zachodniopomorskie (Dziwnów)
dolnośląskie (Wrocław)
małopolskie (Kraków)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Roboty budowlane polegające na remoncie posadzki |
Data zamieszczenia: | 2024-05-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu ul. Mączna 3 54-131 Wrocław powiat: Wrocław tel. (71) 376-99-00, faks 71 376-99-05, tel. 71 376 99 37 mcus@mcus.pl. |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wrocław |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (71) 376-99-00, |
Termin składania ofert: | 2024-05-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu zwraca się z Zapytaniem ofertowym na roboty budowlane polegające na remoncie posadzki w klubie w Domu Pomocy Społecznej przy Ul. Mącznej 3 Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie posadzki w klubie w Domu Pomocy Społecznej przy Ul. Mącznej 3 Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty został w Przedmiarze (Załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia o Zapytaniu ofertowym) oraz w Projekcie Umowy (Załącznik nr 3 do niniejszego Ogłoszenia o Zapytaniu ofertowym). CPV: 45000000-7, 45431000-7 Dokument nr: MCUS.DZP.372-Z-46/2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: rozpocznie się dnia 22.05.2024 r. o godz. 12:30. Zamawiający informuje, że nie przewidział publicznego otwarcia Ofert. Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Termin złożenia/ przesłania ofert: do 22.05.2024 r. do godz. 9:00. Miejsce i termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie od dnia 01.07.2024 r. do dnia 31.07.2024 r. Wymagania: 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w Projekcie umowy. 5. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części w ramach bieżącego postępowania i tym samym nie dopuszcza składanie ofert częściowych. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj.: 1) w stosunku do którego nie otwarto likwidacji, nie ogłoszono upadłości, którego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, który nie zawarł układu z wierzycielami, którego działalność gospodarcza nie jest zawieszona albo nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury - na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty określone w Rozdziale V ust. 1 pkt 3 albo Wykonawca wskazuje w Formularzu ofertowym adresy bezpłatnych stron internetowych, z których można pozyskać te dokumenty; 2) wobec którego nie zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 r. poz. 129 ze zm.) - na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia Wykonawca składający Ofertę składa jednocześnie oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, które jest zawarte w treści Formularza ofertowego (Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego). Zamawiający zastrzega sobie prawo do badania podstaw wykluczenia z art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 9 ww. ustawy dodatkowo sprawdzając listę wskazaną w art. 2 ww. ustawy 2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. V. INFORMACJA O DOKUMENTACH JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY 1. Oferta powinna zawierać: 1) Formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego) musi być sporządzony w języku polskim, w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatu danych przesyłanych plików: .pdf. - dotyczy składania oferty w sposób określony w Rozdziale VI ust. 5 pkt 1 niniejszego Ogłoszenia; 2) Kosztorys ofertowy należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - dotyczy składania oferty w sposób określony w Rozdziale VI ust. 5 pkt 1 niniejszego Ogłoszenia; 3) wskazanie w Formularzu Ofertowym adresu internetowego ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, z których można pobrać wypis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) / wypis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) potwierdzający brak podstaw wykluczenia określonego w Rozdziale IV ust. 1 pkt 1 niniejszego Zapytania lub wypis z KRS/CEiDG (jeżeli Wykonawca nie wskazuje w Ofercie adresu internetowego ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, o którym mowa powyżej); 4) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez mocodawcę), z zastrzeżeniem ust. 3, 5 oraz 9 poniżej; 5) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego (pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego). 2. W przypadku niezłożenia wraz z Ofertą dokumentów wskazanych w niniejszym Rozdziale albo niewskazania adresu internetowego ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, z których można pobrać te dokumenty, Wykonawca zostanie wezwany do ich złożenia/ uzupełnienia z zastrzeżeniem, że dokumenty będą składane/ uzupełnianie w takiej samej formie jak składana oferta, chyba że Zamawiający dopuści inną formę ich złożenia/ uzupełnienia. 3. W przypadku złożenia Oferty, zgodnie z Rozdziałem VI ust. 5 pkt 1, Wykonawca przekazuje pełnomocnictwo w poniższy sposób: 1) w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub 2) jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzonego własnoręcznym podpisem mocodawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę/ Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poświadczającego zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej lub 3) jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzonego własnoręcznym podpisem mocodawcy/ Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza, poświadczającego zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności: 1) nazwę postępowania o zamówienie publiczne lub nr postępowania, którego dotyczy pełnomocnictwo lub wskazanie, że pełnomocnik posiada upoważnienie do reprezentowania wykonawców w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego; 2) nazwy wykonawców z uwzględnieniem adresu siedziby ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; 3) dane ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania (np.: umocowanie do podpisywania i składania ofert, oświadczeń i wniosków, składania dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, poświadczania oświadczeń i dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego). 4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie zamówienia, w takim przypadku wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dotyczące oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio z zastrzeżeniem, że na potwierdzenie umocowania zamiast odrębnego dokumentu pełnomocnictwa spółka cywilna może złożyć umowę spółki cywilnej lub uchwałę wspólników - dokument złożony w sposób opisany w ustępie 3 powyżej. 6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 8. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9. W przypadku złożenia Oferty, zgodnie z Rozdziałem VI ust. 5 pkt 2, Wykonawca przekazuje pełnomocnictwo wraz z Ofertą w oryginale lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną ,,za zgodność z oryginałem" przez osoby udzielające pełnomocnictwa wraz z Ofertą. 10. Wyżej wymienione dokumenty stanowią integralną część Oferty. 11. Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z Ofertą dokumentów wskazanych powyżej w ust. 1 pkt 3 w przypadku wskazania w Formularzu ofertowym przez Wykonawcę dostępności dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty (CEiDG/KRS). W przypadku braku możliwości samodzielnego pobrania przez Zamawiającego dokumentów w wyniku np. awarii systemu internetowego, Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedłożenia wymaganych dokumentów. 12. W przypadku wskazania, że dokumenty wskazane w ust. 1 pkt 3, 4 i 5 niniejszego Rozdziału znajdują się w posiadaniu Zamawiającego w innym postępowaniu, należy wskazać nr lub nazwę tego postępowania. W takim przypadku Zamawiający skorzysta z posiadanych dokumentów, o ile są one aktualne. VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA I DOSTARCZENIA OFERTY 1. Ofertę należy przygotować na Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego) oraz sporządzić Kosztorys ofertowy w oparciu o Przedmiar. 2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną Ofertę. Złożenie większej liczby Ofert spowoduje odrzucenie wszystkich Ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. 4. Wykonawca uzupełnia czytelnie wszystkie wymagane informacje oraz załącza wymagane dokumenty (wskazane w Rozdziale V ust. 1), z zastrzeżeniem ust. 11 i 12 Rozdziału V. 5. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu (Wykonawca wybiera jeden z poniższych sposobów): 1) zaszyfrowaną Ofertę wraz z załącznikami na adres e-mail: katarzyna.skrzypczak@mcus.pl w następujący sposób: a) Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, podpisana przez osobę umocowaną do reprezentowania Wykonawcy oraz przesłana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (e-mail) (Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie); b) podpisana Oferta wraz z załącznikami musi zostać skompresowana do jednego z następujących formatów: .zip .tar, .gz (.gzip), .7Z za pomocą ogólnodostępnego i bezpłatnego oprogramowania oraz zaszyfrowana, tj. opatrzona hasłem dostępowym; c) Wykonawca przesyła Zamawiającemu zaszyfrowaną Ofertę wraz z załącznikami na adres e-mail: wskazany w pkt. 1 niniejszego ustępu w taki sposób, aby dokument dotarł do Zamawiającego przed upływem terminu składania Ofert. Datą otrzymania Oferty wraz z załącznikami będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierającej Ofertę wraz z załącznikami do serwera pocztowego Zamawiającego. Wykonawca, przesyłając Ofertę wraz z załącznikami, może żądać potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przesłał Ofertę odpowiednio wcześniej, mając na uwadze zabezpieczenia antyspamowe stosowane na serwerze Zamawiającego. Zamawiający stosuje zabezpieczenie antyspamowe oparte o metodę tzw. szarej listy, które może powodować opóźnienia w dostarczeniu wiadomości z serwera Wykonawcy. Wysłanie Oferty tuż przed terminem składania Ofert może skutkować dostarczeniem jej do Zamawiającego po terminie składania Ofert, w takim przypadku Oferta podlegać będzie odrzuceniu; d) w przypadku, gdy Wykonawca dostarczy wiadomość bez zaszyfrowania Oferty, Oferta ta nie będzie brana pod uwagę, zostanie odrzucona na podstawie rozdziału XI ust. 1 pkt 4 lit. e); e) Zamawiający wymaga podania w tytule maila: ,,Oferta - dotyczy postępowania nr MCUS.DZP.372-Z- 46/2024"; f) Wykonawca przekazuje hasło dostępu do złożonej Oferty wraz z załącznikami po upływie terminu składania Ofert jednak nie później niż w ciągu 60 minut od upływu terminu składania Ofert (tj. dnia i godziny o których mowa w Rozdziale VII ust. 1 niniejszego Zapytania Ofertowego), na adres e-mail: wskazany w pkt. 1 niniejszego ustępu. Wykonawca, przesyłając hasło dostępu, może żądać potwierdzenia dostarczenia wiadomości. W przypadku przekazania przed terminem przez Wykonawcę hasła dostępu do oferty, Zamawiający wykorzysta hasło do otwarcia oferty w terminie wskazanym w Rozdziale VII ust. 2. W przypadku przekazania hasła dostępu po upływie 60 minut po terminie składania ofert, ale przed terminem otwarcia ofert, Zamawiający wykorzysta hasło do otwarcia oferty w terminie wskazanym w Rozdziale VII ust. 2; g) w przypadku braku przekazania przez Wykonawcę hasła dostępu do oferty w sposób określony w lit. f) powyżej, Zamawiający może w dniu składania ofert przed terminem otwarcia ofert jednokrotnie wezwać Wykonawcę przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (e-mail) do przekazania hasła dostępu do oferty, zgodnie z rozdziałem XI ust. 1 pkt 2 lit. b). Wykonawca zobowiązany jest w dniu wskazanym w Rozdziale VII ust.1 Zapytania ofertowego do godziny wskazanej w korespondencji email przekazać hasło dostępu. W przypadku nie otrzymania hasła dostępu od Wykonawcy w wyżej wskazanym terminie, oferta zostanie odrzucona na podstawie rozdziału XI ust. 1 pkt 4 lit. d); h) W przypadku przekazania przez Wykonawcę błędnego hasła dostępu do oferty Zamawiający może w dniu składania ofert jednokrotnie wezwać Wykonawcę przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (e-mail) do przekazania poprawnego hasła do oferty Wykonawca zobowiązany jest w dniu wskazanym i godzinie wskazanej w korespondencji email przekazać hasło dostępu; i) wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże, jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia ,,Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa", a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część powinny być skompresowane do jednego pliku do jednego z następujących formatów (.zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z) Wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie (w osobnym pliku lub w treści Formularza ofertowego). Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne; dostarczonych dokumentów np. na wezwanie Zamawiającego, które Wykonawca oznaczył jako ,,tajemnica przedsiębiorstwa". W przypadku niedochowania przez Wykonawcę obowiązku wynikającego z ust. 5 pkt 1 lit c) oraz lit. e), Oferta Wykonawcy nie będzie brana pod uwagę, gdy jej wpłyniecie zostanie stwierdzone przez Zamawiającego po terminie składania ofert. W razie wystąpienia takiej sytuacji, Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontynuowania postępowania, a Wykonawcy nie przysługuje zwrot kosztów związanych z przygotowaniem oferty. 2) Ofertę wraz z załącznikami w zamkniętej kopercie w następujący sposób: a) koperta z ofertą i załącznikami musi być opisana w następujący sposób: ,,Oferta - dotyczy postępowania nr MCUS.DZP.372-Z-46/2024 nie otwierać przed dniem 22.05.2024 r. przed godziną 12:30" oraz powinna być oznaczona nazwą i danymi kontaktowymi Wykonawcy; b) koperta z ofertą musi być dostarczona osobiście/przez osobę trzecią lub za pośrednictwem usług pocztowych / kurierskich do siedziby Zamawiającego tj. do Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu, ul. Mączna 3, 54-131 Wrocław, Sekretariat pokój numer 160 w godzinach działania sekretariatu tj. 7:00 - 15:00, w wyznaczonym terminie składania ofert wskazanym w Rozdziale VII ust. 1; c) Wykonawca podpisuje własnoręcznie wszystkie dokumenty przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz (zgodnie z postanowieniami aktualnego Krajowego Rejestru Sądowego, wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) lub osobę legitymującą się pełnomocnictwem (pełnomocnictwo powinno zostać złożone zgodnie z rozdziałem V); d) wszelkie poprawki muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę; e) wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże, jako tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca powinien wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne. UWAGA! Zamawiający na etapie badania ofert dokona weryfikacji zasadnego i skutecznego zastrzeżenia dokumentów jako tajemnica przedsiębiorstwa. Zasada ta ma również zastosowanie do dostarczonych dokumentów np. na wezwanie Zamawiającego, które Wykonawca oznaczył jako ,,tajemnica przedsiębiorstwa" 6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem Oferty. 4. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania Ofert ma data i godzina wpływu Oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. 5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę, składając odpowiednie oświadczenie. Oświadczenie należy dostarczyć w jednym z wybranych przez Wykonawcę sposobów: 1) drogą elektroniczną (email) na adres wskazany w Rozdziale VI ust. 5 pkt 1 niniejszego Zapytania ofertowego; 2) w postaci dokumentu złożonego osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej do siedziby Zamawiającego; 3) przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera; 4) w jednym lub oddzielnym pliku lub w jednej kopercie wraz z ofertą nową/ zmienioną. Oferta wycofana nie będzie rozpatrywana. Ofertę zmienioną/nową należy dostarczyć na podstawie rozdziału VI ust. 5 pkt 1 lub 2 w terminie określonym w niniejszym Rozdziale w ust. 1. 6. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. VIII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1. Wykonawca winien wyliczyć cenę zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia w oparciu o Przedmiar oraz Projektu umowy, a następnie wpisać cenę do Formularza ofertowego. 2. Ocenie podlega cena ofertowa brutto [z uwzględnieniem kwoty podatku od towarów i usług (VAT)]. 3. Wykonawca poda cenę oferty w Formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego, jako cenę brutto. 4. UWAGA: jeden grosz jest najmniejszą jednostką monetarną w systemie pieniężnym RP i nie jest możliwe wyliczenie ceny końcowej, jeśli komponenty ceny (ceny jednostkowe) są określone za pomocą wielkości mniejszych niż 1 grosz. Wartości kwotowe ujęte jako wielkości matematyczne znajdujące się na trzecim i kolejnym miejscu po przecinku, w odniesieniu do nieistniejącej wielkości w polskim systemie monetarnym powodują, że tak wyrażona cena usługi dla powszechnego obrotu gospodarczego jest niemożliwa do wypłacenia. Nie można kogoś realnie zobowiązać do zapłaty na jego rzecz kwoty niższej niż jeden grosz. Tym samym ceny jednostkowe, stanowiące podstawę do obliczenia ceny Oferty, muszą być podane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli Oferta będzie zawierała ceny jednostkowe wyrażone jako wielkości matematyczne znajdujące się na trzecim i kolejnym miejscu po przecinku, zostanie odrzucona. 5. Wszystkie wartości określone przez Wykonawcę, zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom z zastrzeżeniem zapisów zawartych w Projekcie umowy. 6. Cena Oferty musi być wyrażona w złotych polskich (PLN). 7. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN. 8. Opis sposobu obliczenia ceny Oferty: 1) W ofercie należy podać cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach od towarów i usług za wykonanie przedmiotu zamówienia. 2) Ocenie podlega cena ofertowa brutto [z uwzględnieniem kwoty podatku od towarów i usług (VAT)]. 3) Wykonawca poda cenę oferty w Formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia, jako cenę brutto. 4) Cena brutto oferty będzie stanowić wynagrodzenie kosztorysowe Wykonawcy. 5) Wykonawca obliczy cenę oferty brutto na podstawie Przedmiaru oraz Projektu umowy. 6) Wynagrodzenie kosztorysowe będzie niezmienne przez cały czas realizacji przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, za wyjątkiem okoliczności przewidzianych w umowie, Wynagrodzenie kosztorysowe, będzie obejmować wszystkie koszty związane z realizacją robót budowlanych, które były Wykonawcy znane na dzień zawarcia umowy, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu niedoszacowania kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia kosztorysowego. 7) W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy wycenie jakiejkolwiek części zamówienia i jej nie ujęcia w wynagrodzeniu kosztorysowym, Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia z powyższego tytułu, a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. 8) W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikającego wprost z Ogłoszenia o zamówieniu wraz z załącznikami, jak również koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. W cenie należy uwzględnić wszystkie wymagania określone w niniejszym postępowaniu oraz wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności ewentualne upusty i rabaty, a także wszystkie potencjalne rodzaje ryzyka ekonomicznego, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy. 9) Wykonawca musi przewidzieć wszelkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. 10) W związku z powyższym zaleca się, aby Wykonawca bardzo szczegółowo sprawdził w terenie warunki wykonania przedmiotu zamówienia. 11) Wykonawca celem określenia ceny oferty zobowiązany jest przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towaru i usług. Domy Pomocy Społecznej znajdują się w Społecznym Programie Mieszkaniowym. Obiekty zaliczane do SPM (społecznego programu mieszkaniowego) są objęte obniżoną stawką podatku. Dotyczy to ich sprzedaży, ale także dostaw i wykonywanych na nich określonych prac (budowy, remontu, modernizacji). Wobec powyższego wartość podatku VAT wskazana w ofercie, powinna być wyliczona na podstawie 8% stawki podatku VAT. 12) Cena musi być wyrażona w złotych polskich (PLN), z dokładnością nie większą niż dwa miejsca po przecinku. 13) Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, do celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek: 1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego; 2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenia będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; 3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku; 4) wskazania stawki podatku od towarów i usług która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie. Informację o powyższym w zakresie Wykonawca składa w Formularzu ofertowym. Brak złożenia ww. informacji będzie postrzegane jako brak powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego. Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN). 9. Rozliczenie na realizację zamówienia nastąpi zgodnie z zapisami Projektu umowy. 10. Cena podana w Formularzu ofertowym jest ceną ostateczną, kompletną, zawierającą wszystkie koszty, które ponosi Zamawiający w całym okresie realizacji zamówienia i zostanie wprowadzona do umowy jako obowiązująca strony przez cały okres realizacji zamówienia. IX. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERT 1. Przy wyborze najkorzystniejszej Oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie w % 1.Kryterium nr 1 - Cena - łączna cena ofertowa brutto100% 3.RAZEM100% Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100 - punktowej (1%=1 pkt). 2. Sposób dokonania oceny Oferty: 1) KRYTERIUM NR 1 CENA - łączna cena ofertowa brutto: W celu dokonania oceny Oferty w Kryterium nr 1 Zamawiający najniższą łączną cenę ofertową (brutto) podzieli przez łączną cenę Oferty badanej (brutto), następnie pomnoży przez 100 pkt i przez wagę danego kryterium - 60% (im mniejsza cena Oferty - tym wyższa liczba uzyskanych punktów). Łączna cena ofertowa brutto (najniższa) L. pkt = ----------------------------------------- x 100 pkt x 100 % Łączna cena Oferty badanej brutto (x) Ocena punktowa w kryterium ,,Łączna cena ofertowa brutto" dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej. 2) CAŁKOWITA LICZBA PUNKTÓW, JAKĄ OTRZYMA DANA OFERTA, ZOSTANIE OBLICZONA WEDŁUG PONIŻSZEGO WZORU: L=C gdzie: L - całkowita liczba punktów; C - punkty uzyskane w Kryterium ,,Cena" 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ocenie będą podlegać wyłącznie Oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana Ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą Ofertę. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego Oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w Zapytaniu Ofertowym i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej Oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej Ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny Ofert, Zamawiający wybierze spośród tych Ofert Ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli Oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera Ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem. Jeżeli nie można dokonać wyboru Oferty w sposób, o którym mowa powyżej, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te Oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego Ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt. X. PODPISANIE UMOWY 1. Z Wykonawcą, który przedstawi najkorzystniejszą Ofertę, zostanie podpisana umowa na warunkach zawartych w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego Zapytania ofertowego. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia negocjacji cenowych przed ogłoszeniem wyników postępowania. Negocjacje cenowe mogą być prowadzone wyłącznie z Wykonawcami, których Oferty nie podlegają odrzuceniu, a Wykonawcy nie podlegają wykluczeniu. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do podpisania umowy z Wykonawcą, którego Oferta była następna w kolejności pod względem przyznanych punktów, jeżeli Wykonawca, którego Oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy. XI. POZOSTAŁE INFORMACJE 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) dokonania zmiany w treści niniejszego Zapytania ofertowego i zmiany w terminie składania ofert; 2) wezwania Wykonawcy: a) do złożenia wyjaśnień treści złożonej oferty lub uzupełnienia dokumentów (Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie uzupełni dokumentów albo nie złoży wyjaśnień, które są niezbędne w celu uznania oferty za prawidłową); b) do przekazania hasła dostępu do oferty (jednokrotnie); 3) poprawy w ofercie oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, innych omyłek polegających na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty; 4) odrzucenia złożonej oferty w szczególności, gdy: a) jej treść nie odpowiada treści Zapytania ofertowego lub jest niezgodna z warunkami zamówienia; b) zawiera błędy w obliczeniu ceny, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych; c) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; d) Wykonawca nie przekazał hasła dostępu do oferty w terminie wskazanym w rozdziale VI ust. 5 pkt 1 lit. f) lub g) (w przypadku przesłania zaszyfrowanej oferty); e) Wykonawca nie dokonał zaszyfrowania oferty (dotyczy oferty wysłanej droga elektroniczną - e-mail); f) Oferta wysłana sposobem określonym w Rozdziale VI ust. 5 pkt 1 nie została podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego/podpisu zaufanego/ podpisu osobistego; 5 Oferta złożona sposobem określonym w Rozdziale VI ust. 5 pkt 2 nie została podpisana lub została złożona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią przed otwarciem ofert; h) została złożona po terminie składania ofert; i) została złożona przez Wykonawcę: ? podlegającego wykluczeniu z postępowania lub ? niespełniającego warunków udziału w postępowaniu (jeżeli zostały określone) lub ? który nie złożył/ uzupełnił w przewidzianym terminie dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub innych dokumentów lub oświadczeń; j) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez Zamawiającego; k) zawiera niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia; l) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie innej omyłki polegającej na niezgodności treści oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty; m) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody (np. w postaci e-mail) na przedłużenie terminu związania ofertą; n) Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę jak wskazano w rozdziale VI ust. 2 niniejszego Zapytania ofertowego. 5) unieważnienia postępowania w szczególności, jeżeli: a) nie złożono co najmniej jednej oferty niepodlegającej odrzuceniu; b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć; d) postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą prawidłową realizację zamówienia; 6) zamknięcia/anulowania postępowania bez dokonania wyboru oferty, jeśli zaistnieją ważne uzasadnione okoliczności; 7) sprawdzania w toku badania i oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, wykazów, danych, informacji itp.; 8) nie zwracania złożonych przez Wykonawców dokumentów w ramach niniejszego Zapytania ofertowego, jednakże na wniosek Wykonawcy dopuszcza się zwrot oferty złożonej w sposób określony w Rozdziale VI ust. 5 pkt 2; 9) zwrócenia się do Wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienie rażąco niskiej ceny, jeżeli uzna, iż oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Cenę uznaje się za rażąco niską, jeżeli jest niższa o co najmniej 50% od szacowanej wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Wyjaśnienia winny być przedstawione przez Wykonawcę w określonym przez Zamawiającego terminie. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 10) zwrócenia do Wykonawcy z wnioskiem o przedłużenie terminu związania ofertą. (Przedłużenie terminu związania ofertą, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia np. w postaci email o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą). Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień, pod warunkiem, że wniosek o udzielenie wyjaśnień treści Zapytania ofertowego wpłynie do Zamawiającego w terminie do 15.05.2024 r. Jeżeli wniosek o udzielenie wyjaśnień wpłynie do Zamawiającego po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania. 10. Zamawiający informuje o ograniczeniach: 1) w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; 2) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; 3) w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. Uwagi: KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO ZWIĄZANA Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej ,,RODO", informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu (54-131), przy ul. Mącznej 3, tel. (71) 376-99-00, adres e-mail: mcus@mcus.p. 2. W Miejskim Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu jest powołany Inspektor Ochrony Danych. Kontakt Inspektor Ochrony Danych, Miejskie Centrum Usług Socjalnych ul. Mączna 3, 54-131 Wrocław, e-mail: iod@mcus.pl. 3. Inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu jest Pan Konrad Karykowski. 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego numer: MCUS.DZP.372-Z-46/2024 prowadzonym w trybie Zapytania ofertowego. 5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy prawa obowiązujące w tym zakresie. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie; 7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 8. Posiada Pani/Pan: 1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; 2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; 3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 9. Nie przysługuje Pani/Panu: 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami: w sprawach formalnych - Katarzyna Skrzypczak - Zastępca Kierownika Działu Zamówień Publicznych, e-mail: katarzyna.skrzypczak@mcus.pl, tel. 71 376 99 37. |
© eurobudowa.pl 2004-2024