Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
822z dziś
6832z ostatnich 7 dni
21333z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego

Data zamieszczenia: 2024-05-09
Dane kontaktowe Zamawiającego: Urząd Miasta Kielce Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska
ul. Strycharska 6
25-659 Kielce
powiat: Kielce
tel. 41 36 76 313
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 41 36 76 313
Termin składania ofert: 2024-05-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaproszenie do złożenia oferty
zapraszamy do złożenia oferty na ,,Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, dotyczącego restauracji oraz poprawy ekspozycji i dostępności kieleckich rzeźb plenerowych z lat 70 XX wieku", działki o nr ewid. 549/6, 549/5 obręb 0016 Kielce (skwer im. J. Bularskiego - 3 rzeźby), działka o nr ewid. 520 obręb 0016 Kielce (Park Miejski im. S. Staszica - translokacja na działkę o nr ewid. 653/26 obręb 0016 Kielce - skwer im. Szarych Szeregów - 1 rzeźba), działki o nr ewid. 653/26, 653/16 obręb 0016 Kielce (skwer Szarych Szeregów - 3 rzeźby), realizowanego w ramach programu ,,Rzeźba w przestrzeni publicznej dla Niepodległej - 2024" - Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
A. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, zwanego dalej PFU, dotyczącego restauracji oraz poprawy ekspozycji i dostępności kieleckich rzeźb plenerowych z lat 70 XX wieku, polegającej na poprawie ich ekspozycji (w tym oświetlenie) i dostępności (w tym dla osób z ograniczoną sprawnością), sporządzenie tabliczek z informacjami o dziełach (w tym alfabetem braille'a) i tyflomap. Rzeźby będące przedmiotem programu to: ,,Portret mężczyzny" Adama Myjaka, ,,Człowiek ze złamanym nosem" Stanisława Romańczuka, ,,Ikar" i ,,Macierzyństwo" Józefa Opali, ,,Postać kamienna i" Antoniego Janusza Pastwy, ,,Przemijanie" Janiny Barcickiej, "Etiuda" (,,Żywe wiązanie") Wacława Staweckiego.

1. Teren opracowania:
1) Obejmuje działki o nr ewid. 549/6, 549/5 obręb 0016 Kielce (skwer im. J. Bularskiego), działka o nr ewid. 520 obręb 0016 Kielce (Park Miejski im. S. Staszica - translokacja na działkę o nr ewid. 653/26 obręb 0016 Kielce), działki o nr ewid. 653/26, 653/16 obręb 0016 Kielce (skwer im. Szarych Szeregów).
2) W ramach powyższego, przedmiot zadania obejmuje następujące rzeźby:
- J. Opala pn. ,,Ikar", dz. nr ewid. 549/5 obręb 0016 Kielce,
- S. Romańczuk pn. ,,Człowiek ze złamanym nosem", dz. nr ewid. 549/6 obręb 0016 Kielce,
- A. Myjak pn. ,,Portret mężczyzny", dz. nr ewid. 549/6 obręb 0016 Kielce,
- W. Stawecki pn. ,,Etiuda", dz. nr ewid. 653/26 obręb 0016 Kielce,
- A. Pastwa pn. ,,Postać kamienna I", dz. nr ewid. 653/26 obręb 0016 Kielce (planowana do przeniesienia z dz. nr ewid. 520 obręb 0016 Kielce),
- J. Opala pn. ,,Macierzyństwo", dz. nr ewid. 653/26 obręb 0016 Kielce (planowana do przeniesienia z dz. nr ewid. 653/16 obręb 0016 Kielce),
- J. Barcickiej pn. ,,Przemijanie", dz. nr ewid. 653/16 obręb 0016 Kielce (pionowana do przeniesienia w obrębie jednej działki),
B. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego, ze szczególnym uwzględnieniem jego przeznaczenia i przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, w szczególności z:
- Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682);
- Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 r. poz. 840);
- Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.);
- Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r., póz. 2240);
- Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (tj. Dz.U z 2021 r. póz. 81);
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz. U. z 2022 r. póz. 1225);
- Standardami dostępności przestrzeni publicznej dla osób niepełnosprawnych, Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 28/2019 r. Prezydenta Miasta Kielce z dnia 29 stycznia 2019 r.;
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r. póz. 2458);
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. póz. 2454);
- Standardami dotyczącymi zieleni http./www.um.kielce.pl/standardy-zieleni - obowiązujące w Kielcach;
- założeniami wynikającymi z Planu Adaptacji do zmian klimatu Miasta Kielce do roku 2030 (http://www.um.kielce.pl/materiaiyJnformacyjne_i_oceny/plan-adaptacji-do-zmian-klimatu/).
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w oparciu o obowiązujące i ukazujące się na bieżąco akty prawno-administracyjne w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji, najbardziej aktualne opracowania i dokumenty.
C. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zgodny z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. póz. 2454), który swym zakresem obejmuje m.in.:
1. Pozyskanie we własnym zakresie przez Wykonawcę, danych koniecznych do realizacji umowy.
2. Inwentaryzację roślinności z oceną stanu fitosanitarnego w zakresie niezbędnym na etapie opracowywania PFU (w uzgodnieniu z Urzędem Miasta Kielce - Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska).
3. Wykonanie badań geotechnicznych (odkrywki/odwierty) w ilości i zakresie niezbędnym do opracowania PFU ~ w przypadku przeniesienia rzeźb, minimum jeden otwór geologiczny pod każdym fundamentem.
4. Uzgodnienie proponowanych rozwiązań z:
- Świętokrzyskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
- zarządcami terenu (Urząd Miasta Kielce),
- gestorami sieci,
- pełnomocnikiem Prezydenta ds. Rewitalizacji Miasta - Architektem Miejskim,
- pełnomocnikiem Prezydenta ds. osób niepełnosprawnych (w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami).
5. Uczestnictwo w spotkaniach z przedstawicielami Zamawiającego, celem dokumentowania postępu realizacji umowy, omawiania prac nad PFU i uzgadniania przyjmowanych rozwiązań.
6. Występowanie do instytucji zewnętrznych o wydanie odpowiednich warunków, decyzji i uzgodnień niezbędnych do opracowania PFU, w tym: uzyskanie w oparciu o przygotowany Program Funkcjonalno-Użytkowy pisemnych zaleceń Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, które będą stanowić podstawę do uzyskania decyzji konserwatorskiej na etapie prac projektowych realizowanych w oparciu PFU. W przypadku skweru im. J. Bularskiego, znajdującego się w strefie ochrony konserwatorskiej, wymagana jest opinia WUOZ, dotycząca kształtu ścieżek dojścia do rzeźb i umiejscowienia tyflomapy).
7. Wykonanie opisu:
1) zakresu prac, obejmującego, w szczególności:
a) prace przygotowawcze,
b) zagospodarowanie terenu, w tym zamontowanie tabliczek informacyjnych, tyflomap,
c) instalacje elektryczne (oświetlenie),
d) układ komunikacyjny (ścieżki dojścia oraz opaski),
e) prace konserwatorskie, obejmujące restaurację techniczną i estetyczną,
f) wykonanie, montaż trzech kamiennych cokołów oraz posadowienie na nich rzeźb oraz translokacja wybranych rzeźb (,,Postać kamienna I" ,,Macierzyństwo", ,,Przemijanie),
g) zieleń (usunięcie/przesadzenie i zabezpieczenie);
2) w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, w szczególności:
a) ogólny, przedstawiający przeznaczenie planowanych niezbędnych robót budowlanych wraz ze wskazaniem stawianych im wymagań technicznych, architektonicznych, materiałowych, funkcjonalnych i ekonomicznych,
b) ogólne opisy i charakterystyki planowanych i przewidywanych do wprowadzenia w ramach modernizacji technologii i rozwiązań technicznych.
D. Opis ogólny przeznaczenia terenu będącego przedmiotem opracowania programu funkcjonalno-użytkowego wraz z wytycznymi:
D.l Główne założenia, dotyczące zagospodarowania terenu, na którym posadowione są lub zostaną dzieła.
a) W przypadku trzech rzeźb na skwerze im. J. Bularskiego (strefa konserwatorska), znajdujących się po środku klombów, zostaną utworzone ścieżki dojścia do nich wraz z opaskami, pozwalającymi obejść rzeźby dookoła. W części projektu, dotyczącej skweru im. Szarych Szeregów, trzy rzeźby uzyskają nową lokalizację - dwie zostaną przesunięte ze środka obszernych zieleńców w pobliże ciągów pieszych, jedna, zgodnie z sugestią artysty (Antoniego Janusza Pastwy), zostanie translokowana na skwer z terenu Parku Miejskiego im. S. Staszica. Do wszystkich czterech rzeźb na tym skwerze zostaną utworzone ścieżki dojścia w parametrach dla osób z ograniczoną sprawnością wraz z opaskami wokół rzeźb.
Wszystkie siedem rzeźb, będących przedmiotem zadania uzyska podświetlenie. W ich obrębie staną tabliczki informacyjne oraz tyflomapy. b) Sposób rekompozycji istniejących nasadzeń na okoliczność utworzenia ścieżek dojść i opasek oraz wytyczne do ukształtowania zieleni w obrębie tworzonych ścieżek dojść i opasek dookoła rzeźb, należy uzgodnić z Urzędem Miasta Kie lee-Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Środowiska.
Zdefiniowane powyżej obszary z przedmiotowymi rzeźbami zaznaczono schematycznie na materiale graficznym - w załączeniu do oferty.
D.2 Założenia techniczne:
1. Przygotowanie miejsc pod ścieżki dojść i opaski.
2. Wykonanie nawierzchni - utworzenie ścieżki dojścia do każdej rzeźby wraz z opaskami wokół rzeźb o parametrach dla osób z ograniczoną sprawnością, z uwzględnieniem wymogów ŚWKZ {w przypadku skweru im. i. Bularskiego).
3. Wprowadzenie podświetlenia każdej rzeźby - w kwestii oświetlenia, w zależności od warunków terenowych i charakteru danej rzeźby, oprawy oświetleniowe mogą zostać zamontowane albo na poziomie gruntu albo na podwyższeniu, tj. na pobliskiej latarni lub specjalnym maszcie.
4. Poddanie konserwacji, zgodnie programem konserwatorskim każdej rzeźby, w tym dwie rzeźby ceramiczne autorstwa Józefa Opali, z uwagi na zły stan ich zachowania, zostaną w tym celu zdemontowane, a po konserwacji zamontowane ponownie. Obie rzeźby J. Opali oraz rzeźba A. J. Pastwy, która będzie przeniesiona z Parku Miejskiego im. S. Staszica na skwer im. Szarych Szeregów uzyskają nowe kamienne cokoły w miejsce dotychczasowych betonowych. Przy tym należy zaznaczyć, by nowy granitowy cokół do rzeźby pn. ,,Postać kamienna I" był z ciemnego granitu. Z kolei nowe cokoły rzeźb pn. ,,Ikar" i ,,Macierzyństwo" mają zostać wykonane z granitu o kolorze zbliżonym do piaskowca.
E. Do obowiązków Wykonawcy należy również:
1. Wykonanie PFU z uwzględnieniem planowanych kosztów robót budowlanych.
2. Uzyskanie niezbędnych map, w tym zasadniczej i wszystkich pozostałych materiałów, decyzji administracyjnych, warunków technicznych, uzgodnień, opinii, badań.
3. Dokonanie uzgodnień z Zamawiającym w zakresie lokalizacji przewidzianych do realizacji urządzeń i obiektów z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury technicznej.
4. Przekazanie PFU do roboczych konsultacji i uzgodnień z Zamawiającym. PFU powinien w całości odzwierciedlać potrzeby Zamawiającego, przekazywane w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić uwagi i zalecenia Zamawiającego w programie funkcjonalno-użytkowym.
5. Rozwiązania materiałowe, elementy budowlane, urządzenia określone w programie funkcjonalno-użytkowym muszą być dostępne na rynku budowlanym i należy je opisać, podając istotne parametry.
6. Niedopuszczalne jest podawanie nazw własnych oraz symboli czy numerów katalogów wskazujących konkretne rozwiązania.
7. Opracowany przez Wykonawcę program funkcjonalno-użytkowy musi umożliwić m.in.:
- przeprowadzenie postępowania przetargowego, w celu wyłonienia wykonawcy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych (w formule zaprojektuj i wybuduj),
- wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę programu funkcjonalno-użytkowego.
8. Udzielanie pełnych wyjaśnień, dotyczących programu funkcjonalno-użytkowego na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie prac
projektowych i robót budowlanych w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego nie później niż 3 dni kalendarzowe.
9. Wykonawca przekaże protokolarnie przedmiot zamówienia w wersji papierowej w 2 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej - pliki na nośniku CD/DVD, dołączonym do każdego egzemplarza papierowego: opis w formacie pdf oraz dodatkowo opis w formacie tekstowym np. rtf, Office Open XML (docx), dodatkowe pliki bitmapowe w przypadku rysunków ilustrujących koncepcję oraz dokumentacja kosztowa - arkusz kalkulacyjny w formacie xls oraz Office Open XML (xlsx).
10. Do protokołu odbioru Wykonawca przedłoży oświadczenie, że dostarczony program funkcjonalno-użytkowy jest wykonany zgodnie z Umową, obowiązującymi przepisami oraz normami i zasadami wiedzy technicznej, oraz że została wydany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
11. Do protokołu odbioru Wykonawca dołączy oświadczenie, że wykonany program funkcjonalno-użytkowy nie narusza praw osób trzecich, a w szczególności praw autorskich.
12. Jeżeli Zamawiający uzna, że przekazana dokumentacja, czyli świadczenia nie ukończono w umówiony sposób, Zamawiający ma prawo odmówić odbioru dokumentacji.
13. Jeżeli po przekazaniu dokumentacji Zamawiający stwierdzi jej wadliwość, może odmówić jej odbioru do czasu usunięcia wad przez Wykonawcę. Zamawiający powiadomi o ujawnionych wadach Wykonawcę w terminie 10 dni od daty ujawnienia wady. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag, bądź zastrzeżeń w stosunku do przekazanej dokumentacji.
14. W przypadku, o którym mowa w pkt 11, Wykonawca usunie ujawnione wady oraz uwzględni zgłoszone uwagi, bądź zastrzeżenia w terminie 10 dni od powiadomienia przez Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że zgłoszone Wykonawcy wady, uwagi i zastrzeżenia nie zostały usunięte lub uwzględnione w całości w terminie, Wykonawca pozostawał będzie w zwłoce i zostaną mu naliczone kary umowne.
15. Uzyskanie zgody na udostępnienie punktów zasilania energią elektryczną, w tym wskazanie takich punktów i wydanie warunków technicznych na potrzeby przyszłego oświetlenia rzeźb leży po stronie Zamawiającego.
F. Autorskie prawa majątkowe.
1. Wykonawca, z chwilą otrzymania wynagrodzenia za protokolarnie odebrany przedmiot zamówienia, przenosi na własność Zamawiającego wszystkie egzemplarze PFU, nośniki na których dokumentacja ta została utrwalona, oraz całość autorskich praw majątkowych do tej dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. póz. 2509), w tym:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania - wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy PFU, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową (utrwalanie PFU w postaci cyfrowej, zwielokrotnianie dokumentacji poprzez odbitki ksero);
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których PFU utrwaiono-wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem lub dzierżawa oryginału albo egzemplarzy (udostępniania dla celów zamówień publicznych, realizacji robót budowlanych);
- w zakresie rozpowszechniania PFU w sposób inny niż określony w pkt 2 - publiczne udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (publikowanie opracowań w mediach i Internecie, umieszczanie i wykorzystywanie w ramach publikacji on-iine; promocja Miasta Kielce);
2. Wykonawca udziela Zamawiającemu wyłącznego prawa do rozporządzania i korzystania z dokumentacji opracowanej w ramach niniejszego zamówienia, w szczególności do dokonywania przeróbek i adaptacji dokumentacji bez uszczerbku dla prawa do dokumentacji w wersji utworu pierwotnego (prawa zależne).
3. Wykonawca w szczególności wyraża zgodę na dokonywanie zmian i przeróbek w przekazanej dokumentacji, wynikających z potrzeby zmiany koncepcji, rozwiązań projektowych,
materiałów, ograniczania wydatków, wprowadzania zaleceń, zwielokrotniania projektu w postaci cyfrowej itp., jak również udostępnianie dokumentacji osobom trzecim, w celu wykonywania przez nie zleconych przez Zamawiającego zmian.
4. Dokumentacja wykonana w ramach zamówienia może być wykorzystywana przez Zamawiającego bez żadnych ograniczeń do dalszych prac związanych z realizacją inwestycji, a także przez osoby trzecie po wprowadzeniu jej do obrotu i przeniesieniu na te osoby praw autorskich.
5. Wykonawca, działając w oparciu o posiadane uprawnienia, gwarantuje i upoważnia Zamawiającego do wykonywania autorskich praw osobistych do dokumentacji stanowiącej przedmiot niniejszego zaproszenia.

Dokument nr: GKŚ-II.271.3.2024

Składanie ofert:
VI. TERMIN SKŁADANIA ofert: 16.05.2024 r. godz. 15:00
3) miejsce złożenia oferty:
Urząd Miasta Kielce
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska - Sekretariat (III piętro) Ul. Strycharska 6, 25 - 659 Kielce
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z ww. wymogami ponosi Wykonawca (np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce składania ofert w określonym terminie). Oferty, które wpłyną do UM po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce i termin realizacji:
Iii. Termin wykonania zamówienia:
Przewidywany termin wykonania przedmiotu zamówienia określa się do 21 dni od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące wykonawców oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania:
Wykonawca, składający ofertę zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponuje potencjałem, technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:
- dysponuje osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. póz. 682) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
V. Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty:
1. Wymogi formalne:
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, wypełnioną i podpisaną wg wzoru określonego w zał. nr 1 do niniejszego zaproszenia.
2) Cena podana w ofercie musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
3) W ofercie należy wskazać cenę brutto (z uwzględnieniem podatku VAT) za realizację całego zamówienia zgodnie z wymogami zawartymi w SOZ.
4) W ofercie należy podać cenę brutto cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Do porównania cen złożonych ofert, Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.
5) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego w załącznikach do SOZ.
6) Zamawiający uznaje, że podpisem jest złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli własnoręczny znak jest nieczytelny lub nie zawiera imienia i nazwiska to musi być on uzupełniony napisem (np. w formie odcisku stempla), z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego.
7) Formularz oferty oraz wymagane dokumenty złożone do niniejszego SOZ muszą być podpisane przez Wykonawcę/upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w sposób wskazany w pkt 9).
8) Każda poprawka w ofercie musi być podpisana przez osobę/y podpisującą/e ofertę.
9) Kopie wymaganych dokumentów winny być poświadczone ,,za zgodność z oryginałem", przez upoważnionego/ych przedstawiciela/li Wykonawcy w sposób wskazany w pkt 9).
2. Sposób przygotowania i złożenia oferty:
1) ofertę należy złożyć w trwale zamkniętym, nieprzejrzystym i nienaruszonym opakowaniu (kopercie), uniemożliwiającym otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływam terminu składania ofert,
2) opakowanie oferty musi być opatrzone:
a) adresem Zamawiającego:
Urząd Miasta Kielce
Wydział Gospodarki Komunainej i Środowiska ul. Strycharska 6, 25 - 659 Kielce
b) napisem:
Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, dotyczącego restauracji oraz poprawy ekspozycji i dostępności kieleckich rzeźb plenerowych z lat 70 XX wieku
NIE OTWIERAĆ PRZED 16.05.2024 r. godz. 15:00

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.