawca zostawi ten punkt formularza oferty niewypełniony (puste pole), będzie to
oznaczało, że zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi Wykonawcy (bez udziału
podwykonawców).
4. Zamawiający żąda, aby Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania zamówienia
podał nazwy/firmy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do
kontaktu (o ile są mu znane) zaangażowanych w wykonanie zamówienia.
5. Wykonawca jest zobowiązany do zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zmianach
danych, o których jest mowa powyżej, w trakcie realizacji zamówienia. Obowiązek ten
dotyczy również nowych podwykonawców, których Wykonawca zaangażuje w przyszłości
do realizacji przedmiotowego zamówienia.
6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu
wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany
wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby
Wykonawca powołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z
odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
Rozdział XIV.
PODSTAWY
WYKLUCZENIA
Z
POSTĘPOWANIA
O
UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA
ORAZ
WARUNKI
UDZIAŁU
W
POSTĘPOWANIU;
PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o
zamówieniu oraz w SWZ.
2. Podstawy wykluczenia
1) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach określonych w art.
108 ust. 1 ustawy Pzp (obligatoryjne przesłanki wykluczenia Wykonawcy), tj. Wykonawcę:
a) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: ? udziału w
zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, ? handlu ludźmi,
o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, ? o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a
Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, ?
finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego
pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksukarnego, ? o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego,
lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, ? powierzenia wykonywania pracy
małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012
r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na 8 terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769), ? przeciwko obrotowi
gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o
którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności
dokumentów, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo
skarbowe, ? o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o
skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w
przepisach prawa obcego;
b) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym
mowa w pkt 1;
c) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o
zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne
lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie
spłaty tych należności;
d) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
e) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że
Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie
konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne
oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że
wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
f) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia
konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu,
który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym
zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie
Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2) Zamawiający wykluczy z postępowania także Wykonawcę w przypadkach określonych w
art. 109 ust. 1 ustawy Pzp (fakultatywne przesłanki wykluczenia Wykonawcy):
a) pkt 4 - w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami
zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza
jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej
procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego:
3.1. warunki dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający
nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.
3.2. warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie określa tego warunku
udziału w postępowaniu.
3.3. warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie określa
szczegółowych warunków w tym zakresie.
3.4. warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna, że
Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:3.4.1 w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej: - jedną robotę
budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia i załączy dokumenty potwierdzające, że robota ta została wykonana
należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z
przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona. Za robotę odpowiadającą
przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna budowę, rozbudowę, przebudowę, nadbudowę,
remont o wartości robót co najmniej 100 000,00 zł ( brutto)
3.4.2 wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych na
stanowiska: - Kierownik budowy - musi posiadać, co najmniej 3 lat stażu pracy jako
kierownik budowy oraz uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,
pełniący jednocześnie funkcję kierownika robót budowlanych
mającego niezbędne
doświadczenia przy robotach budowlanych.
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje.
4. Podmiotowe środki dowodowe:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz
wykazania braku podstaw do wykluczenia określonych w pkt. 2 niniejszej SWZ, zamawiający
żąda następujących dokumentów:
W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu:
1. Podpisane oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - według
załączonego wzoru. (załącznik nr 2)
2. Podpisane oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia - według załączonego wzoru.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1 i 2,
także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby(załącznik nr 3), potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - według
załączonego wzoru. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania,
następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia
podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ)
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym
upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz,
których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać
tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (wystarczające jest zamieszczenie
informacji o robotach budowlanych wymienionych w pkt 3.4.1 niniejszego rozdziału);
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
(według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ), w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami (wystarczające jest zamieszczenie informacji o osobach wymienionych w pkt
3.4.2 niniejszego rozdziału).
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Zmawiający pobierze samodzielnie odpis z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku, gdy Wykonawca
polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.125
ust.1 ustawy Pzp, - w odniesieniu do tych podmiotów Zamawiający pobierze samodzielnie
dokument. Zamawiający pobierze samodzielnie dokument dotyczący podwykonawcy,
któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest
podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych
w art. 125 ust.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie - w odniesieniu do
tych podmiotów Zamawiający pobierze samodzielnie dokument.
5. Podmiotowe środki dowodowe składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
1). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego
lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt
2.2.a niniejszego rozdziału - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza
likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest
zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej
procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2). Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed ich złożeniem.
Rozdział XV.
Korzystanie z zasobów innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków
udziału w postępowaniu
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części,
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 3 powyżej,
potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby
gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane,
których wskazane zdolności dotyczą.
4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą
wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminieokreślonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami
albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Wykonawca nie może po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub
sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on
w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych
przez Zamawiającego w rozdziale XIV pkt 3.4. SWZ, polega na zdolnościach innych
podmiotów, na zasadach określonych powyżej, składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca
powołuje się na jego zasoby (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ).
7. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona(oceniona jako najkorzystniejsza),
na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie złożyć dokumenty podmiotu, na zdolności,
którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania tego podmiotu
(dokumenty wskazane w rozdziale XV pkt 2 SWZ) oraz potwierdzające spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie zdolności, na których Wykonawca polegał w celu
wykazania spełniania tych warunków (dokumenty wskazane w rozdziale XV pkt 3.4 SWZ).
Rozdział XVI.
Środki komunikacji elektronicznej, przy użyciu, których Zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami oraz wymagania techniczne dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektroniczne.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a
wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do
widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):www.tlmilicz.pl
Zamówienia publiczne - Technikum Leśne w Milczu (tlmilicz.pl)
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk
,,Przeglądaj postępowania/konkursy").
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-5c32ec5c-f56f-11ee-b016-82aaee56c84c
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny
na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce
,,Centrum Pomocy".
6 Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga
posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania)
musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w
sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci
elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju
przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie
komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i
organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą
miały bezpośredniego zastosowania.
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych,
przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści ,,Formularza do
komunikacji").
10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z
2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych
informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z
jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa".
11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji"). Za
pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie
wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk
,,dodaj załącznik"). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub
rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy
wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby,
podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu
(zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane
dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z
wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
12. Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym
zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz
zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z ,,Formularzy do komunikacji"
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia5 wystarczające
jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
13. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne
są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce ,,Komunikacja".
14. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do
komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do
jednego formularza).
15. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z
usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia.
16. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem
Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego
poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w
zakładce ,,Zgłoś problem".17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy
i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza
komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:sekretariat@tlmilicz.pl (nie
dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
18. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie wszelkich
wątpliwości związanych z SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później
niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o
wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż 4 dni przed upływem
terminu składania ofert
19. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w pkt. 19.
przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich
zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do przygotowania i złożenia
ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o
wyjaśnienie treści SWZ.
20.W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym
mowa w pkt. 19., Zamawiający nie ma obowiązku przedłużania ofert.
Rozdział XVIII.
Wymagania dotyczące wadium.
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2000,00 zł.
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz.U. z
2019 r., poz. 310 z późn. zm.);
5) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -
kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego
NBP oddz. Wrocław nr 97 1010 1674 0089 4713 9120 0000
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. O wpłaceniu wadium w formie pieniężnej w wymaganym terminie decyduje data i godzina
wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
7. Z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i wykonalne na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do
zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w
okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
8. Gwarancje i poręczenia muszą podlegać prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące
gwarancji i poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez polskie sądy
powszechne. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub
poręczenia w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy
złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.Rozdział XIX
Termin związania ofertą. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu składania
ofert.
Rozdział XX.
Opis sposobu przygotowania oferty
1. Ofertę należy sporządzić na druku ,,Formularz oferty", który stanowi załącznik nr 1 do
SWZ oraz załączyć do niego wymagane dokumenty i oświadczenia zgodnie z niniejszą SWZ.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być napisana w języku polskim, pismem czytelnym i
trwałym.
3. Wraz z ofertą (Formularzem oferty) należy złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o treści zgodnej z
załącznikiem nr 2 do SWZ,
2) zobowiązanie innych podmiotów w przedmiocie oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument potwierdzający
tą okoliczność, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na
zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp,
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy,
4) jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych
przez Zamawiającego w rozdziale XV SWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych
podmiotów, na zasadach określonych powyżej - oświadczenie podmiotu udostępniającego
zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się
na jego zasoby (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ).
5) wadium w formie innej niż pieniężna.
4. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę sporządzoną zgodnie z wymaganiami
SWZ.
5. Oferta musi być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty w postaci katalogów
elektronicznych ani dołączenia katalogów elektronicznych do oferty.
Rozdział XXI.
Sposób obliczania ceny
1. Wykonawca poda w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ) cenę obliczoną na
podstawie opisu przedmiotu zamówienia, która będzie stanowiła jego wynagrodzenie o
charakterze ryczałtowym.
2. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN.
3. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie
koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi
przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena podana w ofercie powinna zawierać
wszystkie koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i powinna uwzględniać wszystkie
uwarunkowania zawarte w SWZ. W cenie powinny być uwzględnione wszystkie podatki,
ubezpieczenia, opłaty, opłaty transportowe itp., włącznie z podatkiem od towarów i usług.
4. Sposób zapłaty wynagrodzenia został określony w proponowanych postanowieniach
umowy w sprawie zamówienia publicznego, które stanowią integralną częścią niniejszej
SWZ. Rozliczenia z Wykonawcą dokonywane będą w PLN.
5. Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia i określenia wartości we wszystkich
pozycjach występujących w Formularzu oferty.
6. Wszystkie wartości określone w Formularzu oferty muszą być liczone z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku.7. Brak wypełnienia i określenia wartości pozycji w Formularzu oferty spowoduje odrzucenie
oferty.
8. Wszystkie wartości cenowe w ramach przetargu będą określone w złotych polskich (PLN).
9. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku
podatkowego u Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług,
Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od
towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozdział XXI.
Sposób oraz termin składania ofert oraz termin ich otwarcia
I. Złożenie oferty
1) Oferta i załączniki do ofert powinny być sporządzone i złożone zgodnie z
wymaganiami określonymi w SWZ w języku polskim.
2) Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
3) Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego ,,Formularza
ofertowego" udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia
i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce ,,Informacje podstawowe".
Zalogowany wykonawca używając przycisku ,,Wypełnij" widocznego pod
,,Formularzem ofertowym" zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności
danych
automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych
informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia lub wypełnia formularz ofertowy i składa go jako załącznik
"inne".
4) Następnie wykonawca powinien pobrać ,,Formularz ofertowy", zapisać go na dysku
komputera użytkownika, uzupełnić pozostałymi danymi wymaganymi
przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika
oraz podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 7.
Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia.
Zapisany ,,Formularz ofertowy" należy zawsze otwierać w programie Adobe
Acrobat
Reader DC.
5) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki ,,Oferty/wnioski",
widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po
wybraniu przycisku ,,Złóż ofertę" system prezentuje okno składania oferty
umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się
dwa pola drag&drop (,,przeciągnij" i ,,upuść") służące do dodawania plików.
6) Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany załącznik nr 1
,,Formularz oferty" w pierwszym polu (,,Wypełniony formularz oferty"). W
kolejnym polu (,,Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez
Wykonawcę") wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane
wraz z ofertą.
7) Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające ,,tajemnicę
przedsiębiorstwa"
wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje
je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym
zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa".
Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnieniezastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu ,,Załączniki i inne
dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę".
8) Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem
podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu
wtypie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały
oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu ,,Załączniki i inne
dokumenty
przedstawione
w
ofercie
przez
Wykonawcę".
Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są
zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie
z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie
zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu
zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu
(zewnętrzny, wewnętrzny) w polu ,,Załączniki i inne dokumenty przedstawione w
ofercie przez Wykonawcę" dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym
podpisem (typ wewnętrzny). W przypadku przekazywania dokumentu
elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku
zawierającego
skompresowane
dokumenty
kwalifikowanym
podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z
opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
9) System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje,
jednocześnie informując o tym wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i
odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i
Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla
zalogowanego Wykonawcy w zakładce ,,Oferty/Wnioski".
10) Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
11) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę.
Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce ,,Oferty/wnioski" używając przycisku
,,Wycofaj ofertę".
12) Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z
ofertą to 250 MB.
13) Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
14) Oferta musi zostać podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
przez osobę/osoby
upoważnioną/upoważnione.
15) Ofertę składa się na formularzu ofertowym - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.
16) Wraz z formularzem ofertowym ofertą (załącznik nr 1)
-Wykonawca jest zobowiązany złożyć:a. oświadczenie - załącznik nr 2 do SWZ,
b. oświadczenie - załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy
c. wykaz robót -załącznik nr 4
d. wykaz osób-załącznik nr 5
e. podpisany załącznik RODO nr 8
f. załącznik nr 9 -jeśli dotyczy
g. załącznik nr 10 -jeśli dotyczy
h. Poświadczenie wizji lokalnej -załącznik nr 11
i. Potwierdzenie wpłaty wadium
j.
Pełnomocnictwo -dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu
wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w
przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
? Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej
formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym).Dopuszcza się także złożenie elektronicznej
kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w
formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2
ustawy z dnia 14.02.1991r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz
opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie
skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej
kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona
przez upełnomocnionego .
Rozdział XXIII.
Sposób oceny ofert:
1. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych
przez Wykonawców w zakresie danego kryterium.
2. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w danym kryterium,
otrzyma maksymalną liczbę punktów.
3. Cena powinna obejmować koszt wykonania całości zamówienia, w tym wszystkie kosztypośrednie związane z wykonywaniem zamówienia.
4. Ocena będzie dokonywana według skali punktowej, przy założeniu, że maksymalna
punktacja wynosi 100 punktów (%), [ % = pkt.] w następujący sposób:
Po stwierdzeniu ważności złożonej oferty Zamawiający wybierze ofertę według kryterium:
1) Kryterium cena - 70 % wartości zamówienia (brutto)
Cena powinna obejmować koszt wykonania całości zamówienia, w tym wszystkie koszty
pośrednie związane z wykonywaniem zamówienia.
wartość najniższa
------------------------------ x 70 pkt = liczba punktów uzyskanych
wartość oferty rozpatrywanej
2) Kryterium ,,termin gwarancji" - o wadze 30%.
a) 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia = 10 pkt
b) 48 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia = 20 pkt
c) 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia = 30 pkt
Uwaga! Nie zaznaczenie żadnej z w/w możliwości lub zaznaczenie więcej niż jednej
możliwości skutkować będzie odrzuceniem oferty na mocy art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
Sposób przyznawania punktów:
Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert 1.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi
kryteriami i ich wagami:
a) kryterium 1 - cena brutto (Cof) - waga 70% [60 pkt]
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według
następującego wzoru: Cn / Cx x 100 x 0,7 = liczba punktów Cof
gdzie: Cn - najniższa cena spośród wszystkich zaoferowanych przez Wykonawców
16 Cx - cena zaoferowana w ocenianej ofercie
Liczba 100 - jest to mnożnik zastosowany w celu uzyskania liczby punktów wyrażonej
cyfrowo
0,6 - waga kryterium ceny
Cof - liczba punktów, jaką uzyskała oferta Wykonawcy w kryterium cena
b) kryterium 2 - długość okresu gwarancji jakości na przedmiot świadczenia Wykonawcy
(Gn) - 30% [30 pkt]
2. Za ofertę najkorzystniejszą (K) zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę
punków obliczoną wg wzoru: K = Cof + Gn gdzie poszczególne symbole oznaczają: K -
końcowa liczba punktów Cof - liczba punktów uzyskanych w kryterium: cena ofertowa Gn -
liczba punktów uzyskanych w kryterium: okres gwarancji jakości
3. Przy obliczaniu punktów Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po
przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie
drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to
druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny
takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby
obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.Rozdział XXIV.
Informacja o rozliczeniu w walutach obcych Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą
wyłącznie w walucie polskiej.
Rozdział XXV.
Informacje dotyczące proponowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia
publicznego, zmiany umowy oraz formalności, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze
oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Proponowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi załącznik
nr 6 do SWZ.
2. Zmiany postanowień umowy możliwe są jedynie w trybie art. 455 ustawy Pzp.
3. Przesłanki i zakres zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zawarto w proponowanych
postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 6 do SWZ).
4. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie
wniosku Wykonawcy wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego
na jej dokonanie lub przedłożenie propozycji zmiany przez Zamawiającego.
5. W przypadku dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed podpisaniem umowy należy
przedłożyć umowę regulującą współpracę tych podmiotów (umowa konsorcjum, umowa
spółki cywilnej).
6. Przed terminem zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, przedłoży Zamawiającemu kosztorys sporządzony metodą kalkulacji
szczegółowej.
7. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca jest
zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
Rozdział XXVI.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
na kwotę stanowiącą 5% ceny całkowitej podanej w ofercie w formach określonych art. 450
ust. 1 ustawy Pzp.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy wnieść najpóźniej
przed
przekazaniem placu budowy.
3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca może wyrazić zgodę na
zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na wskazany przez
Zamawiającego rachunek bankowy:
NBP oddz. Wrocław nr 97 1010 1674 0089 4713 9120 0000
Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądzu będzie skuteczne z
chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego kwotą zabezpieczenia.
5. Zabezpieczenie wniesione w innej formie niż pieniądz musi być złożone w oryginale i
wystawione na Zamawiającego, którego dane zostały podane w rozdziale I SWZ. Z treści
gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i wykonalne na pierwsze
pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz
Zamawiającego kwoty do wysokości określonej w gwarancji lub poręczeniu, w przypadku
żądania Zamawiającego w związku z przysługującym mu roszczeniem z tytułu niewykonania
lub nienależytego wykonania umowy.
6. Gwarancje i poręczenia muszą podlegać prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące
gwarancji i poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez polskie sądy
powszechne. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub
poręczenia w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy
złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.Rozdział XXVII.
Informacja o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcom w toku
postępowania . Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł
lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp,
przysługują środki ochrony prawnej unormowane w dziale IX ustawy Pzp.
Rozdział XXIX.
Postanowienia końcowe
1. Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.
2. Wszystkie załączniki do SWZ stanowią jej integralną część.
Załącznikami do niniejszej specyfikacji są :
1. Formularza oferty (załącznik nr 1).
2. Wzór oświadczenia z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczącego Wykonawcy (załącznik nr 2).
3. Wzór oświadczenia z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczącego podmiotu trzeciego
udostępniającego zasób (załącznik nr 3).
4. Wzór wykazu robót (załącznik nr 4).
5. Wzór wykazu osób (załącznik nr 5).
6. Postanowienia umowy (załącznik nr 6)
7. Dokumentacja projektowa-(załącznik nr 7)
8. RODO -załącznik nr 8
9. Oświadczenie wykonawców -Załącznik nr 9 -
10. Oświadczenie -Załącznik nr 10
11. Poświadczenie wizji lokalnej- Załącznik nr 11
12. Obmiar -Załącznik nr 12
13. Oświadczenie grupa kapitałowa-załącznik nr 13
Pomocy".
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Informacje o postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
A.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie
podstawowym bez negocjacji, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) zwanej
dalej ,,ustawą Pzp", oraz aktów wykonawczych do ustawy.
B.
Wartość zamówienia poniżej progów unijnych w rozumieniu art. 3 ustawy Pzp.
C.
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Warunków Zamówienia, zwaną
dalej ,,SWZ", zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp.

Uwagi:
Rozdział XXVIII.
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (RODO) przedstawiamy Państwu następujące informacje:
1. Administratorem państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z
prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Technikum Leśne w
Miliczu, ul. Kasztelańska 1, 56-300 Milicz, NIP 916-13-93-133 telefon: tel./fax. 71-
3840718 e-mail: sekretariat@tlmilicz.pl zwane dalej Administratorem.
2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. W sprawach związanych z
przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych
Osobowych mailowo: iod@tlmilicz.pl lub telefonicznie pod nr tel.: 71-3840718
3. Państwa dane będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego. Podstawa prawną ich przetwarzania jest Państwa jest art. 6 ust 1
18 lit c) RODO (obowiązek prawny) oraz następujące przepisy prawa: o Ustawa z dnia 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, o Ustawa o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach
4. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat: od dnia zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia.
5. Przekazywanie danych: Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym
podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej
może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach. Ponadto odbiorcą danych zawartych
w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty
z którymi administrator zawarł umowy na obsługę techniczną, prawną itp.
6.W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane
nie są przekazywane poza EOG.
7. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia:
Prawo dostępu do danych, zamawiający żąda od osoby występującej z żądaniem wskazania
dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia. Sprostowania lub uzupełnienia danych
(Skorzystanie przez osobę nie może:
? naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
? skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą
postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z
ustawą.
Ograniczenia przetwarzania. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).8. Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia
publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim
udziału.

Kontakt:
Rozdział XVII.
Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami.
Zamawiający wyznacza następujące osoby do komunikowania się z Wykonawcami w
sprawach dotyczących niniejszego postępowania:
Mariusz Sadowski tel. 713840718 e-mail:kierownik.gospodarczy@tlmilicz.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.