dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
śląskie (Gliwice)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Świebodzice)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków |
Data zamieszczenia: | 2024-05-09 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Administracja Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. Dział Zamówień Publicznych ul. Gdańska 30/5 85-006 Bydgoszcz powiat: Bydgoszcz telefon: 513-000-912 lub 513-000-899 oferty@adm.com.pl |
Województwo: | kujawsko-pomorskie |
Miasto: | Bydgoszcz |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | telefon: 513-000-912 |
Termin składania ofert: | 2024-05-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o wartości zamówienia nieprzekraczającej progu 130 000,00 zł - prowadzonym poza ustawą Prawo zamówień publicznych, pod nazwą: Wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. w Bydgoszczy II. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków, o której mowa w art.23 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r., dla łącznie 8 budynków zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy, zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części (zadania): 1) zadanie nr 1: wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków, o której mowa w art.23 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r. dla dwóch budynków administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr 2 (ROM-2) położonych w Bydgoszczy przy ul.: Broniewskiego 10 oraz Pionierów 9. 2) zadanie nr 2: wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków, o której mowa w art.23 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r. dla trzech budynków administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr 3 (ROM-3) położonych w Bydgoszczy przy ul.: Śniadeckich 1 (budynek frontowy i budynek oficyny) oraz Opławiec 153. 3) zadanie nr 3: wykonanie okresowej kontroli systemów ogrzewania budynków, o której mowa w art.23 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r. dla trzech budynków administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr 4 (ROM-4) położonych w Bydgoszczy przy ul.: Przemysłowej 34, Fordońskiej 432 oraz Tatrzańskiej 21. 3. Kontrola systemu ogrzewania obejmuje ocenę sprawności tego systemu i doboru wielkości źródła ciepła do wymogów grzewczych budynku oraz zdolności systemu ogrzewania do optymalizacji działania. 4. Kontroli systemu ogrzewania w budynku dokonuje osoba wpisana do wykazu, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 2 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków, prowadzonego przez Ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz budownictwa (centralny rejestr charakterystyki energetycznej budynków). 5. Do wykazu, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 2 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków - może zostać wpisana wyłącznie osoba, z uwzględnieniem art.34 ustawy, która posiada: 1) uprawienia budowlane w specjalności instalacyjnej lub 2) kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz innych urządzeń energetycznych 6. Z przeprowadzonej kontroli systemu ogrzewania wykonawca sporządza protokół z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, w którym prowadzony jest centralny rejestr charakterystyki energetycznej budynków. 7. Protokół z przeprowadzonej kontroli systemu ogrzewania budynku należy przekazać zamawiającemu w postaci papierowej (dwa egzemplarze) opatrzonej numerem nadanym w centralnym rejestrze charakterystyki energetycznej budynków oraz podpisem osobistym osoby przeprowadzającej kontrolę oraz w postaci elektronicznej opatrzonej numerem nadanym w centralnym rejestrze charakterystyki energetycznej budynków oraz kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby przeprowadzającej kontrolę. 8. Do każdego protokołu z kontroli systemu ogrzewania należy załączyć oświadczenie osoby, która sporządziła protokół, że dokument został wygenerowany z centralnego rejestru charakterystyki energetycznej budynków. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: ,,Jestem świadomy (a) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". 9. Zamawiający po otrzymaniu protokołów z wykonanych kontroli systemów ogrzewania przystąpi do czynności odbioru, który zakończy w terminie 7 dni od daty otrzymania, albo podpisaniem odpowiedniego protokołu odbioru albo zwrotem dokumentów, z podaniem przyczyn odmowy odbioru. 10. Dokumentem potwierdzającym dokonanie odbioru protokołów z wykonanych kontroli systemów ogrzewania są odpowiednie protokoły odbioru, podpisane przez upoważnionych reprezentantów obu stron. 11. Wykonawca jest zobowiązany uzupełnić ewentualne braki i wady stwierdzone przez Zamawiającego oraz jest zobowiązany do wprowadzenia poprawek i modyfikacji w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty zwrotnego otrzymania od zamawiającego stosownego zawiadomienia (przesłanego pocztą elektroniczną), w przypadku kiedy przedmiot umowy nie został opracowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014r. 12. Wykaz budynków objętych zamówieniem (okresową kontrolą systemów ogrzewania) wraz z opisem systemu ogrzewania - stanowi załącznik do niniejszej SWZ. Dokument nr: 23 / NA / 2024 Otwarcie ofert: X. Otwarcie ofert 1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17 maja 2024r. o godz. 12:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy ul. Gdańskiej 30/5. 2. Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 3. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje: ? o nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte; ? o cenach lub kosztach zawartych w ofertach; ? o kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Składanie ofert: IX. Miejsce i termin składania ofert 1. Oferty w formie pisemnej należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30 (2 piętro pokój nr 2) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 maja 2024 r. do godz. 12:00. 2. Oferty składane w formie elektronicznej należy przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego e-mail: oferty@adm.com.pl - w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 maja 2024 r. do godz. 12:00 Miejsce i termin realizacji: III. Termin wykonania zamówienia Termin wykonania zamówienia (dotyczy wszystkich części) wynosi: 60 dni od daty zawarcia umowy. Wymagania: IV. Warunki udziału w postępowaniu 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach wskazanych w Rozdziale V niniejszej SWZ. 2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: ? Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 1 osobą uprawioną do przeprowadzania kontroli systemów ogrzewania budynków, o której mowa w art.23 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014r. o charakterystyce energetycznej budynków tj. wpisaną do wykazu, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 2) tej ustawy (wykaz osób uprawionych do kontroli systemu ogrzewania lub systemu klimatyzacji) 3. Na potwierdzenie spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: ? wykaz osób - według wzoru załącznika do SWZ 4. W przypadku braku tych dokumentów w ofercie wykonawcy lub w sytuacji, gdy złożone dokumenty nie potwierdzają spełniania powyższych warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona (uzyskała największą liczbę punktów zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert) do złożenia lub uzupełnienia tych dokumentów w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym jednak niż 3 dni kalendarzowe od daty wezwania. 5. Ocena spełnienia powyższych warunków dokonywana będzie przez Zamawiającego wg formuły spełnia/nie spełnia" na podstawie informacje zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu. V. Podstawy wykluczenia z postępowania 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy PZP , tj. Wykonawcę: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 463, 583 i 974), d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1745), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art.286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sadu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba ze Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 6) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 7) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów; 8) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady. 2. Zamawiający informuję, że na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się (obligatoryjne przesłanki wykluczenia wykonawcy ): 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3); 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3); 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3). 3. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, którą nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych). 4. Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania z powodu okoliczności wskazanych przez Zamawiającego w SWZ każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. spółka cywilna, oświadczenie to składa każdy z wykonawców występujących wspólnie. VI. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. 1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu. 2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami : ? kryterium ,,CENA" (C) - waga kryterium 100 % (max. do uzyskania 100 pkt.) 3. punktacja w tym kryterium będzie przyznawana wg poniższego wzoru: C = ( C min. : Cob ) x 100 pkt gdzie: C - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,CENA" C min. - najniższa zaoferowana cena brutto oferty spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu C ob - cena brutto oferty badanej 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu. 5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. VII. Opis sposobu przygotowania ofert 1. Forma składanych dokumentów: ofertę oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia składane są w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej. Dokumenty elektroniczne mogą zostać podpisane odpowiednio elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1. UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną w wariancie uproszczonym tj. poprzez złożenie skanu dokumentu wytworzonego pierwotnie w formie papierowej czyli formy papierowej dokumentu podpisanego przez wykonawcę, a następnie zeskanowanie tego dokumentu i przesłanie go przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej zamawiającego (np. w formacie pliku .pdf) tj. e-mail: oferty@adm.com.pl 2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną Ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu. Przez wymóg złożenia tylko jednej Oferty należy rozumieć złożenie przez wykonawcę ubiegającego się o udzielenie zamówienia tylko jednej oferty na poszczególną część zamówienia. Oznacza to, że wykonawca nie może złożyć dwóch ofert na poszczególną część zamówienia. Za naruszenie tego wymogu uznaje się także złożenie oferty na daną część zamówienia przez wykonawcę działającego wspólnie z innymi wykonawcami w dwóch lub więcej konfiguracjach podmiotowych, składających ofertę na tę samą część zamówienia. 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w stosunku do wszystkich części zamówienia, na dowolną liczbę części (zadań). Zamawiający informuje, że temu samemu Wykonawcy może zostać udzielone zamówienie na wszystkie części zamówienia. 4. Oferta może dotyczyć jednej, dwóch lub wszystkich trzech części (zadań). Jeżeli oferta nie jest składana na wszystkie części, wówczas przeznaczone do wypełnienia pola formularza oferty, które dotyczą części (zadania) nieobjętego ofertą wykonawcy należy przekreślić lub wpisać ,,nie dotyczy" lub pozostawić puste (niewypełnione). 5. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy. 6. Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty. 7. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, Wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski. 8. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z załącznikiem nr 1. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) odpowiednie pełnomocnictwa, jeżeli oferta jest podpisywana przez pełnomocnika a zakres pełnomocnictwa nie wynika z dokumentów rejestrowych podmiotu (KRS, CEiDG) lub z innych dokumentów załączonych do oferty 2) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru załącznika do SWZ 3) wykaz osób - wg wzoru załącznika do SWZ 9. Wymaga się, aby oferta składana przez wykonawcę w formie pisemnej była złożona w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu zabezpieczonym przez jej otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści do chwili jej otwarcia. Na zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczenie postępowania, którego dotyczy składana oferta tj.: OFERTA W POSTĘPOWANIU NR 23/NA/2024 Kontrole systemów ogrzewania budynków 10. Tajemnica przedsiębiorstwa: 1) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2) zgodnie z art.11 ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. 3) jeżeli przedstawiony przez Wykonawcę dowód (wyjaśnienia), po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie - nie będzie uznany za wystarczający, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje te zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony. 4) w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie załączył jednocześnie dowodów to potwierdzających, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie w tym zakresie jest ,,nieskuteczne" i nie będzie wzywał Wykonawcy do składania dodatkowych wyjaśnień, a informacje te jako ,,błędnie zastrzeżone" zostaną ujawnione. 11. Pełnomocnictwo: 1) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy (oryginał lub skan pełnomocnictwa) 2) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie: ? postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, ? wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby ? ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. VIII. Sposób obliczania ceny oferty 1. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej dokumentacji, w tym podatek VAT w wysokości wynikającej z aktualnie obowiązujących przepisów prawa (VAT 23%). 2. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania określone w niniejszej SWZ oraz załącznikach do SWZ oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności uwzględniać: ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk oraz wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z realizacją zamówienia, odpowiedzialnością i zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści umowy, obowiązujących przepisów prawa itp. 3. Cena ofertowa przedstawiona przez wykonawcę w formularzu ofertowym musi wynikać wprost z tabeli kalkulacyjnej, która wskazuje wykonawcy sposób wyliczenia ceny ofertowej. Zamawiający nie zezwala się na dodawanie żadnych nowych pozycji w tabeli w formularzu ofertowym. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym cenę jednostkową netto za wykonanie kontroli systemu ogrzewania wskazanego budynku wraz ze sporządzeiem stosownego protokołu z przeglądu, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Brak uzupełnienia tabeli kalkulacyjnej w formularzu ofertowym skutkuje odrzuceniem oferty tego wykonawcy, gdyż nie jest to dokument, który może być uzupełniony przez wykonawcę po otwarciu ofert. 4. W przypadku, gdy cena brutto oferty nie będzie równać się sumie cen jej elementów składowych podanych w tabeli, stanowiącym dla wykonawcy podstawę kalkulacji ceny ofertowej - wówczas Zamawiający uzna za właściwe ceny jej poszczególnych elementów składowych i dokona poprawienia cen całkowitej oferty brutto - jako omyłki rachunkowej - poprzez prawidłowe zsumowanie jej elementów. Całkowita cena oferty brutto winna bowiem stanowić sumę cen brutto jej elementów składowych, wskazanych w tabeli formularza ofertowego. Cenę brutto oferty należy podać cyfrowo oraz słownie. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w walucie polskiej w złotych. 5. Cenę oferty oraz podane ceny jednostkowe należy obliczyć w sposób uwzględniający w szczególności: 1) wszystkie nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie; 2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych 3) wykonanie wszelkich zobowiązań wynikających z SWZ 4) wszelkie czynności prawne i faktyczne związane z dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa regulującego przedmiotową problematykę. 6 . Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek: 1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego; 2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; 3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku; 4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie. 7. Wzór Formularza Ofertowego (załącznik nr 1) został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza. 8. Zamawiający we wszystkich rozliczeniach krajowych, w których występuje podatek VAT i które są udokumentowane fakturą VAT stosuje mechanizm podzielonej płatności. XIII. Podwykonawstwo 1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, przy czym Zamawiający zastrzega, że kontrole systemów ogrzewania budynków mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane przepisami uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, w tym spełniające wymagania określone ustawą z dnia 29 sierpnia 2014r. o charakterystyce energetycznej budynków. 3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców. 4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca (o ile są już znane) podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. XIV. Czynności przed zawarciem umowy 1. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. 2. W celu zawarcia umowy, wykonawca, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą - przed podpisaniem umowy składa następujące dokumenty i oświadczenia : 1) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 2) pełnomocnictwo jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty 3) oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - aktualne na dzień zawarcia umowy dotyczące braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art.7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - według wzoru Zamawiającego UWAGA: Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. XV. Pozostałe informacje dotyczące postępowania 1. Informacje i wyjaśnienia uzyskać można od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00; 2. Warunki realizacji zamówienia, wzajemne prawa i obowiązki stron - określa wzór umowy - stanowiący załącznik do niniejszego postępowania. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w załączonym do postępowania wzorze umowy; 3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. 4. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 5. Zamawiający uprawniony jest do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania uzasadnienia. Zamawiający zastrzega sobie także prawo swobodnego zaniechania wyboru oferty lub zawarcia umowy. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy cen ofertowych i w przypadku podejrzenia wystąpienia tzw. rażąco niskiej ceny lub znacznej rozbieżności cen ofertowych - do wezwania wybranych wykonawców do złożenia stosownych wyjaśnień w zakresie oferowanej ceny, sposobu jej kalkulacji itp. Wezwany wykonawca, który nie złoży wymaganych wyjaśnień w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie llub którego wyjaśnienia okażą się zbyt ogólnikowe, lakoniczne i nieuzasadniające możliwości zaoferowania danej ceny ofertowej - zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta odrzucona. Ocena wyjaśnień złożonych przez wykonawcę i ewentualna decyzja o odrzuceniu oferty wykonawcy jako zawierającej ,,rażąco niską cenę" jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego. Uwagi: XII. Ochrona danych osobowych Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. 1. W zakresie niniejszego postępowania administratorem danych osobowych obowiązanym do spełnienia obowiązku informacyjnego z art.13 RODO będzie w szczególności: Zamawiający, względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: 1) wykonawcy będącego osobą fizyczną, 2) wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, 3) pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), 4) członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK), 5) osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; Wykonawca, względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: 1) osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia, 2) podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, 3) podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, 4) pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), 5) członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK); Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia. 2. Zamawiający informuje, że od dnia 25.05.2018 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych - Ogólne Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). 3. Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Śniadeckich 1, 85-011 Bydgoszcz, 2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod numerem tel. nr 52/348-16-09 lub adresem e-mail iod@adm.com.pl - osoba, której dane dotyczą, może uzyskać informacje lub złożyć wniosek do dowolnego ze wskazanego powyżej inspektora ochrony danych osobowych 3) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego objętego niniejszym postępowaniem na podstawie art.6 ust.1 lit. c) RODO, a w przypadku zawarcia umowy na wykonanie zamówienia publicznego na podstawie art.6 ust.1 lit. b) RODO 4) podanie danych osobowych jest wymagane na podstawie przepisów prawa. 5) Państwa dane osobowe będą udostępniane wyłącznie osobom/podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a w szczególności odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w trybie dostępu do informacji publicznej 6) do Państwa danych osobowych mogą mieć dostęp, wyłącznie na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania, podmioty zewnętrzne realizujące zamówienia (usługi, dostawy roboty budowlane) na rzecz Zamawiającego, w szczególności firmy świadczące usługi utrzymania i rozwoju systemów informatycznych 7) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy o narodowym zasobie archiwalnym archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy tj. 5 lat, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 8) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 9) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.22 RODO; 10) posiada Pan/Pani/Państwo: ? na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; ? na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 11) nie przysługuje Pani/Panu/Państwu: ? w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO. 4. Jednocześnie Zamawiający informuje o ciążącym na Pani/Panu/Państwu obowiązku informacyjnym wynikającym z art.14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art.14 ust.5 RODO. Kontakt: kontakt: Dział Zamówień Publicznych ADM 85-006 Bydgoszcz ul. Gdańska 30/5 adres poczty elektronicznej (e-mail): oferty@adm.com.pl telefon: 513-000-912 lub 513-000-899 godziny pracy biura: od 7:00 do 15:00 XI. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami 1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest: ? Kierownik Działu Zamówień Publicznych p. Tomasz Skierecki tel. 513-000-899 2. Preferuje się, aby komunikacja prowadzona między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, zawiadomienia, dokumenty oraz inne informacje, przekazywane były za pośrednictwem poczty elektronicznej na e-mail: oferty@adm.com.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024