Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym

Data zamieszczenia: 2024-05-06
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostrowcu Świętokrzyskim
ul. Sienkiewicza 91
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
powiat: ostrowiecki
telefon: (41) 266 12 00
biuro@mwikostrowiec.pl
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski
Wadium: nie jest wymagane
Nr telefonu: telefon: (41) 266 12
Termin składania ofert: 2024-05-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA:

,,Budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym Ul. Wroniej
- Denkowskiej".
5. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
5.1. Zakres przedmiotu zamówienia

Zamówienie obejmuje wykonanie dwóch robót budowlanych:
o budowę wodociągu w pasie drogowym Ul. Wroniej - Denkowskiej",
o budowę kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym Ul. Wroniej - Denkowskiej".
W zakresie budowy wodociągu zamówienie obejmuje część odcinka wodociągu PEHD SDR 11 Dn 110, objętego Projektem Zagospodarowania Terenu tj. o łącznej długości ok. 49,7 m,
z włączeniem do zaprojektowanego i przebudowywanego w ramach przebudowy drogi wodociągu PEHD SDR 11 Dn 250. W ramach zamówienia należy wykonać odcinek wodociągu zlokalizowany na działkach o nr ew. 1/7, 78/3 (obr. 34, ark. 2) i zakończyć hydrantem, zamontowanym na działce o nr ew. 78/7 (obr. 34, ark. 2) w odległości ok. 2 m od granicy działki 78/3 (obr. 34, ark. 2). Przy przejściu poprzecznym wodociągu przez działkę 78/3 (obr. 34, ark. 2) zastosować rurę ochronną DN 200. Odcinek wodociągu zlokalizowany jest
w poboczu zaprojektowanej drogi dodatkowej w ramach przebudowy drogi Ul. Wroniej.
Roboty w zakresie budowy wodociągu należy wykonać na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych z dnia 03.04.2024 roku - do zgłoszenia wydano zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu znak: AB.6743.1.51.2023.SP z dnia 23.04.2024 roku.
W zakresie budowy kanalizacji sanitarnej zamówienie obejmuje część sieci kanalizacji sanitarnej z rur PVC Dn 200 SN 8, objętej Projektem Zagospodarowania Terenu o łącznej długości 208,1 m, z włączeniem do istniejącej studni o rzędnych 181,02/176,54 na kolektorze Dn 600 w Ul. Chrzanowskiego. W ramach zamówienia należy wykonać odcinki sieci Sw-S1-S2-S3-S4-S5-S6-S7 oraz S3-B1 i S4-B2, zlokalizowane na działkach, stanowiących drogi gminnej:
o Ul. Chrzanowskiego: dz. nr ew. 30/6, 31/3, 32, 1/21 (obręb 34, ark. 2),
o Ul. Wroniej: dz. nr ew. 78/3, 1/7, 77/3, 74/9, 71/1, 70/1 (obręb 34, ark. 2), 36/1, 34/1 (obręb 20, ark. 2).
Od studni S7 wykonać odnogę kanalizacyjną, zlokalizowana na działce o nr ew. 78/7 (obr. 34, ark. 2) w odległości ok. 2 m od granicy działki 78/3 (obr. 34, ark. 2). Odcinek kanalizacji sanitarnej Sw-S1 w Ul. Chrzanowskiego wykonać przewiertem sterowanym w rurze osłonowej Dn 350 długości ok. 25 m. W przypadku wykonania odcinków kanalizacji sanitarnej S3-B1 i S4-B2 rozkopem, należy przewidzieć odtworzenie nawierzchni jezdni Ul. Wroniej z kruszywa.
Kanalizację wykonać z rur PVC Dn 200 SN 8 ? 200mm, o gładkich, litych ścianach i kielichach wyposażonych w zintegrowaną uszczelkę, zamontowaną na gorąco w trakcie procesu technologicznego.
Studzienki rewizyjne przewidzieć z kręgów betonowych, wykonanych zgodnie z normą: PN-EN 1917:2004, z betonu klasy nie niższej niż C35/45, łączonych na uszczelkę międzykręgową,
z przejściami szczelnymi zabudowanymi w trakcie produkcji kręgu dennego, jako przejścia zintegrowane lub wklejane w uprzednio wywiercony otwór.
Włazy żeliwne z wypełnieniem betonowym, niewentylowane, z zabezpieczeniem przeciwobrotowym, z wkładką wygłuszającą zamontowaną na stałe w ramie, klasy D400.
Roboty w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej należy wykonać na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych z dnia 03.04.2024 roku, skorygowanego w dniu 24.04.2024 roku - do zgłoszenia wydano zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu znak: AB.6743.1.52.2023.SP.
Zamówienie będzie wykonywane w trakcie realizacji inwestycji ,,Przebudowa Ul. Wroniej odcinek I od Ul. Chrzanowskiego do Ul. Ogrodowej" - roboty należy prowadzić w ścisłej koordynacji z Wykonawcą w/w inwestycji drogowej - Przedsiębiorstwem Budowlanym ,,DROGBUD" Radosław Malec.

5.2. Uwagi ogólne dotyczące realizacji inwestycji:

W cenie oferty należy uwzględnić koszt opłat za zajęcie pasa drogowego - koszty umieszczenie urządzenia w pasie drogowym po stronie Zamawiającego.
Dokumentacja projektowa jest załącznikiem do SWZ a w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego.
Przedmiar robót będący załącznikiem do SWZ nie stanowi podstawy do wyceny robót jest jedynie materiałem pomocniczym do sporządzenia oferty.
Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
Do odbioru końcowego Wykonawca przedstawi płytę DVD z inspekcji wykonanego kanału kamerą telewizyjną. W ofercie mają zostać uwzględnione koszty wszystkich robót związanych z wykonaniem kanalizacji i wodociągu. Wykonawca ma obowiązek wyliczyć te koszty na podstawie projektu, wizji w terenie, doświadczenia zawodowego oraz czasookresu przyjętego przez niego na realizację robót, należy je ująć w ofercie w formie kwoty ryczałtowej.
Ewentualne nazwy własne, które mogły być zastosowane w opisie przedmiotu zamówienia nie są obowiązkowe i można je zastąpić innymi elementami, których parametry posiadają cechy funkcjonalno-użytkowe nie gorsze niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.
5.3. Szczegółowy zakres robót będący przedmiotem zamówienia określają:
1) Wzór umowy - Załącznik Nr 8 do SWZ,
2) Warunki Techniczne Realizacji Zamówienia (Załącznik Nr 1 do umowy) - Załączniki
od Nr 8.1-1, 8.2-1 do SWZ,
3) Dokumentacja projektowa - Załączniki Nr 9: 9.1-1, 9.1-2, 9.2-1, 9.2-2,
4) Zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu - Załącznik Nr 10 do SWZ
5) Przedmiar robót - Załączniki Nr 11-1, 11-2
6) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót -Załączniki Nr 12-1, 12-2
do SWZ.

5.4. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącej Załącznik Nr 8,
c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę, o ile są znane, nazw firm podwykonawców,
d) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powołał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
e) Szczegóły udziału podwykonawcy w realizacji zamówienia zawiera § 10 wzoru umowy (Załącznik Nr 8).
5.5. Zamawiający przewiduje możliwości wykonania robót dodatkowych czy wyłączonych
z przedmiotu zamówienia, które nie powinny stanowić więcej niż 10 % wartości ceny ofertowej Wykonawcy. Wszelkie szczegóły wykonania robót dodatkowych czy wyłączonych określone zostały w § 12 ust. 3 wzoru umowy (Załącznik Nr 8).
5.6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie
z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967, 1506, 1597,1681, 1688, 1762,1890, 1963, 2029) ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r.poz. 1610, 1615,1890, 1933). Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno?budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
5.7. Zamawiający zwraca uwagę, że przedmiotem zamówienia jest budowa wodociągu i kanalizacji, które będą użytkowane i eksploatowane przez uprawnionych pracowników Zamawiającego. Po wybudowaniu kanalizacji nawierzchnie terenu należy odtworzyć do stanu pierwotnego, z zachowaniem dotychczasowych warunków dostępności dla osób niepełnosprawnych.
5.8. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. Umowa przewiduje wystawienie jednej faktury, po wykonaniu całości robót i podpisaniu protokołu odbioru końcowego.
5.9. Roboty budowlane objęte są okresem rękojmi, który wynosi 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na przedmiot zamówienia - okres gwarancji Wykonawca określi w punkcie 3.2 formularza ,,Oferta". Oferowana przez Wykonawcę gwarancja nie może być krótsza niż 36 miesięcy.
5.10. W przypadku odmiennych zapisów obowiązuje następujące pierwszeństwo dokumentów:
a) Umowa wraz z Załącznikiem Nr 1,
b) Specyfikacja Warunków Zamówienia,
c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót,
d) Dokumentacja Techniczna,

CPV: 45.23.24.00-6, 45.23.24.40-8, 45.23.11.00-6, 45.11.12. 00-0,45.23.21.50-8

Dokument nr: 10 ZPs/2024

Otwarcie ofert: 12.2. Otwarcie ofert nastąpi w terminie 10.05.2024 r., o godz. 11:45 w siedzibie wskazanej
w ust. 1.
12.3. Otwarcie ofert jest jawne.
12.4. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu do ich otwarcia.
12.5. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania,
z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia.

Składanie ofert:
12. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
12.1. Oferty powinny być złożone w siedzibie Zamawiającego: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja
Spółka z ograniczona odpowiedzialnością Ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
w terminie do 10.05.2024 r., do godz. 11:30.

Miejsce i termin realizacji:
6. TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Termin wykonania zamówienia - 5 tygodni od daty zawarcia umowy.

Wymagania:
3. TRYB POSTĘPOWANIA
Przetarg nieograniczony na udzielenie zamówienia sektorowego o wartości poniżej wyrażonej
w złotych równowartości kwoty 5 538 000 EURO na roboty budowlane.
4. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA
Zamówienie jest przewidziane do sfinansowana ze środków własnych Zamawiającego.
5.12. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5.13. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
5.14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
7.2.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający odstępuje od opisu szczegółów warunku.
7.2.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Zamawiający odstępuje od opisu szczegółów warunku.
7.2.3. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) zdolności technicznej:
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu robót w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania o rodzaju, parametrach i wartości porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje należyte wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej:
o w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej lub wodociągu o całkowitej wartości robót nie mniejszej niż: 100 000,00 zł brutto,
b) zdolności zawodowej:
Wykonawca powinien dysponować:
- osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych , o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831 z dnia 06.05.2019 r.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967, 1506, 1597,1681, 1688, 1762,1890, 1963, 2029), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. w szczególności w ustawie z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646, z 2022 r. poz. 1616).

7.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki,
o których mowa w punkcie 7.2 SWZ Wykonawcy muszą spełnić łącznie.
7.4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

8. PRZESŁANKI WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w Rozdziale VIII § 9 ust. 11 regulaminu:
1) który nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
2) z którym Zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia albo odstąpił od umowy, z powodu okoliczności za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania,
3) który został zobowiązany do zapłaty kary umownej, w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, o ile zostało to przewidziane w SWZ,
4) który wykonując dotychczasowe zamówienie działał na szkodę Zamawiającego, dopuszczając się czynów noszących znamiona przestępstwa, o czym Zamawiający zawiadomił policję lub prokuraturę,
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie,
6) bezpośrednio lub pośrednio powiązanego kapitałowo i/lub osobowo z Wykonawcą, który podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 2) i/lub 4) powyżej, chyba, że wykażą, że istniejące pomiędzy nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia,
7) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
8.2. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie
zamówienia.
9. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA ORAZ POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

9.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
a) nie podlega wykluczeniu - oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ,
b) spełnia warunku udziału w postępowaniu - oświadczenie Wykonawcy potwierdzające
spełnienie wymagań, określonych w Rozdziale VII § 8 ust. 3 regulaminu - sporządzone
według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ,
9.2. Wykonawca, w terminie 2 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji
z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w Rozdziale VIII § 9 ust. 11 pkt 5) regulaminu (Załącznik Nr 4). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
9.3. Zamawiający, zgodnie z rozdziałem VIII § 15 ust. 18 regulaminu, dokona w pierwszej kolejności oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
9.4.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału
w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

9.5. Na wezwanie zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia
następujących oświadczeń lub dokumentów:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku określonego w pkt. 9.1 b) SWZ Wykonawca złoży:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do niniejszej SWZ z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do niniejszej SWZ,
2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
9.6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których polega wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
9.7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawidłowości.
9.8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w Rozdziale VIII § 9 ust. 2 regulaminu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570).

10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
10.1. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
10.2. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
10.3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.
10.4. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, etc. powinno być parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym razie nie będzie uwzględnione.
10.5. Strony oferty powinny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty powinna być umieszczona informacja o liczbie stron.
10.6. Zamawiający informuje, iż nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
10.7. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy sporządzić i złożyć w 1 oryginale. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane następująco:

Miejskie Wodociągi i Kanalizacja
Spółka z ograniczona odpowiedzialnością
ul. Sienkiewicza 91
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski oraz opisane:

OFERTA NA

,,Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ul. Wroniej - Denkowskiej".

Nr sprawy: 10 ZPs/2024

Nie otwierać przed dniem 10.05.2024 roku godz. 11:45.

10.8. Wymagania określone w pkt 14.10. - 14.12 SWZ nie stanowią o treści oferty i ich
niespełnienie nie będzie skutkować odrzuceniem oferty. Wszelkie negatywne konsekwencje
mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały Wykonawcę.
10.9. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do
złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE".

11. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium.
12.6. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia.
12.7. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje
dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności
zawartych w ofertach.
12.8. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje
dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych
w ofertach.
13. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
13.1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
13.2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą.
13.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwie, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
14. KRYTERIA WYBORU I SPOSÓB OCENY OFERT ORAZ UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

14.1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
a) Cena oferty brutto (C) - 60 %
b) Długość gwarancji (G) - 40 %
14.2. Opis kryterium ,,Cena oferty brutto"
Kryterium ,,Cena oferty brutto" będzie rozpatrywane na podstawie ceny ofertowej brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia wpisanej przez Wykonawcę w pkt. 3 Formularza Oferty. W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
Liczba punktów w kryterium ,,Cena oferty brutto" (C) zostanie obliczona według następującego wzoru:

C =
C min
x 60 pkt

C o

gdzie:

C min - cena (cena ofertowa brutto) oferty najtańszej

C o - cena (cena ofertowa brutto) oferty ocenianej

19.1.2.Opis kryterium ,,Długość gwarancji" będzie rozpatrywane na podstawie informacji podanej przez Wykonawcę w pkt. 4 Formularza ,,Oferta".

Przyznanie liczby punktów G każdej złożonej i nieodrzuconej ofercie zostanie dokonane na podstawie tabeli:

Liczba miesięcy okresu gwarancyjnego w ofercie
36 miesiący
48 miesiące
60 miesięcy
Liczba punktów
0
20
40

Oferowana przez Wykonawcę gwarancja nie może być krótsza niż 36 miesięcy.

Maksymalny okres za jaki Zamawiający będzie przyznawał punkty w kryterium gwarancja wynosi 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający przyzna takiej ofercie liczbę punktów jak za okres 60 miesięcy.
W przypadku nie podania w ofercie informacji na temat długości gwarancji Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny dopuszczalny okres gwarancji wynoszący 36 miesięcy i odpowiednio obliczy punktacje w tym kryterium.

19.3. Za najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największa liczbę
punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

P = C + G
Gdzie:
P - łączna liczba punktów oferty ocenianej
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena oferty brutto"
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość gwarancji"

Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, który uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów.
19.4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
19.5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych
niż zaoferowane w złożonych ofertach.
19.6. Ilekroć w ustawie jest mowa o cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2019 roku poz. 178 z dnia 30.01.2019 roku). ); W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową.
19.8. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
19.9. W przypadku Wykonawcy zagranicznego, który na podstawie odrębnych przepisów nie jest zobowiązany do uiszczania podatku od towarów i usług VAT lub ceł na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i który w druku ,,Oferty ostatecznej" poda cenę z zerową stawką VAT, Zamawiający na etapie oceny i porównywania ofert doliczy do ceny ofertowej podatek VAT lub cło.
21. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
21.1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie przez Wykonawcę (cena brutto).
21.2. Wybrany w zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy i przed upływem terminu związania Ofertą.
21.3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według
wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 299 z poźn. zm.).
21.4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
PEKAO S.A. 79 1240 4416 1111 0000 4956 4828
21.5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
21.6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji i/lub poręczeniu, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu,
c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem,
d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
e) zobowiązania gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,
f) zapewnienia wykonalności na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
g) określenia miejsca rozstrzygania sporów w sądzie właściwym dla siedziby Zamawiającego.
21.7. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż w pieniądzu, przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany przedstawić do akceptacji Zamawiającemu treść dokumentu gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) lub poręczenia.
21.8. Jeżeli Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający wybiera najkorzystniejszą Ofertę spośród pozostałych Ofert stosownie z Rozdziałem VIII § 15 ust. 36 regulaminu.
21.9. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
a) Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane.
b) Zamawiający zwróci 30% zabezpieczenia nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.