Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Renowacja budynku kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-05-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim Rożyńsk Wielki 15 19-335 Prostki powiat: ełcki telefon: (87) 737-97-97, 880299629 rozynsk.wielki@diecezja.elk.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Prostki |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | telefon: (87) 737-97 |
Termin składania ofert: | 2024-06-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do składania ofert w trybie otwartego zapytania ofertowego na realizację zadania pn.: Renowacja budynku kościoła p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2.PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest renowacja budynku kościoła p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim. W zakres zamówienia wchodzą dwa zadania: 1. Przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich elewacji i cokołu budynku kościoła p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim. 2. Przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy emporze z kościoła p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim. Zadania 1: Zakres prac konserwatorskich - elewacja i cokół kościoła: Renowacja zewnętrznych ścian kościoła, na których pojawiły się pęknięcia i ubytki w spoinach między cegłami oraz ubytki w blendach tynkowych. Czyszczenie całych ścian z kurzu i porostów z użyciem preparatów grzybobójczych oraz konserwacja klinkieru impregnatem. Zakres prac przewiduje m.in.: Elewacja o Odrestaurowanie blend (płytka wnęka w murze, bez prześwitu - otworu okiennego): usuniecie wtórnych tynków i zapraw cementowych na blendach schodowych szczytów; oczyszczenie powierzchni blend oraz powierzchniowych zabrudzeń metodą strumieniowo - ścierną (ścieranie na sucho wykonując próby na różne rodzaje kruszywa); dezynfekcja środkiem biobójczym; otynkowanie powierzchni blend historyczną zaprawą trasowo - wapienną; hydrofobizacja powierzchni blend. o Odrestaurowanie elewacji: dezynfekcja środkiem biobójczym; uzupełnienie ubytków spoin na elewacji z zastosowaniem fug trasowo - wapiennych; uzupełninie ubytków na elewacji z zastosowaniem kitów na bazie żywicy poliestrowej z mączką kamienną; stabilizacja struktury muru poprzez zespolenie pęknięć i odspojeń metodami tradycyjnymi poprzez przemurowanie oraz wypełnienie powstałych szczelin i pustek zaprawami iniekcyjnymi; hydrofobizacja elewacji budynku. Cokół o Odrestaurowanie kamiennego cokołu budynku: skucie wtórnych fug cementowych; oczyszczenie lica cokołu; dezynfekcja środkiem biobójczym; uzupełnienie lub wymiana elementów kamiennych na cokole z zastosowaniem techniki kamieniarskiej z użyciem materiału kamiennego i zaprawy trasowo - wapiennej; uzupełnienie i rekonstrukcja fug zaprawą trasowo-wapienną; w razie konieczności hydrofobizacja kamienia. Pozostałe prace: o Prowadzenie dokumentacji z przebiegu prac konserwatorskich, w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć. Dokumentacja zostanie przekazana wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków w terminie 3 dni po zakończeniu prac. Szczegółowy zakres prac konserwatorskich na elewacji i cokole kościoła określony został w dokumencie: ,,Program prac konserwatorskich elewacji i cokołu kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)" (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego). W powyższym dokumencie w pkt. IV opisano zakres prac konserwatorskich ze wskazaniem m.in. nazw własnych, nazw producenta preparatów, produktów i środków chemicznych do wykorzystania przy pracach konserwatorskich. Zamawiający zaznacza, że wykonawca ma możliwość realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem środków, produktów, elementów i rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania materiały i rozwiązania powinny spełniać parametry określone w dokumencie pt. ,,Program prac konserwatorskich elewacji i cokołu kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)", nie powinny być gorsze jakościowo od zakładanych i muszą doprowadzić do uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego. Dokumentacja fotograficzna, częściowo obrazująca aktualny stan elewacji i cokołu budynku została przedstawiona w pkt. VI. ,,Programu prac konserwatorskich elewacji i cokołu kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)". Zakres prac musi być zgodny z dokumentem ,,Program prac konserwatorskich elewacji i cokołu kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)" (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego), Pozwoleniem Warmińsko - Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 27.02.2024 r. znak sprawy: WUOZ-ELK.5142.65.2024.MW, nr pisma: 1765/2024 (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.) oraz Decyzją Warmińsko - Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 08.04.2024 r. znak sprawy WUOZ-ELK.5142.65.2024.MW ,nr pisma:3165/2024 (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego). Prace konserwatorskie muszą być wykonane przez osobę lub pracami konserwatorskimi musi kierować osoba spełniająca wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.840 ze zm.). Zadanie 2: Zakres prac konserwatorskich - empora wewnątrz kościoła: Renowacja zniszczonych elementów chóru organowego (podłogi i balustrady), na którym znajdują się zabytkowe 16 głosowe organy. Zakres prac przewiduje m.in.: o Odrestaurowanie empory (filary, kroksztyny, balustrada (bez ingerencji w polichromie), podłoga): oczyszczenie powierzchni z zabrudzeń; wstępna dezynsekcja drewna poprzez iniekcję środka owadobójczego do otworów po owadach; usuniecie przemalowań metodą chemiczną z doczyszczeniem mechanicznym; dezynfekcja drewna poprzez iniekcję środka owadobójczego do otworów po owadach oraz pełne nasycenie struktury drewna poprzez pędzlowanie (czynność do wykonania dwukrotnie); impregnacja strukturalna zniszczonego drewna przy użyciu żywicy akrylowej; naprawy stolarskie - flekowanie, klejenie; wykonanie kitów kredowo - klejowych w miejscach ubytku oryginalnego gruntu; nałożenie na całości powierzchni zachowanej polichromii buforowej warstwy werniksu; wykonanie podmalówki; scalenie kolorystyczne uzupełnień; jeśli zostaną odnalezione ślady złoceń należy wykonać ich rekonstrukcję; zabezpieczenie powierzchni malarskiej werniksem końcowym; po zakończeniu ww. prac przy podłodze empory należy zabezpieczyć ją lakierem. Pozostałe prace: o Prowadzenie dokumentacji z przebiegu prac konserwatorskich, w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć. Dokumentacja zostanie przekazana wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków w terminie 3 dni po zakończeniu prac. Szczegółowy zakres prac przy emporze określony został w dokumencie: ,,Program prac konserwatorskich przy emporze z kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)" (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego). W powyższym dokumencie w pkt. IV opisano zakres prac konserwatorskich ze wskazaniem m.in. nazw własnych, nazw producenta preparatów, produktów i środków chemicznych do wykorzystania przy pracach konserwatorskich. Zamawiający zaznacza, że wykonawca ma możliwość realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem środków, produktów, elementów, urządzeń i rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania materiały, urządzenia i rozwiązania powinny spełniać parametry określone w dokumencie pt. ,,Program prac konserwatorskich przy emporze z kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)", nie powinny być gorsze jakościowo od zakładanych i muszą doprowadzić do uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego. Dokumentacja fotograficzna, częściowo obrazująca aktualny stan empory została przedstawiona w pkt. V. ,,Program prac konserwatorskich przy emporze z kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)". Zakres prac musi być zgodny z dokumentem ,,Program prac konserwatorskich przy emporze z kościoła pw. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim (gm. Prostki)" (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego) oraz Pozwoleniem Warmińsko - Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 27.02.2024 r. znak sprawy: WUOZ-ELK.5142.66.2024.MW, nr pisma: 1768/2024 (załącznik nr 5 do zapytania ofertowego). Prace konserwatorskie muszą być wykonane przez osobę lub pracami konserwatorskimi musi kierować osoba spełniająca wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.840 ze zm.).. Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 17.06.2024 r. o godz. 10.00 w Domu Parafialnym Składanie ofert: 8. TERMIN SKŁADNIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu: 14.06.2024 r. r. o godz. 15.00 9. OFERTĘ NALEŻY ZŁOŻYĆ W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim Rożyńsk Wielki 15,19-335 Prostki, Kancelaria Parafialna Miejsce i termin realizacji: Lokalizacja inwestycji: województwo warmińsko - mazurskie, powiat ełcki, gmina Prostki, 19-335 Prostki, miejscowość Rożyńsk Wielki. 7. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia upływa w dniu: 30.11.2024 r. Zamawiający zastrzega, że termin realizacji zamówienia nie może zastać przedłużony. Za wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie należy rozumieć zakończenie prac przez wykonawcę i podpisanie, z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy i przedstawiciela Warmińsko - Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, protokołu odbioru końcowego, którego przedmiotem będzie bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy oraz dostarczenia dokumentacji, o której mowa w pkt. 2 ,,Przedmiot zamówienia" ppkt. ,,Pozostałe prace" (dwa komplety dokumentacji - dokumentacja z przebiegu prac konserwatorskich przy elewacji i cokole oraz dokumentacja z przebiegu prac konserwatorskich przy emporze). Wymagania: 1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA - Zapytanie ofertowe: Do przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych. Zapytanie ofertowe pozwala na przeprowadzenie postępowania zakupowego w sposób konkurencyjny i transparentny. W celu zapoznania się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający zaleca zainteresowanym Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej, która będzie możliwa w dniach 20 - 29.05.2024 r. w godzinach od 8°° do 18°°, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym tel. 880299629. 3. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Nie dopuszcza się częściowego składania ofert tj. dzjelenia zamówienia na poszczególne zadania. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie niżej wymienione warunki: 1. Wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w okresie prowadzenia działalności), co najmniej 3 zlecenia na prace związane z pracami konserwatorskimi na zewnętrznych ścianach budynków zabytkowych oraz co najmniej 3 zlecenia na prace związane z pracami konserwatorskimi wewnątrz budynków zabytkowych z drewnianym wyposażeniem wnętrz, o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł. każde. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału określone w niniejszym punkcie, jeśli Wykonawca złoży dokumenty potwierdzające realizację zleceń własnych bądź wykonanych przez podwykonawców, których zamierza zaangażować do realizacji zamówienia (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy). 2. Dysponują osobami, które będą kierowały pracami konserwatorskimi/wykonywały prace konserwatorskie przy elewacji i cokole kościoła oraz kierowały pracami konserwatorskimi/wykonywały prace konserwatorskie przy emporze, posiadającymi kwalifikacje i uprawnienia wskazane w art. 37a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.840 ze zm.). Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszym punkcie, jeśli Wykonawca złoży dokumenty potwierdzające uprawnienia tych osób (kserokopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy). 3. Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość nie niższą niż 300 000,00 zł. (trzysta tysięcy złotych 00/100). Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszym punkcie, jeśli Wykonawca złoży dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia, o którym wyżej (kserokopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy). 4. KRYTERIA OCENY OFERT - WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY NASTĄPI W OPARCIU O NASTĘPUJĄCE KRYTERIA: Ip. Kryterium % 1 Najniższa cena 100% 5. OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI: Sposób przyznawania punktów w rankingu ofert, w celu dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu Zamawiający będzie stosował niżej podane kryteria. Przyjęto liczbę 100 jako maksymalną liczbę punktów, którą może uzyskać oferta każdego z wykonawców, według poniższych kryteriów: Ip. Kryterium Waga w punktach 1. Cena(C) 100 SUMA PUNKTÓW 100 Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższego kryterium otrzyma najwyższą punktację. Cena (C). 1) Przez kryterium ,,Cena" Zamawiający rozumie określoną przez wykonawcę Cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, wskazaną w ofercie. 2) Ocena w ramach kryterium ,,Cena" będzie obliczana na podstawie następującego wzoru: Cn C = -- x 100pkt gdzie: Cn - najniższa zaproponowana Cena brutto Co - Cena brutto zaoferowana w badanej ofercie C - liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium ,,Cena" Ocena końcowa 1) Spośród ważnych ofert, Zamawiający uzna za najkorzystniejszą i wybierze ofertę, która spełnia wszystkie wymagania określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz uzyska największą liczbę punktów. 2) Wartości punktowe podane zostaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, a zaokrąglenie zostanie dokonane zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami matematycznymi. W przypadku gdy dwóch wykonawców uzyska taką samą liczbę punktów, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych w terminie określonym przez zamawiającego. Wykonawca składając oferty dodatkowe, nie może zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach w postępowaniu. 3) Jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 4) Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów wyliczenie ceny lub kosztu. 5) Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. 6. WSKAZANIE PRZESŁANEK ODRZUCENIA OFERTY Oferta podlega odrzuceniu w przypadku gdy: 1) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, 2) została złożona przez podmiot: a) niespełniający warunków udziału w niniejszym postępowaniu, b) powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, 3) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym. 4) w wyznaczonym terminie nie zostały uzupełnione braki formalne oferty (dotyczy braku podpisów na ofercie, nie potwierdzenia kopii złożonych dokumentów za zgodność z oryginałem) Wraz z ofertą należy złożyć oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych według wzoru, stanowiącego Załącznik nr 6 do niniejszego Zapytania ofertowego. 2. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 10. AKCEPTOWALNE FORMY SKŁADANIA OFERT 1. Ofertę należy złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego lub dostarczyć drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres siedziby Zamawiającego wskazany w pkt. 9 niniejszego zapytania ofertowego. 2. O terminowym złożeniu oferty decyduje data i godzina wpływu oferty do siedziby zamawiającego (o złożeniu oferty w terminie nie decyduje data stempla pocztowego lub nadania przesyłki kurierskiej). Oferta dostarczona po określonym powyżej terminie nie zostanie rozpatrzona i podlega odrzuceniu. 11. POSTAĆ OFERTY 1. Ofertę należy złożyć w języku polskim, w wersji papierowej. Oferta może być wypełniona odręcznie lub komputerowo. 2. Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym należy przedstawić wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Jeśli w ofercie Wykonawca wskazuje podwykonawcę/podwykonawców należy wypełnić załączniku nr 10 do zapytania ofertowego. 4. Ofertę składa się na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 7 do zapytania ofertowego. 5. Do formularza oferty należy załączyć wszystkie wymagane przez Zamawiającego dokumenty: - wypełniony załącznik nr 6; - dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 3 zapytania ofertowego; - dokument potwierdzający status prawny Wykonawcy (wydruk z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej lub inny dokument). 6. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa udzielonego przez osoby do tego upoważnione. 7. Dokument złożone w formie kopii muszą zostać poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 12. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ DO TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Proboszcz Parafii p.w. Św. Szczepana w Rożyńsku Wielkim - Ks. Marcin Oleksy tel. 880299629. 12. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH Niedopuszczalne jest składanie ofert częściowych. 13. ZASTRZEŻENIA ZAMAWIAJĄCEGO Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania bez wyboru żadnej oferty, na każdym etapie postępowania, bez podania przyczyn. Wykonawcom nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego, w tym roszczenia związane ze zwrotem kosztów uczestnictwa w przedmiotowym postępowaniu. 14. INFORMACJA O WYNIKACH POSTĘPOWANIA O wyniku postępowania wszyscy wykonawcy przystępujący do postępowania ofertowego zostaną poinformowani pisemnie. |
© eurobudowa.pl 2004-2025